Справа № 815/7169/16
УХВАЛА
29 вересня 2021 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Вовченко O.A., розглянувши в порядку письмового провадження заяву Головного управління ДФС в Одеській області про заміну боржника, -
Суть заяви : 23 вересня 2021 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшла заява Головного управління ДФС в Одеській області про заміну боржника по справі з Головного управління ДФС в Одеській області на Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166).
У судове засідання 28 вересня 2021 року учасники справи не з`явились, про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлялись належним чином на своєчасно.
Відповідно до ч.9 ст.205 КАС України, суд розглядає заяву Головного управління ДФС в Одеській області про заміну боржника у письмовому провадженні, оскільки відсутня потреба заслухати свідка чи експерта.
Дослідивши матеріали справи та подані до суду документи, суд -
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 20 березня 2017 року у справі №815/7169/16 адміністративний позов ТОВ Союз задоволено. Визнано протиправним та скасовано повідомлення-рішення від 07.12.2016 року - №0003291402, прийняте ДПІ у Київському районі м.Одеси Головного управління ДФС в Одеській області, яким ТОВ Союз визначено суму грошового зобов`язання за платежем: податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 1304869,50 грн. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення від 07.12.2016 року №0003271402, прийняте ДПІ у Київському районі м.Одеси Головного управління ДФС в Одеській області, яким ТОВ Союз визначено суму грошового зобов`язання за платежем: податок на прибуток приватних підприємств у загальному розмірі 6007134,00 грн. Стягнуто з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань ДПІ у Київському районі м.Одеси Головного управління ДФС в Одеській області (65104, Одеська обл., місто Одеса, проспект Академіка Глушка, будинок 17, корпус 2, код ЄДРПОУ 39549642) на користь товариства з обмеженою відповідальністю Союз (65104, Одеська обл., місто Одеса, вул. Марії Демченко, будинок 30, код ЄДРПОУ 30586931) судовий збір у розмірі 109680,06 грн., сплачений згідно платіжного доручення № 4 від 15.12.2016 року.
03 серпня 2018 року Одеським окружним адміністративним судом був виданий виконавчий лист №815/7169/16 про стягнення з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань ДПІ у Київському районі м.Одеси Головного управління ДФС в Одеській області (65104, Одеська обл., місто Одеса, проспект Академіка Глушка, будинок 17, корпус 2, код ЄДРПОУ 39549642) на користь товариства з обмеженою відповідальністю Союз (65104, Одеська обл., місто Одеса, вул. Марії Демченко, будинок 30, код ЄДРПОУ 30586931) судовий збір у розмірі 109680,06 грн., сплачений згідно платіжного доручення № 4 від 15.12.2016 року.
Ухвалою суду від 25 лютого 2019 року заяву товариства з обмеженою відповідальністю Союз про виправлення помилки у виконавчому листі по справі №815/7169/16 задоволено та виправлено помилку у виконавчому листі №815/7169/16, який виданий 03 серпня 2018 року Одеським окружним адміністративним судом, зазначивши в графі інші відомості, які ідентифікують боржника вірне за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39549642, проспект Академіка Глушка, 17, корпус 2, м. Одеса, 65104) , замість помилково зазначеного за рахунок бюджетних асигнувань ДПІ у Київському районі м.Одеси Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39549642, проспекту Академіка Глушка, 17, корпус 2, м. Одеса, 65104) .
Судом встановлено, що відповідно до постанови КМУ від 28.03.2018 № 296 Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби ДПІ у Київському районі міста Одеси Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39549642) було приєднано до Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646), яке згідно Положення про Головне управління ДФС в Одеській області, затвердженого наказом ДФС України від 01.02.2019 № 80, є його правонаступником.
Кабінетом Міністрів України 18.12.2018 прийнято Постанову №1200 Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України (далі - Постанова №1200) відповідно до якої постановлено утворити Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.
Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності (абз.4 ч.2 Постанови №1200).
Відповідно до абз.6 ч.2 Постанови №1200, Державна фіскальна служба продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики у сфері державної митної справи, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску до завершення здійснення заходів з утворення Державної податкової служби, Державної митної служби та центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов`язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об`єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України.
21 серпня 2019 року Кабінетом Міністрів України прийнято розпорядження №682-р Питання Державної податкової служби , яким вирішено про можливість забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 р. № 227 Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу.
Постановою Кабінету Міністрів України Про утворення територіальних органів Державної податкової служби від 19 червня 2019 року № 537 (зі змінами і доповненнями, внесеними згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 25 вересня 2019 року № 846) утворені як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби та реорганізовані деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби.
Відповідно до п.3, п.4 постанови Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 р. № 537 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби установлено, що територіальні органи Державної фіскальної служби, які реорганізуються, продовжують здійснювати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам Державної податкової служби та центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов`язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об`єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України. Територіальні органи Державної податкової служби визначені правонаступниками майна, прав та обов`язків територіальних органів Державної фіскальної служби, що реорганізуються.
Згідно інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Головне управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646) перебуває у стані припинення.
Відповідно з додатками 1, 2 Постанови № 537 утворено Головне управління ДПС в Одеській області. Головне управління ДФС в Одеській області реорганізується шляхом приєднання до Головного управління ДПС в Одеській області.
Відповідно до наказу Державної податкової служби України від 28 серпня 2019 року №36 Про початок діяльності Державної податкової служби України , наказу Головного управління ДФС в Одеській області від 29 серпня 2019 року №7 розпочато виконання Головним управлінням ДПС в Одеській області функцій та повноважень Головного управління ДФС в Одеській області, що припиняється, з питань, контроль за дотриманням яких покладено на Державну податкову службу.
Отже, з 29 серпня 2019 року Головне управління ДФС в Одеській області втратило повноваження державного органу, який згідно із законом виконує функції, зокрема у сфері реалізації державної податкової політики, відповідно, не може здійснювати права та виконувати обов`язки сторони у справі, а відтак, і відповідати за зобов`язання, які на нього покладені, в тому числі й судовими рішеннями, оскільки таке повноваження передано для виконання завдань і функцій новоствореному контролюючому органу у зазначеній сфері, яким є Головне управління ДПС в Одеській області.
Суд зазначає, що відсутність відомостей в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про фактичне припинення Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646) як юридичної особи публічного права свідчить про відсутність підстав для правонаступництва в розумінні частини другої статті 104 Цивільного кодексу України.
При цьому, з дати початку виконання Головним управлінням ДПС в Одеській області функцій та повноважень Головного управління ДФС в Одеській області відбулося фактичне (компетенційне) адміністративне правонаступництво, оскільки саме норми адміністративного права врегулювали умови та порядок передання адміністративної компетенції від Головного управління ДФС в Одеській області до Головного управління ДПС в Одеській області, а тому факт припинення (ліквідації) юридичної особи не є вирішальним.
Вказані висновки узгоджуються з висновками, викладеними Верховним Судом у постанові від 10 вересня 2020 року по справі №420/5772/18.
Також судом встановлено, що постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 року №893 Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби постановлено у пункті 1 ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком.
У додатку до постанови зазначене, зокрема, Головне управління ДПС в Одеській області.
Наказом Державної податкової служби України від 30.09.2020 року №529 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби наказано утворити як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи за переліком згідно з додатком, в якому зазначене зокрема Головне управління ДПС в Одеській області.
Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, юридична особа Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370) перебуває у стані припинення.
Однак, згідно з пунктом 1 Положення про Головне управління ДПС в Одеській області, затверджене Наказом Державної податкової служби України від 12.11.2020 року № 643 (зі змінами внесеними наказом ДПС від 04.03.2021 року № 264), Головне управління ДПС в Одеській області (далі - ГУ ДПС) є територіальним органом, утвореним на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (далі - ДПС). ГУ ДПС забезпечує реалізацію повноважень ДПС на території Одеської області. ГУ ДПС є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС в Одеській області (ЄДРПОУ 43142370).
Отже, незважаючи на відсутність у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запису про припинення юридичної особи Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370), Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166) є правонаступником в тому числі і його майнових зобов`язань.
Згідно з частиною першою статті 129-1 Конституції України судове рішення є обов`язковим до виконання.
У статті 1 Закону України від 2 червня 2016 року №1404-VIII Про виконавче провадження (далі - Закон №1404-VIII) виконавчим провадженням як завершальною стадією судового провадження і примусового виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) вважається сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Згідно із частиною першою та другою статті 15 Закону № 1404-VIII сторонами у виконавчому провадженні є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ.
Відповідно до абзацу першого частини п`ятої статті 15 Закону № 1404-VIII у разі вибуття однієї зі сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Приписами ст.52 КАС України визначено, що у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Згідно зі ст. 379 КАС України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником (ч.1). Суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду (ч.2). Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження (ч.4).
Враховуючи вищевикладене, те, що доказів відкриття виконавчого провадження за виконавчим листом по справі №815/7169/19 не надано, суд вважає за доцільне заяву Головного управління ДФС в Одеській області задовольнити шляхом заміни боржника Державну податкову інспекцію у Київському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області у виконавчому листі Одеського окружного адміністративного суду по справі №815/7169/19.
Керуючись ст.ст.52, 205, 241-245, 248, 256, 295, 379 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Заяву Головного управління ДФС в Одеській області про заміну боржника - задовольнити.
Замінити боржника у виконавчому листі Одеського окружного адміністративного суду по справі №815/7169/19 з Державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39549642) на Головне управління ДПС в Одеській області (вул.Семінарська, 5, м.Одеса, 65044, код ЄДРПОУ ВП 44069166).
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Ухвала може бути оскаржена до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги до Одеського окружного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо розгляд справи здійснювався в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя Вовченко O.A.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.09.2021 |
Оприлюднено | 04.10.2021 |
Номер документу | 100006572 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Вовченко О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні