УХВАЛА
22 листопада 2021 року
Київ
справа №320/5923/19
адміністративне провадження №К/9901/41762/21
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача Пасічник С.С.,
суддів: Васильєвої І.А., Юрченко В.П.,
розглянувши матеріали касаційної скарги Головного управління ДПС у Київській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, на рішення Київського окружного адміністративного суду від 06.01.2021 та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 12.10.2021 у справі №320/5923/19 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Крейда до Головного управління ДПС у Київській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
У С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю Крейда у листопаді 2019 звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Київській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 01.08.2019 №0022401414, яким застосовані штрафні санкції у розмірі 1140477грн. та збільшено суму грошового зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 4591909грн.; №0022391414, яким застосовано штрафні санкції у розмірі 1053546грн. та збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість у розмірі 4214183грн.
Київський окружний адміністративний суд рішенням від 06.01.2021 позовні вимоги задовольнив.
Шостий апеляційний адміністративний суд постановою від 12.10.2021 рішення Київського окружного адміністративного суду від 06.01.2021 залишив без змін.
Головне управління ДПС у Київській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, 16.11.2021 звернулося до Верховного Суду із касаційною скаргою, в якій просить скасувати рішення Київського окружного адміністративного суду від 06.01.2021 та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 12.10.2021 (повний текст складено 19.10.2021).
Згідно з частиною третьою статті 334 КАС України в ухвалі про відкриття касаційного провадження зазначаються, зокрема, підстава (підстави) відкриття касаційного провадження.
З огляду на зміст касаційної скарги, з урахуванням її доводів та посиланнями як на підставу касаційного оскарження судових рішень у цій справі на положення пунктів 1, 4 частини четвертої статті 328 КАС України, останні підлягають перевірці.
Крім того у касаційній скарзі податковим органом заявлено клопотання про заміну відповідача у справі на правонаступника - Головне управління ДПС у Київській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, яке обґрунтовано проведеною реорганізацією у органах Державної податкової служби України, на підтвердження чого надано відповідні докази.
Статтею 52 КАС України визначено, що у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Постановою Кабінету Міністрів України Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби від 30.09.2020 №893 (далі - Постанова №893) ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком (у тому числі Головне управління ДПС у Київській області).
Територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державною податковою службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій.
Права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи (пункт 2 Постанови 893).
Згідно з наказом Державної податкової служби України Про утворення територіальних органів Державної податкової служби від 30.09.2020 № 529 утворені як відокремлені підрозділи Державної податкової служби України територіальні органи згідно з переліком (додаток до цього наказу), серед яких Головне управління ДПС у Київській області.
Згідно з Положенням про Головне управління ДПС у Київській області, затвердженого наказом Державної податкової служби України від 12.11.2020 №643, Головне управління ДПС у Київській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ ВП 44096797), забезпечує реалізацію повноважень ДПС на території Київської області та є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС у Київській області (ЄДРПОУ 43141377).
Наказом Державної податкової служби України Про початок забезпечення здійснення територіальними органами ДПС повноважень та функцій від 24.12.2020 №755 розпочато з 01.01.2021 здійснення територіальними органами ДПС, утвореними як її відокремлені підрозділи згідно з наказом ДПС від 30.09.2020 №529 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби , повноважень та функцій територіальних органів ДПС, що ліквідуються відповідно до пункту 1 Постанови 893.
Враховуючи викладене, клопотання про заміну відповідача у справі його правонаступником - Головним управлінням ДПС у Київській області, утвореним на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, підлягає задоволенню.
Також у касаційній скарзі відповідач порушує питання про зупинення виконання оскаржуваних судових рішень.
Так, за змістом статті 340 КАС України суддя-доповідач в порядку підготовки справи до касаційного розгляду, зокрема, вирішує питання про зупинення виконання судових рішень, які оскаржуються.
Питання щодо зупинення виконання судового рішення унормовано й статтею 375 КАС України, за приписами частини першої якої суд касаційної інстанції за заявою учасника справи або за своєю ініціативою може зупинити виконання оскаржуваного судового рішення до закінчення його перегляду в касаційному порядку.
Виходячи зі змісту наведеної норми, зупинення виконання оскаржуваних судових рішень є правом, а не обов`язком суду касаційної інстанції, та стосується рішень, що передбачають примусове виконання й зумовлюють настання юридично значимих наслідків для учасників справи, здійснюють реальний вплив на права та обов`язки останніх, а отже може застосовуватись судом у виняткових випадках за наявності на те вагомих і переконливих доводів, підтверджених доказами, або існування об`єктивних для цього обставин й здійснюватись таким чином, щоб не допустити порушення прав інших учасників справи.
Втім, клопотання податкового органу задоволенню не підлягає, оскільки не містить мотивів, які в розумінні наведених законодавчих приписів можуть слугувати підставою для зупинення виконання оскаржуваних судових рішень.
Керуючись статтями 52, 328, 334, 335, 338, 375 Кодексу адміністративного судочинства України, -
У Х В А Л И В :
1. Замінити Головне управління ДПС у Київській області його правонаступником - Головним управлінням ДПС у Київській області, утвореним на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України.
2. Відкрити касаційне провадження за касаційною скаргою Головного управління ДПС у Київській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, на рішення Київського окружного адміністративного суду від 06.01.2021 та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 12.10.2021 у справі №320/5923/19 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Крейда до Головного управління ДПС у Київській області про визнання протиправним і скасування податкових повідомлень-рішень.
3. Витребувати матеріали справи з суду першої інстанції.
4. Відмовити у задоволенні клопотання Головного управління ДПС у Київській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, про зупинення виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 06.01.2021 та постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 12.10.2021 у справі №320/5923/19.
5. Особі, що подала касаційну скаргу, надіслати копію ухвали про відкриття касаційного провадження у справі, а іншим учасникам справи - копію ухвали про відкриття касаційного провадження у справі разом з копіями касаційної скарги та доданих до неї матеріалів.
6. Встановити п`ятнадцятиденний з моменту отримання копії даної ухвали строк для подання відзиву на касаційну скаргу та доказів надсилання (надання) копії такого відзиву з доданими до нього документами іншому учаснику/іншим учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили з моменту підписання і оскарженню не підлягає.
Судді Верховного Суду С.С.Пасічник І.А.Васильєва В.П.Юрченко
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 22.11.2021 |
Оприлюднено | 24.11.2021 |
Номер документу | 101297261 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Желтобрюх І.Л.
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Пасічник С.С.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні