Справа № 645/6066/21
Провадження № 2-а/645/105/21
УХВАЛА
Іменем України
13 вересня 2021 року м. Харків
Суддя Фрунзенського районного суду м. Харкова Іващенко С.О., розглянувши матеріали адміністративної позовної заяви ОСОБА_1 до Немишлянської районної у місті Харкові територіальної виборчої комісії Харківської області, голови Немишлянської районної в місті Харкові виборчої комісії Харлан Людмили Валентинівни про зобов`язання утриматись від протиправних дій, визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання прийняти рішення,
в с т а н о в и в:
ОСОБА_1 звернувся з адміністративним позовом, яким просить зобов`язати голову Немишлянської районної у місті Харкові територіальної виборчої комісії Харківської області Харлан Л.В. утриматись від протиправних дій, які порушують його право як заступника голови Немишлянської районної в місті Харкові виборчої комісії виконувати свої повноваження на платній основі; визнати протиправною бездіяльність та зобов`язати Немишлянську районну в місті Харкові виборчу комісію прийняти рішення (вирішити питання) про виконання повноважень позивача як заступника голови комісії на платній основі протягом виборчого процесу з 13 вересня 2021 року.
Дослідивши матеріали позовної заяви приходжу до наступного висновку.
У статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод передбачено, що кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру.
Як роз`яснив Європейський суд з прав людини у справах Верітас проти України та Сокуренко та Стригун проти України , суд не може вважатися судом, встановленим законом у розумінні п. 1 ст. 6 Конвенції у разі перевищення ним своїх повноважень, визначених процесуальним законодавством. Зокрема, повноваження суду на розгляд конкретної справи, заяви або скарги визначається правилами підвідомчості та підсудності.
Відповідно до ч. 1 ст. 8 Закону України Про судоустрій та статус суддів ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи в суді, до юрисдикції якого вона віднесена процесуальним законом.
Втім, 15.12.2017 року набув чинності Закон України Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів № 2147-VIII від 03.10.2017, котрим КАС України викладено в новій редакції.
Згідно ч. 1 ст. 20 КАС України місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні: 1) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності; 2) адміністративні справи, пов`язані з виборчим процесом чи процесом референдуму, щодо: - оскарження рішень, дій чи бездіяльності дільничних виборчих комісій, дільничних комісій з референдуму, членів цих комісій; - уточнення списку виборців; - оскарження дій чи бездіяльності засобів масової інформації, інформаційних агентств, підприємств, установ, організацій, їх посадових та службових осіб, творчих працівників засобів масової інформації та інформаційних агентств, що порушують законодавство про вибори та референдум; - оскарження дій чи бездіяльності кандидата у депутати сільської, селищної ради, кандидатів на посаду сільського, селищного голови, їх довірених осіб; 3) адміністративні справи, пов`язані з перебуванням іноземців та осіб без громадянства на території України, щодо: - примусового повернення в країну походження або третю країну іноземців та осіб без громадянства; - примусового видворення іноземців та осіб без громадянства за межі України; - затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України; - продовження строку затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України; - затримання іноземців або осіб без громадянства до вирішення питання про визнання їх біженцями або особами, які потребують додаткового захисту в Україні; - затримання іноземців або осіб без громадянства з метою забезпечення їх передачі відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію; 4) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби щодо виконання ними рішень судів у справах, визначених пунктами 1-3 частини першої цієї статті; 5) адміністративні справи щодо оскарження рішень Національної комісії з реабілітації у правовідносинах, що виникли на підставі Закону України "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років".
Окружним адміністративним судам підсудні всі адміністративні справи, крім визначених частиною першою цієї статті (ч. 2 ст. 20 КАС України).
Оскільки позивачем поданий адміністративний позов до територіальної виборчої комісії у місті Харкові та її голови, суд вважає, що спір не підсудний Фрунзенському районному суду м. Харкова, як адміністративному суду та справа підсудна Харківському окружному адміністративному суду.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 29 КАС України суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо при відкритті провадження у справі суд встановить, що справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.
Згідно ст. 30 КАС України , спори між адміністративними судами щодо підсудності не допускаються. Адміністративна справа, передана з одного адміністративного суду до іншого в порядку, встановленому статтею 29 цього Кодексу , повинна бути прийнята до провадження адміністративним судом, до якого вона надіслана.
Виходячи з аналізу положень КАС України , Конвенції про захист прав і основоположних свобод, прецедентної практики ЄСПЛ, суд приходить до висновку про необхідність направлення зазначеної справи для розгляд за підсудністю до Харківського окружного адміністративного суду, якому ця справа предметно підсудна в силу вимог ст. 20 КАС України , оскільки Фрунзенський районний суд м.Харкова не є судом, повноважним згідно закону на розгляд справи цієї категорії.
На підставі викладеного та керуючись, 19, 20, 29, 30 КАС України ,
п о с т а н о в и в:
Адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Немишлянської районної у місті Харкові територіальної виборчої комісії Харківської області, голови Немишлянської районної в місті Харкові виборчої комісії Харлан Людмили Валентинівни про зобов`язання утриматись від протиправних дій, визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання прийняти рішення - направити за підсудністю до Харківського окружного адміністративного суду для розгляду за підсудністю.
Апеляційна скарга на ухвалу суду може бути подана протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.
Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження , якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Фрунзенський районний суд м. Харкова.
Ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя-
Суд | Фрунзенський районний суд м.Харкова |
Дата ухвалення рішення | 13.09.2021 |
Оприлюднено | 14.09.2021 |
Номер документу | 99541082 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Фрунзенський районний суд м.Харкова
Іващенко С. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні