Рішення
від 27.09.2021 по справі 360/2758/21
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

28 вересня 2021 рокуСєвєродонецькСправа № 360/2758/21

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Шембелян В.С.,

за участю секретаря судового засідання Пономарьової О.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом ОСОБА_1 в інтересах неповнолітніх дітей: ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 до Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Біловодської селищної ради Біловодського району Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Служба у справах дітей виконавчого комітету Біловодської селищної ради Біловодського району Луганської області про визнання дій неправомірними, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

28 травня 2021 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов позов, вимоги якого потім були уточнені (а.с.42-46) ОСОБА_1 в інтересах неповнолітніх дітей: ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 (далі - позивач) до Біловодської селищної ради Біловодського району Луганської області в особі Центра надання адміністративних послуг виконавчого комітету Біловодської селищної ради Біловодського району Луганської області (далі відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Служба у справах дітей виконавчого комітету Біловодської селищної ради Біловодського району Луганської області (далі третя особа), в якому позивач, з урахуванням уточнених позовних вимог від 08.06.2021, просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність Біловодської селищної ради Біловодського району Луганської області в особі Центра надання адміністративних послуг виконавчого комітету Біловодської селищної ради Біловодського району Луганської області щодо відмови в реєстрації місця проживання малолітніх дітей ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 за адресою: АДРЕСА_1 , одночасно з зняттям з реєстрації за попереднім місцем реєстрації: АДРЕСА_2 - ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_1 та ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 ;

- зобов`язати Біловодську селищну раду Біловодського району Луганської області в особі Центра надання адміністративних послуг виконавчого комітету Біловодської селищної ради Біловодського району Луганської області зареєструвати місце проживання малолітніх дітей: ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , за місцем реєстрації матері ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , а саме за адресою: : АДРЕСА_1 , одночасно з зняттям з реєстрації попереднього місця реєстрації: АДРЕСА_2 - ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_1 та ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , без дозволу батька (другого законного представника дитини).

В обґрунтування позову зазначено, що 27 квітня 2021 ОСОБА_5 , яка зареєстрована за адресою: АДРЕСА_3 , як законний представник, мати, в інтересах малолітніх дітей, звернулася до органу реєстрації Біловодської селищної ради Біловодського району Луганської області - Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Біловодської селищної ради Біловодського району Луганської області із заявами про реєстрацію місця проживання її малолітніх дітей: ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , одночасно із зняттям з реєстрації попереднього місця їх реєстрації ОСОБА_2 та ОСОБА_3 . Але їй було відмовлено у зв`язку з тим, що згідно з п.11 Правил реєстрації місця проживання, вона не подала необхідних документів, а саме: засвідчену в установленому порядку письмову згоду батька малолітніх дітей на реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання, що підтверджується відмовами № 06/01-114/ від 27.04.2021, № 06/02-114 від 27.04.2021, № 06/01-115 від 27.04.2021, №06/02-115 від 27.04.2021, № 06/01-116 від 27.04.2021.

Позивач зазначає, що її діти ОСОБА_2 та ОСОБА_3 на сьогодні зареєстровані за адресою: АДРЕСА_4 . Це колишній будинок її батька ОСОБА_6 , який фактично зруйнований, не придатний до проживання. Син ОСОБА_4 взагалі не має реєстрації місця проживання. Всі діти проживають з маті`ю за місцем її реєстрації: АДРЕСА_1 . Сім`я має статус багатодітної родини. Батько дітьми не опікується, місце його фактичного проживання позивачу не відоме, тому отримати згоду на реєстрацію від батька позивач не має можливості з об`єктивних причин. Внаслідок відмови відповідача вона фактично позбавлена можливості зареєструвати дітей за місцем свого проживання, що порушує їх свободу пересування, вільний вибір місця проживання, права на освіту, охорону здоров`я та соціальний захист.

Ухвалою суду від 01.06.2021 адміністративний позов залишено без руху (арк. спр. 39-40).

Ухвалою суду від 14.06.2021 прийнято позовну заяву, після усунення її недоліків, до розгляду та відкрито провадження у справі, вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження у судовому засіданні з викликом (повідомленням) сторін (арк. спр. 50-51).

Ухвалою суду від 13.07.2021 вирішено розглядати справу за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання; залучено до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору ОСОБА_6 (арк. спр. 74-75).

Ухвалою суду від 25.08.2021 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті (арк. спр. 94).

16.09.2021 відкладено судове засідання (арк. спр. 104).

Відповідач позовних вимог не визнав, про що 29.06.2021 надав відзив на позовну заяву (арк. спр. 56-61), у якому заперечував проти задоволення позовних вимог.

Обґрунтовуючи заперечення проти позову, відповідач зазначає, що 27.04.2021 ОСОБА_5 , яка зареєстрована за адресою: АДРЕСА_3 , звернулась до ЦНАП виконавчого комітету Біловодської селищної ради Біловодського району Луганської області для реєстрації місця проживання з одночасним зняттям з попереднього місця реєстрації своїх малолітніх дітей та подала заяви про реєстрацію місця проживання та зняття з реєстрації місця проживання ОСОБА_2 , ОСОБА_3 та ОСОБА_7 , заяву на збір та обробку персональних даних, квитанції про сплату адміністративного збору та свідоцтва про народження малолітніх дітей.

Батько малолітніх дітей ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 - ОСОБА_6 письмову згоду у присутності адміністратора Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Біловодської селищної ради Луганської області на реєстрацію місця проживання/зняття з реєстрації місця проживання не надавав. Також ОСОБА_5 , яка є законним представником своїх малолітніх дітей, засвідчену в установленому порядку письмову згоду батька дітей, або рішення суду про визначення місця проживання дітей, або рішення органу опіки та піклування не надавала.

27.04.2021 відповідно до пункту 11 Правил реєстрації місця проживання затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2016 № 207 позивачу було відмовлено в реєстрації місця проживання/зняття з реєстрації місця проживання малолітніх дітей у зв`язку з тим, що ОСОБА_5 не подала необхідних документів, а саме, що у разі реєстрації місця проживання батьків за різними адресами місце проживання дитини, яка не досягла 14 років, реєструється разом з одним із батьків за письмовою згодою другого з батьків у присутності особи, яка приймає заяву, або на підставі засвідченої в установленому порядку письмової згоди другого з батьків (крім випадків, коли місце проживання дитини визначено відповідним рішенням суду або рішенням органу опіки та піклування).

Виходячи з вищевикладеного, відповідач вважає позовні вимоги безпідставними та просив відмовити у їх задоволенні.

Суд розглядає справу за відсутності учасників процесу, які належним чином повідомлені про час та місце розгляду цієї справи. Сторони та Служба у справах дітей надали заяви про розгляд справи без їх участі.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-77, 90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд встановив такі обставини справи.

Суд зазначає, що статус юридичної особи за відомостями реєстру за кодом ЄДРПОУ є саме Біловодська селищна рада Біловодського району Луганської області, а Центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету Біловодської селищної ради Біловодського району Луганської області є її структурним підрозділом, однак відповідно до п. 9 ч. 1 ст. 4 КАС України Центр також є суб`єктом владник повноважень, а отже може виступати відповідачем у справі самостійно.

ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , паспорт серія НОМЕР_1 , 11.08.2011, виданий Марківським РВУМВС України в Луганській області, РНОКПП НОМЕР_2 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_3 (арк. спр. 6,7).

Позивач має малолітніх дітей: ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_3 (арк. спр. 11,13,15).

Батько неповнолітніх дітей ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , паспорт серія НОМЕР_3 , 07.05.2015 виданий Біловодським РВ УДМС України у Луганській області, зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_4 (арк. спр. 9).

Рішенням Біловодського районного суду Луганської області від 04.12.2018 розірвано шлюб, укладений між ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , укладений 16.07.2011 Кононівською сільською радою, Біловодського району, Луганської області, за актовим записом № 02 (арк. спр. 10).

27.04.2021 ОСОБА_5 звернулася до Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Біловодської селищної ради Біловодського району Луганської області із заявами про реєстрацію місця проживання малолітніх дітей: ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_3 за адресою: АДРЕСА_3 одночасно із заявами про зняття з реєстрації місця проживання (за адресою: АДРЕСА_4 ) своїх малолітніх дітей: ОСОБА_2 та ОСОБА_3 у зв`язку з вибуттям (арк. спр. 16,17,21,22,26).

Разом з заявами позивачем були надані такі документи: згода на збір та обробку персональних даних відносно себе та своїх малолітніх дітей та квитанції про сплату адміністративного збору (арк. спр. 18,19,20,23,24,25,27,28,29).

Відповідач відмовив позивачу у вчинені реєстраційної дії, зазначивши в заявах позивача, що згідно з п. 11 Правил реєстрації місця проживання ОСОБА_5 не подала необхідних документів, а саме: засвідчену в установленому порядку письмову згоду батька малолітніх дітей на реєстрацію місця проживання та зняття з місця реєстрації проживання.

Відповідно до довідки про склад сім`ї та проживання № 283 від 21.04.2021, виданої виконавчим комітетом Біловодської селищної ради Біловодського району Луганської області ОСОБА_5 проживає за адресою: АДРЕСА_3 разом з сім`єю. До складу її сім`ї, яка проживає за даною адресою, входять: ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , ОСОБА_4 (син), ІНФОРМАЦІЯ_7 , ОСОБА_3 (дочка), ІНФОРМАЦІЯ_6 , ОСОБА_2 (дочка), ІНФОРМАЦІЯ_5 та ОСОБА_8 (дочка), ІНФОРМАЦІЯ_10 (арк. спр. 30).

Згідно з актом обстеження житлово-побутових умов від 03.08.2021, складеного Службою у справах дітей виконавчого комітету Біловодської селищної ради Біловодського району Луганської області, в ході проведеної перевірки встановлено, що малолітні діти: ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_6 та ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_7 проживають разом з матір`ю за адресою АДРЕСА_3 , доглянуті, перебувають повністю на її утриманні (арк. спр. 86-87).

У відповіді Біловодської селищної ради Луганської області від 12.08.2021 № 01.3.32/2952 на запит Служби у справах дітей, наданої до матеріалів справи, вказано, що батько малолітніх дітей ОСОБА_6 за адресою: АДРЕСА_4 не проживає, знятий з реєстраційного обліку з 23.07.2018 у зв`язку з вибуттям до нового місця проживання АДРЕСА_5 (арк. спр. 86).

Відповідно до довідки від 28.04.2021 №32 ОСОБА_6 має заборгованість зі сплати аліментів, стягнутих на користь позивача, з липня 2019 по березень 2021, що станом на 01.04.2021 складає 87549,89 грн (а.с.32).

Позивач отримує допомогу малозабезпеченим сім`ям відповідно до довідки від 29.04.2021 №175 (а.с.35 зв.).

Таким чином, встановивши зазначені обставини на підставі належних доказів суд дійшов висновку про відсутність між батьками спору про місце проживання малолітніх дітей, тому даний спір є публічно правовим і має бути вирішений за правилами адміністративного судочинства.

Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам), якими обґрунтовано вимоги і заперечення учасників справи, суд керується такими вимогами законодавства.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 33 Конституції України кожному, хто на законних підставах перебуває на території України, гарантується свобода пересування, вільний вибір місця проживання, право вільно залишати територію України, за винятком обмежень, які встановлюються законом.

Згідно зі статтею 3 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» місце проживання - житло, розташоване на території адміністративно-територіальної одиниці, в якому особа проживає, а також спеціалізовані соціальні установи, заклади соціального обслуговування та соціального захисту, військові частини; реєстрація - внесення інформації до реєстру територіальної громади, документів, до яких вносяться відомості про місце проживання/перебування особи, із зазначенням адреси житла/місця перебування із подальшим внесенням відповідної інформації до Єдиного державного демографічного реєстру в установленому Кабінетом Міністрів України порядку; реєстр територіальної громади - база даних, призначена для зберігання, обробки, використання визначеної цим Законом інформації, що створюється, ведеться та адмініструється органом реєстрації для обліку осіб, які проживають на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці; зняття з реєстрації - внесення інформації про зняття з реєстрації до реєстру територіальної громади, документів, до яких вносяться відомості про місце проживання/перебування особи, із зазначенням адреси житла/місця перебування із подальшим внесенням відповідної інформації до Єдиного державного демографічного реєстру в установленому Кабінетом Міністрів України порядку.

Відповідно до частин першої та другої статті 6 Закону № 1382-IV, громадянин України, а також іноземець чи особа без громадянства, які постійно або тимчасово проживають в Україні, зобов`язані протягом тридцяти календарних днів після зняття з реєстрації місця проживання та прибуття до нового місця проживання зареєструвати своє місце проживання. Батьки або інші законні представники зобов`язані зареєструвати місце проживання новонародженої дитини протягом трьох місяців з дня державної реєстрації її народження. Реєстрація місця проживання особи здійснюється в день подання особою документів. Реєстрація місця проживання за заявою особи може бути здійснена органом реєстрації з одночасним зняттям з попереднього місця проживання.

У разі якщо особа не може самостійно звернутися до органу реєстрації, реєстрація може бути здійснена за зверненням її законного представника або представника на підставі довіреності, посвідченої в установленому законом порядку (далі - представник).

Для реєстрації особа або її представник подає органу реєстрації (у тому числі через центр надання адміністративних послуг):

письмову заяву;

документ, до якого вносяться відомості про місце проживання. Якщо дитина не досягла 16-річного віку, подається свідоцтво про народження;

квитанцію про сплату адміністративного збору;

документи, що підтверджують право на проживання в житлі, перебування або взяття на облік у спеціалізованій соціальній установі, закладі соціального обслуговування та соціального захисту, проходження служби у військовій частині, адреса яких зазначається під час реєстрації;

військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку).

У разі подання заяви представником особи додатково подаються:

документ, що посвідчує особу представника;

документ, що підтверджує повноваження особи як представника, крім випадків, коли законними представниками є батьки (усиновлювачі).

Реєстрація місця проживання особи за заявою законного представника здійснюється за згодою інших законних представників.

Забороняється вимагати для реєстрації місця проживання подання особою інших, ніж передбачені цією статтею, документів.

Реєстрація місця проживання здійснюється тільки за однією адресою. У разі якщо особа проживає у двох і більше місцях, вона здійснює реєстрацію місця проживання за однією з цих адрес за власним вибором. За адресою зареєстрованого місця проживання з особою ведеться офіційне листування та вручення офіційної кореспонденції.

Статтею 9-1 Закону № 1382-IVпередбачено, що орган реєстрації відмовляє в реєстрації або знятті з реєстрації місця проживання, якщо:

- особа не подала передбачені цимЗакономдокументи або інформацію;

- у поданих особою документах містяться недостовірні відомості або подані нею документи є недійсними;

- для реєстрації або зняття з реєстрації звернулася особа, яка не досягла 14-річного віку.

Рішення про відмову приймається в день звернення особи. Заява про реєстрацію чи зняття з реєстрації місця проживання повертається особі із зазначенням у ній причин відмови.

Згідно ізстаттею 10 Закону № 1382-IVправила здійснення реєстрації місця проживання, форми необхідних для цього документів, порядок передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру встановлюються Кабінетом Міністрів України.

На виконаннястатті 10 Законурозроблено Правила реєстрації місця проживання, затвердженіпостановою Кабінету Міністрів України від 02 березня 2016 року № 207(далі - Правила № 207).

Пункт 18 Правил № 207 установлює, що для реєстрації місця проживання особа або її представник подає:

1) заяву за формами, наведеними відповідно у додатках 6, 7 або 8;

2) документ, до якого вносяться відомості про місце проживання. Якщо дитина не досягла 16 років, подається свідоцтво про народження. Реєстрація місця проживання дітей, які є іноземцями чи особами без громадянства, здійснюється за умови внесення даних про дітей до посвідки на постійне або тимчасове проживання їх батьків та копії свідоцтва про народження. Документи, видані компетентними органами іноземних держав, підлягають легалізації в установленому порядку, якщо інше не передбачено міжнародними договорами;

3) квитанцію про сплату адміністративного збору (у разі реєстрації місця проживання одночасно із зняттям з попереднього місця проживання адміністративний збір стягується лише за одну послугу);

4) документи, що підтверджують:

- право на проживання в житлі, - ордер, свідоцтво про право власності, договір найму (піднайму, оренди), рішення суду, яке набрало законної сили, про надання особі права на вселення до житлового приміщення, визнання за особою права користування житловим приміщенням або права власності на нього, права на реєстрацію місця проживання або інші документи. У разі відсутності зазначених документів реєстрація місця проживання особи здійснюється за згодою власника/співвласників житла, наймача та членів його сім`ї (зазначені документи або згода не вимагаються при реєстрації місця проживання неповнолітніх дітей за адресою реєстрації місця проживання батьків/одного з батьків або законного представника/представників);

- право на перебування або взяття на облік у спеціалізованій соціальній установі, закладі соціального обслуговування та соціального захисту особи, - довідка про прийняття на обслуговування в спеціалізованій соціальній установі, закладі соціального обслуговування та соціального захисту особи за формою згідно з додатком 9, копія посвідчення про взяття на облік бездомної особи, форма якого затверджується Мінсоцполітики (для осіб, які перебувають на обліку у цих установах або закладах);

- проходження служби у військовій частині, адреса якої зазначається під час реєстрації, - довідка про проходження служби у військовій частині, видана командиром військової частини за формою згідно з додатком 10 (для військовослужбовців, крім військовослужбовців строкової служби);

5) військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку);

6) заяву про зняття з реєстрації місця проживання особи за формою згідно з додатком 11 (у разі здійснення реєстрації місця проживання одночасно із зняттям з реєстрації попереднього місця проживання).

У разі подання заяви представником особи, крім зазначених документів, додатково подаються:

документ, що посвідчує особу представника;

документ, що підтверджує повноваження особи як представника, крім випадків, коли заява подається законними представниками малолітньої дитини - батьками (усиновлювачами).

У разі реєстрації місця проживання батьків за різними адресами місце проживання дитини, яка не досягла 14 років, реєструється разом з одним із батьків за письмовою згодою другого з батьків у присутності особи, яка приймає заяву, або на підставі засвідченої в установленому порядку письмової згоди другого з батьків (крім випадків, коли місце проживання дитини визначено відповідним рішенням суду або рішенням органу опіки та піклування).

Так, п. 11 Правил № 207 передбачено, що орган реєстрації відмовляє в реєстрації/знятті з реєстрації місця проживання, якщо:

особа не подала необхідних документів або інформації;

у поданих документах містяться недостовірні відомості або подані документи є недійсними;

звернулася особа, яка не досягла 14 років.

Рішення про відмову в реєстрації/знятті з реєстрації місця проживання приймається в день звернення особи або її представника шляхом зазначення у заяві про реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання підстав відмови. Зазначена заява повертається особі або її представнику.

Згідно з ч. 4ст. 29 Цивільного кодексу Українимісцем проживання фізичної особи, яка не досягла десяти років, є місце проживання її батьків (усиновлювачів) або одного з них, з ким вона проживає, опікуна або місцезнаходження навчального закладу чи закладу охорони здоров`я, в якому вона проживає.

Відповідно до ч.1ст.160 Сімейного кодексу Українимісце проживання дитини, яка не досягла десяти років, визначається за згодою батьків.

Згіднозі ст.3 Закону №1382реєстрація - це внесення інформації до реєстру територіальної громади, документів, до яких вносяться відомості про місце проживання/перебування особи, із зазначенням адреси житла/місця перебування із подальшим внесенням відповідної інформації до Єдиного державного демографічного реєстру в установленому Кабінетом Міністрів України порядку.

Працівник служби у справах дітей за місцем проживання (перебування) дитини проводить бесіду з батьками та відвідує дитину за місцем проживання, про що складає акт обстеження умов проживання за формою згідно з додатком 9, а також звертається до соціального закладу та/або фахівця із соціальної роботи для забезпечення проведення оцінки потреб сім`ї з метою встановлення спроможності матері, батька виконувати обов`язки з виховання дитини та догляду за нею.

Після обстеження житлово-побутових умов, проведення бесіди з батьками та дитиною служба у справах дітей складає висновок про визначення місця проживання дитини і подає його органу опіки та піклування для прийняття відповідного рішення.

Відповідно до частини першої, четвертоїстатті 29 Цивільного кодексу Українимісцем проживання фізичної особи є житло, в якому вона проживає постійно або тимчасово. Місцем проживання фізичної особи, яка не досягла десяти років, є місце проживання її батьків (усиновлювачів) або одного з них, з ким вона проживає, опікуна або місцезнаходження навчального закладу чи закладу охорони здоров`я, в якому вона проживає.

Стосовно іншої законодавчої умови щодо реєстрації місця проживання за заявою одного з батьків за відсутності письмової згоди «коли місце проживання дитини визначено відповідним рішенням суду», суд акцентує увагу, що йдеться про рішення суду, прийняте за наслідками розгляду справи в порядку цивільного судочинства.

Як встановлено судом, ОСОБА_5 разом із своїми малолітніми дітьми: ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_5 та ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_11 проживають за адресою АДРЕСА_3 , що підтверджується актом обстеження житлово-побутових умов від 03.08.2021, складеного повноважним органом відповідною Службою у справах дітей (арк. спр. 87).

При цьому, з відповіді Біловодської селищної ради Луганської області від 12.08.2021 № 01.3.32/2952, наданої до матеріалів справи, вбачається, що батько малолітніх дітей ОСОБА_6 за адресою: АДРЕСА_4 не проживає, знятий з реєстраційного обліку з 23.07.2018 у зв`язку з вибуттям до нового місця проживання (арк. спр. 86).

Як встановлено судом, на час звернення позивача до відповідача з заявами про реєстрацію дітей за місцем свого проживання від 27 квітня 2021, її неповнолітні діти залишилися самі зареєстрованими за місцем колишньої реєстрації їх батька, оскільки ОСОБА_6 вже знявся з реєстраційного обліку за адресою: АДРЕСА_4 з 23.07.2018.

Отже, суд зазначає, що закріплений у п. 18 Правил реєстрації місця проживання порядок реєстрації місця проживання дитини у разі реєстрації місця проживання батьків за різними адресами як раз і направлений на забезпечення інтересів дитини та дотримання положеньст. 29 ЦК України,ст.160-161 Сімейного кодексу України, оскільки дитина не може бутизареєстрована вквартирі чи будинку, де незареєстрованийні один з його батьків, або взагалі не мати реєстрації місця проживання.

Основним законом, який визначає охорону дитинства в Україні як стратегічний загальнонаціональний пріоритет і з метою забезпечення реалізації прав дитини на життя, охорону здоров`я, освіту, соціальний захист та всебічний розвиток встановлює основні засади державної політики у цій сфері єЗакон України від 26.04.2001 № 2402-ІІІ «Про охорону дитинства»(далі - Закон).

Відповідно достатті 18 вказаного Законудержава забезпечує право дитини на проживання в таких санітарно-гігієнічних та побутових умовах, що не завдають шкоди її фізичному та розумовому розвитку. Діти - члени сім`ї наймача або власника жилого приміщення мають право користуватися займаним приміщенням нарівні з власником або наймачем.

Отже, у випадку наявності будь-якої правової колізій, неповноти, нечіткості або суперечливості законодавства, що регулює спірні правовідносини, що стосуються інтересів дитини, з урахуванням положеньстатті 3 Конвенції «Про права дитини», пріоритети повинні надаватися якнайкращому забезпеченню інтересів дитини.

Відповідно до вимог статті 8 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожен має право на повагу до свого приватного і сімейного життя, до свого житла і кореспонденції. Органи державної влади не можуть втручатись у здійснення цього права, за винятком випадків, коли втручання здійснюється згідно із законом і є необхідним у демократичному суспільстві в інтересах національної та громадської безпеки чи економічного добробуту країни, для запобігання заворушенням чи злочинам, для захисту здоров`я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб.

Відповідно до статті 2 протоколу №4 доКонвенції про захист прав людини і основоположних свободкожен, хто законно перебуває на території будь-якої держави, має право вільно пересуватися і вільно вибирати місце проживання в межах цієї території.

Суд вважає за необхідне зазначити, що відсутність реєстрації місця проживання малолітніх дітей позивача разом з одним із батьків суперечить їхнім інтересам та суттєво обмежує реалізацію їх прав, гарантованихКонституцієюта законами України, зокрема права на свободу пересування та вільний вибір місця проживання, права на освіту, охорону здоров`я та соціальний захист.

Навпаки ж їх реєстрація за місцем фактичного проживання разом з матір`ю, яка ними опікується, сприятиме реалізації зазначених прав та свобод, а також якнайкращому забезпеченню інтересів неповнолітніх дітей.

Відповідно дост. 6 Кодексу адміністративного судочинства Українисуд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

З огляду на встановлені у справі фактичні обставини та досліджені докази, суд дійшов висновку, що відповідач, відмовляючи у здійсненні реєстрації місця проживання малолітніх дітей ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_7 за місцем проживання матері, та у знятті їх з реєстрації за попереднім місцем проживання, хоча й діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені пунктами 11, 18 Правил № 207, однак, без урахування інтересів дітей, як це визначено вимогами Конвенції про права дітей таЗакону України «Про охорону дитинства», отже протиправно.

Таким чином, з огляду на встановлені обставини, суд дійшов висновку про задоволення уточнених позовних вимог ОСОБА_1 в інтересах неповнолітніх дітей: ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 в повному обсязі.

З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з обранням іншого способу захисту прав позивача відповідно до вимог пункту 10 частини 2 статті 245 КАС України, що є відповідним правам та інтересам дітей, які потребують судового захисту.

Питання про розподіл судових витрат зі сплати судового збору, судом не вирішується, оскільки позивач звільнена від сплати судового збору.

Керуючись ст.241,243,255,257,295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_9 , РНОКПП НОМЕР_4 ; місце реєстрації: АДРЕСА_6 ) в інтересах неповнолітніх дітей: ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 до Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Біловодської селищної ради Біловодського району Луганської області (ЄДРПОУ 04335430; місце знаходження: 92800, Луганська область, Біловодський район, смт. Біловодськ, вул. Центральна, буд. 105), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Служба у справах дітей виконавчого комітету Біловодської селищної ради Біловодського району Луганської області (ЄДРПОУ 41919365; місце знаходження: 92800, Луганська область, Біловодський район, смт. Біловодськ, вул. Центральна, буд. 103) про визнання дій неправомірними, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправними рішення Центра надання адміністративних послуг виконавчого комітету Біловодської селищної ради Біловодського району Луганської області від 27.04.2021 №06/01-114, №06/02-114, №06/01-115, №06/02-115, №06/01-116, №06/02-116 щодо відмови в реєстрації місця проживання малолітніх дітей ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_7 за адресою реєстрації матері ОСОБА_1 , а саме: АДРЕСА_1 , з одночасним зняттям з реєстрації дітей за їх попереднім місцем реєстрації за адресою: АДРЕСА_2 .

Зобов`язати Центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету Біловодської селищної ради Біловодського району Луганської області на підставі заяв ОСОБА_1 зареєструвати місце проживання малолітніх дітей ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , за місцем реєстрації матері ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , а саме за адресою: АДРЕСА_1 , з одночасним без дозволу батька як їх другого законного представника зняттям з реєстрації дітей за їх попереднім місцем реєстрації за адресою: АДРЕСА_2 .

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення суду складено та підписано 08 жовтня 2021 року.

Суддя В.С. Шембелян

Дата ухвалення рішення27.09.2021
Оприлюднено29.08.2022
Номер документу101392188
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання дій неправомірними, зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —360/2758/21

Рішення від 27.09.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Рішення від 28.09.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 25.08.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 13.07.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 14.06.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 01.06.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні