Рішення
від 28.10.2021 по справі 908/2107/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 34/127/21

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28.10.2021 Справа № 908/2107/21

м.Запоріжжя Запорізької області

Господарський суд Запорізької області у складі судді Науменка А.О., при секретареві судового засідання Балицькій Ю.І., розглянувши матеріали справи № 908/2107/21

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "Катрас", ідентифікаційний код юридичної особи 32121615 (69032, м. Запоріжжя, вул. Богдана Хмельницького, буд. 25, кв. 1; адреса для листування: 69035, м. Запоріжжя, вул. Заводська, буд. 3, офіс 10)

до відповідача-1: Національного заповідника "Хортиця", ідентифікаційний код юридичної особи 02223572 (69017, м. Запоріжжя, вул. Старого редуту, 9)

до відповідача-2: Уповноваженої особи Національного заповідника "Хортиця" відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель товарів, робіт та послуг Потеряєвої Тетяни Петрівни , (69017, м. Запоріжжя, вул. Старого редуту, 9)

про скасування рішення про відхилення пропозиції учасника щодо участі у спрощеній закупівлі, що оформлене протоколом

за участі уповноважених представників сторін:

від позивача: Вишняков Д.О., посвідчення № 001154 від 29.06.2016, Казаков С.О., паспорт НОМЕР_1 від 10.10.1996, керівник

від відповідача 1: Потеряєва Т.П., посвідчення №383/756

від відповідача 2 : не з`явився

СУТЬ СПОРУ:

До Господарського суду Запорізької області звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю "Катрас" до відповідачів: Національного заповідника "Хортиця" та Уповноваженої особи Національного заповідника "Хортиця" відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель товарів, робіт та послуг Потеряєвої Тетяни Петрівни з позовом про скасування рішення Уповноваженої особи, відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель товарів, робіт та послуг Потеряєвої Т.П. про відхилення пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "Катрас", що оформлене Протоколом від 07.06.2021 (закупівля: ДК 021:2015:-71520000-9 - Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт (Роботи з технічного нагляду за виконанням робіт по об`єкту: "Реконструкція будівлі Музею історії Запорізького козацтва м. Запоріжжя з утепленням")).

Згідно з протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 19.07.2021 справу № 908/2107/21 передано на розгляд судді Науменку А.О.

Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 20.07.2021 № 908/2107/21 відкрито провадження у справі № 908/2107/21 за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання призначено на 05.08.2021 об 11 год. 40 хв.

05.08.2021 від відповідача 1 на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач 1 просить відкласти розгляд справи.

В судовому засіданні 05.08.2021 здійснювалось фіксування судового процесу за допомогою комплексу "Акорд".

Суд відкрив підготовче судове засідання з розгляду справи № 908/2107/21. Перевірив явку представників сторін. Відводів складу суду не заявлено. Суд оголосив про надходження від відповідача 1 відзиву на позовну заяву, який прийнято судом до розгляду та приєднано до матеріалів справи. Суд запитав про наявність у представників сторін клопотань у справі. Представник позивача заявила про відсутність клопотань. Представник відповідача 2 заявила клопотання про відкладення розгляду справи.

Згідно з ч. 2 ст. 183 ГПК України суд відкладає підготовче засідання в межах визначеного цим Кодексом строку підготовчого провадження у випадках, коли питання, визначені ч. 2 ст. 182 цього кодексу, не можуть бути розглянуті в даному підготовчому засіданні.

За наслідками судового засідання, у зв`язку з тим, що питання, визначені ч. 2 ст. 182 ГПК України, не можуть бути розглянуті в даному підготовчому засіданні, ухвалою від 05.08.2021 суд відклав підготовче засідання у справі № 908/2107/21 на 09.09.2021 о 11 год. 20 хв.

13.08.2021 від відповідача 1 на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву.

18.08.2021 від відповідача 2 на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву згідно якого відповідач 2 заперечила проти заявлених позовних вимог, просить суд відмовити у задоволенні позову та розгляд справи здійснювати за участю повноважного представника відповідача 2.

01.09.2021 від позивача на адресу суду надійшли відповіді на відзиви відповідача 1 та 2, в яких позивач заперечив проти доводів викладених у відзивах на позовну заяву. Просить суд поновити термін на подання відповідей на відзиви на позовну заяву та задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

09.09.2021 від відповідача 2 до суду надійшло клопотання про відкладення судового засідання призначеного на 09.09.2021 о 11 год. 20 хв. у зв`язку з неможливістю забезпечити явку повноважного представника - Дерманської К.О.

В судовому засіданні 09.09.2021 здійснювалось фіксування судового процесу за допомогою комплексу "Акорд".

Суд продовжив підготовче судове засідання з розгляду справи № 908/2107/21. Перевірив явку представників сторін. Суд запитав про наявність клопотань у сторін. Відповідач 2 підтримала клопотання про відкладення розгляду справи, яке було надано суду. Суд оголосив про надходження до суду відзиву на позовну заяву, відповідей на відзив та клопотання про відкладення судового засідання. Відзив на позовну заяву відповідача 2 та відповіді на відзиви відповідачів 1 та 2 прийняті судом до розгляду та приєднані до матеріалів справи. Питання щодо прийняття до розгляду відзиву на позовну заяву відповідача 1 буде вирішено в наступному судовому засіданні. Суд запитав думку представника позивача щодо клопотання відповідача 2 про відкладення розгляду справи. Представник позивача заявив, що не вбачає підстав для відкладення розгляду справи, оскільки відповідач 2 особисто прибув у судове засідання. Суд визнав за необхідне задовольнити клопотання відповідача 2 та відкласти підготовче засідання з метою надання часу відповідачу 2 для надання доказів направлення відзиву на адресу відповідача 1 та підготовки заперечень на відповідь на відзив.

За наслідками судового засідання, у зв`язку з тим, що питання, визначені ч. 2 ст. 182 ГПК України, не можуть бути розглянуті в даному підготовчому засіданні, суд продовжив строк підготовчого провадження на тридцять днів та відклав підготовче засідання у справі № 908/2107/21 на 21.09.2021 о 11 год. 00 хв.

21.09.2021 від відповідача 1 надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

В судовому засіданні 21.09.2021 здійснювалось фіксування судового процесу за допомогою комплексу "Акорд".

Суд продовжив підготовче судове засідання з розгляду справи № 908/2107/21. Перевірив явку представників сторін. Суд оголосив про надходження від відповідача 1 клопотання про відкладення розгляду справи у зв`язку із вжиттям на даний час відповідачем 1 заходів щодо внесення змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань у частині внесення даних визначеної особи - Потєряєвої Т.П., уповноваженою представляти інтереси Національного заповідника "Хортиця" в судах та знаходження уповноваженої особи на навчанні у сфері здійснення державних закупівель. Представник позивача заперечив проти відкладення розгляду справи, оскільки можливо призначити справу до розгляду по суті. Представник відповідача 2 просила відкласти розгляду справи, оскільки лише Потєряєва Т.П. може надати пояснення у справі та зараз готуються заперечення на відповідь на відзив.

Згідно з ч. 2 ст. 183 ГПК України суд відкладає підготовче засідання в межах визначеного цим Кодексом строку підготовчого провадження у випадках, коли питання, визначені ч. 2 ст. 182 цього кодексу, не можуть бути розглянуті в даному підготовчому засіданні.

За наслідками судового засідання, у зв`язку з тим, що питання, визначені ч. 2 ст. 182 ГПК України, не можуть бути розглянуті в даному підготовчому засіданні, суд відклав підготовче засідання у справі № 908/2107/21 на 28.09.2021 о 10 год. 00 хв.

28.09.2021 від відповідачів 1, 2 на адресу суду надійшли заперечення на відповідь на відзив.

В судовому засіданні 28.09.2021 здійснювалось фіксування судового процесу за допомогою комплексу "Акорд".

Суд продовжив підготовче судове засідання з розгляду справи № 908/2107/21. Перевірив явку представників сторін. Суд оголосив про надходження від відповідачів 1, 2 заперечень на відповідь на відзив. Представник позивача підтвердив їх отримання на адресу електронної пошти. Представник позивача надав суду повідомлення про зміну даних у зареєстрованій декларації про початок виконання підготовчих / будівельних робіт та просив долучити до справи. Суд прийняв вказані документи до розгляду, приєднав їх до матеріалів справи. Також, суд прийняв до розгляду відзив на позовну заяву відповідача 1. Суд запитав сторін щодо можливості закриття підготовчого провадження у справі та призначення справи до розгляду по суті. Представники сторін не заперечили щодо призначення справи до розгляду по суті.

За наслідками судового засідання 28.09.2021, суд, на підставі ст. 185 ГПК України, постановив ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначення справи до розгляду по суті на 26.10.2021 о 10 год. 20 хв.

В судовому засіданні 26.10.2021 здійснювалось фіксування судового процесу за допомогою комплексу "Акорд".

Суд відкрив судове засідання з розгляду справи № 908/2107/21 по суті. Перевірив явку представників сторін. Відводів складу суду не заявлено. Суд запитав про наявність заяв (клопотань). Представником відповідача 1 надано суду пояснення по справі, які представник відповідача 1 вручив нарочно представнику відповідача 2 та надав представнику позивача. Представник позивача заперечив проти прийняття вказаних пояснень до справи. Суд прийняв вказані пояснення до розгляду, приєднав їх до матеріалів справи, оскільки надані відповідачем 1 документи знаходяться у вільному доступі на офіційному вебсайт державних закупівель.

За наслідками судового засідання, на підставі ст. 216 ГПК України, суд оголосив перерву у судовому засіданні з розгляду справ по суті без ухвали до 28.10.2021 о 09 год. 10 хв.

В судовому засіданні 28.10.2021 здійснювалось фіксування судового процесу за допомогою комплексу "Акорд".

Суд продовжив судове засідання з розгляду справи № 908/2107/21 по суті. Перевірив явку представників сторін. Сторонам надано вступне слово.

Представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві. Просить суд скасування рішення Уповноваженої особи, відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель товарів, робіт та послуг, Потеряєвої Т.П. про відхилення пропозиції ТОВ КАТРАС , що оформлене протоколом від 07.06.2021 (закупівля ДК: 021:2015:-71520000-9 - Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт (Роботи з технічного нагляду за виконанням робіт по об`єкту: Реконструкція будівлі Музею історії Запорізького козацтва м. Запоріжжя з утепленням), оскільки під час прийняття вказаного рішення відповідачами 1, 2 порушено вимоги Закону України Про публічні закупівлі та безпідставно відхилено пропозицію позивача, яка повністю відповідала вимогам тендерної закупівлі, викладеним у оголошенні про проведення спрощеної процедури закупівлі.

Представник відповідача 1 проти задоволення позовних вимог заперечила з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву. Відповідачем 1 відхилено тендерну пропозиції позивача на підставах, визначених Законом України Про публічні закупівлі . Надані позивачем документи на підтвердження вимог до кваліфікації учасника не відповідали вимогам оголошення про проведення спрощеної процедури закупівлі, зокрема п. 2.1. Додатку № 1 до оголошення Вимоги до кваліфікації учасника .

Представник відповідача 2 у судове засідання не з`явився. В матеріалах справи міститься відзив на позовну заяву, відповідно до якого відповідач 2 просить в задоволенні позовних вимоги відмовити у зв`язку з їх необґрунтованістю.

28.10.2021 судом прийнято рішення, оголошено його вступну та резолютивну частину.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників учасників справи, суд

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до наказу Національного заповідника Хортиця від 17.04.2020 № 045-к Про призначення уповноваженої особи з питань проведення публічних закупівель та встановлення надбавок призначено уповноваженою особою Національного заповідника Хортиця відповідальною за організацію та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель/закупівель без використання електронної системи закупівель товарів, робіт та послуг Зизу І.Л., провідного бухгалтера бухгалтерської служби зі штатною чисельності працвників з доплатою за виконання особливо важливої роботи (на строк її виконання) у розмірі 5 % від її посадового окладу з 20.04.2020.

Передбачено, що на час тимчасової відсутності уповноваженої особи (під час перебування на лікарняному, у відпустці тощо), її функції з усіма правами та обов`язками виконує Потєряєва Т.П., завідувач відділу адміністративно-правової роботи.

Призначено уповноваженою особою Національного заповідника Хортиця відповідальною за організацію та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель/закупівель без використання електронної системи закупівель товарів, робіт та послуг Потеряєву Т.П., провідного бухгалтера бухгалтерської служби зі штатною чисельності працвників з доплатою за виконання особливо важливої роботи (на строк її виконання) у розмірі 5 % від її посадового окладу з 20.04.2020.

Передбачено, що на час тимчасової відсутності уповноваженої особи (під час перебування на лікарняному, у відпустці тощо), її функції з усіма належними правами та обов`язками тимчасово виконує Зиза І.Л., провідний бухгалтер бухгалтерської служби.

Відповідно до п. 3.10. Положення про уповноважену особу НЗ Хортиця , затвердженого наказом НЗ Хортиця від 08.06.2021 № 077-осн, до основних завдань (функцій) уповноваженої особи належать: планування закупівель та формування річного плану закупівель в електронній системі закупівель; проведення попередніх ринкових консультацій з метою аналізу ринку; здійснення вибору процедури закупівлі; проведення процедур закупівель/спрощених закупівель; забезпечення укладання рамкових угод; забезпечення рівних умов для всіх учасників, об`єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; забезпечення складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених цим законом; забезпечення оприлюднення електронній системі закупівель інформації, необхідної для виконання вимог закону; забезпечення надсилання в електронному вигляді до органу оскарження інформації, документів та матеріалів щодо проведення процедур закупівль у разі отримання запиту від органу оскарження; взаємодія з органами, що здійснюють контроль у сфері публічних закупівель під час виконання ними своїх функцій відповідно до законодавства; здійснення інших дій, передбачених законом, трудовим договором (контрактом) або розпорядчим рішенням замовника.

Відповідно до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, Національним заповідником Хортиця оголошено спрощену закупівлю - Роботи з технічного нагляду за виконанням робіт по об`єкту: Реконструкція будівлі Музею історії Запорізького козацтва м. Запоріжжя з утепленням (код ДК 021:2015:71520000-9 - Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт).

У додатку № 2 до оголошення вказано інформацію про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі.

Відповідно до п. 10 оголошення єдиним критерієм оцінки пропозицій на дану закупівлю є ціна. Оцінка пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв замовника.

Відповідно до розділу 2 оголошення замовник відхиляє пропозицію у разі, якщо: 1. Пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі; 2. Учасник не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалось замовником; 3. Учасник, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, відмовився від укладення договору про закупівлю; 4. Якщо учасник протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю (у т.ч. через не укладення договору з боку учасника) більше двох разів із замовником, який проводить таку спрощену закупівлю.

Додатком № 1 до оголошення визначено вимоги до кваліфікації учасника, зокрема, кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям.

Кваліфікаційний критерій: 1. Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.

Перелік документів, що підтверджують інформацію про відповідність учасників.

Довідка, складена у довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою (за наявності), про наявність транспортного засобу та нормативно-правової бібліотеки в сфері будівництва офіційного видання для виконання робіт. Для підтвердження інформації учасник повинен надати в складі пропозиції скан-копію технічного паспорту на транспортний засіб.

Кваліфікаційний критерій: 2. Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.

Перелік документів, що підтверджують інформацію про відповідність учасників.

Інформаційна довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Довідка надається з описом персоналу, який планується залучити до виконання договору, за формою 1.

Обов`язкова наявність у учасника працівника (ів) для здійснення функцій замовника та технічного нагляду:

- Інженера-консультанта (будівництво) не нижче І категорії, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат, який повинен працювати у штаті організації учасника не менше 1 року;

- Не менше 2 сертифікованих інженерів з технічного нагляду (будівництво) І категорії, які відповідно до ст. 17 Закону України Про архітектурну діяльність одержали відповідний сертифікат та можуть виконувати види робіт (послуг), право виконання яких визначено кваліфікаційним сертифікатом за будівництвом будівель та споруд об`єктів класу наслідків СС2. Документально підтверджений досвід робіт не менше 5 років на аналогічних об`єктах;

- Інженера-кошторисника, який має дійсний кваліфікаційний сертифікат.

Обов`язкова наявність документів для здійснення робіт з технічного нагляду:

- Діючий кваліфікаційний сертифікат інженера з технічного нагляду не нижче І категорії, який надає право виконувати технічний нагляд за будівництвом будівель та споруд об`єктів класу наслідків СС2 і вище та сертифікат інженера-консультанта (будівництво) не нижче І категорії. Вищевизначені кваліфікаційні сертифікати повинні мати термін дії, дійсний впродовж всього періоду здійснення технічного нагляду на об`єктах будівництва замовника.

Для підтвердження наявності власних працівників надати копію трудових книжок, а саме сторінку із даними працівника та сторінку з відміткою про прийняття на роботу до учасника.

Учасник обов`язково повинен підтвердити кваліфікацію працівника (ів) та надати копії відповідного діючого сертифікату, свідоцтва та атестату завіреною печаткою (в разі наявності) учасника та підписом і печаткою власника сертифіката.

Для підтвердження наявності робітників в штаті надати копію таблиці 6 відомостей про нарахування заробітної плати (доходу) застрахованих осіб звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за жовтень, листопад, грудень 2020 (або повідомлення про прийняття працівника на роботу), з відміткою територіального органу доходів і зборів, або надання квитанції про прийняття електронної звітності.

Вимоги до надання інформації щодо кандидатів є обов`язковими, але в той же час учаснику дозволяється на свій розсуд додатково включити в перелік фахівців інших спеціалістів, які будуть задіяні на виконання договору.

Кваліфікаційний критерій: 3. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).

Перелік документів, що підтверджують інформацію про відповідність учасників.

Довідка, складена учасником про виконання аналогічних договорів, зо формою 2.

Під аналогічним слід вважати договори на виконання робіт з технічного нагляду за проведенням робіт з повної реконструкції або нового будівництва будівель у кількості не менше 2.

Для підтвердження інформації учасники повинні надати скан-копії договорів на виконання аналогічних робіт, а також документів, які підтверджують виконання договору, такі як сертифікат, який засвідчує відповідність закінченого будівництвом об`єкта (черги, окремого пускового комплексу) проектній документації та підтверджує його готовність до експлуатації виданий органами державного архітектурно-будівельного контролю по даним договорам. Копії відгуків замовників. Сертифікат інженера технагляду, досвід роботи якого підтверджується аналогічними договорами, повинен бути наданий у тендерній документації в п. 2 Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.

21.05.2021 учасником ПП Компанія з управління архітектурно-будівельними проектами розміщено вимогу про усунення порушення № UA-2021-05-20-005922-b.a1 наступного змісту

В пункті 2.1 Додатку № 1 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі передбачена Обов`язкова наявність у учасника працівника (ів) для здійснення функцій замовника та технічного нагляду - інженера-консультанта (будівництво) не нижче І категорії, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат, який повинен працювати у штаті організації Учасника не менше 1 (одного) року.

Така вимога необґрунтована та призводить до звуження кола потенційних учасників спрощеної закупівлі.

По перше: предметом закупівлі визначено лише здійснення технічного нагляду за будівництвом об`єкта. Предметом закупівлі здійснення функцій замовника не передбачено, і як наслідок незрозуміло наявність фрази здійснення функцій замовника в п. 2.1 Додатку № 1 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі.

По друге: оскільки предметом закупівлі визначено лише здійснення технічного нагляду за будівництвом об`єкта, вимога щодо наявності в учасника інженера-консультанта (будівництво) не нижче І категорії є не обґрунтованою, дискримінаційною та такою що не відповідає містобудівному законодавству України. Так згідно статті 1 1 Закону України Про архітектурну діяльність технічний нагляд забезпечується замовником та здійснюється особами, які мають кваліфікаційний сертифікат. Також, відповідно до частини 4 статті 17 Закону України Про архітектурну діяльність відповідальні виконавці окремих видів робіт (послуг), пов`язаних із створенням об`єктів архітектури, проходять професійну атестацію. Перелік таких видів робіт (послуг) і порядок професійної атестації встановлюються Кабінетом Міністрів України. Згідно п.4 Переліку видів робіт (послуг), пов`язаних із створенням об`єктів архітектури, відповідальні виконавці яких проходять професійну атестацію затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011р. № 554, до таких видів робіт відноситься технічний нагляд. Тобто для виконання предмету спрощеної закупівлі, згідно діючого законодавства, достатньо наявність у учасника інженера технічного нагляду, який отримав в установленому порядку кваліфікаційний сертифікат.

По третє: дискримінаційною є вимога щодо наявності інженера-консультанта (будівництво) не нижче І категорії, який повинен працювати у штаті організації Учасника не менше І(одного) року. Це підтверджується тим, що учасник, у якого в наявності є інженер- консультант (будівництво) не нижче 1 категорії, який працює за сумісництвом Одинадцять місяців не може взяти участь у даній закупівлі, оскільки йому не вистачає одного місяця до одного року, та який з яким укладені трудові відносини за сумісництвом, що не заборонено трудовим законодавством України.

На підставі вищевикладеного, з метою запобігання виникнення непорозумінь та уникнення відповідальності за порушення законодавства у сфері публічних закупівель, передбаченою статтею 164-14 Кодексу України про адміністративні порушення, керуючись частиною 7 статті 14 Закону України Про публічні закупівлі , звертаємось до замовника з вимогою усунення порушення підчас проведення спрощеної закупівлі шляхом виключення у пункті 2.1 Додатку № 1 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі тексту наступного змісту ...- інженера-консультанта (будівництво) не нижче І категорії, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат, який повинен працювати у штаті організації Учасника не менше 1 (одного) року... .

Рішення замовника: Вимога не задоволена. Вимога не підлягає задоволення в зв`язку із наступним:

1. Метою функціонування заповідника є охорона і збереження пам`яток культурної спадщини, проведення роботи з їх популяризації в суспільстві, формування почуттів патріотизму та історичної свідомості, духовного збагачення громадян. В штаті працівників заповідника відсутні фахівці будівельники.

2. Об`єкт закупівлі має велике значення для громади та стислі строки реалізації тому є необхідність залучення максимальної кількості фахівців, що не протирічить ст. 11 Закону України Про архітектурну діяльність .

Аукціон завершився 01.06.2021 о 15:11

Учасниками спрощеної закупівлі UA-2021 -05-20-005922-Ь стали два учасника: TOB КАТРАС та ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ПРОФТЕХНАГЛЯД .

Товариство з обмеженою відповідальністю Катрас надало довідку № 02/24 від 24.05.2021 Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід , відповідно до якої у штаті товариства позивача перебувають:

1. Посада - директор - інженер технічного нагляду ІІ категорії. Казаков С.О. Основне місце роботи. Сертифікат АТ № 005702 від 18.05.2016.

2. Посада - начальник відділу - інженер технічного нагляду. Моторний О.В. Основне місце роботи. Сертифікат АТ № 000991, свідоцтво № 191 від 28.07.2017.

3. Посада - інженер проектувальник з кошторисної документації. Руссело І.Л. Основне місце роботи. Сертифікат б/н Про проходження курсів з навчання кошторисної програми від 18-19 травня 2021.

4. Посада - інженер технічного нагляду ІІ категорії. Бондарев Є.В. Основне місце роботи. Сертифікат АТ № 007858 від 30.09.2019.

5. Посада - інженер проектувальник у частині кошторисної документації. Світилко Л.В. За цивільно-правовим договором. Сертифікат АР № 001104 від 09.07.2012, свідоцтво № 00201 від 22.11.2017.

6. Посада - інженер технічного нагляду. Крижановська О.В. Основне місце роботи. Сертифікат АТ № 003866 від 30.07.2015, свідоцтво № 1763 від 13.12.2019.

7. Посада - інженер консультант І категорії. Дядюра С.М. За сумісництвом. Сертифікат №С1-00489, рішення про видачу № 319 від 18.08.2020.

Протоколом уповноваженої особи Національного заповідника Хортиця № б/н від 07.06.2021 відхилено пропозицію ТОВ Катрас щодо закупівлі відповідно до п. 1 ч. 13 ст. 14 Закону, оскільки пропозиція не відповідає умовам, визначеним у оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Відповідно до ст. 17 Закону України Про архітектурну діяльність , Змін № 11 до розділу 1 Керівники, професіонали, фахівці Випуску 64 Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи Довідника кваліфікаційних характеристик працівників, затвердженою наказом Мінрегіону від 08.08.2017 № 192 та рішення Атестаційної архітектурно-будівельної комісії від 17.09.2016, Протокол №19 відповідальні виконавці, які одержали відповідний кваліфікаційний сертифікат, виконують ті види робіт (послуг), право виконання яких визначено кваліфікаційним сертифікатом. Зокрема:

1. Інженер з технічного нагляду ІІ категорії - Технічний нагляд за будівництвом будівель і споруд щодо об`єктів будівництва класу наслідків (відповідальності) СС 1 (незначні наслідки).

2. Інженер з технічного нагляду І категорії - технічний нагляд за будівництвом будівель і спору щодо об`єктів будівництва класу наслідків (відповідальності) СС1 (незначні наслідки), СС2 (середні наслідки).

3. Провідний інженер з технічного нагляду - технічний нагляд за будівництвом будівель і споруд щодо об`єктів будівництва класу наслідків (відповідальності) СС1 (незначні наслідки), СС2 (середні наслідки), СС3 (значні наслідки).

На виконання відповідних робіт щодо об`єктів будівництва класу наслідків (відповідальності) СС2 (середні наслідки) необхідна наявність кваліфікаційного сертифіката - інженер з технічного нагляду І категорії.

Учасником надано довідку № 02/24 від 24.05.2021 у якій зазначено: інженер з технічного нагляду (будівництво) ІІ категорія - Казаков С.О.; інженер з технічного нагляду (без зазначення категорії) - Моторний О.В.; інженер з технічного нагляду (без зазначення категорії) - Крижановська О.В.; інженер з технічного нагляду (будівництво) І категорія - Дядюра С.М. (працює на підприємстві з 25.09.2020).

Рішенням від 09.06.2021 замовником визначено переможцем спрощеної закупівлі UA- 2021-05-20-005922-Ь - ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ПРОФТЕХНАГЛЯД , з яким у подальшому було укладено договір N 71079/05-12/2021 на здійснення технічного нагляду від 09.06.2021.

Листом від 07.06.2021 № 35/21 ТОВ Катрас оскаржило протокол від 07.06.2021 та просило замовника переглянути тендерну пропозицію. У вказаному листі ТОВ Катрас зазначило, що Товариство з обмеженою відповідальністю КАТРАС здійснює діяльність у сфері технічного нагляду за будівництвом об`єктів містобудування з 2015 року по теперішній час безперервно. Тому, саме працівники підприємства досконально обізнані питанням практичного застосування містобудівного законодавства. Так, дійсно у складі пропозиції ТОВ КАТРАС було надано Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають знання та досвід від 24.05.2021 №02/24. Але слід зазначити, що уповноваженою особою НАЦІОНАЛЬНОГО ЗАПОВІДНИКА ХОРТИЦЯ під час детального розгляду поданих документів у складі пропозиції ТОВ КАТРАС , з невідомих причин, було проігноровано документи, які підтверджують законність права працівників, вказаних у складі пропозиції, виконувати роботи з технічного нагляду за будівництвом будівель та споруд об`єктів, які відносяться до класу наслідків (відповідальності) СС2, а саме: Довідка щодо роз`яснення кваліфікаційних сертифікатів інженерів технічного нагляду від 24.05.2021 № 22/24; Лист-роз`яснення щодо кваліфікаційного сертифікату від 24.05.2021 №23/24; Довідку про виконання аналогічних договорів за формою 2 від 24.05.2021 №03/24, в якій зазначено клас наслідків (відповідальності) об`єктів СС2, технічний нагляд за якими здійснювався інженером технічного нагляду ІІ категорії Казаковим Сергієм Олександровичем . Тобто, твердження уповноваженої особи Національного заповідника ХОРТИЦЯ про те, що на виконання відповідних робіт щодо об`єктів будівництва класу наслідків (відповідальності) СС2 (середні наслідки) необхідна наявність кваліфікаційного сертифікату - інженер з технічного нагляду І категорії є хибним та не відповідає дійсності. Це підтверджується тим, що об`єкти будівництва, які зазначені у довідці про виконання аналогічних договорів за формою 2 від 24.05.2021 №03/24, будувались та приймались в експлуатацію під наглядом інженера технічного нагляду ІІ категорії Казакова Сергія Олександровича після набуття чинності Зміни № 11 до розділу І Керівники, професіонали, фахівці Випуск 64 Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи Довідника кваліфікаційних характеристик працівників, затвердженої Наказом Мінрегіону від 08.08.2017р. №192.

Слід зазначити, що єдиним державним органом, до повноважень якого входить контроль та нагляд у сфері містобудівної діяльності є Державна архітектурно-будівельна інспекція України. Вищевказане твердження уповноваженої особи НАЦІОНАЛЬНОГО ЗАПОВІДНИКА ХОРТИЦЯ спростовує наявність того факту, що органами держархбудконтролю протягом, починаючи з дати набуття чинності Зміни № 11 по теперішній час, надавалися дозволи на виконання будівельних робіт по об`єктах за класом наслідків (відповідальності) СС2 та навіть СС3, технічний нагляд за будівництвом яких здійснюється фахівцями підприємства. Наприклад: Реконструкція нежитлової будівлі з прибудовою під суд за адресою: м. Мелітополь, вул. Пушкіна, 95 в Запорізькій області. Посилання на Портал Єдиної державної системи у сфері будівництва (https://e-construction.gov.ua/permits_doc_detail/2471070087927301395); Реконструкція будівель дитячого садка КЗ "ЗДО ясла-садок "Сонечко" Комбінованого типу ГМР за адресою: вул. Цвітна, 8 м. Гуляйполе Гуляйпільського району Запорізької області. Посилання на Портал Єдиної державної системи у сфері будівництва (https://e-construction.gov.ua/permits_doc_detail/2466134869562885673); Капітальний ремонт приміщення будівлі Запорізької загальноосвітньої школи № 53 І-ІІ ступенів за адресою: м. Запоріжжя вул. Шевченка, 123. Коригування. Посилання на Портал Єдиної державної системи у сфері будівництва (https://e-construction.gov.ua/permits_doc_detail/2369014829760382868); Реконструкція плавального басейну Комунального закладу "Запорізька обласна школа вищої спортивної майстерності" Запорізької обласної ради по вул. Перемоги, 68 у м.Запоріжжя. Посилання на Портал Єдиної державної системи у сфері будівництва (https://e-construction.gov.ua/permits_doc_detail/2469056525688112528); "Реконструкція напірного каналізаційного колектора КНС №24 від вул. Істоміна-Калинова до камери гасіння по вул. Новогородська в м. Запоріжжя (ділянка від вул. Калинова до ПК-1+42)". Посилання на Портал Єдиної державної системи у сфері будівництва (https://e-construction.gov.ua/permits_doc_detail/2441537975360685277); реконструкція водопровідної мережі від ВВ №2 по вул.Матросова, 3а до вул.Першого Травня, ж/б №306, від ВВ №4 по вул.Садова, 141-б до вул.Першого Травня, по вул.Першого Травня від ж/б №161 до ж/б №41 в с.БалкиВасилівського району Запорізької області. Посилання на Портал Єдиної державної системи у сфері будівництва (https://e-construction.gov.ua/dabi_history_public_card/view=%D0%97%D0%9F%20%20112181550965/mode=card); Реконструкція будівлі школи комунального закладу "Гуляйпільська спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів" Гуляйпільської міської ради за адресою: вул. Захисників України,11/ вул. Урожайна, 2, м. Гуляйполе Гуляйпільського району Запорізької області. Коригування. Посилання на Портал Єдиної державної системи у сфері будівництва (https://e-construction.gov.ua/permits_doc_detail/2374746013777790423); Термомодернізація будівлі головного корпусу КУ "Запорізька обласна клінічна лікарня" ЗОР по Оріхівському шосе, 10 м. Запоріжжя - реконструкція. Посилання на Портал Єдиної державної системи у сфері будівництва (https://e-construction.gov.ua/permits_doc_detail/2504626479195752016). Тобто, якщо б працівники підприємства не мали б права виконувати роботи з технічного нагляду на об`єктах за класом наслідків (відповідальності) СС2 і вище, то органи держархбудконтролю відмовляли би замовникам у видачі дозволів на будівництво об`єктів, по яких відповідальними особами призначено наших працівників. .

Відповідно до протоколу уповноваженої особи Національного заповідника Хортиця № б/н від 14.06.2021 надано відповідь.

Відповідно до листа Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 8/17-1602-17 від 28.11.2017, інженери технічного нагляду, які підвищують кваліфікацію відповідно до законодавства та мають чинні кваліфікаційні сертифікати отримані до 01.01.2016 можуть здійснювати технічний нагляд на об`єктах будівництва класу наслідків (відповідальності) СС1, СС2, СС3.

ТОВ "КАТРАС" вважає рішення Національного заповідника Хортиця від 07.06.2021 року у вигляді протоколу про відхилення пропозиції ТОВ "КАТРАС" в межах проведеної процедури публічної закупівлі (Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-02-26-006537- а) незаконним, необґрунтованим, та таким, що порушує інтереси товариства, просить суд його скасувати.

З метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів учасник спрощеної закупівлі може звернутися до замовника та/або до органу, що здійснює контроль над замовником, або до суду. Рішення та дії замовника можуть бути оскаржені учасником спрощеної закупівлі у судовому порядку (ч. 20 ст. 14 Закону України "Про публічні закупівлі").

Проаналізувавши фактичні обставини справи, оцінивши представлені докази, суд вважає, що позовні вимоги задоволенню не підлягають виходячи з такого.

За змістом ст. 5 Закону України Про публічні закупівлі закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.

Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.

Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.

Відповідно до п. 28 ч. 1 ст. 1 Закону України Про публічні закупівлі спрощена закупівля - придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 цього Закону.

Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 14 Закону України Про публічні закупівлі спрощена закупівля проводиться замовником із застосуванням електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону.

Спрощена закупівля складається з таких послідовних етапів: 1) оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі; 2) уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі; 3) подання пропозицій учасниками; 4) проведення електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону; 5) розгляд на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі, пропозиції учасника; 6) визначення переможця спрощеної закупівлі та укладення договору про закупівлю; 7) розміщення звіту про результати проведення закупівлі відповідно до статті 19 цього Закону.

Частиною 9 ст. 14 Закону України Про публічні закупівлі унормовано, що пропозиції подаються учасниками після закінчення строку періоду уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну та інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником.

Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його пропозиції із зазначенням дати та часу.

Відповідно до частин 10-12 статті 14 Закону України Про публічні закупівлі розкритої пропозицій відбувається у порядку, передбаченому абзацами першим і другим частини першої статті 28 цього Закону.

Замовник розглядає на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозицію учасника, яка за результатами електронного аукціону (у разі його проведення) визначена найбільш економічно вигідною.

Строк розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції не повинен перевищувати п`ять робочих днів з дня завершення електронного аукціону.

За результатами оцінки та розгляду пропозиції замовник визначає переможця.

Відповідно до ч. 13 ст. 14 Закону України Про публічні закупівлі замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо: пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі; учасник не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; учасник, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, відмовився від укладення договору про закупівлю; якщо учасник протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю (у тому числі через неукладення договору з боку учасника) більше двох разів із замовником, який проводить таку спрощену закупівлю (частина 13 ст. 14 Закону України Про публічні закупівлі ).

За умовами ч. 14 ст. 14 Закону України Про публічні закупівлі інформація про відхилення пропозиції протягом одного дня з дня прийняття рішення замовником оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику, пропозиція якого відхилена через електронну систему закупівель.

Учасник, пропозиція якого відхилена, може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Не пізніше ніж через три робочих дні з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель замовник зобов`язаний надати йому відповідь.

Відповідно до ч. 2 ст. 31 Закону України Про публічні закупівлі інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.

Відповідно до ч. 12 ст. 29 Закону України Про публічні закупівлі протокол розгляду тендерних пропозицій повинен містити інформацію, зокрема, про підстави відхилення тендерної пропозиції (у разі відхилення) згідно зі статтею 31 цього Закону.

Позивач, в межах даного позову має довести, що його пропозиція повністю відповідала вимогам, викладеним замовником в Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, а рішення Національного заповідника Хортиця від 07.06.2021 (оприлюднено в системі закупівель 07.06.2021 у вигляді протоколу) про відхилення пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "КАТРАС" в межах проведеної процедури публічної закупівлі (Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-05-20-005922- b) не відповідає вимогам закону, порушує його право на визначення саме його переможцем спрощеної закупівлі та має бути скасоване.

У Додатку № 1 до Оголошення викладені вимоги до учасників та встановлений перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність Кваліфікаційним критеріям відповідно ст. 16 Закону, зокрема обов`язкова наявність документів для здійснення робіт з технічного нагляду

- діючий (і) кваліфікаційний (і) сертифікат (и) інженера (ів), з технічного нагляду не нижче І категорії який надає право виконувати технічний нагляд за будівництвом будівель та споруд об`єктів класу наслідків СС2 і вище та сертифікат інженера-консультанта (будівництво) не нижче І категорії.

інженера-консультанта (будівництво) не нижче І категорії, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат, який повинен працювати у штаті організації учасника не менше 1 (одного) року.

Разом із цим, ТОВ "КАТРАС" в межах проведеної процедури публічної закупівлі (ідентифікатор закупівлі: UA-202l-05-20-005922-b) надані копії діючий (і) кваліфікаційний (і) сертифікат (и) інженера (ів),

- інженер з технічного нагляду II категорії (будівництво) - Казаков С.О.

- інженер з технічного нагляду (без зазначення категорії) - Моторний О.В.

- інженер з технічного нагляду ІІ категорії - Бондарев Є.В.

- інженер з технічного нагляду (без зазначення категорії) - Крижановська О.В.

- інженер -консультант (будівництво) І категорії - Дядюра С.М. (дата видачи сертифікат 18.08.2020, працює у штаті організації станом на дату проведення закупівлі менше року, а саме з 25.09.2020).

Окрім цього, з поміж доданих позивачем до тендерної пропозиції документів є довідка щодо роз`яснення кваліфікаційних сертифікатів інженерів технічного нагляду №22/24 від 24.05.2021, лист-роз`яснення щодо кваліфікаційного сертифікату №23/24 від 24.05.2021.

Відповідно до листа Міністерства розвитку громад та територій України №7/15.2/12144-21 від 16.08.2021 Про відповідність кваліфікаційних сертифікатів : Кваліфікаційні сертифікати, видані до набрання чинності зміною № 8 до розділу 1 Керівники, професіонали, фахівці Випуску 64 Будівельні, монтажні та ремонтно- будівельні роботи Довідника кваліфікаційних характеристик професій фахівців, затвердженою наказом Мінрегіону від 27.01.2014 № 26, не містять інформації про кваліфікаційну категорію виконавця та клас наслідків (відповідальності) об`єкта, що, як зазначено у листі Асоціація міст України, створює певні ризики при здійсненні закупівель та під час проведення перевірок контролюючими органами. Так, необхідність дотримання вимог законодавства щодо наявності кваліфікаційних сертифікатів відповідної категорії для виконання робіт на об`єктах різного класу наслідків (відповідальності) закріплена у рішеннях Антимонопольного комітету України, зокрема № 6917-р/пк-пз від 12.07.2018 та № 19412-р/пк-пз від 16.10.2020, відповідно до яких вимога про наявність у фахівців кваліфікаційних сертифікатів відповідної категорії передбачає, що саме такі сертифікати повинні бути надані учасником процедури закупівлі. Рахункова палата при встановленні фактів залучення до виконання робіт працівників з сертифікатами без зазначення кваліфікаційної категорії також визначає такі випадки як неналежну сплату коштів фахівцям, що не мають відповідного кваліфікаційного сертифіката, зокрема у Звіті про результати аудиту ефективності виконання заходів з матеріально-технічного забезпечення закладів загальної середньої освіти за кошти субвенцій з державного бюджету, затвердженого рішенням Рахункової палати від 25.05.2021 № 11-2. Відповідно до Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553, під час здійснення такого контролю перевірці, серед іншого, підлягає дотримання виконавцями вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил, а також вимог щодо відповідності кваліфікаційних сертифікатів класу наслідків (відповідальності) об`єктів, що визначені кваліфікаційними вимогами для відповідної або нижчої категорії працівників, необхідній кваліфікаційній категорії та професійній спеціалізації виконавця. Отже, видані до 01.01.2016 кваліфікаційні сертифікати, які не містять інформації про кваліфікаційну категорію виконавця та клас наслідків (відповідальності) об`єкта, за умови дотримання вимог безстроковості, визначених статтею 17 Закону України Про архітектурну діяльність , можуть використовуватися при виконанні робіт на об`єктах класу наслідків (відповідальності) CC1. Окремо звертаємо увагу, що листи Мінрегіону носять інформаційний характер та не містять норм права. Комплексне реформування законодавства протягом останніх років зумовило суттєві зміни вимог до персоналу та умов праці на підприємствах будівельного комплексу України, що потребувало нормативно-правового врегулювання означених питань. Надані у 2016-2019 роках листи Мінрегіону щодо використання виданих раніше кваліфікаційних сертифікатів незалежно від класу наслідків (відповідальності) об`єктів на сьогодні втратили актуальність .

Тобто, ТОВ Катрас під час надання документів для участі у спрощеній процедурі закупівлі не зазначив у довідці жодного інженера з технічного нагляду І категорії.

Позивач посилається на те, що Казаков С.О. здійснює нагляд за об`єктами будівництва з класом наслідків СС 2 (середні наслідки). Проте, у довідці № 02/21 від 24.05.2021 чітко вказано посаду - директор ТОВ Катрас - інженер технічного нагляду ІІ категорії - Казаков С.О.

Відповідно до листа Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 8/17-1602-17 від 28.11.2017, інженери технічного нагляду, які підвищують кваліфікацію відповідно до законодавства та мають чинні кваліфікаційні сертифікати отримані до 01.01.2016 можуть здійснювати технічний нагляд на об`єктах будівництва класу наслідків (відповідальності) СС1, СС2, СС3.

З матеріалів справи вбачається, також, що кваліфікаційний сертифікат на ім`я Казакова С.О. (інженер технічного нагляду ІІ категорії), видано 18.05.2016.

Також, у оголошенні про проведення спрощеної процедури закупівлі зазначалась обов`язкова умова до інженера - консультанта (будівництво) не нижче І категорії, який повинен працювати на підприємстві не менше одного року.

У довідці позивача зазначено, що в його штаті працює інженер - консультант (будівництво) І категорії Дядюра С.М. з 25.09.2020, тобто менше 1 року. Сертифікат видано 18.08.2020. Таким чином, з дати видачі сертифікату до дня проведення спрощеної процедури закупівлі сплинуло менше одного року.

У судових засіданнях представник відповідача 1 неодноразово наголошувала на цьому.

Вказане стало підставою для відхилення пропозиції ТОВ Катрас .

Протоколом уповноваженої особи Національного заповідника Хортиця щодо закупівлі: ДК 021:2015: -71520000-9 - Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт (роботи з технічного нагляду за виконанням робіт по об`єкту: Реконструкція будівлі музею історії запорізького козацтва м. Запоріжжя з утепленням ) від 07.06.2021 пропозиція учасника (ТОВ КАТРАС ) відхилена відповідно до пункту 1 частини 13 статті 14 Закону оскільки пропозиція Учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі та оприлюднено інформацію про відхилення пропозиції Учасника (у вигляді протоколу) в електронній системі закупівель відповідно до вимог статей 10 та 14 Закону.

За вимогами Закону України Про публічні закупівлі у разі відхилення тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію/пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої.

Наступною тендерною пропозицією у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої є пропозиція ТОВ БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ПРОФТЕХНАГЛЯД .

Розглядом пропозиції встановлено, що пропозиція ТОВ БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ПРОФТЕХНАГЛЯД повністю відповідає умовам документації.

Зокрема Учасником - ТОВ БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ПРОФТЕХНАГЛЯД в межах проведеної процедури публічної закупівлі (ідентифікатор закупівлі: UA-2021-05-20-005922- b) надані:

1. Довідка, складена у довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою від 28.05.2021 вих. № 27/05 про наявність транспортного засобу та нормативно-правової бібліотеки в сфері будівництва офіційного видання для виконання робіт та на підтвердження інформації скан-копію технічного паспорту на транспортний засіб.

2. Копії діючий (і) кваліфікаційний (і) сертифікат (її) інженера (ів),

- інженер з технічного нагляду І категорії (будівництво) - Борисова О.В.

- інженер з технічного нагляду І категорії (будівництво) - Борисова Н.С.

- інженер -консультант (будівництво) І категорії - Борисова О.В. (дата видачі сертифікату 16.03.2020, працює у штаті організації з 20.04.2020).

3. Довідка про виконання аналогічних договорів від 28.05.2021 вих. № 29/05 та копії договорів на виконання аналогічних договорів, завантажених у систему 31.05.2021 на 21 арк.

Тобто, наступним учасником зазначено 2 інженери з технічного нагляду І категорії (будівництво), як зазначено в оголошенні відповідача.

Протоколом уповноваженої особи Національного заповідника Хортиця щодо закупівлі: ДК 021:2015: -71520000-9 - Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт (роботи з технічного нагляду за виконанням робіт по об`єкту: Реконструкція будівлі музею історії Запорізького козацтва м. Запоріжжя з утепленням ) від 09.06.2021 визначено переможцем та прийнято рішення про намір укласти договір з ТОВ БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ПРОФТЕХНАГЛЯД та оприлюднено необхідну інформацію у встановленому порядку 09.06.2021.

Відповідно до п. 15 ст. 14 Закону України Про публічні закупівлі (в редакції яка діяла на час проведення процедури) замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем спрощеної закупівлі, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю. Договір №107/05-12/2021 укладено переможцем ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ПРОФТЕХНАГЛЯД" та оприлюднено необхідну інформацію у встановленому порядку 09 червня 2021 о 16:55 год. та завершено процедуру.

Учасником TOB КАТРАС 09.06.2021 заявлено вимогу про оскарження та надання замовнику додаткових обґрунтувань, номер вимоги: UA-2021-05-20-005922-b.c3. Враховуючі ті обставини, що процедуру закупівлі завершено, яке унеможливлює технічне оприлюднення необхідної інформації у встановленому порядку, протокол про розгляд вимоги учасника про надання додаткової аргументації щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі щодо закупівлі: Роботи з технічного нагляду за виконанням робіт по об`єкту: Реконструкція будівлі Музею історії Запорізького козацтва м. Запоріжжя з утепленням (код ДК 021:2015-71520000-9 - Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт від 14.10.2021 було надіслано на юридичну адресу учасника.

Позивачем у складі пропозицій надано довідку про виконання аналогічних договорів за формою 2, від 24.05.2021 вих. №03/24, п.2 вказаної довідки містить інформацію про особу, яка здійснювала технічний нагляд за проведенням будівельних робіт по об`єкту Реконструкція будівлі (Літ.А-2 А) під будівлю суду за адресою: вул. Перемоги, 1076 в м. Запоріжжя , а саме Казаков Сергій Олександрович - інженер технагляду, в той час як фактично, відповідно до інформації з Порталу Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, який здійснювався уповноваженою особою за пошуковим запитом по номеру сертифікату серія ЗП №162173602457 технічний нагляд здійснював Кузнецов Сергій Станіславович сертифікат серії AT №004322.

Гарантійним листом від 24.05.2021 вих. №14/24 позивачем надано гарантію щодо достовірності всієї наданої інформації у складі тендерної пропозиції, що як вбачається з вищенаведеного не відповідає дійсності та надає можливість відповідачу приймати під сумнів наявність добросовісної конкуренції з боку позивача.

Крім того, у судовому засіданні представник відповідач-1 зазначив, що вказані обставини не відображені у протоколі уповноваженої особи від 07.06.2021 про відхилення тендерної пропозиції TOB КАТРАС , в зв`язку із тим, що зазначений портал працює у тестовому режимі та з метою запобігання псуванню ділової репутації учасника - позивача по справи.

За таких обставин, приймаючи до уваги вищенаведене, а також оцінюючи надані документальні докази в їх сукупності, позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю КАТРАС до Національного заповідника Хортиця про скасування рішення Уповноваженої особи, відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель товарів, робіт та послуг, Потеряєвої Т.П. про відхилення пропозиції ТОВ КАТРАС , що оформлене протоколом від 07.06.2021 (закупівля ДК: 021:2015:-71520000-9 - Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт (Роботи з технічного нагляду за виконанням робіт по об`єкту: Реконструкція будівлі Музею історії Запорізького козацтва м. Запоріжжя з утепленням) задоволенню не підлягають як необґрунтовані та не підтверджені матеріалами справи.

Щодо позовних вимог до відповідача - 2 - Уповноваженої особи Національного заповідника Хортиця , відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель товарів, робіт та послуг Потеряєвої Т.П. суд зазначає, що відповідно до п. 35 ч. 1 ст. 1 Закону України Про публічні закупівлі уповноважена особа (особи) - службова (посадова) чи інша особа, яка є працівником замовника і визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі/спрощених закупівель згідно з цим Законом на підставі власного розпорядчого рішення замовника або трудового договору (контракту).

Відповідно до ст. 11 Закону України Про публічні закупівлі відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі є уповноважена особа, яка визначається або призначається замовником одним з таких способів: 1) шляхом покладення на працівника (працівників) із штатної чисельності функцій уповноваженої особи як додаткової роботи з відповідною доплатою згідно із законодавством; 2) шляхом введення до штатного розпису окремої (окремих) посади (посад), на яку буде покладено обов`язки виконання функцій уповноваженої особи (уповноважених осіб); 3) шляхом укладення трудового договору (контракту) згідно із законодавством.

Уповноважена особа може бути відповідальною за організацію та проведення закупівель, що здійснюються відповідно до частини третьої статті 3 цього Закону.

Під час користування електронною системою закупівель уповноважена особа вносить до електронної системи закупівель персональні дані, надає згоду на їх обробку та оновлює такі дані у разі їх зміни. Персональні дані, внесені уповноваженою особою до електронної системи закупівель, не оприлюднюються.

Замовник має право призначити декілька уповноважених осіб, за умови що кожна з таких осіб буде відповідальною за організацію та проведення конкретних процедур закупівель/спрощених закупівель.

Не може бути визначена уповноваженою особа, залучена замовником (у разі такого залучення) за договором про надання послуг для проведення процедур закупівель/спрощених закупівель.

Визначення або призначення уповноваженої особи не повинно створювати конфлікт між інтересами замовника та учасника чи між інтересами учасників процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, наявність якого може вплинути на об`єктивність і неупередженість ухвалення рішень щодо вибору переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.

Для цілей цього Закону конфліктом інтересів вважається наявність приватного інтересу у працівника замовника чи будь-якої особи або органу, які діють від імені замовника і беруть участь у проведенні процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або можуть вплинути на результати цієї процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, що може вплинути на об`єктивність чи неупередженість прийняття нею рішень або на вчинення чи невчинення дій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, та/або наявність суперечності між приватним інтересом працівника замовника чи будь-якої особи або органу, які діють від імені замовника і беруть участь у проведенні процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень або на вчинення чи невчинення дій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.

Уповноважена особа під час організації та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі повинна забезпечити об`єктивність та неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель в інтересах замовника.

Уповноважена особа здійснює свою діяльність на підставі укладеного із замовником трудового договору (контракту) або розпорядчого рішення замовника та відповідного положення. Уповноважена особа повинна мати вищу освіту, як правило юридичну або економічну освіту. У разі визначення кількох уповноважених осіб розмежування їх повноважень та обов`язків визначається рішенням замовника.

Не можуть визначатися або призначатися уповноваженими особами посадові особи та представники учасників, члени їхніх сімей, а також народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим та депутати міської, районної у місті, районної, обласної ради.

Уповноважені особи можуть пройти навчання з питань організації та здійснення публічних закупівель, у тому числі дистанційне в Інтернеті.

Уповноважена особа для здійснення своїх функцій, визначених цим Законом, підтверджує свій рівень володіння необхідними (базовими) знаннями у сфері публічних закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу шляхом проходження безкоштовного тестування. Порядок організації тестування уповноважених осіб визначається Уповноваженим органом.

Примірне положення про уповноважену особу затверджується Уповноваженим органом.

Уповноважена особа: 1) планує закупівлі та формує річний план закупівель в електронній системі закупівель; 2) здійснює вибір процедури закупівлі; 3) проводить процедури закупівель/спрощені закупівлі; 3 -1 ) оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, у випадку здійснення закупівель відповідно до частини сьомої статті 3 цього Закону; 4) забезпечує рівні умови для всіх учасників, об`єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 5) забезпечує складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених цим Законом; 6) забезпечує оприлюднення в електронній системі закупівель інформації, необхідної для виконання вимог цього Закону; 7) здійснює інші дії, передбачені цим Законом.

Рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою.

Для підготовки тендерної документації та/або оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимог до предмета закупівлі за рішенням замовника уповноважена особа може залучати інших працівників замовника.

Таким чином, відповідач 2 є працівником замовника, який діє та приймає рішення в інтересах замовника (НЗ Хортиця ), тому є неналежним відповідачем у справі у зв`язку із чим суд відмовляє в задоволенні позовних вимог до нього.

Відповідно до ст. 129 ГПК України судові витрати зі сплати судового збору покладаються на позивача.

Керуючись ст.ст. 129, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

1. В задоволенні позову відмовити.

2. Судові витрати зі сплати судового збору покласти на позивача.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 241 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до п. 17.5 Розділу ХI Перехідних положень ГПК України апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.

Апеляційна скарга може бути подана до Центрального апеляційного господарського суду через Господарський суд Запорізької області протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено та підписано 08.11.2021.

Суддя А.О. Науменко

Дата ухвалення рішення28.10.2021
Оприлюднено09.11.2021
Номер документу100883143
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/2107/21

Постанова від 07.06.2022

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Верхогляд Тетяна Анатоліївна

Ухвала від 18.04.2022

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Верхогляд Тетяна Анатоліївна

Ухвала від 22.02.2022

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Верхогляд Тетяна Анатоліївна

Ухвала від 13.12.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Верхогляд Тетяна Анатоліївна

Рішення від 28.10.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Науменко А.О.

Ухвала від 28.09.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Науменко А.О.

Ухвала від 21.09.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Науменко А.О.

Ухвала від 09.09.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Науменко А.О.

Ухвала від 05.08.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Науменко А.О.

Ухвала від 20.07.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Науменко А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні