Постанова
від 19.05.2010 по справі 2а-7601/09/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

79018,  м. Львів,  вул. Чоловського, 2

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

 19 травня 2010 р.                                                                                                       № 2а-7601/09/1370  

Львівський окружний адміністративний суд в складі

головуючого-судді                                                                Мартинюка В.Я.

при секретарі судового засідання                                      Новосад В.М.

з участю прокурора Захарко А.Є.,

представників

від позивача –Дубас В.М., Лісєнкова О.В.;

від відповідача органу державної податкової служби –Чабан О.С.,

від відповідача органу державного казначейства –Квасніцький О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю (надалі ТзОВ) «Галшпон»до Державної податкової інспекції (надалі ДПІ) у Франківському районі м.Львова та до Головного управління Державного казначейства України у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення та зобов‘язання вчинення дій,

ВСТАНОВИВ:

ТзОВ «Галшпон»звернулося в суд з адміністративним позовом до ДПІ у Франківському районі м.Львова про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 10.11.2009 року за №0000852340/0 та про стягнути з Державного бюджету України через Головне управління Державного казначейства України у Львівські області на користь ТзОВ «Галшпон»суму бюджетного відшкодування у розмірі 30632 грн. 00 коп. (з врахуванням уточнень).

Підставою позовних вимог, на думку позивача, є те, що чинне законодавство не містить норми, яка визначає період, в якому платник податку зобов’язаний декларувати до відшкодування від’ємне значення між сумою податкових зобов’язань і податкового кредиту.

Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали, просять позов задовольнити з вищенаведених підстав.

          Відповідач, орган державної податкової служби, у запереченнях на позовну заяву вважає, що він діяв у повній відповідності до вимог чинного законодавства.

          Представник згаданого відповідача та прокурор в судовому засіданні дали аналогічні пояснення. Просять в задоволенні позову відмовити.

Відповідач, орган державного казначейства, вважає, що відшкодування з бюджету здійснюється на підставі висновків органу державної податкової служби, або рішення суду, яких, в даному випадку, не було.

Представник згаданого відповідача дав аналогічні пояснення.

Заслухавши присутніх представників сторін та прокурора, розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд даючи правову оцінку спірним правовідносинам виходив з наступного.

За результатами позапланової виїзної перевірки позивача з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на розрахунковий рахунок за серпень 2009 року, яка виникла за рахунок від’ємного значення з податку на додану вартість, що декларувалось в період: жовтень 2007 року, червень, серпень 2008 року, травень 2009 року ДПІ у Франківському районі м.Львова складено акт за №3403/23-4/35382627 від 05.11.2009 року та прийнято податкове повідомлення-рішення від 10.11.2009 року за №0000852340/0, яким товариству зменшено суму бюджетного відшкодування (в тому числі заявленого в рахунок зменшення податкових зобов’язань наступних періодів) з податку на додану вартість за серпень 2009 року у розмірі 30632 грн. 00 коп.

В акті перевірки зазначено, що відповідно до підп.7.7.1, підп.7.7.2, підп.7.7.3, підп.7.7.4, підп.7.7.11 п.7.7. ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість»від 03.04.1997 року №168/97-ВР, з наступними змінами та доповненнями, ТзОВ «Галшпон»завищено суму бюджетного відшкодування податку на додану вартість  за серпень 2009 року  в сумі 30632 грн. 00 коп.

Даючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд врахував наступні обставини справи та норми чинного законодавства.

Як вбачається з поданої ТзОВ «Галшпон»податкової декларації з податку на додану вартість за серпень 2009 року та довідки щодо залишку суми від’ємного значення попередніх податкових періодів, що залишається непогашеним після бюджетного відшкодування, отриманого у звітному податковому періоді та підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (додаток 2 до згаданої декларації) у згаданого товариства виникло право на відшкодування податку на додану вартість у сумі 280475 грн. 00 коп. Даний залишок, як вбачається зі згаданої довідки сформований за вересень, жовтень, листопад, грудень 2007 року, січень-жовтень 2008 року та травень 2009 року.

У відповідності до вимог підп.7.7.2 п.7.7 ст.7 Закону України  «Про податок на додану вартість», якщо у наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, має від'ємне значення, то:

а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів (послуг) у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів (послуг);

б) залишок від'ємного значення після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.

Так, у відповідності до вимог підп.5.12.2 Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 30 травня 1997 року №166 (у редакції наказу від 15 червня 2005 року № 213), зареєстровано в Міністерстві юстиції України 30 червня 2005 року за №702/10982 бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів (послуг) у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів (послуг). Сума податку, фактично сплачена у попередніх податкових періодах, визначається із сум, які були включені до складу податкового кредиту наступного податкового періоду та не брали участі у розрахунках бюджетного відшкодування протягом попередніх податкових періодів або не погашали податкові зобов'язання наступних звітних періодів (рядок 24).

Як передбачено підп.7.7.3 п.7.7 ст.7 цього ж Закону, платник податку може прийняти самостійне рішення про зарахування належної йому повної суми бюджетного відшкодування у зменшення податкових зобов'язань з цього податку наступних податкових періодів. Зазначене рішення відображається платником податку у податковій декларації, яку він подає за наслідками звітного періоду, в якому виникає право на подання заяви про отримання бюджетного відшкодування згідно з нормами цієї статті. При прийнятті такого рішення зазначена сума не враховується при розрахунку сум бюджетного відшкодування наступних податкових періодів.

При цьому, позивач у жовтні 2007 року, червні, серпні 2008 року та травні 2009 року не приймав рішення щодо бюджетного відшкодування згаданої суми та рішення  про зарахування належної йому повної суми бюджетного відшкодування у зменшення податкових зобов'язань з цього податку наступних податкових періодів, що підтверджується рядком 25 Податкових декларацій з податку на додану вартість наявних в матеріалах справи.

Зазначені суми були включені у згадані податкові декларації рядок 26 –Залишок від’ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (рядок 24 –рядок 25) (значення цього рядка переноситься до рядка 23.2 податкової декларації наступного звітного періоду).

У рядок 23 включається залишок від’ємного значення попереднього звітного (податкового) періоду, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду.

В подальшому (в серпні 2009 року) платник податків прийняв рішення про відшкодування суми бюджетного відшкодування на рахунок в банку в сумі 30632 грн. 00 коп., що підтверджується наявними в матеріалах справи Податковою декларацією з податку на додану вартість за серпень 2009 року, розрахунком суми бюджетного відшкодування, заявою про повернення суми бюджетного відшкодування.

Як передбачено п.1.7 ст.1 згаданого Закону, податковий кредит - сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з цим Законом.  

Пунктом 1.8 цієї ж статті, передбачено, що бюджетне відшкодування - сума, що підлягає поверненню платнику податку з бюджету у зв'язку з надмірною сплатою податку у випадках, визначених цим Законом.

У відповідності до вимог підп.7.7.1 п.7.7 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість»сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду. При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для відповідного податкового періоду. При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з цього податку, що виник за попередні податкові періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до закону), а при його відсутності - зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.

Згідно п.5.12 Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість, якщо в наступному звітному податковому періоді різниця між сумою податкових зобов'язань і сумою податкового кредиту, з урахуванням залишку такого від'ємного значення минулого звітного (податкового) періоду, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду, має від'ємне значення, то платником податку разом з податковою декларацією подаються Довідка щодо сум залишку від'ємного значення попередніх податкових періодів, що залишається непогашеним після бюджетного відшкодування, отриманого у звітному податковому періоді, та підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (додаток 2 до податкової декларації з податку на додану вартість) та Розрахунок суми бюджетного відшкодування (додаток 3 до податкової декларації з податку на додану вартість). При цьому платник податку, який має право на одержання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення повної суми бюджетного відшкодування на його рахунок у банку, подає Заяву про повернення суми бюджетного відшкодування (додаток 4 до податкової декларації з податку на додану вартість).

Таким чином, при здійсненні такого розрахунку беруться до уваги суми зазначені у рядку 23 податкової декларації з податку на додану вартість, в який також включається рядок 26.

З врахуванням наведених норм суд вважає, що згадані нормативно-правові акти жодним чином не обмежють у часі реалізацію права платника податків на бюджетне відшкодування на рахунок у банку.

Єдиним обмеженням, що передбачено законодавцем є положення підп.7.7.4 п.7.7 ст.7 згаданого Закону, згідно якого,  при прийнятті рішення про зарахування належної йому повної суми бюджетного відшкодування у зменшення податкових зобов'язань з цього податку наступних податкових періодів зазначена сума не враховується при розрахунку сум бюджетного відшкодування наступних податкових періодів.

Такого рішення, як зазначалось вище платником податків не приймалось рішення щодо спірних сум бюджетного відшкодування до серпня 2009 року.

Посилання відповідача в акті на те, що за відсутності заяви про повернення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за відповідні періоди платник добровільно відмовляється від отримання такої суми бюджетного відшкодування не беруться судом до уваги, оскільки в такому випадку повинно було бути прийнято податкове повідомлення-рішення за формою «В2», що передбачено Порядком направлення органами державної податкової служби податкових повідомлень платникам податків та рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій (затверджено наказом Державної податкової адміністрації України від 21.06.2001 року №253 та зареєстровано у Міністерстві юстиції України 06.07.2001 року за №567/5758 (зі змінами та доповненнями).

В даному випадку, було прийнято податкове повідомлення-рішення за формою «В1».

Зазначені посилання також спростовуються вищенаведеними нормами.

Не можуть братись до уваги посилання органу державної податкової служби на те, що позивачем не представлено документів з належною відміткою банку про здійснення оплати за отримані товари (роботи, послуги), оскільки такі документи наявні в матеріалах справи та об’єктивно існували під час проведення перевірки.

Посилання в акті перевірки на підп.7.7.11 п.7.7 ст.7 згаданого Закону, не беруться судом до уваги з врахування наступного.

Згаданим підпунктом визначено осіб, які не мають права на отримання бюджетного відшкодування, зокрема, особа, яка:

була зареєстрована як платник цього податку менш ніж за 12 календарних місяців до місяця, за наслідками якого подається заява на бюджетне відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів за рішенням Кабінету Міністрів України);

мала обсяги оподатковуваних операцій за останні 12 календарних місяців менші, ніж заявлена сума бюджетного відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів).

Як вбачається з наявних в матеріалах справи акту перевірки позивач був зареєстрований як платник податку на додану вартість 05.09.2007 року, а відтак, має право на бюджетне відшкодування оскільки був зареєстрований більше ніж за 12 календарних місяців до місяця, за наслідками якого подається заява на бюджетне відшкодування.

Крім того, позивач має право бюджетне відшкодування, оскільки обсяги оподатковуваних операцій, як вбачається з податкових декларацій з податку на додану вартість з липня 2008 року по липень 2009 року не є меншими ніж сума заявлена до бюджетного відшкодування.

При цьому, судом не беруться до уваги посилання представника органу державної податкової служби на те, що деякі операції не можуть вважатись оподатковуваними, оскільки є експортними, з врахуванням положень п.6.2 ст.6 Закону України  «Про податок на додану вартість», згідно якого експортні операції оподатковуються за нульовою ставкою, а відтак, самим законодавцем визначені як оподатковувані.

Згідно пункту 6.2. «Порядку відшкодування податку на додану вартість», затвердженого наказом ДПА України та Головного управління Державного казначейства України від 02.07.1997 року № 209/72 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 18.07.1997 року за № 263/2067), із наступними змінами та доповненнями, платник податку має право у будь-який момент після виникнення бюджетної заборгованості звернутися до суду з позовом про стягнення коштів бюджету.

Таким чином, позивач правомірно сформував собі податковий кредит та заявив до бюджетного відшкодування суми податку на додану вартість 30632 грн. 00 коп., оскільки вони були фактично ним оплачені у попередніх податкових періодах постачальникам товарів (послуг) (факт оплати постачальникам підтверджується наявними в матеріалах справи платіжними документами).

З огляду на викладене, вимоги позивача є підставні та обґрунтовані, а тому підлягають до задоволення.

Щодо судових витрат, то у відповідності до вимог ст.94 КАС України, такі належить присудити на користь позивача.

Керуючись ст.ст. 21, 69, 70, 160-163 КАС України, суд –

П О С Т А Н О В И В :

Позов задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати, прийняте Державною податковою інспекцією у Франківському районі м.Львова, податкове повідомлення-рішення від 10.11.2009 року за №0000852340/0.

Стягнути з Державного бюджету України через Головне управління Державного казначейства України у Львівській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Галшпон», що знаходиться за адресою м.Львів, вул. Академіка Лазаренка,1 (код ЄДРПОУ 35382627) 30632 грн. 00 коп. суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Галшпон», що знаходиться за адресою м.Львів, вул. Академіка Лазаренка,1 (код ЄДРПОУ 35382627) 309 грн. 72 коп. сплаченого судового збору.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.          

Повний текст постанови виготовлено та підписано 19 травня 2010 року.

                       Суддя                                                                  В.Я.Мартинюк

Суддя                                                                                                          Мартинюк В.Я.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.05.2010
Оприлюднено23.07.2010
Номер документу9982637
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7601/09/1370

Ухвала від 19.12.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Большакова О.О.

Постанова від 19.05.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мартинюк Віталій Ярославович

Ухвала від 01.03.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мартинюк Віталій Ярославович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні