ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15.11.2021м. ДніпроСправа № 904/7724/21
за позовом Криворізької міської ради, м.Кривий Ріг
до Фізичної особи-підприємця Малихіної Тетяни Іванівни , м.Кривий Ріг
про стягнення безпідставно збережених коштів в сумі 367 668,31 грн.
Суддя Красота О.І.
без участі представників сторін
СУТЬ СПОРУ:
Криворізька міська рада звернулася до господарського суду з позовом до Фізичної особи-підприємця Малихіної Тетяни Іванівни і просить суд стягнути безпідставно збережені кошти за користування земельною ділянкою комунальної власності, з кадастровим номером 1211000000:02:064:0003 за період з 04.06.2018 по 02.06.2021 у розмірі 367 668,31 грн. та судовий збір.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 06.11.2021 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи за наявними у справі матеріалами.
30.09.2021 Відповідач подав відзив на позов, в якому проти позовних вимог заперечує та в позові просив відмовити в повному обсязі, Відповідач вважає, що у Позивача відсутні підстави просити суд застосувати до спірних правовідносин приписи чинного законодавства про відшкодування шкоди (збитків) власникам земельних ділянок. Наданий позивачем розрахунок грошових коштів, як безпідставно збережених, відповідач вважає необґрунтованим, оскільки містить посилання на рішення Криворізької міської ради від 2017, 2018, 2019, 2020 років, щодо встановлення коефіцієнту - 0, 9, який застосовується саме для обчислення орендної плати, при цьому чому за розрахункову дату, початку нарахування заборгованості позивач зазначає 04 червня 2018 року по 02 червня 2021 року, тому відповідач вважає розрахунок безпідставним.
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 05.11.2021 позовну заяву залишено без руху. Позивачу протягом п`яти днів з дня вручення ухвали господарського суду про залишення позовної заяви без руху, усунути недоліки позовної заяви, а саме надати: пояснення стосовно початку періоду нарахування та кінцевої дати розрахунку; обґрунтування застосування нормативно-грошової оцінки №593379 від 09.06.2021 до періоду розрахунку з 04.06.2018 по 02.06.2021.
11.11.2021 Позивач на адресу електронного суду направив пояснення та просив суд стягнути з відповідача, як фактичного користувача земельної ділянки, безпідставно збережені кошти за період, який є в межах строку неправомірного використання земельної ділянки, що підтверджують обставини викладені в позовній заяві та надані докази.
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 12.11.2021 продовжено розгляд справи. Справа розглядатиметься за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи за наявними у справі матеріалами.
Відповідно до ч.5 ст.252 Господарського процесуального кодексу України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої із сторін про інше.
Розглянувши матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
Земельна ділянка площею 0,3136 га з кадастровим номером 1211000000:02:064:0003, яка розташована на АДРЕСА_1 та в силу Закону віднесена до комунальної власності територіальної громади міста Рогу, є сформованою з 21.09.2012, як то пітверджує витяг з Дердавного земльного кадастру про земельну ділянку від 16.06.2021 №НВ-0007014682021 (а.с.9-10).
Рішенням Криворізької міської ради від 22.04.2020 №4696 (а.с.14), прийнятим за результатом розгляду звернення Відповідача Про надання дозволу на виготовлення технічної документації з землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок у натурі (на місцевості) для подальшого надання їх у власність і користування та згоди на відновлення меж земльних ділянок. Проте, яка вказує Позивач Договір оренди на теперішній час не укладено.
Як вбачається з інформаційної довідки з Державного реєстру речових на нерухоме майно від 25.05.2021 №25818826 на земельній ділянці розташованій на АДРЕСА_1 розташований об`єкт нерухомого майна - нежитлова будівля (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 28703812110), яка на праві приватної власності належить Відповідачу (а.с.17-19).
При цьому Позивач також зазначає, що відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Малихіна Т.І. 16.01.2003 зареєстрована як фізична особа-підприємець з основним видом діяльності надання в оренду й експлуатація власного чи орендованого нерухомого майна, що у свою чергу узгоджується із видом використання спірної земельної ділянки - для розташування офісу.
Рішенням міської ради від 24.06.2015 №3728 (а.с.24), яке набрало чинності 01.01.2016, затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Кривого Рогу, яка у тому числі містить середню (базову) вартість 1 кв.м. земель міста станом на 01.01.2014 у розмірі 270,60 грн.
Рішенням Криворізької міської ради від 12.07.2017 №1862 (а.с.25-30) Про встановлення ставок земельного податку, розміру орендної плати, пільг зі сплати за землю та затвердження Рег ламенту оподаткування земельних ділянок на території міста Кривого Рогу у 2018 році (далі - Рішення від 12.07.2017 №1862), яким установлено, у тому числі, ставки земельного податку та розмір орендної плати за землю в залежності від цільового призначення-земель ної ділянки згідно Класифікації видів цільового призначення земель, затверджейої Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23^07.2010 №548 (додаток 1 до рі шення), та яке набрало чинності з 01.01.2018.
Згідно даних витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку від 09.06.2021 №593379, цільове призначення земельної ділянки, що використовується Відповідачем за адресою: м. Кривий Ріг, вул. Косіора (Соборності,) 32 кадастровий номер 1211000000:02:064:0003 віднесено до секції 03.15 для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови, що відповідає розміру ставки орендної плати 0,9% від нормативної грошової оцінки земель міста (рядок 03.15 в додатку 1 до Рішення від 12.07.2017№1862, а.с.27).
Рішенням Криворізької міської ради від 27.06.2018 №2816 "Про встановлення ставок земельного податку, розміру орендної плати, пільг зі сплати за землю та затвердження Регламенту оподаткування земельних ділянок на території міста Кривого Рогу у 2019 році (далі - Рішення від 27.06.2018 №2816), яке набрало чинності з 01.01.2019, та в якому ставка орендної плати для тієї ж секції 03.15 залишилася незмінною - 0,9% від нормативно грошової оцінки земель міста (рядок 03.15 в додатку 1 до Рішення від 27.06.2018 №2816, (а.с.31, 33).
26.06.2019 Криворізькою міською радою прийнято рішення №3897 "Про встановлення ставок плати за землю та пільг щодо земельного податку на території м. Кривого Рогу 2020 році" (далі - Рішення від 26.06.2019 №3897), яке набрало чинності з 01.01.2020, та якому ставка орендної плати для тієї ж секції 03.15 є - 0,9% від нормативної грошової оцінки земель міста (рядок 03.15 в додатку 2 до Рішення від 26.06.2019 №3897, (а.с.37, 39).
Рішенням Криворізької міської ради від 30.06.2020 №4799 встановлено ставки плати за землю та пільги із земельного податку на території м. Кривого Рогу на 2021 рік (далі Рішення від 30.06.2020 №4799), яке набрало чинності з 01.01.2021, та в якому ставка орендної плати для тієї ж секції 03.15 залишилася також незмінною - 0,9% від нормативної грошової оцінки земель міста (рядок 03.15 в додатку 2 до Рішення від 30.06.2020 №4799, а.с.43, 45).
Як передбачено пунктом 10 Типового договору оренди землі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 №220, обчислення розміру орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності здійснюється з урахуванням цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством.
За приписами статті 20 Закону України "Про оцінку земель" дані про нормативі грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
Згідно з пунктами 289.1, 289.2 статті 289 ПК України управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка земель і земельних ділянок на 1 січня поточного року. Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно і дати проведення нормативної грошової оцінки земель, зазначеної в технічній документації з нормативної грошової оцінки земель та земельних ділянок.
Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру, яка є центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, на виконання пункту 289.3 статті 289 ПК України, на своєму офіційному (http://land.gov.ua) публікує коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель попередні роки, згідно яких для земель населених пунктів вони становлять: 2016 рік - 1,06, 2017 рік - 1,0, 2018 рік - 1,0, 2019 рік - 1,0, 2020 рік - 1,0.
Розмір річної орендної плати за земельні ділянки вираховується на підставі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної діл помножених на значення ставки орендної плати, розмір якої визначається відповів рішенням Криворізької міської ради. Місячний розмір орендної плати визначається ділення річної орендної плати на 12, що відповідає кількості місяців у році.
За період з 04.06.2018 по 02.06.2021 у Відповідача перед Позивачем існує борг зі сплати орендної плати за користування земельною ділянкою площею 0,3136 га, з кадастровим номером 1211000000:02:064:0003, яка знаходяться на вул.Косіора (Соборноситі), 32 м.Кривий Ріг, в розмірі 367 668,31 грн.
Розрахунок розміру заборгованості з орендної плати за земельні ділянки
122 669,69 грн. = 13 629 965,44 грн. х 0,9 %, де:
13 629 965,44 грн. - нормативна грошова оцінка земельної ділянки згідно Витягу.
0,9% - ставка орендної плати від нормативної грошової оцінки земель міста, визначена рішеннями позивача 12.07.2017 № 1862, від 27.06.2018 № 2816, від 26.06.2019 № 3897 та від 30.06.2020 № 4799.
Розмір місячної орендної плати за землю становить 10 222,47 грн. та вираховується шляхом ділення річної орендної плати на кількість місяців у році
122 669,69 грн. : 12 місяців = 10 222,47 грн.
10 222,47 грн. х 35 місяців = 357 786,45 грн.
Відповідно, денний розмір орендної плати - шляхом ділення місячного розміру на кількість днів у місяці
Розмір плати для відповідача у неповних місяцях:
червні 2018 року (04.06.18 - 30.06.18) становить 9 200,22 грн. (10 222,47 : 30 х
27 = 9 200,22);
червні 2021 (01.06.21-02.06.21) - 681,50 грн. (10 222,47: 30 x 2 = 681,50).
Підпунктом 14.1.125 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України унормовано, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок - це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений відповідно до законодавства центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (ст.20 Закону України Про оцінку земель ).
За статтею 18 Закону України Про оцінку земель нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.
Для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства (ст. 289 ПК України).
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка земель і земельних ділянок на 1 січня поточного року, що визначається за формулою:
Кі = І:100,
де І - індекс споживчих цін за попередній рік.
У разі якщо індекс споживчих цін перевищує 115 відсотків, такий індекс застосовується із значенням 115.
Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно (шляхом перемноження коефіцієнтів) залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель, зазначеної в технічній документації з нормативної грошової оцінки земель та земельних ділянок.
У відповідності до статті 23 Закону України Про оцінку земель технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.
Так, рішенням Криворізької міської ради від 24.06.2015 №3728, яке набрало чинності 01.01.2016, затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Кривого Рогу, яка у тому числі містить середню (базову) вартість 1 кв.м. земель міста станом на 01.01.2014 у розмірі 270,60 грн.
А отже, саме з 01.01.2014 підлягає кумулятивному застосуванню коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель міста Кривого Рогу.
Для здійснення розрахунку безпідставно збережених коштів у вигляді орендної плати за користування без оформлення належним чином права користування земельною ділянкою ФОП Малихіною Т.І. у період з 04.06.18 до 02.06.2021 , позивачем застосований витяг про нормативну-грошову оцінку земельної ділянки від 09.06.2021, який є належним і допустимим доказом, що підтверджує дані про нормативну-грошову оцінку спірної земельної ділянки у 2018, 2019 та 2020 роках, адже за офіційними даними Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, які є у відкритому доступі, значення коефіцієнта індексації НГО за 2018 - 1,0; 2019 - 1,0; 2020 рік - 1,0 (копія листа Державної служби України з питань геодезії картографії та кадастру від 06.01.2021 №22-28-0.222-171/2-21).
З огляду на що, нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 1211000000:02:064:0003 у 2018-2020 роках є такою ж - 13 629 965,44 грн., зважаючи на значення коефіцієнта індексації 1,0 , яке при застосуванні кумулятивного розрахунку не змінює (не може змінити) її значення.
Таким чином, у період з 04.06.2018 по 02.06.2021 сплаті підлягає - 367 668,31 грн.
Розрахунок розміру безпідставно збережених коштів у вигляді орендної плати за користування без оформлення належним чином права користування земельною ділянкою та пояснювальна записка до розрахунку, виконані департаментом регулювання містобудівної діяльності та земельних відносин виконкому Криворізької міської ради.
Згідно з рішенням Криворізької міської ради від 27.06.2018 №2815, яким затверджено Положення про департамент регулювання містобудівної діяльності та земельних відносин виконкому Криворізької міської ради, одним з основних завдань і функцій департаменту є реалізація повноважень міської ради та її виконавчого комітету у сферах містобудування, архітектури та земельних відносин в порядку, установленому чиним законодавством України, а обов`язком - проведення розрахунку ставок орендної плати за землю та її розміру (пп. 2.1, 3.20 Положення).
Листами Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області від 22.04.2021 вих. № 10092/5/04-36-04-09-16 (а.с.13).
Відповідно до статті 19 1 ПК України на контролюючі органи покладено функції контролю своєчасності подання платниками податків передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків, зборів, платежів; ведення обліку податків, зборів, платежів (підпункти 19 1 , 1.2., 19 1 .1.10).
З урахуванням викладеного, всього за спірний період з 04.06.2018 по 02.06.2021 Відповідачем збережено без достатньої правової підстави кошти за користування вищевказаною вище земельною ділянкою в сумі 367 668,31 грн., що і стало причиною виникнення спору.
Приймаючи рішення, господарський суд виходив з наступних підстав.
У відповідності до частини першої статті 175 Господарського кодексу України майнові зобов`язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Згідно зі статтею 11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки.
Підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є: 1) договори та інші правочини; 2) створення літературних, художніх творів, винаходів та інших результатів інтелектуальної, творчої діяльності; 3) завдання майнової (матеріальної) та моральної шкоди іншій особі; 4) інші юридичні факти.
Цивільні права та обов`язки можуть виникати безпосередньо з актів цивільного законодавства.
Стаття 14 Цивільного кодексу України також визначає, що цивільні обов`язки виконуються у межах, встановлених договором або актом цивільного законодавства.
Відповідно до частин першої та другої статті 1212 Цивільного кодексу України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала. Положення цієї глави застосовуються незалежно від того, чи безпідставне набуття або збереження майна було результатом поведінки набувача майна, потерпілого, інших осіб чи наслідком події.
Зі змісту глави 15, статей 120, 125 Земельного кодексу України та положень статті 1212 Цивільного кодексу України випливає, що до моменту оформлення власником об`єкта нерухомого майна права на земельну ділянку, на якій розташований цей об`єкт, відносини з фактичного користування земельною ділянкою без оформленого права на цю ділянку (без укладеного договору оренди тощо) та недоотримання її власником доходів у виді орендної плати є за своїм змістом кондикційними.
Аналогічний правовий висновок викладено в постановах Великої Палати Верховного Суду від 23.05.2018 у справі № 629/4628/16-ц (провадження № 14-77цс18), від 20.11.2018 у справі № 922/3412/17 (провадження №12-182гс18) та від 13.02.2019 у справі № 320/5877/17 (провадження № 14-32цс19).
Отже, фактичний користувач земельної ділянки, який без достатньої правової підстави за рахунок власника земельної ділянки зберіг у себе кошти, які мав заплатити за користування нею, зобов`язаний повернути ці кошти власнику земельної ділянки на підставі частини першої статті 1212 Цивільного кодексу України.
Такі висновки зроблені Великою Палатою Верховного Суду у постановах від 04.12.2019 в справі №917/1739/17, від 23.05.2018 в справі №629/4628/16-ц, від 20.11.2018 в справі №922/3412/17.
Згідно з пунктом 289.1 статті 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства.
Базою оподаткування землі в Україні є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого Податковим кодексом України, та площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено (пп.пп. 271.1.1, 271.1.2 п. 271.1 ст. 271 Податкового кодексу України).
Підпунктом 14.1.125 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України унормовано, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок - це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений відповідно до законодавства центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
За статтею 18 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться, розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років.
Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (ст.20 Закону України "Про оцінку земель").
У відповідності до статті 23 цього ж Закону технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.
Так, рішенням Криворізької міської ради від 24.06.2015 №3728, яке набрало чинності 01.01.2016, затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Кривого Рогу, яка у тому числі містить середню (базову) вартість 1 кв.м. земель міста станом на 01.01.2014 у розмірі 270,60 грн.
Також, в силу статті 143 Конституції України, статті 12 Податкового кодексу України, частини першої статті 69 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Криворізька міська рада наділена повноваженнями самостійно встановлювати місцеві податки та збори у порядку, визначеному Податковим кодексом України, чим забезпечується реалізація принципу правової, організаційної та матеріально-фінансової самостійності місцевого самоврядування, під яким розуміється право територіальної громади самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.
До місцевих податків, зокрема, належить податок на майно, до складу якого входить плата за землю - обов`язковий платіж, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (ст. 10, пп. 14.1.147. п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України).
За умовами підпунктів 288.5.1, 288.5.2 пункту 288.5. статті 288 Податкового кодексу України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою за розмір земельного податку та не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.
26.06.2019 Криворізькою міською радою прийнято рішення №3897 Про встановлення ставок плати за землю та пільг щодо земельного податку на території Кривого Рогу у 2020 році (далі - Рішення від 26.06.2019 №3897), яким установлено, у тому числі, ставки орендної плати за землю в залежності від цільового призначення земельної ділянки згідно Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 №54 (додаток 2 рішення), яке набрало чинності з 01.01.2020.
Рішенням Криворізької міської ради від 30.06.2020 №4799 встановлено ставки плати за землю та пільги із земельного податку на території м. Кривого Рогу на 2021 рік (далі Рішення від 30.06.2020 №4799), яке набрало чинності з 01.01.2021, та в якому ставка орендної плати для тієї ж секції 03.15 залишилася також незмінною - 0,9% від нормативної грошової оцінки земель міста (рядок 03.15 в додатку 2 до Рішення від 30.06.2020 №4799).
Як передбачено пунктом 10 Типового договору оренди землі, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 №220, обчислення розміру орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності здійснюється з урахуванням їх цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством.
За приписами статті 20 Закону України Про оцінку земель дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
Згідно з пунктами 289.1, 289.2 статті 289 ПК України управління у сфері оцінки земель земельних ділянок здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка земель і земельних ділянок на 1 січня поточного року.
Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується акумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель, зазначеної в технічній документації з нормативної грошової оцінки земель та земельних ділянок.
Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру, яка є центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земе відносин, на виконання пункту 289.3 статті 289 ПК України, на своєму офіційному (http://land.gov.ua) публікує коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель попередні роки, згідно яких для земель населених пунктів вони становлять: 2016 рік - 1,06, 2017 рік - 1,0, 2018 рік - 1,0, 2019 рік - 1,0, 2020 рік - 1,0.
Розмір річної орендної плати за земельні ділянки вираховується на підставі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної діл помножених на значення ставки орендної плати, розмір якої визначається відповів рішенням Криворізької міської ради. Місячний розмір орендної плати визначається ділення річної орендної плати на 12, що відповідає кількості місяців у році.
Розрахунком розміру безпідставно збережених коштів у вигляді орендної плати за користування без оформлення належним чином права користування земельною ділянкою та пояснювальною запискою до розрахунку, виконаними департаментом регулювання містобудівної діяльності та земельних відносин виконкому Криворізької міської ради.
Відповідно до статті 19 1 ПК України на контролюючі органи покладено функції контролю своєчасності подання платниками податків передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків, зборів, платежів; ведення обліку податків, зборів, платежів (підпункти 19 1 , 1.2., 19 1 .1.10).
Таким чином, за спірний період з 04.06.2018 по 02.06.2021 Відповідачем збережено без достатньої правової підстави кошти за користування вищевказаною земельною ділянкою в сумі 367 668,31 грн.
Станом на час розгляду справи доказів сплати заборгованості у повному обсязі від представників сторін не надійшло.
Згідно зі ст.ст. 74, 77 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання (ст. 79 Господарського процесуального кодексу України).
Відповідач не надав суду доказів відсутності боргу чи контррозрахунку стягуваної суми, доводи Позивача не спростував, вказані вище рішення Криворізької міської ради є чинними та обов`зкові до виконання.
З урахуванням викладеного, господарський суд дійшов висновку, що позовна вимога Позивача щодо стягнення з Відповідача безпідставно збережених коштів у розмірі орендної плати за користування земельною ділянкою з кадастровим номером 1211000000:02:064:0003 за період з 04.06.2018 по 02.06.2021 у розмірі 367 668,31 грн. підлягає задоволенню.
Відповідно статті 129 Господарського процесуального кодексу України, судовий збір покладається на Відповідача.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.ст.74, 77, 79, 123, 129, 232, 233, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити в повному обсязі .
Стягнути з Фізичної особи-підприємця Малихіної Тетяни Іванівни , ( АДРЕСА_2 , ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) на користь Криворізької міської ради, (50000, м.Кривий Ріг, вул.Першотравнева, 2, ідентифікаційний код 2867107183) безпідставно збережені кошти за користування земельною ділянкою комунальної власності, з кадастровим номером 1211000000:02:064:0003 за період з 04.06.2018 по 02.06.2021 у розмірі 367 668,31 грн . та судовий збір у сумі 5 515,03 грн .
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закритті апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційну скаргу на рішення суду може бути подано протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення до Центрального апеляційного господарського суду.
Суддя О.І. Красота
Повне рішення складено
15.11.2021.
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 15.11.2021 |
Оприлюднено | 17.11.2021 |
Номер документу | 101098544 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Красота Олександр Іванович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Красота Олександр Іванович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Красота Олександр Іванович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Красота Олександр Іванович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні