Ухвала
від 16.08.2021 по справі 521/12245/21
МАЛИНОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа № 521/12245/21

Провадження № 2-а/521/163/21

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

про залишення позовної заяви без руху

16.08.2021 р. м. Одеса

Суддя Малиновського районного суду м. Одеси Леонов О.С., розглянувши матеріали адміністративної справи за позовною заявою ОСОБА_1 до Одеської митниці Держмитслужби про закриття провадження по справі щодо накладення адміністративного стягнення за вчинення адміністративного правопорушення, -

ВСТАНОВИВ:

У серпні 2021 року ОСОБА_1 звернувся до Малиновського районного суду м. Одеси з вказаним позовом до Одеської митниці Держмитслужби про закриття провадження по справі щодо накладення адміністративного стягнення за вчинення адміністративного правопорушення.

Згідно з вимогами Положення про автоматизовану систему документообігу суду, що затверджується Радою суддів України за погодженням з Державною судовою адміністрацією України визначення судді щодо розгляду цієї справи було здійснено 11.08.2021 року відповідно до автоматизованої системи документообігу суду, справу передано судді 12.08.2021 року.

Ознайомившись зі змістом позовної заяви, приходжу до висновку, що вказана позовна заява подана з порушенням вимог ст. ст. 160-161 чинного КАС України

Зі змісту адміністративного позову не вбачається яку постанову відповідача (дата, номер) просить скасувати позивач. У прохальній частині адміністративного позову позивач зазначив таку вимогу - ухвалити постанову про закриття провадження по справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за вчинення ним адміністративного правопорушення

Проте така позовна вимога викладена некоректно та не узгоджується з положеннями ч. 3 ст. 286 КАС України, згідно з якою за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд як адміністративний має право, зокрема, скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення.

При цьому вважаю за необхідне зауважити, що в силу вимог ч. 2 ст. 9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Указані недоліки адміністративного позову позивач повинен усунути у спосіб подання позову уточненого змісту із зазначенням, з якою саме постановою відповідача (номер, дата) він не погоджується, викладенням прохальної частини позову з урахуванням приписів ч. 3 ст. 286 КАС України.

Разом з цим слід зауважити, що за положенням ч. 1 ст. 25 КАС України а дміністративні справи з приводу оскарження індивідуальних актів, а також дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної фізичної чи юридичної особи (їх об`єднань), вирішуються за вибором позивача адміністративним судом за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи-позивача або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, визначених цим Кодексом.

Подавши вказаний адміністративний позов до Малиновського районного суду м. Одеси, позивач не надав доказів на підтвердження свого зареєстрованого місця проживання, що унеможливлює перевірку питання про те, чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності.

На порушення вимог ч. 3 ст. 161 КАС України позивач не додав до позову документа про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документів на підтвердження підстав звільнення його від сплати судового збору відповідно до закону.

Згідно з положеннями ст. 3 , 5 Закону Про судовий збір серед осіб, які мають пільги щодо сплати судового збору, немає таких, які б звільнялися від сплати судового збору за подання до суду позовної заяви на постанову про накладення адміністративного стягнення, чи виключали б позовну заяву на постанову про накладення адміністративного стягнення з об`єктів оплати судовим збором. А тому відповідно до вимог цього Закону при поданні вказаного позову необхідно сплатити судовий збір.

Як зазначила Велика Палата Верховного Суду у постанові від 18 березня 2020 року у справі № 543/775/17, чинне законодавство містить ставку судового збору, що підлягає сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги у справі про оскарження постанови про адміністративне правопорушення та подальшому оскарженні позивачем та відповідачем судового рішення.

З огляду на необхідність однакового підходу у визначенні розміру судового збору, який підлягає застосуванню у справах щодо накладення адміністративного стягнення та справляння судового збору, він складає за подання позовної заяви 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Таким чином, позивачу необхідно сплати судовий збір у розмірі 454 грн та надати докази на підтвердження цього.

Також, частиною 5 ст.160 КАС України визначено вимоги до позовної заяви, проте всупереч наведеним вимогам закону у позовній заяві позивачем не вказано :

- на виконання п. 6 ч. 5 ст.160 КАС України відомості про вжиття заходів досудового врегулювання спору - у випадку, якщо законом встановлений обов`язковий досудовий порядок урегулювання спору;

- на виконання п. 7 ч. 5 ст.160 КАС України відомості про вжиття заходів забезпечення доказів або позову до подання позовної заяви, якщо такі здійснювалися;

- на виконання п. 8 ч. 5 ст.160 КАС України перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності), зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви;

- на виконання п. 11 ч. 5 ст.160 КАС України власне письмове підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.

Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод (РИМ, 4.11.1950), містить рекомендації щодо заходів, які полегшують доступ до правосуддя №R (81) 7, прийнята Комітетом міністрів Ради Європи 14 травня 1981 року.

Судом при винесенні ухвали враховується прецедентна практика Європейського суду з прав людини, яка виходить з того, що реалізуючи п 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод щодо доступності правосуддя та справедливого судового розгляду кожна держава-учасниця цієї Конвенції вправі встановлювати правила судової процедури, в тому числі й процесуальні заборони і обмеження, зміст яких - не допустити судовий процес у безладний рух.

З цього приводу прецедентними є рішення Європейського суду з прав людини у справах Осман проти Сполученого королівства від 28.10.1998 року та Круз проти Польщі від 19 червня 2001 року.

У вказаних Рішеннях зазначено, що право на суд не є абсолютним. Воно може бути піддане обмеженням, дозволеним за змістом, тому що право на доступ до суду за самою своєю природою потребує регулювання з боку держави.

У зв`язку з наведеним, вказані вимоги суду не є порушенням права на справедливий судовий захист та не можуть вважатися обмеженням права доступу до суду.

Згідно ч. ч. 3,4 ст. 169 КАС України , якщо позивач усунув недоліки позовної заяви у строк, встановлений судом, вона вважається поданою у день первинного її подання до адміністративного суду та приймається до розгляду, про що суд постановляє ухвалу в порядку, встановленому статтею 171 цього Кодексу . Позовна заява повертається позивачеві, якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, у встановлений судом строк.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 160 , 161 , 169 Кодексу адміністративного судочинства України , суддя, -

УХВАЛИВ:

Позовну заяву ОСОБА_1 до Одеської митниці Держмитслужби про закриття провадження по справі щодо накладення адміністративного стягнення за вчинення адміністративного правопорушення - залишити без руху і надати строк в п`ять днів з дня отримання копії ухвали суду для усунення зазначених вище недоліків.

Роз`яснити позивачу, що інакше позов буде вважатися неподаним та повернутий позивачу.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя О.С. Леонов

16.08.21

СудМалиновський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення16.08.2021
Оприлюднено09.09.2021
Номер документу99436236
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —521/12245/21

Постанова від 25.04.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Ухвала від 06.04.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Ухвала від 16.02.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Ухвала від 02.02.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Рішення від 11.01.2022

Адміністративне

Малиновський районний суд м.Одеси

Леонов О. С.

Ухвала від 29.11.2021

Адміністративне

Малиновський районний суд м.Одеси

Леонов О. С.

Ухвала від 17.09.2021

Адміністративне

Малиновський районний суд м.Одеси

Леонов О. С.

Ухвала від 16.08.2021

Адміністративне

Малиновський районний суд м.Одеси

Леонов О. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні