1-кс/130/622/2021
130/2772/21
У Х В А Л А
18.10.2021 р. м. Жмеринка
Слідчий суддя Жмеринського міськрайонного суду Вінницької області ОСОБА_1 , за участі секретаря судових засідань ОСОБА_2 , розглянувши клопотання старшого слідчого СВ Жмеринського РВП ГУНП у Вінницькій області майора поліції ОСОБА_3 погоджене із прокурором Жмеринської окружної прокуратури ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до документів та їх вилучення у кримінальному провадженні № 42021022130000032 від 08.07.2021 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України,
ВСТАНОВИВ:
Старший слідчий СВ Жмеринського РВП ГУНП у Вінницькій області ОСОБА_3 звернулася до суду з даним клопотанням. Клопотання мотивує тим, що групою слідчих слідчого відділення Жмеринського РВП ГУНП у Вінницькій області за процесуального керівництва Жмеринської окружної прокуратури, здійснюється досудове розслідування кримінального провадження № 42021022130000032 від 08.07.2021 за ознаками злочину, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань на підставі акту ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності ІНФОРМАЦІЯ_1 (далі - Станція) за період з 01.01.2019 по 31.12.2020 та виявлених порушень.
Попередньо встановлено, що за Статутом, Станція є державним суб`єктом господарювання, яка здійснює науково-дослідну, господарську та комерційну діяльність з метою досягнення позитивно-економічних результатів та одержання прибутку.
Відповідно до Акту ревізії, фінансовий план Станції по доходах за 2019 рік не виконаний внаслідок реалізації сільськогосподарської продукції за цінами, які були меншими запланованих та значно меншими за ціни, які склалися на ринку по Вінницькій області та Барському району.
Встановлено, що згідно накладної від 16.09.2019 № 1, підписаної від імені директора Станції ОСОБА_5 та головного бухгалтера ОСОБА_6 товариству з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_2 » реалізовано сої врожаю 2019 року в кількості 1150 тон по ціні 6600,0 грн. на суму 7 590 000, грн. (з урахуванням ПДВ на суму 1 518,0 грн). а всього на 9 109 000,0 грн., ціна реалізації якої на 1691,8 грн./т менша, ніж середні ціни реалізації по підприємствах Вінницької області та на 152.7 грн./т менша, ніж виробнича собівартість 1 тони сої. Разом з тим, у зазначеній накладній в графі «підстава» вказано договір б/н від 05.11.2019, тобто, фактична дата реалізації передує даті укладення договору.
Крім того, згідно накладної від 28.10.2019 № 2, підписаної від імені директора Станції ОСОБА_5 та головного бухгалтера ОСОБА_6 , товариству з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_2 » реалізовано сої врожаю 2019 року в кількості 135.255 тон по ціні 6250,0 грн. на суму 845 343,75 грн. (з урахуванням ПДВ на суму 169 068.75 грн), а всього на 1 014 412,5 грн., ціна реалізації якої на 2 041,8 грн./т менша, ніж середні ціни по підприємствах Вінницької області, та на 502,7 грн./т менша, ніж виробнича собівартість однієї тони сої.
Разом з тим, у зазначеній накладній в графі «підстава» вказано договір б/н від 05.1 1.2019, тобто, фактична дата реалізації передує даті укладення договору.
Таким чином, внаслідок реалізації ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » сої урожаю 2019 року за заниженою вартістю, Станцією у 2019 році недоотримано чистого доходу від її реалізації на суму 2 221 733,7 грн. та державним бюджетом у вигляді ПДВ на суму 444 346,7 грн., оскільки Станція є платником податку на додану вартість, що призвело до збитків Станції та бюджету на вище вказані суми.
Відповідно до Акту ревізії, за даними бухгалтерського обліку, у 2019 році Станцією від реалізації 3 336,0 тон кукурудзи, отримано чистого доходу на суму 10 508 400 грн. (ціна реалізації складає 3 150 грн/т). Згідно інформації ТУ статистики у Вінницькій області, середня ціна продажу кукурудзи, реалізованої підприємствами Вінницької області у 2019 році становила 3 734,3 грн/т, тобто, по Станції вона була меншою на 584,3 грн/т.
Таким чином, внаслідок реалізації ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » всього обсягу вирощеної кукурудзи у 2019 році по заниженій вартості, Станцією недоотримано чистого доходу на суму 1 949 200 грн. та державним бюджетом у вигляді ПДВ на суму 389 800 грн.
Виявлені аналогічні факти реалізації Станцією вирощеної продукції у 2019 році за заниженою вартістю, а саме: соняшника, пшениці 3-го класу, ячменю, - призвели до недоотримання чистого доходу на суму 4 780 100 грн. та державним бюджетом у вигляді ПДВ на суму 956 000 грн. чим спричинено збитків на вище вказані суми.
При досліджені фінансово-господарської діяльності Станції за 2020 рік, ревізією було виявлено наступне.
За даними бухгалтерського обліку, у 2020 році Станцією від реалізації пшениці в кількості 4 034,9 т. отримано чистого доходу на суму 19 565 000 грн. (середня реалізація складала 4 848,9 грн/т ). Згідно інформації ІНФОРМАЦІЯ_3 , середня ціна реалізації пшениці підприємствами у Вінницькій області у 2020 році складала 5 058,4 грн/т.
Так, згідно накладної від 01.09.2020 № 1, підписаної від імені директора ОСОБА_5 та головного бухгалтера ОСОБА_6 , ГОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » реалізовано пшениці врожаю 2020 року в кількості 3 450.491 т. (85,5 % від усього обсягу реалізації) по ціні 4 835,0 грн./т на суму 16 683 123 грн. (з урахуванням ПДВ 3 336 624 грн.), всього на суму 20 019 748 грн. Тобто, реалізовано пшеницю за ціною, яка на 223,4 грн. /т менша, ніж середні ціни реалізації по підприємствах Вінницької області.
Внаслідок реалізації ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » озимої пшениці за заниженою вартістю на 223.4 грн/т, Станцією недоотримано чистого доходу на суму 770 800 грн. та державним бюджетом у виді ПДВ на суму 154 200 грн., чим нанесено збитків на вище вказані суми.
Крім того, встановлені факти реалізації у 2020 році Станцією вирощеної продукції (сої. ячменю, соняшнику) за заниженою вартістю, що призвело до збитків як суб`єкту господарювання так і державному бюджету у виді недоотримання надходжень у виді ПДВ.
Загалом, керівництвом Станції не вивчалася ринкова кон`юнктура, продукція сільського господарства реалізовувалася переважно ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » під час збору врожаю, і як наслідок, упущеної вигоди/недоотриманих доходів від такої реалізації врожаю у 2020 році становила 21 091 300 грн.
Відповідно до п. 2.1 Статуту, Станція є державним суб`єктом підприємницької діяльності, що здійснює її з метою досягнення позитивно економічних результатів та одержання прибутку. Згідно ч. 2 ст. 66 Господарського кодексу України, одним із джерел формування майна підприємства є доходи, одержані від реалізації продукції, послуг, інших видів господарської діяльності. Пунктом 7.7. Статуту визначено, що директор несе персональну відповідальність за стан та діяльність Станції. Відповідно до п. 1 розділу 1 Контракту, керівник здійснює поточне управління Станцією, забезпечує високоприбуткову діяльність , ефективне використання і збереження закріпленого державного майна.
Таким чином, ревізією встановлено фінансові порушення, що призвели до фінансових втрат ресурсів на загальну суму 11 101 700 млн.
При подальшій перевірці фінансово-господарської діяльності Станції, ревізією були встановлені наступні порушення.
Так, із даних бухгалтерського обліку слідує, що Станція залучає сторонні організації для виконання усього комплексу робіт у галузі рослинництва (передпосівна підготовка грунтів, посів сільськогосподарських культур, внесення мінеральних добрив, захист посівів від хвороб, збір перевезення, очищення, сушіння та зберігання врожаю, ін.) Зокрема, незважаючи на наявність сільськогосподарської техніки. Станція у 2019-2020 роках здійснювала виробничо- господарську діяльність, використовуючи посередницькі послуги ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », обсяг господарських операцій з яким становив 45 640 800 грн.
Так, у 2019 році вирощено кукурудзи на площі 326 га в кількості 3 336 т„ виробнича собівартість якої становила 9 845 грн. та повністю (на 100%) сформована за рахунок витрат на оплату послуг і робіт сторонніх організацій, а саме ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».
Окрім того, у 2019 році вирощено сої на площі 974 та в кількості 1 762,7 т., при цьому виробнича собівартість складала 1 1 903,0 тис. гри., з якої прямі матеріальні витрати - 11 1 13.0 тис. грн., в тому числі, витрати на оплату послуг ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » становлять 10 111.0 тис. грн., або 91 %.
Подібно у 2020 році, виграти Станції на оплату послуг вирощеної сої ГОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » становили 85,2 %., а пшениці - 88%. При цьому, у 2019-2020 роках переважний обсяг вирощеного врожаю кукурудзи, пшениці, сої та ін. культур реалізовано ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » по заниженій вартості.
В ході ревізії встановлено, що в порушення вимог ст. 73 Господарського Кодексу України та п. 3.10 Статуту Станції, її директором ОСОБА_7 не направлено звернення до ІНФОРМАЦІЯ_4 (орган управління майном), для отримання згоди на вчинення значних господарських зобов`язань на загальну суму 45 640 800 грн. (у 2019 році - 27 401 100 грн., у 2020 році - 18 239 700 грн.), що перевищує 10 % вартості активів Станції за даними останньої річної фінансової звітності.
Так, без наявної відповідної згоди Академії на вчинення значних господарських зобов`язань. Станція (замовник) в особі директора ОСОБА_5 уклала Договір про надання послуг із ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » в особі директора ОСОБА_8 щодо передпосівної підготовки грунтів, посіву сільськогосподарських культур, внесення мінеральних добрив, захисту рослин, збору, очищенню, зберіганню врожаю та ін. , а всього, згідно актів виконаних робіт за 2019-2020 роки - на 45 640 800 грн. Моніторингом цін наданих аналогічних послуг встановлено, що вони с завищеними в порівнянні із підприємствами Вінницької області та призвели до зайвих витрат станції на орієнтовну суму 3 152 100 грн.
Разом з тим, ревізійною перевіркою встановлені випадки прийняття до оплати Станцією та здійснення завищеної вартості послуг ГОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».
Так, згідно Актів виконаних робіт (надання послуг) № 280 від 25.10.2019, № 66 від 30.04.2020. від ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » безпідставно прийнято до оплати та здійснено оплату Станцією за послуги по протруєнню пшениці і сої, які попередньо були включені до інших видів робіт, що призвело до фінансових втрат Станції на суми 214 887 грн. та 136 552 грн. відповідно.
З метою встановлення об`єктивних обставин справи, проведення експертиз, а також підтвердження чи спростування завданих збитків Станції та державному бюджету внаслідок здійснення господарських відносин із ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », яке, за висновками ревізії, придбавало у Станції сільськогосподарську продукцію за заниженою вартістю, у той же час, використовуючи землі Станції для вирощування такої продукції, за що отримувало від останньої кошти за надання послуг в галузі рослинництва вже за завищеною їх вартістю, - необхідно отримати тимчасовий доступ до оригіналів документів, які стали підставою для таких господарських відносин та перебувають у володіння ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».
Вказані документи мають суттєве значення для справи, містять інформацію про обставини, що підлягають доказуванню, та події кримінального правопорушення, є важливими для встановлення винних осіб. При цьому, неможливо іншими способами встановити обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів, зокрема провес™ судові почеркознавчі експертизи.
У відповідності до ст. 93 Кримінального процесуального кодексу України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Керуючись ч.2 ст.163 Кримінального процесуального кодексу України, з метою виключення ризику загрози зміни або знищення документів, щодо яких подано клопотання про надання тимчасового доступу, прошу проводити розгляд клопотання без виклику представників ГОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».
На підставі вищевикладеного, слідчий просить суд надати прокурорам Жмеринської окружної прокуратури та слідчим СВ Жмеринського РВП ГУНП у Вінницькій області тимчасовий доступ до оригіналів документів, які знаходяться у володінні Товариства з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ( АДРЕСА_1 , код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ).
В судове засідання старший слідчий ОСОБА_3 не з`явилася будучи належним чином повідомленою про дату, час та місце розгляду клопотання, однак подала заяву у якій зазначила, що своє клопотання підтримує в повному обсязі з підстав та обґрунтувань зазначених у ньому, просила клопотання задовольнити.
Відповідно до частини другої статті 163 КПК України якщо сторона кримінального провадження, яка звернулася з клопотанням, доведе наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, клопотання може бути розглянуто слідчим суддею, судом без виклику особи, у володінні якої вони знаходяться.
Згідно належних обґрунтувань слідчої у клопотанні щодо його розгляду за відсутності представників ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », судове засідання проводилось без участі вказаних осіб.
Слідчий суддя, перевіривши наданні матеріали клопотання та дослідивши докази по даних матеріалах, прийшов до наступного висновку.
Згідно із ст.159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Відповідно до ст.160 КПК України, сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу.
Частиною 5 ст.163 КПК України встановлено, що слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами та документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Відтак враховуючи, що старшим слідчим СВ Жмеринського РВП ГУНП у Вінницькій області ОСОБА_3 доведено наявність достатніх підстав вважати, що надання тимчасового доступу до документів, які знаходиться у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », необхідні для повного дослідження обставин кримінального правопорушення, надання йому належної правової оцінки та прийняття законного процесуального рішення, встановлення чи спростування в подальшому вини певного кола осіб та може бути використана як доказ у кримінальному провадженні, який неможливо отримати іншим шляхом.
За таких обставин, слідчий суддя приходить до висновку про наявність достатніх підстав для задоволення клопотання.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст.159-164, 166, 309, 395 КПК України, слідчий суддя,
УХВАЛИВ:
Клопотання, старшого слідчого СВ Жмеринського РВП ГУНП у Вінницькій області майора поліції ОСОБА_3 погоджене із прокурором Жмеринської окружної прокуратури ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до документів та їх вилучення у кримінальному провадженні № 42021022130000032 від 08.07.2021 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України, задовольнити.
Надати слідчим СВ Жмеринського РВП ГУНП у Вінницькій області ОСОБА_3 ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , заступнику начальника СВ Жмеринського РВИ ГУНИ у Вінницькій області ОСОБА_14 а також прокурорам Жмеринської окружної прокуратури ОСОБА_4 , ОСОБА_15 та ОСОБА_16 , тимчасовий доступ до оригіналів документів, які знаходяться у володінні Товариства з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ( АДРЕСА_1 , код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) а саме: оригінал договору купівлі-продажу сільськогосподарської продукції від 05.1 1.2015, укладений між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » та ІНФОРМАЦІЯ_1 (далі - Станція), додаткові угоди та додатки до нього, а також рахунки-фактури (специфікації), сертифікати якості (посвідчення про якість) на придбану продукцію, видаткові накладні, Акти приймання-передачі товару, товаро-транспортні накладні та документи, підтверджуючі придбання товару - за 2019-2021 роки; оригінал Договору про надання послуг від 02.11.2015, укладений між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ІНФОРМАЦІЯ_1 , додаткові угоди та додатки до нього, а також Акти про фактично надані послуги (Акти приймання-передачі послуг), протоколи погодження договірних цін, документи, підтверджуючі плату наданих послуг - за 2019-2021 роки; належним чином завірену копію чинного статуту Товариства, копію наказу про призначення директором ОСОБА_8 ; журнал (книга) якості продукції отриманої (придбаної) ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » за період з 2019 по 2021 рік, а також інші документи, що можуть свідчить про якість відповідної продукції.
Строк дії ухвали протягом двох місяця з дня її постановлення.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Жмеринський міськрайонний суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 18.10.2021 |
Оприлюднено | 22.05.2024 |
Номер документу | 100396326 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Жмеринський міськрайонний суд Вінницької області
Порощук П. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні