Ухвала
від 02.11.2021 по справі 2-а-1167/11
ВАСИЛЬКІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-а-1167/11

Провадження № 6-а/362/15/21

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"02" листопада 2021 р. м. Васильків

Васильківський міськрайонний суд Київської області у складі судді Сухаревої О.В., розглянувши в порядку письмового провадження заяву ОСОБА_1 - представника ОСОБА_2 про заміну стягувача та боржника у виконавчому листі по справі № 2а-1167/11 на підставі ухвали Васильківського міськрайонного суду від 08.09.2021 про визнання правонаступника, -

ВСТАНОВИВ :

18.10.2021 представник ОСОБА_2 звернувся до суду з вказаною заявою, в якій просив замінити стягувача у виконавчому листі № 2а-1167/2011, виданому 23.05.2011 Васильківським міськрайонним судом Київської області, а саме: стягувача ОСОБА_3 на стягувача ОСОБА_2 , а також просив замінити боржника з Управління праці та соціального захисту населення Васильківської міської ради у Київській області на боржника - Управління соціального захисту населення Васильківської міської ради.

Заява обґрунтована тим, що у зв`язку зі смертю ОСОБА_3 ухвалою Васильківського міськрайонного суду Київської області від 18.09.2021 у справі № 2а-1167/11 за позовом ОСОБА_3 до Управління праці та соціального захисту населення Васильківської міської ради у Київській області допущено заміну позивача. Крім того, листом від 27.09.2021 міський голова м. Василькова повідомила, що правонаступником Управління праці та соціального захисту населення Васильківської міської ради у Київській області, яке діяло в 2001 році, є Управління соціального захисту населення Васильківської міської ради.

Дослідивши наявні в справі матеріали, суд приходить до висновку, що заява підлягає до задоволення з наступних підстав.

Судом встановлено, що постановою Васильківського міськрайонного суду Київської області від 23 лютого 2011 року, яку залишено без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 18 грудня 2012 року, частково задоволено позов ОСОБА_3 до Управління праці та соціального захисту населення Васильківської міської ради у Київській області про визнання незаконними дії суб`єкта владних повноважень та зобов`язання вчинити дії та виплати допомоги на оздоровлення: зобов`язано відповідача провести перерахунок та виплату щорічної допомоги ОСОБА_3 на оздоровлення у розмірі 5 мінімальних пенсій за віком з вересня 2010 року по 23 лютого 2011 року та додаткової пенсії за віком з вересня 2010 року по 23 лютого 2011 року, виходячи виключно із законодавчо визначеного розміру мінімальної пенсії за віком.

На виконання вказаної постанови 23 травня 2011 року видано виконавчий лист, де боржником зазначено Управління праці та соціального захисту населення Васильківської міської ради Київської області, а стягувачем - ОСОБА_3 .

Даний виконавчий лист ОСОБА_3 подала до підрозділу примусового виконання рішень разом з заявою про відкриття виконавчого провадження, однак 21.06.2011 державним виконавцем винесена постанова про відмову у відкритті виконавчого провадження, оскільки в резолютивній частині рішення та у виконавчому листі зазначено різних боржників.

Як вбачається з відповіді міського голови Васильківської міської ради Київської області № П-126/09.02-08 від 27.09.2021, відповідно до Положення про управління соціального захисту населення Васильківської міської ради, що затверджено рішенням четвертої позачергової сесії Васильківської міської ради VIII скликання від 26.02.2021 № 32-04 п/ч-VIII, на даний час правонаступником Управління праці та соціального захисту населення Васильківської міської ради у Київській області, яке діяло в 2011 році, є Управління соціального захисту населення Васильківської міської ради.

Таким чином, на даний час боржник, який вказаний у виконавчому листі, замінений правонаступником.

Крім того, відповідно до свідоцтва про смерть серії НОМЕР_1 , виданого Відділом державного реєстрації актів цивільного стану реєстраційної служби Васильківського міськрайонного управління юстиції у Київській області, ОСОБА_3 померла ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Ухвалою Васильківського міськрайонного суду Київської області від 08.09.2021 у зв`язку з тим, що ОСОБА_2 є донькою та спадкоємицею померлої ОСОБА_3 , замінено позивача у справі № 2-а-1167/11 за позовом ОСОБА_3 до Управління праці та соціального захисту населення Васильківської міської ради у Київській області про визнання незаконними дії суб`єкта владних повноважень та зобов`язання вчинити дії та виплати допомоги на оздоровлення на її правонаступника - ОСОБА_2 .

Відповідно до статті 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Частинами четвертою та п`ятою статті 372 КАС України обумовлено, що примусове виконання судових рішень в адміністративних справах здійснюється в порядку, встановленому законом.

Процесуальні питання, пов`язані з виконанням судових рішень в адміністративних справах, вирішує суддя адміністративного суду одноособово, якщо інше не встановлено цим Кодексом.

Виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню (частина перша статті 1 Закону України Про виконавче провадження ).

Відповідно до статті 1227 Цивільного кодексу України суми заробітної плати, пенсії, стипендії, аліментів, допомог у зв`язку з тимчасовою непрацездатністю, відшкодувань у зв`язку з каліцтвом або іншим ушкодженням здоров`я, інших соціальних виплат, які належали спадкодавцеві, але не були ним одержані за життя, передаються членам його сім`ї, а у разі їх відсутності - входять до складу спадщини.

Отже, спірні правовідносини допускають правонаступництво.

Згідно з частинами першою й другою статті 6 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Пунктом 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ратифікованою Україною 17 липня 1997 року, встановлено, що кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення.

Європейський суд з прав людини в рішенні від 15 жовтня 2009 року у справі Юрій Миколайович Іванов проти України зазначив, що від особи, яка домоглася винесення остаточного судового рішення проти держави, не можна вимагати ініціювання окремого провадження з його примусового виконання. Відповідний державний орган, який було належним чином поінформовано про таке судове рішення, повинен вжити всіх необхідних заходів для його дотримання або передати його іншому компетентному органу для виконання. Заявникові не можна дорікати за неподання до державної виконавчої служби заяви чи виконавчого листа для відкриття виконавчого провадження. Право на суд, захищене статтею 6, було б ілюзорним, якби національна правова система Високої Договірної Сторони дозволяла, щоб остаточне, обов`язкове для виконання судове рішення залишалося невиконаним на шкоду будь-якій зі сторін. Ефективний доступ до суду включає право на виконання судового рішення без невиправданих затримок. Відповідно необґрунтовано тривала затримка у виконанні обов`язкового для виконання судового рішення може становити порушення Конвенції. Саме на державу покладено обов`язок дбати про те, щоб остаточні рішення, винесені проти її органів, установ чи підприємств, які перебувають у державній власності або контролюються державою, виконувалися відповідно до зазначених вище вимог Конвенції. Держава несе відповідальність за виконання остаточних рішень, якщо чинники, які затримують чи перешкоджають їх повному й вчасному виконанню, перебувають у межах контролю органів влади.

У рішенні від 29 червня 2004 року у справі Півень про України Європейський суд з прав людини зауважив, що право на судовий розгляд, гарантоване статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, також захищає і виконання остаточних та обов`язкових судових рішень, які у країні, яка поважає верховенство права, не можуть залишаться невиконаними, завдаючи шкоди одній стороні.

Отже виконання судового рішення є складовою частиною судового розгляду та завершальною стадією судового провадження, а неможливість виконати рішення суду призведе до порушення прав, гарантованих статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

Зважаючи встановлені судом фактичні обставини, беручи до уваги наведені законодавчі приписи й висновки Європейського суду з прав людини, суд дійшов висновку про обґрунтованість заяви, що розглядається, і наявність підстав для її задоволення з урахуванням вимог статті 52 КАС України.

Керуючись ст.ст. 6, 52 КАС України, -

УХВАЛИВ:

Заяву ОСОБА_1 - представника ОСОБА_2 про заміну стягувача та боржника у виконавчому листі по справі № 2а-1167/11 на підставі ухвали Васильківського міськрайонного суду від 08.09.2021 про визнання правонаступника - задовольнити.

Замінити стягувача у виконавчому листі № 2а-1167/2011, виданому 23.05.2011 Васильківським міськрайонним судом Київської області, а саме: ОСОБА_3 на ОСОБА_2 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_2 ).

Замінити боржника у виконавчому листі № 2а-1167/2011, виданому 23.05.2011 Васильківським міськрайонним судом Київської області, а саме: Управління праці та соціального захисту населення Васильківської міської ради у Київській області на Управління соціального захисту населення Василкьів сякої міської ради (08601, Київська область, м. Васильків, вул. Володимирська, 25, код ЄДРПОУ № 03190805).

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.

Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її складення, має право на поновлення пропущеного строку на її апеляційне оскарження, якщо апеляційну скаргу було подано протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Копію ухвали направити сторонам.

Суддя О.В.Сухарева

СудВасильківський міськрайонний суд Київської області
Дата ухвалення рішення02.11.2021
Оприлюднено03.11.2021
Номер документу100758813
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-1167/11

Ухвала від 23.12.2021

Адміністративне

Васильківський міськрайонний суд Київської області

Попович О. В.

Ухвала від 18.11.2021

Адміністративне

Васильківський міськрайонний суд Київської області

Сухарева О. В.

Ухвала від 02.11.2021

Адміністративне

Васильківський міськрайонний суд Київської області

Сухарева О. В.

Ухвала від 08.09.2021

Адміністративне

Васильківський міськрайонний суд Київської області

Попович О. В.

Ухвала від 15.08.2011

Адміністративне

Рівненський районний суд Рівненської області

Сидоренко С.М.

Постанова від 27.09.2011

Адміністративне

Рівненський районний суд Рівненської області

Сидоренко С.М.

Ухвала від 21.03.2011

Адміністративне

Тячівський районний суд Закарпатської області

Решетар В. І.

Постанова від 11.02.2011

Адміністративне

Добропільський міськрайонний суд Донецької області

Андрєєв П. Ф.

Ухвала від 10.12.2010

Адміністративне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Бершадська О. В.

Постанова від 25.03.2011

Адміністративне

Лисичанський міський суд Луганської області

Стахова Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні