Постанова
від 06.09.2021 по справі 826/6520/18
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 826/6520/18 Суддя (судді) першої інстанції: Кармазін О.А.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 вересня 2021 року м. Київ

Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді Єгорової Н.М.,

суддів Сорочка Є.О., Федотова І.В.

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у м. Києві на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 29 березня 2021 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АРНІКА78" до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИЛА :

У квітні 2018 року позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві, у якому просив визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 30 січня 2018 року за № 0000164001 та № 000154001.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 29 березня 2021 року адміністративний позов задоволено частково.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення від 30 січня 2018 року № 0000154001 на суму штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 6800,00 грн., прийняте Головним управлінням ДФС у м Києві.

Не погоджуючись із вказаним судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати оскаржуване рішення в частині задоволення позовних вимог та прийняти нове, яким в цій частині у задоволенні позовних вимог відмовити. Вимоги апеляційної скарги обґрунтовано, зокрема тим, що перевіркою встановлено факт реалізації алкогольних напоїв, а саме: горілка Grenn Day міцністю 40% об. вартістю 20,90 грн. на розлив для споживання на місці, позивачем не надано до перевірки підтверджуючих документів щодо державної реєстрації потужностей та документів щодо узгодження ТОВ АРНІКА 78 статусу громадського харчування у кафе за адресою: м. Київ. вул. Липківського, буд. 45. Відтак, за продаж алкогольних напоїв для споживання на місці не суб`єкта господарювання громадського харчування, відповідачем застосовано до ТОВ АРНІКА78 штрафні (фінансові) санкції у сумі 6 800, 00 грн.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Предметом апеляційного оскарження є судове рішення, яке прийняте судом першої інстанції в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, у зв`язку з чим колегія суддів вважає за можливе у відповідності до п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України розглянути справу в порядку письмового провадження.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, на підставі наказу ГУ ДФС у м. Києві від 08 грудня 2017 року № 14345 та направлень на проведення перевірки від 11 грудня 2017 року № 8078/26-15-40-01, № 8079/26-15-40-01 головними державними ревізор-інспекторами Коломієць Є.С, та Безсмертній І.А. проведено фактичну перевірку кафе за адресою: м. Київ, вул. Липківського, буд. 45, що належить ТОВ Арніка78 , за результатами якої складено акт перевірки від 22 грудня 2017 року № 26/3041/40/41517905 (том 1 а.с. 13-16).

Перевіркою встановлено, що за адресою: м. Київ, вул. Липківського, буд. 45, що використовується ТОВ Арныка78 , здійснюється роздрібна торгівля алкогольними напоями на розлив для споживання на місці за наявності ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями серія АЖ № 087124 від 29 вересня 2017 року.

У акті зафіксовано, що під час проведення перевірки встановлений факт реалізації ТОВ Арніка78 алкогольних напоїв, а саме: горілка Green Day міцністю 40% об. на розлив для споживання на місці, вартістю 20,90 грн. за 0,10 л, підтвердженням чого є фіскальний чек від 21 грудня 2017 року № 45428. Зафіксовано, що до перевірки не надано документів щодо узгодження ТОВ Арніка78 статусу громадського харчування у кафе за адресою: м. Київ, вул. Липківського, буд. 45, чим порушено вимоги ст. 15-3 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР.

Також зафіксовано, що перевіркою встановлено факт зберігання з метою подальшої реалізації алкогольних напоїв, що описані в додатку № 1 до акту перевірки від 22 грудня 2017 року № 26/3041/40/41517905, без наявності марок акцизного податку встановленого зразка.

Відтак, зроблено висновок про те, що перевіркою встановлено порушення вимог абз. 3 п. 4 ст. 11 та ст. 15-3 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів від 19 грудня 1995 № 481/95-ВР.

На підставі акту перевірки від 22 грудня 2017 року № 26/3041/40/41517905 відповідачем прийнято податкові повідомлення рішення:

- від 30 січня 2018 року № 0000164001, яким, за порушення вимог абз. 3 п. 4 ст. 11 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів від 19 грудня 1995 № 481/95-ВР до ТОВ Арніка78 застосовано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 17000,00 грн.;

- від 30 січня 2018 року № 0000154001, яким, за порушення вимог ст. 15-3 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів від 19 грудня 1995 № 481/95-ВР до ТОВ Арніка78 застосовано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 6800,00 грн.

09 лютого 2018 року ТОВ Арніка78 до ДФС України на вказані податкові повідомлення-рішення подано скаргу, в якій скаржник просив скасувати спірні рішення, однак 26 липня 2017 року рішенням № 12282/6/99-99-11-08-05-05 скаргу позивача залишено без задоволення, а оскаржувані податкові повідомлення-рішення, без змін.

Позивач, вважаючи свої права порушеними, а спірні податкові повідомлення-рішення протиправними, звернуся до суду з даним позовом.

Суд першої інстанції, частково задовольняючи позовні вимоги, дійшов висновку, що оскільки позивач має ліцензію серії АЖ № 087124 від 09 жовтня 2017 року про право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, терміном дії від 09 жовтня 2017 року до 08 жовтня 2018 року, здійснює господарську діяльність за адресою: м. Київ, вул. Липківського, 45, в якому розміщено заклад громадського харчування - кафе, що, крім іншого, підтверджується самим актом перевірки, порушення статті 15-3 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів , які зафіксовані в акті перевірки відносно ТОВ Арніка78 , є безпідставними та необґрунтованими, у зв`язку з чим, податкове повідомлення-рішення від 30 січня 2018 року № 0000154001 на суму штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 6800,00 грн.

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції, виходячи з наступного.

Відповідно до положень ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові, виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Відповідно до п.п. 75.1.3 п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платником податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензії, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи) на підставі п.80.1 ст. 80 Податкового кодексу України.

Згідно п.п. 80.2.5 п.80.2 ст.80 Податкового кодексу України фактична перевірка може проводитись на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки та за наявності таких підстав: отримання в установленому законодавстві порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального.

В силу пункту 80.5 ст. 80 Податкового кодексу України допуск посадових осіб контролюючих органів до проведення фактичної перевірки здійснюється згідно зі ст.81 Податкового кодексу України.

За змістом п.81.1 ст.81 Податкового кодексу України посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених ПК України, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених ПК України, таких документів:

- направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що скріплений печаткою контролюючого органу;

- копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці- адреса об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави для проведення перевірки, визначені ПК України, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ на проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що скріплений печаткою контролюючого органу;

- службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Спеціальним нормативним актом, який визначає основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом - сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України є Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів від 19 грудня 2015 № 481/95-ВР.

Згідно з положеннями абз. 14 ст. 1 Закону № 481/95-ВР місце торгівлі - місце реалізації товарів, у тому числі на розлив, в одному торговому приміщенні (будівлі) за місцем його фактичного розташування, для тютюнових виробів та пива - без обмеження площі, для алкогольних напоїв, крім пива, - торговельною площею не менше 20 кв. метрів, обладнане реєстраторами розрахункових операцій (незалежно від їх кількості) або де є книги обліку розрахункових операцій (незалежно від їх кількості), в яких фіксується виручка від продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів незалежно від того, чи оформляється через них продаж інших товарів.

Положенням ст. 15 Закону № 481/95-ВР встановлено, що роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами може здійснюватися суб`єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій.

Відповідно до ст. 15-3 Закону № 481/95-ВР цього продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці дозволяється тільки суб`єктам господарювання громадського харчування та спеціалізованим відділам, що мають статус суб`єктів господарювання громадського харчування, суб`єктів господарювання з універсальним асортиментом товарів.

Згідно з положеннями пункту 2 Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.07.1996 року № 854 (далі - Правила № 854) роздрібна торгівля алкогольними напоями здійснюється через спеціалізовані підприємства, в тому числі фірмові, спеціалізовані відділи (секції) підприємств з універсальним асортиментом продовольчих товарів, а також заклади ресторанного господарства.

Пунктом 22 Правил № 854 визначено, що продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці здійснюється тільки закладами ресторанного господарства та спеціалізованими відділами підприємств, що мають статус закладів ресторанного господарства, підприємств з універсальним асортиментом товарів.

Відповідно до пунктів 2.2 та 2.4 розділу ІІ Інструкції щодо заповнення форм державних статистичних спостережень стосовно торгової мережі та мережі ресторанного господарства, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 24 жовтня 2005 № 327, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 8 листопада 2005 року за № 1350/11630, ресторанне господарство - це вид економічної діяльності суб`єктів господарювання щодо надання послуг із задоволення потреб споживачів у харчуванні з організацією дозвілля або без нього в закладах (об`єктах) ресторанного господарства. Об`єкт (заклад) ресторанного господарства - місцева одиниця (структурний підрозділ) суб`єкта господарювання, яка розміщується в окремій будівлі або приміщенні, має, як правило, обладнаний столами та стільцями для споживання їжі зал і необхідні виробничі та побутові приміщення в якій здійснюється продаж продукції власного виготовлення і купованих товарів, переважно для споживання на місці.

Основні вимоги щодо роботи суб`єктів господарської діяльності (закладів, підприємств) усіх форм власності, що здійснюють діяльність на території України у сфері ресторанного господарства, затверджені наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України Про затвердження Правил роботи закладів (підприємств) ресторанного господарства від 24 липня 2002 року № 219, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 серпня 2002 року за № 680/6968 (далі - Наказ № 219).

Згідно з положеннями пунктів 1.3, 1.5, 1.6 Наказу № 219 заклад ресторанного господарства - організаційно-структурна одиниця у сфері ресторанного господарства, яка здійснює виробничо-торговельну діяльність: виробляє і (або) доготовляє, продає і організовує споживання продукції власного виробництва і закупних товарів, може організовувати дозвілля споживачів. заклади (підприємства) ресторанного господарства поділяються за типами: фабрики-кухні, фабрики-заготівельні, ресторани, бари, кафе, їдальні, закусочні, буфети, магазини кулінарних виробів, кафетерії, а ресторани та бари - також на класи (перший, вищий, люкс). Відкриття закладу (підприємства) ресторанного господарства узгоджується з органами місцевого самоврядування, установами державної санітарно-епідеміологічної служби в установленому законодавством порядку.

Тобто, здійснювати продаж алкогольних напоїв на розлив має право виключно заклад (підприємство) ресторанного господарства або спеціалізований відділ, що має статус підприємства з універсальним асортиментом товарів за умови наявності ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями.

Як встановлено судом першої інстанції та вбачається із відомостей з ЄДР ТОВ Арніка78 за кодом з ЄДР: 41517905, одним із видів діяльності за КВЕД позивача, є: 56.10 - діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування.

Апелянтом також не заперечується, що ТОВ Арніка78 має ліцензію серія АЖ № 087124 від 09 жовтня 2017 року про право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, терміном дії від 09 жовтня 2017 року до 08 жовтня 2018 року (том 1 а.с. 32).

Більш того, відповідно до договору оренди нежитлового приміщення від 16 серпня 2017 року № 52А/17, укладеного між ПАТ Нерухомість столиці (Орендодавець) та ТОВ Арніка78 (Орендар), посвідченого приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Касандрович Т.О. за № в реєстрі 468, Орендодавець передає, а Орендар приймає в строкове плане користування нежитлове приміщення, що знаходиться за адерсою: України, 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 загальною площею 540,00 кв.м. цільовим призначенням якого, відповідно до п. 1.4 договору, є розміщення закладу ресторанного господарства.

Крім іншого, в акті фактичної перевірки від 22 грудня 2012 № 26/3041/40/41517905 представниками контролюючого органу зазначено про те, що перевірка проводилася у кафе, що розташоване за адресою: м. Київ, вул. Липківського, 45.

З наведеного випливає, що позивач, маючи ліцензію серія АЖ № 087124 від 09 жовтня 2017 року про право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, терміном дії від 09 жовтня 2017 року до 08 жовтня 2018 року, здійснює господарську діяльність за адресою: м. Київ, вул. Липківського, 45, в якому розміщено заклад громадського харчування - кафе, що, крім іншого, підтверджується самим актом перевірки, відтак, на переконання колегії суддів, твердження відповідача про порушення статті 15-3 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів , які зафіксовані в акті перевірки відносно ТОВ Арніка78 є безпідставними та необґрунтованими, у зв`язку з чим, податкове повідомлення-рішення від 30 січня 2018 року № 0000154001 на суму штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 6800,00 грн., є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

З урахуванням викладеного, судова колегія приходить до висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, а викладені в апеляційній скарзі доводи позицію суду першої інстанції не спростовують.

Судовою колегією враховується, що згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

Приписи ст. 316 КАС України визначають, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. ст. 240, 242-244, 250, 308, 311, 312, 315, 320, 321, 322, 325 КАС України, колегія суддів,-

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у м. Києві залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 29 березня 2021 р. - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною та оскарженню не підлягає крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.

Головуючий суддя Н.М. Єгорова

Судді Є.О. Сорочка

І.В. Федотов

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.09.2021
Оприлюднено10.09.2021
Номер документу99457251
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/6520/18

Ухвала від 25.10.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Постанова від 06.09.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Ухвала від 07.07.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Ухвала від 07.07.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Ухвала від 24.05.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Рішення від 29.03.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кармазін О.А.

Ухвала від 27.04.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кармазін О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні