Справа № 420/9421/21
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 жовтня 2021 року Одеський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді, Бжассо Н.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження в м. Одесі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю КАТАНЗАРО ЄВРАЗІЯ до Одеської митниці Держмитслужби, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Одеської митниці, як відокремленого підрозділу Державної митної служби України про визнання протиправним та скасування рішення про визначення коду товару від 14.03.2021 року
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю КАТАНЗАРО ЄВРАЗІЯ до Одеської митниці Держмитслужби, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Одеської митниці, як відокремленого підрозділу Державної митної служби України, за результатом розгляду якого позивач просить суд:
Визнати протиправним та скасувати рішення Одеської митниці Держмитслужби про визначення коду товару № КТ-UA500020-0023-2021 від 14.03.2021 року;
Стягнути з Одеської митниці Держмитслужби на користь Товариства з обмеженою відповідальністю КАТАНЗАРО ЄВРАЗІЯ судові витрати.
В обґрунтування адміністративного позову представник позивача зазначає, що на підставі контракту від 03.06.2019 №0306/19 та додатку № 5/20 від 18.01.2021 року, компанія International Beer Breweries Ltd, Ізраїль поставила на адресу позивача Концентрований сік лайму освітлений асептичний Т-5074, виробництва компанії International Beer Breweries Ltd, (Ізраїль), у кількості 1,000 тон, термін відвантаження: січень-лютий 2021; ціна: 1810 (одна тисяча вісімсот десять) дол. США/тонна, CIF Одеса (Україна) та Концентрований сік ананасу Т-898, виробництва компанії International Beer Breweries Ltd, (Ізраїль) у кількості 14,820 тон, термін відвантаження: січень-лютий 2021; ціна: 1 900 (одна тисяча чотириста тридцять п`ять) дол. США/тонна, CIF Одеса (Україна). 09.02.2021 року до Одеської митниці Держмитслужби декларантом подано митну декларацію № UA500020/2021/004213 від 09.02.2021 (Додаткова декларація до попередньої митної декларації), в якій визначені коди товарів: 2009499910 - "Соки з плодів (включаючи виноградне сусло) або соки овочеві, незброджені та без додання спирту, з доданням або без додання цукру чи інших підсолоджувальних речовин: - сік ананасовий: - інший: з числом Брікса понад 20, але не більш як 67: який не містить доданого цукру: концентрований" та 2009393910 - "Соки з плодів (включаючи виноградне сусло) або соки овочеві, незброджені та без додання спирту, з доданням або без додання цукру чи інших підсолоджувальних речовин: - соки інших цитрусових: - інші: з числом Брікса понад 20, але не більш як 67: вартістю понад 30 євро за 100 кг маси нетто: які не містять доданого цукру: концентровані". Проте, 14.03.2021 року відділом митного оформлення № 1 м/п "Одеса" Одеської митниці Держмитслужби прийнято Рішення про визначення коду товару від 14.03.2021 №КТ- UA500020-0023-2021, яким змінені заявлені коди УКТЗЕД та описи товарів: щодо товару № 1 митницею визначений код товару за УКТЗЕД - 2009493000 (Соки з плодів (включаючи виноградне сусло) або соки овочеві, незброджені та без додання спирту, з доданням або без додання цукру чи інших підсолоджувальних речовин: - сік ананасовий: - інший: з числом Брікса понад 20, але не більш як 67: вартістю понад 30 евро за 100 кг маси нетто, який містить доданий цукор; щодо товару №2 митницею визначений код товару за УКТЗЕД - 2009393100 (Соки з плодів (включаючи виноградне сусло) або соки овочеві, незброджені та без додання спирту, з доданням або без додання цукру чи інших підсолоджувальних речовин: - соки інших цитрусових: - інші: з числом Брікса понад 20, але не більш як 67: вартістю понад 30 евро за 100 кг маси нетто: які містять доданий цукор). Представник позивача вважає, що рішення Одеської митниці Держмитслужби про визначення коду товару № KT-UA500020-0023-2021 від 14.03.2021 року порушує інтереси позивача та є протиправним, оскільки суперечить положенням законодавства України, а саме: частини 1 статті 8, частини 2 статті 19 Конституції України; частини 4 статті 3, частин 1, 2, 4 статті 69 Митного кодексу України від 13.03.2012; правил 1, 3(a), 6 Основних правил інтерпретації УКТЗЕД, які містяться у Митному тарифі України, затвердженому Законом України від 04.06.2020 № 674-ІХ "Про Митний тариф України"; Національного стандарту України "Консерви. Соки та сокові продукти. Частина 1. Терміни та визначення понять" (ДСТУ 4283.1:2007), затвердженого наказом Держстандарту України від 04.04.2007 № 76; Національного стандарту України "Консерви. Соки та сокові продукти. Частина 2. Номенклатура та вимоги" (ДСТУ 4283.2:2007), затвердженого наказом Держстандарту України від 04.04.2007 № 76; Національного стандарту України "Консерви. Соки відновлені. Загальні технічні умови" (ДСТУ 7159:2010), затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 11.03.2010 №85; Загального стандарту Кодексу для фруктових соків та нектарів (CODEX STAN 247-2005, IDT), (ДСТУ-Н CODEX STAN 247:2014), введеного в дію в Україні наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 02.12.2014 № 1432; Пояснень до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, які затверджені наказом Державної митної служби України від 14.07.2020 № 256; пунктів 4, 7 розділу III Порядку роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, який затверджений наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 650 (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 02.07.2012 за № 1085/21397); пункту 6 розділу VI Порядку взаємодії структурних підрозділів та територіальних органів Державної фіскальної служби України із Спеціалізованою лабораторією з питань експертизи та досліджень ДФС під час проведення досліджень (аналізів, експертиз), який затверджений наказом Міністерства фінансів України від 02.12.2016 № 1058 (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 26.12.2016 за № 1693/29823).
Ухвалою суду від 09.06.2021 року відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 08.07.2021 року.
08.07.2021 року від представника відповідача надійшов відзив на адміністративний позов, згідно з яким, оскаржуване рішення приймалось на підставі Глави 11 Митного кодексу України, УКТЗЕД в редакції товарної номенклатури Митного тарифу України , затвердженої Законом України від 19.09.2013 року № 584-VII, Основні правила інтерпретації класифікації товарів в УКТЗЕД , Пояснення до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затверджені наказом Держмитслужби України від 14.07.2020 року № 256.
10.09.2021 року суд залучив до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Одеську митницю, як відокремлений підрозділ Державної митної служби України (код ЄДРПОУ ВП - 44005631).
10.09.2021 року суд закрив підготовче провадження у справі та призначив справу до судового розгляду по суті на 04.10.2021 року.
04.10.2021 року від представника позивача надійшла заява про розгляд справи в порядку письмового провадження за його відсутності.
Відповідач та третя особа у судове засідання не з`явилися, належним чином та своєчасно повідомлялися про дату, час і місце судового розгляду.
Відповідно до ч. 1 ст. 205 КАС України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Відповідно до ч. 9 ст. 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Справу розглянуто в порядку письмового провадження.
Суд розглянув матеріали справи, всебічно і повно з`ясував всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінив надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності та робить наступні висновки.
03.06.2019 між компанією International Beer Breweries Ltd, Ізраїль (Продавець) та TOB "КАТАНЗАРО ЄВРАЗІЯ" (Покупець) укладений контракт №0306/19, пунктом 1.1 якого передбачено, що Продавець продає, а Покупець купує сировину для виробництва соків та соковмісних напоїв, що містять напої з торговельної марки Gat Foods, іменовано надалі "Товар", на умовах, вказаних у Додатках до дійсного Контракту. Найменування Товару, що постачається за даним Контрактом, визначається у Додатках, що є невід`ємною частиною цього Контракту.
Відповідно до пункту 3 Додатку № 5/20 від 18.01.2021 до контракту № 0306/19 від 03.06.2019 Продавець продає, а Покупець купує: Концентрований сік лайму освітлений асептичний Т-5074, виробництва компанії International Beer Breweries Ltd, (Ізраїль), іменоване надалі "Товар" на наступних умовах: кількість 1,000 тон, термін відвантаження: січень-лютий 2021; ціна: 1810 (одна тисяча вісімсот десять) дол. СІПА/тона, CIF Одеса (Україна).
Також, відповідно до пункту 5 Додатку №5/20 від 18.01.2021 до контракту №0306/19 від 03.06.2019 Продавець продає, а Покупець купує: Концентрований сік ананасу Т-898, виробництва компанії International Beer Breweries Ltd, (Ізраїль), іменоване надалі "Товар" на наступних умовах: кількість: 14,820 тон, термін відвантаження: січень - лютий 2021; ціна: 1 900 (одна тисяча чотириста тридцять п`ять) дол. США/тона, CIF Одеса (Україна).
09.02.2021 до Одеської митниці Держмитслужби декларантом подано митну декларацію № UA500020/2021/004213 від 09.02.2021, в графі 31 "Вантажні місця та опис товару" були наведені наступні описи товарів та в графі 33 "Код товару" визначені такі коди товарів:
щодо товару № 1: опис товару: "1. Концентрований сік ананасовий без додання цукру, з числом Брікса 60,7% - 60,8%, густиною 1,294 г/см3 - 1,295 г/см3 при 20 гр. С, вміст цукру 57,66-57,76 мас. %, вартістю понад 18 евро за 100 кг маси нетто для промпереробки у харчовій промисловості, асептичного консервування, 57 бочок, по 260 кг нетто у кожній, усього 14 820 кг нетто. Співвідношення цукру та кислот відповідає концентрованому сіку ананасовому та виключає додані цукри та етиловий спирт. Сік укладений у асептичні мішкі, які знаходяться у металевих бочках. Не для роздрібного продажу. Не в первинній упаковці. Дата виробництва 21 бочка - 17.06.2020, термін придатності 17.09.2021; 36 бочок - 05.01.2021, термін придатності 05.04.2021. Фірма - виробник International Beer Breweries Ltd Ізраїль"; код товару: 2009499910 - "Соки з плодів (включаючи виноградне сусло) або соки овочеві, незброджені та без додання спирту, з доданням або без додання цукру чи інших підсолоджувальних речовин: - сік ананасовий: - інший: з числом Брікса понад 20, але не більш як 67: який не містить доданого цукру: концентрований".
щодо товару № 2: опис товару: "1. Концентрований сік лайму без додання цукру, з числом Брікса 56,8%, густина 1,27 г/см3 при 20 гр. С, вміст цукру 53,96 мас. %, вартість понад 30 євро за 100 кг маси нетто для промпереробки у харчовій промисловості, асептичного консервування, 4 бочки по 250 кг нетто, усього 1000 кг нетто для промпереробки у харчовій промисловості, асептичного консервування. Співвідношення цукру та кислот відповідає концентрованому сіку лайму та виключає додані цукри та етиловий спирт. Сік укладений у асептичні мішки, які знаходяться у металевих бочках. Не для роздрібного продажу. Не в первинній упаковці. Дата виробництва 06.01.2021, термін придатності 06.01.2023. Фірма-виробник International Beer Breweries Ltd Ізраїль"; код товару: 2009393910 - "Соки з плодів (включаючи виноградне сусло) або соки овочеві, незброджені та без додання спирту, з доданням або без додання цукру чи інших підсолоджувальних речовин: - соки інших цитрусових: - інші: з числом Брікса понад 20, але не більш як 67: вартістю понад 30 євро за 100 кг маси нетто: які не містять доданого цукру концентровані".
Разом з митною декларацією позивачем до Одеської митниці Держмитслужби подані наступні документи: пакувальний лист № 1-85674 від 25.01.2021, рахунок-фактуру (інвойс) №1-85674 від 25.01.2021, коносамент № ZIMUHFA4222538 від 25.01.2021, навантажувальний документ № 10474 від 03.02.2021, фітосанітарний сертифікат № 305384 від 21.01.2021, сертифікат про походження товару №IS21110752 від 26.01.2021, прайс-лист виробника б/н від 25.01.2021, страховий поліс №550-0000466-19 від 25.01.2021, зовнішньоекономічний договір (контракт) №0306/19 від 03.06.2019, додаток №5/20 від 18.01.2021 до контракту №0306/19 від 03.06.2019, декларацію-інвойс, складену уповноваженим експортером №1-85709 від 25.01.2021, декларації виробника б/н від 25.01.2021, заяви виробника про відсутність добавок б/н від 25.01.2021, заяви виробника про відсутність добавок ГМО б/н від 25.01.2021, сертифікати здоров`я б/н від 25.01.2021, сертифікати якості б/н від 25.01.2021, копія митної декларації країни відправлення № 110085032 від 26.01.2021.
10.02.2021 року Одеською митницею Держмитслужби проведений митний огляд товару та відібрані проби (зразки) товару.
01.03.2021 року Одеським управлінням експертизи та досліджень Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби складений висновок № 1420003600-0143.
14.03.2021 року відділом митного оформлення № 1 м/п "Одеса" Одеської митниці Держмитслужби прийнято Рішення про визначення коду товару від 14.03.2021 №КТ- UA500020-0023-2021, яким змінені заявлені коди УКТЗЕД та описи товарів:
щодо товару № 1 митницею визначений код товару за УКТЗЕД -2009493000 (Соки з плодів (включаючи виноградне сусло) або соки овочеві, незброджені та без додання спирту, з доданням або без додання цукру чи інших підсолоджувальних речовин: - сік ананасовий: - інший: з числом Брікса понад 20, але не більш як 67: вартістю понад 30 евро за 100 кг маси нетто, який містить доданий цукор; та наведений наступний опис товару: "1. Концентрований сік ананасовий, який містить доданий цукор, та не містить етилового спирту з числом Брікса 60,6+/-0,1%, що містить доданий цукор 44,66-44,76 мас %, густиною 1,294 г/см3 - 1,295 г/см3 при 20 гр. С, вміст цукру 57,66-57,76 мас. %, вартістю 159,39 евро за 100 кг маси нетто для промпереробки у харчовій промисловості, асептичного консервування, 57 бочок, по 260 кг нетто у кожній, усього 14 820 кг нетто. Співвідношення цукру та кислот відповідає концентрованому сіку ананасовому. Сік укладений у асептичні мішки, які знаходяться у металевих бочках. Не для роздрібного продажу. Не в первинній упаковці. Дата виробництва 21 бочка - 17.06.2020, термін придатності 17.09.2021; 36 бочок - 05.01.2021, термін придатності 05.04.2021. Фірма-виробник International Beer Breweries Ltd Ізраїль";
щодо товару №2 митницею визначений код товару за УКТЗЕД - 2009393100 (Соки з плодів (включаючи виноградне сусло) або соки овочеві, незброджені та без додання спирту, з доданням або без додання цукру чи інших підсолоджувальних речовин: - соки інших цитрусових: - інші: з числом Брікса понад 20, але не більш як 67: вартістю понад 30 евро за 100 кг маси нетто: які містять доданий цукор).
Частинами 6, 8 ст.257 Митного кодексу України визначено, що умови та порядок декларування, перелік відомостей, необхідних для здійснення митного контролю та митного оформлення, визначаються цим Кодексом. Положення про митні декларації та форми цих декларацій затверджуються Кабінетом Міністрів України, а порядок заповнення таких декларацій та інших документів, що застосовуються під час митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, - центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється органами доходів і зборів на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться такі відомості, у тому числі у вигляді кодів: 1) заявлений митний режим, тип декларації та відомості про особливості переміщення; 2) відомості про декларанта, уповноважену особу, яка склала декларацію, відправника, одержувача, перевізника товарів і сторони зовнішньоекономічного договору (контракту) або іншого документа, що використовується в міжнародній практиці замість договору (контракту), а в разі якщо зовнішньоекономічний договір (контракт) укладено на підставі посередницького договору, - також про іншу, крім сторони зовнішньоекономічного договору (контракту), сторону такого посередницького договору; 3) відомості про найменування країн відправлення та призначення; 4) відомості про транспортні засоби комерційного призначення, що використовуються для міжнародного перевезення товарів та/або їх перевезення митною територією України під митним контролем, та контейнери; 5) відомості про товари: а) найменування; б) звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар; в) торговельна марка та виробник товарів (за наявності у товаросупровідних та комерційних документах); г) код товару згідно з УКТ ЗЕД; ґ) найменування країни походження товарів (за наявності); д) опис упаковки (кількість, вид); е) кількість у кілограмах (вага брутто та вага нетто) та інших одиницях виміру; є) фактурна вартість товарів; ж) митна вартість товарів та метод її визначення; з) відомості про уповноважені банки декларанта; и) статистична вартість товарів; 6) відомості про нарахування митних та інших платежів, а також про застосування заходів гарантування їх сплати: а) ставки митних платежів; б) застосування пільг зі сплати митних платежів; в) суми митних платежів; г) офіційний курс валюти України до іноземної валюти, у якій складені рахунки, визначений відповідно до статті 3-1 цього Кодексу; ґ) спосіб і особливості нарахування та сплати митних платежів; д) спосіб забезпечення сплати митних платежів (у разі застосування заходів гарантування їх сплати); 7) відомості про зовнішньоекономічний договір (контракт) або інший документ, що використовується в міжнародній практиці замість договору (контракту), та його основні умови; 8) відомості, що підтверджують дотримання встановлених законодавством заборон та обмежень щодо переміщення товарів через митний кордон України; 9) відомості про документи, передбачені частиною третьою статті 335 цього Кодексу; 10) довідковий номер декларації (за бажанням декларанта).
Відповідно до ч. ч. 1-4 ст. 67 Митного кодексу України, українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України.
В УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів.
Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, дев`ятий та десятий знаки цифрового коду.
Структура десятизнакового цифрового кодового позначення товарів в УКТ ЗЕД включає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків).
Приписами ч. 1 ст. 68 Митного кодексу України визначено, що ведення УКТ ЗЕД здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ч. ч. 1,2 ст. 69 Митного кодексу України, товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД.
Органи доходів і зборів здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД.
Згідно з ч. ч. 4, 7 ст. 69 Митного кодексу України, у разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів орган доходів і зборів має право самостійно класифікувати такі товари.
Рішення органів доходів і зборів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов`язковими. Такі рішення оприлюднюються у встановленому законодавством порядку. У разі незгоди з рішенням органу доходів і зборів щодо класифікації товару декларант або уповноважена ним особа має право оскаржити це рішення до органу вищого рівня відповідно до глави 4 цього Кодексу або до суду.
Приписами ч. 8 ст. 69 Митного кодексу України передбачено, що висновки інших органів, установ та організацій щодо визначення кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД при митному оформленні мають інформаційний або довідковий характер.
Порядок роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 року № 650, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 02.07.2012 року за № 1085/21397 (далі - Порядок № 650), визначає порядок роботи відділу митних платежів (далі - ВМП), підрозділу митного оформлення (далі - ПМО) та митного поста під час здійснення контролю правильності класифікації товарів, прийняття попередніх рішень про класифікацію товарів та рішень про визначення коду товару, здійснення митних процедур, пов`язаних з контролем правильності класифікації товарів при митному контролі та оформленні товарів, що переміщуються через митний кордон України (далі - товари), порядок взаємодії з іншими структурними підрозділами митного органу при вирішенні питань класифікації товарів, а також здійснення оформлення та реєстрації рішень, надання звітності та інші питання роботи ВМП, ПМО, митного поста у напрямі класифікації товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі - УКТЗЕД).
Згідно з п. 3 розділу І Порядку № 650, класифікація товару - визначення коду товару відповідно до вимог Основних правил інтерпретації УКТЗЕД, передбачених Законом України «Про Митний тариф України» (далі - Основні правила інтерпретації УКТЗЕД), з урахуванням Пояснень до УКТЗЕД, рішень Комітету з Гармонізованої системи опису та кодування товарів Всесвітньої митної організації, методичних рекомендацій щодо класифікації окремих товарів згідно з вимогами УКТЗЕД, розроблених центральним органом виконавчої влади у сфері митної справи на виконання статті 68 Кодексу, до початку переміщення товару через митний кордон України, під час митного оформлення та після завершення митного оформлення;
контроль правильності класифікації товарів - перевірка правильності опису товару та відповідного йому коду в митній декларації вимогам Основних правил інтерпретації УКТЗЕД під час проведення процедур його митного контролю та митного оформлення.
Законом України Про митний тариф України затверджено Основні правила інтерпретації УКТЗЕД.
Пунктами 1-3 Основних правил інтерпретації УКТЗЕД передбачено, що класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється за такими правилами:
1. назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо цими назвами не передбачено іншого, відповідно до таких правил:
2. (a) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який виріб стосується також некомплектного чи незавершеного виробу за умови, що він має основну властивість комплектного чи завершеного виробу. Це правило стосується також комплектного чи завершеного виробу (або такого, що класифікується як комплектний чи завершений згідно з цим правилом), незібраного чи розібраного; (b) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який матеріал чи речовину стосується також сумішей або сполук цього матеріалу чи речовини з іншими матеріалами чи речовинами. Будь-яке посилання на товар з певного матеріалу чи речовини розглядається як посилання на товар, що повністю або частково складається з цього матеріалу чи речовини. Класифікація товару, що складається більше ніж з одного матеріалу чи речовини, здійснюється відповідно до вимог правила 3.
3. У разі коли згідно з правилом 2 (b) або з будь-яких інших причин товар на перший погляд (prima facie) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином: (a) перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис. Проте в разі коли кожна з двох або більше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, що входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише частини товарів, що надходять у продаж у наборі для роздрібної торгівлі, такі товарні позиції вважаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо в одній з них подається повніший або точніший опис цього товару; (b) суміші, багатокомпонентні товари, які складаються з різних матеріалів або вироблені з різних компонентів, товари, що надходять у продаж у наборах для роздрібної торгівлі, класифікація яких не може здійснюватися згідно з правилом 3 (a), повинні класифікуватися за тим матеріалом чи компонентом, який визначає основні властивості цих товарів, за умови, що цей критерій можна застосувати; (c) товар, класифікацію якого не можна здійснити відповідно до правила 3 (a) або 3 (b), повинен класифікуватися в товарній позиції з найбільшим порядковим номером серед номерів товарних позицій, що розглядаються.
Згідно з п. 4 Основних правил інтерпретації УКТЗЕД, товар, який не може бути класифікований згідно з вищезазначеними правилами, класифікується в товарній позиції, яка відповідає товарам, що найбільше подібні до тих, що розглядаються.
Пунктом 6 Основних правил інтерпретації УКТЗЕД визначено, що для юридичних цілей класифікація товарів у товарних підпозиціях, товарних категоріях і товарних підкатегоріях здійснюється відповідно до назви останніх, а також приміток, які їх стосуються, з урахуванням певних застережень (mutatis mutandis), положень вищезазначених правил за умови, що порівнювати можна лише назви одного рівня деталізації. Для цілей цього правила також можуть застосовуватися відповідні примітки до розділів і груп, якщо в контексті не зазначено інше.
Суд встановив, що позивачем ввезені на митну територію України товари "Концентрований сік ананасу Т-898", "Концентрований сік лайму освітлений асептичний Т-5074", які не містять доданого цукру, що підтверджується зовнішньоекономічним договором та додатками до нього, деклараціями виробника International Beer Breweries Ltd, Ізраїль від 25.01.2021 року, специфікаціями від 21.01.2021 року, заявами виробника International Beer Breweries Ltd, Ізраїль про відсутність добавок від 25.01.2021, сертифікатами здоров`я від 25.01.2021 року, сертифікатами якості від 26.01.2021 року.
Відповідно до Митного тарифу України, затвердженого Законом України від 04.06.2020 № 674-ІХ товарна позиція 2009 належить до групи 20 "Продукти переробки овочів, плодів, горіхів або інших частин рослин".
У відповідності до Митного тарифу України, який встановлений Законом України від 04.06.2020 № 674-ІХ, до товарної позиції 2009 "Соки з плодів (включаючи виноградне сусло) або соки овочеві, незброджені та без додання спирту, з доданням або без додання цукру чи інших підсолоджувальних речовин", зокрема, належить сік ананасовий, який поділяється на товарні підпозиції: 1) з числом Брікса не більш як 20 (код 2009 41); 2) інший (код 2009 49).
В свою чергу, товарна підпозиція 2009 49 (інший) поділяється на сік ананасовий з числом Брікса понад 67 та сік ананасовий з числом Брікса понад 20, але не більше як 67.
Сік ананасовий з числом Брікса понад 20, але не більше як 67 включає в себе такі товарні категорії:
1) вартістю понад 30 євро за 100 кг маси нетто, який містить доданий цукор (код 2009 49 30 00);
2) інший, до якого належать товарні підкатегорії:
- з вмістом доданого цукру понад 30 мас. % (код 2009 49 91 00)
- з вмістом доданого цукру не більш як 30 мас. % (код 2009 49 93 00);
- який не містить доданого цукру (код 2009 49 99): концентрований (код 2009 49 99 10) та інший (код 2009 49 99 90).
Таким чином, Митний тариф України, який затверджений Законом України від 04.06.2020 № 674-ІХ, відносить концентрований ананасовий сік з числом Брікса понад 20, але не більше як 67 до соків, які не містять доданого цукру та встановлює код за УКТЗЕД 2009 49 99 10.
Згідно з Митним тарифом України, який встановлений Законом України від 04.06.2020 № 674-ІХ до товарної позиції 2009 "Соки з плодів (включаючи виноградне сусло) або соки овочеві, незброджені та без додання спирту, з доданням або без додання цукру чи інших підсолоджувальних речовин", серед іншого, належить соки ІНШИХ цитрусових, які поділяються на товарні підпозиції: 1) з числом Брікса не більш як 20 (код 2009 31); 2) інші (код 2009 39).
В свою чергу, товарна підпозиція 2009 39 (інший) поділяється на соки інших цитрусових з числом Брікса понад 67; з числом Брікса понад 20, але не більш як 67.
Соки інших цитрусових з числом Брікса понад 20, але не більше як 67 поділяються на: А) вартістю не більш як 30 євро за 100 кг маси нетто; та Б) вартістю понад 30 євро за 100 кг маси нетто, що включає в себе такі товарні категорії:
1) які містять доданий цукор (код 2009 39 31 00);
2) які не містять доданого цукру (код 2009 39 39), до якої включають такі товарні підкатегорії: концентровані (код 2009 39 39 10) та інші (код 2009 39 39 90).
Митний тариф України, який затверджений Законом України від 04.06.2020 № 674- ІХ, відносить концентрований сік дайму з числом Брікса понад 20, але не більше як 67 до соків, які не містять доданого цукру та встановлює код за УКТЗЕД 2009 39 39 10.
Згідно з Додатковою приміткою 2 (а) до групи 20 вміст різних цукрів (вміст цукру), виражених як цукроза у продуктах цієї групи, відповідає цифровому показнику рефрактометра (виміряному згідно з методом, який зазначено у додатку до Регламенту ЄС від 11 вересня 2014 року № 974/2014 (01 Ь 274, 16.09.2014, р. 6)) при температурі 20 °С, помноженому на коефіцієнт: 0,93 - для продуктів товарних підпозицій 2008 20-2008 80, 2008 93, 2008 97 і 2008 99; 0,95 - для продуктів інших товарних позицій. В Додатковій примітці 2 (b) до групи 20 вказано, що показник "число Брікса", зазначений у товарній позиції 2009, визначається за цифровим показником рефрактометра (виміряному згідно з методом, який зазначено у додатку до Регламенту ЄС від 11 вересня 2014 року № 974/2014 (ОД Ь 274, 16.09.2014, р. 6)) при температурі 20 °С.
Додатковою приміткою 5 (а) до групи 20 передбачено, що до представлених продуктів застосовуються такі норми: вміст добавки цукру в продуктах товарної позиції 2009 відповідає "вмісту цукру" мінус зазначена нижче цифра, залежно від виду соку: лимонний або томатний сік - 3, виноградний сік - 15, інші фруктові та овочеві соки, включаючи суміші соків, - 13. Відповідно до Додаткової примітки 5 (b) до групи 20 фруктові соки з добавкою цукру, з числом Брікса не більш як 67 і з вмістом менш як 50 мас.% фруктових соків, одержаних з плодів у натуральному вигляді або шляхом розбавлення концентрованих соків, не зберігають властивостей фруктових соків, що класифікуються у товарній позиції 2009.
У додаткових поясненнях до товарної позиції 2009, які містяться в Поясненнях до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, що затверджені наказом Державної митної служби України від 14.07.2020 № 256, зазначено наступне: "Згідно Додаткової примітки 5 (b) до цієї групи продукти, в які був доданий цукор в такій кількості, що вони містять менше 50 мас. % фруктових соків в їх натуральному стані, вважаються такими, що втратили первинні властивості фруктових соків товарної позиції 2009. При визначенні того, чи втратили продукти свої первинні властивості внаслідок додання цукру або ні, слід застосовувати виключно Додаткові примітки 2 та 5 до цієї групи. Вміст різних цукрів, виражених як цукроза, визначається згідно з вищевказаною Додатковою приміткою 2. Якщо вміст доданого цукру, розрахованого згідно з Додатковою приміткою 5 (а) до цієї групи, перевищує 50 мас. %, тоді розрахований вміст фруктового соку в натуральному стані складає менше 50 мас. %, то даний продукт не включається у товарну позицію 2009. Положення Додаткової примітки 5(b) не застосовується до концентрованих натуральних фруктових соків. Отже, концентровані натуральні фруктові соки, не виключаються з товарної позиції 2009".
Суд зазначає, що з огляду на зміст оскаржуваного рішення про визначення коду товару № КТ-UA500020-0023-2021, відповідачем щодо товару № 1 змінено код УКТЗЕД з 2009499910 на 2009 49 30 00 Сік ананасовий з числом Брікса понад 20, але не більше як 67, вартістю понад 30 євро за 100 кг маси нетто, який містить доданий цукор. Щодо товару № 2 код УКТЗЕД змінено з 2009393910 на 2009 39 31 00 соки інших цитрусових з числом Брікса понад 20, але не більше як 67, вартістю понад 30 євро за 100 кг маси нетто, які містять доданий цукор.
Вказане рішення прийняте відповідачем на підставі висновку Одеського управління експертиз та досліджень спеціалізованої лабораторії з питань експертиз та досліджень від 01.03.2021 року № 1420003600-0143, згідно з яким, експертом встановлено, що визначені показники проб №№ 1, 2 товару не суперечать опису товару у гр. 31 МД ІМ 40ДЕ від 09.02.2021 року № UA500020/2021/0004213 Концентрований сік ананасовий … з числом Брікса 60,7-60,8% та Концентрований сік лайму … з числом Брікса 56,8% .
Як вказав вище суд, з огляду на додаткові пояснення до товарної позиції 2009, які містяться в Поясненнях до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, що затверджені наказом Державної митної служби України від 14.07.2020 № 256, положення Додаткової примітки 5(b) не застосовується до концентрованих натуральних фруктових соків. Отже, концентровані натуральні фруктові соки, не виключаються з товарної позиції 2009.
Суд зазначає, що наданими до митного оформлення документами підтверджується факт придбання та розмитнення позивачем товарів концентрованих соків без додавання цукру.
Згідно з п. 3.2 Національного стандарту України "Консерви. Соки та сокові продукти. Частина 1. Терміни та визначення понять" (ДСТУ 4283.1:2007), затвердженого наказом Держстандарту України від 04.04.2007 №76, "сік натуральний (juice)" - рідкий продукт без добавок, призначений для подальшого промислового переробляння (підпункт 3.2.1); "сік концентрований натуральний (concentrated juice)" - густий продукт, отриманий з соку натурального фізичним видаленням частини води, яка міститься в ньому, але не сушений, призначений для подальшого промислового переробляння (підпункт 3.2.1).
В пункті 3.3 "Готова продукція" вказаного Національного стандарту містяться визначення термінів:
"сік (juice)" - рідкий продукт, отриманий з їстівної частини одного чи декількох видів стиглих, свіжих або збережених охолодженими фруктів і/або овочів механічною дією, та законсервований фізичним способом, окрім обробляння іонізувальним опромінюванням, здатний до збродження, але незброджений, який має відповідний колір, смак та аромат, властиві фруктам та овочам після термічного оброблення (підпункт 3.3.1);
"сік відновлений (juice from concentrate)" - продукт, отриманий доданням до соку концентрованого натурального і/або пюре підготовленої питної води з одночасним відновленням аромату доданням натуральних ароматизаторів чи без відновлення аромату (підпункт 3.3.2);
"сік з м`якоттю (pulpy juice, juice with pulp)" - рідкий продукт, отриманий механічним відділенням рідкої фази фруктів, овочів, або їх суміші з частиною м`якоті та/чи отриманий змішуванням густої фази їстівної частини фруктів, овочів або їх суміші (пюре і/або концентрованих натуральних соків) з сиропом з цукру, сахарів та/або меду натурального з одночасним відновленням аромату чи без відновлення аромату;
"нектар (nectar)" - рідкий продукт, отриманий змішуванням соку натурального, та/або соку концентрованого натурального, та/або пюре натурального, та/або пюре концентрованого натурального з підготованою питною водою, і/або цукром чи сахарами. цукровим сиропом, і/або натуральним медом з одночасним відновленням аромату або без відновлення аромату, здатний до зброджування, але незброджений, що може містити добавки, законсервований фізичним способом, окрім обробляння іонізувальним опромінюванням (підпункт 3.3.4);
напій соковий (soft drink) - рідкий продукт, отриманий змішуванням соків, і/або пюре, концентрованих соків, концентрованого пюре з одного або декількох видів плодів із підготовленою питною водою, цукром/сахарами), цукровим сиропом, або іншими підсолоджувачами, законсервований фізичним або хімічним способами (підпункт 3.3.7).
Тобто, концентровані натуральні соки отримують з соків натуральних фізичним видаленням частини води, яка міститься в ньому, призначені для подальшого промислового переробляння без додавання цукрів. Концентровані натуральні соки є сировиною для виготовлення готової продукції, зокрема: соків, відновлених соків, соків з м`якоттю, нектарів, коктейлів, морсів, напоїв сокових. Готова продукція - соки, відновлені соки, соки з м`якоттю, нектари, коктейлі, морси, напої сокові виробляється з доданням цукру та містять додані цукри.
З урахуванням викладеного, суд робить висновок про наявність підстав для визнання протиправним та скасування рішення Одеської митниці Держмитслужби про визначення коду товару № КТ-UA500020-0023-2021 від 14.03.2021 року.
Згідно з ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Судом встановлено, що за звернення до суду із зазначеним адміністративним позовом позивачка сплатила судовий збір у розмірі 2270,00 грн.
З огляду на вищевикладене, суд робить висновок, що адміністративний позов ТОВ КАТАНЗЕРО ЄВРАЗІЯ належить до задоволення.
Керуючись ст.ст.2, 3, 6, 8, 9, 73, 74, 75, 76, 77, 94, 139, 173-183, 192-228, 205, 243, 245, 246, 250, 262, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Задовольнити адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю КАТАНЗАРО ЄВРАЗІЯ до Одеської митниці Держмитслужби, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Одеської митниці, як відокремлений підрозділ Державної митної служби України про визнання протиправним та скасування рішення про визначення коду товару від 14.03.2021 року.
Визнати протиправним та скасувати рішення Одеської митниці Держмитслужби про визначення коду товару № КТ-UA500020-0023-2021 від 14.03.2021 року.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Одеської митниці Держмитслужби (код ЄДРПОУ 43333459) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю КАТАНЗАРО ЄВРАЗІЯ (код ЄДРПОУ 36343154) суму сплаченого судового збору в розмірі 2270 грн. 00 коп. дві тисячі двісті сімдесят гривень 00 копійок).
Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.
Апеляційна скарга подається учасниками справи безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду.
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю КАТАНЗАРО ЄВРАЗІЯ (вул. Космонавта Комарова, буд. 10, оф. 406, м. Одеса, 65101; код ЄДРПОУ 36343154).
Відповідач - Одеська митниця Держмитслужби (вул. Івана і Юрія Лип, 21-а, м. Одеса, 65078, код ЄДРПОУ: 43333459).
Третя особа - Одеська митниця, як відокремлений підрозділ Державної митної служби України (код ЄДРПОУ ВП - 44005631; вул. Івана і Юрія Лип, 21-а, м. Одеса, 65078)
Повний текст рішення складений та підписаний судом 06 жовтня 2021 року.
Суддя Н.В. Бжассо
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.10.2021 |
Оприлюднено | 11.10.2021 |
Номер документу | 100181419 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Бжассо Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні