Справа № 420/18024/21
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 листопада 2022 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді Марина П.П.,
за участю секретаря Пивовар Т.В.,
за участю сторін:
від позивача - ОСОБА_1 , ОСОБА_2 ,
від відповідача - конкурсної комісії з проведення конкурсного відбору на заняття посади директора комунального закладу "Струмківський навчально-виховний комплекс "Заклад загально середньої освіти І-ІІІ ступенів - заклад дошкільної освіти" Татарбунарської міської ради Одеської області - Лозовщук О.Ф.,
від відповідача - Відділу освіти Татарбунарської міської ради Одеської області - Вихристюк О.В., ОСОБА_3
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративний позов ОСОБА_1 до конкурсної комісії з проведення конкурсного відбору на заняття посади директора комунального закладу "Струмківський навчально-виховний комплекс "Заклад загально середньої освіти І-ІІІ ступенів - заклад дошкільної освіти" Татарбунарської міської ради Одеської області, Відділу освіти Татарбунарської міської ради Одеської області про визнання протиправними та скасування результатів конкурсу
В С Т А Н О В И В:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до конкурсної комісії з проведення конкурсного відбору на заняття посади директора комунального закладу "Струмківський навчально-виховний комплекс "Заклад загально середньої освіти І-ІІІ ступенів - заклад дошкільної освіти" Татарбунарської міської ради Одеської області, Відділу освіти Татарбунарської міської ради Одеської області, в якому позивач просить суд:
визнати противоправними та скасувати результати конкурсу на посаду директора «Струмківського навчально-виховного комплексу «Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів - заклад дошкільної освіти» Татарбунарської міської ради Одеської області, які були прийняті конкурсною комісією під час проведення конкурсного відбору на заняття посади директора комунального закладу «Струмківський навчально-виховний комплекс «Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів - заклад дошкільної освіти» Татарбунарської міської ради Одеської області.
В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначила, що під час проходження конкурсу ОСОБА_1 неодноразово помічала то від членів комісії до неї предвзяте ставлення, а саме те, що її відповіді оцінювались з позиції недовіри, та висловлювали сумнів у її знаннях та можливості пройти зазначений конкурс, про що їй було відомо заздалегідь, оскільки ще за три тижні до конкурсу, голова ОТГ ОСОБА_4 , у приватній бесіді заявив їй, що конкурс вона не пройде з політичних мотивів, оскільки місцева рада бажає бачити на її місці більш «гнучку» особу. Одночасно з цим, інший член комісії, а саме: ОСОБА_5 також мала до ОСОБА_1 претензії особистого характеру, оскільки остання на вимогу ОСОБА_5 відмовилась звільняти зі школи, яку очолювала, учителів-пенсіонерів. Таким чином, що найменше два члени комісії були заздалегідь предвзяті до позивача та мали чіткий намір не допустити перемоги ОСОБА_1 на конкурсі.
В адміністративному позові зазначено, що 23 червня 2021 року ОСОБА_1 було звільнено з посади директора вищезазначеного закладу. Про зазначену новину вона дізналась 24 червня 2021 року з рекомендованого листа надісланого їй Відділом освіти Татарбунарської міської ради та датованого 24.06.21 роком за №608, яким отримала наказ №63-к від 23.06.2021 року Відділу освіти Татарбунарської міської ради Одеської області, згідно якого ОСОБА_1 звільнена з підстав закінчення строку трудового договору також вона отримала усну відмову у заключенні контракту на наступний рік з підстав не проходження нею конкурсу.
Представник позивача вказує, що згідно атестаційного листа від 31 березня 2021року ОСОБА_1 відповідала займаній на той час посаді директора школи, раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії», а також підтвердила своє педагогічне звання «старший вчитель». Тим більш недоречне, на думку представника позивача, при цих обставинах виглядає її спрямування на конкурс менш ніж через два місяці після атестації.
на підставі викладеного, позивач з результатами конкурсу не погоджується, вважає їх такими що не відповідають її дійсному рівню знань, що члени комісії діяли упереджено, необ`єктивно і ненезалежно, вони свідомо занизили їй балову оцінку проходженні конкурсу на посаду директора «Струмківського навчально-виховного комплексу «Закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів - заклад дошкільної освіти» Татарбунарської міської ради Одеської області», та сам конкурс пройшов за відсутності відкритості, прозорості, доброчесності та був призначений всупереч діючому законодавству, та самими своїми результати та обставинами проходження принижує її честь, гідність та ділову репутації чим завдали їй моральну шкоду.
На переконання представника позивача, конкурс було проведено з порушенням вимог ст. 39 ЗУ «Про повну загальну середню освіту», а саме:
п. 3 ст. 39 вказує, що про проведення конкурсу оприлюднюється на офіційному веб-сайті замовника та на офіційному веб-сайті закладу освіти (за наявності) наступного робочого дня після прийняття рішення про проведення конкурсу. У цьому випадку оголошення про проведення конкурсу було висвітлено на сайті лише 24.04.2021 року, а прийнято 19.02.2021 року.
п.4 ст. 39 зазначає, що до складу конкурсної комісії, не може бути включена особа, яка може мати конфлікт інтересів. Члени конкурсної комісії зобов`язані заявляти самовідвід у разі наявності чи настання підстав, передбачених цією статтею, що унеможливлюють їх участь у складі конкурсної комісії. Як було зазначено вище, деякі з членів конкурсної комісії мали конфлікт інтересів, оскільки формальні обов`язки які були покладені на них як на членів комісії, вступили у протиріччя з їх попередніми діями. ( ОСОБА_5 вимагала від ОСОБА_1 звільнити зі школи яку очолювала, учителів-пенсіонерів).
Представник позивача наголошує, що рішення конкурсної комісії оформляється протоколом, який підписується всіма присутніми членами конкурсної комісії та оприлюднюється на офіційному веб-сайті засновника протягом наступного робочого дня з дня проведення засідання конкурсної комісії. Конкурсна комісія протягом двох робочих днів з дня завершення конкурсного відбору визначає переможця конкурсу та оприлюднює результати конкурсу на офіційному веб-сайті засновника. Зазначене оголошення на сайті наступним днем опубліковано не було, та про результати конкурсу позивач дізналась вже при отриманні наказу про звільнення.
п.5 ст. 39 документи до конкурсної комісії приймаються уповноваженою особою за описом, копію якого надають особі, яка їх подає. Зазначене положення також було порушено, оскільки при наданні документів ОСОБА_1 під опис їх приймати відмовились, натомість вона розписувалась у якомусь журналі.
Згідно п.8 ст.39 Засновник зобов`язаний забезпечити відео фіксацію та (за можливості) відео трансляцію конкурсного відбору з подальшим оприлюдненням на своєму офіційному веб-сайті відеозапису протягом одного робочого дня з дня його проведення. Зазначене положення, як і попередні також не було дотримано.
На підставі викладеного представник позивача вважає, що процедуру проведення зазначеного конкурсу, було порушено неодноразово норми ст. 39 ЗУ «Про повну середню освіту», чим фактично позбавили позивача права в подальшому займати посаду директора та займатись улюбленою справою.
Стосовно завданої позивачу моральної шкоди спричиненої Конкурсною комісією з проведення конкурсного відбору на заняття посади директора комунального закладу «Струмківський навчально-виховний комплекс «Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів - заклад дошкільної освіти» Татарбунарської міської ради Одеської області представник позивача зазначила, що до і під час та після проходження зазначеного конкурсу, ОСОБА_1 неодноразово бачила як порушуються її права як фізичної особи та як директора, шкільного закладу. На неї неодноразово деякими з членів комісії здійснювали моральний тиск, з вимогами вчинення дій що погіршать становище її підлеглих внаслідок якого у неї погіршувалось психічне самопочуття та вона відчувала душевні страждання від неможливості протидії посадовим особам Татарбунарської міської ради а під час та після проходження зазначеного конкурсу, до цього додалось ще приниження честі та гідності, а також її ділової репутації як спеціаліста вищої категорії та старшого вчителя. Свідками пригніченого стану ОСОБА_1 були її близькі родичі, які бачили як внаслідок цих дій та пригнічення позивача остання відчувала сильні душевні хвилювання.
Відповідачами подані до суду аналогічні за змістом відзиви, в яких зазначено, що позовні вимоги не ґрунтуються на положеннях чинного законодавства, не доведені наявними доказами, обґрунтовані надуманими та завідомо неправдивими доводами, що не відповідають дійсності, у зв`язку із чим не визнає позов у повному обсязі.
Представники відповідачів зазначають, що рішення про проведення конкурсу прийнято 22.04.2021 та опубліковане на офіційному сайті в цей же день відповідно до положень ч.3 ст.39 Закону України «Про повну загальну середню освіту». Рішення прийняте конкурсною комісією 16.06.2021 року, оприлюднено на офіційному сайті на наступний день після його прийняття.
Також представники відповідачів вказують, що позивачем не вказано який приватний інтерес може переслідувати ОСОБА_5 , вимагаючи звільнення вчителів-пенсіонерів, та в чому полягає зв`язок між такою вимогою та її участю у роботі конкурсної комісії. Натомість відповідач не має відомостей про наявність потенційного конфлікту інтересів у ОСОБА_5 . Посилання на потенційний конфлікт інтересів з боку одного з членів конкурсної комісії є надуманим та не підтвердженим будь-якими доказами.
У відзивах зазначено, що твердження позивача про те, що комісією припущено порушення строків оприлюднення результатів конкурсу, а про результати конкурсу вона дізналася при отриманні наказу про звільнення є неправдивими, оскільки під час проведення конкурсу здійснювалася відеофіксація конкурсного відбору. ІНФОРМАЦІЯ_4, тобто на наступний день після засідання конкурсної комісії на офіційному сайті засновника - Татарбунарської міської ради http://tatarbunarv.od.ua в розділі «Оголошення» за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_2 опубліковано повідомлення про результати III етапу проведення конкурсного відбору на посаду директора комунального закладу «Струмківський навчально-виховний комплекс «Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів - заклад дошкільної освіти» Татарбунарської міської ради Одеської області та розміщено відеозапис проведення конкурсу на сайті YouTube ІНФОРМАЦІЯ_3 та ІНФОРМАЦІЯ_1 . Більш того, про результати конкурсу позивач дізналася особисто 16 червня 2021 року о 15:20 год. під час оголошення результатів конкурсу головою конкурсної комісії за участю конкурсантів, в тому числі самої позивачки, що підтверджується відеозаписом засідання конкурсної комісії на 1 годині 34 хвилині запису.
Щодо подання позивачем документів зазначено, що документи подані особисто позивачкою, звірені з оригіналами і прийняті головним спеціалістом відділу освіти ОСОБА_6 .
На переконання представників відповідачів, враховуючи, що відповідач при проведенні конкурсного відбору діяв у межах та у спосіб, визначений Конституцією та Законами України, відсутні підстави для задоволення позовних вимог у повному обсязі.
Представником позивача подані до суду письмові пояснення в яких, крім вже зазначеного в адміністративному позові вказано, що відповідачем неправомірно виставлені бали, які не дорівнюють цілому числу.
Представником відповідача - Відділу освіти Татарбунарської міської ради надані пояснення, в яких зазначено, що усі рішення приймалися конкурсною комісією повноважним складом та відповідним числом голосів.
Також в поясненнях зазначено, що наявність чотирьох вимог до оцінювання обумовлена тим, що у разі відсутності таких вимог, було б незрозуміло яким чином оцінена робота та отримана оцінка по певним критеріям, які висуваються кандидатам. Порядок оцінювання відповідає вимогам Положення про конкурс.
Разом з тим, в поясненнях зазначено, що рівень володіння державною мовою конкурсантами ОСОБА_7 та ОСОБА_1 підтверджується документами про освіту, які містяться в матеріалах роботи конкурсної комісії та копії яких надаються суду.
Зокрема, рівень володіння державною мовою конкурсантом ОСОБА_7 (в дівоцтві - ОСОБА_8 ) підтверджується Атестатом про середню освіту від 28.06.1986 НОМЕР_2 (копія надається), де відображено вивчення української мови та літератури.
При цьому, рядок 5 Опису документів (при прийнятті первинних документів) не заповнювався ні у ОСОБА_7 ні у ОСОБА_1 .
Запис у рядку 5 Опису ОСОБА_1 перенесено з рядку 4 (копія документа про освіту), де під пунктами від 1 до 4 перелічені документи про освіту конкурсанта, оскільки весь перелік документів про освіту фізично не вміщувався в один рядок.
Крім надання первинного пакету документів та складення опису обома конкурсантами додатково надані окремі документи. Так, ОСОБА_7 додатково надала копію вищевказаного Атестату про середню освіту від 28.06.1986 НОМЕР_2 та свідоцтва про шлюб, а ОСОБА_1 надала копію свідоцтва про шлюб та оригінал додатка до диплому для звірки.
Ухвалою суду від 02.11.2021 року відкрито провадження у даній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.
Ухвалою суду від 02.11.2021 року залучено до участі у справі в якості другого відповідача Відділ освіти Татарбунарської міської ради Одеської області.
Ухвалою суду від 27.01.2022 року задоволено клопотання представника позивача та вирішено розглядати справу за правилами загального позовного провадження.
Ухвалою суду від 07.09.2022 року, занесеною до протоколу судового засідання, закрито підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду по суті.
В судовому засіданні 01.11.2022 року проголошено вступну та резолютивну частину рішення про відмову в задоволенні адміністративного позову.
Дослідивши наявні в справі письмові докази, оцінивши їх за власним внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді справи, суд встановив наступні факти та обставини.
Судом встановлено, що рішенням сьомої сесії VIII скликання Татарбунарської міської ради затверджено положення про конкурс на посади директорів комунальних закладів загальної середньої освіти Татарбунарської міської ради. (а.с. 101-119 т.1)
22.04.2021 року Відділом освіти Татарбунарської міської ради Одеської області видано наказ №74-о/д «Про проведення конкурсу на посаду директора комунального закладу «Струмківський навчально-виховний комплекс «Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів - заклад дошкільної освіти» Татарбунарської міської ради, яким відповідно до статті 25 Закону України «Про освіту» та статті 39 Закону України «Про повну загальну середню освіту», Положення про конкурс на посади директорів комунальних закладів загальної середньої освіти Татарбунарської міської ради, затверджене рішенням сесії Татарбунарської міської ради від 19 лютого 2021 року №179- VIII та з метою проведення конкурсу на посаду директора комунального закладу «Струмківський навчально-виховний комплекс «Заклад загальної середньої освіти І-Ш ступенів - заклад дошкільної освіти» Татарбунарської міської ради Одеської області, у зв`язку із завершенням строкового трудового договору, укладеного з керівником зазначеного закладу освіти наказано:
оголосити конкурс на посаду директора комунального закладу «Струмківський навчально-виховний комплекс «Заклад загальної середньої освіти І-Ш ступенів - заклад дошкільної освіти» Татарбунарської міської ради Одеської області з 23 квітня 2021 року ;
затвердити склад конкурсної комісії з проведення конкурсу на посаду директора комунального закладу «Струмківський навчально-виховний комплекс «Заклад загальної середньої освіти І-Ш ступенів - заклад дошкільної освіти» Татарбунарської міської ради Одеської області згідно статті 39 Закону України «Про повну загальну середню освіту»;
затвердити текст оголошення про проведення конкурсу на посаду директора комунального закладу «Струмківський навчально-виховний комплекс «Заклад загальної середньої освіти І-Ш ступенів - заклад дошкільної освіти» Татарбунарської міської ради Одеської області;
призначити відповідальним за матеріально-технічне забезпечення та відеофіксацію проведення конкурсу (з подальшим оприлюдненням на офіційному вебсайті Татарбунарської .міської ради відеозапису протягом одного робочого дня з дня його проведення) інженера-електроніка групи з централізованого господарського обслуговування навчальних закладів і установ відділу освіти Татарбунарської міської ради ОСОБА_9 ;
призначити уповноваженою особою з надання інформації про конкурс, з прийому документів для участі у конкурсі та відповідальною за організацію проведення конкурсу головного спеціаліста відділу освіти Татарбунарської міської ради ОСОБА_6 ;
головному спеціалісту відділу освіти Татарбунарської міської ради ОСОБА_6 :
направити для розміщення на офіційному вебсайті Татарбунарської міської ради та комунального закладу «Струмківський навчально-виховний комплекс «Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів - заклад дошкільної освіти» Татарбунарської міської ради Одеської області оголошення про проведення конкурсу.
здійснювати прийом документів від кандидатів на посаду директора закладу освіти з 23.04.2021 року по 22.05.2021 року включно;
організувати та забезпечити ознайомлення кандидатів із закладом освіти, його трудовим колективом та представниками органів громадського самоврядування закладу освіти не пізніше п`яти робочих днів до початку проведення конкурсного відбору;
директору комунального закладу «Струмківський навчально-виховний комплекс «Заклад загальної середньої освіти І-Ш ступенів - заклад дошкільної освіти» Татарбунарської міської ради Одеської області забезпечити висвітлення оголошення про проведення конкурсу на офіційному вебсайті закладу освіти;
голові конкурсної комісії забезпечити перевірку знань законодавства у сфері загальної середньої освіти шляхом проведення письмового тестування. (а.с. 142-143 т.1)
Вимоги до кандидата на посаду директора, строк подання заяв та перелік документів визначені в додатку до наказу відділу освіти Татарбунорської міської ради №74-о/д від 22.04.2021 року. (а.с. 145-149 т.1)
Оголошення про проведення конкурсу на посаду директора «Струмківський НВК заклад загально-середньої освіти І-ІІІ ступенів - заклад дошкільної освіти» Татарбунарської міської ради Одеської області оприлюднено на офіціальній вебсторінці Татарбунарської міської ради Одеської області 22.04.2021 року (а.с. 200 т.1).
18.05.2021 року ОСОБА_1 подала заяву про участь у конкурсі та копії документів згідно переліку, наведеному в оголошенні. (а.с.165, 202 т.1 )
Відповідно до переліку документів, зазначеному в описі документів, позивачем подані наступні копії документів:
1. Заява про участь у конкурсі з наданням згоди на обробку персональних даних відповідно до Закону України «Про захист персональних даних»;
2. Автобіографію;
3. Копія паспорта громадянина України;
4. Копії документів про вищу освіту (з додатком, що є його невід`ємною частиною) не нижче освітнього ступеня магістра (спеціаліста): копія дублікату диплому (НОМЕР_4), завірена копія диплому (НОМЕР_3). Також зазначено, що копія дублікату додатку очікується.
5. Документ, що підтверджує вільне володіння державною мовою - завірений витяг з залікової відомості до диплому.
6. Довідка про проходження попереднього (періодичного) психіатричного огляду, яка видається відповідно до порядку проведення обов`язкових попередніх та періодичних психіатричних оглядів;
7. Довідку про наявність або відсутність судимості;
8. Мотиваційний лист, складений у довільній формі.
Відповідно до протоколу засідання Конкурсної комісії з проведення конкурсу на посаду директора «Струмківський НВК заклад загально-середньої освіти І-ІІІ ступенів - заклад дошкільної освіти» Татарбунарської міської ради Одеської області №1 від 27.05.2021 ухвалено, зокрема:
допустити ОСОБА_1 та ОСОБА_7 до участі у конкурсі;
провести 11 червня 2021 року об 12,30 годині у сесійній залі Татарбунарської міської ради 1 етап конкурсного відбору на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Татарбунарської міської ради (тестування на знання законодавства України у сфері загальної середньої освіти);
провести 15 червня 2021 року об 12.00 годині у сесійній залі Татарбунарської міської ради П етапу конкурсного відбору на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Татарбунарської міської ради (вирішення ситуаційного завдання на перевірку професійних компетентностей);
провести ІНФОРМАЦІЯ_4 з 14 по 16 год. ІІІ етап презентації перспективного плану розвитку закладу освіти відповідей на запитання членів комісії. (а.с. 119-124 т. 1)
Відповідно до протоколу засідання Конкурсної комісії з проведення конкурсу на посаду директора «Струмківський НВК заклад загально-середньої освіти І-ІІІ ступенів - заклад дошкільної освіти» Татарбунарської міської ради Одеської області №2 від 11.06.2021 ухвалено, зокрема:
Замінити дату проведення ІІІ етапу конкурсу - презентації перспективного плану розвитку закладу освіти (з урахуванням надання відповідей на запитання членів комісії) з 17.06.2021 з 14 по 16 годину на 16 червня 2021 року з 14.40 по 17.40 годину.
До другого етапу конкурсу (письмового вирішення ситуаційного завдання) допускаються ОСОБА_1 , яка набрала 1 бал та ОСОБА_7 , яка набрала 1 бал. (а.с.125-128 т.1).
Відповідно до протоколу засідання Конкурсної комісії з проведення конкурсу на посаду директора «Струмківський НВК заклад загально-середньої освіти І-ІІІ ступенів - заклад дошкільної освіти» Татарбунарської міської ради Одеської області №3 від 15.06.2021 ухвалено, зокрема:
Затвердити 4 вимоги до розв`язання ситуаційних питань (перевірка професійних компетентностей відповідно додатку 2 Положення)
До третього етапу конкурсу та відкритої презентації перспективного плану розвитку закладу освіти допускаються ОСОБА_1 , яка набрала 1,95 балів та ОСОБА_7 , яка набрала 1,9 балів. (а.с.129-135 т.1).
Відповідно до протоколу засідання Конкурсної комісії з проведення конкурсу на посаду директора «Струмківський НВК заклад загально-середньої освіти І-ІІІ ступенів - заклад дошкільної освіти» Татарбунарської міської ради Одеської області №4 від 16.06.2021 ухвалено, зокрема:
Затвердити 4 вимоги до оцінювання публічної та відкритої презентації перспективного плану розвитку закладу освіти.
За результатами оцінювання презентації перспективного плану розвитку закладу освіти та надання відповідей на запитання членів конкурсної комісії в межах змісту конкурсного випробування ОСОБА_1 отримує 1,40 балів, ОСОБА_7 отримує 1,65 балів.
За загальним заліком ОСОБА_1 отримала 4.35 балів; ОСОБА_7 отримала 4,55 балів.
Переможцем конкурсного відбору на посаду директора комунального закладу «Струмківський навчально-виховний комплекс «Заклад загальної середньої освіти І-Ш ступенів - заклад дошкільної освіти» Татарбунарської міської ради Одеської області» визначено ОСОБА_7 (а.с.135-141 т.1).
Позивач вважаючи, порушеною процедуру проведення конкурсного відбору, та як наслідок, його результатів, оформлених протоколами, що призвело, на її переконання, до порушення прав позивача, як кандидата на посаду директора «Струмківський НВК заклад загально-середньої освіти І-ІІІ ступенів - заклад дошкільної освіти» Татарбунарської міської ради Одеської області, звернулась до суду з даним адміністративним позовом.
Суспільні відносини, що виникають у процесі реалізації конституційного права людини на освіту, прав та обов`язків фізичних і юридичних осіб, які беруть участь у реалізації цього права, а також визначає компетенцію державних органів та органів місцевого самоврядування у сфері освіти регулює Закон України «Про освіту» від 5 вересня 2017 року № 2145-VIII.
Відповідно до ч. 2 ст. 26 цього Закону керівник закладу освіти призначається засновником у порядку, визначеному законами та установчими документами, з числа претендентів, які вільно володіють державною мовою і мають вищу освіту.
Додаткові кваліфікаційні вимоги до керівника та порядок його обрання (призначення) визначаються спеціальними законами та установчими документами закладу освіти.
Разом з тим, правові, організаційні та фінансові засади функціонування і розвитку системи загальної середньої освіти, що сприяє вільному розвитку людської особистості, формує цінності правового демократичного суспільства в Україні визначає Закон України «Про загальну середню освіту» від 13 травня 1999 року № 651-XIV.
Згідно з ч.2 ст. 26 Закону України №651- XIV керівник закладу загальної середньої освіти призначається на посаду та звільняється з посади рішенням засновника (засновників) закладу або уповноваженого ним (ними) органу.
Керівник державного, комунального закладу загальної середньої освіти призначається на посаду за результатами конкурсного відбору строком на шість років (строком на два роки - для особи, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше) на підставі рішення конкурсної комісії, до складу якої входять представники засновника (засновників), трудового колективу, громадського об`єднання батьків учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти та громадського об`єднання керівників закладів загальної середньої освіти відповідної адміністративно-територіальної одиниці. До участі у роботі комісії з правом дорадчого голосу можуть залучатися представники громадських об`єднань та експерти у сфері загальної середньої освіти.
Положення про конкурс на посаду керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти розробляє та затверджує засновник на підставі типового положення, затвердженого центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
Аналогічні положення містяться і в Законі України «Про повну загальну середню освіту» від 16 січня 2020 року № 463-IX.
Так, як вже встановлено судом, рішенням сьомої сесії VIII скликання Татарбунарської міської ради затверджено положення про конкурс на посади директорів комунальних закладів загальної середньої освіти Татарбунарської міської ради.
Це Положення визначає процедуру організації, проведення конкурсу та призначення на посади директорів комунальних закладів загальної середньої освіти Татарбунарської міської ради (далі - Заклади освіти).
Пунктом 1 положення встановлено, що конкурс складається з таких етапів:
прийняття рішення про проведення конкурсу, затвердження складу конкурсної комісії, оприлюднення оголошення;
прийняття документів від осіб, які виявили бажання взяти участь у конкурсі;
перевірка поданих документів щодо відповідності установленим законодавством вимогам;
допущення та/або недопущення до участі у конкурсі;
оприлюднення на вебсайті Татарбунарської міської ради (далі - Засновник) переліку осіб, допущених до участі у конкурсному відборі (далі - кандидати);
ознайомлення кандидатів із Закладом освіти, його трудовим колективом та представниками органів громадського самоврядування закладу;
проведення конкурсного відбору;
визначення переможця конкурсу;
оприлюднення результату конкурсу на офіційному вебсайті Засновника.
Відповідно до п. 4-5 Положення дата початку конкурсу визначається наказом начальника Відділу освіти.
Оголошення про проведення конкурсу оприлюднюється на офіційних вебсайтах Засновника, Закладу освіти наступного робочого дня після прийняття рішення про проведення конкурсу та має містити:
найменування і місцезнаходження Закладу освіти;
найменування посади та умови оплати праці;
кваліфікаційні вимоги до директора Закладу освіти відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту»;
вичерпний перелік, кінцевий строк і місце подання документів для участі в конкурсі;
дату та місце початку конкурсного відбору, етапи його проведення та тривалість;
прізвище та ім`я, номер телефону та адресу електронної пошти особи, уповноваженої надавати інформацію про конкурс та приймати документи для участі в конкурсі.
Для проведення конкурсу наказом по Відділу освіти затверджується склад конкурсної комісії чисельністю 6 (шість) осіб, з рівною кількістю представників кожної із сторін, визначених Законом України «Про повну загальну середню освіту» та визначається голова, заступник голови і секретар конкурсної комісії. (п. 6 Положення).
Згідно з п. 12 Положення організаційною формою роботи конкурсної комісії є засідання. У разі необхідності конкурсна комісія може проводити засідання в он-лайн режимі/інший спосіб із використанням засобів відео/телезв`язку, про що зазначається у протоколі.
Рішення конкурсної комісії оформляється протоколом, який підписується всіма присутніми членами конкурсної комісії та оприлюднюється на офіційному вебсайті Засновника протягом наступного робочого дня з дня проведення засідання конкурсної комісії.
Згідно з п. 13 Положення Конкурсна комісія є повноважною за умови присутності на її засіданні не менше двох третин від її затвердженого складу.
Конкурсна комісія приймає рішення більшістю від її затвердженого складу. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови конкурсної комісії (заступника - в разі відсутності голови на засіданні).
Форма голосування (відкрита/таємна) може визначається більшістю присутніх членів конкурсної комісії. Підрахунок голосів після таємного голосування проводиться відкрито членами комісії присутніми на засіданні.
Кожен член конкурсної комісії має один голос та голосує особисто. Голосування за інших осіб і передача права голосу іншому членові конкурсної комісії або іншій особі не дозволяються.
Отже, як вбачається з матеріалів справи, відповідно до наказу №74-о/д від 22.04.2021 року Відділом освіти Татарбунарської міської ради Одеської області оголошено конкурсу на посаду директора комунального закладу «Струмківський навчально-виховний комплекс «Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів - заклад дошкільної освіти» Татарбунарської міської ради.
Оголошення про проведення конкурсу на посаду директора «Струмківський НВК заклад загально-середньої освіти І-ІІІ ступенів - заклад дошкільної освіти» Татарбунарської міської ради Одеської області оприлюднено на офіціальній вебсторінці Татарбунарської міської ради Одеської області 22.04.2021 року.
Цим же наказом затверджено склад конкурсної комісії у складі 6 осіб.
Наказом Відділу освіти Татарбунарської міської ради Одеської області від 26.05.2021 року №88-о/д внесено зміни до наказу №74-о/д від 22.04.2021 року, виклавши в новій редакції склад конкурсної комісії, кількісний склад якої залишився незмінним.
Як вбачається з протоколів конкурсної комісії від 27.05.2021 року, 11.06.2021 року, 15.06.2021 року та 16.06.2021 року рішення приймались конкурсною комісією у складі 6, 6, 5 та 6 осіб відповідно, а отже правомочним складом.
Таким чином, доводи представника позивача щодо порушення відповідачем порядку проведення конкурсу з огляду на те, що оголошення про проведення конкурсу опубліковано не 19.02.2021 року, а 24.04.2021 року та щодо того, що рішення комісії приймались не повноважним складом є необґрунтованими.
Щодо конфлікту інтересів.
Відповідно до п. 14 Положення до складу конкурсної комісії не може бути включена особа яка:
визнана в установленому законом порядку недієздатною або цивільна дієздатність якої обмежена;
має судимість або на яку протягом останнього року накладалося адміністративне стягнення за вчинення корупційного або пов`язаного із корупцією правопорушення;
відповідно до Закону України "Про запобігання корупції'" є близькою особою учасника конкурсу або особою, яка може мати конфлікт інтересів.
Зазначене положення відповідає вимогам п.4 ст. 39 Закону України «Про повну загальну середню освіту»
Так, згідно з ч.1 ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції» потенційний конфлікт інтересів - наявність у особи приватного інтересу у сфері, в якій вона виконує свої службові чи представницькі повноваження, що може вплинути на об`єктивність чи неупередженість прийняття нею рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.
При цьому, за твердженнями представника позивача та позивача конфлікт інтересів ОСОБА_1 та члена конкурсної комісії ОСОБА_5 полягає у тому, що позивач відмовилась на вимогу останньої звільняти вчителів, які досягли пенсійного віку.
Проте, належних та достатніх доказів зазначеним обставинам до суду не надано.
Крім того, позивачем не надано доказів наявності в даній ситуації саме приватного інтересу у сфері, в якій як позивач так і ОСОБА_5 виконує свої службові чи представницькі повноваження, а також доказів того, що ОСОБА_5 має повноваження вимагати вчинення зазначених дій.
Таким чином позивачем не доведено наявність конфлікту інтересів.
Щодо прийому документів.
Відповідно до п.п. 21 - 24 Положення для участі у конкурсі подають такі документи:
заява про участь у конкурсі з наданням згоди на обробку персональних даних відповідно до Закону України «Про захист персональних даних»;
автобіографія та/або резюме (за вибором учасника конкурсу);
копія паспорта громадянина України;
копія документа про вищу освіту (з додатком, що є його невід`ємною частиною) не нижче освітнього ступеня магістра (спеціаліста);
документ, що підтверджує вільне володіння державною мовою;
копія трудової книжки чи інших документів, що підтверджують стаж педагогічної (науково-педагогічної) робота не менше трьох років на день їх подання;
довідка про відсутність судимості;
довідка про проходження попереднього (періодичного) психіатричного огляду;
мотиваційний лист, складений у довільній формі.
Особа може надати інші документи, що підтверджують її професійні та/або моральні якості.
Визначені у цьому пункті документи подаються особисто (або уповноваженою згідно з довіреністю особою) до конкурсної комісії у визначений в оголошенні строк, що становить 30 календарних днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурсу.
Відповідальність за достовірність поданих документів несе особа, яка виявила бажання брати участь у конкурсі.
Уповноважена особа приймає документи за описом, копію якого надає особі, яка їх подає.
Уповноважена особа здійснює звірку копій документів згідно з оригіналами; поданих учасниками конкурсного відбору. У разі виявлення недоліків у поданих документах особі, яка виявила бажання брати участь у конкурсі, надається право їх усунути упродовж відведеного строку для подання документів.
Документи, що надійшли після завершення строку їх подання на розгляд конкурсній комісії не подаються.
Упродовж п`яти робочих днів з дня завершення строку подання документів для участі в конкурсі конкурсна комісія: перевіряє подані документи щодо відповідності установленим вимогам, приймає рішення про допущення та/або недопущення до участі у конкурсі; оприлюднює на офіційному вебсайті Засновника перелік осіб, допущених у конкурсному відборі.
Як вбачається з матеріалів справи документи для участі у конкурсі прийнято ОСОБА_6 , що на переконання представника позивача та позивача є неправомірно, оскільки ОСОБА_6 не входить до складу конкурсної комісії.
Так, відповідно до п. 5 наказу №74-о/д від 22.04.2021 року уповноваженою особою з надання інформації про конкурс, з прийому документів для участі у конкурсі та відповідальною за організацію проведення конкурсу призначено головного спеціаліста відділу освіти Татарбунарської міської ради ОСОБА_6 .
В свою чергу, згідно з п.9 Положення до організації роботи конкурсної комісії, за рішенням начальника Відділу освіти, можуть бути залучені працівники Відділу освіти.
Таким чином, оскільки ОСОБА_6 уповноважена начальником Відділу освіти саме на виконання організаційної роботи конкурсної комісії, відповідач та ОСОБА_6 діяли в межах повноважень та на підставі Закону, а доводи позивача в даному випадку є необґрунтованими.
Стосовно документу про володіння державною мовою.
Відповідно до п.13 ч.1 ст.9 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», керівники закладів освіти всіх форм власності зобов`язані володіти державною мовою та застосовувати її під час виконання службових обов`язків.
Згідно з ч.2 ст.10 цього ж Закону рівень володіння державною мовою особами, визначеними пунктами 1, 3, 4, 7, 9, 10, 13 частини першої статті 9 цього Закону, засвідчується державним сертифікатом про рівень володіння державною мовою, що видається Національною комісією зі стандартів державної мови відповідно до цього Закону.
Разом з тим, як передбачено абзацом 1 частини 1 розділу IX «Перехідні положення» Закону, частини друга та третя статті 10 набирають чинності через два роки з дня набрання чинності цим Законом.
Закон набув чинності 16.07.2019, у зв`язку із чим вимога про засвідчення рівня володіння державною мовою відповідним державним сертифікатом набуває чинності з 17.07.2021 та не була чинною на час подання документів для участі у конкурсі.
Як вбачається з матеріалів справи, рівень володіння державною мовою конкурсантом ОСОБА_7 (в дівоцтві - ОСОБА_8 ) підтверджується атестатом про середню освіту від 28.06.1986 НОМЕР_2, де відображено вивчення української мови та літератури.
При цьому, як обґрунтовано зазначив представник відповідача, рядок 5 опису документів (при прийнятті первинних документів) не заповнювався ні у ОСОБА_7 ні у ОСОБА_1 . Запис у рядку 5 опису ОСОБА_1 перенесено з рядку 4 (копія документа про освіту), де під пунктами від 1 до 4 перелічені документи про освіту конкурсанта, оскільки весь перелік документів про освіту фізично не вміщувався в один рядок.
Крім надання первинного пакету документів та складення опису обома конкурсантами додатково надані окремі документи. Так, ОСОБА_7 додатково надала копію вищевказаного атестату про середню освіту від 28.06.1986 НОМЕР_2 та свідоцтва про шлюб, а ОСОБА_1 надала копію свідоцтва про шлюб та оригінал додатка до диплому для звірки.
Надання інших документів в межах строку їх подання та виправлення недоліків в поданих документах допускається пунктами 21 та 22 Положення про конкурс на посади директорів комунальних закладів загальної середньої освіти Татарбунарської міської ради.
Відповідно до пункту 21 Положення, копії описів надані головним спеціалістом відділу освіти ОСОБА_6 обом конкурсантам.
Таким чином, доводи позивача стосовно не надання другою конкурсанткою документу про володіння державною мовою та не надання позивачу опису поданих нею документів є необґрунтованими та спростовуються наявними в матеріалах справи доказами.
Щодо оцінювання виконання ситуаційного завдання, презентації плану розвитку та оприлюднення результатів.
Відповідно до п. 27 Положення конкурсний відбір переможця конкурсу здійснюється за результатами:
перевірки знань законодавства у сфері загальної середньої освіти, зокрема законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та інших нормативно-правових актів у сфері загальної середньої освіти, яка здійснюється шляхом проведення письмового або комп`ютерного тестування (спосіб складання тестів визначається Відділом освіти при прийнятті рішення про проведення конкурсу);
перевірки професійних компетентностей шляхом письмового виконання ситуаційного завдання;
публічної та відкритої презентації державною мовою перспективного плану розвитку Закладу загальної середньої освіти, а також
надання відповідей на запитання членів конкурсної комісії у межах змісту конкурсного ви пробування.
Пунктом 36 Положення встановлено, що після складання тестування кандидат проходить перевірку професійних компетентностей шляхом розв`язання ситуаційного завдання. Ситуаційне завдання вирішується письмово державною мовою. Ситуаційне завдання кандидат обирає особисто шляхом витягування його із запропонованих конвертів.
Варіанти ситуаційних завдань формуються головою Комісії із практики роботи у закладах освіти у вибірковий спосіб та є змінними при новому конкурсі.
Зразок ситуаційного завдання зазначений у додатку 6 до Положення.
Під час оцінювання професійної компетентності кандидатів за результатами розв`язання ситуаційного завдання виставляються такі бали:
2 бали - кандидатам, ситуаційне завдання яких розв`язане з дотриманням вимог законодавства, правового поля, причинно-наслідкових зав`язків, принципу логіки, виявлення високого рівня знань, умінь, компетентностей, необхідних для ефективного виконання посадових обов`язків;
1 бал - кандидатам, ситуаційне завдання яких розв`язане з неповним дотриманням вимог законодавства, правового поля, причинно-наслідкових зав`язків, та виявленням достатнього або середнього рівнів знань, умінь, компетентностей, необхідних для ефективного виконання посадових обов`язків-
0 балів - кандидатам, ситуаційне завдання яких розв`язане з недотриманням вимог законодавства, правового поля, причинно-наслідкових зав`язків, принципу логіки, виявлення низького рівня знань, умінь, компетентностей, необхідних для ефективного виконання посадових обов`язків. (пункт 39 Положення).
Відповідно до п. 40 Положення оцінювання професійної компетентності кандидатів здійснюється кожним членом конкурсної комісії індивідуально на засіданні конкурсної комісії шляхом виставлення балів, які вносяться до відомості про результати перевірки професійних компетентностей за формою згідно з додатком 2.
Пунктами 42-45 визначено, що публічна та відкрита презентація перспективного плану розвитку Закладу освіти здійснюється державною мовою та може тривати до 30 (тридцяти) хвилин.
По завершенню представлення кандидатом презентації члени комісії мають право ставити запитання в межах змісту конкурсного випробування. Час на запитання та надання відповідей кандидатом не може перевищувати 30 (тридцяти) хвилин.
Оцінювання результату публічної та відкритої презентації перспективного плану розвитку Закладу освіти, надання відповідей на запитання членів конкурсної комісії в межах змісту конкурсного випробування здійснюється шляхом виставлення балів, як середнє арифметичне значення індивідуальних оцінок членів конкурсної комісії, які вносяться до відомості за результатами публічної відкритої презентації перспективного плану розвитку Закладу освіти та надання відповідей на запитання членів конкурсної комісії за формою згідно з додатком 3.
Для оцінювання публічної та відкритої презентації перспективного плану розвитку Закладу освіти, надання відповідей на запитання членів конкурсної комісії використовується така система:
2 балі: - кандидатам, професійна компетентність яких відповідає вимозі та які виявили глибокі знання, уміння, компетенції, необхідні для ефективного виконання посадових обов`язків;
1 бал - кандидатам, професійна компетентність яких відповідає вимозі в обсязі, мінімально достатньому для виконання посадових обов`язків;
0 балів - кандидатам, професійна компетентність яких не відповідає вимозі
Згідно з п. 46 - 49 Положення визначення остаточних результатів конкурсного відбору здійснюється у балах, шляхом заповнення зведеної відомості конкурсного відбору на посаду директора (додаток 4). Загальний рейтинг кандидатів визначається, шляхом складання балів за результатами тестування та середніх балів за розв`язок ситуаційного завдання та надання відповідей на запитання членів конкурсної комісії в межах змісту конкурсного випробування.
Сума таких балів є загальним рейтингом: кандидата (додаток 5). Першим за рейтингом та переможцем конкурсу є кандидат, який набрав найбільшу загальну кількість балів. Результати визначення загального рейтингу кандидатів відображаються у протоколі.
Конкурсна комісія протягом двох робочих днів з дня завершення конкурсного відбору визначає переможця конкурсу та оприлюднює результати конкурсу на офіційному вебсайті Засновника.
За результатами конкурсних випробувань конкурсна комісія визнає переможця конкурсу або визнає конкурс таким, що не відбувся.
Отже, як вже встановлено судом, протоколом засідання Конкурсної комісії з проведення конкурсу на посаду директора «Струмківський НВК заклад загально-середньої освіти І-ІІІ ступенів - заклад дошкільної освіти» Татарбунарської міської ради Одеської області №3 від 15.06.2021 ухвалено, зокрема:
затвердити 4 вимоги до розв`язання ситуаційних питань (перевірка професійних компетентностей відповідно додатку 2 Положення), а саме:
Вимога 1 - рівень оперування посиланнями на законодавство. Оцінюється перша вимога на -
2 бали - виявили знання, уміння, компетенції, необхідні для ефективного виконання посадових обов`язків;
1 бал - виявили знання в мінімально достатньому обсязі, для виконання посадових обов`язків;
0 балів - професійна компетентність яких не відповідає вимогам.
Вимога 2 - рівень логічності викладення ситуаційного завдання (наявність причинно - наслідкових зав`язків у викладенні відповіді). Оцінюється друга вимога на -
2 бали - виявили знання, уміння, компетенції, необхідні для ефективного виконання посадових обов`язків.
1 бал - виявили знання в мінімально достатньому обсязі, для виконання посадових обов`язків,
0 балів - професійна компетентність яких не відповідає вимогам.
Вимога 3 - рівень знань, умінь, компетентності при розв`язанні ситуаційного завдання. Оцінюється третя вимога на -
2 бали - виявили знання, уміння, компетенції, необхідні для ефективного виконання посадових обов`язків;
1 бал - виявили знання в мінімально достатньому обсязі, для виконання й посадових обов`язків;
0 балів - професійна компетентність яких не відповідає вимогам.
Вимога 4 - повнота вирішення ситуаційного завдання. Оцінюється четверта вимога на -
2 бали - виявили знання, уміння, компетенції, необхідні для ефективного виконання посадових обов`язків;
1 бал - виявили знання в мінімально достатньому обсязі, для виконання посадових обов`язків,
0 балів - професійна компетентність яких не відповідає вимогам.
Так, форма відомості про результат перевірки професійних компетентностей визначена додатком 2 до Положення про конкурс, затвердженого рішенням 7 сесії 8 скликання Татарбунарської міської ради, яке відповідає Типовому положенню та є невід`ємною частиною Положення про конкурс.
Протоколом засідання Конкурсної комісії з проведення конкурсу на посаду директора «Струмківський НВК заклад загально-середньої освіти І-ІІІ ступенів - заклад дошкільної освіти» Татарбунарської міської ради Одеської області №4 від 16.06.2021 ухвалено, зокрема:
затвердити чотири вимоги до оцінювання публічної та відкритої презентації перспективного плану розвитку закладу освіта, а саме:
Вимога 1 - рівень знання законодавства.
Оцінюється перша вимога на -
2 бали - виявили знання, уміння, компетенції, необхідні для ефективного виконання посадових обов`язків;
1 бал - виявили знання в мінімально достатньому обсязі, для виконання посадових обов`язків;
0 балів - професійна компетентність яких не відповідає вимогам.
Вимога 2 - професійна компетентність, ефективність прийняття рішень. Оцінюється друга вимога на -
2 бали - виявили знання, уміння, компетенції, необхідні для ефективного виконання посадових обов`язків;
1 бал - виявили знання в мінімально достатньому обсязі, для виконання посадових обов`язків;
0 балів - професійна компетентність яких не відповідає вимогам.
Вимога 3 - організація роботи закладу оцінюється третя вимога на -
2 бали - виявили знання, уміння, компетенції, необхідні для ефективного виконання посадових обов`язків;
1 бал - виявили знання в мінімально достатньому обсязі, для виконання посадових обов`язків;
0 балів - професійна компетентність яких не відповідає вимогам.
Вимога 4 - розуміння погреб здобувачів освіти. Оцінюється четверта вимога на -
2 бали - виявили знання, уміння, компетенції, необхідні для ефективного виконання посадових обов`язків;
1 бал - виявили знання в мінімально достатньому обсязі, для виконання посадових обов`язків;
0 балів - професійна компетентність яких не відповідає вимогам.
Форма відомості за результатами публічної відкритої презентації перспективного плану розвитку закладу освіти та надання відповідей на запитання членів конкурсної комісії визначена додатком 3 до Положення про конкурс, затвердженого рішенням 7 сесії 8 скликання Татарбунарської міської ради, яке відповідає Типовому положенню та є невід`ємною частиною Положення про конкурс.
Стосовно переліку вимог, суд зазначає, що
Пунктом 9 Типового положення про конкурс на посаду керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти, затвердженого наказом МОН України від 28.03.208 №291 (яке було чинним на час проведення конкурсу), передбачено, що перелік питань та форма перевірки знання законодавства (письмове чи комп`ютерне тестування), зразок ситуаційного завдання та критерії оцінювання тестувань і завдань визначаються у положенні про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти та оприлюднюються на веб-сайті засновника.
Таким чином, це питання не врегульоване Типовим положенням, а уповноваженим органом виконавчої влади надано засновникам закладів освіти повноваження самостійно визначати критерії оцінювання.
Рішення конкурсної комісії, оформлені протоколами від 15.06.2021 року №3 та від 16.06.2021 року №4 є чинним та прийнятим в межах повноважень комісії.
Суд вважає необґрунтованими доводи представника позивача щодо неправомірності складання та оцінювання ситуаційного завдання та публічної презентації перспективного плану розвитку закладу освіти за формами визначеними додатками 2 та 3 до Положення.
Також, судом під час розгляду справи встановлено, що відповідачем в повній мірі забезпечено своєчасне та повне оприлюднення рішень конкурсної комісії на офіційному вебсайті Татарбунарської міської ради, а також відеозаписів, що підтверджується зібраними у справі доказами та визнано під час судового розгляду стороною позивача.
Зазначене спростовує і доводи позивача щодо того, що про результати конкурсного відбору їй стало відомо лише при отриманні наказу про звільнення, оскільки позивач була присутня при оголошенні результатів 3 етапу конкурсу та загальних результатів, що підтверджується відеозаписом засідання конкурсної комісії. Також, про результати 3 етапу конкурсу розміщено інформацію на вебсайті Татарбунарської міської ради 17.06.2021 року, де можна ознайомитись і з відеозаписом і з протоколом №4 від 16.06.2021 року.
З урахуванням зазначеного суд дійшов висновку, що відсутні підстави для визнання противоправними та скасування результатів конкурсу на посаду директора «Струмківського навчально-виховного комплексу «Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів - заклад дошкільної освіти» Татарбунарської міської ради Одеської області, які були прийняті конкурсною комісією під час проведення конкурсного відбору на заняття посади директора комунального закладу «Струмківський навчально-виховний комплекс «Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів - заклад дошкільної освіти» Татарбунарської міської ради Одеської області, у зв`язку з чим позовні вимоги задоволенню не підлягають.
З огляду на те, що суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову, вимога щодо стягнення на користь позивача моральної шкоди також задоволенню не підлягає.
Згідно положень ст.75 КАС України, достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. При цьому в силу положень ст.76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Згідно з ч. 1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Таким чином, особливістю адміністративного судочинства є те, що обов`язок доказування в спорі покладається на відповідача орган публічної влади, який повинен надати суду всі матеріали, які свідчать про його правомірні дії.
Відповідно до ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Оцінивши кожні докази, які є у справі щодо його належності, допустимості, достовірності та їх достатності і взаємного зв`язку у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд дійшов висновку, що заявлені позовні вимоги не підлягають задоволенню.
Згідно зі ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).
Судові витрати розподілити відповідно до ст.139 КАС України.
Керуючись ст. ст. 2, 4, 9, 11, 69-72, 86, 158-163, 167, 254 КАС України суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до конкурсної комісії з проведення конкурсного відбору на заняття посади директора комунального закладу "Струмківський навчально-виховний комплекс "Заклад загально середньої освіти І-ІІІ ступенів - заклад дошкільної освіти" Татарбунарської міської ради Одеської області, Відділу освіти Татарбунарської міської ради Одеської області про визнання протиправними та скасування результатів конкурсу - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст.255 КАС України.
Відповідно до ст.295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляд справи проводився в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення виготовлено та підписано суддею 11.11.2022 року.
Позивач: ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , с. Струмок, Одеська область, 65049);
Відповідач: конкурсна комісія з проведення конкурсного відбору на заняття посади директора комунального закладу "Струмківський навчально-виховний комплекс "Заклад загально середньої освіти І-ІІІ ступенів - заклад дошкільної освіти" Татарбунарської міської ради Одеської області (вул. Лесі Українки, 18, м. Татарбунари, Татарбунарський район, Одеська область, 68100);
Відповідач: Відділу освіти Татарбунарської міської ради Одеської області код (ЄДРПОУ 44023630, адреса: вул. 23 серпня, буд. 50, м. Татарбунари, Татарбунарський район, Одеська область, 68100).
Суддя П.П. Марин
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.11.2022 |
Оприлюднено | 16.11.2022 |
Номер документу | 107271964 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо прийняття громадян на публічну службу, з них |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Марин П.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні