Постанова
від 15.11.2021 по справі 280/1180/20
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

15 листопада 2021 року м. Дніпросправа № 280/1180/20

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Добродняк І.Ю. (доповідач),

суддів: Бишевської Н.А., Семененка Я.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Дніпрі

апеляційну скаргу ОСОБА_1

на ухвалу Запорізького окружного адміністративного суду від 29 липня 2021 року

у справі №280/1180/20

за позовом ОСОБА_1 та ОСОБА_2

до Любимівської сільської ради Вільнянського району Запорізької області

про визнання протиправними та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії та стягнення моральної шкоди , -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 та ОСОБА_2 звернулись до суду з позовом до Любимівської сільської ради Вільнянського району Запорізької області, згідно з яким, з урахуванням уточнень, просили:

- визнати протиправним та скасувати рішення №11 від 17.01.2020 року Любимівської сільської ради Вільнянського району Запорізької області;

- зобов`язати відповідача задовольнити клопотання від 06.12.2018 року в порядку ст. 118 Земельного кодексу України та рішенням сільради надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для одержання безоплатно у власність земельної ділянки із земель комунальної власності для ведення особистого селянського господарства площею 1 га згідно клопотання;

- стягнути моральну шкоду в сумі 50 000 гривень.

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 28 вересня 2020 року, яке набрало законної сили 23.02.2021, позов ОСОБА_2 задоволено.

Визнано протиправним та скасовано рішення Любимівської сільської ради Вільнянського району Запорізької області №11 від 17.01.2020 Про відмову в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_2 .

Зобов`язано Любимівську сільську раду Вільнянського району Запорізької області надати ОСОБА_2 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для одержання безоплатно у власність земельної ділянки із земель комунальної власності для ведення особистого селянського господарства площею 1 га згідно клопотання від 06.12.2018.

У задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 відмовлено.

10.03.2021 ОСОБА_2 та ОСОБА_1 подали до Запорізького окружного адміністративного суду заяву про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду, в якій ОСОБА_2 просив встановити відповідачу строк для виконання рішення суду та зобов`язати подати у строк один місяць звіт суду про виконання рішення суду.

Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 12.04.2021 задоволено заяву ОСОБА_2 про встановлення судового контролю за виконанням рішення в даній адміністративній справі, зобов`язано Любимівську сільську раду Вільнянського району Запорізької області у місячний строк з дня набрання цією ухвалою законної сили подати до Запорізького окружного адміністративного суду звіт про виконання судового рішення.

08.07.2021 ОСОБА_2 та ОСОБА_1 подали до Запорізького окружного адміністративного суду заяву (вх. № 38601), в якій ОСОБА_2 , посилаючись на те, що рішення суду у справі №280/1180/20 не виконано, до порядку денного Сьомої позачергової сесії відповідне питання не включене, просив на підставі ч.4 ст.382 КАС України в порядку контролю за виконанням рішення суду накласти на міського голову Вільнянської міської ради як керівника суб`єкта владних повноважень штраф згідно ст. 382 КАС України за невиконання рішення суду від 28.09.2020 та неподання звіту; встановити відповідачу новий строк для виконання рішення суду.

Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 29 липня 2021 року заяву задоволено частково.

Встановлено судовий контроль за виконанням рішення в цій адміністративній справі та зобов`язано Вільнянську міську раду Запорізької області у місячний строк з дня набрання цією ухвалою законної сили подати до Запорізького окружного адміністративного суду звіт про виконання судового рішення у справі №280/1180/20.

Суд виходив з того, що у зв`язку з реорганізацію Любимівської та Новогупалівської сільських рад шляхом приєднання до Вільнянської міської ради, згідно інформації з ЄДРПОУ з 18.12.2020 Любимівська сільська рада Вільнянського району знаходиться в стані припинення за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті реорганізації (номер запису 1000831270013014434).

Оскільки Вільнянська міська рада є правонаступником Любимівської сільської ради, суд ухвалою від 28.07.2021 замінив боржника у виконавчому провадженні з примусового виконання виконавчого листа Запорізького окружного адміністративного суду, виданого 19.03.2021 у справі №280/1180/20, а саме: Любимівську сільську раду на правонаступника - Вільнянську міську раду.

Встановивши, що з 28.07.2021 особою, яка має вчинити дії зобов`язального характеру з примусового виконання рішення суду у справі № 280/1180/20, є Вільнянська міська рада Запорізької області, суд першої інстанції дійшов висновку про встановлення судового контролю за виконанням рішення в даній адміністративній справі та зобов`язання Вільнянську міську раду Запорізької області у місячний строк з дня набрання цією ухвалою законної сили подати до Запорізького окружного адміністративного суду звіт про виконання судового рішення у справі №280/1180/20.

Відмовляючи у задоволенні заяви про застосування до міського голову Вільнянської міської ради як керівника суб`єкта владних повноважень штрафу за невиконання рішення суду від 28.09.2020 у справі № 280/1180/20, суд зазначив, що до здійснення заміни боржника у виконавчому провадженні ухвалою суду від 28.07.2021 будь-яких обов`язків на Вільнянській міській раді Запорізької області щодо виконання рішення суду у справі № 280/1180/20 не було.

Не погодившись з ухвалою суду першої інстанції від 29.07.2021, ОСОБА_2 та ОСОБА_1 подали апеляційну скаргу, в якій просять скасувати ухвалу, ухвалити додаткове рішення, яким накласти штраф на відповідача за неподання звіту і встановити повторний строк звіту за невиконання рішення суду. Встановити відповідачу новий строк для виконання рішення суду та зобов`язати подати у строк один місяць звіт суду про виконання рішення суду від 28.09.2021 у справі № 280/1180/20.

Апеляційна скарга ОСОБА_2 ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 20.10.2021 повернена.

Ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 05.10.2021 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на ухвалу Запорізького окружного адміністративного суду від 29.07.2021.

Дана адміністративна справа розглянута апеляційним судом відповідно до ст.311 Кодексу адміністративного судочинства України в порядку письмового провадження.

Відповідно до ч.1 ст.308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, апеляційний суд вважає, що апеляційна скарга ОСОБА_1 не підлягає задоволенню, з огляду на таке.

Судовий контроль за виконанням судових рішень в адміністративних справах передбачений статтею 382 КАС України.

Відповідно до частини першої цієї статті суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

За наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб (ч.2 ст.382 КАС України).

З огляду на наведені правові норми, враховуючи межі та повноваження суду апеляційної інстанції, норми Кодексу адміністративного судочинства України не наділяють суд апеляційної інстанції повноваженнями щодо здійснення судового контролю в даному випадку, а саме: встановлення нового строку для виконання рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 28.09.2020 у цій справі, накладення на керівника суб`єкта владних повноважень штрафу.

По суті прийнятого судом першої інстанції рішення оскаржуваною ухвалою суд апеляційної інстанції зазначає таке.

Встановлені у статті 382 КАС України процесуальні дії є диспозитивним правом суду, яке може використовуватися в залежності від наявності об`єктивних обставин, які підтверджені належними та допустимими доказами.

В спірному випадку, фактичні обставини свідчать, що ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 12.04.2021 встановлено судовий контроль за виконанням рішення в цій адміністративній справі та зобов`язано відповідача - Любимівську сільську раду Вільнянського району Запорізької області у місячний строк з дня набрання цією ухвалою законної сили подати до Запорізького окружного адміністративного суду звіт про виконання судового рішення у справі №280/1180/20.

У строк до 12.05.2021 звіт від Любимівської сільської ради Вільнянського району Запорізької області не надійшов.

Разом з тим, 06.05.2021 до суду першої інстанції від виконавчого комітету Вільнянської міської ради Запорізької області надійшов лист (вх. № 25617), в якому повідомлялось, що Любимівська сільська рада не має повноважень розглядати питання і виносити рішення, бо розпочато процедуру реорганізації Любимівської та Новогупалівської сільських рад як юридичних осіб публічного права шляхом приєднання до Вільнянської міської ради.

Суд першої інстанції ухвалою від 28.07.2021, яка набрала законної сили, замінив боржника у виконавчому провадженні з примусового виконання виконавчого листа Запорізького окружного адміністративного суду, виданого 19.03.2021 у справі №280/1180/20, а саме: Любимівську сільську раду правонаступником Вільнянською міською радою.

Отже, суд апеляційної інстанції погоджується з судом першої інстанції, що з 28.07.2021 особою, яка має вчинити дії зобов`язального характеру з примусового виконання рішення суду у справі № 280/1180/20, є Вільнянська міська рада Запорізької області.

Виходячи з наведених обставин та норм процесуального права, суд апеляційної інстанції вважає, що суд першої інстанції, зобов`язуючи ухвалою від 29.07.2021 Вільнянську міську раду Запорізької області у місячний строк з дня набрання цією ухвалою законної сили подати до Запорізького окружного адміністративного суду звіт про виконання судового рішення у справі №280/1180/20, діяв в межах наданих йому повноважень, без порушень норм процесуального права.

Стосовно накладення штрафу на голову Вільнянської міської ради як керівника суб`єкта владних повноважень суд апеляційної інстанції погоджується з доводами суду першої інстанції про відсутність підстав для задоволення заяви позивача в цій частині.

Особливість штрафної санкції, передбаченої ч.2 ст.382 КАС України, полягає в тому, що вона застосовується до керівника суб`єкта владних повноважень, що не забезпечив виконання судового рішення у строк, встановлений судом, і є відповідальним за діяльність відповідного органу, який він очолює.

Відповідно до ч. 1 ст. 12 Закону України Про місцеве самоврядування сільський, селищний, міський голова є головною посадовою особою територіальної громади відповідно села (добровільного об`єднання в одну територіальну громаду жителів кількох сіл), селища, міста.

Згідно ч. 5 ст. 42 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сільський, селищний, міський голова несе персональну відповідальність за здійснення наданих йому законом повноважень.

У спірному випадку, до здійснення заміни боржника у виконавчому провадженні ухвалою суду від 28.07.2021 будь-яких обов`язків на Вільнянську міську раду Запорізької області щодо виконання рішення суду у справі № 280/1180/20 та подання звіту про його виконання покладено не було, у зв`язку з чим, а також з огляду на відсутність доказів на підтвердження наміру Вільнянської міської ради ухилитись від виконання судового рішення, є правильним висновок суду першої інстанції щодо відсутності на цей момент підстав для накладення штрафу на голову Вільнянської міської ради.

Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, у зв`язку з чим відсутні підстави для скасування оскаржуваної ухвали від 29.07.2021.

Керуючись ст.ст. 311, 315, 316, 321, 322 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.

Ухвалу Запорізького окружного адміністративного суду від 29 липня 2021 року у справі №280/1180/20 - залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили відповідно до ст.325 КАС України, може бути оскаржена до касаційного суду в порядку та строки, встановлені ст.ст.328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий - суддя І.Ю. Добродняк

суддя Н.А. Бишевська

суддя Я.В. Семененко

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.11.2021
Оприлюднено24.11.2021
Номер документу101256856
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/1180/20

Ухвала від 19.12.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 19.05.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 17.05.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 31.01.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Постанова від 15.11.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 20.10.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 05.10.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 05.10.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 27.10.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 27.10.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні