Справа № 420/18024/21
УХВАЛА
04 жовтня 2021 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Марин П.П., розглянувши матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 до конкурсної комісії з проведення конкурсного відбору на заняття посади директора комунального закладу Струмківський навчально-виховний комплекс Заклад загально середньої освіти І-ІІІ ступенів - заклад дошкільної освіти Татарбунарської міської ради Одеської області, третя особа - відділ освіти Татарбунарської міської ради Одеської області про зобов`язання вчинити певні дії
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов позовна заява ОСОБА_1 до конкурсної комісії з проведення конкурсного відбору на заняття посади директора комунального закладу Струмківський навчально-виховний комплекс Заклад загально середньої освіти І-ІІІ ступенів - заклад дошкільної освіти Татарбунарської міської ради Одеської області, третя особа - відділ освіти Татарбунарської міської ради Одеської області, в якому позивач просить:
зобов`язати конкурсну комісію з проведення конкурсного відбору на заняття посади директора комунального закладу Струмківський навчально-виховний комплекс Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів - заклад дошкільної освіти Татарбунарської міської ради Одеської області визнати недійсними результати конкурсу на посаду директора Струмківського навчально-виховного комплексу Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів - заклад дошкільної освіти Татарбунарської міської ради Одеської області;
зобов`язати конкурсну комісію з проведення конкурсного відбору на з посади директора комунального закладу Струмківський навчально-виховний комплекс Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів - заклад дошкільної освіти Татарбунарської міської ради Одеської області компенсувати ОСОБА_1 моральний збиток у розмірі 100 000 (ста тисяч) гривень.
Відповідно до п.п.3,5,6 ч.1 ст.171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; чи позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); чи немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Ознайомившись із позовною заявою, суд дійшов висновку, що вона не відповідає вимогам ст.ст.160, 161 КАС України.
Згідно з п.п. 2, 3, 4 ч.1 ст.5 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом:
1) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень;
2) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій;
3) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.
Як вже зазначено, позивач просить суд зобов`язати конкурсну комісію з проведення конкурсного відбору на заняття посади директора комунального закладу Струмківський навчально-виховний комплекс Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів - заклад дошкільної освіти Татарбунарської міської ради Одеської області визнати недійсними результати конкурсу на посаду директора Струмківського навчально-виховного комплексу Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів - заклад дошкільної освіти Татарбунарської міської ради Одеської області.
Відповідно до п.23 ч.1 ст.4 КАС України похідна позовна вимога - вимога, задоволення якої залежить від задоволення іншої позовної вимоги (основної вимоги).
Вимоги позивача про зобов`язання вчинити певні дії у розумінні ст.4, ст.5 КАС України мають похідний характер, від вимог, які мають бути основними (щодо визнання протиправними рішення, дій, бездіяльності).
Обов`язковою умовою надання правового захисту судом є наявність відповідного порушення суб`єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів особи на момент її звернення до суду. Порушення має бути реальним, стосуватися (зачіпати) зазвичай індивідуально виражених прав чи інтересів особи, яка стверджує про їх порушення.
Отже, позовна заява містить лише вимоги зобов`язального характеру без заявлення основних позовних вимог до відповідача.
Таким чином, позивачу необхідно привести позовні вимоги у відповідність до приписів ст.5 КАС України, надавши до суду відповідне уточнення (з копією для відповідача).
Крім того, позивач жодним чином не ідентифікує в прохальній частині рішення відповідача, яким порушені на думку позивача її права, свободи та інтереси (дата, номер, тощо).
Зміст позовних вимог впливає на з`ясування наявності підстав або перешкод для відкриття провадження у справі.
При цьому, суддя вважає за необхідне зазначити, що відповідач має право на подання відзиву на позовну заяву, а отже має бути обізнаним відносно чого (якої саме позовної вимоги) він має надавати таку заяву по суті справи.
Тобто, предмет позову має бути визначений чітко та конкретизовано в прохальній частині позовної заяви.
Відповідно до положень ч.2 ст.173 КАС України остаточне визначення предмета спору та характеру спірних правовідносин, позовних вимог та складу учасників судового процесу, визначення обставин справи, які підлягають встановленню, та зібрання відповідних доказів, вчинення інших дій з метою забезпечення правильного, своєчасного і безперешкодного розгляду справи по суті є завданням підготовчого провадження.
Згідно з вимогами ч.1 ст.47 КАС України позивач має право змінити предмет або підстави позову, збільшити або зменшити розмір позовних вимог шляхом подання письмової заяви до закінчення підготовчого засідання або не пізніше ніж за п`ять днів до першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження.
Отже, визначитися з предметом спору має саме позивач, оскільки саме він є ініціатором судового процесу, а суд створює умови для реалізації ним процесуальних прав сторони спору.
Аналогічні висновки, викладені у постанові Верховного суду від 31.10.2018 року по справі №826/16958/17.
Таким чином позивачу необхідно привести вищевказану позовну вимогу у відповідність до приписів ст.5 КАС України, надавши до суду відповідні уточнення до позовної заяви.
Також, відповідно до ч.1 ст.42 КАС України учасниками справи є сторони, треті особи.
Згідно з приписами ст.49 КАС України треті особи можуть виступати на стороні позивача та відповідача. Також треті особи бувають як такі, що з самостійними вимогами та без самостійних вимог.
Відповідно до ст.51 КАС України крім прав та обов`язків, визначених у статті 44 цього Кодексу, треті особи, які заявляють самостійні вимоги щодо предмета спору, мають права позивача. Треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, мають права та обов`язки, визначені у статті 44 цього Кодексу.
Суд звертає увагу, що позивач в позовній заяві визначив третьою особою відділ освіти Татарбунарської міської ради Одеської області, проте не зазначив чи заявляє ця особа самостійні вимоги та на стороні позивача чи відповідача виступає.
З урахуванням вищезазначеного, позивачу необхідно визначитись з процесуальним статусом третьої особи.
Згідно ч. 1 ст.169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Відтак, приймаючи до уваги вищевикладене, суддя вважає за необхідне залишити позов без руху, встановивши позивачу строк для усунення недоліків.
Виявлені недоліки повинні бути усунені, шляхом надання до суду належним чином оформленого позову (уточненого), а також надання його копії відповідно до кількості відповідачів та третіх осіб.
Керуючись ст.ст. 79, 80, 122, 123, 160, 161, 169 КАС України суддя
У Х В А Л И В:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до конкурсної комісії з проведення конкурсного відбору на заняття посади директора комунального закладу Струмківський навчально-виховний комплекс Заклад загально середньої освіти І-ІІІ ступенів - заклад дошкільної освіти Татарбунарської міської ради Одеської області, третя особа - відділ освіти Татарбунарської міської ради Одеської області про зобов`язання вчинити певні дії - залишити без руху.
Повідомити позивача про необхідність у 5-денний строк з дня отримання копії ухвали усунути недоліки та роз`яснити, що в іншому випадку позов буде визнаний неподаним та повернутий позивачу.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя П.П. Марин
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.10.2021 |
Оприлюднено | 07.10.2021 |
Номер документу | 100144568 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Марин П.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні