Рішення
від 23.11.2021 по справі 320/14432/20
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 листопада 2021 року м.Київ № 320/14432/20

Київський окружний адміністративнивний суд у складі головуючого судді Головенко О.Д., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадженя адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "НОВОЛЕХНІВСЬКЕ" до Державної податкової служби України та Головного управління Державної податкової служби у Київській області про визнання протиправним та скасування рішень, зобов"язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернувся Товариство з обмеженою відповідальністю "НОВОЛЕХНІВСЬКЕ" з позовом до Державної податкової служби України та Головного управління Державної податкової служби у Київській області, у якому просить суд:

визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Київській області в особі комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 25.02.2020 № 1466624/33461114;

зобов"язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 05.02.2020 № 1 датою їх фактичного надходження;

визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Київській області в особі комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 30.03.2020 № 1505116/33461114;

зобов"язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 12.03.2020 № 1 датою їх фактичного надходження;

визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Київській області в особі комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 06.05.2020 № 15543334/33461114;

зобов"язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 26.03.2020 № 2 датою їх фактичного надходження;

визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Київській області в особі комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 06.05.2020 № 1554333/33461114;

зобов"язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 04.04.2020 № 1 датою їх фактичного надходження;

визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Київській області в особі комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 06.05.2020 № 1554331/33461114;

зобов"язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 06.04.2020 № 2 датою їх фактичного надходження;

визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Київській області в особі комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 06.05.2020 № 1554332/33461114;

зобов"язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 11.04.2020 № 3 датою їх фактичного надходження.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 19.01.2021 провадження відкрито за правилами спрощеного позовного провадження.

У зв`язку з недостатнім фінансуванням суду на здійснення витрат на закупівлю поштових марок та оплати послуг відправлення поштової кореспонденції копія ухвали та копію позовної заяви суду від 19.01.2021 була направлена учасникам справи на їх офіційні електронні адреси, а саме Товариству з обмеженою відповідальністю "НОВОЛЕХНІВСЬКЕ" на електронну адресу novolexnivka@ukr.net , Головному управлінню Державної податкової служби у Київській області на електронну адресу kyivobl.official@tax.gov.ua , Державній податковій службі України на електронну адресу post@tax.gov.ua , та доставлена до електронних скриньок 23.01.2021, про що свідчить звіт про успішне доставлення листа електронною поштою.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач вказав, що відповідач зазначив підстави для зупинення реєстрації податкових накладних, які не передбачена нормами законодавства України, а саме: "податкова накладна відповідає вимогам п.п. 1.6. п. 1 Критеріїв ризиковості платника податків".

Також зазначив, що оскаржуваними рішеннями було відмовлено у реєстрації податкових накладних, не зважаючи на їх відповідність всім вимогам та критеріям, що встановлені Податковим кодексом України (надалі - ПК України). При цьому, оскаржувані рішення ДПС України не містить жодної інформації щодо невідповідності цих накладних законодавчо встановленій нормі або щодо порушення законодавства при їх складанні та поданні до реєстрації в ЄРПН. Також позивач зауважив, що всупереч вимогам п.п. 201.16.1 п. 201.1 ст. 201 ПК України квитанції, видані відповідачем платнику податків під час первинної реєстрації податкових накладних, не містить жодного переліку документів, які є достатніми для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію таких податкових накладних в ЄРПН та витребовуються у позивача з цією метою.

На підставі цього позивач вважає, що оскаржувані рішення були прийняті з грубим порушенням процедури, встановленої ст. 201 ПК України, та всупереч вимогам постанови постанови Кабінету Міністрів України № 1165 від 11.12.2019 і Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових наклданих/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових наклданих, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520 (далі - Порядок № 520), оскільки рішення по своїй суті не відображає фактичні обставини справи, не ґрунтується на первинних документах, складених позивачем та його контрагентами для підтвердження господарських операцій між ними, а базується на доказово і юридично непідтверджених суб`єктивних припущеннях членів комісії ДПС України.

Представник відповідачів подав до суду відзив на позовну заяву, відповідно до якого відповідачі позов не визнали, просили суд відмовити у задоволенні позову з тих підстав, що оскаржувані рішення є обґрунтованими та правомірними, оскільки позивачем після зупинення реєстрації податкових накладних не було надано копії первинних документів, що підтверджують безпосереднє здійснення господарських операцій з його контрагентами.

Також від представника позивача надійшла відповідь на відзив відповідно до якого він просить суд позов задовольнити в повному обсязі

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, оглянувши письмові докази, які були надані учасниками справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Товариство з обмеженою відповідальністю "НОВОЛЕХНІВСЬКЕ" зареєстровано як юридична особа 19.10.2005, номер запису 13271020000000225, ідентифікаційний код 33461114. Основними видами діяльності господарства є: вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (основний) (код КВЕД 01.11); вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів (код КВЕД 01.13); розведення великої рогатої худоби молочних порід (код КВЕД 01.41); розведення овець і кіз (код КВЕД 01.45); розведення свиней (код КВЕД 01.46); розведення інших тварин (код КВЕД 01.49). Вказане підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців, та громадських формувань.

Між ТОВ Новолехнівське 04.02.2020 було укладено з ТОВ ММТ КОММОДІТІЗ ЮКРЕЙН договір № 04_04/02/2020 згідно з яким позивач прийняв на себе зобов`язання поставити покупцю сільськогосподарську продукцію українського походження врожаю 2019 року, а саме: кукурудзу у кількості 155 тон на загальну суму 677 350,62 грн, у тому числі податок на додану вартість 112 891,77 грн.

Строк поставки товару з 04.02.2020 по 15.02.2020 включно за умовами поставки: EXW (франко-склад) Інкотермс 2010; ТДВ Яготинське ХПП м. Яготин, вул. Привокзальна (елеватор).

Оплата за товар здійснювалась шляхом перерахування 80% вартості поставленого товару протягом 3-х банківських днів з дня отримання покупцем документів, інші 20% протягом 3-х днів після реєстрації податкової накладної у встановленому законодавством порядку.

05.02.2020 покупцем була прийнята продукція відповідно до умов договору, що підтверджується такими документами: складською квитанцією на зерно № 302 від 05.02.2020 про прийняття покупцем кукурудзи врожаю 2019 року у кількості 155 000 кг (155 тон); карткою аналізу зерна № 5/122 від 05.02.2020; накладною № 5 від 05.02.2020 про отримання покупцем кукурудзи у кількості 155 тон на загальну суму 677 350,62 грн, підтвердженням чого є підписи осіб та печатки покупця та позивача

05.02.2020 позивачем за принципом першої події складено та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 05.02.2020.

Однак, 12.02.2020 позивач отримав квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної у зв`язку з тим, що Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1005, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник "D"=l 7.5687%, "Р"=1232.74 .

Користуючись наданим правом, позивачем були подані до комісії регіонального рівня письмові пояснення та документи на підтвердження реальності здійснення операцій, а саме: пояснення, договір, видаткова накладна на підтвердження поставки товару (повідомлення про надання пояснень, документ довільного формату на підтвердження направлення договору, документ довільного формату на підтвердження направлення видаткової накладної).

Проте податковим органом було прийнято 25.02.2020 рішення про відмову у реєстрації податкових накладних № 1466624/33461114.

Також між ТОВ Новолехнівське та ТОВ Луї Дрейфус Компані Україна 12.03.2020 укладено договір № К2003-3603 згідно з яким постачальник прийняв на себе зобов`язання поставити покупцеві сільськогосподарську продукцію - кукурудзу, врожаю 2019 року, код товару згідно УКТ ЗЕД -1005 у кількості 198,628 тон.

Ціна товару за 1 тону становить 3 583,33 грн, податок на додану вартість становить 716,67 грн, всього 4 300 грн;

Строк поставки товару до 13.03.2020 за умови поставки - EXW (франко-склад) Інкотермс 2010; ТДВ Яготинське ХПП м. Яготин, вул. Привокзальна 21 (елеватор).

Так, 12.03.2020 покупцем був прийнятий товар, що підтверджується наступними документами: накладною № 12 від 12.03.2020 про прийняття покупцем кукурудзи врожаю 2019 року у кількості 198,628 тон на загальну суму 854 099,60 грн, трьохстороннім актом приймання-передачі зерна від 12.03.2020, підписаного між ТДВ Яготинське ХПП , ТОВ Новолехнівське та ТОВ Луї Дрейфус Компані Україна ; складською квитанцією № 313 від 12.03.2020 про прийняття ТОВ Луї Дрейфус Компані Україна кукурудзи врожаю 2019 року у кількості 198,628 тон; карткою аналізу зерна 314/209 від 12.03.2020; довіреністю № 15 від 01.01.2020 про уповноваження ТОВ Луї Дрейфус Компані Україна Рубана Євгена Олександровича приймати товар; рахунок від 12.03.2020 № 7 на оплату товару на загальну суму 854 099,60 грн.

Зазначений рахунок був оплачений покупцем 13.03.2020 у розмірі 683 278,00 грн, що складає 80% від вартості отриманого товару.

12.03.2020 позивачем за принципом першої події складено та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 12.03.2020.

16.03.2020 позивач отримав квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної у зв`язку з тим, що Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1005, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник "0"*=21.8880%, "Р"=0 (додаток 29).

Так, позивачем були подані до комісії регіонального рівня письмові пояснення та документи на підтвердження реальності здійснення операцій, а саме: договір поставки № К2003-3603 від 12.03.2020; видаткова накладна № 12 від 12.03.2020; пояснююча записка; штатний розпис.

Також були подані документи на придбання палива та добрива, а саме: додаток від 18.04.2019 до договору поставки № ДЗ-0000066 від 12.02.2019 на поставку добрива азотно-фосфорно-калійного на загальну суму 150 700,00 грн; рахунок-фактуру №СФ-0000369 від 18.04.2019 на суму 150 700,00 грн; додаток 4 від 18.04.2019 до договору поставки № ДЗ-0000066 від 12.02.2019 на поставку карбаміду на загальну суму 140 000,00 грн; рахунок-фактуру № СФ-0000368 від 18.04.2019 на суму 140 00,00 грн; платіжне доручення на підтвердження оплати по рахунку № СФ-0000369 від 18.04.2019 та рахунку № СФ-0000368 від 18.04.2019 на загальну суму 285 100,00 грн; додаткова угода №А0040000984 від 29.07.2019 до генерального договору постачання нафтопродуктів № 5736/715/НП/1/04 від 20.07.2015 на поставку дизельного палива на суму 103 864,32 грн; видаткова накладна № 40001391 від 30.07.2019 на підтвердження отримання палива у кількості 4 830 л на загальну суму 103 864,32 грн; товаро-транспортна накладна № А0040001391/1 344 від 30.07.2019 на підтвердження поставки палива; рахунок на оплату від 29.07.2019 на суму 103 8764,32 грн; платіжне доручення № 99 від 29.07.2019 на суму 103 864,32 грн.

Однак, 30.03.2020 податковим органом було прийнято рішення про відмову у реєстрації податкових накладних № 1505116/33461114.

23.03.2020 між ТОВ НОВОЛЕХНІВСЬКЕ та ТОВ ТАРАСІВСЬКИЙ МЛИН укладено договір купівлі- продажу № 23/3.

Також цього ж дня було укладено додаток 1 до договору згідно з яким продавець прийняв зобов`язання поставити с/г продукцію - пшеницю у кількості 45,74 тон на загальну суму 246 996,00 грн у строк до 31.03.2020 за умовами поставки - БСА (автотранспорт покупця), Інкотермс 2010, місце приймання-передачі товару: с. Лехнівска, вул. Роговця 7, Баришівський р-н, Київська область (склад продавця). Тип транспорту - вантажні автомобілі.

Покупцем по даному договору було отримано товар, що підтверджується наступними документами: накладною № 22 від 26.03.2020 про отримання покупцем пшениці у кількості 45,74 тон на загальну суму 246 996,00 грн; товарно-транспортна накладна № 176752 від 26.03.2020; рахунок-фактура № 10 від 25.03.2020 та рахунок-фактура № 11 від 26.03.2020; оплата за поставлену продукцію була здійснена 26.03.2020 на суму 226 800,00 грн та 31.03.2020 на суму 20 196,00 грн, що підтверджується випискою по рахунку за період з 01.04.2020 - 06.05.2020.

26.03.2020 позивачем за принципом першої події складено та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 2 від 26.03.2020.

Однак, 01.04.2020 позивач отримав квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної у зв`язку з тим, що Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1001, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник "О" - 21.8880%, "Р" - 0 .

Позивачем була подана до комісії регіонального рівня письмові пояснення та документи про підтвердження реальності здійснення, а саме: видаткова накладна № 22 від 26.03.2020; товаро - транспортна накладна № 176752 від 26.03.2020; пояснююча записка; штатний розпис.

Крім того, на підтвердження здійснення своєї господарської діяльності для вирощування продукції у 2019 році, були подані документи на придбання палива та добрива, а саме: додаток від 18.04.2019 до договору поставки № ДЗ-0000066 від 12.02.2019 на поставку добрива азотно-фосфорно-калійного на загальну суму 150 700,00 грн; рахунок-фактуру №СФ-0000369 від 18.04.2019 на суму 150 700,00 грн; додаток 4 від 18.04.2019 до договору поставки № ДЗ-0000066 від 12.02.2019 на поставку карбаміду на загальну суму 140 000,00 грн; рахунок-фактуру № СФ-0000368 від 18.04.2019 на суму 140 00,00 грн; платіжне доручення на підтвердження оплати по рахунку № СФ-0000369 від 18.04.2019 та рахунку № СФ-0000368 від 18.04.2019 на загальну суму 285 100,00 грн; додаткова угода №А0040000984 від 29.07.2019 до генерального договору постачання нафтопродуктів № 5736/715/НП/1/04 від 20.07.2015 на поставку дизельного палива на суму 103 864,32 грн; видаткова накладна № 40001391 від 30.07.2019 на підтвердження отримання палива у кількості 4 830 л на загальну суму 103 864,32 грн; товаро-транспортна накладна № А0040001391/1 344 від 30.07.2019 на підтвердження поставки палива; рахунок на оплату від 29.07.2019 на суму 103 8764,32 грн; платіжне доручення № 99 від 29.07.2019 на суму 103 864,32 грн.

Проте 06.05.2020 контролюючим органом було прийнято рішення про відмову у реєстрації податкових накладних № 15543334/33461114.

23.03.2020 між ТОВ НОВОЛЕХНІВСЬКЕ та ТОВ ТАРАСІВСЬКИЙ МЛИН укладено договір купівлі- продажу № 23/3.

Також цього ж дня було укладено додаток 2 до договору згідно з яким продавець прийняв зобов`язання поставити сільськогосподарську продукцію - пшеницю у кількості 94,32 тон на загальну суму 556 488,39 грн у строк до 10.04.2020 за умовами поставки - БСА (автотранспорт покупця), Інкотермс 2010, місце приймання-передачі товару: с. Лехнівска, вул. Роговця 7, Баришівський р-н, Київська область (склад продавця). Тип транспорту - вантажні автомобілі).

Покупцем було отримано товар, що підтверджується наступними документами: накладною № 26 від 04.04.2020 у кількості 48,4 тон на загальну суму 285 560,20 грн; товаро - транспортною накладною № 444224 від 04.04.2020; накладною № 27 від 06.04.2020 у кількості 45,92 тон на загальну суму 27 0928,19 грн, товаро - транспортною наклданою №4444225 від 06.04.2020; рахунок № 25 від 03.04.2020.

Оплата була здійснена 08.04.2020, 09.04.2020 та 10.04.2020 на загальну суму 556 488,39 грн, що підтверджується випискою по рахунку за період з 01.04.2020 по 06.05.2020.

Позивачем за принципом першої події складено та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 04.04.2020 та податкову накладну № 2 від 06.04.2020.

21.04.2020 позивач отримав квитанції про зупинення реєстрації податкових накладни № 1 від 04.04.2020 та № 2 від 06.04.2020 у зв`язку з тим, що Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1001, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник "0"=21.8129%, "Р"=2738,34 .

За наслідком податковим органом були прийнятті 06.05.2020 рішення про відмову у реєстрації податкових накладних № 1554333/33461114 та № 1554331/33461114.

Також 23.03.2020 між ТОВ ТАРАСІВСЬКИЙ МЛИН (далі по тексту у цьому пункті - покупець) та ТОВ НОВОЛЕХНІВСЬКЕ укладено договір купівлі- продажу № 23/3 (додаток 59).

11.04.2020 було укладено додаток 3 до договору згідно з яким продавець прийняв зобов`язання поставити с/г продукцію - пшеницю у кількості 45,28 тон на загальну суму 267 152,18 грн за умовами поставки - БСА (автотранспорт покупця), Інкотермс 2010, місце приймання-передачі товару: с.Лехнівска, вул. Роговця 7, Баришівський р-н, Київська область (склад продавця). Тип транспорту - вантажні автомобілі).

Покупцем відповідно до додатку 3 до договору було отримано товар, що підтверджується наступними документами: накладною № 30 від 11.04.2020 у кількості 45,28 тон на загальну суму 267 152,18 грн; товаро - транспортною наклданою № 4443514; рахунком № 30 від 11.04.2020 на суму 267 152,18 грн.

За принципом першої події складено та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №3 від 11.04.2020.

21.04.2020 позивач отримав квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної № 3 від 11.04.2020 у зв`язку з тим, що Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1001, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник "П"=21.8129%, "Р"=2738,34 .

Позивачем були подані до комісії регіонального рівня письмові пояснення та документи на підтвердження реальності здійснення операцій: договір 23/3 від 23.03.2020; додаткова угода 1 від 23.03.2020; накладна № 26 від 04.04.2020; накладна № 27 від 06.04.2020; накладна № 30 від 11.04.2020; товаро транспортна накладна № 444224 від 04.04.2020; товаро транспортна накладна № 4444225 від 06.04.2020; товаро транспортна накладна № 4443514 від 11.04.2020; пояснююча записка; штатний розпис.

Проте 06.05.2020 контролюючим органом було прийнято рішення про відмову у реєстрації податкових накладних № 1554332/33.

Не погоджуючись з такими рішеннями контролюючого органу, вважаючи їх протиправними, позивач звернувся до суду за захистом своїх прав та інтересів.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

ПК України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Згідно з п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (п. 201.7 ст. 201 ПК України).

Згідно з п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01.07.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених п. 201.1 цієї статті та/або п. 192.1 ст. 192 ПК України, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до п. 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених п. 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Згідно з п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до цієї норми та п.п. 56.23.2 п. 56.23 ст. 56 ПК України Кабінет Міністрів України прийняв постанову від 11.12.2019 № 1165 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", яка набрала чинності 01.02.2020 (далі - Порядок № 1165).

Згідно з п. 3 Порядку № 1165 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації):

податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування;

обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

одночасно виконуються такі умови:

загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень;

значення показника D, розрахованого згідно з цим підпунктом, становить більше 0,05. Показник D розраховується за такою формулою: D= S/T,

де S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами;

T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування;

значення показника P є меншим, ніж значення, розраховане за такою формулою: P = Pм х 1,4,

де P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування;

Pм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування.

Значення показників D та P відображаються в електронному кабінеті платнику податку; у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.

У п. 4 Порядку № 1165 визначено, що у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Відповідно до п. 5 Порядку платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг , Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Згідно з п. 10 Порядку№ 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Відповідно до п. 11 Порядку Порядку № 1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

У додатку 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2019 № 1165 визначено Критерії ризиковості платника податку на додану вартість.

Відповідно до п. 8. Критеріїв платник податку на додану вартість відноситься до категорії ризикових, якщо у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування .

Наказом Міністерства фінансів України № 520 від 12.12.2019, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за № 1245/34216, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок №520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 2-4 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до п. 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому ст. 42 ПК України.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Пунктами 6, 7 Порядку № 520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у п. 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Згідно з п. 9 - 11 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до п. 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до п. 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/ оформлених із порушенням законодавства.

Відповідно до п. 25 - 26 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.

Згідно п. 42, 44 - 46 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної рішення, прийняті комісіями контролюючих органів, підлягають реєстрації засобами інформаційних систем ДПС.

Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

Розгляд питання на засіданні комісії контролюючого органу включає такі етапи: доповідь секретаря комісії; доповідь члена комісії, співдоповідь (у разі потреби); внесення членами комісії пропозицій, їх обговорення; оголошення головою комісії рішення про припинення обговорення питання; голосування; оголошення головою комісії результатів голосування; оформлення протоколу.

У протоколі засідання комісії контролюючого органу зазначається перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядалися на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті такою комісією рішення.

Так, в оскаржуваних рішеннях не зазначено, які вимоги законодавства порушено при складанні документів та яких саме конкретно документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

На думку суду, посилання податкового органу, що приймав спірні рішення на те, що платником податків не подано первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні спростовується доказами, які подано позивачем.

До того ж, посилання на вказану підставу в обґрунтування прийнятого рішення про відмову, за відсутності встановленого законодавством вичерпного переліку документів, та за умови не наведення комісією доказів того, що документи, подані є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність такого рішення.

При цьому, комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, по результатах розгляду повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій (з урахуванням отриманих документів), вирішили відмовити у реєстрації вищезазначених податкових накладних, у зв`язку з тим, що на момент розгляду відсутні копії повного пакету документів, а саме не надано кадастрові номери земельних ділянок в оренді та не надано підтвердження оренди землі.

Щодо аналізу господарської операції між позивачем та його контрагентом, то в даній справі суд не надає оцінку реальності їх здійснення, оскільки це питання повинно досліджуватись під час здійснення податкового контролю, що відповідно до п. 61.1 ст. 61 ПК України включає в себе систему заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема, шляхом здійснення перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Суд звертає увагу, що головною рисою індивідуальних актів є їхня конкретність та визначеність, а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб`єктами владних повноважень, які видають такі акти; розв`язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, настанов для їх розв`язання що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; чітка відповідність такого акту нормам чинного законодавства.

Водночас, слід також зауважити, що реалізація та поставка сільськогосподарської продукції відображено у первинно-бухгалтерських документах.

Отже, всі вищевказані документи, долучені позивачем до позовної заяви, не мають дефекту форми, змісту або походження, які у силу ч. 2 ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність , п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88, спричинили б втрату первинними документами юридичної сили, та підтверджують факт здійснення господарських операцій.

Також судом встановлено, що позивачем було подано та додатково направлено повну та достовірну інформацію, документи, які підтверджують поставку кукурудзи та наявність основних засобів, що Товариство з обмеженою відповідальністю НОВОЛЕХНІВСЬКЕ є виробником сільськогосподарської продукції та має достатньо для цього ресурсів.

Разом з тим, Комісія ДПС незважаючи на надіслані позивачем повідомлення та додані до нього документи, прийняла спірні рішення, яким позивачеві відмовлено у реєстрації податкових накладних, без зазначення, як було вказано вище, мотивів неврахування поданих позивачем документів.

Європейським Судом з прав людини у рішенні по справі "Суомінен проти Фінляндії" (Suominen v. Finland) № 37801/97 від 01.07.2003 вказано, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Суб`єкт владних повноважень має врахувати усі обставини справи, та надавати їм відповідну правову оцінку.

З наведеного випливає, що рішення контролюючого органу не відповідають наведеним вище вимогам щодо чіткості та зрозумілості, та породжують їх неоднозначне трактування, що, у свою чергу, впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати волевиявлення суб`єкта владних повноважень.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Невиконання вказаних вимог призводить до його протиправності.

Суд акцентує увагу, що матеріали справи не містять належних і достатніх доказів спростування відповідачами, як суб`єктами владних повноважень, тверджень позивача, наведення ним відповідних мотивів прийняття спірного рішення та неврахування наданих позивачем Комісії документів, а відтак, підтверджень правомірності рішень податкового органу.

На підставі наведеного суд дійшов висновку про обґрунтованість задоволення позовної вимоги позивача про скасування рішень Головного управління ДПС у Київській області від 25.02.2020 № 1466624/33461114, від 30.03.2020 № 1505116/33461114, від 06.05.2020 № 15543334/33461114, від 06.05.2020 № 1554333/33461114, від 06.05.2020 № 1554331/33461114, від 06.05.2020 № 1554332/33461114, якими відмовлено в реєстрації податкових накладних від 05.02.2020 № 1, від 12.03.2020 № 1, від 26.03.2020 № 2, від 04.04.2020 № 1, від 06.04.2020 № 2 від 11.04.2020 № 3.

Щодо позовних вимог про зобов`язання Державну податку службу України зареєструвати податкові накладні від 05.02.2020 № 1, від 12.03.2020 № 1, від 26.03.2020 № 2, від 04.04.2020 № 1, від 06.04.2020 № 2 від 11.04.2020 № 3 в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її подання, суд зазначає наступне.

Відповідно до змісту ст. 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом, зокрема: визнання протиправним та скасування індивідуального акту чи окремих його положень; визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії. Захист порушених прав, свобод чи інтересів особи, яка звернулася до суду, може здійснюватися судом також в інший спосіб, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно п. 4 ч. 2 ст. 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

Відповідно до абзацу 1 ч. 4 названої статті КАС України у випадку, визначеному п. 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

З системного аналізу вказаних норм КАС України можна дійти висновку, що законодавством передбачено право суду, у випадку визнання протиправним та скасування індивідуального акту чи окремих його положень, зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

За вказаних обставин, в контексті наведених норм, суд вважає, що для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення у даному випадку не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

Так, Європейський суд з прав людини у п. 50 рішення від 13.01.2011 (остаточне) у справі "Чуйкіна проти України" (Chuykina v. Ukraine) зазначив, що суд нагадує, що процесуальні гарантії, викладені у ст. 6 Конвенції, забезпечують кожному право звертатися до суду з позовом щодо своїх цивільних прав та обов`язків. Таким чином ст. 6 Конвенції втілює "право на суд", в якому право на доступ до суду, тобто право ініціювати в судах провадження з цивільних питань становить один з його аспектів (рішення від 21.02.1975 у справі "Голдер проти Сполученого Королівства" (Golder v. the United Kingdom). Крім того, порушення судового провадження саме по собі не задовольняє усіх вимог п. 1 ст. 6 Конвенції. Ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати "вирішення" спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для п. 1 ст. 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (рішення у справах "Мултіплекс проти Хорватії" (Multiplex v. Croatia), "Кутіч проти Хорватії" (Kutic v. Croatia).

Водночас, варто зазначити про наслідки відсутності реєстрації у Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, або реєстрації їх із порушенням встановленого ПК України строку.

Так, у разі порушення строку реєстрації, застосовуються штрафні санкції, передбачені ст. 1201 ПК України, а згідно з п. 201.10 ст. 201 ПК України відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Реєстрі не дає права покупцю на включення сум ПДВ до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми ПДВ, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

Також, у разі порушення продавцем/покупцем граничних строків реєстрації в Реєстрі податкової накладної та/або розрахунку коригування, покупець/продавець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний період заяву із скаргою на такого продавця/покупця.

Згідно п. 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних № 1246 від 29.12.2010 у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених п. 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

З огляду на викладене, а також з метою ефективного, повного та належного захисту порушених прав позивача, суд вважає за необхідне захистити порушені права позивача шляхом зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 05.02.2020 № 1, від 12.03.2020 № 1, від 26.03.2020 № 2, від 04.04.2020 № 1, від 06.04.2020 № 2 від 11.04.2020 № 3, подані Товариством з обмеженою відповідальністю НОВОЛЕХНІВСЬКЕ .

Відповідно до ст.ст. 9, 77 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Разом з тим, відповідач як суб`єкт владних повноважень не довів суду правомірності прийнятих оскаржуваних рішень.

Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем за подання позовної заяви сплачено судовий збір у розмірі 12 612,00 грн, що підтверджується платіжними дорученнями від 23.12.2020 № 145.

Сплачений позивачем судовий збір підлягає стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Київській області, оскільки спірні рішення саме комісії регіонального рівня призвели до спірних правовідносин.

Доказів понесення позивачем інших витрат, пов`язаних з розглядом справи, матеріали справи не містять.

Керуючись ст. 9, 14, 73-78, 90, 139, 143, 242 - 246, 250, 255 КАС України, суд

в и р і ш и в:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Київській області в особі комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 25.02.2020 № 1466624/33461114.

Зобов"язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю НОВОЛЕХНІВСЬКЕ від 05.02.2020 № 1 датою їх фактичного надходження.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Київській області в особі комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 30.03.2020 № 1505116/33461114.

Зобов"язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю НОВОЛЕХНІВСЬКЕ від 12.03.2020 № 1 датою їх фактичного надходження.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Київській області в особі комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 06.05.2020 № 15543334/33461114.

Зобов"язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю НОВОЛЕХНІВСЬКЕ від 26.03.2020 № 2 датою їх фактичного надходження.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Київській області в особі комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 06.05.2020 № 1554333/33461114.

Зобов"язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю НОВОЛЕХНІВСЬКЕ від 04.04.2020 № 1 датою їх фактичного надходження.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Київській області в особі комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 06.05.2020 № 1554331/33461114.

Зобов"язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю НОВОЛЕХНІВСЬКЕ від 06.04.2020 № 2 датою їх фактичного надходження.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Київській області в особі комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 06.05.2020 № 1554332/33461114.

Зобов"язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю НОВОЛЕХНІВСЬКЕ від 11.04.2020 № 3 датою їх фактичного надходження.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю НОВОЛЕХНІВСЬКЕ (код ЄДРПОУ 33461114) за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Головного управління Державної податкової служби у Київській області (код ЄДРПОУ 43141377) судовий збір у розмірі 12 612 (дванадцять тисяч шістсот дванадцять) грн 00 коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Головенко О.Д.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.11.2021
Оприлюднено25.11.2021
Номер документу101286035
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/14432/20

Ухвала від 15.08.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 14.08.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Постанова від 05.07.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Губська Людмила Вікторівна

Ухвала від 04.07.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Губська Людмила Вікторівна

Ухвала від 14.02.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Губська Людмила Вікторівна

Ухвала від 14.02.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Губська Людмила Вікторівна

Ухвала від 28.12.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Губська Людмила Вікторівна

Рішення від 23.11.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Головенко О.Д.

Ухвала від 19.01.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Головенко О.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні