ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 вересня 2021 року справа №380/10912/21
Львівський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Хоми О.П., розглянувши у письмовому провадженні в м. Львові адміністративну справу за позовом Громадської організації Центр Міської історії Центрально-Східної Європи до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
в с т а н о в и в :
Громадська організація Центр Міської історії Центрально-Східної Європи (далі-позивач, ГО Центр Міської історії Центрально-Східної Європи ) звернувся до суду з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (далі-відповідач, ГУ ДПС у Львівській області), в якому просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення ГУ ДПС у Львівській області від 08.04.2021 №2113064600038;
- зобов`язати відповідача поновити ГО Центр Міської історії Центрально-Східної Європи в реєстрі неприбуткових установ і організацій.
Позовні вимоги мотивовані тим, що ГО Центр Міської історії Центрально-Східної Європи створена та зареєстрована в порядку, визначеному для неприбуткових організацій. Зі змісту статуту громадської організації видно, що основним видом діяльності такої не є отримання прибутку. Вказує, що у спірному рішенні відсутні належні обґрунтування щодо підстав для виключення ГО Центр Міської історії Центрально-Східної Європи з Реєстру неприбуткових установ і організацій . Окрім того, податковим органом не визначено періоду , у якому позивач втратив статус неприбуткової організації. Оскільки ГО Центр Міської історії Центрально-Східної Європи відповідає вимогам неприбуткової організації, тому підстави для прийняття спірного рішення - відсутні. Додатково зазначив, що позивачем оскаржено в адміністративному порядку рішення від 08.04.2021 №2113064600038, однак у встановлений Податковим кодексом України на розгляд такої скарги строк позивач рішення не отримав. Тому, виходячи з пункту 56.9 статті 56 Податкового кодексу України, скарга вважається задоволеною повністю.
Відповідач щодо задоволення позову заперечив з підстав, викладених відзиві на позовну заяву. Вказав, що згідно з пунктом 2.3 статуту ГО Центр Міської історії Центрально-Східної Європи в новій редакції додатковими напрямками діяльності організації є: діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування, в т.ч. створення, управління та діяльність ресторанів та/або кафе (без продажу підакцизних товарів), в т.ч. в поєднанні з діяльністю конференц-залів, та/або виставкових залів; послуги з надання харчування споживачам, незалежно від того, чи їх подають у спеціалізованих місцях громадського харчування або в ресторанах самообслуговування, чи їх споживають у приміщенні, забирають із собою або замовляють із собою або замовляють додому. Пунктом 2.4. статуту ГО Центр Міської історії Центрально-Східної Європи в новій редакції передбачено, що громадська організація може здійснювати будь-яку комерційну, промислову діяльність та діяльність яка може прямо або опосередковано стосуватися одного з вищенаведених видів діяльності, або будь-яку схожу діяльність, що охоплюються метою діяльності. Таким чином, додаткові напрями діяльності ГО Центр Міської історії Центрально-Східної Європи свідчать, що фактично позивач не є неприбутковою організацією. Вважає спірне рішення таким, що відповідає вимогам чинного законодавства. Щодо порушення термінів розгляду скарги зазначив, що відповідно до п.52-8 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Податкового кодексу України тимчасово, на період по останній календарний день місяці, в якому в якому завершується дія карантину , встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання корона вірусної хвороби (СОVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених статтею 56 Кодексу (в частині адміністративного оскарження) щодо скарг платників податків. Таке зупинення не породжує будь-яких наслідків, передбачених статтею 56 Кодексу. З урахуванням вищевказаного, ГУ ДПС у Львівській області вважає позовні вимоги безпідставними, необґрунтованими і такими, що не підлягають задоволенню та просить відмовити у задоволенні позовних вимог.
Ухвалою від 08.07.2021 відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі. Підготовче засідання призначено на 03.08.2021.
Відповідачем 03.08.2021 (вх.№56224) подано відзив на позовну заяву.
Підготовче засідання , призначене на 03.08.2021, відкладено на 10.08.2021.
Позивачем 10.08.2021 (вх.№50813) подано відповідь на відзив.
Ухвалою суду від 17.08.2021 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.
В судовому засіданні 07.09.2021 суд заслухав вступні промови представника позивача Тютько А.Б. та представника відповідача Стецьківа Р.С., дослідив письмові докази та перейшов до письмового провадження.
Суд, з`ясувавши обставини, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, встановив такі фактичні обставини та відповідні їм правовідносини.
Позивач - ГО Центр Міської історії Центрально-Східної Європи , зареєстрований як суб`єкт підприємницької діяльності з присвоєнням коду ЄДРПОУ 36417681.
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 24.06.2021 видами діяльності позивача визначено: 94.99 діяльність інших громадських організацій, н.в.і.у.
ГО Центр Міської історії Центрально-Східної Європи внесено до Реєстру неприбуткових організацій (установ) на підставі рішення від 17.11.2016 №16130646/131 .
Рішенням загальних зборів членів (учасників) ГО Центр Міської історії Центрально-Східної Європи , оформленим протоколом від 05.03.2021 №1/202 , 1 затверджено нову редакцію статуту даної громадської організації (далі-Статут), відповідно до змісту якого судом встановлено таке.
ГО Центр міської історії Центрально-Східної Європи (надалі - Організація ) є добровільним об`єднанням фізичних осіб для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів, що здійснює діяльність з метою сприяння дослідженню міст через наукові, освітні, архівні, цифрові, культурні та мистецькі практики, створення нових можливостей для суспільного діалогу і дискусій та розширення умов для співпраці на локальному та міжнародному рівні (п.1.1 Статуту).
Організація є непідприємницьким товариством, основною метою якого не є одержання прибутку (п.1.7 Статуту).
Відповідно до пункту 2.1. Статуту метою створення та діяльності Організації є здійснення та захист прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів шляхом дослідження міської історії та сучасного розвитку міст, реалізації наукових, освітніх архівних, цифрових, культурних та мистецьких проектів про історію та сучасний стан міст з фокусом на регіон Центральної та Східної Європи, створення нових можливостей для суспільного діалогу і дискусій та розширення умов для співпраці на локальному, регіональному та міжнародному рівні.
Основними напрямами діяльності Організації є:
Дослідження і експериментальні розробки у сфері суспільних і гуманітарних наук, які пов`язані з дослідженням історії та культури, в тому числі з фокусом на міста та їх урбаністичним розвитком у Центральній та Східній Європі в порівняльній та глобальній перспективі.
Академічна діяльність міжнародного та регіонального масштабу, включаючи конференції, конгреси, симпозіуми, форуми, робітні, воркшопи, семінари, літні школи, лекції, презентації, дискусії та навчання у співпраці з університетами та іншими учбовими закладами.
Цифрова історія, що досліджує можливості розвитку та застосування цифрових інструментів та методів для гуманітарних досліджень, в тому міської історії, міських студій, та для освітніх проектів; розробляє та підтримує цифрові проекти та цифрові платформи, в тому проект Інтерактивний Львів.
Архівування, що включає оцифровування та архівування візуальних, аудіовізуальних, аудіоресурсів та інших джерел і матеріалів, пов`язаних з історією міст XIX-XXI століть та ширше гуманітарною сферою; розвиток проектів цифрового архівування, в тому проекту Міський медіа архів
Публічна історія, що досліджує підходи та реалізує формати взаємодії з минулим для широкого суспільного загалу, включаючи:
- виставки;
- міські прогулянки та екскурсій;
- лекції, дискусії, презентації, круглі столи;
- проекти громадських меморіальних просторів;
- мистецькі проекти;
- мультимедійні проекти;
- фільми та відео;
- підтримку культурних та креативних індустрій;
- розвиток та підтримку кіноіндустрії.
Освітня діяльність, що включає освітні заходи та підтримку освітніх інноваційних ініціатив, розробку та реалізацію освітніх продуктів, програм та платформ, в тому у співпраці з іншими інституціями.
Інша діяльність, пов`язана з метою Організації.
Пунктом 2.3. Статуту визначено додаткові напрями діяльності для Організації, та визначено, що прибутки від них будуть скеровуватися на реалізацію та досягнення Статутної діяльності.
Згідно з пунктом 8.2. Статуту майно, зокрема кошти, Організації використовуються на виконання її статутних завдань, роботу у пріоритетних сферах і ведення господарської діяльності, зокрема на:
? адміністративно-господарські потреби Організації;
? фінансування заходів Організації, котрі проводяться чи підтримуються нею;
? фінансування заходів, в яких Організація чи її члени (учасники) беруть участь;
? найм (оренду) та набуття у власність майна, необхідного для здійснення статутної діяльності Організації;
? оплату праці штатних працівників і осіб, які виконують роботу за цивільно-правовими договорами;
? виплати, передбачені чинним законодавством України (зокрема, добові на відрядження).
Пунктом 8 . 6. Статуту визначено, що члени (учасники) Організації не мають права власності на частку майна, що належить на праві власності Організації.
Доходи (прибутки) або майно Організації чи їх частина не підлягають розподілу між її засновниками, членами (учасниками) Організації, працівниками (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членами органів управління та іншими пов`язаними з ними особами.(пункт 8.10. Статуту).
Рішенням ГУ ДПС у Львівській області від 08.04.2021 №2113064600038 ГО Центр Міської історії Центрально-Східної Європи виключено з Реєстру неприбуткових організацій.
Підставою для прийняття такого рішення вказано невідповідність неприбуткової організації та/або установчих документів організації вимогам, встановленим пунктом 133.4 статті 133 Податкового кодексу.
Позивачем оскаржено в адміністративному порядку вказане рішення.
За результатами розгляду скарги ДПС України прийнято рішення від 09.07.2021 №15661/6/99-001804-02-06, яким у задоволенні скарги відмовлено, а рішення ГУ ДПС у Львівській області від 08.04.2021 №2113064600038 залишено без змін.
Не погодившись з таким рішенням податкового органу від 08.04.2021 №2113064600038, позивач звернувся до суду з даним позовом.
При вирішенні спору суд виходив із такого.
Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України (далі - Податковий кодекс).
Згідно з підпунктом 14.1.121 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу до неприбуткових належать підприємства, установи та організації, які не є платниками податку на прибуток підприємств відповідно до пункту 133.4 статті 133 цього Кодексу.
Підпунктом 133.4.1 пункту 133.4 статі 133 Податкового кодексу конкретизовано вимоги до установчих документів неприбуткових організацій, які діють на підставі установчих документів організації вищого рівня.
Згідно із підпунктом 133.4.1 пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу неприбутковим підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація (далі - неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам:
утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;
установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов`язаних з ними осіб. Для цілей цього абзацу не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків, визначених підпунктом 133.4.2 цього пункту;
установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). Положення цього абзацу не поширюється на об`єднання та асоціації об`єднань співвласників багатоквартирних будинків;
внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.
Обов`язковою умовою для неприбуткових організацій є використання своїх доходів (прибутків) виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами (підпункт 133.4.2 пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу.
Відповідно до підпункту 133.4.3 пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу у разі недотримання неприбутковою організацією вимог, визначених цим пунктом, така неприбуткова організація зобов`язана подати у строк, визначений для місячного податкового (звітного) періоду, звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за період з початку року (або з початку визнання організації неприбутковою в установленому порядку, якщо таке визнання відбулося пізніше) по останній день місяця, в якому вчинено таке порушення, та зазначити і сплатити суму самостійно нарахованого податкового зобов`язання з податку на прибуток. Податкове зобов`язання розраховується виходячи із суми операції (операцій) нецільового використання активів. Така неприбуткова організація виключається контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій та вважається платником податку на прибуток для цілей оподаткування з першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому вчинено таке порушення.
Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 № 440 (далі - Порядок) .
Згідно із пунктом 4 Порядку до Реєстру включаються неприбуткові організації - юридичні особи за кодом згідно з ЄДРПОУ.
За змістом пунктів 14, 15 Порядку №440 у разі зміни організаційно-правової форми неприбуткової організації, внесення змін до її установчих документів (або установчих документів організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) до контролюючого органу подається реєстраційна заява з позначкою зміни , до якої додаються копії документів відповідно до пункту 6 цього Порядку. Заява та копії документів повинні бути подані протягом 30 календарних днів з дня державної реєстрації таких змін, а у разі, коли державна реєстрація змін не здійснюється, протягом 30 календарних днів з моменту виникнення зазначених у цьому пункті обставин.
За результатами розгляду реєстраційної заяви з позначкою зміни контролюючий орган відповідно до пунктів 7 і 8 цього Порядку вносить записи (зміни) до Реєстру та видає неприбутковій організації рішення про повторне включення неприбуткової організації до Реєстру або про зміну ознаки неприбутковості, або про відмову у повторному включенні організації до Реєстру.
Під час повторного включення неприбуткової організації до Реєстру ознака неприбутковості та дата її присвоєння не змінюються.
З наведених норм Порядку №440 вбачається, що зміни до установчих документів неприбуткової організації є підставою для повторного включення останньої до Реєстру неприбуткових установ та організацій.
Відповідно до пункту 16 Порядку виключення неприбуткової організації з Реєстру здійснюється на підставі рішення контролюючого органу в разі, в тому числі у випадку невідповідності неприбуткової організації та/або установчих документів такої організації вимогам, установленим п. 133.4 ст. 133 Кодексу.
Згідно з пунктом 17 Порядку під час виключення неприбуткової організації з Реєстру присвоєна їй ознака неприбутковості скасовується з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулося недотримання вимог п. 133.4 ст. 133 Кодексу;
Рішення про виключення неприбуткової організації з Реєстру приймається за формою згідно з додатком 2 до Порядку та надсилається такій організації у порядку, визначеному статтею 42 Податкового кодексу, протягом трьох робочих днів з дня прийняття зазначеного рішення.
Зокрема, вказаною формою передбачено в графі Підстава зазначення пунктів, статті, назв нормативно-правового акта та положень установчих документів, які не відповідають вимогам Податкового кодексу та законів, на підставі яких прийнято рішення про виключення неприбуткової організації з Реєстру.
Судом встановлено, що підставою для винесення спірного рішення вказано невідповідність неприбуткової організації та/або установчих документів такої організації вимогам, установленим п. 133.4 ст. 133 Кодексу .
Зокрема, відповідач вказує, що відповідно до нової редакції Статуту ГО Центр Міської історії Центрально-Східної Європи додатковими напрямками діяльності позивача визначено діяльність, яка не відповідає встановленим Податковим кодексом ознакам неприбуткової організації.
При цьому, суд звертає увагу у рішенні від 08.04.2021 №2113064600038 визначено, що підставою для включення позивача з реєстру неприбуткових організації є невідповідність прибуткової організації та/або установчих документів такої організації вимогам, установленим пунктом 133.4 статті 133 Податкового кодексу , без конкретизації того, в чому ж саме полягає така невідповідність, без виокремлення положень установчих документів, які не відповідають вимогам Податкового кодексу та законів, на підставі яких прийнято рішення про виключення неприбуткової організації з Реєстру
Відповідно до правового висновку Верховного Суду, викладеного у постанові від 18.06.2019 у справі № 0740/804/18 загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його оформлення (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності .
Судом проаналізовано Статут ГО Центр Міської історії Центрально-Східної Європи та визначено, що мета та види діяльності такої громадської організації відповідають ознакам неприбуткової організації.
При цьому, твердження відповідача, що додатковими видати діяльності організації передбачено можливість отримання доходу не беруться судом до уваги, оскільки пунктом 2.3 Статуту визначено, що прибутки від додаткових напрямів діяльності організації скеровуються для реалізації та досягнення статутної діяльності .
Вказане відповідає вимогам підпункту 133.4.2 пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу, яким визначено, що обов`язковою умовою для неприбуткових організацій є використання своїх доходів (прибутків) виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.
Таким чином, навіть при наявності у Статуті визначених додаткових видів діяльності, з яких позивач може отримати дохід, такий дохід відповідно до положень Статуту скеровується для реалізації та досягнення основної статутної діяльності, яка відповідає ознакам неприбуткової організації.
Суд також звертає увагу, однією вимогою до установчих документів неприбуткової організації є вимога про передбачення у них передачі активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду, іншим юридичним особам, що здійснюють недержавне пенсійне забезпечення відповідно до закону (для недержавних пенсійних фондів), або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення).
Вимога про передачу майна одній або декільком неприбутковим організаціям у випадку припинення юридичної особи закріплена у пункті 9.5 Статуту ГО Центр Міської історії Центрально-Східної Європи , згідно з яким у разі припинення Організації (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) її активи передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховуються до доходу бюджету.
Ба більше, суд звертає увагу, що Статутом визначено, що члени (учасники) ГО Центр Міської історії Центрально-Східної Європи не мають права власності на частку майна, що належить на праві власності організації. Доходи (прибутки) або майно позивача чи їх частина не підлягають розподілу між її засновниками, членами (учасниками) організації, працівниками (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членами органів управління та іншими пов`язаними з ними особами.
Ураховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що вимоги до змісту Статуту неприбуткової організації позивачем дотримані повністю, а ГО Центр Міської історії Центрально-Східної Європи відповідає критеріям неприбуткової організації, визначеними статтею 134 Податкового кодексу.
Окрім того, виключення позивача із Реєстру з 08.04.2011 не відповідає вимогам пункту 17 Порядку, відповідно до якого під час виключення неприбуткової організації з Реєстру присвоєна їй ознака неприбутковості скасовується з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулося недотримання вимог пункту 133.4 статті 133 ПК України.
Щодо порушення строку розгляду скарги позивача, суд зазначає таке.
ГО Центр Міської історії Центрально-Східної Європи оскаржено в адміністративному порядку спірне рішення шляхом направлення скарги від 16.04.2021 №890.
Рішенням ДПС України від 09.07.2021 №15661/6/9900018-0-02-06 таку скаргу залишено без задоволення, а спірне рішення без змін.
Суд звертає увагу, що Законом України від 30.03.2020 № 540-IX Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) , який набрав чинності 02.04.2020, доповнено пункт 528 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу.
Відповідно до пункту 528 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19) (далі - завершується дія карантину), зупиняється перебіг строків, встановлених ст. 56 ПКУ (в частині процедури адміністративного оскарження) щодо скарг платників податків (крім скарг щодо законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету ПДВ та/або з від`ємного значення з ПДВ), що надійшли (надійдуть) по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, та/або які не розглянуті станом на 18.03.2020.
Таке зупинення не породжує будь-яких наслідків, передбачених, зокрема статтею 56 Податкового кодексу. З першого календарного дня місяця, наступного за місяцем, в якому завершується дія карантину, перебіг строків, які зупинялися відповідно до п. 528 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ, продовжується з урахуванням часу, що минув до такого зупинення.
Ураховуючи викладене, прийняття рішення за результатами розгляду скарги поза межами строків , визначених статтею 56 Податкового кодексу не свідчить про задоволення скарги.
Відповідно до вимог частини 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідачем не подано належних доказів правомірності прийняття ГУ ДПС у Львівській області рішення від 08.04.2021 №2113064600038.
Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Перевіривши рішення від 08.04.2021 №2113064600038, суд дійшов переконання, що таке прийнято відповідачем без урахування вимог Податкового кодексу України та з порушенням передбачених статтею 2 КАС України принципів, тому його слід визнати протиправним та скасувати, задовольнивши позовні вимоги щодо оскарження такого.
Позовна вимога про зобов`язання відповідача включити ГО Центр Міської історії Центрально-Східної Європи до Реєстру неприбуткових установ та організацій є похідною від першої позовної вимоги, тому також підлягає до задоволення.
Відповідно до статті 139 КАС України підлягають відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС у Львівській та ДПС України понесені позивачем судові витрати у вигляді судового збору в сумі 2 270 грн, сплаченого за квитанцією №30 від 06.07.2021.
Керуючись ст.ст.6-10, 14, 72-77, 90, 139, 159, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
в и р і ш и в :
Позов Громадської організації Центр Міської історії Центрально-Східної Європи (вул. ак. О. Богомольця, буд. 6, кв. 2, м. Львів, код ЄДРПОУ 36417681) до Головного управління ДПС у Львівській області (вул. Стрийська, буд. 35, м. Львів, 79026, код ЄДРПОУ 43968090) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, - задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Львівській області (вул. Стрийська, буд. 35, м. Львів, 79026, код ЄДРПОУ 43968090) від 08.04.2021 №2113064600038.
Зобов`язати Головне управління ДПС у Львівській області (вул. Стрийська, буд. 35, м. Львів, 79026, код ЄДРПОУ 43968090) поновити ГО Центр Міської історії Центрально-Східної Європи (вул. ак. О. Богомольця, буд. 6, кв. 2, м. Львів, код ЄДРПОУ 36417681) в Реєстрі неприбуткових установ і організацій.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДПС у Львівській області (вул. Стрийська, буд. 35, м. Львів, 79003, код ЄДРПОУ 43143039) 4 540 (чотири тисячі п`ятсот сорок) грн. судових витрат в користь Громадської організації Центр Міської історії Центрально-Східної Європи2 (вул. ак. О. Богомольця, буд. 6, кв. 2, м. Львів, код ЄДРПОУ 36417681).
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя О.П. Хома
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2021 |
Оприлюднено | 27.09.2021 |
Номер документу | 99850987 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шавель Руслан Миронович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Хома Олена Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні