Рішення
від 07.09.2021 по справі 920/869/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

07.09.2021 Справа № 920/869/18 м. Суми

Господарський суд Сумської області у складі судді Котельницької В.Л., при секретарі судового засідання Чепульській Ю.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Господарського суду Сумської області матеріали справи № 920/869/18

за позовом Комунального підприємства «Міськводоканал» Сумської міської ради (40009, м. Суми, Білопільський шлях, 9; ід. код 03352455)

до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю «Гуала Кложерс Україна» (40007, м.Суми, вул. Лінійна, 18; ід. код 35743082)

про стягнення 108078,74 грн,

за участю представників:

від позивача: Тиченко М.П. (самопредставництво, витяг ЄДРПОУ) ,

від відповідача: Кучменко С.В. (адвокат, довіреність від 07.12.2018 №43),

справа розглядається у порядку загального позовного провадження,

установив:

02.11.2018 позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить стягнути з відповідача 94255,20 грн. заборгованості за об`єми скинутих понаднормативно забруднених стічних вод, 11687,87 грн. пені, 1004,61 грн. 3% річних, 1131,06 грн. інфляційних нарахувань, а також 1762,00 грн судового збору.

Ухвалою від 07.11.2018 суд прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження; призначив розгляд справи по суті в судове засідання на 20.12.2018; встановив учасникам справи строки для надання заяв по суті справи.

16.11.2018 від позивача до суду надійшла заява про зміну підстав позову (вх№16.11.2018).

23.11.2018 відповідач подав клопотання про продовження строку подачі відзиву на позов (вх№2635к від 23.11.2018).

07.12.2018 від відповідача до суду надійшов відзив на позов, в якому відповідач зазначив, що позивачем при розрахунку заборгованості за об`єми скинутих понаднормативно забруднених стічних вод використано Правила приймання стічних вод у систему каналізації м. Суми, затверджені рішенням Виконавчого комітету Сумської міської ради від 10.12.2007 №596 «Про затвердження Правил приймання стічних вод в системи каналізації м. Суми» із змінами (далі - Правила від 10.12.2007 № 596) та рішенням виконавчого комітету Сумської міської ради від 06.09.2011 №539 «Про внесення змін та доповнень до рішення виконавчого комітету Сумської міської ради від 10.12.2007 №596 «Про затвердження Правил приймання стічних вод в системи каналізації м. Суми» , (далі - Правила від 06.09.2011 № 539). В той час як, питання порушення чисельних вимог законів та інших підзаконних нормативно-правових актів при прийнятті Виконавчим комітетом Сумської міської ради рішення від 10.12.2007 № 596 в редакції рішення від 06.09.2011 № 539 Про затвердження Правил приймання стічних вод у систему каналізації м. Суми було досліджено та встановлено: ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 11.10.2017 у справі № 591/1519/15-а, яка набрала законної сили; рішенням адміністративної колегії Сумського обласного Територіального відділення Антимонопольного комітету України від 30.08.2017 №7, яке не скасоване у встановленому законом порядку, тому є чинним та обов`язковим для виконання. В пункті 2 розділу IV Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення, що затверджені наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 01.12.2017 № 316, який зареєстрований в Мінюсті 15.01.2017 за №56/31508 чітко встановлено, що у разі визначення ДК забруднюючої речовини в стічних водах за ДК у каналізаційній мережі приймають ДК, визначені місцевими правилами приймання, а за їх відсутності - відповідно до вимог до складу та властивостей стічних вод, що скидаються до системи централізованого водовідведення, для безпечного їх відведення та очищення на КОС згідно з додатком 4 до цих Правил. Тобто, на думку відповідача, для розрахунку скиду стічних вод з понаднормативними забрудненнями необхідно керуватися вказаними загальнодержавними Правилами приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення. Разом з тим, розрахунок об`ємів скинутих понаднормативно забруднених стічних вод здійснений КП Міськводоканал СМР на підставі не відповідних вимогам законодавства Правил приймання стічних вод у систему каналізації м. Суми, які в силу частин 3, 7 ст. 11 ГПК України не підлягають застосуванню. Таким чином, відповідач просить суд відмовити в задоволенні позову та продовжити строк подання відзиву на позовну заяву.

12.12.2018 відповідачем подане клопотання про розгляд справи за правилами загального позовного провадження (вх№2798к).

14.12.2018 від позивача до суду надійшла відповідь на відзив (вх№8839), в якому відповідач зазначив, що приймання стічних вод від підприємств, установ, організацій до системи централізованого водовідведення в м. Суми здійснює КП «Міськводоканал» Сумської міської ради відповідно до Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення, затверджених наказом Мінрегіону від 01.12.2017 №316 та місцевих Правил від 10.12.2007 №596, Правил від 06.09.2011 №539 в частині, яка не суперечить загальнодержавним Правилам (тобто Правилам № 316). Зокрема, у разі визначення ДК забруднюючої речовини в стічних водах за ДК у каналізаційній мережі приймають ДК, визначені місцевими правилами приймання, тобто Правилами від 10.12.2007 № 596, Правилами від 06.09.2011 № 539. При цьому, правомірність своїх дій позивач обґрунтовує листом Департаменту систем життєзабезпечення та житлової політики Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 18.09.2018 №8/9-2698-18, тобто розробником Правил №316, в якому зазначено, що на період розроблення нової редакції місцевих Правил приймання, місцеві Правила від 10.12.2007 №596, Правила від 06.09.2011 №539 діють в стані, що не суперечить чинним нормам законодавства з застосуванням ДК, які розраховані для забезпечення встановлених підприємству нормативів гранично допустимих концентрацій та нормативів гранично допустимого складу забруднюючих речовин. Отже позивач у зазначеній відповіді на відзив просить суд продовжити строк дня надання відповіді на відзив та позовну вимоги задовольнити.

У судовому засіданні 20.12.2018 в порядку ч. 5 ст. 233 ГПК України судом постановлено протокольні ухвали: 1)першою - прийнято до розгляду заяву позивача про зміну підстав позову (вх№2573(з) від 16.11.2018); 2)другою - задоволено клопотання відповідача (вх№2635к від 23.11.2018) про продовження строку подачі відзиву на позов.

Ухвалою суду від 20.12.2018 було задоволено заяву відповідача про розгляд даної справи за правилами загального позовного провадження; подальший розгляд даної справи постановлено здійснювати за правилами загального позовного провадження зі стадії відкриття провадження у справі з призначенням підготовчого засідання на 22.01.2019.

14.01.2019 представником відповідача подані до суду заперечення (вх№245) з додатковими обґрунтуваннями позиції відповідача.

18.01.2019 позивач подав до суду додаткові пояснення (вх№371) на підтвердження правомірності позовних вимог з огляду на заперечення відповідача.

21.01.2019 до суду від представника відповідача надійшло клопотання про зупинення провадження у справі, відповідно до якого відповідач просив суд зупинити провадження у справі №920/869/18 до вирішення пов`язаних з нею справ №591/1519/15-а, №818/2221/18 та №920/546/18.

Ухвалою від 22.01.2019 провадження у справі зупинено до набрання законної сили судовим рішенням Зарічного районного суду м. Суми у справі №591/1519/15-а, судовим рішенням Сумського окружного адміністративного суду у справі №818/2221/18, судовим рішенням Господарського суду Сумської області у справі №920/546/18.

22.10.2019 представником відповідача подано до суду клопотання про поновлення провадження у справі. В обґрунтування поданого клопотання відповідач зазначив, що судові рішення у справах, які були підставою для зупинення провадження у даній справі набрали законної сили, що є підставою для поновлення провадження у справі.

31.10.2019 ухвалою суду поновлено провадження у справі № 920/869/18; призначено підготовче засідання на 19.11.2019.

15.11.2019 від позивача до суду надійшли додаткові пояснення (вх . №9361) на обґрунтування позовних вимог, у яких позивач наполягає на задоволенні позову.

Ухвалою суду від 19.11.2019 задоволено клопотання представників сторін про відкладення підготовчого засідання; продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів - до 26.12.2019; відкладено підготовче засідання у справі № 920/869/18 на 24.12.2019.

21.12.2019 представник позивача подав до суду заяву від 20.12.2019 № 22/9445 про зупинення провадження у справі (вх № 3905к), відповідно до якої просив суд зупинити провадження у справі №920/869/18 до набрання законної сили судовим рішенням у справі №480/3156/19.

21.12.2019 представник відповідача подав додаткове обґрунтування позиції у справі (вх №10519) з урахуванням додаткових пояснень позивача, проти задоволенян позову заперечує.

Ухвалою від 24.12.2019 суд відклав підготовче засідання у справі №920/869/18 та розгляд заяви позивача (вх № 3905к від 21.12.2019) про зупинення провадження у справі на 09.01.2020.

08.01.2020 представник відповідача подав письмові заперечення на заяву позивача про зупинення провадження у справі (вх . №157).

Ухвалою суду від 09.01.2020 задоволено заяву позивача №22/9445 від 20.12.2019 про зупинення провадження у справі; зупинено провадження у даній справі до набрання законної сили судовим рішенням в адміністративній справі №480/3156/19.

16.06.2021 позивачем подане клопотання від 15.06.2021 №22/3969 про поновлення провадження у справі (вх№2471).

Ухвалою суду від 29.06.2021 задоволено клопотання позивача (вх№2471 від 16.06.2021) про поновлення провадження у справі №920/869/18; поновлено провадження у справі №920/869/18.

Ухвалою суду від 12.08.2021 закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи №920/868/18 по суті в судове засідання на 07.09.2021.

06.09.25021 представником відповідача подані додаткові пояснення, у зв`язку із поновленням провадження у справі (вх№7776/21) та пояснення по справі відносно порядку відбору проб та відсутності правомірних місцевих правил приймання стічних вод (вх№7787/21).

У судовому засіданні 07.09.2021 судом встановлено:

Представники сторін у судове засідання прибули.

Враховуючи достатність часу, наданого учасникам справи для підготовки та подання заяв по суті справи, приймаючи до уваги принципи змагальності та диспозитивної господарського процесу, закріплені пунктом 4 частини третьої статті 129 Конституції України, статтями 13, 14, 74 Господарського процесуального кодексу України, суд вважає, що господарським судом, в межах наданих йому повноважень, сторонам були створені усі належні умови для надання доказів у справі та є підстави для розгляду справи по суті за наявними у ній матеріалами.

Судом розпочато розгляд справи по суті.

Представник позивача позовні вимоги підтримав та просив суд позов задовольнити.

Представник відповідача проти задоволення позову заперечував.

Судовий процес на виконання ч. 1 ст. 222 ГПК України фіксувався за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Відповідно до статті 233 ГПК України рішення у даній справі прийнято у нарадчій кімнаті за результатами оцінки доказів, поданих сторонами.

В судовому засіданні 07.09.2021 на підставі статті 240 Господарського процесуального кодексу України, судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, господарським судом встановлені наступні обставини.

Відповідно до витягу з ЄДРПОУ, доданого позивачем до позовної заяви, основним видом діяльності позивача є забір, очищення та постачання води; каналізація, відведення іі очищення стічних вод, що підтверджується.

Рішенням виконавчого комітету Сумської міської ради від 20.05.2011 №322 «Про визначення виробників та виконавців послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення в місті Суми» КП «Міськводоканал» Сумської міської ради визначено виробником та виконавцем послуг з постачання холодної води і водовідведення в місті Суми.

10.07.2017 між Комунальним підприємством «Міськводоканал» Сумської міської ради (далі - позивач, виконавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю Гуала Клоджерс Україна (далі - відповідач, споживач) укладено Договір про надання послуг з централізованого постачання холодної води і водовідведення №2760 (далі - договір), який відповідно до п. 9.1 даного договору був укладений на період з 01.07.2017 до 30.06.2020, а також сторонами було погоджено, що умови договору застосовуються до відносин між ними, які виникли до його укладення.

Відповідно до п. 1.1. договору виконавець зобов`язався своєчасно надавати споживачеві відповідної якості послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення, а споживач зобов`язався своєчасно оплачувати надані йому послуги за встановленими тарифами у строки і на умовах, що передбачені договором.

Споживач має право на ознайомлення з нормативно-правовими актами у сфері житлово-комунальних послуг, що встановлено п. 4.1.10 договору.

Відповідно до п. 4.2.14 договору споживач зобов`язаний дотримуватися встановлених кількісних та якісних показників стічних вод на каналізаційних випусках. Оплачувати рахунки за скид стічних вод з понаднормативним забрудненням при порушенні встановлених допустимих концентрацій забруднюючих речовин у концентрації, визначеної місцевими правилами приймання стічних вод.

Як зазначає позивач у своєму позові, сторони у своїх взаємовідносинах, окрім інших нормативно-правових актів, керуються:

-Правилами приймання стічних вод у систему каналізації м. Суми, затвердженими рішенням виконавчого комітету Сумської міської ради від 10.12.2007 №596 «Про затвердження Правил приймання стічних вод в системи каналізації м. Суми» із змінами (далі - Правила від 10.12.2007 № 596);

-рішенням виконавчого комітету Сумської міської ради від 06.09.2011 №539 «Про внесення змін та доповнень до рішення виконавчого комітету Сумської міської ради від 10.12.2007 №596 «Про затвердження Правил приймання стічних вод в системи каналізації м. Суми» , (далі - Правила від 06.09.2011 № 539);

-Правилами приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення та Порядком визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 01.12.2017 р. № 316 «Про затвердження Правил приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення та Порядку визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення (далі - Правила № 316).

Зі змісту позовної заяви вбачається, що на думку позивача, відповідачем порушено умови Договору про надання послуг з централізованого постачання холодної води і водовідведення №2760 від 10.07.2017 та місцевих правил приймання стічних вод у систему аналізації в частині перевищення гранично допустимих концентрацій забруднюючих речовин, у зв`язку із чим позивач має право на стягнення з відповідача на свою користь плати за перевищення допустимих ГДК та штрафних санкцій у розмірі 108078,74 грн.

Відповідно розділу 4 місцевих Правил від 10.12.2007 №596 та Правил від 06.09.2011 №539 в каналізаційну мережу забороняється скидати води з перевищенням гранично допустимих концентрацій забруднюючих речовин.

Пунктом 4.2. місцевих Правил від 10.12.2007 №596 та Правил від 06.09.2011 №539 визначено, що для всіх абонентів, що скидають стічні води в систему каналізації м. Суми, встановлені Єдині допустимі концентрації забруднюючих речовин, що наведені у таблиці 1 до цих Правил, які встановлені відповідно, до норм чинного законодавства, виходячи з технічних можливостей міської каналізаційної мережі і очисних споруд, з урахуванням затверджених допустимих концентрацій (ДК) речовин, що надходять з очищеними стічними водами в басейн р. Псел, і якісного складу води із міського водопроводу.

Згідно ч. 2 розд. ІІІ Правил №316, стічні води, що приймають до систем централізованого водовідведення, не повинні містити забруднюючих речовин з перевищенням допустимих концентрацій, установлених цими правилами та місцевими правилами приймання. Крім того, забороняється скидати до системи централізованого водовідведення без попереднього знешкодження та знезараження на локальних очисних спорудах з обов`язковою утилізацією або захороненням утворених осадів стічні води, що містять забруднюючі речовини, визначені у переліку забруднюючих речовин, що заборонені до скидання до системи централізованого водовідведення згідно з додатком 2 до Правил №316.

Відповідно до п. 2.2.1 Правил від 10.12.2007 №596 та п. 2.2.1 Правил від 06.09.2011 №539 КП «Міськводоканал« Сумської міської ради (виконавець) має право контролювати якість, кількість та режим скиду стічних вод абонента (споживача). Пред`являти Споживачу рахунки при порушенні місцевих правил приймання стічних вод та скиду їх з понаднормативним забрудненням.

Згідно п.п.1, 2, 6, 7 ч. 2 розд. ІІ Правил № 316 Споживачі повинні:

- дотримуватися вимог до скиду стічних вод та установлених кількісних та якісних показників стічних вод на каналізаційних випусках споживачів, вимагати від субспоживачів виконання положень цих Правил та вимог місцевих правил приймання;

- здійснювати систематичний контроль за кількістю та якістю стічних вод, які скидаються ними до систем централізованого водовідведення, згідно з графіком відбору проб, погодженим із виробником, надавати виробнику інформацію про обсяги та якісний склад стічних вод, які скидають до систем централізованого водовідведення;

- надавати працівникам виробника необхідну інформацію щодо своєї системи водовідведення та вільний доступ до неї, а також допомогу під час відбору проб стічних вод споживачів, вивчення режиму їх скиду, обстеження системи водовідведення та локальних очисних споруд;

- визначати не менше двох представників, уповноважених представляти споживача під час відбору проб стічних вод, про що у триденний строк повідомляють виробника у письмовій формі та забезпечують присутність уповноваженого представника безпосередньо під час відбору проб стічних вод виробником.

Пунктом 4.2. місцевих Правил від 10.12.2007 № 596 та п.4.2 Правил від 06.09.2011 р. №539 визначено, що для всіх абонентів, що скидають стічні води в систему каналізації м.Суми, встановлені Єдині допустимі концентрації забруднюючих речовин, що наведені у таблиці 1 до цих Правил, які встановлені відповідно, до норм чинного законодавства, виходячи з технічних можливостей міської каналізаційної мережі і очисних споруд, з урахуванням затверджених допустимих концентрацій (ДК) речовин, що надходять з очищеними стічними водами в басейн р. Псел, і якісного складу води із міського водопроводу.

Порядок № 316 встановлює єдиний на території України порядок визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення, та поширюється на суб`єктів господарювання, які надають послуги із централізованого водовідведення (відведення та/або очищення стічних вод), на юридичних осіб незалежно від форм власності та відомчої належності, фізичних осіб - підприємців, фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність і взяті на облік як самозайняті особи у контролюючих органах згідно з Податковим кодексом України, які скидають стічні води до систем централізованого водовідведення або безпосередньо у каналізаційні очисні споруди (далі - споживачі).

Позивачем при здійсненні контролю за скидом забруднюючих речовин виявлено факт скиду споживачем в міську каналізацію стічних вод з перевищенням вмісту рівня забруднюючих речовин порівняно з встановленими місцевими Правилами від 10.12.2007 №596 та Правилами від 06.09.2011 р. № 539, зокрема:

22 лютого 2018 р. на каналізаційному випуску № 1 на виході з контрольного колодязя, за адресою: ч. Суми, вул. Лінійна, буд. 18 відібрані проби стічних вод по об`єкту споживача ТОВ «Гуала Кложерс України» .

За результатами хімічного аналізу проб стічних вод, проведених лабораторією КП Міськводоканал Сумської міської ради, атестованою у даній галузі досліджень, зафіксовано скид споживачем в міську каналізацію стічних вод з перевищенням гранично допустимих концентрацій (ДК) забруднюючих речовин:

БСК5 1000,0 мг/л при дозволеній нормі 256,0 мг/л,

міді 0,175 мг/л при дозволеній нормі 0,012 мг/л,

сульфатів 88,49 мг/л при дозволеній нормі 77,0 мг/л,

фосфатів 24,25 мг/л при дозволеній нормі 6,5 мг/л,

азоту амонійного 75,64 мг/л при дозволеній нормі 25,0 мг/л,

завислі речовини 420,0 мг/л при дозволеній нормі 280,0 мг/л,

цинку 0,310 мг/л при дозволеній нормі 0,084 мг/л,

залізо 1,66 мг/л при дозволеній нормі 1,0 мг/л,

перевищення співвідношення ХСК/БСК5 =2540,0/1000,0 = 2,54.

Зазначене встановлене актом відбору проб стічних вод від 22.02.2018 р. № 998, протоколом дослідження якості стічних вод від 22.02.2018 р. № 3967.

Також 19 березня 2018 р. на каналізаційному випуску № 1 на виході з контрольного колодязя, за адресою: ч. Суми, вул. Лінійна, буд. 18 відібрані проби стічних вод по об`єкту споживача ТОВ «Гуала Кложерс України» .

За результатами хімічного аналізу проб стічних вод, проведених лабораторією КП Міськводоканал Сумської міської ради, атестованою у даній галузі досліджень, зафіксовано скид споживачем в міську каналізацію стічних вод з перевищенням гранично допустимих концентрацій (ДК) забруднюючих речовин:

БСК5 733,3 мг/л при дозволеній нормі 256,0 мг/л,

міді 0,075 мг/л при дозволеній нормі 0,012 мг/л,

сульфатів 78,20 мг/л при дозволеній нормі 77,0 мг/л,

фосфатів 15,9 мг/л при дозволеній нормі 6,5 мг/л,

азоту амонійного 54,18 мг/л при дозволеній нормі 25,0 мг/л,

СПАР 0,39 мг/л при дозволеній нормі 0,25 мг/л,

цинку 0,164 мг/л при дозволеній нормі 0,084 мг/л,

хлоридів 216,25 мг/л при дозволеній нормі 80,4 мг/л,

перевищення співвідношення ХСК/БСК5 = 1 880,0/733,3 = 2,56.

Зазначене встановлено актом відбору проб стічних вод від 19.03.2018 р. № 1059, протоколом дослідження якості стічних вод від 19.03.2018 р. № 4014.

Коефіцієнт кратності (Кк), який враховує рівень небезпеки скинутих забруднень для технологічних процесів очищення стічних вод та екологічного стану водойми, склав 25,27, для розрахунку згідно п. 7.7. Правил № 539 береться коефіцієнт кратності 10 .

Тариф, встановлений за надання послуг з централізованого водовідведення споживачам, згідно постанови ЖРЕКП від 28.12.2017 р. № 1575 та наказу КП «Міськводоканал» Сумської міської ради від 24.01.2018 р. № 24 «Про становлення тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення та на послуги з централізованого достачання холодної води, водовідведення» складає - 6,36 грн./м 3'

Відповідно до п. 5.21. Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, затверджених наказом Мінжитлокомунгоспу від 27.06.2008 N 190, зняття показів засобів обліку здійснюється представником виробника у присутності споживача або самим споживачем.

Об`єм скинутих понаднормативно забруднених стічних вод за лютий 2018 р. по об`єкту за адресою: вул. Лінійна, буд. 18 в м. Суми склав 740,00 м 3 - що підтверджується копією витягу з електронного Журналу зняття показників лічильників по об`єкту ТОВ «Гуала Кложерс України» за лютий 2018 р.

Об`єм скинутих понаднормативно забруднених стічних вод за березень 2018 р. по об`єкту за адресою: вул. Лінійна, буд. 18 в м. Суми склав: 742 м 3, що підтверджується копією витягу з електронного Журналу зняття показників лічильників по об`єкту ТОВ «Гуала Кложерс України» за березень 2018 р.

Вищезазначені акти відбору проб стічних вод підписані представником споживача без зауважень. Для розрахунку плати використовуються дані лабораторії КП Міськводоканал Сумської міської ради, що передбачено п. 7.10 Правил № 539., оскільки хімічна лабораторія контролю промстоків КП «Міськводоканал» Сумської міської ради відповідає критеріям атестації і атестована на право проведення вимірювань у сфері робіт з контролю стану навколишнього природного середовища (води стічні), що підтверджується Свідоцтвом про атестацію від 23.02.2018 р. № РУ- 0110/18.

Таким чином, за перевищення допустимих концентрацій забруднюючих речовин у стічних водах позивачем відповідачу виставлено до оплати за лютий 2018 року суму в розмірі 47064 грн. 00 коп., що підтверджується копіями документів: актом відбору проб стічних вод від 22.02.2018 №998, протоколами дослідження якості стічних вод від 22.02.2018 №3967; листом-повідомленням про виявлене перевищення ДК забруднюючих речовин в стічних водах споживача від 28.02.2018 № 05/1434 (направленими рекомендованим листом 28.02.2018), рахунком від 16.03.2018 р. № 24 направленим рекомендованим листом 20.03.2018).

Крім того, за перевищення допустимих концентрацій забруднюючих речовин у стічних водах споживачу виставлено до оплати за березень 2018 р. суму в розмірі 47 191 грн. 20 коп., що підтверджується копіями документів: актом відбору проб стічних вод від 19.03.2018 №1059, протоколами дослідження якості стічних вод від 9.03.2018 № 4014; листом-повідомленням про виявлене перевищення ДК забруднюючих речовин в стічних водах споживача від 23.03.2018 № 05/1811 (направленими рекомендованим листом 23.03.2018), рахунком від 16.04.2018 р. № 42 (направленим рекомендованим листом 17.04.2018).

Відповідно до п. 2.3.4 Правил від 10.12.2007 № 596 та Правил від 06.09.2011 № 539 споживач зобов`язаний оплачувати рахунки за скид понаднормативних забруднень при порушенні встановлених показників протягом 30 банківських днів.

Відповідно до п. 5.1.2. договору та Закону України Про відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов`язань від 22.11.96 № 543 за неналежне виконання грошового зобов`язання відповідачу нарахована пеня в розмірі подвійної облікової ставки НБУ за кожний прострочений день. Сума нарахованої пені складає 11687,87 грн що підтверджується детальним розрахунком.

Згідно з п. 5.1.2. договору, ст. 625 ЦК України відповідачу за весь час прострочення позивачем нараховано 3 % річних від простроченої суми, що складає 1004,61 грн та інфляційні нарахування в сумі 1131,06 грн, що підтверджується детальними розрахунками позивача.

Відповідач проти позовних вимог заперечує зазначаючи про недійсність правил, що застосовані позивачем при здійсненні розрахунку заборгованості за об`єми скинутих понаднормативно забруднених стічних вод.

Згідно пункту 6.7.7. місцевих Правил №596, відбір і аналіз проб проводиться згідно ДСТУ ISO 5667-3-2001 ( ISO 5667-3:1994,IDT) Якість води. Відбирання проб. Частина 3. Настанови щодо зберігання та поводження з пробами .

Зазначений стандарт встановлює загальні принципи і дає уявлення щодо запобіжних заходів, яких необхідно дотримуватись під час зберігання і транспортування проб води.

Вище зазначеним стандартом передбачено, що води, особливо поверхневі і майже усі, що скидаються як стічні води, чутливі до різного роду фізичних, хімічних чи біологічних реакцій, що можуть мати місце в період між відбиранням проби і їх безпосереднім аналізуванням. Природа і інтенсивність таких реакцій часто є така, що у випадку, коли не прийнято необхідних запобіжних заходів перед або під час транспортування і в період зберігання проби в лабораторії до моменту проведення аналізу, концентрація визначуваної речовини буде відрізнятися від початкової, яка була під час відбирання проб.

Активність цих реакцій залежить від результату взаємодії хімічної і біологічної природи зразка: його температури, чутливості до світла, матеріалу посудини, періоду між відбиранням проби і аналізуванням, умовами, в яких він перебував.

Згідно Таблиці 1 та 2 до ДСТУ ISO 5667-3-2001 ( ISO 5667-3:1994,IDT) Якість води. Відбирання проб. Частина 3 для проведення аналізів певних речовин необхідно дотримуватись вимог, встановлених до консервування проб, та керуватись міжнародними стандартами під час проведення лабораторних аналізів.

Судом в ході розгляду справи було встановлено, що у порушення вищенаведених стандартів, консервування проб позивачем не здійснювалось, а враховуючи обов`язковість консервування, що передбачена Національним стандартом, не дотримання вимог з консервування проб може свідчити про той факт, що результати аналізів таких проб не можуть вважатися достовірними, адже вони були відібрані з порушенням вимог спеціального законодавства у цій сфері.

Так, в актах відбору проб взагалі не зазначено матеріал посуду, не вказано матеріал відбірної тари, у зв`язку з чим визначити відповідність їх встановленим вимогам стає неможливим.

Крім того, згідно з відомостями, викладеними в Актах відбору проб стічних вод, позивач відбирав разові проби у кількості 1 штуки, об`ємом 2,0 літра. Із даних разових проб позивач представив якісний показник з більше, ніж 10 складових (зокрема, наявні такі показники, як БСК, завислі речовини, ХСК, нітрити, нітрати, фосфати, pH, залізо, жири, мідь, цинк, сульфати тощо). Проте п. 4.1. ДСТУ ISO 5667-10-2001 Настанови щодо відбирання проб стічних вод чітко вказує, що відбирання проб для аналізу вмісту нафтопродуктів та жирів має здійснюватись виключно в скляний посуд.

Акт відбору проб стічних вод та протоколи дослідження якості стічних вод не містять посилання на умови зберігання та транспортування проб стічних вод до проведення їх аналізу. Між тим, згідно додатку № 3 до Єдиного міжвідомчого керівництва по організації та здійсненню державного моніторингу вод, температура зберігання проби, наприклад, азоту амонійного та БСК не повинна перевищувати 4 градусів Цельсію (згідно з ДСТУ 5667-3-2001 - не вище 5 градусів), тобто проби стічних вод Відповідача, до проведення аналізу обов`язково повинні були зберігатись в спеціальних холодильниках або термосах.

Окрім того, згідно з вимогами ДСТУ 5667-3-2001, проба для аналізу БСК повинна зберігатись в темряві, для чого треба використовувати непрозорі або коричневі скляні посудини.

Згідно з вимогами ДСТУ 5667-10-2001, а саме пункту 5.3.1.1, для визначення певних речовин можна використовувати виключно разові проби, наприклад визначаючи нафтопродукти, жири, хлор, в даному випадку аналізи будуть неоднозначними, якщо їх починати не відразу після відбирання проби і якщо одразу використовують не весь об`єм води.

Крім зазначеного, з доказів, поданих позивачем неможливо встановити, чи були дотримані позивачем вимоги щодо консервування проб, зокрема у відповідності до таб. 1 та 2 ХСК має бути окислене до рН

Дата ухвалення рішення07.09.2021
Оприлюднено20.09.2021
Номер документу99679361
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення 108078,74 грн

Судовий реєстр по справі —920/869/18

Рішення від 07.09.2021

Господарське

Господарський суд Сумської області

Котельницька Вікторія Леонідівна

Ухвала від 12.08.2021

Господарське

Господарський суд Сумської області

Котельницька Вікторія Леонідівна

Ухвала від 29.06.2021

Господарське

Господарський суд Сумської області

Котельницька Вікторія Леонідівна

Ухвала від 09.01.2020

Господарське

Господарський суд Сумської області

Котельницька Вікторія Леонідівна

Ухвала від 24.12.2019

Господарське

Господарський суд Сумської області

Котельницька Вікторія Леонідівна

Ухвала від 19.11.2019

Господарське

Господарський суд Сумської області

Котельницька Вікторія Леонідівна

Ухвала від 31.10.2019

Господарське

Господарський суд Сумської області

Котельницька Вікторія Леонідівна

Ухвала від 22.01.2019

Господарське

Господарський суд Сумської області

Котельницька Вікторія Леонідівна

Ухвала від 20.12.2018

Господарське

Господарський суд Сумської області

Котельницька Вікторія Леонідівна

Ухвала від 07.11.2018

Господарське

Господарський суд Сумської області

Котельницька Вікторія Леонідівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні