Дата документу 13.09.2021 Справа № 335/7749/21
ЗАПОРІЗЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД
ЄУ № 335/7749/21 Слідчий суддя ОСОБА_1
Провадж. №11-сс/807/817/21 Доповідач 2 інст. ОСОБА_2
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
колегія суддів судової палати з розгляду кримінальних справ Запорізького апеляційного суду у складі:
головуючого судді ОСОБА_2 ,
суддів ОСОБА_3 , ОСОБА_4 ,
при секретарі ОСОБА_5 ,
за участю:
прокурора ОСОБА_6 ,
захисників-адвокатів ОСОБА_7 , ОСОБА_8 ,
підозрюваного ОСОБА_9 ,
розглянула 13вересня 2021 року у відкритому судовому засіданні в м. Запоріжжі матеріали справи за апеляційною скаргою прокурора Вознесенівської окружної прокуратури м. Запоріжжя ОСОБА_10 на ухвалу слідчого судді Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя від 22 липня 2021 року, якою залишено без задоволення клопотання слідчого про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою та застосовано запобіжний захід у вигляді домашнього арешту відносно
ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця села Шевченкове Сахновщинського району Харківської області, громадянина України, з вищою освітою, працюючого начальником Пологівського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області, депутата Пологівської районної ради Запорізької області, який має на утриманні п`ятьох малолітніх дітей, проживає за адресою: АДРЕСА_1 ,
підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.368 КК України.
Як вбачається з матеріалів провадження, 22.07.2021 на адресу суду надійшло клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою відносно ОСОБА_9 , підозрюваного у вчиненні злочину, передбаченого ч.3 ст.368 КК України у кримінальному провадженні № 42021082010000013 від 15.04.2021, в якому зазначено наступне.
Досудовим розслідуванням встановлено, що згідно з рішенням першої сесії восьмого скликання Пологівської районної ради Запорізької області №1 від 27.11.2020 «Про початок повноважень депутатів Пологівської районної ради Запорозької області», за результатами проведення виборів депутатів ОСОБА_9 обрано депутатом Пологівської районної ради Запорізької області по єдиному багатомандатному виборчому округу за єдиними виборчими списками. Відповідно до наказу начальника Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області від 23.05.2018 № 60-к ОСОБА_9 переведено з 23 травня 2018 року з посади заступника начальника управління - начальника відділу безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини Пологівського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області на посаду начальника Пологівського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області, як такого, що є переможцем конкурсу на зайняття даної посади державної служби. Відповідно до п.1.1 Розділу «Загальні положення» Посадової інструкції начальника Пологівського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області, затвердженої начальником Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області 01.06.2018 року, начальник Пологівського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області є державним службовцем, призначається на посаду начальником Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області за погодженням з Головою державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів та звільняється з посади начальником Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області. Призначення на посаду здійснюється за результатами конкурсу, або у відповідності до інших норм чинного законодавства України. Згідно з п.1.2 Посадової інструкції посада начальника Пологівського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області відповідно до етапі 6 Закону України «Про державну службу» відноситься до категорії «Б» посад державної служби. Водночас, п.1.5 передбачено, що начальник Пологівського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області у своїй діяльності керується Конституцією України та законами України, указами і розпорядженнями Президента України, постановами Верховної Ради України, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, Законом України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин», Положенням про Держпродспоживслужби України, Положенням про Пологівське районне управління Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області, наказами та розпорядженнями Держпродспоживслужби України, рішеннями колегії Держпродспоживслужби, а також іншими актами законодавства та нормативними документами щодо діяльності Держпродспоживслужби, Посадовою інструкцією начальник Пологівського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області, а також іншими нормативними актами України. Відповідно до Розділу «Завдання та обов`язки» Посадової інструкції начальник Пологівського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області:
1) забезпечує здійснення заходів державного ветеринарно-санітарного нагляду (контролю) за здоров`ям та благополуччям тварин, безпечністю та окремими показниками якості харчових продуктів, неїстівних (побічних) продуктів тваринного походження, кормів та інших об`єктів санітарних заходів, охороною території Пологівського району від занесення збудників особливо небезпечних хвороб, включених до списку Міжнародного епізоотичного бюро, з територій інших держав або карантинних зон;
2) здійснює заходи державного нагляду (контролю) за: безпечністю харчових продуктів у процесі їх виробництва та/або обігу з метою їх експорту та імпорту, а також видачею міжнародних ветеринарних (санітарних) сертифікатів; впровадженням суб`єктами господарювання постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечності факторів та контролю у критичних точках (НАССР);
10) забезпечує проведення ветеринарно-санітарних заходів щодо перевірки безпечності харчових продуктів;
31) здійснює відповідно до законодавства моніторинг причин і кількості звернень фізичних та юридичних осіб щодо дотримання санітарного законодавства та випадків заподіяння шкоди здоров`ю людей внаслідок споживання продукції (користування нею) та впливу небезпечних факторів середовища життєдіяльності людини;
35) приймає участь у проведенні перевірок характеристик продукції, організовує відбір зразків для цілей державного контролю за проведенням їх експертизи (випробування);
39) вживає у межах повноважень, передбачених законом, заходів щодо усунення порушень вимог закону і притягнення винних у таких порушеннях осіб до відповідальності відповідно до закону;
44) обмежує, забороняє або припиняє відповідно до нормативно-правових актів України господарську діяльність юридичних та фізичних осіб, готує документи у порядку та строки, встановлені законом для звернення до суду.
Згідно з п.3.1 Розділу «Права» Посадової інструкції начальник Пологівського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області має право:
- приймати участь у перевірках в межах повноважень, передбачених законодавством, при здійсненні державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог ветеринарного та санітарного законодавства;
- вимагати відповідно до закону від суб`єктів господарювання усунення виявлених порушень.
Відповідно до п.4.2 Розділу «Відповідальність» Інструкції за порушення вимог Закону України ««Про державну службу», інших законів України, невиконання службових обов`язків, передбачених і посадовою інструкцією або порушення Правил внутрішнього службового розпорядку, інших нормативних актів, начальник Пологівського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області несе персональну відповідальність у відповідності з чинним законодавством України.
Отже, ОСОБА_9 , будучи начальником Пологівського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області, обіймає посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, а тому у відповідності до примітки 1 до ст.364 КК України є службовою особою. Крім цього, відповідно до п.п.2 п.2 ст.6 Закону України «Про державну службу», посада начальник Пологівського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області відноситься до категорії «Б» посад державної служби, а тому, відповідно до примітки 2 до ст.368 КК України, ОСОБА_9 як керівник державного органу є службовою особою, яка займає відповідальне становище. Обіймаючи посаду начальника Пологівського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області, ОСОБА_9 за попередньою змовою із заступником начальника Пологівського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області ОСОБА_11 вчинив корупційний злочин у сфері службової діяльності за наступних обставин. Так, приблизно всередині червня 2021 року, більш точний час органом досудового розслідування не встановлено, фінансовому директору ТОВ «КРОК» ОСОБА_12 стало відомо про те, що ГУ Держпродспоживслужби в Запорізькій області планується проведення перевірки за скаргою щодо нібито недоброякісної продукції ТОВ «КРОК», у якій заявник вказував на те, що отруївся продукцією підприємства. На початку липня 2021 року, більш точний час органом досудового розслідування не встановлено, ОСОБА_12 дізнався від ОСОБА_13 про те, що проведення перевірки за скаргою Головне управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області доручило проводити Пологівському районному управлінню Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області. В той же день, більш точний час органом досудового слідства не встановлено, у ОСОБА_14 та ОСОБА_13 , які розуміючи значущість займаних ними посад, її статусність, можливість та наявність відповідних повноважень, виник злочинний умисел на одержання від ОСОБА_12 неправомірної вигоди за не проведення перевірки за вказаною скаргою. Так, 15 липня 2021 року ОСОБА_12 , знаходячись у Пологівському районному управлінні ГУ Держпродспоживслужби в Запорізькій області за адресою: Запорізька область, м. Пологи, вул. Державна, буд.98 зустрівся з ОСОБА_13 . У ході розмови останній повідомив, шо на продукцію ТОВ «КРОК» надійшла скарга і що районне управління буде проводити перевірку, однак одразу пояснив, що вказану перевірку можливо провести формально та, як наслідок, не застосовувати передбачені чинним законодавством України заходи реагування, у тому числі проведення позапланової перевірки виробництва м`ясної продукції на ТОВ «КРОК». У подальшому, в ході бесіди, ОСОБА_13 пояснив ОСОБА_12 як необхідно буде відповісти на запитання для того, щоб уникнути проведення перевірки. У подальшому, ОСОБА_9 , за попередньою змовою з ОСОБА_13 , знаходячись у службовому кабінеті ОСОБА_13 у будівлі Пологівського районного управління ГУ Держпродспоживслужби в Запорізькій області за адресою: Запорізька область, м. Пологи, вул. Державна, буд.98, діючи з прямим умислом, направленим на вимагання та отримання неправомірної вигоди, повідомили ОСОБА_12 , що йому необхідно буде сплатити грошові кошти у розмірі 10000 гривень за не проведення перевірки та що цієї суми буде достатньо для них двох. Бажаючи уникнути негативних наслідків ОСОБА_12 погодився на пропозицію ОСОБА_9 та ОСОБА_13 20.07.2021 приблизно об 11 годині 25 хвилин, продовжуючи реалізовувати свій злочинний умисел, ОСОБА_9 , будучи службовою особою, яка займає відповідальне становище, за попередньою змовою з ОСОБА_13 , діючи з корисливих мотивів, з прямим умислом, направленим на вимагання та отримання неправомірної вигоди, знаходячись у своєму службовому кабінеті у будівлі Пологівського районного управління ГУ Держпродспоживслужби в Запорізькій області за адресою: м. Запоріжжя, вул. Державна, буд.98, у присутності ОСОБА_13 отримав обумовлену раніше неправомірну вигоду від ОСОБА_12 у розмірі 10000 гривень за не проведення перевірки ТОВ «КРОК», та, як наслідок, не застосовувати передбачені чинним законодавством України заходи реагування, у тому числі проведення позапланової перевірки виробництва м`ясної продукції на ТОВ «КРОК».
ОСОБА_9 підозрюється у вчиненні злочину, передбаченого ч.3 ст.368 КК України, яке кваліфікується, як одержання службовою особою, яка займає відповідальне становище, неправомірної вигоди для себе за не вчинення в інтересах третьої особи, дій з використанням наданого їй службового становища, вчинене за попередньою змовою групою осіб, поєднане з вимаганням неправомірної вигоди.
Посилаючись на обґрунтовану підозру, на наявність ризиків, передбачених п.п.1, 2, 3, 5 ч.1 ст.177 КПК України, та неможливість застосування більш м`яких запобіжних заходів, слідчий звернувся з клопотанням про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою відносно ОСОБА_9 у межах строку досудового розслідування.
Ухвалою слідчогосудді Орджонікідзевськогорайонного судум.Запоріжжя від22липня 2021року залишено без задоволення клопотання слідчого СВ відділу поліції №1 ЗРУП ГУНП у Запорізькій області ОСОБА_15 про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою відносно ОСОБА_9 , підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.368 КК України.
Застосовано відносно підозрюваного ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , запобіжний захід у вигляді домашнього арешту з 22.00 години до 06.00 години наступного дня строком до 21 вересня 2021 року включно.
Покладено на підозрюваного ОСОБА_9 обов`язки: не залишати без дозволу слідчого, прокурора або суду місце проживання за адресою: АДРЕСА_1 в період часу з 22.00 години до 06.00 години наступного дня; прибувати до слідчого, прокурора та суду за першою вимогою; повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання; утримуватися від спілкування з підозрюваним та потерпілим по даному кримінальному провадженню.
Залишаючи беззадоволення клопотанняслідчого прообрання ОСОБА_9 запобіжного заходу у виді тримання під вартою та застосовуючи до вказаної особи запобіжний захід у вигляді домашнього арешту з 22.00 години до 06.00 години наступного дня строком до 21 вересня 2021 року включно, слідчий суддя послався на наявність уданому кримінальномупровадженні обґрунтованоїпідозри увчиненні ОСОБА_9 інкримінованого кримінального правопорушення та дійшов висновку, що саме такий запобіжний захід, як домашній арешт у певний період доби, на даному етапі досудового розслідування, є найбільш доцільним та ефективним засобом для запобігання встановленим у суді ризикам, відповідає особі підозрюваного, та є обґрунтованим заходом забезпечення процесуальної поведінки підозрюваного.
В апеляційнійскарзі прокурор вказує, що ухвала слідчого судді підлягає скасуванню як незаконна.
В обґрунтування доводів зазначає, що слідством під час проведення досудового розслідування встановлено низку ризиків, передбачених ст.177 КПК України. Усвідомлюючи ступінь тяжкості вчиненого ним кримінального правопорушення і подальшого покарання у вигляді реального позбавлення волі, ОСОБА_9 може умисно ухилятись від явки в органи досудового слідства, слідчого судді або переховуватись від органів досудового розслідування, та суду, чим може перешкоджати встановленню істини по справі. ОСОБА_9 підозрюється у вчиненні тяжкого злочину, санкція якого передбачає покарання у вигляді позбавлення волі строком від 5 до 10 років, з конфіскацією майна. Вказані обставини свідчать про наявність ризику, передбаченого п.1 ч.1 ст.177 КПК України, а саме переховування від органів досудового розслідування та суду.
Встановлено, що свою злочинну діяльність ОСОБА_9 здійснював за допомогою свого мобільного телефону, документів, системних блоків на яких містяться електронні варіанти документів, які були вилучені 20.07.2021 року. Наразі є підстави вважати, що перебуваючи на волі ОСОБА_9 зможе отримати зворотній доступ до мережі інтернет, шляхом використання будь-яких «гаджетів», ноутбуків, комп`ютерів, тощо, та знищити переписки в месенджерах, або рукописні, що містять інформацію щодо домовленості про неправомірну вигоду, а також інших благ використовуючи своє службове становище, тобто знищити інформацію, яка має істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, що є ризиком, передбаченим п.2 ч.1 ст.177 КПК України.
Крім того, стороною обвинувачення вживаються заходи до встановлення всіх обставин вчинення ОСОБА_9 злочину, у тому числі допит свідків, призначення експертиз та відшукання речей і документів, які можуть бути використані як докази у кримінальному провадженні. Так, знаходячись на волі, ОСОБА_9 матиме змогу шляхом залякування або вмовляння незаконно впливати на потерпілого, який своїми показами підтверджує факт вчинення ним кримінального правопорушення, що є ризиком передбаченим п.3 ч.1 ст.177 КПК України. Враховуючи займану посаду останній зможе впливати на свідків, а саме підлеглих працівників, які також були присутні під час затримання останнього та можуть надати слідству важливі показання.
Вилучені під час обшуків 20.07.2021 року грошові кошти та рукописні документи, надають органу досудового слідства підстави вважати, що ОСОБА_9 впродовж тривалого часу здійснює свою злочинну діяльність у сфері службової та професійної діяльності, пов`язаної з наданням публічних послуг з метою отримання незаконних доходів, що може свідчити про те, що знаходячись на волі, ОСОБА_9 продовжить свою злочинну діяльність, та вчинить інші аналогічні кримінальні правопорушення, що є ризиком, передбаченим п.5 ч.1 ст.177 КПК України.
Зазначені вище факти свідчать про неможливість запобігання вказаним ризикам і застосування більш м`якого запобіжного заходу до підозрюваного ОСОБА_9 . Вважає, що судове рішення повинно забезпечити не тільки права підозрюваного, а й високі стандарти охорони загальносуспільних прав та інтересів. Визначення таких прав, як підкреслює Європейський суд з прав людини, вимагає від суду більшої суворості в оцінці цінностей суспільства. Зважаючи на суспільний інтерес, який, з урахуванням презумпції невинуватості, виправдовує відступ від принципу поваги до особистої свободи, визначеного Конвенцією про захист прав людини та основоположних свобод.
Просить ухвалу слідчогосудді скасувати,постановити нову,якою клопотанняслідчого задовольнитита обратистосовноОСОБА_9 запобіжний захід у вигляді тримання під вартою строком на 60 діб.
Позиції учасників судового провадження.
Прокурор підтримав апеляційну скаргу та просив її задовольнити.
Підозрюваний та захисники висловили заперечення вимогам апеляційної скарги.
Встановлені судом апеляційної інстанції обставини та мотиви, з яких суд виходив при постановленні ухвали.
У відповідності до положень ч.1 ст.404 КПК України, судове рішення переглядається в межах апеляційної скарги.
Відповідаючи на доводи прокурора, судова колегія констатує, що слідчим суддею дотриманий порядок застосування запобіжного заходу, передбачений ст.194 КПК України, де зазначені підстави та обставини, які повинні враховуватися при вирішенні цього питання.
Так, відповідно до вимог ст.194 КПК України, під час розгляду клопотання про обрання запобіжного заходу слідчий суддя, суд зобов`язаний встановити, чи доводять надані сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать про наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним кримінального правопорушення, наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, передбачених ст.177 КПК України, і на які вказує слідчий і прокурор; недостатність підстав для застосування більш м`яких запобіжних заходів.
Згідно вимог ч.1 ст.178 КПК України, при вирішенні питання про обрання запобіжного заходу, крім ризиків, зазначених у ст.177 КПК України, слідчий суддя, суд на підставі наданих сторонами кримінального провадження матеріалів зобов`язаний оцінити в сукупності всі обставини, у тому числі: вагомість наявних доказів про вчинення підозрюваним кримінального правопорушення; тяжкість покарання, що загрожує підозрюваному; вік та стан здоров`я підозрюваного; міцність його соціальних зв`язків в місці постійного проживання, у тому числі наявність родини й утриманців; наявність постійного місця роботи або навчання; репутацію підозрюваного; його майновий стан; наявність судимостей; наявність повідомлення особі про підозру у вчиненні іншого кримінального правопорушення; розмір майнової шкоди, у завданні якої підозрюється особа.
Доводи прокурора про те, що слідчим суддею не у повній мірі виконані вимоги ст.178КПК Українипри обраннізапобіжного заходу неґрунтуються назмісті ухвали.Слідчим суддеюнаведені достатнімотиви длявідмови узадоволені клопотанняслідчого іобрання ОСОБА_9 запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту.
Так, застосовуючи до вказаної особи альтернативний запобіжний захід, слідчий суддя обґрунтовано прийшов до висновку про можливість досягти дієвості даного кримінального провадження та забезпечити належну процесуальну поведінку підозрюваного шляхом обрання більш м`якого запобіжного заходу.
Зазначений висновок слідчого судді, з огляду на явки ОСОБА_9 до суду, відсутність даних про порушення останнім покладених обов`язків, слід визнати аргументованим та таким, що знайшов своє підтвердження і одночасно цими обставинами спростовуються доводи прокурора про неможливість забезпечити дотримання підозрюваним ОСОБА_9 покладених на нього обов`язків через застосування іншого, ніж тримання під вартою, запобіжного заходу.
Колегія суддів наголошує, що відомостей про порушення ОСОБА_9 умов обраного запобіжного заходу у виді домашнього арешту чи ухилення від проведення слідчих, процесуальних дій після застосування відносно нього даного запобіжного заходу, при апеляційному розгляді прокурором не надано.
Отже, посилання прокурора в апеляційній скарзі та при апеляційному розгляді на те, що ОСОБА_9 , перебуваючи під домашнім арештом може переховуватись від органів досудового розслідування, впливати на свідків та вчинити інше кримінальне правопорушення, не заслуговують на увагу, оскільки ґрунтуються лише на припущеннях прокурора щодо можливості такої поведінки підозрюваного в майбутньому і нічим об`єктивно не підтверджені.
З цього приводу, колегія суддів зауважує на вимогах ч.5 ст.132, ч.3 ст.184 КПК України щодо обов`язку слідчого, прокурора надати докази на підтвердження обставин, на які посилаються.
Натомість, ініціатором клопотання та прокурором до відповідного клопотання, при його розгляді слідчим суддею і у апеляційній інстанції такі докази не надані.
Що стосуєтьсяданих проособу підозрюваного,то слідчимсуддею цілкомслушно враховані позитивні відомості стосовно особи ОСОБА_9 , який вперше притягується до кримінальної відповідальності, має постійне місце реєстрації та проживання, має на утриманні п`ятьох малолітніх дітей, офіційно працевлаштований, має позитивні характеристики, що свідчить про міцність його соціальних зв`язків та взяття слідчим суддею до уваги всіх обставин у їх сукупності.
Посилання прокурора в апеляційній скарзі на тяжкість вчиненого підозрюваним кримінального правопорушення та можливу міру покарання у виді позбавлення волі у випадку визнання його винуватості мають місце, однак хоч суворість покарання є визначальним елементом при оцінці ризиків, визначених ст.177 КПК України, потребу позбавлення особи волі не можна оцінювати з винятково абстрактного погляду, беручи до уваги тільки тяжкість злочину (правові позиції ЄСПЛ, викладені в п.74 рішення у справі «Мамедова проти Росії»).
З цього приводу слід зазначити, що наявність підозри у вчиненні тяжкого злочину, відповідно до вимог ст.178 КПК України та усталеної практики Європейського суду з прав людини, яка згідно ч.2 ст.8, ч.5 ст. 9 КПК України, є частиною національного законодавства, сама по собі не може слугувати підставою для застосування найсуворішого запобіжного заходу, як на це посилається прокурор в апеляційній скарзі, не є виключними і достатніми обставинами для підтвердження неможливості застосування до ОСОБА_9 при вказаних обставинах більш м`якого запобіжного заходу.
Колегія суддів, з урахуванням даних щодо особи підозрюваного, який підозрюється у вчиненні тяжкого злочину, хоча і погоджується з ймовірною можливістю існування ризику, передбаченого п.1 ч.1 ст.177 КПК України, а саме можливістю переховування від органів досудового розслідування та/або суду, але при цьому погоджується і з тим, що під час розгляду клопотання, та під час апеляційного розгляду провадження, стороною обвинувачення не було доведено, що інший більш м`який запобіжний захід не зможе запобігти заявленому ризику.
Що стосується існування ризиків, передбачених п.п.3, 5 ч.1 ст.177 КПК України, а саме можливості незаконного впливу на свідків та можливості вчинення іншого кримінального правопорушення, то слідчим та прокурором у судовому засіданні не було доведено наявності зазначених ризиків, що підозрюваний здійснював спроби впливу на свідків та за цей час вчинив інше кримінальне правопорушення. Більш того, посилання прокурора на існування ризику, передбаченого п.5 ч.1 ст.177 КПК України, є безпідставним, оскільки ОСОБА_9 є особою раніше не судимою.
Відповідно до вимог ч.4 ст.194 КПК України, якщо при розгляді клопотання прокурор не доведе обставин, передбачених п.3 ч.1 ст.194 КПК України щодо недостатності застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризикам, зазначеним у клопотанні, суд має право застосувати більш м`який запобіжний захід, ніж той, який зазначений у клопотанні, а також покласти на підозрюваного обов`язки, передбачені ч.5 ст.194 КПК України.
На думку колегії суддів, з урахуванням даних про особистість підозрюваного та його процесуальну поведінку, прокурор не довів наявність обставин, які б свідчили про неможливість застосування до ОСОБА_9 альтернативного запобіжного заходу.
Крім того, матеріали провадження не містять відомостей, що підозрюваний після застосування запобіжного заходу порушував його умови. Навпаки, після застосування запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту, умов вказаного запобіжного заходу не порушував і дотримувався покладених на нього обов`язків, прибув в судове засідання під час апеляційного перегляду провадження. Доказів протилежного суду апеляційної інстанції прокурором не надано. Отже вказані обставини додатково свідчать про правильність прийнятого слідчим суддею рішення.
Істотних порушень норм КПК України, які б тягнули за собою скасування ухвали слідчого судді, при апеляційному розгляді не встановлено.
На підставі викладеного, рішення слідчого судді є законним, оскільки ухвалене згідно з дотриманням вимог кримінального процесуального закону та обґрунтованим, оскільки ухвалене на підставі об`єктивно з`ясованих обставин, які підтверджені достатніми даними, дослідженими та оціненими судом, а тому апеляційна скарга прокурора задоволенню не підлягає.
Керуючись ст.ст.404, 405, 407, 422 КПК України, колегія суддів
у х в а л и л а:
апеляційну скаргу прокурора Вознесенівської окружної прокуратури м. Запоріжжя ОСОБА_10 залишити без задоволення.
Ухвалу слідчого судді Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя від 22 липня 2021 року, якою залишено без задоволення клопотання слідчого про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою та застосовано запобіжний захід у вигляді домашнього арешту відносно ОСОБА_9 до 21 вересня 2021 року включно, залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її оголошення, оскарженню в касаційному порядку не підлягає.
С у д д і:
ОСОБА_2 ОСОБА_3 ОСОБА_4
Суд | Запорізький апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.09.2021 |
Оприлюднено | 01.02.2023 |
Номер документу | 99697887 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів тримання під вартою |
Кримінальне
Запорізький апеляційний суд
Тютюник М. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні