Ухвала
від 28.09.2021 по справі 906/711/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Господарський суд

Житомирської області



10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, тел. (0412) 48-16-20,

E-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, http://zt.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

"28" вересня 2021 р. Справа № 906/711/18.

Господарський суд Житомирської області у складі:

судді Лозинської І.В., секретаря судового засідання Стретович Н.К.,

розглянувши заяву стягувача про заміну сторони виконавчого провадження у справі

за позовом Публічного акціонерного товариства "Укртелеком" (м. Київ) в особі Житомирської філії Публічного акціонерного товариства "Укртелеком" (м. Житомир)

до Управління праці та соціального захисту населення Брусилівської районної державної адміністрації Житомирської області (смт. Брусилів)

за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача:

1) Управління Державної казначейської служби України в Брусилівському районі Житомирської області;

2) Брусилівської районної ради Житомирської області (смт. Брусилів, Житомирська область);

3) Брусилівської селищної ради (смт. Брусилів, Житомирська область);

4) Ставищенської сільської ради (с. Ставище, Брусилівський район)

про стягнення 223350,34 грн.

без участі представників учасників справи

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Господарського суду Житомирської області від 21.03.2020 позов ПАТ "Укртелеком" в особі Житомирської філії ПАТ "Укртелеком" задоволено частково; стягнуто з відповідача на користь позивача 219279,32 грн. відшкодування вартості телекомунікаційних послуг пільговій категорії населення за 2017 рік та 3289,19 грн. судового збору. 11.06.2019 на примусове виконання рішення видано наказ.

22.07.2021 до суду від ПАТ "Укртелеком" в особі Житомирської філії ПАТ "Укртелеком" надійшла заява від 15.07.2021, вих. № 247/20, згідно якої стягувач просить здійснити заміну боржника у справі 906/711/18, а саме - Управління праці та соціального захисту населення Брусилівської РДА Житомирської області на його правонаступника - Управління праці та соціального захисту населення Житомирської РДА, яка мотивована тим, що 30.12.2020 Управління праці та соціального захисту населення Брусилівської РДА реорганізовано шляхом приєднання до Житомирської РДА, яка згідно з розпорядженням від 30.12.2020 голови Брусилівської РДА є правонаступником Брусилівської РДА і його структурних підрозділів.

Разом із заявою про заміну сторони виконавчого провадження стягувачем до суду повернуто оригінал наказу №906/711/18 від 18.01.2021 (а. с. 232 - 241 у т. 2).

Як вбачається з протоколу передачі судової справи раніше визначеному складу суду від 22.07.2021 вказану заяву передано до розгляду судді Машевській О.П.

Однак, у зв`язку з перебуванням судді Машевської О.П. у відпустці з 16.07.2021 по 06.08.2021, здійснено повторний автоматизований розподіл заяви про заміну сторони виконавчого провадження у справі, про що свідчить розпорядження в.о. керівника апарату господарського суду від 22.07.2021 №56/2021 (а. с. 243 у т. 2). Протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 22.07.2021, заяву передано до розгляду судді Лозинській І.В. (а. с. 244 у т. 2)

Ухвалою від 23.07.2021 господарський суд призначив до розгляду в засіданні суду заяву стягувача про заміну сторони виконавчого провадження (а. с. 245 у т. 2).

29.07.2021 (електронною поштою) та 02.08.2021 (поштовим зв`язком) до суду від Управління праці та соціального захисту населення Житомирської РДА надійшов супровідний лист з копією розпорядження голови Житомирської РДА від 22.02.2021 №109 "Про затвердження Передавального акту управління праці та соціального захисту населення Брусилівської районної державної адміністрації" (без передавального акту) (а. с. 250 - 253; 259 - 261 у т. 2).

Ухвалою від 05.08.2021 господарський суд відклав розгляд заяви про заміну сторони виконавчого провадження у справі, повторно витребував належні докази щодо правонаступництва стосовно Управління праці та соціального захисту населення Брусилівської РДА Житомирської області (а.с. 265 у т.2).

03.09.2021 до суду від Управління соціального захисту населення Житомирської РДА надійшло клопотання від 02.09.2021, вих. № 5268 про виключення з числа доказів розпорядження голови Житомирської РДА від 22.02.2021 № 109 "Про затвердження передавального акту управління праці та соціального захисту населення Брусилівської РДА"; повідомлено, що правонаступником боржника є Управління соціального захисту населення Житомирської РДА (а. с. 85, 86 у т. 3).

03.09.2021 до суду від стягувача надійшло клопотання від 08.09.2021, вих. № 335/20, яким вказано, що належним відповідачем та правонаступником є управління соціального захисту населення Житомирської РДА.

Ухвалою від 08.09.2021 господарський суд відклав розгляд заяви по заміну сторони виконавчого провадження у справі на 28.09.2021 об 11:00 (а. с. 91 у т. 3).

???В засідання суду представники учасників справи не прибули.

Суд встановив, що наказ № 906/711/18 від 11.06.2019 повернуто без виконання на підставі п.п.3 п. 9 постанови Кабінету Міністрів України № 845 від 03.08.2011 "Порядок виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників", про що свідчить лист ГУ ДКС України у Житомирській області вих. № 04-06-10/4800, від 09.07.2021 (а. с. 237, 238 у т. 2).

Згідно з постановою Верховної Ради України від 17.07.2020 № 807-ІХ "Про утворення та ліквідацію районів" у Житомирській області утворюється Житомирський район (з адміністративним центром у місті Житомир) у складі територій Андрушківської сільської, Березівської сільської, Брусилівської селищної, Високівської сільської, Вишевицької сільської, Вільшанської сільської, Волицької сільської, Глибочицької сільської, Городоцької селищної, Житомирської міської, Квітневої сільської, Корнинської селищної, Коростишівської міської, Курненської сільської, Любарської селищної, Миропільської селищної, Новоборівської селищної, Новогуйвинської селищної, Оліївської сільської, Попільнянської селищної, Потіївської сільської, Пулинської селищної, Радомишльської міської, Романівської селищної, Станишівської сільської, Старосілецької сільської, Тетерівської сільської, Харитонівської сільської, Хорошівської селищної, Черняхівської селищної, Чуднівської міської територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 №1321 затверджено Порядок здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються (далі - Порядок №1321), за п. 8 якого перехід майна, майнових прав та обов`язків райдержадміністрацій, що припиняються, до райдержадміністрацій новоутворених районів у разі існування райдержадміністрації в адміністративному центрі новоутвореного району та приєднання до неї райдержадміністрацій, що припиняються, ліквідованих районів - здійснюється з дня затвердження передавального акта комісії з реорганізації.

Згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1635-р "Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій" здійснюється реорганізація районних державних адміністрацій районів, ліквідованих згідно з постановою Верховної Ради України від 17.07.2020 №807-ІХ шляхом приєднання до районних державних адміністрацій, розташованих в адміністративних центрах районів, утворених зазначеною постановою, зокрема, згідно з додатком 1 Брусилівська РДА реорганізується шляхом її приєднання до Житомирської РДА.

Згідно з п. 11 Порядку №1321, райдержадміністрації, що припиняються, до складу яких входять структурні підрозділи із статусом юридичної особи публічного права, після набрання чинності актом Кабінету Міністрів України про реорганізацію відповідної райдержадміністрації, а у разі створення райдержадміністрацій на території новоутвореного району - після державної реєстрації створення райдержадміністрацій видають акт про реорганізацію структурних підрозділів райдержадміністрації, які мають статус юридичної особи публічного права. У акті про реорганізацію визначається її спосіб, заходи з реорганізації, строк завершення тощо.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 №1321, розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 №1635-р, 30.12.2020 розпорядженням голови Брусилівської РДА № 179 "Про реорганізацію шляхом приєднання до Житомирської районної державної адміністрації структурних підрозділів, які мають статус юридичної особи публічного права Брусилівської районної державної адміністрації", реорганізовано шляхом приєднання до Житомирської районної державної адміністрації структурні підрозділи, які мають статус юридичної особи публічного права Брусилівської РДА, зокрема, Управління праці та соціального захисту населення Брусилівської РДА (код ЄДРПОУ 13577913).

Розпорядженням голови Житомирської РДА №109 від 22.02.2021 затверджено передавальний акт балансових рахунків, матеріальних цінностей та активів, за яким всі зобов`язання Управління праці та соціального захисту населення Брусилівської РДА перед кредиторами, дебіторами, усі права та обов`язки, всі активи і пасиви переходять до правонаступника - управління праці та соціального захисту населення Житомирської РДА Житомирської області шляхом реорганізації (а. с. 13 у т. 3).

Розпорядженням голови Житомирської РДА № 392 від 25.06.2021 "Про зміни у структурі Житомирської районної державної адміністрації" перейменовано юридичну особу Управління праці та соціального захисту населення Житомирської РДА на Управління соціального захисту населення Житомирської РДА (10012, м. Житомир, вул. Б. Тена, 16, код ЄДРПОУ 20406164) та затверджено Положення про управління соціального захисту населення Житомирської РДА (а. с. 65 - 67; 68 - 81 у т. 3).

Пунктом 4 Положення про Управління соціального захисту населення Житомирської РДА, яке затверджено розпорядженням голови Житомирської РДА від 25.06.2021 № 392, визначено, що управління є правонаступником десяти приєднаних управлінь районів, що ліквідовано: Брусилівський, Коростишівський, Любарський, Попільнянський, Пулинський, Радомишльський, Романівський, Хорошівський, Черняхівський, Чуднівський.

Як вбачається з витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Управління праці та соціального захисту населення Брусилівської РДА з 04.01.2021 знаходиться в стані припинення (а. с. 249 у т. 2), а Управління соціального захисту населення Житомирської РДА Житомирської області є юридичною особою та зареєстровано за адресою: 10012, м. Житомир, вул. Бориса Тена, буд.16, код ЄДРПОУ 20406164 (а. с. 96 у т. 3).

Відповідно до ч. ч. 1, 3, 5 ст. 334 ГПК України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником.

Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Відповідно до ст. 52 ГПК України, серед іншого, про заміну або про відмову в заміні учасника справи його правонаступником, суд постановляє ухвалу.

Слід зазначити, що процесуальне правонаступництво випливає з юридичних фактів правонаступництва (заміни сторони матеріального правовідношення її правонаступником), тому у кожному конкретному випадку для вирішення питань можливості правонаступництва господарському суду слід аналізувати відповідні фактичні обставини, передбачені нормами матеріального права, які мали місце.

Процесуальне правонаступництво - це перехід процесуальних прав і обов`язків сторони у справі до іншої особи у зв`язку з вибуттям особи у спірному матеріальному правовідношенні. Процесуальне правонаступництво випливає з юридичних фактів правонаступництва (заміни сторони матеріального правовідношення її правонаступником) і відображає зв`язок матеріального і процесуального права. При цьому положеннями наведеної процесуальної норми не обмежено коло випадків заміни особи у спірних правовідносинах, які можуть бути підставами для процесуального правонаступництва, а також стадію судового процесу, на якій може бути здійснено таке правонаступництво.

Порядок припинення юридичної особи шляхом злиття, приєднання, поділу та перетворення врегульований ст.107 ЦК України, відповідно до положень якої після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення) або розподільчий баланс (у разі поділу), який має містити положення про правонаступництво щодо майна, прав та обов`язків юридичної особи, що припиняється шляхом поділу, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов`язання, які оспорюються сторонами. Передавальний акт та розподільчий баланс затверджуються учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про її припинення, крім випадків, установлених законом.

Ухвалюючи рішення про реорганізацію, уповноважений орган юридичної особи спрямовує свою волю на передання не окремого майна, прав або обов`язків, а всієї їх сукупності. Тобто, при універсальному правонаступництві до правонаступника чи правонаступників переходить усе майно особи як сукупність прав та обов`язків, які їй належать (незалежно від їх виявлення на момент правонаступництва), на підставі передавального акта. Наведені обставини передують внесенню запису до реєстру про припинення юридичної особи, яка припиняється у результаті реорганізації.

Суд також враховує правову позицію, викладену у постанові Великої Палати ВС від 16.06.2020 у справі №910/5953/17, за якою при реорганізації юридичної особи відбувається універсальне правонаступництво, при якому все майно особи як сукупність прав та обов`язків, які їй належать, переходить до правонаступника чи правонаступників; при цьому в цій сукупності переходять усі окремі права та обов`язки, які належали на момент правонаступництва правопопереднику незалежно від їх виявлення на той момент.

Ухвалюючи рішення про реорганізацію, уповноважений орган юридичної особи спрямовує свою волю на передачу не окремого майна, прав або обов`язків, а усієї їх сукупності. При реорганізації в формі злиття немає значення, чи вказано в передавальному акті про правонаступництво щодо певного майна, прав чи обов`язків. Адже правонаступник лише один, що унеможливлює виникнення будь-яких спорів щодо переходу майна, прав чи обов`язків. Отже, лише при припиненні суб`єкта господарювання шляхом поділу в розподільчому балансі визначається правонаступництво. Внаслідок же злиття, приєднання або перетворення правонаступником є лише одна особа і будь-який розподіл прав та обов`язків при таких видах реорганізації неможливий. Якщо припустити, що правонаступництво настає лише з моменту державної реєстрації припинення юридичної особи, то це призведе до можливостей порушення прав кредиторів, які протягом значного періоду часу не зможуть звернутися з вимогами до новоствореної юридичної особи, яка отримає все майно правопопередника, але не буде нести відповідальність за його зобов`язаннями.

З огляду на викладене, має місце факт універсального правонаступництва, коли до правонаступника - Управління соціального захисту населення Житомирської РДА разом з правами Управління праці та соціального захисту населення Брусилівської РДА перейшли обов`язки останньої.

Беручи також до уваги, що судові рішення відповідно до ст. 124 Конституції України є обов`язковими до виконання на всій території України, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення заяви стягувача про заміну сторони виконавчого провадження та здійснення заміни боржника з Управління праці та соціального захисту населення Брусилівської РДА на Управління соціального захисту населення Житомирської районної державної адміністрації Житомирської області.

Керуючись ст. ст. 52, 234, 235, 334 ГПК України, господарський суд,-

УХВАЛИВ:

1. Заяву Акціонерного товариства "Укртелеком" в особі Житомирської філії Акціонерного товариства "Укртелеком" від 15.07.2021, вих. № 247/20 про заміну сторони виконавчого провадження задовольнити.

2. Замінити сторону у виконавчому провадженні про примусове виконання рішення Господарського суду Житомирської області від 21.03.2019 у справі № 906/711/18, а саме, боржника - Управління праці та соціального захисту населення Брусилівської районної державної адміністрації Житомирської області (код ЄДРПОУ 13577913) на Управління соціального захисту населення Житомирської районної державної адміністрації Житомирської області (10012, м. Житомир, вул. Бориса Тена, буд.16, код ЄДРПОУ 20406164).

3. Повернути стягувачу оригінал наказу №906/711/18 від 11.06.2019.

Ухвала набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в порядку, передбаченому ст. ст. 254, 255 ГПК України.

Ухвала підписана 28.09.2021.

Суддя Лозинська І.В.

Віддрук:

1 - в справу

2,3 - стягувачу (реком.) та на електронну адресу: ovchornomorets(cv,ukrtelecom.ua;

та представнику стягувача на електронну адресу: marudenko@,ukr telecom, ua;

4 - управлінню соціального захисту населення Житомирської РДА на електронну адресу: RDA@ZHTRDA.zht.gov.ua

Дата ухвалення рішення28.09.2021
Оприлюднено29.09.2021
Номер документу99924893
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —906/711/18

Ухвала від 30.12.2021

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Машевська О.П.

Ухвала від 01.12.2021

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Машевська О.П.

Ухвала від 28.09.2021

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Лозинська І.В.

Ухвала від 08.09.2021

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Лозинська І.В.

Ухвала від 05.08.2021

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Лозинська І.В.

Ухвала від 29.07.2021

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Лозинська І.В.

Ухвала від 23.07.2021

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Лозинська І.В.

Ухвала від 23.08.2019

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Гудак А.В.

Постанова від 21.08.2019

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Гудак А.В.

Ухвала від 15.08.2019

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Гудак А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні