Постанова
від 16.09.2021 по справі 120/2337/20-а
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 120/2337/20-а

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Богоніс Михайло Богданович

Суддя-доповідач - Іваненко Т.В.

16 вересня 2021 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Іваненко Т.В.

суддів: Сторчака В. Ю. Граб Л.С. ,

за участю:

секретаря судового засідання: Черняк А.В.,

представника відповідача,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Лабораторія технічного контролю "МІР" на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 07 грудня 2020 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Лабораторія технічного контролю "МІР" до Міністерства інфраструктури України про визнання протиправним та скасування наказу,

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю "Лабораторія технічного контролю МІР" звернулось до Вінницького окружного адміністративного суду з позовом до Міністерства інфраструктури України, у якому просило визнати протиправним та скасувати наказ Міністерства від 02.03.2020 № 184 "Про відкликання повідомлення виконавця суб`єкта проведення обов`язкового технічного контролю транспортних засобів "Товариства з обмеженою відповідальністю "Лабораторія технічного контролю МІР".

Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 07 грудня 2021 року у задоволенні позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись з даним рішенням суду, позивач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального права просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги.

Від відповідача до суду надійшов відзив на апеляційну скаргу, в якому представник відповідача просить відмовити в задоволенні апеляційної скарги позивача та залишити в силі рішення суду першої інстанції.

Представника позивача в судове засідання не з`явився, про дату, час і місце розгляду справи були повідомлений належним чином.

Представник відповідача заперечив щодо задоволення апеляційної скарги та просив суд залишити її без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Заслухавши доповідь судді, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.

Судом встановлено, що ТОВ ЛТК МІР зареєстроване як юридична особа 31.01.2007. Видами діяльності є КВЕД 63.99 Надання інших інформаційних послуг, н.в.і.у.; 71.20 Технічні випробування та дослідження; 33.13 Ремонт і технічне обслуговування електронного й оптичного устаткування.

З метою здійснення господарської діяльності Товариство у встановленому порядку набуло статус суб`єкта господарювання, який здійснює проведення обов`язкового технічного контролю транспортних засобів, а інформація про позивача внесена у Реєстр суб`єктів господарювання проведення обов`язкового технічного контролю транспортних засобів.

Національним агентством з акредитації України (далі - НААУ) видано позивачу атестат про акредитацію, що зареєстрований в реєстрі 25.06.2019 за № 201101, строком дії до 22.02.2022.

Цим Атестатом засвідчена компетентність ТОВ ЛТК МІР у випробуванні колісних транспортних засобів категорій M, N, O, L, що були у користуванні, за вимогами безпеки та екології. Дія Атестату поширювалась на 5 дільниць Лабораторії згідно з переліком наведеним в Атестаті.

Рішенням НААУ від 05.02.2020 тимчасово зупинено з 07.02.2020 дію виданого позивачу атестата про акредитацію та зобов`язано повернути атестат до НААУ в термін до 14.02.2020.

Фактичною підставою для прийняття рішення про зупинення дії атестату стала рекомендація комісії з питань пов`язаних з діяльністю ООВ про тимчасове зупинення атестата про акредитацію ООВ оформлена Протоколом № 257 від 31.01.2020.

Листом НААУ від 06.02.2020 № 485/0/20-ел повідомлено відповідача про тимчасове зупинення дії атестата про акредитацію з 07.02.2020 ТОВ ЛТК МІР.

Лист Національного агентства акредитації України від 06.02.2020 став фактичною підставою для прийняття відповідачем наказу від 02.03.2020 № 184 "Про відкликання повідомлення виконавця суб`єкта проведення обов`язкового технічного контролю транспортних засобів ТОВ "ЛТК МІР" (а.с.41). Нормативною ж підставою прийняття наказу стали ст. 35 Закону України Про дорожній рух, ст. 23 Закону України Про автомобільний транспорт, ст. 15 Закону України Про центральні органи виконавчої влади, п. 6 Порядку проведення обов`язкового технічного контролю та обсягу перевірки технічного стану транспортних засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.01.2012 № 137 (а.с.41).

Не погодившись із Рішенням НААУ від 05.02.2020 про тимчасове зупинення з 07.02.2020 дії атестата про акредитацію, позивач оскаржив його в судовому порядку (справа № 120/571/20-а).

Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 26.06.2020 по справі № 120/571/20-а скасовано рішення НААУ від 05.02.2020 про тимчасове зупинення з 07.02.2020 дії атестата про акредитацію ООВ № 201101 ТОВ "ЛТК МІР".

Однак, постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 17.09.2020 скасовано рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 26.06.2020 та прийнято нову постанову, якою в задоволенні позовних вимог ТОВ "ЛТК МІР" відмовлено.

Вважаючи протиправним наказ Міністерства від 02.03.2020 № 184, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Даючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, апеляційний суд враховує наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 35 Закону України Про дорожній рух від 30 червня 1993 року № 3353-XII транспортні засоби, що беруть участь у дорожньому русі та зареєстровані територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України, підлягають обов`язковому технічному контролю відповідно до цієї статті.

Порядок проведення обов`язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів визначає Кабінет Міністрів України.

Частиною 2 ст. 23 Закону України Про автомобільний транспорт від 5 квітня 2001 року № 2344-III встановлено, що перевірку технічного стану транспортних засобів під час обов`язкового технічного контролю транспортних засобів здійснюють суб`єкти господарювання, визначені відповідно до Закону України "Про дорожній рух" в порядку, який встановлює Кабінет Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2012 р. № 137 затверджено Порядок проведення обов`язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів.

Відповідно до п. 5 Порядку від 30 січня 2012 р. № 137 юридична особа або фізична особа - підприємець надсилає Мінінфраструктури повідомлення про відповідність матеріально-технічної бази та персоналу вимогам щодо проведення обов`язкового технічного контролю транспортних засобів згідно з додатком 1 (далі - повідомлення) у разі, коли вона має:

1) устаткування згідно з переліком обладнання, необхідного для проведення обов`язкового технічного контролю транспортних засобів, згідно з додатком 2;

2) атестат про акредитацію органу з оцінки відповідності згідно із Законом України Про акредитацію органів з оцінки відповідності, який підтверджує компетентність випробувальної лабораторії щодо перевірки технічного стану транспортних засобів в обсязі, визначеному законодавством.

Абзацом 4 п. 6 Порядку від 30 січня 2012 р. № 137 встановлено, що Мінінфраструктури приймає рішення про відкликання повідомлення виконавця на підставі, у тому числі, інформації про скасування або тимчасове зупинення дії Національним органом з акредитації атестата про акредитацію виконавця.

Отже, Міністерство у разі отримання інформації про тимчасове зупинення НААУ дії атестата про акредитацію виконавця, наділене повноваженнями приймати рішення у формі наказу про відкликання повідомлення виконавця.

З обставин справи встановлено, що рішенням НААУ від 05.02.2020 тимчасово зупинено з 07.02.2020 дію атестата про акредитацію ООВ або частини його сфери акредитації № 201101 ТОВ "ЛТК МІР" та зобов`язано повернути атестат про акредитацію до НААУ в термін до 14.02.2020.

Тож, у відповідача були законні підстави для прийняття наказу від 02.03.2020 № 184 "Про відкликання повідомлення виконавця суб`єкта проведення обов`язкового технічного контролю транспортних засобів Товариства з обмеженою відповідальністю "Лабораторія технічного контролю МІР".

Колегія суддів також враховує, що підставою для прийняття спірного наказу від 02.03.2020 № 184 стало рішення Національного агентства з акредитації України №б/н від 05.02.2020 про тимчасове зупинення з 07.02.2020 дії атестата про акредитацію ООВ №201101.

Між тим, встановлено, що рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 26.06.2020 по справі № 120/571/20-а скасовано рішення НААУ від 05.02.2020 про тимчасове зупинення з 07.02.2020 дії атестата про акредитацію ООВ № 201101 ТОВ "ЛТК МІР". Однак, постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 17.09.2020 скасовано рішення суду першої інстанції від 26.06.2020 у справі № 120/571/20-а та прийнято нову постанову, якою в задоволенні позовних вимог ТОВ "ЛТК МІР" відмовлено.

Відповідно до ч. 4 ст. 78 КАС України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Згідно ч. 1 ст. 370 КАС України, судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України

Відтак, постанова Сьомого апеляційного адміністративного суду від 17.09.2020 у справі № 120/571/20-а набрала законної сили, а тому є обов`язковою для учасників справи та має приюдиційне значення.

Таким чином, з огляду на те, що судовим рішенням, яке набрало законної сили, встановлено правомірність рішення НААУ від 05.02.2020 про тимчасове зупинення з 07.02.2020 дії атестата про акредитацію ООВ № 201101 ТОВ "ЛТК МІР", в силу норм абзацу 4 п. 6 Порядку від 30 січня 2012 р. № 137, це рішення вважається належною підставою для прийняття Міністерством наказу від 02.03.2020 № 184 Про відкликання повідомлення виконавця суб`єкта проведення обов`язкового технічного контролю транспортних засобів Товариства з обмеженою відповідальністю "Лабораторія технічного контролю МІР".

Оцінюючи позицію апелянта, колегія суддів вважає, що обставини, наведені в апеляційній скарзі, були ретельно перевірені та проаналізовані судом першої інстанції та їм була надана належна правова оцінка. Жодних нових аргументів, які б доводили порушення судом першої інстанції норм матеріального або процесуального права при винесенні оскаржуваного рішення, у апеляційній скарзі не зазначено.

При цьому, колегія суддів зазначає, що згідно з п. 30. Рішення Європейського Суду з прав людини у справі "Hirvisaari v. Finland" від 27 вересня 2001 р., рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя .

Однак, згідно з п. 29 Рішення Європейського Суду з прав людини у справі "Ruiz Torija v. Spain" від 9 грудня 1994 р., статтю 6 п. 1 не можна розуміти як таку, що вимагає пояснень детальної відповіді на кожний аргумент сторін. Відповідно, питання, чи дотримався суд свого обов`язку обґрунтовувати рішення може розглядатися лише в світлі обставин кожної справи.

Підсумовуючи викладене, колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції при вирішенні даного публічно-правового спору правильно встановив фактичні обставини справи та надав їм належну правову оцінку.

За правилами ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Лабораторія технічного контролю "МІР" залишити без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 07 грудня 2020 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили в порядку та в строки, передбачені ст. 325 КАС України.

Постанова суду складена в повному обсязі 21 вересня 2021 року.

Головуючий Іваненко Т.В. Судді Сторчак В. Ю. Граб Л.С.

Дата ухвалення рішення16.09.2021
Оприлюднено23.09.2021
Номер документу99763628
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/2337/20-а

Постанова від 16.09.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Постанова від 16.09.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Ухвала від 07.09.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Ухвала від 26.08.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Ухвала від 15.07.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Ухвала від 17.06.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Постанова від 31.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єресько Л.О.

Ухвала від 28.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єресько Л.О.

Ухвала від 21.01.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Ухвала від 28.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єресько Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні