Ухвала
від 08.09.2021 по справі 640/2882/20
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А

08 вересня 2021 року м. Київ № 640/2882/20

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Пащенка К.С., за участю секретаря судового засідання Легейди Я.А., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом

Міністерства юстиції України

до Політичної партії Всеукраїнська партія Дітей війни

про анулювання реєстраційного свідоцтва,

ВСТАНОВИВ:

Міністерство юстиції України (адреса: 01001, вул. Городецького, 13, ідентифікаційний код 00015622) звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Політичної партії Всеукраїнська партія Дітей війни (адреса: 03048, м. Київ, вул. Івана Пулюя, 5, ідентифікаційний код 21715973), в якому просить суд:

анулювати реєстраційне свідоцтво Політичної партії Всеукраїнська партія Дітей війни № 777551 від 15.05.2009 (адреса: 03048, м. Київ, вул. Івана Пулюя, 5, ідентифікаційний код 21715973).

В обґрунтування подання позовної заяви позивачем зазначено, що у зв`язку з не висуванням Політичною партією Всеукраїнська партія Дітей війни кандидатів на участь у виборах народних депутатів України та на виборах Президента України наявні підстави для анулювання реєстраційного свідоцтва у відповідності до ст. 24 Закону України Про політичні партії в Україні .

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 11.02.2020 (суддя Пащенко К.С.) відкрито провадження у адміністративній справі № 640/2882/20, постановлено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні без виклику учасників справи та проведення судового засідання.

До Окружного адміністративного суду міста Києва надійшла заява Громадської організації Контроль за виборами про залучення у якості третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача.

В обґрунтування клопотання зазначено, що основною метою діяльності Організації є здійснення громадського контролю за виборами.

Напрями діяльності Організації, зокрема: громадський контроль за проведенням виборів та референдумів, проведення соціологічних досліджень, опитувань громадської думки, вивчення громадських, політичних, інших уподобань та поглядів населення, надання юридичних консультацій, сприяння громадському нагляду за діями та рішеннями органів влади в рамках законодавства, розробка законодавчих ініціатив з метою розвитку соціально-економічних стандартів життя, відстоювання інтересів громадян, розвиток територіальних громад.

Члени Громадської організації Контроль за виборами одночасно являються членами Політичної партії Всеукраїнська партія Дітей війни .

Заявник вказав, що члени Політичної партії Всеукраїнська партія Дітей війни стверджують, що Міністерство юстиції України намагається порушити їх права та інтереси на політичну громадську діяльність, шляхом безпідставного та необґрунтованого звернення до суду з метою незаконного анулювання заднім числом реєстраційного свідоцтва Парті.

Таким чином, члени організації попросили захистити їх політичні інтереси відповідно до статуту громадської організації, висловити свої міркування стосовно предмету спору у справі № 640/2882/20 та сприяти їм у захисті їх конституційних політичних та виборчих прав.

З огляду на вище викладене, на думку заявника, рішення у справі може вплинути на права членів Громадської організації Контроль за виборами , їх свободи, інтереси та обов`язки, адже у випадку задоволення позову Міністерства юстиції України, членам організації доведеться додатково витрачати фінансові ресурси та час на створення нової політичної партії.

Відповідно до ч. 2 ст. 49 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.

Відповідно до ч. 4 ст. 49 КАС України у заявах про залучення третіх осіб і у заявах третіх осіб про вступ у справу на стороні позивача або відповідача зазначається, на яких підставах третіх осіб належить залучити до участі у справі.

Частиною 5 ст. 49 КАС України визначено, що про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі. Ухвала за наслідками розгляду питання про вступ у справу третіх осіб окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.

З правового аналізу даної статті вбачається, що вимогами для залучення до участі у справі третьої особи, що не заявляє самостійні вимоги на предмет спору, є, по-перше, своєчасність його подання, тобто, до закінчення підготовчого провадження або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, та, по-друге, наявність впливу права, свободи, інтереси або обов`язки третьої особи.

Разом з тим, в порушення вимог ст. 49 КАС України заявником не зазначено яким чином рішення у адміністративній справі № 640/2882/20 може вплинути на суб`єктивні права та обов`язки Громадської організації Контроль за виборами як правової підстави для залучення до участі у адміністративній справі у якості третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору.

З огляду на викладене, враховуючи відсутність передбачених КАС України правових підстав для залучення Громадської організації Контроль за виборами у якості третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні клопотання представника Громадської організації Контроль за виборами про залучення у якості третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача.

Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 49, 241-243, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

У задоволенні клопотання Громадської організації Контроль за виборами про залучення у якості третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - відмовити.

Ухвала, відповідно до змісту ч. 2 ст. 256 та п. 3 ч. 1 ст. 294 КАС України, набирає законної сили негайно після її підписання та може бути оскаржена в апеляційному порядку.

Суддя К.С. Пащенко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення08.09.2021
Оприлюднено13.09.2021
Номер документу99518234
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/2882/20

Ухвала від 15.08.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Жукова Є.О.

Ухвала від 08.09.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

Ухвала від 08.09.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

Ухвала від 11.02.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні