Рішення
від 11.10.2021 по справі 200/6723/21
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 жовтня 2021 р. Справа№200/6723/21

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Голубової Л.Б., за участі секретаря судового засідання Грисюк І.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1

до Святогірської міської ради

третя особа: державний навчальний заклад Слов`янський професійний аграрний ліцей

про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії

позивача: не з`явився,

представника відповідача: Чепур Т.В., згідно витягу з ЄДР,

представника третьої особи: Гончарова Л.В., згідно наказу від 02.03.2020 року

ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом до Святогірської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача: державний навчальний заклад Слов`янський професійний аграрний ліцей про:

- визнання протиправним та скасування рішення про відмову у наданні дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельних ділянок із кадастровими номерами: 1424282400:04:000:0635, 1424282400:04:000:0632, 1424282400:04:000:0631, 1424282400:04:000:0636 в оренду, викладеного у формі листа від 06.04.2021 року № 569/02.01-15;

- зобов`язання прийняти рішення про надання дозволу на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок комунальної власності та зміни їх цільового призначення на 01.07 (для городництва), з ціллю подальшого отримання земельних ділянок в оренду для городництва, за кадастровими номерами: 1424282400:04:000:0635, 1424282400:04:000:0632, 1424282400:04:000:0631, 1424282400:04:000:0636.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач 24.03.2021 року звернулася до відповідача з заявою про надання дозволу на розробку проектів землеустрою щодо відведення чотирьох земельних ділянок комунальної власності за кадастровими номерами: 1424282400:04:000:0635, 1424282400:04:000:0632, 1424282400:04:000:0631, 1424282400:04:000:0636 та зміни їх цільового призначення на 01.07 (для городництва) з метою подальшого отримання земельних ділянок в оренду для городництва.

Однак, листом від 06.04.2021 року Святогірська міська рада повідомила позивача, що земельні ділянки за кадастровими номерами: 1424282400:04:000:0635, 1424282400:04:000:0632, 1424282400:04:000:0631, 1424282400:04:000:0636, розташовані на території Святогірської міської ради Краматорського району (територія колишньої Хрестищенської сільської ради) належать до земель сільськогосподарського призначення. На даний час ділянки перебувають у постійному користуванні Слов`янського ПТУ № 6 з цільовим призначенням 01.09 - для дослідних навчальних цілей. З зазначених причин відповідач відмовився надати позивачу дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо спірних земельних ділянок.

Зазначає, що земельні ділянки, віднесені до однієї категорії, можуть використовуватися за різними видами цільового призначення, посилаючись на відповідну практику Верховного Суду.

Вважає, що підставою відмови у наданні дозволу на розробку земельної ділянки може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Наголошує, що таке рішення відповідача порушує її право користування природними об`єктами, передбачене Конституцією та Земельним кодексом України.

З зазначених підстав просить задовольнити позовні вимоги.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 04 червня 2021 року позовну заяву залишено без руху.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 16 червня 2021 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні). Прийнято розгляд справи проводити в строки встановлені ст. 258 КАС України.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 25 серпня 2021 року вирішено проводити розгляд справи за правилами загального позовного провадження, замінено спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) підготовчим засіданням, продовжено строк підготовчого засідання на тридцять днів та призначено підготовче засідання на 14 вересня 2021 року.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 14 вересня 2021 року підготовче провадження у справі закрите та призначене судове засідання для розгляду справи по суті на 27 вересня 2021 року.

27 вересня 2021 року розгляд справи відкладено на 11 жовтня 2021 року.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 28 вересня 2021 року клопотання Святогірської міської ради про залучення третьої особи на стороні відповідача у справі задоволено та залучено до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача - державний навчальний заклад Слов`янський професійний аграрний ліцей .

Позивачем 11.10.2021 року надано клопотання про залишення позовної заяви без розгляду, яке не підлягає задоволенню у зв`язку із спливом процесуальних строків для подання такої заяви, оскільки частиною третьою статті 240 КАС України передбачено, що заява про залишення позову без розгляду може бути подана лише до початку розгляду справи по суті. Зазначене клопотання розглянуто в судовому засідання 11.10.2021 року та за результатами розгляду прийнято протокольну ухвалу.

Відповідачем надано письмовий відзив від 02.07.2021 року № 1317/02.01-15 (а.с. 71-75). В обґрунтування незгоди з позовними вимогами зазначає, що загальні засади діяльності посадових осіб місцевого самоврядування, їх правовий статус визначено Законом України Про місцеве самоврядування в Україні .

Зазначає, що відповідно до статті 117 Земельного кодексу України передача земельних ділянок державної власності у комунальну власність чи навпаки здійснюється за рішеннями відповідних органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування, які здійснюють розпорядження землями державної чи комунальної власності.

Відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області від 09.02.2021 № 41-ОТГ Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність передано Святогірській міській територіальній громаді в особі Святогірської міської ради у комунальну власність земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності площею 1050,0150 га, які розташовані в адмінмежах Святогірської міської територіальної громади Слов`янського району Донецької області за межами населеного пункту згідно з актом прийому-передачі.

Відповідно до цього наказу Святогірською міською радою прийнято рішення № 101-VІІ-8 від 05.03.2021 Про прийняття у комунальну власність Святогірської територіальної громади в межах території Святогірської міської ради.

Відповідно з додатком до вказаного рішення відповідачем прийнято на баланс земельні ділянки з кадастровими номерами 1424282400:04:000:0635, 1424282400:04:000:0632, 1424282400:04:000:0631, 1424282400:04:000:0636.

Згідно додатку до акту приймання-передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення із державної у комунальну власність від 25.02.2021 року в відомостях про обтяження речових прав про земельні ділянки зазначено державний акт від 01.01.1978 Б 003304 про право постійного користування землею Слов`янським Сель ПТУ № 6 Слов`янського району Донецької області.

З підстав наявних записів у відомостях про обтяження речових прав на спірні земельні ділянки відповідач вважає, що правомірно відмовив позивачу у наданні дозволу на розробку спірних земельних ділянок, оскільки приписами діючого земельного законодавства неможливо надати дозвіл на розробку проектів землеустрою, яка вже належить на праві постійного користування вказаній вище юридичній особі.

З зазначених причин відповідач просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

Позивачем надано відповідь на відзив від 12.07.2021 року (а.с. 104-110). Зазначає, що документи, надані до відзиву в якості письмових доказів є неналежними та недостовірними, оскільки їх копії не засвідчені належним чином, а доводи відповідача про те, що спірні земельні ділянки знаходяться у користуванні Сель ПТУ № 6 є бездоказовими, оскільки такої юридичної особи з кодом ЄДРПОУ 00000000 не існує.

Третьою особою надано пояснення від 04.10.2021 року, відповідно до яких державний навчальний заклад Слов`янський професійний аграрний ліцей є правонаступником Слов`янського Сель ПТУ № 6 Слов`янського району Донецької області, якому на праві постійного користування належать спірні земельні ділянки відповідно до акту постійного користування від 01.01.1978 Б 003304. Державний навчальний заклад Слов`янський професійний аграрний ліцей також надав довідку про реорганізацію Слов`янського Сель ПТУ № 6 та відповідні накази, що підтверджують таку реорганізацію.

В судовому засіданні директор навчального закладу пояснив, що спірні земельні діялнки оцінено та взято на баланс державного навчального закладу Слов`янський професійний аграрний ліцей . В дійсний час земля використовується ліцеєм для навчально-дослідницьких цілей.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 72-79 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВСТАНОВИВ:

Позивач - ОСОБА_1 є громадянкою України, що підтверджено копією ID-паспорта громадянина України № НОМЕР_1 (а.с. 134-135). Згідно довідки про реєстрацію місця проживання особи ОСОБА_1 зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 (а.с. 133).

24.03.2021 року позивач звернулася до відповідача з заявою про надання дозволу на розробку проектів землеустрою щодо відведення чотирьох земельних ділянок з кадастровими номерами: 1424282400:04:000:0635, 1424282400:04:000:0632, 1424282400:04:000:0631, 1424282400:04:000:0636 комунальної власності та зміни їх цільового призначення на 01.07 (для городництва) з метою подальшого отримання земельних ділянок в оренду для городництва (а.с. 12).

Проте, листом від 06.04.2021 року № 569/02.01-15 Святогірська міська рада повідомила позивача, що земельні ділянки 1424282400:04:000:0635, 1424282400:04:000:0632, 1424282400:04:000:0631, 1424282400:04:000:0636, розташовані на території Святогірської міської ради Краматорського району (територія колишньої Хрестищенської сільської ради) та належать до земель сільськогосподарського призначення (а.с. 13).

Відповідач у листі зазначив, що на даний час ділянки перебувають у постійному користуванні Слов`янського ПТУ № 6 з цільовим призначенням 01.09 - для дослідних навчальних цілей, тому причин відповідач відмовився надати дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо спірних земельних ділянок.

Судом встановлено, що наказом Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області від 09.02.2021 № 41-ОТГ Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність передано Святогірській міській територіальній громаді в особі Святогірської міської ради у комунальну власність земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності площею 1050,0150 га, що розташовані в адмінмежах Святогірської міської територіальної громади Слов`янського району Донецької області за межами населеного пункту згідно з актом прийому-передачі (а.с. 76).

Актом прийому-передачі від 25.02.2021 року Головне управління Держгеокадастру у Донецькій області передало, а Святогірська міська рада прийняла земельні ділянки згідно з додатком, серед яких були земельні ділянки з кадастровими номерами 1424282400:04:000:0635, 1424282400:04:000:0632, 1424282400:04:000:0631, 1424282400:04:000:0636 (а.с. 77-85).

Відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області від 09.02.2021 № 41-ОТГ Святогірською міською радою прийнято рішення № 101-VІІ-8 від 05.03.2021 Про прийняття у комунальну власність Святогірської територіальної громади в межах території Святогірської міської ради (а.с. 98-101).

Відповідно з додатком до вказаного рішення відповідачем прийнято на баланс, у тому числі спірні земельні ділянки з кадастровими номерами 1424282400:04:000:0635, 1424282400:04:000:0632, 1424282400:04:000:0631, 1424282400:04:000:0636.

Згідно додатку до акту приймання-передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення із державної у комунальну власність від 25.02.2021 року в відомостях про обтяження речових прав про земельні ділянки зазначено державний акт від 01.01.1978 Б 003304 про право постійного користування землею Слов`янським Сель ПТУ № 6 Слов`янського району Донецької області.

Інформацією з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку також підтверджено право постійного користування землею за Слов`янським Сель ПТУ № 6 Слов`янського району Донецької області (а.с. 90-97). При цьому код юридичної особи вказано як 0000000, проте суд не бере до уваги такі доводи позивача, оскільки унікальний ідентифікаційний номер юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України створений 1996 року, тому державний акт від 01.01.1978 Б 003304 не міг містити коди ЄДРПОУ.

Відтак, державним актом серії Б № 003304 від 01.01.1978 року підтверджено право постійного користування землею площею 235,9 га сільськогосподарського призначення Слов`янським Сель ПТУ № 6, тобто, земельних ділянок, що зазначені у зверненні позивача від 24.03.2021 року (а.с. 86-89).

Відповідно до витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку 19.12.2019 року відділом у Слов`янському районі міськрайонного управління у Слов`янському районі та у м. Слов`янську Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області внесено до кадастру запис про державний акт на право постійного користування Слов`янським Сель ПТУ № 6 землею серії Б № 003304 від 01.01.1978 року (а.с. 112-131).

Щодо правонаступництва третьої особи - державного навчального закладу Слов`янський професійний аграрний ліцей , судом встановлено наступне.

Довідкою державного навчального закладу Слов`янський професійний аграрний ліцей від 04.10.2021 року № 01-16/155 підтверджено, що Слов`янське Сель ПТУ № 6 перейменовано в СПТУ № 146 згідно наказу Донецького обласного управління профтехосвіти № 409 від 10.08.1984 року. СПТУ № 146 реорганізовано в ПТУ № 146 згідно з наказом управління народної освіти № 207 від 28.04.1989 року. ПТУ № 146 перейменовано в Слов`янський професійний аграрний ліцей відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України № 372 від 12.06.2003 року, а Слов`янський професійний аграрний ліцей, в свою чергу, перейменовано в державний навчальний заклад Слов`янський професійний аграрний ліцей відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України № 595 від 30.06.2009 року. Третьою особою надано до матеріалів справі всі документи, що підтверджують його правонаступництво.

Таким чином, на час розгляду звернення позивача від 24.03.2021 року про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок комунальної власності був чинним державний акт Б № 003304, який надавав права третій особі, як правонаступнику на постійне користування земельною ділянкою площею 235,9 га.

Відповідно до частини першої статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Оскільки питання встановлення наявності чи відсутності у певної особи речових прав на земельну ділянку вирішуються в порядку цивільного чи господарського судочинства, то суд має надати оцінку спірному рішенню відповідача про відмову у наданні дозволу на розробку проектів землеустрою по чотирьох спірних земельних ділянках, що належать третій особі на праві постійного користування.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з положеннями частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України в справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до пп. 9,10 п. б, ч.1 ст. 33 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать делеговані повноваження, зокрема: організація і здійснення землеустрою, погодження проектів землеустрою; здійснення контролю за впровадженням заходів, передбачених документацією із землеустрою.

Приписами частини 1 статті 3 Земельного кодексу України визначено, що земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Відповідно до частини 3 статті 2 Земельного кодексу України об`єктами земельних відносин є землі в межах території України, земельні ділянки та права на них, у тому числі на земельні частки (паї).

Згідно частини 2 статті 1 Кодексу суб`єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади. Право власності на землю гарантується.

Статтею 12 Земельного кодексу України встановлено, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить, зокрема, розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.

Приписами частини 1 статті 116 Земельного кодексу України визначено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування (частина 2 статті 116 Земельного кодексу України).

Відповідно до ч. 6 ст. 118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідно до ст. 121 Земельного кодексу України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах:

а) для ведення фермерського господарства - в розмірі земельної частки (паю), визначеної для членів сільськогосподарських підприємств, розташованих на території сільської, селищної, міської ради, де знаходиться фермерське господарство. Якщо на території сільської, селищної, міської ради розташовано декілька сільськогосподарських підприємств, розмір земельної частки (паю) визначається як середній по цих підприємствах. У разі відсутності сільськогосподарських підприємств на території відповідної ради розмір земельної частки (паю) визначається як середній по району;

б) для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара;

в) для ведення садівництва - не більше 0,12 гектара;

г) для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у селах - не більше 0,25 гектара, в селищах - не більше 0,15 гектара, в містах - не більше 0,10 гектара;

ґ) для індивідуального дачного будівництва - не більше 0,10 гектара;

д) для будівництва індивідуальних гаражів - не більше 0,01 гектара.

Розмір земельних ділянок, що передаються безоплатно громадянину для ведення особистого селянського господарства, може бути збільшено у разі отримання в натурі (на місцевості) земельної частки (паю).

Окремо слід зазначити, що позивач просила відповідача надати дозвіл на розробку проектів землеустрою щодо відведення чотирьох земельних ділянок комунальної власності загальною площею 235,9 га, проте частиною першою статті 36 Земельного кодексу України передбачено, що громадянам або їх об`єднанням із земель державної або комунальної власності можуть надаватися в оренду земельні ділянки для городництва.

Згідно з приписами статей 12, 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Крім того, як зазначено вище, згідно зі статтею 25 Закону України Про місцеве самоврядування сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.

Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Статтею 118 Земельного кодексу України встановлено виключний перелік підстав для відмови у наданні дозволу. До цього ж, нею не передбачено, що за наслідком розгляду заяви про надання дозволу відповідний орган може не прийняти рішення про його надання або мотивовану відмову.

За змістом частин 1 - 2 статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування передбачений статтею 123 Земельного кодексу України, зокрема, надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі:

- надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення;

- формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання) (частина 1 статті 123 Земельного кодексу України).

Тому наведені у листі відповідача від 06.04.2021 року № 569/02.01-15 рішення про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою та мотиви такого рішення відповідають вимогам статті 123 ЗК України щодо надання мотивованої відмови.

Частиною 5 статті 116 Земельного кодексу України передбачено, що земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.

Відповідно до п. а ст. 141 Земельного кодексу України підставою припинення права користування земельною ділянкою є добровільна відмова від права користування земельною ділянкою. Разом із тим припинення права користування орендованою земельною ділянкою не настає автоматично в силу добровільної відмови від такого права.

Отже, оскільки відповідачу було відомо про наявність у Слов`янського Сель ПТУ № 6 права постійного користування землею згідно з державним актом Б № 003304, що також підтверджується інформацією Державного земельного кадастру, відповідач не мав правових підстав для задоволення заяви ОСОБА_1 про надання дозволу на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок комунальної власності та зміни їх цільового призначення з ціллю подальшого отримання земельних ділянок в оренду, що не узгоджувалося б з частиною 5 статті 116 Земельного кодексу України, та порушило б права законного користувача земельною ділянкою Слов`янського Сель ПТУ № 6.

Крім того, замовивши проект землеустрою, позивач в подальшому не мала би змоги реалізувати своє право на отримання земельних ділянок в оренду через їх знаходження у користуванні іншої особи.

Таким чином, з урахуванням наведеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 до Святогірської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Питання судових витрат не вирішується у зв`язку з відмовою у задоволенні позовних вимог.

Згідно частини 3 статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України у виняткових випадках залежно від складності справи складення рішення, постанови у повному обсязі може бути відкладено на строк не більш як десять, а якщо справа розглянута у порядку спрощеного провадження - п`ять днів з дня закінчення розгляду справи.

Відповідно до частини 4 статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

На підставі вищевикладеного, керуючись статтями 2, 17, 77, 90, 139, 242-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У позовних вимогах ОСОБА_1 (адреса реєстрації відповідно до довідки про реєстрацію місця проживання особи: АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ) до Святогірської міської ради (місцезнаходження згідно даних з ЄДР: 84130, Доненька область, м. Слов`янськ, м. Святогірськ, вул. Володимира Сосюри, буд. 8, код ЄДРПОУ 04053001), третя особа: державний навчальний заклад Слов`янський професійний аграрний ліцей (місцезнаходження згідно даних з ЄДР: 84112, Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Науки, буд. 2, код ЄДРПОУ 02542432) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

Рішення прийняте в нарадчій кімнаті та проголошено його вступну та резолютивну частини в судовому засіданні 11 жовтня 2021 року в присутності представників сторін.

Рішення складено у повному обсязі та підписано 12 жовтня 2021 року.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Рішення суду може бути оскаржене до Першого апеляційного адміністративного суду.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя Л.Б. Голубова

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.10.2021
Оприлюднено19.10.2021
Номер документу100363956
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/6723/21

Постанова від 08.12.2022

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 08.12.2022

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 24.11.2022

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 17.11.2022

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 21.06.2022

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 22.11.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 22.11.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Рішення від 11.10.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голубова Л.Б.

Ухвала від 28.09.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голубова Л.Б.

Ухвала від 14.09.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голубова Л.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні