Львівський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
Реєстрація
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 червня 2010 р. р. № 2а-3617/10/1370
Львівський окружний адміністративний суд
в складі : головуючого –судді Дем’яновського Г.С.,
при секретарі Іваськевич С.В.
розглянувши в судовому засіданні адміністративну позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Бейкер-Україна»до Державної податкової інспекції у Яворівському районі Львівської області про визнання нечинним податкового повідомлення –рішення,
в с т а н о в и в :
Товариство з обмеженою відповідальністю "Бейкер-Україна" звернулось з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Яворівському районі Львівської області про визнання нечинним податкового повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Яворівському районі №0000441550\3 від 21 квітня 2010 р., яким визначено суму податкового забов’язання по податку на прибуток на загальну суму 139428 грн. ,в т.ч. 132789 грн.-за основним платежем та 6639 грн.-штрафні санкцїї,покликаючись на те,що ТзОВ „Бейкер-Україна” є суб”єктом технопарку спеціальної економічної зони „Яворів”,зареєстрованим 19 лютого 2003 року .Адміністрацією спеціальної економічної зони „Яворів” за реєстраційним № 101.03 лютого 2003 року Яворівською РДА було зареєстровано інвестиційний проект по переробці сільськогосподарської сировини за технологією „Вельтерверх” для виробництва вафельної продукцїї з тривалим терміном зберігання про що було видане свідоцтво,за реєстраційним №101 і 26.05.2003 року було укладено договір №101 на реалізацію інвестиційного проекту.
25 березня 2005 року Верховною Радою України був прийнятий Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про державний бюджет України на 2005 рік" та до деяких інших законодавчих актів України" за №2505 , який вступив в силу 31 березня 2005 року. Розділом 23 даного Закону внесено зміни до Закону України "Про спеціальну економічну зону "Яворів", зокрема повністю виключена ст. 9 Закону, яка встановлювала пільговий режим оподаткування суб’єктів СЕЗ "Яворів", а також ст. 2, яка закріплювала за суб’єктами СЕЗ "Яворів"право, у випадку зміни законодавства України з питань оподаткування, застосування до них особливості оподаткування, передбачені цим Законом та податкові пільги, встановлені іншими законами на день іх реєстрації як суб’єктів СЕЗ "Яворів" на їх вимогу та протягом періоду функціонування СЕЗ "Яворів".
Однак діючою на даний час статтею 13 Закону України "Про загальні засади створення та функціонування спеціальних (вільних) економічних зон" встановлено, що на всі об’єкти та суб’єкти економічної діяльності спеціальної економічної зони поширюється система державних гарантій захисту інвестицій, передбачена Законами України "Про інвестиційну дільність" та "Про режим іноземного інвестування".Тому дїї відповідача про визначення податку на прибуток незаконні і податкове повідомлення-рішення позивач просить визнати нечинним.
Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав.
Представник відповідача проти позову заперечив, з підстав, наведених у поданому до суду запереченні.
Заслухавши сторони, розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд, даючи правову оцінку спірним правовідносинам, виходив з наступного:
- за результатами невиїздної документальної \камеральної\ перевірки податкової звітності з податку на прибуток ТзОВ "Бейкер-Україна" ДПІ у Яворівському районі Львівської області складено акт за №2153\33\033\32296918 від 02 грудня 2009 року та винесене податкове повідомлення-рішення, №0000441550\3 від 21 квітня 2010 р., яким визначено суму податкового забов’язання по податку на прибуток на загальну суму 139428 грн. ,в т.ч. 132789 грн.-за основним платежем та 6639 грн.-штрафні санкцїї
-перевіркою встановлено, що 09 листопада 2009 року Товариством з обмеженою відповідальністю "Бейкер-Україна" було подано до податкової інспекції декларацію з податку на прибуток підприємства за 9 місяців 2009 року, де було задекларовано в рядку 08 "об’єкт оподаткування" суму 531155 .грн. У рядку 10 "прибуток, звільнений від оподаткування" підприємством було заявлено пільговий прибуток на суму 531155.грн. В таблиці 2 додатку К5 до декларацій з податку на прибуток підприємства за 9-ть місяців 2009 року зазначена підстава для застосування пільги –п. 8 ст. 9 та ст. 2 Закону України "Про спеціальну економічну зону "Яворів", ст. 13 Закону України "Про загальні засади створення і функціонування СЕЗ "Яворів" та ст. 8 Закону України "Про режим іноземного інвестування".
Даючи правову оцінку висновкам органу державної податкової служби суд виходив з наступних міркувань та норм чинного законодавства.
У відповідності до ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно частин 1, 2 та 3 ст. 1 Закону України "Про систему оподаткування", встановлення і скасування податків і зборів (обов'язкових платежів) до бюджетів та до державних цільових фондів, а також пільг їх платникам здійснюються Верховною Радою України, Верховною Радою Автономної Республіки Крим і сільськими, селищними, міськими радами відповідно до цього Закону, інших законів України про оподаткування. Верховна Рада Автономної Республіки Крим і сільські, селищні, міські ради можуть встановлювати додаткові пільги щодо оподаткування у межах сум, що надходять до їх бюджетів. Ставки, механізм справляння податків і зборів (обов'язкових платежів) і пільги щодо оподаткування не можуть встановлюватися або змінюватися іншими законами України, крім законів про оподаткування. Таким чином, лише законами можуть встановлюватись пільги щодо оподаткування. У відповідності до вимог ч.7 ст. 9 Закону України "Про спеціальну економічну зону "Яворів", в редакції цього закону на момент його прийняття, звільняється на п'ять років від оподаткування прибуток суб'єктів СЕЗ "Яворів", отриманий на території СЕЗ "Яворів" від реалізації інвестиційних проектів, затверджених Яворівською районною державною адміністрацією.
Згідно ч. 2 ст. 2 цього ж Закону, в редакції закону на момент його прийняття, у разі зміни законодавства України з питань оподаткування до суб'єктів СЕЗ "Яворів" на їх вимогу протягом періоду функціонування СЕЗ "Яворів" застосовуються особливості оподаткування, передбачені цим Законом, та податкові пільги, встановлені іншими законами України на день їх реєстрації як суб'єктів СЕЗ "Яворів".
Однак, пунктом 23 розділу І Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про державний бюджет України на 2005 рік" згадані статті були виключені. Крім цього, відповідно до ст.ст.18, 19 Закону України "Про інвестиційну діяльність" державні гарантії захисту інвестицій, в тому числі і іноземних, не стосуються питань фінансово-господарської діяльності учасників інвестиційної діяльності та сплати ними податків, зборів, обов’язкових платежів.
Також, спеціальне законодавство України про іноземні інвестиції, в тому числі державні гарантії захисту іноземних інвестицій, визначені законодавством України, не регулюють питання валютного, митного та податкового законодавства, чинного на території України, що встановлено ст. 3 Закону України "Про усунення дискримінації в оподаткуванні суб’єктів підприємницької діяльності з використанням майна та коштів вітчизняного походження".
Отже, законодавцем були скасовані пільги щодо оподаткування прибутку суб'єктів СЕЗ "Яворів".
Таким чином, з врахуванням того, що лише законами можуть встановлюватись пільги щодо оподаткування, позивач неправомірно при поданні згаданої декларації посилається на скасовані Законом норми.
Відповідно до рішення Конституційного суду України від 29.01.2002 року у справі №1-РП/2002 за конституційним поданням Кабінету Міністрів України щодо офіційного тлумачення положень частини першої ст.5 Закону України "Про усунення дискримінації в оподаткуванні суб’єктів підприємницької діяльності,створених з використанням майна та коштів вітчизняного походження" та частини 1 ст.19 Закону України "Про інвестиційну діяльність", регулювання інвестиційної діяльності здійснюється не лише актами законодавства України, а й міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України. Ці договори, згідно з частиною 1 ст.9 Конституції України є частиною національного законодавства України. Як засвідчує системний аналіз положень міжнародних договорів про взаємний захист інвестицій, укладених Україною впродовж 1994-2001 років, вони не передбачають створення для іноземних інвесторів пільгового режиму інвестиційної діяльності. У відповідних статтях таких договорів наголошується, що приймаючою стороною для іноземних інвесторів має бути створений режим, не менш сприятливий, ніж стосовно власних громадян або підприємств чи громадян або підприємств третіх країн. Конституційний Суд України вважає, що в цьому разі поняття "національний режим" і "режим не менш сприятливий, ніж стосовно власних громадян і підприємств" за суттю є тотожними. Тобто застосування до підприємств з іноземними інвестиціями національного режиму валютного регулювання та справляння податків, зборів (обов’язкових платежів) відповідає взятим Україною за зазначеними договорами міжнародним забов’язанням.
Також не є підставою для пільгового оподаткування суб”єктів господарської діяльності,які працюють на територїї Яворівського району і були зареєстровані суб”єктами спеціальної економічної зони „Яворів” Рішення Конституційного Суду України від 22.05.2008 р.,на яке посилається позивач,оскільки дата набрання чинності Закону України №2505-1У від 25.03.2005 року ,що стосується оподаткування прибутку підприємств,припадає на звітний період :1-й квартал 2005 року,і ,відповідно пільги по податку на прибуток,передбачені ст.9 Закону України „Про спеціальну економічну зону „Яворів” скасовано з 1-го кварталу 2005 року. З вказаного часу суб”єкти СЕЗ „Яворів” повинні сплачувати податок на прибуток на загальних підставах,і позивачем допущено порушення п.3.1. ст.3 Закону України „Про оподаткування прибутку підприємств” №283\97-ВР від 22 травня 1997 року зі змініми та доповненнями.
Таким чином, оспорюване податкове повідомлення-рішення прийняте у повній відповідності до норм чинного законодавства.
З огляду на викладене, суд вважає, що позов є безпідставним та необґрунтованим, а тому в його задоволенні належить відмовити.
Керуючись ст.ст.2, 4, 7, 14, 23, 86, 94, 99, 100, 158, 159, 160, 161, 163, 162, 167 КАС України, суд-
п о с т а н о в и в :
В задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Бейкер-Україна»до Державної податкової інспекції у Яворівському районі Львівської області про визнання нечинним податкового повідомлення –рішення №0000441550\3 від 21 квітня 2010 року –відмовити.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження в 10-денний строк з дня проголошення постанови суду і подання після цього протягом 20-днів апеляційної скарги з поданням її копії до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Дем’яновський Г.С.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.06.2010 |
Оприлюднено | 14.07.2010 |
Номер документу | 9985658 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Дем'яновський Галій Семенович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Дем'яновський Галій Семенович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні