ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 вересня 2021 р. Справа № 440/994/21 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді: Мінаєвої О.М.,
Суддів: Кононенко З.О. , Калиновського В.А. ,
розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 на рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 04.06.2021, головуючий суддя І інстанції: І.С. Шевяков, м. Полтава, по справі № 440/994/21
за позовом ОСОБА_2 , ОСОБА_1 , ОСОБА_3
до Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області
про визнання протиправним та скасування рішення, зобовязання вчинити певні дії, стягнення матеріальної та моральної шкоди,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_2 (далі - позивач-1), ОСОБА_1 (далі - позивач-2), ОСОБА_3 (далі - позивач-3) звернулись до суду з позовом до Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області (далі - відповідач), в якому просили (з урахуванням уточнення позовних вимог):
- визнати протиправним та скасувати рішення шістнадцятої сесії сьомого скликання Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 13.03.2019 "Про організаційні заходи щодо підготовки документації до земельних торгів (аукціону)", в частині включення земельних ділянок з кадастровими номерами 5324086200:00:028:0059, 5324086200:00:028:0058 та 5324086200:00:025:0055 до переліку земельних ділянок право оренди яких підлягає продажу на земельних торгах (аукціоні);
- стягнути з Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області на користь ОСОБА_2 5500 грн, ОСОБА_1 5500 грн, ОСОБА_3 2800 грн в рахунок відшкодування матеріальної шкоди;
- стягнути з Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області на користь ОСОБА_2 , ОСОБА_1 та ОСОБА_3 по 15000 грн кожному в рахунок відшкодування моральної шкодию
Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 04.06.2021 року у задоволенні позову відмовлено.
Позивачі, не погодившись із вказаним рішенням, подали апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на неправильне застосування судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваного рішення норм матеріального та порушення норм процесуального права, неповне з`ясування обставин справи, просять суд апеляційної інстанції скасувати рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 04.06.2021 року по справі №440/994/21 та прийняти рішення, яким позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.
В обґрунтування доводів апеляційної скарги, позивачі зазначають, що у 2017 році, відповідно до наказів Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області, позивачі отримали дозвіл на розроблення проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, однак відповідач вже понад три роки розглядає заяви про затвердження наведених проєктів землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність. Крім того, позивачі зазначають, що відповідачем не подано доказів про те, що спірна земельна ділянка виставлена на земельні торги. Рішенням шістнадцятої сесії сьомого скликання Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 13.03.2019 "Про організаційні заходи щодо підготовки документації до земельних торгів (аукціону)" визначено лише організаційні заходи щодо підготовки документації до земельних торгів. Також позивачами зазначено, що оскаржуване рішення відповідача унеможливлює реалізацію конституційних прав на приватизацію землі.
Відповідачем надано відзив на апеляційну скаргу, в якому зазначено доводи щодо безпідставності вимог апеляційної скарги.
На підставі положень п. 3 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) справа розглянута в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Розглянувши матеріали справи, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм чинного законодавства, колегія суддів апеляційної інстанції, переглядаючи судове рішення в межах доводів та вимог апеляційної скарги у відповідності до ч.1 ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України, дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом першої інстанції встановлено, що наказами Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області від 12.06.2017 №5552-СГ, від 12.06.2017 №5556-СГ, від 28.12.2016 №10463-СГ "Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою" надано дозволи громадянам ОСОБА_2 , ОСОБА_1 , ОСОБА_3 на розроблення проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,00 га кожному земель сільськогосподарського призначення державної власності для ведення особистого селянського господарства на території Тростянецької сільської ради Полтавського району Полтавської області за межами населених пунктів.
У 2017, 2018 роках на замовлення ОСОБА_2 , ОСОБА_1 , ОСОБА_3 ФОП ОСОБА_4 та ДП "Полтавський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" відповідно виготовлено проекти землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_2 , ОСОБА_1 , ОСОБА_3 земель сільськогосподарського призначення державної власності для ведення особистого селянського господарства (код КВЦПЗ 01.03) на території Тростянецької сільської ради Полтавського району Полтавської області за межами населених пунктів.
18.06.2018 ОСОБА_3 звернувся до Щербанівської сільської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою та передачу безкоштовно у приватну власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 2,00 га, яка розташована на території Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області (кадастровий номер 5324086200:00:025:0055).
27.07.2018 ОСОБА_2 звернулася до Щербанівської сільської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 2,0 га, яка розташована на території Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області (кадастровий номер 5324086200:00:028:0059).
30.07.2018 ОСОБА_1 звернувся до Щербанівської сільської ради із заявою від 27.07.2018 (вх. №02-13/3131) про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 2,00 га, яка розташована на території Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області (кадастровий номер 5324086200:00:028:0058).
Рішенням Щербанівської сільської ради їм було відмовлено у затвердженні проєктів землеустрою. Позивачі не погодилися з таким рішенням та оскаржили його до суду.
Позови ОСОБА_2 , ОСОБА_1 , ОСОБА_3 були задоволені судами.
На виконання рішень суду у справах №440/2282/19, №440/2281/19, №440/2761/19 відповідач розглянув заяви громадян позивачів від 18.06.2018, 27.07.2018 відповідно.
Рішенням тридцять третьої сесії сьомого скликання Щербанівської сільської ради від 26.05.2020 "Про відмову в наданні дозволу на затвердження проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки" відмовлено громадянам ОСОБА_2 , ОСОБА_1 , ОСОБА_3 у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки безоплатно у приватну власність, для ведення особистого селянського господарства, площею 2,0 га, яка розташована на території Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області, яка має кадастровий номер 5324086200:00:025:0055, 5324086200:00:028:0058, 5324086200:00:028:0059, у зв`язку з тим, що вказані земельні ділянки рішенням шістнадцятої сесії сьомого скликання Щербанівської сільської ради від 13.03.2019 вирішено передати юридичним, фізичним особам в оренду на земельних торгах (аукціоні).
Не погодилися з рішенням відповідача від 26.05.2020 позивачі звернулись до суду та оскаржили його до суду.
Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 09.02.2021 рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 09 жовтня 2020 року у справі №440/4152/20 скасовано в частині, якою судом відмовлено в задоволенні вимог адміністративного позову ОСОБА_3 про визнання протиправною бездіяльності Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області, яка полягає у неналежному та тривалому розгляді, упродовж з червня 2018 року по травень 2020 року, заяви ОСОБА_3 від 18.06.2018 року про затвердження проекту землеустрою земельної ділянки, якій присвоєно кадастровий номер 5324086200:00:025:0055; про визнання протиправним та скасування рішення тридцять третьої сесії сьомого скликання Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 26.05.2020 року "Про відмову в наданні дозволу на затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки", яким ОСОБА_3 відмовлено у затвердженні проекту землеустрою; про стягнення з Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області на користь позивача 10.000 грн у відшкодування моральної шкоди з прийняттям нового судового рішення про задоволення цих вимог адміністративного позову.
Визнано протиправною бездіяльність Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області, яка полягає у неналежному та тривалому розгляді, упродовж з червня 2018 року по травень 2020 року, заяви ОСОБА_3 від 18.06.2018 року про затвердження проекту землеустрою земельної ділянки, якій присвоєно кадастровий номер 5324086200:00:025:0055. Визнано протиправним та скасовано рішення тридцять третьої сесії сьомого скликання Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 26.05.2020 року "Про відмову в наданні дозволу на затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки", яким ОСОБА_3 відмовлено у затвердженні проекту землеустрою. Стягнуто з Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області на користь ОСОБА_3 5.000 (п`ять тисяч) грн у відшкодування моральної шкоди. Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 09 жовтня 2020 року змінено, шляхом доповнення резолютивної частини абзацом наступного змісту: Зобов`язати Щербанівську сільську раду Полтавського району Полтавської області на найближчій позачерговій/черговій сесії сільської ради повторно розглянути заяву ОСОБА_3 від 18.06.2018 року про затвердження проекту землеустрою земельної ділянки, якій присвоєно кадастровий номер 5324086200:00:025:0055, вирішивши питання щодо якого звернувся ОСОБА_3 , з урахуванням його правової оцінки, наданої судом. Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 09 жовтня 2020 року в частині, якою судом відмовлено у задоволені вимог адміністративного позову ОСОБА_3 , змінити з підстав та мотивів його прийняття.
Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 29.03.2021 рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 13.10.2020 у справі №440/4320/20, яким відмовлено у задоволенні позову ОСОБА_1 - залишено без змін.
Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 29.04.2021 рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 15.10.2020 у справі №440/4321/20 скасовано. Прийнято постанову, якою позовні вимоги ОСОБА_2 до Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задоволено частково. Визнано протиправними дії та бездіяльність Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області щодо неналежного та тривалого розгляду упродовж з липня 2018 року по травень 2020 року заяви ОСОБА_2 від 27.07.2018 р. про затвердження проекту землеустрою земельної ділянки, якій присвоєно кадастровий номер 5324086200:00:028:0059. Визнано протиправним та скасовано рішення тридцять третьої сесії сьомого скликання Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 26.05.2020 р. "Про відмову в наданні дозволу на затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки", яким відмовлено ОСОБА_2 у затвердженні проекту землеустрою. Зобов`язано Щербанівську сільську раду Полтавського району Полтавської області на найближчій позачерговій/черговій сесії сільської ради повторно розглянути заяву ОСОБА_2 від 27.07.2018 року про затвердження проекту землеустрою земельної ділянки, якій присвоєно кадастровий номер 5324086200:00:028:0059, вирішивши питання щодо якого звернулась ОСОБА_2 , з урахуванням правової оцінки, наданої судом. В іншій частині в задоволенні позову ОСОБА_2 відмовлено.
Вважаючи протиправним рішення шістнадцятої сесії сьомого скликання Щербанівської сільської ради від 13.03.2019 "Про організаційні заходи щодо підготовки документації до земельних торгів (аукціону)", позивачі звернулись до суду з цим позовом.
Відмовивши у задоволенні позову, суд першої інстанції дійшов висновку про відсутність ознак неправомірності оскаржуваного рішення сесії від 13.03.2019 року Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області.
Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції, виходячи з наступного.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
У відповідності до положень статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі, зокрема, одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.
Згідно зі ст. 134 Земельного кодексу України земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об`єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.
Положеннями ст. 136 Земельного Кодексу України визначено порядок добору земельних ділянок державної чи комунальної власності та підготовка лотів для продажу на земельних торгах.
Організатор земельних торгів визначає перелік земельних ділянок державної чи комунальної власності та/або прав на них, які виставляються на земельні торги окремими лотами. Забороняється вносити до зазначеного переліку призначені під забудову земельні ділянки без урахування у випадках, передбачених законом, результатів громадського обговорення.
У переліку зазначаються місце розташування (адреса) земельної ділянки, її цільове призначення (функціональне використання), площа, кадастровий номер, умови продажу.
Добір земельних ділянок державної чи комунальної власності, у тому числі разом з розташованими на них об`єктами нерухомого майна (будівлями, спорудами) державної чи комунальної власності, які або права на які виставляються на земельні торги, здійснюється з урахуванням затверджених містобудівної документації та документації із землеустрою, а також маркетингових досліджень, інвестиційної привабливості, звернень громадян та юридичних осіб щодо намірів забудови.
Земельні ділянки, включені до переліку земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них, які виставлені на земельні торги, не можуть відчужуватися, передаватися в заставу, надаватися у користування до завершення торгів.
З аналізу приписів статті 136 Земельного кодексу України слід дійти висновку про те, що віднесення земельної ділянки до переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності для продажу прав на них на земельних торгах, є підставою для відмови у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення такої земельної ділянки.
Відповідно до ч. 4 статті 136 Земельного кодексу України підготовку лотів до проведення земельних торгів забезпечує організатор земельних торгів.
Підготовка лотів до проведення земельних торгів включає: а) виготовлення, погодження та затвердження в установленому законодавством порядку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у разі зміни цільового призначення земельної ділянки та у разі, якщо межі земельної ділянки не встановлені в натурі (на місцевості); б) державну реєстрацію земельної ділянки; в) державну реєстрацію речового права на земельну ділянку; г) отримання витягу про нормативну грошову оцінку земельної ділянки відповідно до Закону України "Про оцінку земель"у разі продажу на земельних торгах права оренди на неї; ґ) проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки відповідно до Закону України "Про оцінку земель", крім випадків продажу на земельних торгах права оренди на неї; д) встановлення стартової ціни продажу земельної ділянки, яка щодо земель державної та комунальної власності не може бути нижчою за експертну грошову оцінку земельної ділянки; е) встановлення стартового розміру річної орендної плати, який щодо земель державної та комунальної власності не може бути меншим розміру орендної плати, визначеного Податковим кодексом України; є) встановлення стартової ціни продажу прав емфітевзису, суперфіцію земельної ділянки, яка щодо земель державної чи комунальної власності не може бути нижчою за ринкову вартість відповідного права, визначену шляхом проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок; ж) визначення виконавця земельних торгів, дати та місця проведення земельних торгів.
Отже, для підготовки лотів для проведення земельного аукціону спершу виготовляється, погоджується та затверджується в установленому законодавством порядку проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та присвоюється їй кадастровий номер, тобто, здійснюється формування земельної ділянки.
Після формування земельної ділянки та здійснення державної реєстрації земельної ділянки в Державному земельному кадастрі, приймається наказ про проведення земельних торгів у формі аукціону, у додатку до якого визначається перелік земельних ділянок сільськогосподарського призначення, право оренди яких виставляється на земельні торги окремими лотами, в якому відповідно до вимог частини першої статті 136 Земельного кодексу України повинно зазначатися місце розташування (адреса) земельної ділянки, її цільове призначення (функціональні використання), площа, кадастровий номер та умови продажу.
Добір земельних ділянок державної чи комунальної власності, у тому числі разом з розташованими на них об`єктами нерухомого майна (будівлями, спорудами) державної чи комунальної власності, які або права на які виставляються на земельні торги, здійснюється з урахуванням затверджених містобудівної документації та документації із землеустрою, а також маркетингових досліджень, інвестиційної привабливості, звернень громадян та юридичних осіб щодо намірів забудови.
Земельні ділянки, включені до переліку земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них, які виставлені на земельні торги, не можуть відчужуватися, передаватися в заставу, надаватися у користування до завершення торгів.
Підготовку лотів до проведення земельних торгів забезпечує організатор земельних торгів.
Відповідно до ч. 3 ст. 135 Земельного кодексу України організатором земельних торгів є фізична або юридична особа - власник земельної ділянки, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, що здійснює реалізацію права державної чи комунальної власності на земельні ділянки, або державний виконавець у разі виконання рішень, що підлягають примусовому виконанню в порядку, передбаченому Законом України "Про виконавче провадження", які уклали з виконавцем земельних торгів договір про проведення земельних торгів.
Згідно зі ст. 25 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
Відповідно до частини першої статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання, зокрема щодо вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Частиною першою ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Як встановлено матеріалами справи, реалізуючи свої повноваження організатора земельних торгів, відповідач прийняв рішення від 13.03.2019 "Про організаційні заходи щодо підготовки документації до земельних торгів (аукціону)".
Пунктом 1 вказаного рішення визначено земельні ділянки комунальної власності орієнтовною площею 468,6057 га (125 земельних ділянок (перелік додається)) за рахунок земель, не наданих у власність чи користування, які розташовані на території Щербанівської сільської ради Полтавської області, право оренди на яку підлягає продажу на земельних торгах (аукціоні).
У "Переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення, переданих у комунальну власність Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області для підготовки документації до земельних торгів" до рішення від 13.03.2019 включені земельні ділянки, зокрема, з кадастровими номерами 5324086200:00:025:0055, 5324086200:00:028:0058, 5324086200:00:028:0059, на які претендують позивачі.
Заперечуючи проти внесення вказаних земельних ділянок до переліку земельних ділянок, права оренди на які буде продано на земельних торгах, позивачі вказують, що саме у зв`язку з прийняттям оскаржуваного рішення та з посиланням на нього їм було відмовлено у затвердженні проектів землеустрою.
Так, відповідно до матеріалів справи, рішенням тридцять третьої сесії сьомого скликання Щербанівської сільської ради від 26.05.2020 "Про відмову в наданні дозволу на затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки", позивачам було відмовлено у затвердженні проєктів землеустрою.
З приводу вказаного твердження позивачів, що саме у зв`язку з прийняттям оскаржуваного рішення від 13.03.2019 року, їм було відмовлено у затвердженні проєктів землеустрою, колегія суддів зазначає наступне.
Відповідно до ч.1 ст.116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.
Відповідно до ст.125 Земельного кодексу України, право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Колегія суддів зазначає, що на дату прийняття рішення Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 13.03.2019, проєкти землеустрою земельних ділянок, які бажали отримати у власність ОСОБА_2 , ОСОБА_1 , ОСОБА_3 не були затверджені, а земельні ділянки з кадастровими номерами 5324086200:00:025:0055, 5324086200:00:028:0058, 5324086200:00:028:0059 не передані у власність позивачів.
Отже, на час винесення спірного рішення відповідач не вбачав перешкод у віднесенні земельних ділянок з кадастровими номерами 5324086200:00:025:0055, 5324086200:00:028:0058, 5324086200:00:028:0059 до списку тих, право оренди на які підлягає продажу на земельних торгах (аукціоні).
З приводу доводів позивача про неможливість включення спірної земельної ділянки до списку земельних ділянок, права на які виставляються на земельні торги, з огляду на те, що у 2017 році, відповідно до наказів Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області, позивачі отримали дозвіл на розроблення проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, однак відповідач вже понад три роки розглядає заяви про затвердження наведених проєктів землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність, то колегія суддів зазначає, що надання дозволу на розробку проєкту землеустрою не є тотожним передачі земельної ділянки у власність або користування, оскільки отримання дозволу на розробку відповідного проєкту землеустрою свідчить про можливі наміри заявника щодо розробки проекту землеустрою, із відповідним визначенням цільового призначення земельної ділянки в процесі розробки землевпорядної документації і за наслідком такої розробки затвердження такого проекту відповідним органом і в подальшому, можливо, отримання відповідної земельної ділянки у власність чи користування.
Аналогічний правовий висновок викладено Верховним Судом в постанові від 29.04.2020 у справі № 2340/4521/18.
З огляду на викладене, враховуючи, що на момент прийняття відповідачем рішення шістнадцятої сесії сьомого скликання Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 13.03.2019 "Про організаційні заходи щодо підготовки документації до земельних торгів (аукціону)", яким було включено спірні земельні ділянки до земельних ділянок, права на які виставляються на земельні торги, останні перебувала у комунальній формі власності, рішення про затвердження проекту землеустрою та фактичне відведення земельної ділянки не приймались.
Відповідно до частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що оскаржуване позивачами рішення шістнадцятої сесії сьомого скликання Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 13.03.2019 "Про організаційні заходи щодо підготовки документації до земельних торгів (аукціону)", не має ознак неправомірності та відповідає критеріям, визначеним частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а отже, відсутні підстави для задоволення позовних вимог позивачів.
Колегія суддів зазначає, що належним способом захисту порушених прав позивачів є оскарження рішень про відмову в затвердженні проєктів землеустрою.
Згідно пункту 29 Рішення Європейського Суду з прав людини у справі Ruiz Torija v. Spain від 9 грудня 1994 р., статтю 6 п. 1 не можна розуміти як таку, що вимагає пояснень детальної відповіді на кожний аргумент сторін. Відповідно, питання, чи дотримався суд свого обов`язку обґрунтовувати рішення може розглядатися лише в світлі обставин кожної справи.
Колегія суддів дійшла висновку, що доводи апелянтів не знайшли свого підтвердження під час апеляційного розгляду, а тому судом до уваги не приймаються.
Згідно з п.1 ч.1 ст.315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.
Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального і процесуального права, а отже підстав для його скасування не вбачається, апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Керуючись ст. ст.245, 246, 250, 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 - залишити без задоволення.
Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 04.06.2021 по справі № 440/994/21 - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.
Головуючий суддя (підпис)О.М. Мінаєва Судді (підпис) (підпис) З.О. Кононенко В.А. Калиновський
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.09.2021 |
Оприлюднено | 15.09.2021 |
Номер документу | 99584586 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Мінаєва О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні