Справа № 372/1520/14-ц
Провадження 2-р/372/8/21
ухвала
Іменем України
15 листопада 2021 року Обухівський районний суд Київської області в складі:
головуючого судді Кравченка М.В.
при секретарі Денисенко Ю.С.,
розглянувши у приміщенні Обухівського районного суду Київської області у відкритому судовому засіданні цивільну справу за заявою товариства з обмеженою відповідальністю Центр правової підтримки підприємництва Бізнес і Право про роз`яснення судового рішення,
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Обухівського районного суду Київської області від 30 жовтня 2014 року було частково задоволено позовні вимоги заступника прокурора Київської області в інтересах держави в особі Київської обласної державної адміністрації до Обухівської районної державної адміністрації Київської області, ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , треті особи - товариство з обмеженою відповідальністю Центр правової підтримки підприємництва Бізнес і Право , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_3 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 , про визнання протиправними та скасування розпоряджень, визнання недійсними державних актів на право власності на земельні ділянки, скасування рішень про державну реєстрацію, витребування земельних ділянок, визнання права власності.
Третя особа товариство з обмеженою відповідальністю Центр правової підтримки підприємництва Бізнес і Право в особі представника Лабадзе М.В. звернулась до суду із заявою, в якій просить роз`яснити рішення.
Особи, що беруть участь у справі в судове засідання повторно не з`явились, про причини неявки суд не повідомили, що не є перешкодою у розгляді заяви.
Згідно ч. 3 ст. 271 ЦПК України неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час та місце судового засідання, не перешкоджає розгляду заяви про роз`яснення рішення.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає заяву такою, що підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.
Рішенням Обухівського районного суду Київської області від 30 жовтня 2014 року у цивільній справі № 372/1520/14-ц (провадження № 2-655/14) було частково задоволено позовні вимоги заступника прокурора Київської області в інтересах держави в особі Київської обласної державної адміністрації до Обухівської районної державної адміністрації Київської області, ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , треті особи - товариство з обмеженою відповідальністю Центр правової підтримки підприємництва Бізнес і Право , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_3 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 , про визнання протиправними та скасування розпоряджень, визнання недійсними державних актів на право власності на земельні ділянки, скасування рішень про державну реєстрацію, витребування земельних ділянок, визнання права власності, а саме суд вирішив:
-визнати протиправними та скасувати розпорядження Обухівської районної державної адміністрації від 22.07.2008 року № 1146, від 26.08.2008 року № 1359, від 16.10.2008 року № 1630, від 20.10.2008 року № 1654, від 17.11.2008 року № 1778, від 21.05.2009 року № 624.
-визнати недійсним державний акт серії ЯЖ № 470965 на право власності на земельну ділянку площею 6 га для ведення індивідуального садівництва в адміністративних межах Української міської ради Обухівського району, кадастровий номер 3223151000:05:007:0075, виданий ОСОБА_2 і зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 010833100756 та скасувати його державну реєстрацію.
-визнати недійсним державний акт на право власності на земельну ділянку площею 1 га для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Української міської ради Обухівського району, кадастровий номер 3223151000:05:007:0048, виданий ОСОБА_4 та скасувати його державну реєстрацію.
-визнати недійсним державний акт на право власності на земельну ділянку площею 2 га для ведення індивідуального садівництва в адміністративних межах Української міської ради Обухівського району, кадастровий номер 3223151000:05:007:0030, виданий на ім`я ОСОБА_1 та скасувати його державну реєстрацію.
-визнати недійсним державний акт на право власності на земельну ділянку площею 4 га для ведення індивідуального садівництва в адміністративних межах Української міської ради Обухівського району, кадастровий номер 3223151000:05:007:0040, виданий ОСОБА_3 та скасувати його державну реєстрацію.
-визнати недійсним державний акт на право власності на земельну ділянку площею 8 га для ведення індивідуального садівництва в адміністративних межах Української міської ради Обухівського району, кадастровий номер 3223151000:05:007:0071, виданий на ім`я ОСОБА_2 , з подальшими відмітками про перехід права власності до ОСОБА_30 та ОСОБА_5 .
-визнати недійсним державний акт на право власності на земельну ділянку площею 2 га для ведення індивідуального садівництва в адміністративних межах Української міської ради Обухівського району, кадастровий номер 3223151000:05:007:0035, виданий на ім`я ОСОБА_25 , з подальшими відмітками про перехід права власності до ОСОБА_30 та ОСОБА_5 та скасувати його державну реєстрацію.
-визнати недійсним державний акт на право власності на земельну ділянку площею 4 га для ведення індивідуального садівництва в адміністративних межах Української міської ради Обухівського району, кадастровий номер 3223151000:05:007:0072, виданий на ім`я ОСОБА_26 , з подальшими відмітками про перехід права власності до ОСОБА_30 та ОСОБА_5 та скасувати його державну реєстрацію.
-визнати недійсним державний акт на право власності на земельну ділянку площею 2 га для ведення індивідуального садівництва в адміністративних межах Української міської ради Обухівського району, кадастровий номер 3223151000:05:007:0038, виданий на ім`я ОСОБА_27 , з подальшими відмітками про перехід права власності до ОСОБА_30 та ОСОБА_5 та скасувати його державну реєстрацію.
-визнати недійсним державний акт на право власності на земельну ділянку площею 2 га для ведення індивідуального садівництва в адміністративних межах Української міської ради Обухівського району, кадастровий номер 3223151000:05:007:0070, виданий на ім`я ОСОБА_28 , з подальшими відмітками про перехід права власності до ОСОБА_30 та ОСОБА_5 та скасувати його державну реєстрацію.
-визнати недійсним державний акт на право власності на земельну ділянку площею 6 га для ведення індивідуального садівництва в адміністративних межах Української міської ради Обухівського району, кадастровий номер 3223151000:05:007:0074, виданий на ім`я ОСОБА_29 , з подальшими відмітками про перехід права власності до ОСОБА_30 та ОСОБА_5 та скасувати його державну реєстрацію.
-скасувати рішення про державну реєстрацію у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно права власності ОСОБА_4 на земельну ділянку площею 1 га для ведення індивідуального садівництва з кадастровим номером 3223151000:05:007:0048, розташовану в адміністративних межах Української міської ради Обухівського району.
-скасувати рішення про державну реєстрацію у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно права власності ОСОБА_5 на земельну ділянку площею 2 га для ведення індивідуального садівництва з кадастровим номером 3223151000:05:007:0035, розташовану в адміністративних межах Української міської ради Обухівського району.
-скасувати рішення про державну реєстрацію у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно права власності ОСОБА_5 на земельну ділянку площею 2 га для ведення індивідуального садівництва з кадастровим номером 3223151000:05:007:0038, розташовану в адміністративних межах Української міської ради Обухівського району.
-скасувати рішення про державну реєстрацію у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно права власності ОСОБА_5 на земельну ділянку площею 2 га для ведення індивідуального садівництва з кадастровим номером 3223151000:05:007:0070, розташовану в адміністративних межах Української міської ради Обухівського району.
-скасувати рішення про державну реєстрацію у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно права власності ОСОБА_5 на земельну ділянку площею 8 га для ведення індивідуального садівництва з кадастровим номером 3223151000:05:007:0071, розташовану в адміністративних межах Української міської ради Обухівського району.
-скасувати рішення про державну реєстрацію у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно права власності ОСОБА_5 на земельну ділянку площею 4 га для ведення індивідуального садівництва з кадастровим номером 3223151000:05:007:0072, розташовану в адміністративних межах Української міської ради Обухівського району.
-скасувати рішення про державну реєстрацію у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно права власності ОСОБА_5 на земельну ділянку площею 4 га для ведення індивідуального садівництва з кадастровим номером 3223151000:05:007:0073, розташовану в адміністративних межах Української міської ради Обухівського району.
-скасувати рішення про державну реєстрацію у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно права власності ОСОБА_5 на земельну ділянку площею 6 га для ведення індивідуального садівництва з кадастровим номером 3223151000:05:007:0074, розташовану в адміністративних межах Української міської ради Обухівського району.
-скасувати рішення про державну реєстрацію у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно права власності ОСОБА_5 на земельну ділянку площею 6 га для ведення індивідуального садівництва з кадастровим номером 3223151000:05:007:0075, розташовану в адміністративних межах Української міської ради Обухівського району.
-скасувати рішення про державну реєстрацію у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно права власності ОСОБА_5 на земельну ділянку площею 2 га для ведення індивідуального садівництва з кадастровим номером 3223151000:05:007:0115, розташовану в адміністративних межах Української міської ради Обухівського району.
-витребувати на користь держави з незаконного володіння ОСОБА_5 та ОСОБА_4 земельні ділянки загальною площею 37 га з наступними кадастровими номерами: 3223151000:05:007:0035; 3223151000:05:007:0038; 3223151000:05:007:0070; 3223151000:05:007:0071; 3223151000:05:007:0072; 3223151000:05:007:0073; 3223151000:05:007:0074; 3223151000:05:007:0075; 3223151000:05:007:0115; 3223151000:05:007:0048.
-визнати за державою право власності на десять земельних ділянок загальною площею 37 га з кадастровими номерами: 3223151000:05:007:0035; 3223151000:05:007:0038; 3223151000:05:007:0070; 3223151000:05:007:0071; 3223151000:05:007:0072; 3223151000:05:007:0073; 3223151000:05:007:0074; 3223151000:05:007:0075; 3223151000:05:007:0115, 3223151000:05:007:0048.
Ухвалою Апеляційного суду Київської області від 03 лютого 2015 року та ухвалою Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ від 24 червня 2015 року вказане рішення суду першої інстанції залишено без змін.
Згідно ч. 1 ст. 271 ЦПК України за заявою учасників справи, державного виконавця, приватного виконавця суд роз`яснює судове рішення, яке набрало законної сили, не змінюючи змісту судового рішення.
У пункті 21 Постанови Пленуму Верховного Суду України Про судове рішення у цивільній справі № 14 від 18 грудня 2009 року зазначено, що роз`яснення рішення суду можливе тоді, коли воно не містить недоліків, що можуть бути усунені лише ухваленням додаткового рішення, а є незрозумілим, що ускладнює його реалізацію. Зазначене питання розглядається судом, що ухвалив рішення, і в ухвалі суд викладає більш повно та ясно ті частини рішення, розуміння яких викликає труднощі, не вносячи змін у суть рішення і не торкаючись питань, які не були предметом судового розгляду. Якщо фактично порушено питання про зміну рішення або внесення в нього нових даних, у тому числі й роз`яснення мотивів ухваленого рішення, суд ухвалою відмовляє в роз`ясненні рішення.
Третя особа в заяві просить роз`яснити їй яким чином вказаним рішенням вирішено питання про її права та законні інтереси, що стосуються припинення прав відповідачів на спірні земельні ділянки та державної реєстрації відповідних речових прав.
Враховуючи незрозумілість рішення для третьої особи, суд вважає можливим роз`яснити зміст судового рішення без зміни його змісту наступним чином.
За наслідками вирішення судового спору суд постановив вказане вище чинне рішення, згідно з яким:
-визнав протиправними та скасував розпорядження Обухівської районної державної адміністрації, зокрема: від 22 липня 2008 року № 1146 про надання дозволу на розробку проекту із землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність 19-ом громадянам та від 26 серпня 2008 року № 1359 про затвердження проекту із землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність 19-ом громадянам;
-визнав недійсними державні акти на право власності на земельні ділянки та скасував їх державну реєстрацію;
-скасував рішення про державну реєстрацію у Державному реєстрі прав на нерухоме майно права власності осіб на земельні ділянки.
Під час розгляду справи судом було встановлено, що земельні ділянки, які були передані у власність громадянам на підставі вказаних розпоряджень Обухівської районної державної адміністрації, накладаються на земельні ділянки, які були передані у користування ТОВ ЦЕНТР ПРАВОВОЇ ПІДТРИМКИ ПІДПРИЄМНИЦТВА БІЗНЕС І ПРАВО відповідно до договорів оренди, укладених з Київською обласної державною адміністрацією 15 грудня 2006 року.
Статтею 21 Закону України Про Державний земельний кадастр встановлено, що відомості про межі земельної ділянки вносяться до Державного земельного кадастру на підставі відповідної документації із землеустрою щодо формування земельних ділянок - у випадках, визначених статтею 79 -1 Земельного кодексу України, при їх формуванні. Статтею 79 Земельного кодексу України (Земельна ділянка як об`єкт права власності) встановлено, що земельна ділянка - це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами. Відповідно до статті 79-1 ЗК України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Формування земельних ділянок здійснюється у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності. Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера. Формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у частинах шостій - сьомій цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок. Статтю 24 Закону України Про Державний земельний кадастр доповнено абзацами четвертим та п`ятим згідно із Законом № 340-IX від 05.12.2019 , тобто після набрання сили рішення Обухівського районного суду Київської області від 30 жовтня 2014 року по справі № 372/1520/14-ц, якими встановили, що державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за заявою особи, якій за рішенням органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки при передачі її у власність чи користування із земель державної чи комунальної власності, або уповноваженої нею особи. Ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки допускається виключно з одночасним припиненням таким рішенням усіх речових прав, їх обтяжень, зареєстрованих щодо земельної ділянки (за наявності таких прав, обтяжень). Ухвалення судом рішення про визнання нечинним рішення органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, за якою була сформована земельна ділянка, щодо якої виникли речові права, а також про скасування державної реєстрації такої земельної ділянки, що допускається за умови визнання нечинним рішення про затвердження такої документації (за його наявності) та припинення таких прав (за їх наявності).
Відповідно до статті 22 Закону України Про землеустрій землеустрій здійснюється на підставі:
а) рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо проведення робіт із землеустрою;
б) укладених договорів між юридичними чи фізичними особами (землевласниками і землекористувачами) та розробниками документації із землеустрою;
в) судових рішень.
Відповідно до абзацу першого ч.3 ст. 26 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , у разі скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав на підставі судового рішення, а також у разі визнання на підставі судового рішення недійсними чи скасування документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування на підставі судового рішення державної реєстрації прав, державний реєстратор проводить державну реєстрацію набуття, зміни чи припинення речових прав відповідно до цього Закону. Згідно абзацу другого ч.3 ст. 26 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , ухвалення судом рішення про скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав, визнання недійсними чи скасування документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, а також скасування державної реєстрації прав допускається виключно з одночасним визнанням, зміною чи припиненням цим рішенням речових прав, обтяжень речових прав, зареєстрованих відповідно до законодавства (за наявності таких прав).
Як вже зазначалось, рішенням Обухівського районного суду Київської області від 30 жовтня 2014 року по справі № 372/1520/14-ц: визнано протиправними та скасовано розпорядження Обухівської районної державної адміністрації, зокрема: від 22 липня 2008 року № 1146 про надання дозволу на розробку проекту із землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність 19-ом громадянам та від 26 серпня 2008 року № 1359 про затвердження проекту із землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність 19-ом громадянам; визнано недійсними державні акти на право власності на земельні ділянки та скасувано їх державну реєстрацію; скасовано рішення про державну реєстрацію у Державному реєстрі прав на нерухоме майно права власності осіб на земельні ділянки, чим повністю припинено речові права цих громадян на відповідні об`єкти нерухомого майна та права на землю стосовно спірних земельних ділянок.
Статтею 20 Земельного кодексу України, в редакції що діяла на час прийняття рішення по даній справі, зазначалося, що віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення. Зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.
Зі змісту судового рішення вбачається, що судом в межах судового розгляду було встановлено, що 13 грудня 2004 року розпорядженням Київської обласної державної адміністрації № 903 затверджено проект землеустрою, надано в оренду на 49 років ТОВ Центр правової підтримки підприємництва Бізнес і Право земельні ділянки площею 2,8552 га та 7,5326 га за рахунок земель державної власності на території Української міської ради Обухівського району для культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей, вказані земельні ділянки віднесені до земель рекреаційного призначення, що підтверджується розпорядженням, проектом землеустрою, листами, іншими матеріалами справи. Договори оренди вказаних вище земельних ділянок площею 2,8552 га (кадастровий номер 3223151000:00:000:3000) та 7,5326 га (кадастровий номер 3223151000:00:000:3000) укладені між позивачем Київською облдержадміністрацією та третьою особою ТОВ Центр правової підтримки підприємництва Бізнес і Право , нотаріально посвідчені 15 грудня 2006 року, що підтверджується договорами із відміткою про реєстрацію, постановою суду.
22 липня 2008 року розпорядженням Обухівської районної державної адміністрації Київської області № 1146 надано дозвіл на розробку проекту із землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність 19-ом громадянам для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Української міської ради Обухівського району Київської області загальною площею 37 га.
26 серпня 2008 року розпорядженням Обухівської районної державної адміністрації Київської області № 1359 затверджено проект із землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність 19-ом громадянам для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Української міської ради Обухівського району Київської області загальною площею 37 га.
Також судом встановлено, що земельні ділянки загальною площею 37 га для ведення особистого селянського господарства, які були передані громадянам у власність, накладаються на земельні ділянки рекреаційного призначення загальною площею 10,3878 га, яка була передана у користування ТОВ ЦППП Бізнес і Право , при цьому процедура вилучення земельних ділянок у третьої особи не здійснювалась, що підтверджується висновками Київського державного підприємства геодезії, картографії, кадастрових та геоінформаційних систем Київгеоінформатика , зведеним планом розташування земельних ділянок, судовими рішеннями.
Судом встановлено, що спірні земельні ділянки загальною площею 37 га, які надані Обухівською районною державною адміністрацією 19-ом громадянам для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Української міської ради Обухівського району Київської області, були відведені за рахунок земель водного фонду, знаходяться на двох островах в акваторії Канівського водосховища, покритих штучним насипом піску, при цьому частково (площа 26,9662 га) знаходяться у 100-метровій прибережній захисній смузі, в іншій частині включають поверхню води, що підтверджується висновками Київського державного підприємства Київгеоінформатика , зведеним планом розташування земельних ділянок, проектами землеустрою, судовими рішеннями.
Всі вищеперераховані розпорядження голови Обухівської районної державної адміністрації з приводу передачі у власність 19 громадянам земель, подальшої зміни їх цільового використання, видані на підставі розпоряджень державні акти на право власності на земельні ділянки та укладені в подальшому договори купівлі-продажу земельних ділянок, чинним судовим рішенням визнано незаконними в зв`язку з порушеннями норм чинного законодавства,
Отже, вищеперерахованими розпорядженнями не надавався дозвіл на зміну категорії земель - землі водного фонду та цільового призначення земельних ділянок з для культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей на землі сільськогосподарського виробництва для ведення особистого селянського господарства.
Частиною 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про Державний земельний кадастр встановлено, що земельні ділянки, право власності користування) на які виникло до 2004 року, важаються сформованими незалежно від присвоєння їм кадастрового номера. У разі якщо відомості про зазначені земельні ділянки не внесені до Державного реєстру земель, їх державна реєстрація здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за заявою їх власників (користувачів земельної ділянки державної чи комунальної власності).
Відповідно до положень ч. 10 ст.24, ч.4 ст.25 Закону України Про Державний земельний кадастр :
- державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі ухвалення судом рішення про визнання нечинним рішення органу виконавчої влади про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, за якою була сформована земельна ділянка, щодо якої виникли речові права, а також про скасування державної реєстрації такої земельної ділянки, що допускається за умови визнання нечинним рішення про затвердження такої документації (за його наявності) та припинення таких прав (за їх наявності);
- поземельна книга закривається у разі скасування державної реєстрації земельної ділянки.
Відповідно до п.114 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 1051, відомості про земельну ділянку у разі скасування її державної реєстрації набувають статусу архівних за рішенням Державного кадастрового реєстратора та відображаються на кадастровій карті в архівному шарі даних геоінформаційної системи.
Відповідно до ч.1 та ч.3 ст.14, ч.3 ст.26 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень :
- розділ Державного реєстру прав та реєстраційна справа закриваються в разі скасування державної реєстрації земельної ділянки;
- у разі скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав на підставі судового рішення, а також у разі визнання на підставі судового рішення недійсними чи скасування документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування на підставі судового рішення державної реєстрації прав, державний реєстратор проводить державну реєстрацію набуття, зміни чи припинення речових прав відповідно до цього Закону;
- ухвалення судом рішення про скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав, визнання недійсними чи скасування документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, а також скасування державної реєстрації прав допускається виключно з одночасним визнанням, зміною чи припиненням цим рішенням речових прав, обтяжень речових прав, зареєстрованих відповідно до законодавства (за наявності таких прав).
Таким чином, оскільки судом скасовано право власності на земельні ділянки та розпорядження органу державної виконавчої влади, які слугували підставою для формування земельних ділянок, здійснення їх державної реєстрації та внесення відомостей про них до Державного земельного кадастру до набрання чинності доповнень до Закону України Про Державний земельний кадастр згідно із Законом України № 340-IX від 05.12.2019 Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії рейдерству та накладання земельних ділянок загальною площею 37 га для ведення особистого селянського господарства на земельні ділянки рекреаційного призначення загальною площею 10,3878 га, які були передані у користування ТОВ ЦППП Бізнес і Право на підставі розпорядження Київської обласної державної адміністрації № 903 від 13.12.2004 року, існують достатні правові підстави для скасування державної реєстрації земельної ділянки шляхом закриття відповідних Поземельних книг, перенесення відомостей про такі земельні ділянки, що містяться в Державному земельному кадастрі, до архівного шару; скасування запису про речове право в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та повернення відомостей Державного земельного кадастру про дані землі до стану, що існував до формування та державної реєстрації земельних ділянок з кадастровими номерами 3223151000:05:007:0035; 3223151000:05:007:0038; 3223151000:05:007:0070; 3223151000:05:007:0071; 3223151000:05:007:0072; 3223151000:05:007:0073; 3223151000:05:007:0074; 3223151000:05:007:0075; 3223151000:05:007:0115; 3223151000:05:007:0048.
Вказані вище обставини і правові висновки не оспорені і не спростовані жодним учасником процесу, які заперечень проти заяви у будь-якій формі е подавали, до суду не з`явились, заяв чи клопотань суду не подавали.
За таких обставин, суд вважає можливим вирішити заяву на засадах диспозитивності цивільного судочинства і змагальності сторін.
Таким чином, загалом заява третьої особи ґрунтується на законі та матеріалах справи, однак дещо некоректні її формулювання унеможливлюють задоволення вимог у повному обсязі, тому заяву слід задовольнити частково, а саме суд вважає можливим роз`яснити судове рішення наступним чином:
- визнання протиправними та скасування розпорядження Обухівської районної державної адміністрації від 22 липня 2008 року № 1146 про надання дозволу на розробку проекту із землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність 19-ом громадянам та від 26 серпня 2008 року № 1359 про затвердження проекту із землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність 19-ом громадянам та витребовування на користь держави з незаконного володіння та визнання за державою права власності на десять земельних ділянок загальною площею 37 га з наступними кадастровими номерами: 3223151000:05:007:0035; 3223151000:05:007:0038; 3223151000:05:007:0070; 3223151000:05:007:0071; 3223151000:05:007:0072; 3223151000:05:007:0073; 3223151000:05:007:0074; 3223151000:05:007:0075; 3223151000:05:007:0115; 3223151000:05:007:0048 передбачає наявність достатніх правових підстав для скасування державної реєстрації цих земельних ділянок у Державному земельному кадастрі та повернення відомостей Державного земельного кадастру про дані землі до стану, що існував до формування та державної реєстрації земельних ділянок з кадастровими номерами 3223151000:05:007:0035; 3223151000:05:007:0038; 3223151000:05:007:0070; 3223151000:05:007:0071; 3223151000:05:007:0072; 3223151000:05:007:0073; 3223151000:05:007:0074; 3223151000:05:007:0075; 3223151000:05:007:0115; 3223151000:05:007:0048 шляхом закриття відповідних Поземельних книг та перенесення відомостей про дані земельні ділянки до архівного шару Державного земельного кадастру;
- визнання недійсними державних актів на право власності на земельні ділянки, скасування їх державної реєстрації та скасування рішення про державну реєстрацію у Державному реєстрі прав на нерухоме майно права власності осіб на земельні ділянки передбачає наявність достатніх правових підстав для скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію у Державному реєстрі прав на нерухоме майно прав власності на десять земельних ділянок загальною площею 37 га з кадастровими номерами: 3223151000:05:007:0035; 3223151000:05:007:0038; 3223151000:05:007:0070; 3223151000:05:007:0071; 3223151000:05:007:0072; 3223151000:05:007:0073; 3223151000:05:007:0074; 3223151000:05:007:0075; 3223151000:05:007:0115; 3223151000:05:007:0048, припинення права власності цих осіб на десять земельних ділянок загальною площею 37 га з наступними кадастровими номерами: 3223151000:05:007:0035; 3223151000:05:007:0038; 3223151000:05:007:0070; 3223151000:05:007:0071; 3223151000:05:007:0072; 3223151000:05:007:0073; 3223151000:05:007:0074; 3223151000:05:007:0075; 3223151000:05:007:0115; 3223151000:05:007:0048 та закриття відповідних розділів Державного реєстру прав та реєстраційних справ.
Враховуючи викладене, заява підлягає задоволенню частково.
Керуючись ст. 271 ЦПК України, суд -
УХВАЛИВ:
Заяву задовольнити частково.
Роз`яснити, що згідно змісту рішення Обухівського районного суду Київської області від 30 жовтня 2014 року у цивільній справі № 372/1520/14-ц (провадження № 2-655/14) за позовом заступника прокурора Київської області в інтересах держави в особі Київської обласної державної адміністрації до Обухівської районної державної адміністрації Київської області, ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , треті особи - товариство з обмеженою відповідальністю Центр правової підтримки підприємництва Бізнес і Право , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_3 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 , про визнання протиправними та скасування розпоряджень, визнання недійсними державних актів на право власності на земельні ділянки, скасування рішень про державну реєстрацію, витребування земельних ділянок, визнання права власності було повністю задоволено позовні вимоги в частині визнання протиправними та скасування розпоряджень, визнання недійсними державних актів на право власності на земельні ділянки, скасування рішень про державну реєстрацію, зокрема:
- визнання протиправними та скасування розпорядження Обухівської районної державної адміністрації від 22 липня 2008 року № 1146 про надання дозволу на розробку проекту із землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність 19-ом громадянам та від 26 серпня 2008 року № 1359 про затвердження проекту із землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність 19-ом громадянам та витребовування на користь держави з незаконного володіння та визнання за державою права власності на десять земельних ділянок загальною площею 37 га з наступними кадастровими номерами: 3223151000:05:007:0035; 3223151000:05:007:0038; 3223151000:05:007:0070; 3223151000:05:007:0071; 3223151000:05:007:0072; 3223151000:05:007:0073; 3223151000:05:007:0074; 3223151000:05:007:0075; 3223151000:05:007:0115; 3223151000:05:007:0048 передбачає наявність достатніх правових підстав для скасування державної реєстрації цих земельних ділянок у Державному земельному кадастрі та повернення відомостей Державного земельного кадастру про дані землі до стану, що існував до формування та державної реєстрації земельних ділянок з кадастровими номерами 3223151000:05:007:0035; 3223151000:05:007:0038; 3223151000:05:007:0070; 3223151000:05:007:0071; 3223151000:05:007:0072; 3223151000:05:007:0073; 3223151000:05:007:0074; 3223151000:05:007:0075; 3223151000:05:007:0115; 3223151000:05:007:0048 шляхом закриття відповідних Поземельних книг та перенесення відомостей про дані земельні ділянки до архівного шару Державного земельного кадастру;
- визнання недійсними державних актів на право власності на земельні ділянки, скасування їх державної реєстрації та скасування рішення про державну реєстрацію у Державному реєстрі прав на нерухоме майно права власності осіб на земельні ділянки передбачає наявність достатніх правових підстав для скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію у Державному реєстрі прав на нерухоме майно прав власності на десять земельних ділянок загальною площею 37 га з кадастровими номерами: 3223151000:05:007:0035; 3223151000:05:007:0038; 3223151000:05:007:0070; 3223151000:05:007:0071; 3223151000:05:007:0072; 3223151000:05:007:0073; 3223151000:05:007:0074; 3223151000:05:007:0075; 3223151000:05:007:0115; 3223151000:05:007:0048, припинення права власності цих осіб на десять земельних ділянок загальною площею 37 га з наступними кадастровими номерами: 3223151000:05:007:0035; 3223151000:05:007:0038; 3223151000:05:007:0070; 3223151000:05:007:0071; 3223151000:05:007:0072; 3223151000:05:007:0073; 3223151000:05:007:0074; 3223151000:05:007:0075; 3223151000:05:007:0115; 3223151000:05:007:0048 та закриття відповідних розділів Державного реєстру прав та реєстраційних справ.
В задоволенні інших вимог заяви відмовити.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного суду через Обухівський районний суд Київської області або шляхом подачі апеляційної скарги в п`ятнадцятиденний строк з дня проголошення ухвали.
Ухвала суду набирає законної сили відповідно до ст. 261 ЦПК України.
Суддя М.В.Кравченко
Суд | Обухівський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 15.11.2021 |
Оприлюднено | 22.11.2021 |
Номер документу | 101246378 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Обухівський районний суд Київської області
Кравченко М. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні