Ухвала
від 01.10.2021 по справі 420/8881/21
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/8881/21

УХВАЛА

30 вересня 2021 року м. Одеса

У залі судових засідань №17

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Балан Я.В.,

при секретарі судового засідання - Галат В.І.,

за участю сторін:

представника позивача - не з`явився,

представника Управління державного

архітектурно-будівельного

контролю Одеської міської ради - Курсоніс В.В.,

представника Департамента архітектури

та містобудування Одеської міської ради - Мельнікова Т.В.,

представника Товариства з обмеженою

відповідальністю Одеса-Сіті - не з`явився,

представника Міністерства культури

та інформаційної політики України - не з`явився,

представника Департамента культури,

національностей, релігії та охорони

об`єктів культурної спадщини

Одеської обласної державної адміністрації - не з`явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні, зі здійсненням он-лайн трансляції судового засідання на веб-порталі Судова влада України , клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю Одеса-сіті про призначення будівельно-технічної експертизи по адміністративній справі №420/8881/21, за позовною заявою Громадської організації Всеукраїнське об`єднання Автомайдан до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, Департамента архітектури та містобудування Одеської міської ради, третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідачів Товариства з обмеженою відповідальністю Одеса-Сіті , Міністерства культури та інформаційної політики України, третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача Департамента культури, національностей, релігії та охорони об`єктів культурної спадщини Одеської обласної державної адміністрації про визнання протиправними та скасування містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва, дозволу на виконання будівельних робіт,-

В С Т А Н О В И В:

У провадженні Одеського окружного адміністративного суду перебуває адміністративна справа №420/8881/21, за позовною заявою Громадської організації Всеукраїнське об`єднання Автомайдан до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, Департамента архітектури та містобудування Одеської міської ради, третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідачів Товариства з обмеженою відповідальністю Одеса-Сіті , Міністерства культури та інформаційної політики України, третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача Департамента культури, національностей, релігії та охорони об`єктів культурної спадщини Одеської обласної державної адміністрації про визнання протиправними та скасування Містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва №234 Будівництво житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями та підземним паркінгом за адресою: м. Одеса, вул. Рішельєвська 47, 49, Велика Арнаутська 40 , затверджених Наказом Департамента архітектури та містобудування Одеської міської ради №01-06/331 від 27 грудня 2019 року; визнання протиправним та скасування Дозволу на виконання будівельних робіт №ОД012201127400 від 27 листопада 2020 року на Будівництво житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями та підземним паркінгом за адресою: м. Одеса, вул. Рішельєвська 47, 49, Велика Арнаутська 40 , виданий Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради.

05 серпня 2021 року, через канцелярію Одеського окружного адміністративного суду, від Товариства з обмеженою відповідальністю Одеса-сіті надійшло клопотання про призначення будівельно-технічної експертизи по адміністративній справі №420/8881/21 (вх.№42727/21).

Вищевказане клопотання обґрунтоване необхідністю встановлення факту відповідності проекту Будівництво житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями та підземним паркінгом за адресою: м. Одеса, вул. Рішельєвська 47, 49, Велика Арнаутська 40 та оскаржуваних містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва №01-06/3331 від 27 грудня 2019 року, вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва (ДБН, СНиН, тощо) та містобудівній документації місцевого рівня. Крім того, представник Товариства з обмеженою відповідальністю Одеса-сіті просить поставити на вирішення експерта питання чи є квартири №1-5, 17, 18, 27, що розташовані за адресою: м. Одеса, вулиця Велика Арнаутська 40 окремо розташованими відносно будівлі за адресою: м. Одеса, вул. Рішельєвська 47, 49, Велика Арнаутська 40.

Вирішуючи питання про наявність підстав для задоволення клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю Одеса-сіті та призначення земельно-технічної експертизи по адміністративній справі №420/8881/21, суд зазначає наступне.

Відповідно до частин 1, 2 статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються, зокрема, письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів.

Згідно статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Таким чином, правова оцінка наслідкам дій чи рішень суб`єкта владних повноважень може бути дана при розгляді справи лише на підставі зібраних доказів, одержаних фактів, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до статті 1 Закону України Про судову експертизу №4038-XII від 25.02.1994 року, судова експертиза - це дослідження на основі спеціальних знань у галузі науки, техніки, мистецтва, ремесла тощо об`єктів, явищ і процесів з метою надання висновку з питань, що є або будуть предметом судового розгляду.

Будівельно-технічна експертиза це різновид експертизи, що передбачає проведення спеціального дослідження фахівцем, для з`ясування технічного стану будівлі після проведення робіт. Така експертиза проводиться згідно законодавства з метою отримання інформації про якість виконаних робіт та безпечність експлуатації об`єкта, а також чи відповідає проведення будівництва об`єкта технічним нормам, проектній документації та кошторису проекту.

Завданнями будівельно-технічної експертизи, серед іншого, є визначення відповідності розробленої проектно-технічної та кошторисної документації вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва; визначення відповідності виконаних будівельних робіт та побудованих об`єктів нерухомого майна (будівель, споруд тощо) проектно-технічній документації та вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва; визначення відповідності виконаних будівельних робіт, окремих елементів об`єктів нерухомого майна, конструкцій, виробів та матеріалів проектно-технічній документації та вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва; визначення технічного стану будівель, споруд та інженерних мереж, причин пошкоджень та руйнувань об`єктів та їх елементів.

Згідно з частинами 1-3 статті 101 КАС України, висновком експерта є докладний опис проведених експертом досліджень, зроблені у результаті них висновки та обґрунтовані відповіді на питання, поставлені перед експертом, складений у порядку, визначеному законодавством. Предметом висновку експерта може бути дослідження обставин, які входять до предмета доказування та встановлення яких потребує наявних у експерта спеціальних знань. Предметом висновку експерта не можуть бути питання права. Висновок експерта може бути наданий на замовлення учасника справи або на підставі ухвали суду про призначення експертизи.

Відповідно до статті 102 КАС України суд, за клопотанням учасника справи або з власної ініціативи призначає експертизу у справі за сукупності таких умов:

1) для з`ясування обставин, що мають значення для справи, необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо;

2) жодною стороною не наданий висновок експерта з цих самих питань або висновки експертів, надані сторопіти, викликають обґрунтовані сумніви щодо їх правильності.

У разі необхідності суд може призначити декілька експертиз, додаткову чи повторну експертизу.

При призначенні експертизи судом, експерт або експертна установа обирається сторонами за взаємною згодою, а якщо такої згоди не досягнуто у встановлений судом строк, експерта чи експертну установу визначає суд. З урахуванням обставин справи суд має право визначити експерта чи експертну установу самостійно. У разі необхідності може бути призначено декілька експертів для підготовки одного висновку (комісійна або комплексна експертиза).

Питання, з яких має бути проведена експертиза, що призначається судом, визначаються судом.

Учасники справи мають право запропонувати суду питання, роз`яснення яких, на їх думку, потребує висновку експерта. У разі відхилення або зміни питань, запропонованих учасниками справи, суд зобов`язаний мотивувати таке відхилення або зміну.

Питання, які ставляться експерту, і його висновок з них не можуть виходити за межі спеціальних знань експерта.

Призначений судом експерт невідкладно повинен повідомити суд про неможливість проведення ним експертизи через відсутність у нього необхідних знань або без залучення інших експертів.

Про призначення експертизи суд постановляє ухвалу, в якій зазначає підстави проведення експертизи, питання, з яких експерт має надати суду висновок, особу (осіб), якій (яким) доручено проведення експертизи, перелік матеріалів, що надаються для дослідження, та інші дані, які мають значення для проведення експертизи.

Суд зазначає, що у клопотанні про призначення експертизи по адміністративній справі №420/8881/21, Товариством з обмеженою відповідальністю Одеса-сіті запропоновано поставити на вирішення експерта питання, щодо відповідності оскаржуваних містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва, дозволу на виконання будівельних робіт, вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва, що є прямими завданням будівельно-технічної експертизи.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що для з`ясування обставин які мають значення для вирішення справи, необхідні спеціальні знання у сфері іншій ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо, а тому, наявні підстави для задоволення клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю Одеса-сіті про призначення будівельно-технічної експертизи по адміністративній справі №420/8881/21.

Відповідно до частини 1 статті 136 КАС України суд може зобов`язати учасника справи, який заявив клопотання про виклик свідка, призначення експертизи, залучення спеціаліста, перекладача, забезпечення, витребування або огляд доказів за їх місцезнаходженням, попередньо (авансом) оплатити витрати, пов`язані з відповідною процесуальною дією.

Якщо клопотання заявили декілька учасників справи, необхідну грошову суму авансом в рівних частках сплачують відповідні учасники справи, а у випадках, коли відповідна процесуальна дія здійснюється з ініціативи суду - учасником (учасниками) справи, на якого (яких) суд поклав відповідний обов`язок.

Відповідно до частини 2 статті 136 КАС України у разі несплати у визначений судом строк відповідних сум авансом суд вправі відхилити клопотання про виклик свідка, призначення експертизи, залучення спеціаліста, перекладача, забезпечення, витребування або огляд доказів за їх місцезнаходженням та ухвалити рішення на підставі інших поданих учасниками справи доказів або скасувати раніше постановлену ухвалу про виклик свідка, призначення експертизи, залучення спеціаліста, перекладача, забезпечення, витребування або огляд доказів за їх місцезнаходженням.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає за доцільне покласти обов`язок щодо попередньої (авансової) оплатити витрат пов`язаних з проведенням експертизи на Товариство з обмеженою відповідальністю Одеса-сіті .

Слід врахувати, що відповідно до пункту 4 частини 2 статті 236 Кодексу адміністративного судочинства України, суд має право зупинити провадження у справі у разі призначення судом експертизи - до одержання її результатів.

Зважаючи на викладене та неможливість вчинення будь-яких процесуальних дій до виконання ухвали суду про призначення судової експертизи, суд вважає за необхідне зупинити провадження у даній справі до одержання результатів судової експертизи або до винесення судом ухвали про скасування ухвали про призначення судової експертизи.

Керуючись статтями 102, 236, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

У Х В А Л И В:

Клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю Одеса-сіті (65014, м. Одеса, вул. Єврейська 2, офіс 1, код ЄДРПОУ 26567721) про призначення будівельно-технічної експертизи по адміністративній справі №420/8881/21 - задовольнити.

По адміністративній справі №420/8881/21 за позовною заявою Громадської організації Всеукраїнське об`єднання Автомайдан (03039, м. Київ, проспект Голосіївський 21, кв.85, код ЄДРПОУ 39174967) до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради (65056, м. Одеса, вул. Черняхоського 6, код ЄДРПОУ 40199728), Департамента архітектури та містобудування Одеської міської ради (65082, м. Одеса, вул. Гоголя 10, код ЄДРПОУ 02498820), третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідачів Товариства з обмеженою відповідальністю Одеса-Сіті (65014, м. Одеса, вул. Єврейська 2, офіс 1, код ЄДРПОУ 26567721), Міністерства культури та інформаційної політики України (01601, м. Київ, вул. Івана Франка 19, код ЄДРПОУ 43220275), третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача Департамента культури, національностей, релігії та охорони об`єктів культурної спадщини Одеської обласної державної адміністрації (65107, м. Одеса, вул. Канатна 83, код ЄДРПОУ 40055626) про визнання протиправними та скасування містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва, дозволу на виконання будівельних робіт - призначити будівельно-технічну експертизу.

Проведення будівельно-технічної експертизи доручити Одеському науково-дослідному інституту судових експертиз Міністерства юстиції України (65011, м. Одеса, вул. Успенська, 83/85).

Зобов`язати Товариство з обмеженою відповідальністю Одеса-сіті провести попередню (авансом) оплату витрат з проведення експертизи на підставі виставленого Одеським науково-дослідним інститутом судових експертиз Міністерства юстиції України рахунку та докази такої оплати (копію) невідкладно надати до суду.

Попередити експерта (-ів) Одеського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України про кримінальну відповідальність згідно зі статтями 384 і 385 Кримінального кодексу України.

Поставити на вирішення експерта (-ів) наступні питання:

1. чи відповідає проект Будівництво житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями та підземним паркінгом за адресою: м. Одеса, вул. Рішельєвська 47, 49, Велика Арнаутська 40 вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва (ДБН, СНиП, тощо)? Якщо не відповідає, то у чому полягають невідповідності?

2. чи відповідає проект будівництва Будівництво житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями та підземним паркінгом за адресою: м. Одеса, вул. Рішельєвська 47, 49, Велика Арнаутська 40 містобудівній документації на місцевому рівні? Якщо не відповідає, то у чому полягають невідповідності?

3. чи відповідають вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва №234 Будівництво житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями та підземним паркінгом за адресою: м. Одеса, вул. Рішельєвська 47, 49, Велика Арнаутська 40 , які затверджені наказом Департамента архітектури та містобудування Одеської міської ради №01-06/331 від 27 грудня 2019 року?

4. чи є квартири №1-5, 17, 18, 27, що знаходяться за адресою: м. Одеса, вулиця Велика Арнаутська 40, окремо розташованими відносно об`єкта за адресою: м. Одеса, вул. Рішельєвська 47, 49, Велика Арнаутська 40?

Зобов`язати сторони по адміністративній справі №420/8881/21 надати експерту(ам) всі необхідні документи для вирішення поставлених перед ним (ми) питань.

Для проведення будівельно-технічної експертизи адміністративну справу №420/8881/21 направити до Одеського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України (65011, м. Одеса, вул. Успенська, 83/85).

Зобов`язати Одеський науково-дослідний інститут судових експертиз Міністерства юстиції України надати до Одеського окружного адміністративного суду після закінчення судової експертизи оригінал експертного висновку, разом з калькуляцією витрат пов`язаних з проведенням експертизи. Копії експертного висновку надіслати сторонам по справі.

Зобов`язати сторони по справі негайно повідомити суд про отримання ними результатів судової експертизи, про обставини, які унеможливлюють її проведення та ухилення учасників справи та експертів від проведення експертизи чи інших обставин які можуть бути підставою для винесення ухвали про скасування ухвали про призначення судової експертизи по адміністративній справі №420/8881/21.

Провадження по адміністративній справі №420/8881/21 за позовною заявою Громадської організації Всеукраїнське об`єднання Автомайдан до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, Департамента архітектури та містобудування Одеської міської ради, третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідачів Товариства з обмеженою відповідальністю Одеса-Сіті , Міністерства культури та інформаційної політики України, третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача Департамента культури, національностей, релігії та охорони об`єктів культурної спадщини Одеської обласної державної адміністрації про визнання протиправними та скасування містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва, дозволу на виконання будівельних робіт - зупинити до одержання від Одеського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України результатів земельно-технічної експертизи або до винесення судом ухвали про скасування ухвали про призначення судової експертизи.

Ухвала суду набирає законної сили у порядку визначеному статтею 256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст ухвали складено та підписано 01 жовтня 2021 року.

Суддя Балан Я.В.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.10.2021
Оприлюднено04.10.2021
Номер документу100042381
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/8881/21

Рішення від 13.10.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Лебедєва Г.В.

Ухвала від 16.08.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Лебедєва Г.В.

Ухвала від 02.08.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Лебедєва Г.В.

Ухвала від 31.07.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Лебедєва Г.В.

Ухвала від 07.06.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Лебедєва Г.В.

Ухвала від 03.04.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Лебедєва Г.В.

Ухвала від 01.10.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я.В.

Постанова від 28.09.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 10.09.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я.В.

Ухвала від 07.09.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні