справа № 2-а-1167/11
провадження № 6-а/362/14/21
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"08" вересня 2021 р.
Васильківський міськрайонний суд Київської області у складі судді Поповича О.В. розглянув у порядку письмового провадження заяву ОСОБА_1 - представника ОСОБА_2 (далі - Дехтяренко О.І.) про визнання останньої правонаступником ОСОБА_3 (далі - ОСОБА_3 ) у справі за її позовом до Управління праці та соціального захисту населення Васильківської міської ради у Київській області (далі - відповідач) про визнання незаконними дії суб`єкта владних повноважень та зобов`язання вчинити дії та виплати допомоги на оздоровлення й
установив :
Суть питання, що вирішується. Процедура
Представник ОСОБА_2 звернувся до суду з указаною заявою, в якій ставить питання про визнання ОСОБА_2 правонаступником ОСОБА_3 у цій адміністративній справі в порядку статті 52 КАС України.
Заява обґрунтована тим, що у зв`язку зі смертю ОСОБА_3 її донька - ОСОБА_2 вступила у спадщину. Автор заяви зауважує, що постанова суду у цій справі наразі є невиконаною, а тому спадкоємиця бажає вступити в дану справу.
Сторони в судове засідання не прибули, належним чином повідомлені про дату й час розгляду заяви.
Представник ОСОБА_2 - Погребний С.Б. подав заяву про розгляд цієї заяви без його участі.
З огляду на викладене подальший розгляд заяви ухвалено здійснювати в порядку письмового провадження.
Встановлені судом фактичні обставини
Васильківський міськрайонний суд Київської області постановою від 23 лютого 2011 року, яку залишено без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 18 грудня 2012 року, задовольнив указаний позов частково:
зобов`язав відповідача провести перерахунок та виплату щорічної допомоги ОСОБА_3 на оздоровлення у розмірі 5 мінімальних пенсій за віком з вересня 2010 року по 23 лютого 2011 року;
зобов`язав відповідача здійснити перерахунок та провести виплату ОСОБА_3 додаткової пенсії за віком з вересня 2010 року по 23 лютого 2011 року, виходячи виключно із законодавчо визначеного розміру мінімальної пенсії за віком.
Відповідно до свідоцтва про смерть серії НОМЕР_1 , виданого Відділом державного реєстрації актів цивільного стану реєстраційної служби Васильківського міськрайонного управління юстиції у Київській області, ОСОБА_3 померла ІНФОРМАЦІЯ_1 .
На виконання вказаної постанови 23 травня 2011 року видано виконавчий лист.
ОСОБА_2 є донькою та спадкоємцем померлої ОСОБА_3 .
Нормативно правове регулювання і мотиви, з яких виходить суд
Відповідно до статті 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Частинами четвертою та п`ятою статті 372 КАС України обумовлено, що примусове виконання судових рішень в адміністративних справах здійснюється в порядку, встановленому законом.
Процесуальні питання, пов`язані з виконанням судових рішень в адміністративних справах, вирішує суддя адміністративного суду одноособово, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
Виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню (частина перша статті 1 Закону України Про виконавче провадження ).
Відповідно до статті 1227 Цивільного кодексу України суми заробітної плати, пенсії, стипендії, аліментів, допомог у зв`язку з тимчасовою непрацездатністю, відшкодувань у зв`язку з каліцтвом або іншим ушкодженням здоров`я, інших соціальних виплат, які належали спадкодавцеві, але не були ним одержані за життя, передаються членам його сім`ї, а у разі їх відсутності - входять до складу спадщини.
Отже, спірні правовідносини допускають правонаступництво.
Згідно з частинами першою й другою статті 6 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.
Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.
Пунктом 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ратифікованою Україною 17 липня 1997 року, встановлено, що кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення.
Європейський суд з прав людини в рішенні від 15 жовтня 2009 року у справі Юрій Миколайович Іванов проти України зазначив, що від особи, яка домоглася винесення остаточного судового рішення проти держави, не можна вимагати ініціювання окремого провадження з його примусового виконання. Відповідний державний орган, який було належним чином поінформовано про таке судове рішення, повинен вжити всіх необхідних заходів для його дотримання або передати його іншому компетентному органу для виконання. Заявникові не можна дорікати за неподання до державної виконавчої служби заяви чи виконавчого листа для відкриття виконавчого провадження. Право на суд, захищене статтею 6, було б ілюзорним, якби національна правова система Високої Договірної Сторони дозволяла, щоб остаточне, обов`язкове для виконання судове рішення залишалося невиконаним на шкоду будь-якій зі сторін. Ефективний доступ до суду включає право на виконання судового рішення без невиправданих затримок. Відповідно необґрунтовано тривала затримка у виконанні обов`язкового для виконання судового рішення може становити порушення Конвенції. Саме на державу покладено обов`язок дбати про те, щоб остаточні рішення, винесені проти її органів, установ чи підприємств, які перебувають у державній власності або контролюються державою, виконувалися відповідно до зазначених вище вимог Конвенції. Держава несе відповідальність за виконання остаточних рішень, якщо чинники, які затримують чи перешкоджають їх повному й вчасному виконанню, перебувають у межах контролю органів влади.
У рішенні від 29 червня 2004 року у справі Півень про України Європейський суд з прав людини зауважив, що право на судовий розгляд, гарантоване статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, також захищає і виконання остаточних та обов`язкових судових рішень, які у країні, яка поважає верховенство права, не можуть залишаться невиконаними, завдаючи шкоди одній стороні.
Отже виконання судового рішення є складовою частиною судового розгляду та завершальною стадією судового провадження, а неможливість виконати рішення суду призведе до порушення прав, гарантованих статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
Зважаючи встановлені судом фактичні обставини, беручи до уваги наведені законодавчі приписи й висновки Європейського суду з прав людини, суд дійшов висновку про обґрунтованість заяви, що розглядається, і наявність підстав для її задоволення з урахуванням вимог статті 52 КАС України.
Керуючись статтями 6, 52 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ухвалив:
1. Задовольнити заяву ОСОБА_1 - представника Дехтяренко Олени Іванівни про визнання останньої правонаступником ОСОБА_3 у цій адміністративній справі.
2. Допустити заміну позивача у справі № 2-а-1167/11 за позовом ОСОБА_3 до Управління праці та соціального захисту населення Васильківської міської ради у Київській області про визнання незаконними дії суб`єкта владних повноважень та зобов`язання вчинити дії та виплати допомоги на оздоровлення.
3. Замінити позивача у цій справі на її правонаступника - ОСОБА_2 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 ).
4. Роз`яснити, що усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її підписання. Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 розділу VII Перехідні положення КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Васильківський міськрайонний суд Київської області.
Суддя О.В. Попович
Суд | Васильківський міськрайонний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 08.09.2021 |
Оприлюднено | 10.09.2021 |
Номер документу | 99492741 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Васильківський міськрайонний суд Київської області
Сухарева О. В.
Адміністративне
Васильківський міськрайонний суд Київської області
Сухарева О. В.
Адміністративне
Васильківський міськрайонний суд Київської області
Попович О. В.
Адміністративне
Добропільський міськрайонний суд Донецької області
Андрєєв П. Ф.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні