Постанова
від 07.09.2021 по справі 420/11012/20
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 вересня 2021 р.м.ОдесаСправа № 420/11012/20

Категорія: 111010000 Головуючий в 1 інстанції: Єфіменко К.С.

Місце ухвалення: м. Одеса

Дата складання повного тексту: 11.12.2020 р.

Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого - Бітова А.І.

суддів - Лук`янчук О.В.

- Ступакової І.Г.

при секретарі - Сузанській І.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 11 грудня 2020 року у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Мототрейдінг" до Головного управління ДПС в Одеській області в особі Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, Державної податкової служби України в особі Комісії центрального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про визнання протиправними та скасування рішень,

В С Т А Н О В И Л А :

У жовтні 2020 року товариство з обмеженою відповідальністю (далі ТОВ) "Мототрейдінг" звернулося до суду з позовом до Державної податкової служби (далі ДПС) України в особі Комісії центрального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН) (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053), Головного управління (далі ГУ) ДПС в Одеській області в особі Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, в якому просило:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 13 серпня 2020 року №1835274/40781795; від 13 серпня 2020 року №1835272/40781795; від 13 серпня 2020 року №1835273/40781795; від 13 серпня 2020 року №1835275/40781795; від 11 серпня 2020 року №18230003/40781795; від 20 серпня 2020 року №1858457/40781795; від 20 серпня 2020 року №1858454/40781795; від 20 серпня 2020 року №1858453/40781795; від 27 серпня 2020 року №1873713/40781795;

- зобов`язати ДПС України зареєструвати в ЄРПН подані ТОВ "Мототрейдінг", код ЄДРПОУ 40781795, податкові накладні від 29 липня 2020 року №3829; від 29 липня 2020 року №3828; від 28 липня 2020 року №3803; від 22 липня 2020 року №3369; від 21 липня 2020 року №3170; від 04 серпня 2020 року №3; від 05 серпня 2020 року №8; від 05 серпня 2020 року №9; від 11 серпня 2020 року №429 датою їх фактичного подання;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному накладних ГУ ДПС в Одеській року №104157 від 31 липня 2020 року про відповідність ТОВ "Мототрейдінг", код ЄДРПОУ платників податку на додану вартість критеріям ризиковості платника;

- зобов`язати ГУ ДПС у Одеській області виключити ТОВ "Мототрейдінг", код ЄДРПОУ 40781795, з переліку платників податку на додану вартість, які відповідають критеріям ризиковості платника податку на додану вартість.

Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач вказував, що відмовляючи в реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування, контролюючий орган в оскаржуваних рішеннях не зазначив конкретних обставин, які б виключали можливість реєстрації податкових накладних в ЄРПН. ТОВ "Мототрейдінг" стверджує, що складені ним податкові накладні та розрахунки коригування не відповідають визначеним у законі критеріям оцінки ризиків, у зв`язку з чим, підстави для зупинення їх реєстрації були відсутні. Крім того, отримавши повідомлення про зупинення реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування, контролюючому органу було направлено пояснення та документи, що підтверджують реальність фінансово-господарських операцій, за наслідками яких було складено відповідні податкові накладні.

Як зазначає позивач, доданих до повідомлень пояснень та документів контролюючий орган під час прийняття оскаржуваних рішень не врахував, у зв`язку з чим дійшов безпідставних висновків про відмову у реєстрації податкових накладних, розрахунків коригування. Наголошувалося, що ТОВ "Мототрейдінг", як платник податку на додану вартість, також не відповідає критеріям ризиковості платника податку, оскільки, товариство не є юридичною особою, яку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти, зниклим особам; не є юридичною особою, яку зареєстровано перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарську діяльність або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами; не є юридичною особою, яку зареєстровано (перереєстровано) та фінансово-господарську діяльність, якої впроваджено без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками; має відкриті та діючі рахунки у банківських установах; податкова звітність з податку на додану вартість за два останні звітні (податкові) періоди подана вчасно та з дотриманням норм діючого законодавства.

Відповідач позов не визнав, вказуючи, що Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" №1797-VІІІ від 21 грудня 2016 року, було внесено ряд суттєвих змін до Податкового кодексу України та запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов провадження аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю. Законом України "Про внесення змін до податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році" №2245-VІІІ від 07 грудня 2017 року, п.200.16 ст. 200 ПК України був викладений у новій редакції та з 01 січня 2018 року передбачає, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України. Всі рішення комісії ГУ ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН про відмову в реєстрації податкової накладної та зобов`язання зареєструвати податкові накладні з приводу ТОВ "Мототрейдінг" були прийнятті у зв`язку з ненадання платником податку копій документів.

Щодо включення ТОВ "Мототрейдінг" до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку наголошувалося, що внесення контролюючим органом платника податку до переліку ризикових платників податків є лише діяльністю контролюючого органу з виконання своїх повноважень по збиранню та формуванню податкової інформації, яка сама по собі не створює для платника податків жодних правових наслідків у вигляді зміни або припинення його прав та не породжують для нього обов`язкових юридичних наслідків. Включення суб`єктом владних повноважень до бази даних певної інформації не створює жодних перешкод для діяльності платника податку.

Справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження в порядку письмового провадження.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 11 грудня 2020 року адміністративний позов ТОВ "Мототрейдінг" (вул. Центральна, буд.12, с. Велика Балка, Біляївський район, Одеська область, 67662) до ДПС України в особі Комісії центрального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН (Львівська площа,8, м. Київ, 04053), ГУ ДПС в Одеській області в особі Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН (вул. Семінарська, 5, м. Одеса,65044) про визнання протиправними та скасування рішень Комісії ГУ ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 13 серпня 2020 року №1835274/40781795, №1835272/40781795, №1835273/40781795, №1835275/40781795, від 11 серпня 2020 року №18230003/40781795, від 20 серпня 2020 року №1858457/40781795, №1858454/40781795, №1858453/40781795, від 27 серпня 2020 року №18736713/40781795 та зобов`язати вчинити певні дії, визнати протиправним та скасувати рішення Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС в Одеській області від 31 липня 2020 року №104157 про відповідність ТОВ "Мототрейдінг", код ЄДРПОУ 40781795, до переліку платників податку на додану вартість критеріям ризиковості платника та зобов`язати вчинити певні дії задоволено.

Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії ГУ ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 13 серпня 2020 року №1835274/40781795.

Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії ГУ ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 13 серпня 2020 року №1835272/40781795.

Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії ГУ ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 13 серпня 2020 року №1835273/40781795.

Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії ГУ ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 13 серпня 2020 року №1835275/40781795.

Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії ГУ ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 11 серпня 2020 року №18230003/40781795.

Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії ГУ ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 20 серпня 2020 року №1858457/40781795.

Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії ГУ ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 20 серпня 2020 року №1858454/40781795.

Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії ГУ ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 20 серпня 2020 року №1858453/40781795.

Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії ГУ ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 27 серпня 2020 року №1873713/40781795.

Зобов`язано ДПС України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в ЄРПН податкові накладні, подані ТОВ "Мототрейдінг" (вул. Центральна,буд.12, с. Велика Балка, Біляївський район, Одеська область, 67662, код ЄДРПОУ 40781795) датами їх доставлення до ДПС України, а саме: від 29 липня 2020 року №3829; від 29 липня 2020 року №3828; від 28 липня 2020 року №3803; від 22 липня 2020 року №3369; від 21 липня 2020 року №3170; від 04 серпня 2020 року №3; від 05 серпня 2020 року №8; вір 05 серпня 2020 року №9; від 11 серпня 2020 року №429.

Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС в Одеській року №104157 від 31 липня 2020 року про відповідність ТОВ "Мототрейдінг", код ЄДРПОУ 40781795 до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Зобов`язано ГУ ДПС у Одеській області виключити ТОВ "Мототрейдінг", код ЄДРПОУ 40781795, із переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості та внести відповідну інформацію до АІС "Податковий блок".

Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370) на користь ТОВ "Мототрейдінг" (код ЄДРПОУ 40781795) понесені судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 21 020,00 (двадцять одну тисячу двісті сімдесят) гривень.

В апеляційній скарзі ГУ ДПС в Одеській області ставиться питання про скасування судового рішення в зв`язку з тим, що воно постановлено з неправильним застосуванням норм матеріального права, з порушенням норм процесуального права, з неповним з`ясуванням обставин, що мають значення для справи, а також у зв`язку з тим, що висновки суду не відповідають обставинам справи.

В обґрунтування апеляційної скарги ГУ ДПС в Одеській області зазначає, що рішеннями Комісії від 11 серпня 2020 року, №1823003/40781795, від 13 серпня 2020 року №№1835274/40781795, 1835272/40781795, 1835273/40781795, 1835275/40781795, від 20 серпня 2020 року, №1858457/40781795, 1858454/40781795, 1858453/40781795, від 27 серпня 2020 року №1873713/40781795 про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН, було відмовлено у реєстрації податкових накладних, підставою для відмови стало не надання платником податку копій документів, а саме первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, актів приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Таким чином, рішення комісії про відмову в реєстрації податкових накладних ТОВ "Мототрейдінг" із посиланням на підставу не надання платником податку всіх необхідних копій документів, є повністю обґрунтованим.

ТОВ "Мототрейдінг" своїм процесуальним правом подання відзиву на апеляційну скаргу не скористалося.

Обставини встановлені судом першої інстанції, підтверджені судом апеляційної інстанції та неоспорені учасниками апеляційного провадження:

ТОВ "Мототрейдінг" зареєстрований за законодавством України, про що свідчить Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а також є платником податку на додану вартість.

Позивачем при здійсненні господарської діяльності сформовано в електронній формі податкові накладні:

- №3829 від 29 липня 2020 року на загальну суму 39 725,00 грн. в. т.ч. ПДВ відповідно до договору купівлі-продажу мотоциклу XY200-4 INTRUDER, покупець ДП "Остерське лісове господарство", код товару згідно УКТ ЗЕД 871209800;

- №3828 від 29 липня 2020 року на загальну суму 39 725,00 грн. в т.ч. ПДВ відповідно до договору купівлі-продажу мотоциклу XY200-4 INTRUDER, покупець ДП "Остерське лісове господарство", код товару згідно УКТ ЗЕД 871209800.

Позивач направив в електронному вигляді через електронний кабінет платника вказані податкові накладні до ДПС України відповідно до вимог ст. 201 ПК України для реєстрації в ЄРПН відповідно до ст. 201.10 ПК України.

Але, реєстрацію всіх податкових накладних було зупинено на підставі ст. 201.16 ПК України, про що свідчать квитанції про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, далі квитанції про зупинення реєстрації ПН, де було вказано "результат обробки. ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА".

Позивач надав пояснення та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Так, зокрема:

- по ПН №3829 від 29 липня 2020 року таблицю даних платника податку на додану вартість, що підтверджується квитанцією №2, реєстраційний номер 9193949350 від 11 серпня 2020 року та повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено, про що свідчить квитанція №2, реєстраційний номер 9194869095 від 11 серпня 2020 року. Вищевказані документи були отримані ГУ ДПС в Одеській області;

- по ПН №3828 від 29 липня 2020 року таблицю даних платника податку на додану вартість, що підтверджується квитанцією №2, реєстраційний номер 9193949350 від 11 серпня 2020 року та повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено, про що свідчить квитанція №2, реєстраційний номер 9194867971 від 11 серпня 2020 року. Вищевказані документи були отримані ГУ ДПС в Одеській області.

Так, зокрема, по ПН №3829 від 29 липня 2020 року прийнято рішення ГУ ДПС в Одеській області в особі Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН №1835274/40781795 від 13 серпня 2020 року про відмову в реєстрації податкових накладних; по ПН №3828 від 29 липня 2020 року прийнято рішення ГУ ДПС в Одеській області в особі Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН №1835272/40781795 від 13 серпня 2020 року про відмову в реєстрації податкових накладних.

Позивач подав до відповідачів скарги:

- щодо оскарження рішення №1835274/40781795 від 13 серпня 2020 року за про відмову в реєстрації податкової накладної №3829 від 29 липня 2020 року в ЄРПН;

- щодо оскарження рішення №1835272/40781795 від 13 серпня 2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №3828 від 29 липня 2020 року в ЄРПН.

Рішенням Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС в Одеській області №1835274/40781795 від 13 серпня 2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №3829 від 29 липня 2020 року в ЄРПН було залишено без задоволення від 21 серпня 2020 року за №44666/40781795/2.

Рішенням Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС в Одеській області №1835272/40781795 від 13 серпня 2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №3828 від 29 липня 2020 року в ЄРПН було залишено без задоволення від 21 серпня 2020 року за №44664/40781795/2.

Позивачем при здійсненні господарської діяльності сформовано в електронній формі податкові накладні:

- №3803 від 28 липня 2020 року на загальну суму 69 300,00 грн., в т.ч. ПДВ відповідно до договору купівлі-продажу мотоциклу МТ 125-2, покупець ДП "Овруцьке лісове господарство", код товару 8711209200;

- №3369 від 22 липня 2020 року на загальну суму 68 062,51 грн. в т.ч. ПДВ відповідно до договору купівлі-продажу мотоциклу МТ 125-2, покупець ДП "Овруцьке лісове господарство", код товару 8711209200.

Позивач направив в електронному вигляді через електронний кабінет платника вказані податкові накладні до ДПС України відповідно до вимог ст. 201 ПК України для реєстрації в ЄРПН відповідно до ст. 201.10 ПК України.

Але, реєстрацію всіх податкових накладних було зупинено на підставі ст. 201.16 ПК України, про що свідчать квитанції про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, далі квитанції про зупинення реєстрації ПН, де було вказано "результат обробки. ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА".

Позивач надав пояснення та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Так, зокрема:

- по ПН №3803 від 28 липня 2020 року таблицю даних платника податку на додану вартість, що підтверджується квитанцією №2, реєстраційний номер 9193949350 від 11 серпня 2020 року та повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено;

- по ПН №3369 від 22 липня 2020 року повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено.

Так, зокрема, по ПН №3803 від 28 липня 2020 року прийнято рішення ГУ ДПС в Одеській області в особі Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН №1835273/40781795 від 13 серпня 2020 року про відмову в реєстрації податкових накладних; по ПН №3369 від 22 липня 2020 року прийнято рішення ГУ ДПС в Одеській області в особі Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН №1835275/40781795 від 13 серпня 2020 року про відмову в реєстрації податкових накладних.

Позивач подав до відповідачів скарги:

- щодо оскарження рішення №1835273/40781795 від 13 серпня 2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №3803 від 28 липня 2020 року в ЄРПН;

- щодо оскарження рішення №1835275/40781795 від 13 серпня 2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №3369 від 22 липня 2020 року в ЄРПН.

Рішенням Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС в Одеській області №1835273/40781795 від 13 серпня 2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №3803 від 28 липня 2020 року в ЄРПН було залишено без задоволення від 21 серпня 2020 року за №44665/40781795/2.

Рішенням Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС в Одеській області №1835275/40781795 від 13 серпня 2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №3369 від 22 липня 2020 року в ЄРПН було залишено без задоволення від 21 серпня 2020 року за №44348/40781795/2.

Позивачем при здійсненні господарської діяльності сформовано в електронній формі податкову накладну №3170 від 21 липня 2020 року на загальну суму 34 200,00 грн. в т.ч. ПДВ відповідно до договору купівлі-продажу мотоциклу LF150-2E, покупець Фермерське господарство "Парубоче", код товару 8711209800.

Позивач направив в електронному вигляді через електронний кабінет платника вказані податкові накладні до ДПС України відповідно до вимог ст. 201 ПК України для реєстрації в ЄРПН відповідно до ст. 201.10 ПК України.

Але, реєстрацію всіх податкових накладних було зупинено на підставі ст. 201.16 ПК України, про що свідчать квитанції про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, далі квитанції про зупинення реєстрації ПН, де було вказано "результат обробки. ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА".

Позивач надав пояснення та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Так, по ПН №3170 від 21 липня 2020 року таблицю даних платника податку на додану вартість та повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено.

Рішенням ГУ ДПС в Одеській області в особі Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН №18230003/40781795 від 11 серпня 2020 року відмовлено в реєстрації податкової накладної ПН №3170 від 21 липня 2020 року.

Позивач подав до відповідачів скаргу щодо оскарження рішення №18230003/40781795 від 11 серпня 2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №3170 від 21 липня 2020 року в ЄРПН.

Рішення Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС в Одеській області №18230003/40781795 від 11 серпня 2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №3170 від 21 липня 2020 року в ЄРПН було залишено без задоволення від 21 серпня 2020 року за №44296/40781795/2.

Позивачем при здійсненні господарської діяльності сформовано в електронній формі податкову накладну №3 від 04 серпня 2020 року на загальну суму 43 000,00 грн. в т.ч. ПДВ відповідно до договору купівлі-продажу мотоциклу XY200-4 INTRUDER, покупець ДП "Семенівське лісове господарство", код товару 8711209800.

Позивач направив в електронному вигляді через електронний кабінет платника вказані податкові накладні до ДПС України відповідно до вимог ст. 201 ПК України для реєстрації в ЄРПН відповідно до ст. 201.10 ПК України.

Але, реєстрацію всіх податкових накладних було зупинено на підставі ст. 201.16 ПК України, про що свідчать квитанції про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, далі квитанції про зупинення реєстрації ПН, де було вказано "результат обробки. ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА".

Позивач надав пояснення та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Так, по ПН №3 від 04 серпня 2020 року повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено.

Рішенням ГУ ДПС в Одеській області в особі Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН №1858457/40781795 від 20 серпня 2020 року відмовлено в реєстрації податкової накладної ПН №3 від 04 серпня 2020 року.

Позивач подав до відповідачів скаргу щодо оскарження рішення №1858457/40781795 від 20 серпня 2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 04 серпня 2020 року в ЄРПН.

Рішення Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС в Одеській області №1858457/40781795 від 20 серпня 2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 04 серпня 2020 року в ЄРПН було залишено без задоволення від 02 вересня 2020 року за №47494/40781795/2.

Позивачем при здійсненні господарської діяльності сформовано в електронній формі податкову накладну №8 від 05 серпня 2020 року на загальну суму 25 095,00 грн. в т.ч. ПДВ відповідно до договору купівлі-продажу мотоциклу МТ 125-8, покупець ДП "Поліське лісове господарство", код товару, 8711209200.

Позивач направив в електронному вигляді через електронний кабінет платника вказані податкові накладні до ДПС України відповідно до вимог ст. 201 ПК України для реєстрації в ЄРПН відповідно до ст. 201.10 ПК України.

Але, реєстрацію всіх податкових накладних було зупинено на підставі статті 201.16 ПК України, про що свідчать квитанції про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, далі квитанції про зупинення реєстрації ПН, де було вказано "результат обробки. ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА".

Позивач надав пояснення та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Так, по ПН №8 від 05 серпня 2020 року повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено.

Рішенням ГУ ДПС в Одеській області в особі Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН №1858454/40781795 від 20 серпня 2020 року відмовлено в реєстрації податкової накладної ПН №8 від 05 серпня 2020 року.

Позивач подав до відповідачів скаргу щодо оскарження рішення №1858454/40781795 від 20 серпня 2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної ПН №8 від 05 серпня 2020 року в ЄРПН.

Рішення Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС в Одеській області №1858454/40781795 від 20 серпня 2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №8 від 05 серпня 2020 року в ЄРПН було залишено без задоволення від 02 вересня 2020 року за №47495/40781795/2.

Позивачем при здійсненні господарської діяльності сформовано в електронній формі податкову накладну №9 від 05 серпня 2020 року на загальну суму 1 842,00 грн. в т.ч. ПДВ відповідно до договору купівлі-продажу глушника 2V78, покупець ТОВ "Світ будівельної техніки", код товару" 8409910000.

Позивач направив в електронному вигляді через електронний кабінет платника вказані податкові накладні до ДПС України відповідно до вимог ст. 201 ПК України для реєстрації в ЄРПН відповідно до ст. 201.10 ПК України.

Але, реєстрацію всіх податкових накладних було зупинено на підставі ст. 201.16 ПК України, про що свідчать квитанції про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, далі квитанції про зупинення реєстрації ПН, де було вказано "результат обробки. ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА".

Позивач надав пояснення та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Так, по ПН №9 від 05 серпня 2020 року повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено.

Рішенням ГУ ДПС в Одеській області в особі Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН №1858453/40781795 від 20 серпня 2020 року відмовлено в реєстрації податкової накладної ПН №9 від 05 серпня 2020 року.

Позивач подав до відповідачів скаргу щодо оскарження рішення №1858453/40781795 від 20 серпня 2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №9 від 05 серпня 2020 року в ЄРПН.

Рішення Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС в Одеській області №1858453/40781795 від 20 серпня 2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №9 від 05 серпня 2020 року в ЄРПН було залишено без задоволення від 02 вересня 2020 року за №47496/40781795/2.

Позивачем при здійсненні господарської діяльності сформовано в електронній формі податкову накладну №429 від 11 серпня 2020 року на загальну суму 33 312,00 грн. в т.ч. ПДВ відповідно до договору купівлі-продажу мотоциклу LF150-2E, покупець ДП "Городнянське лісове господарство", код товару 8711209800.

Позивач направив в електронному вигляді через електронний кабінет платника вказані податкові накладні до ДПС України відповідно до вимог ст. 201 ПК України для реєстрації в ЄРПН відповідно до ст. 201.10 ПК України.

Але, реєстрацію всіх податкових накладних було зупинено на підставі ст. 201.16 ПК України, про що свідчать квитанції про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, далі квитанції про зупинення реєстрації ПН, де було вказано "результат обробки. ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА".

Позивач надав пояснення та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Так, по ПН №429 від 11 серпня 2020 року таблицю даних платника податку на додану вартість, що та повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено.

Рішенням ГУ ДПС в Одеській області в особі Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН №1873713/40781795 від 27 серпня 2020 року відмовлено в реєстрації податкової накладної ПН №429 від 11 серпня 2020 року.

Позивач подав до відповідачів скаргу щодо оскарження рішення №1873713/40781795 від 27 серпня 2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної ПН №429 від 11 серпня 2020 року в ЄРПН.

Рішення Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС в Одеській області №1873713/40781795 від 27 серпня 2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №429 від 11 серпня 2020 року в ЄРПН було залишено без задоволення від 03 вересня 2020 року за №47875/40781795/2.

Рішенням Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному накладних ГУ ДПС в Одеській року №104157 від 31 липня 2020 року про відповідність ТОВ "МОТОТРЕЙДІНГ", код ЄДРПОУ платників податку на додану вартість критеріям ризиковості платника, зазначено, що позивача віднесено до п.8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість.

Таким чином, позивач вважає, що спірні рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН, є необґрунтованими та такими, що порушують норми податкового законодавства, а також права та охоронювані законом інтереси позивача, у зв`язку з чим звернувся до суду.

Вирішуючи справу, суд першої інстанції виходив з того, що факт зупинення реєстрації податкових накладних та відмови у їх реєстрації в ЄРПН не спростовує факту здійснення господарських операцій, що підтверджується первинними документами, на підставі яких складаються податкові накладні. Позивачем були надані суду всі документи, які підтверджують факт здійснення господарських операцій, тому суд першої інстанції дійшов висновку, що податкові накладні повністю відповідають вимогам законодавства.

Крім того, рішення про віднесення позивача до переліку платників податку на додану вартість, які відповідають критеріям ризиковості, містить посилання на п.8 Критеріїв ризиковості платника податку, проте не містить розшифровки, яка саме податкова інформація, що стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, визначає ризиковість здійснення господарської операції та є підставою для віднесення позивача до переліку ризикових платників податку. Вказане свідчить про необґрунтованість оскаржуваних рішень.

Колегія суддів вважає ці висновки суду першої інстанції правильними і такими, що відповідають вимогам ч.2 ст. 19 Конституції України, ст.ст. 2, 6-12, 77 КАС України, пп.20.1.45 п.20.1 ст. 20, п.61.1 ст. 61, пп.62.1.2 п.62.1 ст. 62, п.71.1 ст. 71, п.п.74.1, 74.3 ст. 74, п.201.1, п.201.10, п.201.16 ст. 201 ПК України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165.

Колегія суддів не приймає до уваги доводи апелянта, виходячи з наступного.

Приписами ч.2 ст. 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У відповідності до п.201.1 ст. 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений цим Кодексом термін.

Приписами п.201.10. ст. 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених п.201.1 цієї статті та/або п.192.1 ст. 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до п.201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

В свою чергу положення п.201.16. ст. 201 ПК України визначають, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, встановлених відповідно до п.74.2 ст. 74 цього Кодексу.

За правилами п.74.2. ст. 74 ПК України в ЄРПН забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

У відповідності до положень пп.201.16.1. п.201.16. ст. 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;

в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Як вбачається із матеріалів справи, у квитанціях, якими ТОВ "Мототрейдінг" повідомлено про зупинення реєстрації податкових накладних, податковим органом запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, однак в цих квитанціях не вказано конкретного переліку документів, які необхідно надати платнику податків.

У відповідності до положень пп.201.16.2. п.201.16. ст. 201 ПК України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у пп. "в" пп.201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено під час апеляційного розгляду, що на виконання вимог цієї норми ТОВ "Мототрейдінг" направлено до податкового органу документи на підтвердження операцій із контрагентами. Необхідно звернути увагу на те, що ДПС у своїх квитанціях не конкретизував, саме які документи позивач мав надати йому, а після отримання, наданих позивачем документів, ніяких додаткових документів від позивача не вимагав.

На підтвердження реальності здійснення господарських операцій позивачем надано копії:

- договорів купівлі-продажу, укладених між позивачем та ДП "Остерьске лісове господарство", ДП "Овруцьке лісове господарство", ФГ "ПАРУБОЧЕ", ДП "Семенівське лісове господарство", ДП "Поліське лісове господарство"; ТОВ "Світ Будівельної Техніки", ДП "Городянське лісове господарство":

- специфікацій;

- вантажно-митної декларації, з якої вбачається, що ТОВ "Мототрейдінг" є імпортером мотоциклів;

- інвойсів 019ХY-Т322-2 від 16 січня 2020 року, WQ201912-464C1 від 01 червня 2020 року, WQ201912-464E2 від 03 червня 2020 року, SZ20-0301C від 22 лютого 2020 року, 019XY-T340-10 від 18 березня 2020 року, WQ201912-464F2 від 06 червня 2020 року, 019XY-T150-7 від 11 вересня 2019року, SZ20-030A від 22 лютого 2020 року;

- банківських виписок SWIFT, видані філією АТ "Державний експортно-імпортний банк України" з відмітками про проведення платежів за вищезазначеними інвойсами;

- рахунків-фактур;

- платіжних доручень про оплату всіх товарів;

- видаткових накладних на отримання товарів;

- зовнішньоекономічних контрактів.

Як вбачається із оскаржуваного рішення, податковий орган відмовив ТОВ "Мототрейдінг" в реєстрації податкових накладних з підстав не надання останнім копій документів: договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податків, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків; документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством. Проте, в рішеннях про відмову в реєстрації податкових накладних не підкреслені документи, які потрібно надати платнику податків. При тому, що товариством було подано до податкового органу: весь перелік первинних документів на підтвердження реальності господарських операцій.

На підставі викладеного, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов вірного висновку про скасування рішень про відмову у реєстрації податкових накладних та зобов`язання зареєструвати вищезазначені податкові накладні, оскільки позивачем надано усі необхідні документи, які підтверджують факт здійснення господарських операцій за поданими податковими накладними, а податковим органом не доведено протилежне.

Стосовно правомірності рішення ГУ ДПС у Одеській області про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 01 липня 2020 року №104157, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до ч.3 ст. 2 КАС України, у справах, щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до пп.20.1.45 п.20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право здійснювати щоденну обробку даних та інформації електронного кабінету, необхідних для виконання покладених на них функцій з адміністрування податкового законодавства та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, що включає, зокрема, прийняття, обробку та аналіз документів та даних платників податків, здійснення повноважень, передбачених законом, які можуть бути реалізовані в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку.

Пунктом 61.1 ст. 61 ПК України визначено, що податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Згідно пп.62.1.2 п.62.1 ст. 62 ПК України передбачено, що податковий контроль здійснюється шляхом, серед іншого, інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.

Відповідно до п.71.1 ст. 71 ПК України інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.

Згідно п.п.74.1, 74.3 ст. 74 ПК України, податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі - Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Інформаційні системи і засоби їх забезпечення, розроблені, виготовлені або придбані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, є державною власністю.

Система захисту податкової інформації, що зберігається в базах даних Інформаційних систем, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Внесення інформації до баз даних Інформаційних систем та її опрацювання здійснюються контролюючими органами.

Перелік Інформаційних систем визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Додатками №1 та №3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 (далі Порядок №1165) визначені Критерії ризиковості платника податку на додану вартість та Критерії ризиковості здійснення операцій відповідно.

Додатком 1 до Порядку №1165 встановлено наступні Критерії ризиковості платника податку на додану вартість, зокрема п.8:

у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Пунктом 6 Порядку №1165 передбачено, що питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення.

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Додатком №4 до Порядку №1165 затверджено бланк рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.

Бланк рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку містить обов`язкове для заповнення поле "податкова інформація (заповнюється у разі відповідності п.8 Критеріїв ризиковості платника податку)".

Зі змісту оскаржуваного рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 31 липня 2020 року №104157 вбачається, що зазначаючи про відповідність позивача п.8 Критеріїв, податковим органом викладена загальна фраза про наявність податкової інформації, без зазначення, яка саме податкова інформація стала підставою для прийняття оскаржуваного рішення, що є порушенням приписів Порядку №1165.

В рядку "Податкова інформація" не зазначено суть та характер наявної податкової інформації, що стала підставою для прийняття такого рішення, не ідентифіковано конкретні ризикові операції та/або податкові накладні платника, в яких були зафіксовані такі операції. Натомість контролюючим органом лише процитовано зміст п.8 Критеріїв ризиковості платника податків.

Отже, оскаржуване рішення не містить обґрунтованих підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до п.8 Критеріїв ризиковості платників податку, що свідчить про незаконність оскаржуваного рішення.

Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом у постанові у справі №640/11321/20 від 05 січня 2021 року.

Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що оскаржуване рішення щодо включення позивача до переліку ризикових платників податку на додану вартість від 31 липня 2020 року №104157 не відповідає критеріям, визначеним ч.2 ст. 2 КАС України.

Інші доводи апеляційної скарги зроблених судом першої інстанції висновків не спростовують, та є тотожними відзиву на адміністративний позов, факти та мотивування яких повністю спростовуються матеріалами справи та обставинами, які повно та об`єктивно були встановлені судом першої інстанції при вирішенні спірного питання.

Враховуючи все вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують, відповідно, апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Судова колегія не змінює розподіл судових витрат відповідно ст. 139 КАС України.

Оскільки дана справа правомірно віднесена судом першої інстанції до категорії незначної складності та розглядалась за правилами спрощеного провадження, постанова суду апеляційної інстанції відповідно до ч.5 ст. 328 КАС України в касаційному порядку оскарженню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 308, 310, п.1 ч.1 ст. 315, ст.ст. 316, 321, 322, 325, ч.5 ст. 328 КАС України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області залишити без задоволення, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 11 грудня 2020 року залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття, оскарженню в касаційному порядку не підлягає, крім випадків передбачених п.2 ч.5 ст. 328 КАС України.

Повне судове рішення складено 17 вересня 2021 року.

Головуючий: Бітов А.І.

Суддя: Лук`янчук О.В.

Суддя: Ступакова І.Г.

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.09.2021
Оприлюднено20.09.2021
Номер документу99686056
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/11012/20

Ухвала від 16.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 18.10.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 07.09.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 07.09.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 13.07.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 13.07.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 07.04.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 05.04.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 11.03.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 12.02.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні