Ухвала
від 29.10.2021 по справі 500/1963/21
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

УХВАЛА

про відкриття касаційного провадження

29 жовтня 2021 року

м. Київ

справа № 500/1963/21

адміністративне провадження № К/9901/37650/21

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Кравчука В.М., суддів Єзерова А.А., Стародуба О.П.,

перевірив касаційну скаргу Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг,

на рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 23 червня 2021 року (суддя Баранюк А.З.) та

постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 14 вересня 2021 року (колегія у складі суддів Сеника Р.П., Судової-Хомюк Н.М., Хобор Р.Б.)

у справі № 500/1963/21

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Серет-Інвест"

до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг,

про визнання протиправною та скасування постанови.

УСТАНОВИВ:

У квітні 2020 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Серет-Інвест" (далі - ТОВ "Серет-Інвест") звернулося до суду із позовом до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - НКРЕКП; Регулятор; відповідач) в якому, із урахуванням уточнення позовних вимог, просило:

- визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо невстановлення "зеленого" тарифу Скородинській ГЕС та зобов`язати розглянути заяву про встановлення "зеленого" тарифу від 29.11.2019 та додаткові документи, подані із заявою від 09.12.2020;

- зобов`язати НКРЕКП встановити "зелений" тариф для Скородинської ГЕС.

Тернопільський окружний адміністративний суд рішенням від 23.06.2021, залишеним без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 14.09.2021, задовольнив частково позов:

- зобов`язав НКРЕКП повторно розглянути подані ТОВ "Серет-Інвест" заяву від 29.11.2019 та звернення від 09.12.2020 № 9, прийняти відповідне рішення;

- стягнув за рахунок бюджетних асигнувань НКРЕКП на користь ТОВ "Серет-Інвест" відшкодування витрат зі сплати судового збору у розмірі 1 135,00 грн.

13.10.2021 НКРЕКП подало касаційну скаргу, що 19.10.2021 надійшла до Верховного Суду, в якій, із посиланням на неправильне застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального права та порушення норм процесуального права, просило скасувати рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 23.06.2021 та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 14.09.2021, ухвалити нове рішення про відмову у задоволенні позову.

Як на підставу касаційного оскарження покликається на відсутність висновку Верховного Суду щодо застосування абз. 2 п. 2.4 Порядку встановлення, перегляду та припинення дії "зеленого" тарифу на електричну енергію для суб`єктів господарської діяльності, споживачів електричної енергії, у тому числі енергетичних кооперативів, та приватних домогосподарств, генеруючі установки яких виробляють електричну енергію з альтернативних джерел енергії, затвердженого постановою Постанова НКРЕКП 30.08.2019 № 1817 (далі - Порядок № 1817), у питанні можливості усунення суб`єктом господарювання недоліків заяви про встановлення "зеленого" тарифу після залишення Регулятором такої заяви без розгляду. ТОВ Серет-Інвест після залишення Регулятором заяви про встановлення "зеленого" тарифу від 29.11.2019 № Т-1009/19 без розгляду звернувся до НКРЕКП з листом від 09.12.2020, який за змістом та формою не вважається заявою щодо встановлення/перегляду "зеленого" тарифу. Суди попередніх інстанцій у судових рішеннях не вказали норму права, яку порушив Регулятор, визнали право ТОВ "Серет-Інвест" на усунення недоліків заяви про встановлення "зеленого" тарифу шляхом направлення листа. На момент надходження листа від 09.12.2020 заява про встановлення "зеленого" тарифу від 29.11.2019 № Т-1009/19 та додані до неї документи вже не знаходилися на розгляді НКРЕКП. Тому додані до листа матеріали не могли бути долучені до заяви про встановлення "зеленого" тарифу та розглядатися з метою встановлення "зеленого" тарифу, оскільки Порядок № 1817 не передбачає такої форми подання документів.

Перевіряючи наявність підстав для відкриття касаційного провадження, Суд виходить з такого.

Суди попередніх інстанцій розглянули цю справу у порядку спрощеного позовного провадження відповідно до ч. 3, 4 ст. 257 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Разом з тим, Суд ураховує підстави, на яких подано касаційну скаргу, предмет спору, вважає, що у цій справі слід здійснити касаційний перегляд рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 23.06.2021 та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 14.09.2021 для формування висновку щодо застосування Порядку № 1817 у питанні способу(ів), в який(х) суб`єкт господарювання може реалізувати своє право на встановлення/перегляду "зеленого" тарифу після залишення без розгляду Регулятором заяви про встановлення/перегляду "зеленого" тарифу з підстав, визначених п. 2.4 Порядку № 1817.

Верховний Суд раніше не переглядав судових справ у подібних з цією справою правовідносинах та не викладав висновків із такого питання.

Крім того, рішення касаційного суду за наслідками розгляду касаційної скарги НКРЕКП може мати значення для формування єдиної правозастосовної практики

Згідно з ч. 3 ст. 334 КАС України в ухвалі про відкриття касаційного провадження зазначаються, з-поміж іншого, підстава (підстави) відкриття касаційного провадження.

Підставою для відкриття касаційного провадження у цій справі є доводи скаржника щодо неправильного застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального права та порушення норм процесуального права й наявність обставин, наведених у п. 3 ч. 4 ст. 328, пп. а п. 2 ч. 4 ст. 328 КАС України.

Скарга подана у строк, встановлений ч. 1 ст. 329 КАС України, відповідає вимогам ст. 330 КАС України, підстав для залишення касаційної скарги без руху, її повернення чи відмови у відкриті касаційного провадження немає.

Керуючись ст. 328, 329-330, 332 КАС України, Суд,-

УХВАЛИВ:

1. Відкрити касаційне провадження за касаційною скаргою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, на рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 23 червня 2021 року та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 14 вересня 2021 року.

2. Витребувати із Тернопільського окружного адміністративного суду справу № 500/1963/21.

3. Направити особам, які беруть участь у справі, копії ухвали про відкриття касаційного провадження разом з копією касаційної скарги.

4. Установити десятиденний строк з моменту отримання учасниками справи цієї ухвали для подачі відзиву на касаційну скаргу. Роз`яснити, що до відзиву додаються докази надсилання (надання) його копій та доданих до нього документів іншим учасникам справи.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддями, є остаточною та не може бути оскаржена.

Суддя В.М. Кравчук

Суддя А.А. Єзеров

Суддя О.П. Стародуб

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення29.10.2021
Оприлюднено01.11.2021
Номер документу100679800
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —500/1963/21

Постанова від 31.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Смокович М.І.

Ухвала від 29.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Смокович М.І.

Ухвала від 10.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Рішення від 23.06.2021

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк Андрій Зіновійович

Рішення від 23.06.2021

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк Андрій Зіновійович

Ухвала від 18.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 29.10.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Постанова від 14.09.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 04.08.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 04.08.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні