Рішення
від 27.09.2021 по справі 340/4191/20
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 вересня 2021 року м. Кропивницький Справа № 340/4191/20

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Хилько Л.І., розглянув у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Агро-Інкам-Трейд" (надалі - позивач) до Державної податкової служби України (також - відповідач) про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом та просить, з урахуванням уточнення позовних вимог (позовна заява в редакції від 18.10.2020) (а.с.12-13):

1) визнати протиправною бездіяльність відповідача, яка полягає у не прийнятті та не реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових документів - податкових накладних, складених ТОВ "Агро-Інкам-Трейд" (код ЄДРПОУ 37096746), а саме податкових накладних:

1.1. №1 від 28.05.2020 покупцю ПП "МІРАЖ" (код ЄДРПОУ 30048772) в сумі 6833880,00 грн. в т.ч. ПДВ 1138980,00 грн., яку надіслано на реєстрацію в ЄРПН 04.06.2020 р. о 15:18:31 год.;

1.2. №2 від 28.05.2020 покупцю ТОВ "ЕНТЕРПРАЙЗ СОЛЮШН" (код ЄДРПОУ 40059809) в сумі 7000000,00 грн. в т.ч. ПДВ 1166666,67 грн., яку надіслано на реєстрацію в ЄРПН 04.06.2020 р. о 15:18:21 год.;

1.3. №3 від 28.05.2020 покупцю ФГ "МІФ" (код ЄДРПОУ 23687270) в сумі 7000000,00 грн., в т.ч. ПДВ 1166666,67 грн., яку надіслано на реєстрацію в ЄРПН 04.06.2020 р. о 15:24:44 год.;

1.4. №4 від 28.05.2020 в сумі 3600000,00 грн., в т.ч. ПДВ 600000,00 грн., яку надіслано на реєстрацію в ЄРПН 04.06.2020 р. о 15:30:40 год.;

1.5. №9 від 29.05.2020 в сумі 8000000,00 грн., в т.ч. ПДВ 1333333,33 грн., яку надіслано на реєстрацію в ЄРПН 04.06.2020 р. о 16:17:32 год.;

1.6. №13 від 29.05.2020 в сумі 4400000,00 грн., в т.ч. ПДВ 733333,33 грн., яку надіслано на реєстрацію в ЄРПН 04.06.2020 р. о 16:41:31 год.;

2) визнати такими, що прийняті і зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні складені ТОВ "Агро-Інкам-Трейд" (код ЄДРПОУ 37096746), а саме податкові накладні:

2.1. №1 від 28.05.2020 покупцю ПП "МІРАЖ" (код ЄДРПОУ 30048772) в сумі 6833880,00 грн., в т.ч. ПДВ 1138980,00 грн. датою реєстрації в ЄРПН 04.06.2020 р. о 15:18:31 год.;

2.2. №2 від 28.05.2020 покупцю ТОВ "ЕНТЕРПРАЙЗ СОЛЮШН" (код ЄДРПОУ 40059809) в сумі 7000000,00 грн., в т.ч. ПДВ 1166666,67 грн. датою реєстрації в ЄРПН 04.06.2020 р. о 15:18:21 год.;

2.3. №3 від 28.05.2020 покупцю ФГ "МІФ" (код ЄДРПОУ 23687270) в сумі 7000000,00 грн., в т.ч. ПДВ 1166666,67 грн. датою реєстрації в ЄРПН 04.06.2020 о 15:24:44 год.;

2.4. №4 від 28.05.2020 в сумі 3600000,00 грн., в т.ч. ПДВ 600000,00 грн. датою реєстрації в ЄРПН 04.06.2020 р. о 15:30:40 год.;

2.5. №9 від 29.05.2020 в сумі 8000000,00 грн., в т.ч. ПДВ 1333333,33 грн. датою реєстрації в ЄРПН 04.06.2020 р. о 16:17:32 год.;

2.6. №13 від 29.05.2020 в сумі 4400000,00 грн., в т.ч. ПДВ 733333,33 грн. датою реєстрації в ЄРПН 04.06.2020 р. о 16:41:31 год..

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що товариством було вжито вичерпних заходів щодо виконання обов`язку по реєстрації податкових накладних, однак у квитанціях №1 до всіх надісланих на реєстрацію податкових накладних зазначено, що виявлено помилки - суми ПДВ не може перевищувати суми ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування. Однак, як вказав позивач, причиною не реєстрації таких податкових накладних є власна бездіяльність відповідача щодо не виконання рішення суду та щодо не збільшення позивачу суми, на яку він має право реєструвати в ЄРПН податкові накладні/розрахунки коригування. Оскільки бездіяльність відповідача є наслідком його власних протиправних дій (бездіяльності), позивач наполягає, що податкові накладні підлягають визнання такими, що зареєстровані в ЄРПН датою та часом подання на реєстрацію.

Заперечуючи щодо задоволення позовних вимог представники відповідача у поданому суду відзиві зазначив, що спірні податкові накладні у ЄРПН не прийнято з причин відсутності достатньої суми ліміту на електронному рахунку платника, а тому підстави для реєстрації таким податкових накладних відсутні (а.с.67-68).

Дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні докази, судом встановлено наступне.

Як убачається з матеріалів справи, в травні 2020 позивач уклав договори надання транспортних послуг з контрагентами, за якими отримав попередню оплату (зазначені господарські правовідносини не є предметом дослідження в ході розгляду справи).

На дату отримання попередньої оплати позивачем було складено податкові накладні, які засобами телекомунікаційного зв`язку направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - ЄРПН).

Однак, зазначені податкові накладні не прийнято у зв`язку з виявленням помилок (зауважень).

Зокрема, 04.06.2020 позивачем подано на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну №1 від 28.05.2020 на загальну суму 6833880 грн., в т.ч. ПДВ 1138980 грн., виписану на адресу ПП "Міраж" (код ЄДРПОУ 30048772) (а.с.22).

Згідно до квитанції № 1, податкову накладну доставлено до центрального рівня ДПС України, однак не прийнято. Причиною неприйняття вказано - сума ПДВ в документі (1138980) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (626,63) (а.с.23, 186).

04.06.2020 подано на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну №2 від 28.05.2020 на загальну суму 7000000 грн., в т.ч. ПДВ 1166666,67 грн., виписану на адресу ТОВ "Ентерпрайз солюшн" (код ЄДРПОУ 40059809) (а.с.24-25).

Згідно до квитанції № 1, податкову накладну доставлено до центрального рівня ДПС України, однак не прийнято. Причиною неприйняття вказано-сума ПДВ в документі (1166666,67) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (626,63) (а.с.26, 187).

04.06.2020 подано на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну №3 від 28.05.2020 на загальну суму 7000000 грн., в т.ч. ПДВ 1166666,67 грн., виписану на адресу ФГ "Міф" (код ЄДРПОУ 23687270) (а.с.27-28).

Згідно до квитанції № 1, податкову накладну доставлено до центрального рівня ДПС України, однак не прийнято. Причиною неприйняття вказано-сума ПДВ в документі (1166666,67) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (626,63) (а.с.29, 188).

04.06.2020 подано на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну №4 від 28.05.2020 на загальну суму 3600000 грн., в т.ч. ПДВ 600000 грн., виписану на адресу ФГ "Міф" (код ЄДРПОУ 23687270) (а.с.30).

Згідно до квитанції № 1, податкову накладну доставлено до центрального рівня ДПС України, однак не прийнято. Причиною неприйняття вказано - сума ПДВ в документі (600000,00) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (626,63) (а.с.31, 189).

04.06.2020 подано на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну №9 від 28.05.2020 на загальну суму 8000000 грн., в т.ч. ПДВ 1333333,33 грн., виписану на адресу ТОВ "Ентерпрайз солюшн" (код ЄДРПОУ 40059809) (а.с.32-33).

Згідно до квитанції № 1, податкову накладну доставлено до центрального рівня ДПС України, однак не прийнято. Причиною неприйняття вказано-сума ПДВ в документі (1333333,33) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (626,63) (а.с.34, 190).

04.06.2020 подано на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну №13 від 28.05.2020 на загальну суму 4400000 грн., в т.ч. ПДВ 733333,33 грн., виписану на адресу ФГ "Міф" (код ЄДРПОУ 23687270) (а.с.35).

Згідно до квитанції № 1, податкову накладну доставлено до центрального рівня ДПС України, однак не прийнято. Причиною неприйняття вказано-сума ПДВ в документі (733333,33) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (626,63) (а.с.36, 191).

Не погоджуючись з бездіяльністю відповідача щодо прийняття та реєстрації зазначених податкових накладних позивач звернувся до суду з даним позовом.

Спірні правовідносини регулюються Конституцією України та Податковим кодексом України (далі - ПК України) в редакції, що були чинними на момент їх виникнення.

Згідно ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Порядок адміністрування податку на додану вартість унормований розділом V ПК України.

Згідно до вимог п. 185.1 ст. 185 ПК України, об`єктом оподаткування є операції платників податку, зокрема з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з пунктом 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

Відповідно до п. 188.1 ст. 188 ПК України, база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів. До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв`язку з компенсацією вартості товарів/послуг. До бази оподаткування включаються вартість товарів/послуг, які постачаються, та вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо отримувачем товарів/послуг, поставлених таким платником податку.

Пунктом 201.1 ст. 201 ПК України передбачено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно положення п.201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Платник податку має право зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну та/або розрахунок коригування, складені починаючи з 1 липня 2015 року, в яких загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу.

Постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 було затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок №1246).

За визначенням, наведеним у пункті 2 Порядку №1246, податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Відповідно до п.5 Порядку №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200 1.3, 200 1.9 статті 200 1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України "Про електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній / розрахунку коригування.

Пунктом 11 Порядку №1246 передбачено, що після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", ";Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.

Відповідно до пунктів 12, 13, 14, 15 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

Таким чином, аналіз вказаних норм права свідчить, що контролюючий орган після надходження податкової накладної для реєстрації в ЄРПН, в автоматизованому режимі здійснює її розшифрування та проводить відповідну перевірку, зокрема і щодо наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01.07.2015). При цьому, якщо у ПН/РК за результатами проведення перевірок, визначених у п.12 Порядку №1246 (крім наявності підстав для зупинення реєстрації ПН/РК) буде виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття ПН/РК із зазначенням причини неприйняття, що відбувається в автоматизованому режимі засобами програмного забезпечення ДПС.

Як встановлено судом та не заперечується сторонами, згідно до квитанцій №1, податкові накладні від 28.05.2020 №№1,2,3,4, від 29.05.2020 №№9, 13 було доставлено до центрального рівня ДПС України 04.06.2020, однак такі не прийнято з причин відсутності достатньої суми ліміту на електронному рахунку платника у СЕА ПДВ (а.с.22-36, 186-191).

Відповідно до п. 200-1.4 ст. 200-1 ПК України на рахунок у системі електронного адміністрування податку на додану вартість платника зараховуються кошти:

а) з поточного рахунку такого платника в сумах, необхідних для збільшення розміру суми, що обчислюється відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу;

б) з поточного рахунку такого платника в сумах, недостатніх для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов`язань з цього податку;

в) з рахунків платників, відкритих у відповідних органах казначейства для проведення розрахунків з погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, опалення та постачання гарячої води, послуги з централізованого водопостачання, водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або іншим підприємствам централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, яка виникла у зв`язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання, водовідведення, опалення та постачання гарячої води тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування, а рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам з подальшим спрямуванням коштів відповідно до Закону України про Державний бюджет України;

г) з бюджету в сумах надміру сплачених грошових зобов`язань з податку на додану вартість, повернутих платнику податків у порядку, встановленому пунктом 43.4 1 статті 43 цього Кодексу;

ґ) вилучені контролюючим органом відповідно до статті 95 цього Кодексу в рахунок погашення податкового боргу з податку на додану вартість по задекларованих до сплати податкових зобов`язаннях за періоди починаючи з 1 липня 2015 року, визначених платником податків у податковій декларації з податку на додану вартість або уточнюючому розрахунку.

При цьому, згідно приписів п.201.10 ст. 201 ПК України платник податку має право зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну та/або розрахунок коригування, складені починаючи з 1 липня 2015 року, в яких загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200 1.3 статті 200 1 цього Кодексу.

Якщо сума, визначена відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу, є меншою, ніж сума податку в податковій накладній та/або розрахунок коригування, які платник повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, то платник зобов`язаний перерахувати потрібну суму коштів із свого поточного рахунку на свій рахунок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

Так, механізм відкриття та закриття рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість (далі - податок), особливості складення податкових накладних та розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних (далі - розрахунки коригування) у такій системі, а також механізм проведення розрахунків з бюджетом з використанням зазначених рахунків визначає Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 №569 "Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість" (далі - Порядок №569, в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 №1177).

Відповідно до п. 4 Порядку №569, рахунок у системі електронного адміністрування податку (далі - електронний рахунок) - рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який перераховуються кошти відповідно до пункту 200-1.4 статті 200-1 Податкового кодексу України (далі - Кодекс).

Пунктом 12 Порядку №569 передбачено, що якщо сума, обчислена відповідно до пункту 9 цього Порядку, є меншою, ніж сума податку в податковій накладній, яку платник податку повинен зареєструвати в Реєстрі, такий платник перераховує необхідну суму коштів з поточного рахунка на електронний рахунок.

Згідно п.13 Порядку №569, ДПС автоматично обчислює суму податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі.

Платник податку має право отримувати у ДПС інформацію про стан свого електронного рахунка, а також суму податку, на яку він має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі.

Казначейство подає ДПС в розрізі платників податку інформацію про суми поповнення електронних рахунків та залишків на таких рахунках (п. 14 Порядку №569).

З аналізу вказаних вище законодавчих норм убачається те, що платник податку може зареєструвати податкові накладні у ЄРПН за умови наявності достатньої суми коштів на його електронному рахунку в СЕА ПДВ, яка б відповідала загальній сумі податку за податковими накладними. При цьому, СЕА ПДВ була організована на централізованому рівні ДПС України, на цьому ж рівні відбувається і автоматичне обчислення реєстраційної суми щоразу при зміні значення будь-якого з показників формули.

Так, ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 09.07.2021 зобов`язано сторін подати докази щодо підтвердження (не підтвердження) залишку суми ліміту коштів на електронному рахунку платника у СЕА ПДВ, станом на дату реєстрації податкових накладних, питання реєстрації яких становить предмет спору у даній справі (а.с.202).

На виконання вимог ухвали до суду було подано відповідні докази того, що відповідно до СЕА ПДВ сума ліміту коштів на електронному рахунку платника на дату подання на реєстрацію спірних податкових накладних становила всього 623,63 грн.. Крім того, на даний час залишок ліміту на електронному рахунку платника у СЕА ПДВ також є недостатнім для реєстрації таких податкових накладних (а.с.214-218, 246).

Доводи представника позивача щодо бездіяльності відповідача, підтверджену судовими рішеннями у справах №П/811/526/16 та №П/811/68/17, не спростовують встановлені судом обставини справи.

Решта доводів та заперечень сторін висновків суду по суті заявлених вимог також не спростовують.

Підсумовуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про відсутність у відповідача правових підстав для реєстрації податкових накладних від 28.05.2020 №№1, 2, 3, 4, від 29.05.2020 №№9, 13 в ЄРПН, а тому позовні вимоги є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частина 2 ст.77 КАС України вказує, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Отже, позов задоволенню не підлягає.

Судових витрат, які б підлягали стягненню з позивача на користь відповідача, судом не встановлено.

Керуючись ст.ст.139, 242-246, 255, 293, 295-297 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

В задоволенні адміністративного позову - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, встановленому ст.255 КАС України та може бути оскаржено до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст.293, 295-297 КАС України.

Відповідно до підпункту 15.5 п.15 Розділ VII Перехідні положення КАС України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду Л.І. Хилько

Дата ухвалення рішення27.09.2021
Оприлюднено29.09.2021
Номер документу99897508
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —340/4191/20

Ухвала від 03.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 29.11.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 08.11.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Рішення від 27.09.2021

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 21.07.2021

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 09.07.2021

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 09.07.2021

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 17.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 17.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 29.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні