ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/14454/20 Головуючий у 1-й інстанції: Шулежко В.П.
Суддя-доповідач: Василенко Я.М.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 листопада 2021 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого Василенка Я.М.,
суддів Ганечко О.М., Кузьменка В.В.,
за участю секретаря Шляги А.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу громадської організації Співдружність авторів України на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 30.06.2021 у справі за адміністративним позовом громадської організації Співдружність авторів України до Міністерства розвитку економіки, торгівлі на сільського господарства України, третя особа - державна організація Українське агентство з авторського права та суміжних прав про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, -
В С Т А Н О В И В:
Громадська організація Співдружність авторів України звернулася до суду першої інстанції з позовом, в якому просила:
- визнати бездіяльність відповідача противоправною та зобов`язати його виконати вимоги пунктів 3, 4 частини 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про ефективне управління майновими правами правовласників у сфері авторського права і (або) суміжних прав (№2415-VIII), а саме:
- зобов`язати Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України разом з Державною організацією Українське агентство з авторського права та суміжних прав звернутись до осіб (у тому числі правовласників, інших організацій колективного управління, у тому числі аналогічних іноземних організацій, міжнародних об`єднань), з якими у Державної організації Українське агентство з авторського права та суміжних прав були укладені договори, з пропозицією щодо заміни як сторони договорів замість Державної організації Українське агентство з авторського права та суміжних прав на громадську організацію Співдружність авторів України (ідентифікаційний код юридичної особи 43021804);
- зобов`язати Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України забезпечити передачу Громадській організації Співдружність авторів України відомостей, інформації, у тому числі інформаційних баз даних, належних Державній організації Українське агентство з авторського права та суміжних прав .
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 30.06.2021 у задоволенні позову відмовлено.
Не погоджуючись з вказаним рішенням громадська організація Співдружність авторів України звернулася із апеляційною скаргою, в якій просить скасувати оскаржуване рішення в частині задоволення позовних вимог, як таке, що прийняте із порушенням норм матеріального і процесуального права, та прийняти нове рішення, яким позов задовольнити.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників судового процесу, які з`явились у судове засідання, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.
З матеріалів справи вбачається, що громадська організація Співдружність авторів України звернулась до відповідача з листом від 30.09.2019 №30/09-19/1, яким просила, зокрема повідомити про те, у який спосіб та у які строки будуть виконуватись приписи пунктів 3 і 4 частини 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про ефективне управління майновими правами правовласників у сфері авторського права і (або) суміжних прав .
У відповідь на вказаний запит Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України листом від 05.11.2019 № 2301/07/45802-09 повідомило ГО Співдружність авторів України про те, що 23.09.2019 розміщено оголошення щодо звернення до правовласників та організацій, з якими ДО Українське агентство з авторського права та суміжних прав були укладені договори з пропозицією щодо заміни сторони договору.
Крім того, ГО Співдружність авторів України звернулась до Державної організації Українське агентство з авторського права та суміжних прав із листом від 08.10.2019 №08/10-19/1 Щодо виконання вимог Закону України Про ефективне управління майновими правами правовласників у сфері авторського права і (або) суміжних прав , яким просила повідомити чи надавало Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України інструкції (вказівки) щодо звернення до всіх правовласників та організацій ( у тому числі правовласників, інших організацій колективного управління, у тому числі аналогічних іноземних організацій, міжнародних об`єднань), з якими ДО Українське агентство з авторського права та суміжних прав були укладені договори, з пропозицією щодо заміни ГО Співдружність авторів України як сторони договору замість ДО Українське агентство з авторського права та суміжних прав , як то вимагає Закон України Про ефективне управління майновими правами правовласників у сфері авторського права і (або) суміжних прав .
Листом від 18.10.2019 № 01/1563 ДО Українське агентство з авторського права та суміжних прав повідомило ГО Співдружність авторів України про відсутність повноважень у Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України надавати вказівки ДО Українське агентство з авторського права та суміжних прав . Крім того, повідомлено, що на офіційному веб-сайті ДО Українське агентство з авторського права та суміжних прав розміщене роз`яснення, в якому міститься посилання на пропозицію Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України щодо заміни сторони в укладених із ДО Українське агентство з авторського права та суміжних прав договорах, а також пропозиція укласти договір про колективне управління правами із ГО Співдружність авторів України .
Також, позивач звертався до відповідача із листом від 28.01.2020 № 06/І.2020, яким зазначив про обов`язок останнього щодо виконання пунктів 3, 4 частини 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про ефективне управління майновими правами правовласників у сфері авторського права і (або) суміжних прав .
Однак, як зазначено позивачем, відповідач в порушення вимог вищезазначеного Закону не виконав імперативні вимоги пункту 3 частини 4 Розділу VI Прикінцевих та перехідних положень вказаного Закону, а саме відповідач разом з третьою особою не звернулись до осіб, з якими у третьої особи були укладені договори, з пропозицією щодо заміни як сторони договору замість третьої особи на позивача та відповідач не забезпечив передачу позивачу відомостей, інформації, у тому числі інформаційних баз даних, належних третій особі та об`єктивно необхідних позивачу для здійснення колективного управління.
Вважаючи вказану бездіяльність протиправною, позивач звернувся до суду першої інстанції з даним адміністративним позовом.
Суд першої інстанції мотивував своє рішення тим, що бездіяльність відповідача у спірних правовідносинах відсутня, оскільки відповідачем та третьою особою вчинено дії щодо розміщення пропозицій на своїх веб-сайтах щодо заміни сторони договору, а також надання авторам ДО Українське агентство з авторського права та суміжних прав для ознайомлення і можливості підпису проект договору на колективне управління майновими правами правовласника з позивачем.
Апелянт у своїй скарзі зазначає, що оскаржуване рішення прийнято судом першої інстанції з ненаданням належної оцінки нормам чинного законодавства, що призвело до прийняття невірного рішення, судом порушено правильність застосування норм матеріального та процесуального права та правової оцінки обставин у справі.
Колегія суддів погоджується з рішенням суду першої інстанції та вважає доводи апелянта безпідставними, враховуючи наступне.
Правові та організаційні засади колективного управління майновими правами суб`єктів авторського права і (або) суміжних прав в Україні визначені в Законі України Про ефективне управління майновими правами правовласників у сфері авторського права і (або) суміжних прав .
Частинами 4 та 5 Прикінцевих та перехідних положень вказаного Закону передбачено, що:
установа протягом чотирнадцяти місяців з дня набрання чинності цим Законом зобов`язана вжити заходів для приведення колективного управління майновими авторськими правами, що здійснюється державною організацією Українське агентство з авторських та суміжних прав , у відповідність із вимогами цього Закону. Для цього Установа:
1) протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом організовує скликання зборів делегатів з числа правовласників - фізичних осіб, які передали в управління ДО Українське агентство з авторських та суміжних прав належні їм майнові авторські права. В зазначених зборах делегатів мають право взяти участь:
а) особи, делеговані всеукраїнськими творчими спілками, яким Кабінетом Міністрів України надано статус національних (разом не більше ніж 33 делегати);
б) особи, які відповідно до статуту ДО Українське агентство з авторських та суміжних прав в редакції, чинній станом на 01 січня 2018 року, мають статус члена Ради Авторів (разом не більше ніж 5 делегатів);
в) особи, обрані за результатами рейтингового голосування, проведеного Установою, які є авторами та мають чинні договори з ДО Українське агентство з авторських та суміжних прав щодо управління належними їм авторськими майновими правами станом на дату набрання чинності цим Законом, в кількості, яка не перевищує 11 осіб.
Порядок такого рейтингового голосування пропонується ДО Українське агентство з авторських та суміжних прав та затверджується Установою одночасно з затвердженням Установою мінімальної кількості творів та максимальної кількості авторів відповідних видів творів для цілей рейтингового голосування, як передбачено цим пунктом.
Установа затверджує та оприлюднює на офіційному веб-сайті Установи список учасників зборів делегатів;
2) після ухвалення зборами делегатів рішення про реєстрацію громадської організації, метою якої є колективне управління правами, - надає методичну та організаційну підтримку у здійсненні реєстрації громадської організації, реєстрації організації колективного управління;
3) разом із ДО Українське агентство з авторських та суміжних прав звертається до осіб (у тому числі правовласників, інших організацій колективного управління, у тому числі аналогічних іноземних організацій, міжнародних об`єднань), з якими ДО Українське агентство з авторських та суміжних прав були укладені договори, з пропозицією щодо заміни вищезазначеної громадської організації як сторони договору замість ДО Українське агентство з авторських та суміжних прав ;
4) забезпечує передачу вищезазначеній громадській організації відомостей, інформації, у тому числі інформаційних баз даних, належних ДО Українське агентство з авторських та суміжних прав та об`єктивно необхідних для здійснення колективного управління.
Після акредитації організацій колективного управління у сферах, передбачених абзацами четвертим і п`ятим частини п`ятої та абзацами четвертим і п`ятим частини шостої статті 11 цього Закону, Установа здійснює ліквідацію ДО Українське агентство з авторських та суміжних прав у встановленому законодавством порядку.
Як вірно було встановлено судом першої інстанції, 08.10.2018 на виконання зазначених вимог відповідачем прийнято наказ № 1462 Про затвердження Порядку рейтингового голосування, мінімальної кількості творів та максимальної кількості авторів відповідних творів для цілей рейтингового голосування для визначення осіб, які братимуть участь у зборах делегатів з числа правовласників - фізичних осіб, які передали в управління ДО Українське агентство з авторських та суміжних прав належні їм майнові авторські права .
Відповідно до зазначеного наказу та за результатами рейтингового голосування, проведеного відповідачем, визначено осіб, які є авторами та мають чинні договори з ДО Українське агентство з авторських та суміжних прав щодо управління належними їм авторськими майновими правами станом на дату набрання чинності Законом, в кількості, яка не перевищує 11 осіб.
22.10.2018 відповідачем проведено організаційний захід для скликання зборів делегатів з числа правовласників - фізичних осіб, які передали в управління ДО Українське агентство з авторських та суміжних прав належні їм майнові авторські права, за участю правовласників ДО Українське агентство з авторських та суміжних прав , делегованих всеукраїнськими творчими спілками, яким Кабінетом Міністрів України надано статус національних, та представників громадськості, які висловили свої пропозиції щодо створення громадської організації, метою якої є колективне управління правами.
Список учасників зборів делегатів було затверджено наказом Мінекономрозвитку від 28.11.2018 № 1766 Про затвердження списку учасників зборів делегатів з числа правовласників - фізичних осіб, які передали в управління державній організації Українське агентство з авторських та суміжних прав належні їм майнові авторські права .
03.12.2018 Мінекономрозвитку проведені збори делегатів, на яких ухвалено рішення про реєстрацію громадської організації, метою якої є колективне управління правами.
Листом від 18.02.2019 б/н за підписом головуючого установчих зборів засновників - делегатів Мовчана П. на адресу Мінекономрозвитку надіслана завірена копія протоколу установчих зборів засновників - делегатів з числа правовласників - фізичних осіб, які передали в управління ДО Українське агентство з авторських та суміжних прав належні їм майнові авторські права (засновників - делегатів), щодо створення громадської організації Спілка авторів України від 03.12.2018 № 1.
Однак, у зв`язку з рішенням Головного територіального управління юстиції у місті Києві Міністерства юстиції України від 08.01.2019 № 3868 Про відмову в державній реєстрації створення юридичної особи громадської організації Спілка авторів України на засіданні установчих зборів засновників громадської організації Спілка авторів України , що відбулись 22.03.2019 прийнято рішення змінити найменування громадської організації Спілка авторів України на громадську організацію Співдружність авторів України .
Листом від 17.07.2019 № 2301-07/29642-07 Мінекономрозвитку надало ГО Співдружність авторів України інформацію щодо недоліків у документах, які необхідно виправити для приведення у відповідність до законодавства і повідомило про готовність надавати правовласникам ДО Українське агентство з авторських та суміжних прав подальшу методичну та організаційну підтримку у здійсненні реєстрації громадської організації та реєстрації організації колективного управління.
Так, 05.09.2019 наказом відповідача № 3 Про реєстрацію організації колективного управління ГО Співдружність авторів України останню зареєстровано як організацію колективного управління та внесено до Реєстру організацій колективного управління, який розміщений на офіційному веб-сайті Мінекономіки.
В подальшому, 23.09.2019 відповідачем з урахуванням вимог пункту 4 розділу VI Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про ефективне управління майновими правами правовласників у сфері авторського права і (або) суміжних прав розмістило оголошення на офіційному веб-сайті щодо звернення до правовласників та організацій, з якими ДО Українське агентство з авторських та суміжних прав були укладені договори, з пропозицією щодо заміни сторони договору.
Більше того, ДО Українське агентство з авторських та суміжних прав повідомлялось про розміщення ним на своєму веб-сайті пропозиції щодо заміни сторони договору, а також надавало авторам ДО Українське агентство з авторських та суміжних прав для ознайомлення і можливості підпису проект договору на колективне управління майновими правами правовласника з позивачем, що підтверджується листом від 23.12.2020 №01/1868. Також, у згаданому листі повідомлялося про ініціативи ДО Українське агентство з авторських та суміжних прав , спрямовані на передачу вищезазначеній громадській організації відомостей, інформації, у тому числі інформаційних баз даних, належних ДО Українське агентство з авторських та суміжних прав та об`єктивно необхідних для здійснення колективного управління.
У свою чергу, відповідно до пункту 5 розділу VI Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про ефективне управління майновими правами правовласників у сфері авторського права і (або) суміжних прав відповідач мав здійснити ліквідацію ДО Українське агентство з авторських та суміжних прав після акредитації організацій колективного управління у сферах, передбачених абзацами четвертим і п`ятим частини п`ятої та абзацами четвертим і п`ятим частини шостої статті 12 цього Закону (публічне виконання музичних недраматичних творів з текстом і без тексту, включно з тими творами, що включені до складу аудіовізуальних творів та публічне сповіщення музичних недраматичних творів з текстом і без тексту, включно з тими творами, що включені до складу аудіовізуальних творів, крім кабельної ретрансляції).
Разом з тим, до проведення акредитації організацій колективного управління у зазначених сферах, було прийнято Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо державної підтримки сфери культури, креативних індустрій, туризму, малого та середнього бізнесу у зв`язку з дією обмежувальних заходів, пов`язаних із поширенням коронавірусної хвороби (СОVІD-19) , який набрав чинності 16.07.2020.
Вказаним Законом до пункту 5 розділу VI Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про ефективне управління майновими правами правовласників у сфері авторського права і (або) суміжних прав внесені зміни, якими передбачено, що установа здійснює ліквідацію ДО Українське агентство з авторських та суміжних прав у встановленому законодавством порядку. Разом з тим, чинні норми законодавства не пов`язують момент ліквідації ДО Українське агентство з авторських та суміжних прав з проведенням акредитації у певних сферах обов`язкового чи розширеного колективного управління.
Крім того, у розділі VI Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про ефективне управління майновими правами правовласників у сфері авторського права і (або) суміжних прав вилучене положення: про те, що установа разом із ДО Українське агентство з авторських та суміжних прав звертається до осіб (у тому числі правовласників, інших організацій колективного управління, у тому числі аналогічних іноземних організацій, міжнародних об`єднань), з якими ДО Українське агентство з авторських та суміжних прав були укладені договори, з пропозицією щодо заміни вищезазначеної громадської організації як сторони договору замість ДО Українське агентство з авторських та суміжних прав ; про забезпечення передачі відповідній громадській організації відомостей, інформації, у тому числі інформаційних баз даних, належних ДО Українське агентство з авторських та суміжних прав та об`єктивно необхідних для здійснення колективного управління.
Враховуючи вищевикладене та те, що відповідачем та третьою особою вчинено дії щодо розміщення пропозицій на своїх веб-сайтах щодо заміни сторони договору, а також надання авторам ДО Українське агентство з авторських та суміжних прав для ознайомлення і можливості підпису проект договору на колективне управління майновими правами правовласника з позивачем, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про відсутність протиправної бездіяльність з боку відповідача та підстав для задоволення позовних вимог в цій частині.
Доводи апелянта про необхідність письмового звернення відповідача до всіх осіб (у тому числі правовласників, інших організацій колективного управління, у тому числі аналогічних іноземних організацій, міжнародних об`єднань), з якими у ДО Українське агентство з авторських та суміжних прав були укладені договори, з пропозицією щодо заміни як сторони договорів замість ДО Українське агентство з авторських та суміжних прав на позивача, колегія суддів не бере до уваги, оскільки Закон України Про ефективне управління майновими правами правовласників у сфері авторського права і (або) суміжних прав не містить вимог щодо порядку та форми звернення відповідача до осіб, з якими у ДО УААСП були укладені відповідні договори.
Щодо позовних вимог про зобов`язання відповідача разом з ДО Українське агентство з авторських та суміжних прав звернутись до осіб, з якими у ДО Українське агентство з авторських та суміжних прав були укладені договори, з пропозицією щодо заміни як сторони договорів замість ДО Українське агентство з авторських та суміжних прав на позивача та забезпечити передачу позивачу відомостей, інформації, у тому числі інформаційних баз даних, належних ДО Українське агентство з авторських та суміжних прав , колегія суддів зазначає наступне.
Дискреційні повноваження - сукупність прав і обов`язків державних органів, їх посадових та службових осіб, що дають можливість на власний розсуд визначити повністю або частково зміст рішення або вибрати один з кількох варіантів прийняття рішень. Дискреційні повноваження полягають у можливості без діяти або діяти (приймати рішення) у певних законодавчо визначених варіантах без узгодження відповідної дії із будь-ким.
Як вбачається з положень Рекомендації Комітету Міністрів Ради Європи № R(80)2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом Міністрів 11.03.1980, під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.
Згідно з пунктом 1.6 Методології проведення антикорупційної експертизи, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 23.06.2010 №1380/5, дискреційні повноваження - сукупність прав та обов`язків органів державної влади та місцевого самоврядування, осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, що надають можливість на власний розсуд визначити повністю або частково вид і зміст управлінського рішення, яке приймається, або можливість вибору на власний розсуд одного з декількох варіантів управлінських рішень.
Тобто, дискреційні повноваження - це законодавчо встановлена компетенція владних суб`єктів, яка визначає ступінь самостійності її реалізації з урахуванням принципу верховенства права; ці повноваження полягають в застосуванні суб`єктами адміністративного розсуду при здійсненні дій і прийнятті рішень. Дискрецію не можна ототожнювати тільки з формалізованими повноваженнями - вона характеризується відсутністю однозначного нормативного регулювання дій суб`єкта. Він не може ухилятися від реалізації своєї компетенції, але і не має права виходити за її межі.
Отже, суд не може підміняти державний орган рішення якого оскаржується, приймати замість рішення, яке визнається протиправним, інше рішення, яке б відповідало закону, та давати вказівки, які б свідчили про вирішення питань, які належать до компетенції такого суб`єкта владних повноважень, оскільки такі дії виходять за межі визначених йому повноважень законодавцем.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів приходить до висновку, що зобов`язання відповідача разом з ДО Українське агентство з авторських та суміжних прав звернутись до осіб, з якими у ДО Українське агентство з авторських та суміжних прав були укладені договори, з пропозицією щодо заміни як сторони договорів замість ДО Українське агентство з авторських та суміжних прав на позивача та забезпечити передачу позивачу відомостей, інформації, у тому числі інформаційних баз даних, належних ДО Українське агентство з авторських та суміжних прав , є втручанням в дискреційні повноваження відповідача, а тому позовні вимоги в цій частині задоволенню також не підлягають, оскільки це виходять за межі завдань адміністративного судочинства, що вірно було встановлено судом першої інстанції.
При цьому, проаналізувавши всі інші доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що вони не спростовують правильності висновків суду першої інстанції щодо відсутності правових підстав для задоволення позову та вважає, що судом першої інстанції повно встановлено фактичні обставини справи, правильно визначено норми матеріального і процесуального права, які підлягають застосуванню, з дотриманням вимог ст. 159 КАС України.
Крім того, як зазначено у постанові Верховного Суду від 26.06.2018 у справі № 127/3429/16-ц, Європейський суд з прав людини вказав, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (справа Серявін проти України , §58, рішення від 10.02.2010).
Враховуючи вищевикладене, проаналізувавши всі доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції повно встановлено обставини справи та ухвалено судове рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Апелянт не надав до суду належних доказів, що б підтверджували факт протиправності рішення суду першої інстанції.
Таким чином, колегія суддів вирішила згідно ст. 316 КАС України залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду - без змін, з урахуванням того, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
Керуючись ст.ст. 243, 244, 250, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу громадської організації Співдружність авторів України залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 30.06.2021- без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду в порядку та строки, встановлені ст.ст. 328-331 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий: Василенко Я.М.
Судді: Ганечко О.М.
Кузьменко В.В.
Повний текст постанови виготовлений 03.11.2021.
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.11.2021 |
Оприлюднено | 05.11.2021 |
Номер документу | 100822533 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Коваленко Н.В.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні