Категорія №6.11
ПОСТАНОВА
Іменем України
16 червня 2010 року Справа № 2а-3679/10/1270
Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:
судді: Солоніченко О.В.,
при секретарі: Псоміаді С.І.,
за участю:
позивача: Окулевич О.В., довіре ність № 03-02/5 від 11.01.2010;
відповідача: не з' явився;
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативний позов Луганського об ласного відділення Фонду соц іального захисту інвалідів д о Закритого акціонерного тов ариства «Попасна - Агро» пр о стягнення адміністративно - господарських санкцій,-
ВСТАНОВИВ:
12 травня 2010 року Лугансь ке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалід ів звернулось до суду з позов ом, в якому зазначило, що відпо відно до ст.ст. 19, 20 Закону Украї ни "Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні " від 21.03.91 № 875-ХІІ, п. 8 Постанови КМ У від 03.05.95 № 314 "Про організацію ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів" для підприєм ств, установ, організацій, у то му числі підприємств, органі зацій громадських організац ій інвалідів, фізичних осіб, я кі використовують найману пр ацю, установлюється норматив робочих місць для працевлаш тування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньо облікової чисельності штатн их працівників облікового ск ладу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. При цьому, під приємства, установи, організ ації, у тому числі підприємст ва, організації громадських організацій інвалідів, фізич ні особи, які використовують найману працю, де середньооб лікова чисельність працюючи х інвалідів менша, ніж устано влено нормативом, передбачен им статтею 19 цього Закону, щор оку сплачують відповідним ві дділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністр ативно-господарські санкції , сума яких визначається в роз мірі середньої річної заробі тної плати на відповідному п ідприємстві, установі, орган ізації, у тому числі підприєм стві, організації громадськи х організацій інвалідів, фіз ичної особи, яка використову є найману працю, за кожне робо че місце, призначене для прац евлаштування інваліда і не з айняте інвалідом. Для підпри ємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, орга нізацій громадських організ ацій інвалідів, фізичних осі б, на яких працює від 8 до 15 осіб , розмір адміністративно-гос подарських санкцій за робоче місце, призначене для працев лаштування інваліда і не зай няте інвалідом, визначається в розмірі половини середньо ї річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у том у числі підприємстві, органі зації громадських організац ій інвалідів, у фізичної особ и, яка використовує найману п рацю.
У порушення зазначеної норми Закону відповідач не п рацевлаштував необхідну кіл ькість інвалідів у 2009 році. Так , у 2009 році на підприємстві відп овідача замість 1 інваліда не працювало жодного, що підтве рджується розрахунком суми п озовної заяви за 2009 рік.
Сума розрахованих адмін істративно-господарських са нкцій за нестворені робочі м ісця для інвалідів за 2009 рік ск лала 5713,64 грн. Вказану санкцію в ідповідач повинен був самост ійно сплатити до 15 квітня 2010 ро ку, наступного за звітним, одн ак не зробив цього.
На суму несплачених сан кцій нарахована пеня, розмір якої склав 44,46 грн.
Позивач просив суд стягн ути з відповідача несплачені адміністративно-господарсь кі санкції за невиконання но рмативу робочих місць для ін валідів у 2009 році у розмірі 5713,64 г рн. та пеню за прострочення те рміну сплати санкції у розмі рі 44,46 грн., а всього - 5758,10 грн.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному о бсязі, надав пояснення, анало гічні викладеним у позові та просив задовольнити позов.
Представник відповідач а у судове засідання не з' яв ився, про дату, місце та час ро згляду справи повідомлений н алежним чином.
Вислухавши пояснення пре дставника позивача, дослідив ши матеріали справи, встанов ивши фактичні обставини спра ви та відповідні їм правовід носини, оцінивши надані дока зи, суд приходить до висновку , що позов підлягає задоволен ню з наступних підстав.
Згідно звіту про зайнят ість і працевлаштування інва лідів за 2009 рік форми № 10-ПІ, що н адано відповідачем позиваче ві, відповідач має середньоо блікову кількість штатних пр ацівників у кількості 11 осіб, фактично не працевлаштовано жодного інваліда. Середньор ічна заробітна плата штатног о працівника склала 11427,00 грн.
Згідно зі ст. 18 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні» від 21.03.1991 р. № 875-ХІІ (в редакц ії після 05.07.2001 р.) підприємства, у станови, організації, фізичн і особи, які використовують н айману працю, зобов' язані в иділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеці альні робочі місця, створюва ти для них умови праці з ураху ванням індивідуальних прогр ам реабілітації і забезпечув ати інші соціально-економічн і гарантії, передбачені чинн им законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для ор ганізації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалід ів про зайнятість та працевл аштування інвалідів у порядк у, встановленому Кабінетом м іністрів України.
Обов' язок подання звіт ів про інформацію про наявні сть вільних робочих місць (ва кантних посад) для працевлаш тування інвалідів до центру зайнятості за місцем реєстр ації організації як платника страхових внесків на загаль нообов'язкове державне соціа льне страхування на випадок безробіття за формою, затвер дженою Мінпраці за погодженн ям з Держкомстатом, передбач ено також п. 2 Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними о собами, що використовують на йману працю, звітів про зайня тість і працевлаштування інв алідів та інформації, необхі дної для організації їх прац евлаштування (далі - Порядо к), затвердженого Постановою КМУ від 31.01.2007р. № 70.
Як вбачається з листа Поп аснянського районного центр у зайнятості № 24/6-969 від 26.04.2010, відп овідач протягом 2009 року не над авав інформацію про наявніст ь та створення (пристосуванн я) робочих місць, на яких може використовуватися праця інв алідів (а.с. 5).
Відповідно до ст. 19 Закон у № 875-ХІІ підприємства, устано ви організації у тому числі п ідприємства, організації гро мадських організацій інвалі дів, фізичні особи, які викори стовують найману працю самос тійно здійснюють працевлашт ування інвалідів у рахунок н ормативів робочих місць вихо дячи з вимог статті 18 цього За кону.
Керівники підприємств, у станов, організацій, у тому чи слі підприємств, організацій громадських організацій інв алідів, фізичні особи, які вик ористовують найману працю, у разі незабезпечення виконан ня нормативів робочих місць для працевлаштування інвалі дів, неподання Фонду соціаль ного захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлаш тування інвалідів несуть від повідальність у встановлено му законом порядку.
Згідно зі ст. 20 Закону № 875-Х ІІ підприємства, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, які вик ористовують найману працю, д е середньооблікова чисельні сть працюючих інвалідів менш а, ніж установлено нормативо м, передбаченим статтею 19 цьог о Закону, щороку сплачують ві дповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалід ів адміністративно-господар ські санкції, сума яких визна чається в розмірі середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві, ус танові, організації, у тому чи слі підприємстві, організаці ї громадських організацій ін валідів, фізичної особи, яка в икористовує найману працю, з а кожне робоче місце, признач ене для працевлаштування інв аліда і не зайняте інвалідом . Для підприємств, установ, орг анізацій, у тому числі підпри ємств, організацій громадськ их організацій інвалідів, фі зичних осіб, на яких працює ві д 8 до 15 осіб, розмір адміністра тивно-господарських санкцій за робоче місце, призначене д ля працевлаштування інвалід а і не зайняте інвалідом, визн ачається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підпр иємстві, в установі, організа ції, у тому числі підприємств і, організації громадських о рганізацій інвалідів, у фізи чної особи, яка використовує найману працю. Положення ціє ї частини не поширюється на п ідприємства, установи і орга нізації, що повністю утримую ться за рахунок коштів держа вного або місцевих бюджетів.
Порушення термінів сплат и адміністративно-господарс ьких санкцій тягне за собою н арахування пені. Пеня обчисл юється виходячи зі 120 відсоткі в річних облікової ставки На ціонального банку України, щ о діяла на момент сплати, нара хованої на повну суму недоїм ки за весь її строк.
Адміністративно-господа рські санкції розраховуютьс я та сплачуються підприємств ами, установами, організація ми, у тому числі підприємства ми, організаціями громадськи х організацій інвалідів, фіз ичними особами, зазначеними в цієї статті, самостійно в ст рок до 15 квітня року, наступно го за роком, в якому відбулося порушення нормативу.
Згідно зі ст. 12 Закону Укра їни "Про охорону праці" підпри ємства, які використовують п рацю інвалідів, зобов' язані створювати для них умови пра ці з урахуванням рекомендаці й медико-соціальної експертн ої комісії та індивідуальних програм реабілітації, вжива ти додаткових заходів безпек и праці, які відповідають спе цифічним особливостям цієї к атегорії працівників.
За змістом норм чинного законодавства щодо соціальн ої захищеності інвалідів в У країні, створення підприємст вом місць та умов праці для ін валідів з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії неможливе без здійснення підприємством усіх існуючих заходів для працевлаштуванн я інвалідів, визначених у Зак оні України «Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні» від 21.03.1991 р. № 875-ХІІ.
Підставою господарсько -правової відповідальності у часника господарських відно син є вчинене ним правопоруш ення у сфері господарювання (ч. 1 ст. 218 ГК України). Частиною 2 с т. 218 ГК України передбачено, що учасник господарських відно син відповідає за невиконанн я або неналежне виконання го сподарського зобов' язання чи порушення правил здійсне ння господарської діяльност і, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього захо дів для недопущення господар ського правопорушення.
Матеріали справи свідч ать про невиконання відповід ачем обов' язку, передбачено го нормами чинного законодав ства щодо соціальної захищен ості інвалідів в Україні, по з абезпеченню певної кількост і робочих місць для працевла штування інвалідів. Відповід ачем не вжиті передбачені чи нним законодавством певні за ходи по забезпеченню працевл аштування інвалідів.
Відповідно до ст. 71 КАС України кожна сторона повинн а довести ті обставини, на яки х базуються її вимоги або зап еречення.
Приймаючи до уваги ви кладене, а також те, що відпові дачем не вжиті всі передбаче ні чинним законодавством зах оди по забезпеченню працевла штування інвалідів, позовні вимоги суд визнає обґрунтова ними та такими, що підлягають задоволенню.
Питання по судових вит ратах не вирішується, оскіль ки позивач звільнений від їх сплати у встановленому поря дку, а ст. 94 Кодексу адміністра тивного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
На підставі викладеног о, керуючись ст. 19, 20 Закону Укра їни "Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і", ст. ст. 17, 18, 94, 99, 100, 158-163 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Луганс ького обласного відділення Ф онду соціального захисту інв алідів до Закритого акціонер ного товариства «Попасна - Агро» про стягнення адмініст ративно - господарських сан кцій задовольнити повністю.
Стягнути з Закритого акціонерного товариства «По пасна - Агро», р/р 26001200230019 АКБ «Сі тібанк» м. Київ, МФО 300584, код 32023343, н а користь Луганського обласн ого відділення Фонду соціаль ного захисту інвалідів, одер жувач ВДК Біловодського райо ну р/р 31214230700259 в ГУДКУ у Луганські й області МФО 804013, код 24046604, адміні стративно-господарські санк ції у сумі 5713,64 грн. (п' ять тисяч сімсот тринадцять грн. 64 коп.) т а пеню за порушення термінів сплати адміністративно-госп одарських санкцій у розмірі 44,46 грн. (сорок чотири грн. 46 коп.).
Постанова суду може б ути оскаржена до Донецького апеляційного адміністратив ного суду.
Заява про апеляційне оскарження постанови суду п ершої інстанції подається пр отягом десяти днів з дня її пр оголошення, а в разі складенн я постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Якщо постано ву було проголошено у відсут ності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяв и про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом двадцяти д нів після подання заяви про а пеляційне оскарження. Апеляц ійна скарга може бути подана без попереднього подання за яви про апеляційне оскарженн я, якщо скарга подається у стр ок, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарж ення.
Постанова суду першої і нстанції набирає законної си ли після закінчення строку п одання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Ко дексом адміністративного су дочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщо бул о подано заяву про апеляційн е оскарження, але апеляційна скарга не була подана в строк , встановлений цим Кодексом, п останова суду першої інстанц ії набирає законної сили піс ля закінчення цього строку.
Постанову в повном у обсязі складено 21 червня 2010 р оку.
Суддя Солоніченко О.В.
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.06.2010 |
Оприлюднено | 14.07.2010 |
Номер документу | 9998572 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Солоніченко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні