Рішення
від 01.10.2021 по справі 420/8592/21
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/8592/21

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 вересня 2021 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді: Юхтенко Л.Р.,

за участю секретаря судового засідання Закуріної А.М.,

сторін:

від позивача - Салагорник А.В. - за ордером

Щербанюк Г.В. - за Випискою

від відповідачів - Палтека В.В - за Витягом

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою товариства з обмеженою відповідальністю Автогаз-Торг (код ЄДРПОУ 42496860, місцезнаходження: 67820, Одеська обл., Овідіопольський район, Прилиманська сільська рада, ОГСТ Струмок , будинок 33, 140) до Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053,м. Київ,Львівська площа, буд.8), Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП:44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, буд. 5) про визнання протиправними та скасування рішення, зобов`язання зареєструвати податкові накладні,-

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду 25 травня 2021 року надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю Автогаз-Торг (код ЄДРПОУ 42496860, місцезнаходження: 67820, Одеська обл., Овідіопольський район, Прилиманська сільська рада, ОГСТ Струмок , будинок 33, 140) до Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053,м. Київ,Львівська площа, буд.8), Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП:44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, буд. 5) про визнання протиправними та скасування рішень № 13348 від 06.05.2021 року, № 12977 від 23.04.2021 року про відповідність товариства з обмеженою відповідальністю Автогаз-Торг п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку, зобов`язання виключити товариство з обмеженою відповідальністю Автогаз-Торг з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості платника податків, визнати протиправними та скасувати рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 2615544/42496860 від 29.04.2021 року, № 2615546/42496860 від 29.04.2021 року, № 2633871/42496860 від 06.05.2021 року та № 2633872/42496860 від 06.05.2021 року, № 2615547/42496860 від 29.04.2021 року, № 2615545/42496860 від 29.04.2021 року, № 2615548/42496860 від 29.04.2021 року та зобов`язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № №15, 17, 18 від 06.04.2021 року, №14 від 07.04.2021 року, №12 від 09.04.2021 року, №16 від 12.04.2021 року, №11 від 13.04.2021року, подані товариством з обмеженою відповідальністю Автогаз-Торг датою їх подання.

Ухвалою від 31 травня 2021 року прийнято до розгляду та відкрито загальне позовне провадження.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржувані рішення, якими відмовлено у реєстрації податкових накладних є протиправними, в зв`язку з чим підлягають скасуванню.

Так, позивач зазначив, що на виконання договорів, укладених позивачем з ТОВ Компанія Аккорд , ТОВ Ера К , ПП Ді Ві , ТОВ Торговий дім - Мустанг , ТОВ Колібрі рітейл груп , ТОВ Агроком складено та направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкові накладні, реєстрація яких зупинена,а в подальшому прийнято рішення про відмову у реєстрації податкових накладних № 2615546/42496860 від 29.04.2021 року, № 2633871/42496860 від 06.05.2021 року, № 2633872/42496860 від 06.05.2021 року, № 2615547/42496860 від 29.04.2021року, № 2615545/42496860 від 29.04.2021 року, № 2615548/42496860 від 29.04.2021 року.

Позивач вважає ці рішення необґрунтованими та такими, що підлягають скасуванню, оскільки позивачем надано первинні документи, оформлені в рамках господарських відносин із контрагентами, копії яких надані разом із поясненнями для прийняття рішення, та які складені у відповідності до вимог законодавства та є первинними документами, що засвідчують факт реального виконання позивачем та його контрагентами господарських зобов`язань.

Також, позивач зазначив, що рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 06.05.2021 №13348 та від 23.04.2021 №12977, якими ТОВ АВТОГАЗ-ТОРГ визнано таким, що відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податків, підставою його прийняття зазначено в графі податкова інформація Упередження формування, використання та розповсюдження сум ймовірно ризикового податку на додану вартість , є протиправними, оскільки відповідач не вчиняв будь-які дії, спрямовані на перевірку отриманої інформації шляхом направлення відповідного запиту платнику податків.

Враховуючи, що приписами пункту 6 Порядку № 1165 передбачено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у разі відповідності платника податків хоча б одному критерію ризиковості платника податку, позивач вважає, що встановлення комісією Головного управління Державної податкової служби відповідності позивача пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку створює перешкоди у здійсненні позивачем його господарської діяльності, тягне за собою правові наслідки у вигляді зупинення реєстрації усіх без виключень податкових накладних/розрахунків коригувань, поданих платником та такі наслідки носять для позивача виключно негативний характер з огляду на те, що строк реєстрації кожної податкової накладної значно збільшується, а на Позивача покладається додатковий обов`язок щодо надання пояснень та документів, при цьому, остаточне рішення про реєстрацію податкової накладної чи про відмову в реєстрації буде прийнято лише після надання таких пояснень та документів. Негативні наслідки від необґрунтованого прийняття зазначеного рішення полягають також у тому, що контрагенти Позивача не мають можливості сформувати податковий кредит за: податковою накладною, реєстрація якої зупинена, що у подальшому несе ризики припинення господарських відносин між позивачем та його контрагентами.

Окрім того, позивач зазначив, що внаслідок прийняття рішення про включення платника до переліку ризикових платників податків позивач потрапляє у стан правової невизначеності, позаяк контролюючий орган не повідомив, які саме документи необхідно подати для виключення платника податків з переліку ризикових.

У встановлений судом строк відповідач надав відзив на позовну заяву (вхід. №34174/21 від 30.06.2021 року), відповідно до якого відповідач проти задоволення позову заперечував та просив відмовити в задоволенні позову повністю, зазначивши, що рішення комісії про відмову в реєстрації податкових накладних є правомірними та не підлягають скасуванню, оскільки платником податків не надано разом з повідомленням всіх необхідних документів, які є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Також, з метою забезпечення заходів, направлених на упередження формування та розповсюдження сум ризикового ПДВ,недопущення функціонування транзитно-конвертаційних груп, уникнення виконання податкового обов`язку, підприємствами реального сектору економіки, враховуючи вимоги Постанови№ 1165 та податкову інформацію, відповідачем прийнято рішення про включення платника податку до переліку, які відповідають пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податків, а саме: позивачем придбано газ нафтовий тощо у ТОВ ТК Стандарт Груп , та у ТОВ Альянс Газ , які включено до переліку ризикових платників податків. У свою чергу ТОВ Автогаз-Торг реалізувало на суму ПДВ 1409, 2 тис. грн. скраплений газ на ТОВ Електро -Торг , яке включено до переліку ризикових платників податків, а тому підприємство позивача було включено до переліку ризикових платників податків.

Позивачем не подано відповідь на відзив.

Ухвалою від 23 червня 2021 року продовжено строк підготовчого провадження у справі на 30 днів.

Ухвалою, занесеною до протоколу підготовчого судового 26 серпня 2021 року закрито підготовче провадження у справі та призначено розгляд справи по суті на 21 вересня 2021 року.

На відкритому судовому засіданні представники позивача просили задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

На судовому засіданні представник відповідачів позовні вимоги не визнав та просив відмовити у задоволенні позову повністю.

Заслухавши у вступному слові пояснення представників сторін, вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, суд встановив таке.

Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань, товариство з обмеженою відповідальністю Автогаз -Торг зареєстровано 25.09.2018 року, номер запису до ЄДР 1 543 102 0000 004219, основним видом діяльності позивача є: 46.71 оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами (т.1, а.с. 15-16).

Відповідно до довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи від 05.05.2021ркоу № 13111, ТОВ Автогаз -Торг станом на 05.05.2021 року не має податкового боргу (т.1.а.с. 17).

Так, матеріалами справи підтверджено, що 23 квітня 2021 року Комісією ГУДПС в Одеській області прийнято рішення про відповідність/ невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №12977, відповідно до якого ТОВ Автогаз-Торг відповідає критеріям ризиковості платника податку відповідно до п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку на підставі податкової інформації щодо упередження формування, використання та розповсюдження сум ймовірно ризикового податку на додану вартість (т.1, а.с. 14).

Позивачем 26.04.2021 року було подано повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку відповідно до рішення №12977 від 23 квітня 2021 року.

Проте, 06 травня 2021 року Комісією ГУДПС в Одеській області прийнято рішення про відповідність/ невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №13348, відповідно до якого з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій документів від 26.04.2021 року №260421,ТОВ Автогаз-Торг відповідає критеріям ризиковості платника податку відповідно до п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку на підставі податкової інформації щодо упередження формування, використання та розповсюдження сум ймовірно ризикового податку на додану вартість (т.1, а.с. 21).

Суд встановив, що між ТОВ АВТОГАЗ-ТОРГ та ТОВ Компания Аккорд укладено договір №2301-19-4-АІТ від 23.01.2020р. поставки скрапленого газу, на виконання вказаного договору складено та направлено 23.04.2021 на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкову накладну від 13.04.2021 №11, реєстрація якої зупинена, що підтверджено квитанцією від 23.04.2021 з підстав: Відповідно до п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/PK в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена, оскільки платник податків, яким подано на реєстрацію ПН/PK в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає пункту 8 Критеріїв ризикованості платника податків та запропоновано надати пояснення та/або копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстріподаткових накладних.

ТОВ АВТОГАЗ-ТОРГ 26.04.2021 направлено повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №4 щодо податкової накладної від 13.04.2021 №11 та копії 24 документів, за результатами яких складено такі податкові накладні, а саме: договір поставки №2-19/Зх,акт приймання-передачі газу №1410, сертифікат№76-20, паспорт якості газу №04/3002603, виписка банку №140421-2, договір транспортування №07/05/20-1, ТТН №1304-21-9, виписка по банку №150421, договір №2301-19-4-АГТ, видаткова накладна №1304-21-9, виписка по банку №140421-1,довіреність№230120, однак за наслідками розгляду повідомлення від 26.04.2021 №4 Відповідачем 29.04.2021 прийняторішення№2615544/42496860про відмову у реєстрації податкової накладної від 13.04.2021 Єдиному реєстрі податкових накладних.

Також, суд встановив, що 23 січня 2020 року між ТОВ АВТОГАЗ-ТОРГ та ТОВ Ера К укладено договір №2301-20-4-АГТ від 23.01.2020р. поставки скрапленого газу, на виконання якого складено та направлено 23.04.2021 на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкову накладну від 09.04.2021 №12, проте її реєстрація зупинена, що підтверджено квитанцією від 23.04.2021 року з підстав: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена, оскільки платник податків, яким подано на реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних,відповідає пункту 8 Критеріїв зіпсованості платника податків та запропоновано надати пояснення та/або копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ТОВ АВТОГАЗ-ТОРГ 26.04.2021 направлено повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №5 щодо податкової накладної від 09.04.2021 №12 та копії 19 документів, за результатами яких складено такі податкові накладні. А саме: договір поставки №2-19/Зх, рахунок №1340, акт приймання-передачі газу №1340, сертифікат№76-20, паспорт якості газу №04/3002603, виписка банку №140421-2, договір транспортування №СКГ0409/ту-1, ТТН №0904-11, виписка по банку №150421, договір №2301 -20-4-АГТ, видаткова накладна №0904-11, виписка по банку №090421, однак Відповідачем 29.04.2021 року прийнято рішення№2615546/42496860 про відмову у реєстрації податкової накладної від 09.04.2021 № 12 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

18 січня 2019 року між ТОВ АВТОГАЗ-ТОРГ та ПП Ді Ві укладено договір №1801-19-7-АГТ поставки скрапленого газу, на виконання вказаного договору ТОВ АВТОГАЗ-ТОРГ складено та направлено 23.04.2021 на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкову накладну від 07.04.2021 №14, реєстрація якої зупинена, що підтверджено квитанцією від 23.04.2021 року з підстав: Відповідно до п.201 .16.ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена, оскільки платник податків, яким подано на реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає пункту 8 Критеріїв ризикованості платника податків та запропоновано надати пояснення та/або копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ТОВ АВТОГАЗ-ТОРГ 26.04.2021 направлено повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №6 щодо податкової накладної від 07.04.2021 №14 та копії 22 документів, за результатами яких складено такі податкові накладні. А саме: договір поставки №2-19/Зх, рахунок №1303, акт приймання-передачі газу №1303, сертифікат№7б-20, паспорт якості газу №04/3002603, виписка банку №090421, договіртранспортування №07/05/20-1, ТТН №0704-21-8, виписка по банку №150421, договір № 1801 -19-7-АГТ, видаткова накладна №0704-21-8, виписка по банку №090421, довіреність №1, проте Відповідачем 06.05.2021 прийнято рішення№2633871/42496860 про відмову у реєстрації податкової накладної від 07.04.2021 № 14 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Також, 05 січня 2021 року між ТОВ АВТОГАЗ-ТОРГ та ТОВ Торговий дім - Мустанг укладено договір №0501-21АГТ від 05.01.2021р. поставки скрапленого газу, на виконання вказаного договору ТОВ АВТОГАЗ-ТОРГ складено та направлено 23.04.2021 на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкову накладну від 06.04.2021 №15, проте реєстрацію зупинено, що підтверджено квитанцією від 23.04.2021 року з підстав для зупинення реєстрації податкової накладної від 06.04.2021 №15 вказано: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена, оскільки платникподатків, яким подано на реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає пункту 8 Критеріїв ризикованості платника податків та запропоновано надати пояснення та/або копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

ТОВ АВТОГАЗ-ТОРГ 26.04.2021 направлено повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №15 щодо податкової накладної від 06.04.2021 №15 та копії документів, за результатами яких складено такі податкові накладні. А саме: договір поставки №2-19/Зх, акт приймання-передачі газу №1256, сертифікат№76-20, паспорт якості газу №04/3002603, виписка банку №200421, договір транспортування №07/05/20-1, ТТН №0604-21-2, виписка по банку №150421, договір №0501-21АГТ, видаткова накладна №0604-21-2, виписка по банку №150421-2, довіреність№050121, проте відповідачем 06.05.2021 прийняторішення№2633872/42496860 про відмову у реєстрації податкової накладної від 06.04.2021 № 15 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

26 лютого 2021 року між ТОВ АВТОГАЗ-ТОРГ та ТОВ Колібрі рітейл груп укладено договір №2602-21АГТ поставки скрапленого газу, на виконання вказаного договору ТОВ АВТОГАЗ-ТОРГ складено та направлено 23.04.2021 на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкову накладну від 12.04.2021 №16, реєстрацію зупинено, що підтверджено квитанцією від 23.04.2021 року з підстав: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена, оскільки платник податків, яким подано на реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає пункту 8 Критерій ризикованості платника податків та запропоновано надати пояснення та/або копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

ТОВ АВТОГАЗ-ТОРГ 26.04.2021 направлено повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №14 щодо податкової накладної від 12.04.2021 №16 та копії 24 документів, за результатами яких складено такі податкові накладні. А саме: договір поставки №2-19/Зх, акт приймання-передачі газу №1369, сертифіхат№76-20, паспорт якості газу №04/3002603, виписка банку №220421, договір транспортування №07/05/20-1, ТТН №1204-21-6, виписка по банку №150421, договір №2602-21АГТ, видаткова накладна, №1204-21-6, виписка по банку №230421, довіреність№030321, однак відповідачем 29.04.2021 року прийнято рішення№2615547/42496860 про відмову у реєстрації податкової накладної від 12.04.2021 № 16 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

06.03.2021 року між ТОВ АВТОГАЗ-ТОРГ та ТОВ Агроком укладено договір №0603-19АГТ поставки скрапленого газу, на виконання вказаного договору ТОВ АВТОГАЗ-ТОРГ складено та направлено 23.04.2021 на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкову накладну від 06.04.2021 №17, проте реєстрація зупинена, що підтверджено квитанцією від 23.04.2021 року з підстав для зупинення реєстрації податкової накладної від 06.04.2021 №17 вказано: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/PK в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена, оскільки платник податків, яким подано на реєстрацію ПН/PK в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає пункту 8 Критеріїв ризикованості платника податків та запропоновано надати пояснення та/або копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ТОВ АВТОГАЗ-ТОРГ 26.04.2021 направлено повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №9 щодо податкової накладної від 06.04.2021 №17 та копії 24 документів, за результатами яких складено такі податкові накладні, а саме: договір поставки №2-19/Зх, акт приймання-передачі газу №1254 та акт приймання-передачі газу №1255, сертифікат№76-20, паспорт якості газу №04/3002603, виписка банку №200421, договір транспортування №07/05/20-1, ТТН №0604-21-12, виписка по банку №150421, договір №0603-19-видаткова накладна №0604-21-12, виписка по банку №060421, довіреність№08, проте відповідачем 29.04.2021 прийняторішення№2615545/42496860 про відмову у реєстрації податкової накладної від 06.04.2021 № 17 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Також, суд встановив, що на виконання договору №0603-19АГТ від 06.03.2019р. з ТОВ Агроком позивачем складено та направлено 23.04.2021 на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкову накладну від 06.04.2021 №18, проте реєстрацію зупинено, що підтверджено квитанцією від 23.04.2021 року з підстав Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/PK в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена, оскільки платник податків, яким подано на реєстрацію ПН/PK в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає пункту 8 Критеріїв ризикованості платника податків та запропоновано надати пояснення та/або копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної ПН/PK для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ТОВ АВТОГАЗ-ТОРГ 26.04.2021 направлено повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №10 щодо податкової накладної від 06.04.2021 №18 та копії 22 документів, за результатами яких складено такі податкові накладні, а саме: договір поставки №2-19/Зх, акти приймання -передачі газу №1316 - №1318, сертифікат№76-20, паспорт якості газу №04/3002603, виписка банку №200421, договір транспортування №СГК0409/ту-1, ТТН №0904-21-9, ТТН №0904-21-10, договір №0603-19-АГТ, видаткова накладна №0604-21-9, виписка по банку №060421, довіреність№08, проте відповідачем 29.04.2021 року прийнято рішення№2615548/42496860 про відмову у реєстрації податкової накладної від 06.04.2021 № 18 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Так, суд встановив, що відповідно до оскаржуваних рішень у реєстрації податкових накладних відмовлено з підстав: ненадання платником податку копій документів: постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інветиризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передач товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Судом досліджені первинні документи надані позивачем контролюючому органу на підтвердження реальності даних господарських операцій.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги належать задоволенню повністю, з огляду на таке.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено).

Аналізуючи правомірність прийняття оскаржуваних рішень, що є змістом правовідносин у цій справі, відповідно до приписів ст. 2 КАС України, суд виходить із такого.

Спірні правовідносини врегульовано нормами Податкового кодексу України.

Стосовно позовних вимог про визнання протиправними та скасування рішень Комісії Головного управління ДПС в Одеській області № 13348 від 06.05.2021 року про відповідність товариства з обмеженою відповідальністю Автогаз-Торг п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку та № 12977 від 23.04.2021 року про відповідність товариства з обмеженою відповідальністю Автогаз-Торг та зобов`язання виключити з переліку ризикових платників податків, суд зазначає таке.

За правилами п. 61.1 та п. 61.2 статті 61 Податкового кодексу України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Податковий контроль здійснюється органами, зазначеними у статті 41 цього Кодексу, в межах їх повноважень, встановлених цим Кодексом.

Положеннями статті 62 ПУ України встановлено, що податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів; перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин; моніторингу контрольованих операцій та опитування посадових, уповноважених осіб та/або працівників платника податків відповідно до статті 39 цього Кодексу.

Відповідно до п. 201.1 статті 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін..

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України встановлено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

При цьому реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України (п. 201.16 статті 201 ПК України).

Так, постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі також - Порядок № 1165 та Порядок розгляду скарги, відповідно), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Згідно з п. 5 та п. 6 Порядку № 1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг , Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

У свою чергу Критерії ризиковості платника податку наведені у додатку 1 до Порядку № 1165 є вичерпним.

Зокрема, п. 8 додатку 1 до Порядку № 1165 передбачено наступний критерій ризиковості платника податку на додану вартість: у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

За змістом затвердженої форми рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (додаток 4 до Порядку № 1165) вказане рішення може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

З аналізу вказаних норм права слідує, що у затвердженій формі рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку передбачено необхідність зазначення контролюючим органом однієї із двох підстав для прийняття такого рішення, а саме: у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності або

- з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів.

Також, суд звертає увагу, що у рішенні необхідно також зазначити, яка саме інформація була підставою для висновків про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Так, суд встановив та підтверджено матеріалами справи, що підставою для прийняття оскаржуваних рішень про відповідність платника податку критеріям ризиковості є - упередження формування, використання та розповсюдження сум ймовірно ризикового податку на додану вартість.

У відзиві на позовну заяву відповідач зазначив, що ГУ ДПС в Одеській області прийнято рішення про включення платника податку до переліку, які відповідають пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податків, у зв`язку з тим, що позивачем придбано газ нафтовий тощо у ТОВ ТК Стандарт Груп , та у ТОВ Альянс Газ , які включено до переліку ризикових платників податків. У свою чергу ТОВ Автогаз-Торг реалізувало на суму ПДВ 1409, 2 тис. грн. скраплений газ на ТОВ Електро -Торг .

Однак, суд звертає увагу, що оскаржуваних рішеннях відповідач не зазначив підстав прийняття такого рішення. У рядку Податкова інформація зазначено, щоупередження формування, використання та розповсюдження сум ймовірно ризикового податку на додану вартість, однак не зазначено суть та характер наявної інформації, що стала підставою для такого висновку, не ідентифіковані конкретні ризикові операції та/або податкові накладні платника, в яких були зафіксовані такі операції.

Крім того, оцінюючи підстави прийняття оскаржуваних рішень, суд виходить з того, що норми податкового законодавства не ставлять у залежність достовірність даних податкового обліку платника податків від дотримання податкової дисципліни його контрагентами - постачальниками, якщо цей платник (покупець) мав реальні витрати у зв`язку з придбанням товарів (робіт, послуг), призначених для використання у його господарській діяльності. Порушення певним постачальником товару (робіт, послуг) у ланцюгу постачання вимог податкового законодавства чи правил ведення господарської діяльності не може бути підставою для висновку про порушення покупцем товару (робіт, послуг) вимог закону та виникнення для нього правових наслідків, у даному випадку, включення його до переліку платників податків, що відповідають критеріям ризиковості, за умови, якщо судом не встановлено фактів, які свідчать про обізнаність платника податків щодо такої поведінки контрагента та злагодженість дій між ними.

Виходячи з принципу індивідуального застосування відповідальності за порушення правил оподаткування, негативні наслідки можуть бути застосовані саме до того платника податків, який їх припустився, а не до іншої особи.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що оскаржувані рішення не містятьконкретних підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до п. 8 Критеріїв ризиковості платників податку, а тому підлягають скасуванню, в зв`язку з чим позовні вимоги в цій частині підлягають задоволенню.

Відповідно до п. 6 Порядку №1165, у разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Враховуючи, що суд дійшов висновку про протиправність та скасування рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку та керуючись приписами п. 6 Порядку № 1165, суд доходить висновку, що позовні вимоги позивача про зобов`язання Головне управління ДПС в Одеській області виключити позивача з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості є правомірними та належать задоволенню.

Розглянувши позовні вимоги про визнання протиправними та скасування рішень № 2615544/42496860 від 29.04.2021 року; № 2615546/42496860 від 29.04.2021 року; № 2633871/42496860 від 06.05.2021 року, № 2633872/42496860 від 06.05.2021 року, № 2615547/42496860 від 29.04.2021 року, № 2615545/42496860 від 29.04.2021 року, № 2615548/42496860 від 29.04.2021 року та зобов`язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № №15, 17, 18 від 06.04.2021 року, №14 від 07.04.2021 року, №12 від 09.04.2021 року, №16 від 12.04.2021 року, №11 від 13.04.2021року, подані товариством з обмеженою відповідальністю Автогаз-Торг (код ЄДРПОУ 42496860, місцезнаходження: 67820, Одеська обл., Овідіопольський район, Прилиманська сільська рада, ОГСТ Струмок , будинок 33, 140) датою їх подання, суд вважає, що вони підлягають задоволенню, з огляду на таке.

Згідно з пп. а , б п. 185.1 ст. 185 ПК України, об`єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Пунктом 187.1 статті 187 ПК України встановлено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п. 188.1 ст. 188 ПК України).

Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п.п.14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Пунктом 201.16 статті 201 ПК України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246 Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246) (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. № 341) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Пунктом 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2245-VIII Кабінету Міністрів України доручено до 1 березня 2018 року визначити порядок зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону, привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом та забезпечити перегляд та приведення центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

З 01.02.2020 року діє новий Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019р. №1165.

Відповідно до п. 1 вказаного Порядку №1165, критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі,- визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик.

Згідно з п. 3 Порядку №1165, податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

Відповідно до п. 5, п.6 Порядку №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Відповідно до п. 10, п. 11 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Суд встановив, що за фактом укладання договорів поставки скрапленого газу з ТОВ Компанія Аккорд , ТОВ Ера К , ПП Ді Ві , ТОВ Торговий Дім Мустанг , ТОВ Колібрі рітейл груп , ТОВ Агроком , які відправлені на реєстрацію в ЄРПН, проте їх реєстрація була зупинена.

Так, Позивач отримав Квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, з підстав: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Матеріалами справи підтверджено, що позивачем було надано Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

За результатами цих пояснень та документів, відповідачем прийнято оскаржувані рішення, в яких відповідач посилається на ненадання позивачем копій документів .

Оцінивши надані сторонами докази та виходячи із вищенаведених норм права, суд доходить висновку, що відповідачем прийнято оскаржувані рішення помилково, з огляду на таке.

Так, суд встановив, що підставою для віднесення позивача до п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку стала формування ТОВ Автогаз Торг податкового кредиту, сформованих від суб`єктів господарювання , яких включено до переліку ризикових платників податку на додану вартість, а саме з ТОВ ТК Стандарт Груп ТОВ Альянс Газ , ТОВ Електро ТОРГ .

Суд зауважує, що відповідачем не доведено правомірність своїх рішень щодо віднесення позивача до ризикових платників податків.

Стосовно не надання первинних документів, суд зазначає, що документи та інші дані, що спростовують реальність здійснення господарської операції, яка відображена в податковому обліку, повинні оцінюватися з урахуванням специфіки кожної господарської операції - умов перевезення, зберігання товарів, зміст послуг, що надають тощо.

При цьому сама собою наявність або відсутність окремих документів, а так само помилки у їх оформленні не є підставою для висновків про відсутність господарської операції, якщо з інших даних вбачається, що фактичний рух активів або зміни у власному капіталі чи зобов`язаннях платника податку у зв`язку з його господарською діяльністю мали місце.

Так, суд встановив, що на виконання договорів поставки скрапленого газу з ТОВ Компанія Аккорд , ТОВ Ера К , ПП Ді Ві , ТОВ Торговий Дім Мустанг , ТОВ Колібрі рітейл груп , ТОВ Агроком позивачем надано первинні документи, акти приймання -передачі газу, паспорти якості газу, виписки банку, договір транспортування видаткові накладні.

Так, умовами договорів поставки скрапленого газу передбачено, що приймання товару за якістю проводиться на підставі паспорту якості за кількістю на підставі видаткових накладних або актів прийому-передачі. Податкові накладні виписані за першою подією- відвантаження товару, також надані виписки по банку.

У своїх поясненнях представник відповідачів посилався на ненадання заявок та рахунки - фактури.

У свою чергу представник позивача на судовому засіданні пояснив, що заяви оформлювалися усно, а рахунки - фактури не є документом, що підтверджує оплату, а є документом про намір про оплату, в той час як документи про оплату були надані перевіряючим.

Надаючи оцінку наведеним доводам сторін, суд доходить висновку, що наданих позивачем контролюючому органу документів достатньо для перевірки здійснених господарських операцій.

Також суд зазначає, що не надання заявок та рахунків-фактури не доводять нереальність господарських операцій, можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Однак, у оскаржуваному рішенні та у квитанціях про зупинення реєстрації відсутнє підкреслення, яких саме документів не вистачає та перелік документів, які потрібно було надати.

На думку суду, у випадку неконкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, а у подальшому в рішенні про відмову у реєстрації ПН, платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів.

Суд також враховує, що наявність або відсутність окремих документів, а так само помилки у їх оформленні або інше оформлення, не передбачене умовами договору, не є підставою для висновків про відсутність господарської операції, якщо з інших даних вбачається, що фактичний рух активів або зміни у власному капіталі чи зобов`язаннях платника податку у зв`язку з його господарською діяльністю мали місце.

Матеріали справи не містять належних і достатніх доказів спростування відповідачами тверджень позивача, наведення відповідних мотивів прийняття спірного рішення та неврахування наданих позивачем документів, а відтак, підтверджень правомірності рішення контролюючого органу, у зв`язку з чим, такі рішення про відмову реєстрації податкової накладної в ЄРПН є протиправними та підлягають скасуванню.

Стосовно позовних вимог про зобов`язання Держану податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні , суд зазначає таке.

Приписами пункту 20 Порядку № 1246 передбачено, що у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

В даному випадку, зобов`язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подані позивачем податкові накладні є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та належним способом захисту порушеного права, а тому суд доходить висновку, що вказані позовні вимоги є правомірними та належать задоволенню повністю.

Відповідно до ч.1,3 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Таким чином, оцінюючи встановлені факти, суд дійшов висновку, що відповідачі, заперечуючи проти позову не довели, з посиланням на відповідні докази, правомірності своїх рішень, а тому позовні вимоги належать задоволенню повністю.

Відповідно до ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 6, 12, 72, 77,90, 139, 246, 255,295,297 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю Автогаз-Торг (код ЄДРПОУ 42496860, місцезнаходження: 67820, Одеська обл., Овідіопольський район, Прилиманська сільська рада, ОГСТ Струмок , будинок 33, 140) до Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053,м. Київ,Львівська площа, буд.8), Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП:44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, буд. 5) про визнання протиправними та скасування рішення, зобов`язання зареєструвати податкові накладні,- задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області № 13348 від 06.05.2021 року про відповідність товариства з обмеженою відповідальністю Автогаз-Торг (код ЄДРПОУ 42496860, місцезнаходження: 67820, Одеська обл., Овідіопольський район, Прилиманська сільська рада, ОГСТ Струмок , будинок 33, 140) п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області № 12977 від 23.04.2021 року про відповідність товариства з обмеженою відповідальністю Автогаз-Торг (код ЄДРПОУ 42496860, місцезнаходження: 67820, Одеська обл., Овідіопольський район, Прилиманська сільська рада, ОГСТ Струмок , будинок 33, 140) п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Зобов`язати Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП:44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, буд. 5) виключити товариство з обмеженою відповідальністю Автогаз-Торг (код ЄДРПОУ 42496860, місцезнаходження: 67820, Одеська обл., Овідіопольський район, Прилиманська сільська рада, ОГСТ Струмок , будинок 33, 140) з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості платника податків.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 2615544/42496860 від 29.04.2021 року.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 2615546/42496860 від 29.04.2021 року.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 2633871/42496860 від 06.05.2021 року.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 2633872/42496860 від 06.05.2021 року.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 2615547/42496860 від 29.04.2021 року.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 2615545/42496860 від 29.04.2021 року.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 2615548/42496860 від 29.04.2021 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № №15, 17, 18 від 06.04.2021 року, №14 від 07.04.2021 року, №12 від 09.04.2021 року, №16 від 12.04.2021 року, №11 від 13.04.2021року, подані товариством з обмеженою відповідальністю Автогаз-Торг (код ЄДРПОУ 42496860, місцезнаходження: 67820, Одеська обл., Овідіопольський район, Прилиманська сільська рада, ОГСТ Струмок , будинок 33, 140) датою їх подання.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП:44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, буд. 5) на користь товариства з обмеженою відповідальністю Автогаз-Торг (код ЄДРПОУ 42496860, місцезнаходження: 67820, Одеська обл., Овідіопольський район, Прилиманська сільська рада, ОГСТ Струмок , будинок 33, 140) судовий збір в розмірі 20430 грн. 00 коп. (двадцять тисяч чотириста тридцять гривень 00 копійок).

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст.ст. 295,297 КАС України, з урахуванням п.п.15.5 п. 15 ч. 1 Перехідних положень КАС України, п. 3 розділу УІ Прикінцевих положень КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Повний текст рішення виготовлено та підписано 01 жовтня 2021 року.

Суддя Л.Р. Юхтенко

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.10.2021
Оприлюднено04.10.2021
Номер документу100042372
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/8592/21

Ухвала від 09.11.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 03.10.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 16.05.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 13.04.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 22.12.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 18.11.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 18.11.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 18.11.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Рішення від 01.10.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Рішення від 21.09.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні