Ухвала
від 12.11.2021 по справі 813/4276/14
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

12 листопада 2021 рокуЛьвівСправа № 813/4276/14 пров. № ЗВ/857/4/21

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:

головуючого судді: Запотічного І.І.,

суддів: Глушка І.В., Довгої О.І., при секретарі судового засідання: Пославському Д.Б.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові звіт Головного управління Держгеокадастру у Львівській області про виконання постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 05 серпня 2015 року у справі № 813/4276/14 за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Львівській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

17.06.2014 року ОСОБА_1 звернувся в суд з позовом до Відділу Держземагенства у м.Львові Головного управління Держземагенства України у Львівській області, у якому просив визнати, що відповідач порушив його конституційні права на отримання достовірної та повної інформації, які гарантовані статтями 32 і 40 Конституції України.

Також просив зобов`язати відповідача, на підставі баз земельно-кадастрових даних відповідача, зокрема й Поземельної книги, надати йому вичерпну письмову відповідь з наступною інформацією:

- вказати за період з 1996 року по 2014 рік (окремо за кожен рік) для земельних ділянок, що знаходяться по АДРЕСА_1 : а) площі всіх земельних ділянок, які там були обліковані; б) категорії земель цих ділянок (їх цільове призначення); в) власників/користувачів цих ділянок; г) форму власності земельних ділянок; д) кадастрові номери земельних ділянок (з моменту їх присвоєння); е) обмеження на земельні ділянки;

- вказати всі зміни, які були внесені в Поземельну книгу або в базу земельно-кадастрових даних відділу Держземагенства в місті Львові по земельних ділянках, які знаходяться за адресою: АДРЕСА_1 , протягом 1996 - 2014 років по причині: а) зміни власників/користувачів; б) зміни цільового призначення земельних ділянок; в) зміни форми власності земельних ділянок; г) уточнення розмірів земельних ділянок тощо, із зазначенням підстав та документів, на основі яких відбувалися такі записи.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 16 липня 2014 року в задоволенні позову відмовлено.

Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 05 серпня 2015 року апеляційну скаргу ОСОБА_1 задоволено. Постанову Львівського окружного адміністративного суду від 16 липня 2014 року в адміністративній справі № 813/4276/14 скасовано. Позов ОСОБА_1 задоволено.

Визнано протиправною бездіяльність відділу Держземагенства у м. Львові Головного управління Держземагенства України у Львівській області щодо ненадання відповідей у повному обсязі на запити ОСОБА_1 "Про надання інформації" від 26.03.2014 та 09.04.2014.

Зобов`язано відділ Держземагенства у м.Львові Головного управління Держземагенства України у Львівській області надати ОСОБА_1 вичерпну письмову відповідь на його запити від 26.03.2014 та 09.04.2014 з наступною інформацією:

- на підставі баз земельно-кадастрових даних Держземагентства та Поземельної книги вказати для кожного виду земельної ділянки, що знаходяться за адресою: АДРЕСА_1 , за період з 2003 року по 2014 рік (окремо за кожен рік) інформацію, яка подавалась до державної податкової служби для нарахування нею земельного податку із зазначенням: а) власника/користувача земельної ділянки; б) площі ділянки; в) нормативної грошової оцінки земельної ділянки з урахуванням коефіцієнта індексації; г) ставки податку на земельну ділянку;

- вказати, які зміни були внесені в Поземельну книгу або в базу даних відділу Держземагентства в місті Львові протягом 2003 - 2014 років з причини зміни власників/користувачів, зміни цільового призначення (форми власності) земельних ділянок тощо, із зазначенням підстав та документів, на підставі яких відбувалися нові записи.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 04 квітня 2017 року касаційну скаргу ОСОБА_1 залишено без задоволення, а постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 05 серпня 2015 року - без змін.

В подальшому ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 24 липня 2018 року за заявою ОСОБА_1 проведено заміну боржника з виконання виконавчого листа від 26 липня 2017 року № 813/4276/14 - відділ Держземагентства у м. Львові Головного управління Держземагентства України у Львівській області на його правонаступника - відділ Держгеокадастру у м. Львові Львівської області.

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 09.04.2019 року у справі № 813/4276/14 встановлено, що Головне управління Держгеокадастру у Львівській області є правонаступником Відділу Держгеокадастру у м. Львові та, відповідно, замінено боржника з виконання виконавчого листа від 26.07.2017 року № 813/4276/14 Відділ Держгеокадастру у м.Львові Львівської області на правонаступника Головне управління Держгеокадастру у Львівській області.

10.12.2020 року ОСОБА_1 звернувся в суд із заявою про встановлення судового контролю за виконанням постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 05 серпня 2015 року у справі № 813/4276/14 за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Львівській області про визнання дій протиправними та зобовязання вчинити дії. Просив зобовязати Головне управління Держгеокадастру у Львівській області подати до суду у встановлений судом строк звіт про виконання постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 05 серпня 2015 року у справі № 813/4276/14.

Заява позивача обґрунтована тим, що відповідач упродовж тривалого часу не виконує постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 05 серпня 2015 року.

Також зазначив, що звертався щодо виконання вказаного судового рішення в порядку Закону України "Про виконавче провадження", однак державний виконавець в межах даного Закону вжив усіх заходів для виконання судового рішення, проте таке відповідачем не виконано.

Ухвалою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 11.03.2021 року заяву ОСОБА_1 задоволено частково. Зобов`язано Головне управління Держгеокадастру у Львівській області подати до Восьмого апеляційного адміністративного суду в місячний строк, з дня прийняття вказаної ухвали, звіт про виконання постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 05 серпня 2015року у справі №813/4276/14.

09.04.2021 року Головне управління Держгеокадастру у Львівській області подало до суду звіт про виконання постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 05 серпня 2014 року до якого додано копії листів від 09 квітня 2021 року № 31-13-0.6-2050/2-21, № 31-13-0.6-2050/2-21 щодо виконання рішення суду, які надіслані ОСОБА_1 , ОСОБА_2 ..

У даному листі зазначає, що не може надати інформацію, яка надавалась до державної податкової служби для нарахування нею земельного податку за період з 2003 року по 2014 рік, оскільки за цей період інформація до державної податкової служби для нарахування нею земельного податку подавалась не індивідуально окремо щодо кожної земельної ділянки та землевласника/землекористувача, а комплексно одним файлом з переліком земельних ділянок з кількісного обліку земель та розподілу їх за власниками, землекористувачами, угіддями (форми 6-зем) Личаківського району м. Львова. Також повідомляє, що підтвердити чи спростувати факт подання у 2003-2014 роках інформації у будь-якій формі неможливо, оскільки було знищене листування з фізичними, юридичними особами, а також з органами державної влади та органами місцевого самоврядування за вказані періоди.

Крім цього у вказаному листі зазначає, про нормативно грошову оцінку кожного виду земельних ділянок по АДРЕСА_1 площами 0,1000 га, 0,1123 га., 0,1124 га..

Також вказує, які, згідно даних державного земельного кадастру, на АДРЕСА_1 зареєстровані державні акти на право власності на землю протягом 2003-2014 років ( ОСОБА_1 та ОСОБА_2 , ОСОБА_3 до 09.09.2004р.) та які зміни вносились щодо земельних ділянок.

15.04.2021 року ОСОБА_1 подав до суду заяву щодо невиконання відповідачем судового рішення і застосування до нього заходів в порядку процедури судового контролю.

Ухвалою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 05.07.2021 року заяву ОСОБА_1 про встановлення судового контролю та накладення штрафу задоволено.

Зобов`язано відповідача у справі № 813/4276/14- Головне управління Держгеокадастру у Львівській області повторно подати в місячний строк, з дня отримання ухвали Восьмого апеляційного адміністративного суду, звіт про виконання постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 05 серпня 2015 року в частині зобов`язання ГУ Держгеокадастру у Львівській області надати ОСОБА_1 вичерпну письмову відповідь на його запити від 26.03.2014 та 09.04.2014 з наступною інформацією: на підставі баз земельно-кадастрових даних Держземагентства та Поземельної книги вказати для кожного виду земельної ділянки, що знаходяться за адресою: АДРЕСА_1 , за період з 2003 року по 2014 рік (окремо за кожен рік) інформацію, яка подавалась до державної податкової служби для нарахування нею земельного податку із зазначенням: а) власника/користувача земельної ділянки; б) площі ділянки; в) нормативної грошової оцінки земельної ділянки з урахуванням коефіцієнта індексації; г) ставки податку на земельну ділянку; вказати, які зміни були внесені в Поземельну книгу або в базу даних відділу Держземагентства в місті Львові протягом 2003 - 2014 років з причини зміни власників/користувачів, зміни цільового призначення (форми власності) земельних ділянок тощо, із зазначенням підстав та документів, на підставі яких відбувалися нові записи.

Накладено на керівника суб`єкта владних повноважень начальника Головного управління Держгеокадастру у Львівській області Кавецького Андрія Володимировича (пр. Чорновола, 4, м. Львів, 79019, код ЄДРПОУ 39769942), відповідального за виконання рішення суду, штраф у сумі 20 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що становить 45 400 грн. (сорок п`ять тисяч чотириста), з яких 22700 грн. (двадцять дві тисячі сімсот) стягнути на користь ОСОБА_1 та 22700 грн. (двадцять дві тисячі сімсот) до Державного бюджету України.

Приймаючи вказану ухвалу від 05.07.2021 року судом зазначено, що з аналізу даного листа колегія суддів вбачає, що Головне управління Держгеокадастру не надало ОСОБА_1 інформації, яка подавалась до державної податкової служби для нарахування нею земельного податку із зазначенням: а) власників/користувачів та б) площ земельних ділянок на АДРЕСА_1 за період з 2003 року по 2014 рік.

Також відповідачем не надано обґрунтованої відповіді на питання, які зміни були внесені в Поземельну книгу (земельних ділянок по АДРЕСА_1 ) протягом 2003-2014р. з причин зміни власників/користувачів а також за іншими позиціями які містить Поземельна книга.

Таким чином, ураховуючи наведені вище обставини справи щодо відсутності як доказів виконання судового рішення, так і відсутності обґрунтованих підстав неможливості його виконання, а також правових норм, колегія суддів апеляційного суду прийшла до переконання, що звіт від 09.04.2021 року Головного управління Держгеокадастру у Львівській області щодо виконання постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 05.08.2015 у справі №813/4276/14 є таким, що не підтверджує його виконання.

25.08.2021 року за вих № 9-13-0.6-5059/2/21 Головне управління Держгеокадастру у Львівській області подало до суду вдруге звіт про виконання постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 05.08.2015 року до якого долучені копії листів від 20.08.2021 № 31-13-0.6-5036/2-21 адресовані ОСОБА_1 та ОСОБА_2 щодо виконання рішення суду.

07.09.2021 року ОСОБА_1 подав до суду заяву щодо невиконання відповідачем судового рішення і застосування до нього заходів контролю.

Розглянувши вказаний звіт та матеріали справи суд апеляційної інстанції враховує наступне.

Відповідно до ст. 124 Конституції України судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов`язковими до виконання на всій території України. Суб`єктами, на яких поширюється обов`язковість судових рішень являються всі органи державної влади і органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, посадові чи службові особи та громадяни.

Згідно з ч. 2 ст. 13 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Обов`язковість урахування (преюдиційність) судових рішень для інших судів визначається законом.

Відповідно до ч. ч. 2, 3 ст. 14 КАС України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Статтею 370 КАС України визначено, що судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.

Так, відповідно до ч. 1 ст. 382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Конституційний Суд України у Рішенні від 30.06.2009р. №16-рп/2009 зазначив, що метою судового контролю є своєчасне забезпечення захисту та охорони прав і свобод людини і громадянина, та наголосив, що виконання всіма суб`єктами правовідносин приписів, викладених у рішеннях суду, які набрали законної сили, утверджує авторитет держави як правової (абз. 1 пп. 3.2 п. 3, абз. 2 п. 4 мотивувальної частини).

У справі Soering vs UK (judgement of 7 July 1989) Європейський суд визначив, що Конвенція як правовий акт, що забезпечує захист прав людини, передбачає, що її гарантії мають бути реальними та ефективними. Крім того, будь-яке тлумачення прав та свобод, що гарантуються, має відповідати загальним рисам Конвенції, мета якої - забезпечення і розвиток ідеалів та цінностей демократичного суспільства. Таким чином, на державі лежить прямий обов`язок дотримуватися громадянських прав осіб і забезпечувати належне та своєчасне виконання рішення суду, що набрало законної сили.

Виконання будь-якого судового рішення є невід`ємною стадією процесу правосуддя, а отже, має відповідати вимогам ст. 6 Конвенції.

Відповідно до частини першої статті 382 КАС України, суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

За наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб ( ч. 2 ст. 382 КАС України).

Судом апеляційної інстанції з поданого звіту від 25.08.2021 року та доданих до звіту копій листів щодо виконання рішення суду, які адресовані ОСОБА_1 та ОСОБА_2 , а також клопотань про долучення документів ( у Восьмому ААС вх.№№ К-27769/21 від 22.10.2021, К-28894/21 від 01.11.2021) встановлено наступне.

Позивач у листі від 20.08.2021 р. №31-13-0.6-5036/2-21 адресованому, зокрема, ОСОБА_1 щодо виконання рішення суду інформує позивача щодо надання відповіді на запити від 26.03.2014 та 09.04.2014 року.

Стосовно інформації, яка надавалась до державної податкової служби для нарахування нею загального податку за період з 2003 року по 2014 рік зазначає, що не може надати таку інформацію, оскільки за цей період інформація до державної податкової служби для нарахування нею земельного податку подавалась не індивідуально окремо щодо кожної земельної ділянки та землевласника/землекористувача, а комплексно одним файлом з переліком земельних ділянок з кількісного обліку земель та розподілу їх за власниками, землекористувачами, угіддями (форма 6-зем) Личаківського району м.Львова. Також стверджує, що у Відділі у м. Львові ГУ Держгеокадастру у Львівській області неодноразово були поломки компютерної техніки, що призводило до списання такої, надати обгрунтовану інформацію про комплексний файл, яким передавалась інформація до державної податкової служби неможливо.

Інформує, що підтвердити чи спростувати факт подання у 2003 -2014рр. інформації у будь-якій формі неможливо, оскільки було знищено листування з фізичними, юридичними особами, а також з органами державної влади та органами місцевого самоврядування (відповідно до діючої номенклатури) за вказані періоди.

Разом з тим, ГУ Держгеокадастру у Львівській області, з метою збирання всіх доказів по справі, було направлено запит до ГУ ДФС у Львівській області від 28.05.2021р. № 8-13-0.4-2964/2-21 та в листі ГУ ДПС у Львівській області від 11.06.2021 № 16683/6/13-01-24-07 Про надання відповіді , зазначено, що Управлінням земельних ресурсів у м. Львові була надана інформація для нарахування земельного податку щодо земельних ділянок за адресою: АДРЕСА_1 за період 2003 по 2014 роки в 2008 році в паперовому вигляді. Відтак, даний лист не може в повній мірі посприяти у наданні необхідної інформації.

Крім цього, у вказаному вище листі від 20.08.2021 року, з метою виконання судового рішення, ГУ Держгеокадастру у Львівській області надало позивачу наявну інформацію стосовно нормативно-грошової оцінки земельних ділянок, площею: 0, 1000га., 0,1123га., 0,1124га. на АДРЕСА_1 , за періоди з 2003 по 2014 рік, та як визначались ставки податку на земельну ділянку.

Також позивача проінформовано, які зареєстровані державні акти на право власності на землю протягом 2003-2014 років та за якими особами згідно даних державного земельного кадастру на АДРЕСА_1.

Крім цього у вказаному листі від 20.08.2021р. позивачу надана інформація щодо змін, які були внесені в Поземельну книгу або в базу даних відділу Держземагенства в м.Львові протягом 2003-2014 років з причин зміни власників/користувачів так і з причин зміни цільового призначення земельних ділянок тощо.

Також слід зазначити, що ГУ Держгеокадастру у Львівській області надало копії актів списання груп основних засобів в підтвердження того, що будь-якої іншої інформації даний орган не може надати.

Таким чином, ураховуючи наведені вище обставини справи колегія суддів апеляційного суду приходить до висновку, що в межах спірних правовідносин відповідачем вчинено усіх можливих і залежних від нього дій, спрямованих на виконання постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 05.08.2015 року у справі №813/4276/14, а тому звіт ГУ Держгеокадастру у Львівській області про виконання постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 05.08.2015 року слід прийняти, підстави для застосування заходів, передбачених частиною 2 статті 382 Кодексу адміністративного судочинства відсутні.

Керуючись ст.ст.241, 243, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Прийняти звіт Головного управління Держгеокадастру у Львівській області про виконання постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 05 серпня 2015 року у справі № 813/4276/14.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Суддя-доповідач І. І. Запотічний судді І. В. Глушко О. І. Довга Повний текст ухвали складено 22.11.2021

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.11.2021
Оприлюднено24.11.2021
Номер документу101258174
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/4276/14

Ухвала від 27.04.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мельник-Томенко Ж.М.

Ухвала від 12.11.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 12.11.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 05.07.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 11.03.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 09.04.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Ухвала від 12.02.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Брильовський Роман Михайлович

Ухвала від 06.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Ухвала від 26.09.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 24.07.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні