Постанова
від 26.09.2007 по справі 18/150
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18/150

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Кіровоградської області

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

          "26" вересня 2007 р.       Справа №  18/150

Господарський суд Кіровоградської області в складі судді ТимошевськоїВ.В.  розглянув у відкритому судовому засіданні при секретарі судового засідання Горловій М.С.  26.09.2007 р. о 16:00 год. адміністративну справу №18/150

за позовом: Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м. Кіровоград  

до відповідача: Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Вікторія", с. Піщаний Брід, Добровеличківський район, Кіровоградська область          

про стягнення 2 775,42 грн.  

Представники сторін:

від позивача - Пилипенко О.І , довіреність № 04-04/21  від 11.01.2007р., головний спеціаліст відділу забезпечення надходження та використання коштів штрафних санкцій;

від відповідача - участі не брали.

Кіровоградським обласним  відділенням Фонду соціального захисту інвалідів  подано позовну заяву від 10.08.2007 р. №06-02/4173 про стягнення з сільськогосподарського виробничого кооперативу "Вікторія" 2 681 грн. 82 коп. адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів  у  2006  році  та  93 грн. 60 коп. пені, а всього 2 775 грн. 42 коп.  

Позивач у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі.

Відповідач позов заперечив з підстав відсутності у підприємства прибутку та в судове засідання не з'явився,  хоча належним чином сповіщений про дату, час і місце судового розгляду, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення №2051041 від 11.09.2007 р. (а.с.29).

Розглянувши матеріали справи та оцінивши наявні в них докази, заслухавши пояснення представника позивача, господарський  суд

                                                    ВСТАНОВИВ:

Статтею 19  Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (далі – Закон), передбачено, що для підприємств, установ і організацій, фізичних осіб, які використовують найману працю, встановлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік,  а якщо працює від 8 до 25 чоловік – у кількості одного робочого місця.

Відповідно до статті 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”  підприємства (об'єднання), установи і організації, фізичні особи, які використовують найману працю, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим частиною першою статті 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду України соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (в об'єднанні), в установі, організації за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається у розмірі половини середньої  річної заробітної плати.

Порядок сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями адміністративно-господарських санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів  затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 року  № 70 (далі - Порядок).

Відповідно до вищезазначеного Порядку роботодавці сплачують суму адміністративно-господарських санкцій відділенням Фонду соціального захисту інвалідів (далі - відділення Фонду) за місцем їх державної реєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців на балансовий рахунок 3510 в установах Національного банку, відкритий в органах Державного казначейства, або на балансовий рахунок 2510 в установах комерційних банків до 15 квітня року, що настає за роком, в якому відбулося порушення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів.

Обчислення суми адміністративно-господарських санкцій проводиться роботодавцями самостійно згідно з порядком заповнення звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів, затвердженим Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

Порушення строків сплати суми адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені у розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку за кожний календарний день прострочення.

За даними звіту сільськогосподарського виробничого кооперативу "Вікторія" про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2006 р. по формі № 10-ПІ, наданого до Кіровоградського обласного відділення Фонду та копія якого долучена до матеріалів справи (а.с.7) вбачається, що середньооблікова чисельність працюючих на підприємстві відповідача в 2006 році складала 11 осіб, з них середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлено інвалідність - 0 осіб.

Однак, згідно до нормативу, передбаченого ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів", у відповідача має бути працевлаштовано одного інваліда.

Виходячи із облікованих у звіті даних, середня річна заробітна плата у відповідача в 2006 році становила 5363,64 грн. (59000 грн. : 11). Отже, сума адміністративно-господарських санкцій за одне нестворене робоче місце для інваліда складає 2681,82 грн. ((5363,64 грн. : 2) х 1).

Крім того, позивачем на підставі статті 20 Закону України  "Про основи соціальної захищеності інвалідів в  Україні" та відповідно до Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого Міністерством праці та соціальної політики України 15.05.2007 р. №223, за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій нараховано відповідачу пеню в сумі 93,60 грн., яку обчислено виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України за період прострочення з 16 квітня по 10 серпня 2007 року.

Господарський суд не приймає заперечення відповідача щодо відсутності в 2006 році прибутку як підставу для звільнення від сплати вказаних адміністративно-господарських санкцій, оскільки Закон України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" не ставить у залежність обов'язок підприємств щодо сплати санкцій від наявності чи відсутності прибутку, а вказує лише джерело сплати.  Зокрема, частина  5 статті 20 вказаного Закону встановлює, що у разі несплати адміністративно-господарських санкцій або пені чи неможливості їх сплати за рішенням господарського суду їх стягнення в примусовому порядку може бути звернено на майно підприємства. Згідно з пунктом 3 Порядку сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями адміністративно-господарських санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів,  затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 року  № 70,   у   разі коли  роботодавець  не  одержує  прибутку, сума адміністративно-господарських санкцій сплачується за рахунок інших джерел.

Будь-яких доказів, які свідчили б про вжиття відповідачем заходів щодо створення робочих місць для працевлаштування інвалідів в 2006 році, до суду  не надано.

З урахуванням викладеного, виходячи з наявних в матеріалах справи документів та відсутність доказів, які б свідчили про вжиття відповідачем заходів щодо створення робочих місць для працевлаштування інвалідів в 2006 році або ж сплати ним адміністративно-господарських санкцій, позовні вимоги є обґрунтованими  та підлягають задоволенню у повному обсязі.

Згідно  вимог частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. 71,  ч. 4 ст. 94, ч.ч. 1-3 ст. 160,  ст. ст. 162,  163, 254, 258, п. 6 розділу VІІ Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд

                                              ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з сільськогосподарського  виробничого кооперативу "Вікторія" (27000, Кіровоградська область, Добровеличківський район, с. Піщаний Брід,  ідентифікаційний код 30797898, р/р260002418 ВАТ "Райффайзн банк Аваль", МФО 323538) на користь Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (25009, м. Кіровоград, вул. 50 років Жовтня, 7А, р/р 31211230700136 УДК  в Добровеличківському районі,  банк: Головне управління Держказначейства в Кіровоградській області, МФО 823016, код 23684291) - 2 681 грн. 82 коп. адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у та 93 грн. 60 коп. пені.

Після набрання постановою законної сили за заявою стягувача видати виконавчий лист.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано.

Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства України, постанова суду першої інстанції набирає законної сили  після закінчення цього строку.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом  двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив судове рішення.    

  

Суддя

 

СудГосподарський суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення26.09.2007
Оприлюднено04.10.2007
Номер документу994450
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —18/150

Ухвала від 08.04.2010

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Гриняк Б. П.

Судовий наказ від 14.10.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Овсяннікова О.В.

Судовий наказ від 10.12.2010

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.В. Овсяннікова

Ухвала від 03.11.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Гудак А.В.

Судовий наказ від 27.01.2011

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Гудак А.В.

Ухвала від 11.04.2011

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Крейбух О. Г.

Ухвала від 30.03.2011

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Крейбух О. Г.

Ухвала від 22.03.2011

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Василишин А.Р.

Ухвала від 06.10.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Гудак А.В.

Ухвала від 02.09.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Гудак А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні