Справа № 560/8386/21
РІШЕННЯ
іменем України
24 листопада 2021 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Матущака В.В. розглянувши адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Ойлагротрейд" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
І. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН
ПП "Ойлагротрейд" звернулося до адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області від 12.03.21021 №1729/0901.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що за результатами проведеної фактичної перевірки складено акти, в яких зафіксовано порушення підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 Податкового кодексу України (далі - ПК України) в частині не обладнання акцизного складу витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками рівня пального у резервуарі та відсутності реєстрації в Єдиному державному реєстрі вказаних лічильників. На підставі акту перевірки ГУ ДПС у Хмельницькій області прийнято податкове повідомлення-рішення від 12.03.2021 №1729/0901, яким за порушення пункту 128-1 статті 128-1 ПК України застосовано суму штрафних санкцій у сумі 300000,00 грн. Позивач вважає спірне податкове повідомлення-рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки перевірка, за результатами якої винесене податкове повідомлення-рішення проведена з порушенням вимог законодавства, а висновки перевірки є необгрунтованими.
Відповідач подав відзив на позов, в якому проти задоволення позову заперечував, зазначив, що враховуючи встановлення перевіркою порушення позивачем вимог підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК України, відповідальність за які передбачена пунктом 128-1.1 статті 128-1 ПК України, на позивача правомірно були накладені штрафні санкції, відповідно податкове повідомлення-рішення винесено правомірно. Просить відмовити у задоволенні позову.
Також відповідачем заявлено клопотання про розгляд справи в судовому засіданні з викликом (повідомленням) сторін. Враховуючи те, що дана справа є незначної складності, характер спірних правовідносин та предмет доказування не вимагають проведення судового засідання, в задоволенні клопотання суд відмовляє.
ІІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ
Ухвалою від 14.07.2017 суд залишив позовну заяву без руху з підстав невідповідності вимогам КАС України.
Ухвалою від 13.09.2021 суд відкрив провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження.
ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ
Суд встановив, що ПП "Ойлагротрейд", код ЄДРПОУ - 37163335 зареєстроване як юридична особа, основним видом господарської діяльності підприємства є роздрібна торгівля пальним.
23.08.2019 Головним управлінням ДФС у Хмельницькій області було видано ПП "Ойлагротрейд" ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним з терміном дії до 23.08.2024, реєстраційний номер - 22170314201900231.
На підставі наказу на проведення фактичної перевірки №1294 від 27.07.2020 та направлень на проведення фактичної перевірки від 27.07.2020 №1291 та №1320 посадовими особами Головного управління ДПС у Хмельницькій області проведено фактичну перевірку ПП "Ойлагротрейд", за наслідками якої, складено акт №713/22-01-09-01/37163335 від 19.02.2021 про результати фактичної перевірки та встановлено порушення підприємством пункту 12 підрозділу 5 розділу XX, підпункту 230.1.2 пункту 230 статті 230 ПК України, а саме: суб`єктом господарювання не зареєстровано та не обладнано рівномірами-лічильниками 3 резервуари, а також не зареєстровано та не обладнано витратомірами-лічильниками 3 паливні колонки.
На підставі акту перевірки Головне управління ДПС у Хмельницькій області прийняло
податкове повідомлення-рішення від 12.03.2021 №1729/0901, яким за порушення пункту 128-1 статті 128-1 ПК України застосовано суму штрафних санкцій у сумі 300000,00 грн.
Вважаючи податкове повідомлення-рішення протиправним, позивач звернувся до суду з цим позовом.
ІV. ЗАКОНОДАВСТВО ТА ОЦІНКА СУДУ
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначають вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються положеннями ПК України.
Підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 ПК України визначено, що контролюючими органами є податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.
Згідно підпункту 19.1.14 пункту 191.1 статті 19 ПК України контролюючі органи здійснюють контроль у сфері виробництва, обігу та реалізації підакцизних товарів, контроль за їх цільовим використанням, забезпечують міжгалузеву координацію у цій сфері.
Способом здійснення податкового контролю є перевірки щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Пункт 75.1 статті 75 ПК України визначає, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Згідно підпункту 75.1.3 пункту 75.1 статті 75 ПК фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).
Відповідно до пункту 80.2 статті 80 ПК фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з перелічених у даному пункті підстав.
Як встановив суд, підставою для проведення перевірки позивача була інформація про те, що відповідачем встановлено реалізацію пального через реєстратор розрахункових операцій за фіскальним номером 3000278584 за період з 06.08.2020 по 11.02.2021 на АЗС за адресою: Хмельницька область, Теофіпольський р-н, смт. Теофіполь вул. Заводська, буд.3 без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі.
Контролюючим органом була проведена перевірка на підставі наказу про її проведення і за наслідками такої перевірки прийнято податкове повідомлення-рішення, тобто на час звернення ПП "Ойлагротрейд" з позовом, наказ вичерпав свою дію, перевірка проведена, а за її результатами контролюючий орган прийняв акт індивідуальної дії.
Підставою прийняття спірного повідомлення-рішення стало те, що суб`єктом господарювання не зареєстровано та не обладнано рівномірами-лічильниками 3 резервуари, а також не зареєстровано та не обладнано витратомірами-лічильниками 3 паливні колонки.
Досліджуючи правомірність спірного податкового повідомлення-рішення, суд виходив з наступного.
Порядок ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів- лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв`язку до контролюючих органів затверджено постановою КМУ від 22.11.2017 №891 (далі - Порядок № 891).
Пунктом 2 Порядку № 891 визначено, що:
1) витратомір-лічильник - законодавчо регульований засіб вимірювальної техніки, призначений для безперервного вимірювання, запам`ятовування та відображення у фактичних умовах вимірювання кількості пального, що проходить через вимірювальний перетворювач у закритих, повністю заповнених трубопроводах;
2) рівнемір - лічильник рівня пального у резервуарі - законодавчо регульований засіб вимірювальної техніки, призначений для вимірювання рівня пального, за яким обчислюється об`єм пального, що перебуває у резервуарі, за градуювальною таблицею резервуара.
Згідно підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК України акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі.
Згідно абзацу 6 підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК України платники податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі (далі - Реєстр).
Відповідно до підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 та пункту 128-1.1 статті 128-1 ПК України до початку експлуатації резервуари та місця відпуску пального на акцизному складі повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками, які зареєстровані у Реєстрі.
Згідно з пунктом 128-1.1 статті 128-1 ПК необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, а також необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового витратоміра-лічильника спирту етилового на місці отримання та відпуску спирту етилового, розташованого на акцизному складі, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 20000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір-лічильник/витратомір-лічильник спирту етилового.
Повторне протягом року вчинення на тому самому акцизному складі будь-якого з порушень, передбачених абзацом першим цього пункту, - тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір-лічильник / витратомір-лічильник спирту етилового.
Відповідно до вимог статті 230 ПК України та Порядку №891 суб`єкти господарювання до 01.01.2020 зобов`язані обладнати та зареєструвати витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники рівня пального у резервуарі в разі здійснення діяльності пов`язаної з обігом пального на акцизному складі на території на яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального.
Як встановлено пунктом 5 та пунктом 7 Порядку №891, інформація про розпорядника акцизного складу, наявні акцизні склади, розміщені на них резервуари, витратоміри та рівнеміри вноситься розпорядниками акцизних складів до електронних документів для наповнення Реєстру шляхом ручного вводу даних та надсилається одноразово. Натомість, інформація про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів фактичних залишків пального на початок та кінець звітної доби, добового обсягу обігу пального та добового фактичного обсягу реалізованого пального зводиться автоматично, шляхом передачі даних з витратомірів та рівнемірів, зареєстрованих у Реєстрі.
Формат даних та структуру Реєстру затверджено наказом Міністерства фінансів України від 27.11.2018 № 944 (далі - наказ № 944).
Так, на виконання пункту 3 Порядку №891 і пункту 2 наказу №944 ДПС розроблено програмне забезпечення для створення та ведення Реєстру, яке надає безкоштовну можливість платникам податків подавати до контролюючого органу довідку про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри (електронний документ за формою J0210301) та довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі (електронні документи за формою J0210401) засобами ІТС "Електронний кабінет" та ІТС "Єдине вікно подання електронної звітності".
Відомості про внесення даних про витратоміри-лічильники і рівнеміри-лічильники до Реестру, у період, що перевірявся, в системі відсутні, що підтверджується Довідкою про розпорядника акцизного складу за формою 10210301, в якій чітко видно дату установлення трьох рівнемірів - 14.02.2021 та трьох витратомірів з 16.09.2021. Проте реалізація пального здійснювалась з 06.08.2021.
Відповідно в Реєстрі були відсутні відомості про подання позивачем довідок про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального, у період, який перевірявся, що підтверджується фото екрану з вкладкою "Архів ЕД" ІС "Єдине вікно подання електронної звітності".
Податковим кодексом встановлено заборону здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу (абзац 9 підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК України).
Згідно пункту 128-1.1 статті 128-1 ПК України не обладнання, відсутність реєстрації в Реєстрі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі - тягне за собою накладення штрафу в розмірі 20000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір-лічильник / витратомір-лічильник спирту етилового.
Відповідно до пункту 18 підрозділу 5 розділу XX ПК України норми пункту 128-1.1 статті 128-1 цього Кодексу застосовуються з 01.04.2020 - до розпорядників акцизних складів, на яких розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів (крім розпорядника акцизного складу, який до 01.07.2019 не підпадав під визначення платника податку відповідно до пункту 212.1 статті 212 цього Кодексу).
Суд не приймає до уваги посилання позивача на те, що Головне управління ДПС у Хмельницькій області, складаючи спірне податкове повідомлення-рішення, фактично повторно притягнуто до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення, а саме: суб`єктом господарювання не зареєстровано та не обладнано рівномірами-лічильниками 3 резервуари, а також не зареєстровано та не обладнано витратомірами-лічильниками З паливні колонки.
Суд зазначає, що вказаними вище нормами Податкового кодексу України встановлено обов`язок суб`єкта (розпорядника акцизних складів, де розташовані резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів) обладнати акцизні склади витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та зареєструвати їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі у строк не пізніше 01.01.2020.
За відсутності обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та відсутності реєстрації їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі у встановлений строк виключає можливість проведення суб`єктом здійснення операцій з обігу пального та його зберігання.
Враховуючи, що штрафна санкція в розмірі 50000,00 грн. застосовується за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник (3 одиниці), а також за кожне необладнане місце відпуску пального та/або незареєстрований витратомір-лічильник (З одиниці) за повторне протягом року вчинення на тому самому акцизному складі будь-якого з порушень, передбачених абзацу 1 пункту 128-1.1 статті 128-1 ПК України, до позивача застосована податковим повідомленням-рішенням №1729/0901 від 12.03.2021 штрафну санкцію у розмірі 300000,00 грн.
Беручи до уваги відсутність належного обґрунтування не виконання позивачем обов`язку щодо обладнання резервуарів, які використовуються для здійснення операцій з обігу пального та його зберігання, витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками, які зареєстровані в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, суд погоджується з висновком відповідача про правомірне застосування до позивача штрафних (фінансових) санкцій за відповідне порушення податкового законодавства.
Згідно частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Під час розгляду адміністративної справи судом встановлено, що відповідач під час прийняття оскаржуваного рішення діяв обґрунтовано таз урахуванням всіх обставин, які мають значення при прийнятті рішення, що зумовлює висновок суду про наявність підстав для відмови у задоволенні позовних вимог.
Враховуючи висновки суду про відсутність підстав для задоволення позовних вимог, розподіл судових витрат не здійснюється.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
у задоволенні позову ПП "Ойлагротрейд" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнати протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 24 листопада 2021 року
Позивач:Приватне підприємство "Ойлагротрейд" (вул. Шевченка, 67, корп. Д, смт.Теофіполь, Хмельницька область, 30600 , код ЄДРПОУ - 37163335) Відповідач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м.Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 43142957) Головуючий суддя В.В. Матущак
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.11.2021 |
Оприлюднено | 29.11.2021 |
Номер документу | 101365229 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Матущак В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні