Рішення
від 18.11.2021 по справі 360/4437/20
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

18 листопада 2021 рокуСєвєродонецькСправа № 360/4437/20

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

судді: Кисельової Є.О.,

при секретарі: Суховій Г.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області, Новопсковської селищної ради про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні,

ВСТАНОВИВ:

Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області (далі - Управління, позивач) звернулось до Луганського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області (далі - ГУПФУ в Луганській області, відповідач 1), Новопсковської селищної ради (далі - селищна рада, відповідач 2), в якому просили суд:

-визнати протиправними дії Марківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області щодо видачі голові ліквідаційної комісії Управління агропромислового розвитку довідки про відсутність у Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області заборгованості із сплати страхових коштів від 27.07.2020 № 1238-04-9/1359;

-скасувати довідку Марківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області щодо відсутності у Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області заборгованості із сплати страхових коштів від 27.07.2020 № 1238-04-9/1359;

-скасувати державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, проведеної Марківською районною державною адміністрацією Луганської області щодо Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області шляхом внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запису № 13681110019000020 від 31.07.2020;

-зобов`язати Марківське об`єднане управління Пенсійного фонду України Луганської області надати до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомості про наявність у Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області заборгованості зі сплати страхових коштів по капіталізованим платежам.

В обгрунтування позову зазначено, що на обліку в Біловодському відділенні управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області перебував страхувальник Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області, код ЄДРПОУ 00734268.

Розпорядженням голови Марківської районної державної адміністрації Луганської області від 05.12.2019 № 126 Про затвердження структури та чисельності працівників Марківської районної державної адміністрації Луганської області та наказом Управління агропромислового розвитку від 05.12.2019 № 19 Про ліквідацію юридичної особи управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації прийнято рішення про припинення з 05.02.2020 в результаті ліквідації юридичної особи Управління агропромислового розвитку.

Із посиланням на положення статті 13, пункту 2 частини сьомої статті 25 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань зазначено, що відповідачем 1 всупереч повідомлення позивача від 18.02.2020 про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області у зв`язку з заборгованістю по капіталізованим платежам, надано державному ресєтратору довідку про відсутність заборгованості, на підставі якої 31.07.2020 проведено припинення юридичної особи в результаті ліквідації.

15.01.2021 до відділу діловодства та обліку звернень громадян (канцелярії) суду за вхідним реєстраційним номером 1914/2021 від відповідача 1 надійшов відзив на позовну заяву, в якому просили у задоволенні позову відмовити, оскільки 27.05.2020 до управління надійшла заява за №10 з проханням видати довідку про відсутність заборгованості Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області у зв`язку з ліквідацією установи, згідно розпорядження голови Марківської районної державної адміністрації Луганської області від 05.12.2019 №126-к.

До заяви було надано акт перевірки Біловодським відділенням управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області від 17.01.2020 №1, в якому відомості про заборгованість по капіталізованим платежам не зазначені.

У червні 2020 року спеціалістами Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області було здійснено перевірку у зв`язку з ліквідацією підприємства та надано акт перевірки від 10.06.2020 №201 з питання дотримання суб`єктами господарювання вимог законодавства у сфері загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, згідно з яким порушень законодавства та заборгованості не виявлено.

17.06.2020 заявнику було надано довідку про відсутність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування за №1238-05-8/568. Голова ліквідаційної комісії 22.07.2020 повторно звернувся із заявою про видачу відповідної довідки, оскільки вказана вище довідка станом на 17.07.2020 втратила чинність. 27.07.2020 управлінням було видано довідку № 1238-04-9/1359.

Також зазначають, що станом на час надання вказаних вище довідок, відомості від Біловодського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області щодо наявної заборгованості по капіталізованим платежам Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області до Марківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України в Луганській області не надходили.

Щодо повідомлення від 17.02.2020 №11 про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, зазначено, що воно не має реєстраційного номера управління та резолюції До виконання, вхідний штамп має нерозбірливі символи, через що його не можливо ідентифікувати , в журналі реєстрації вхідної документації управління запис про вказане повідомлення також відсутній. У зв`язку з наведеним вважають, що правомірно надано голові ліквідаційної комісії відповідну довідку про відсутність заборгованості вказаної вище юридичної особи (том 1 арк. спр. 79-84).

26.01.2021 до відділу діловодства та обліку звернень громадян (канцелярії) суду за вхідним реєстраційним номером 3364/2021 від позивача надійшла відповідь на відзив, в якій зазначено, що 18.02.2020 Біловодським відділенням управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області нарочно вручено відповідачу 1 повідомлення від 17.02.2020 про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області в результаті її ліквідації за формою, затвердженою постановою правління Пенсійного фонду України від 31.10.2011 № 33-1, у зв`язку з наявною заборгованістю по капіталізованим платежам. Вказаний факт підтверджується штампом вхідної кореспонденції Марківського ОУПФ України Луганської області. Проте, відповідачем 1 всупереч вказаного повідомлення голові ліквідаційної комісії Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області надано довідку про відсутність заборгованості, на підставі якої Марківською РДА Лугаснької області проведено державну реєстрацію припинення юридичної особи (том 1 арк. спр. 103-105).

15.11.2021 до відділу діловодства та обліку звернень громадян (канцелярії) суду за вхідним реєстраційним номером 39622/2021 від відповідача 2 надійшов відзив на позовну заяву, в якому просили у задоволенні позову відмовити, оскільки відповідальність за достовірність відомостей, що подаються до органів державної реєстрації несе заявник та на державного реєстратора не покладено обов`язку перевіряти достовірність відомостей, що надходять. Заявником надано усі документи для проведення реєстраційних дій, перелік яких встановлений Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань , у зв`язку з чим підстави для відмови у припинення юридичної особи були відсутні (том 2 арк. спр. 36-39).

17.11.2021 до відділу діловодства та обліку звернень громадян (канцелярії) суду за вхідним реєстраційним номером 40002/2021 від позивача надійшла відповідь на відзив відповідача 2, в якому наведені додаткові пояснення протиправності дій щодо проведення реєстраційних дій по припиненню юридичної особи, а також зазначено, що вимога пред`явлена до відповідача 2 є похідною від основної позовної вимоги (том 2 арк. спр. 49-51).

Ухвалою суду від 23.11.2020 позовну заяву залишено без руху (том 1 арк. спр.26-27).

Ухвалою суду від 11.12.2020 прийнято позовну заяву до розгляду після усунення її недоліків та відкрито провадження у справі (том 1 арк. спр. 60-61).

Ухвалою суду від 09.02.2021 відзив на позовну заяву повернуто відповідачу 2 без розгляду (том 1 арк. спр. 118).

Ухвалою суду від 09.02.2021 вирішено подальший розгляд справи здійснювати в порядку загального позовного провадження (том 1 арк. спр. 119-120).

Ухвалами суду від 25.02.2021, 18.03.2021 від відповідача 2 витребувано докази у справі (том 1 арк. спр. 127-128, 135-136).

Ухвалою суду від 08.04.2021 зупинено провадження у справі (том 1 арк. спр. 143-144).

Ухвалою суду від 21.09.2021 поновлено провадження у справі (том 1 арк. спр. 143-144).

Ухвалою суду від 21.09.2021 здійснено заміну відповідача (том 1 арк. спр. 218-219).

Ухвалою суду від 21.09.2021 закрито підготовче провадження та призначено справу досудового розгляду по суті (том 1 арк. спр. 221).

Ухвалою суду від 13.10.2021 зупинено провадження у справі (том 2 арк. спр. 29).

Ухвалою суду від 18.11.2021 поновлено провадження у справі (том 2 арк. спр. 55).

Представники сторін про розгляд справи повідомлені належним чином.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-77, 90 Кодексу адміністративного судочинства України, судом встановлено наступне.

На обліку в Біловодському відділенні управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області перебував страхувальник Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області (код ЄДРПОУ 00734268). Вказаний факт сторонами у справі не заперечувався.

Розпорядженням голови Марківської районної державної адміністрації Луганської області від 05.12.2019 № 126 Про затвердження структури та чисельності працівників Марківської районної державної адміністрації Луганської області та наказом Управління агропромислового розвитку від 05.12.2019 № 19 Про ліквідацію юридичної особи управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації прийнято рішення про припинення з 05.02.2020 в результаті ліквідації юридичної особи Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області (том 1 арк. спр. 6-11).

18.02.2020 Біловодським відділенням управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області нарочно вручено повідомлення Марківському об`єднаному управлінню Пенсійного фонду України Луганської області про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області в результаті її ліквідації за формою, затвердженою постановою правління Пенсійного фонду України від 31.10.2011 № 33-1, у зв`язку з наявною заборгованістю по капіталізованим платежам. Факт отримання вказаного повідомлення підтверджується штампом вхідної кореспонденції Марківського об`єднаного управління від 18.02.2020 (том 1 арк. спр. 12).

Позивачем до матеріалів справи для огляду суду надано оригінал повідомлення Марківському об`єднаному управлінню Пенсійного фонду України Луганської області від 17.02.2020 про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області в результаті її ліквідації, дослідженням якого судом встановлено, що на цьому документі наявний штамп вхідної кореспонденції Марківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області, дата прийняття документа - 18.02.2020.

Таким чином, судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що відповідачем 1 18.02.2020 отримано повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області в результаті її ліквідації.

Зі змісту відзиву на позовну заяву вбачається, що відповідачем 1 від голови ліквідаційної комісії Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області отримано заяву про надання довідки щодо відсутності заборгованості Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області у зв`язку з ліквідацією установи, згідно розпорядження голови Марківської районної державної адміністрації Луганської області №126-к від 05.12.2019. До цієї заяви надано акт перевірки Біловодським відділенням управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області від 17.01.2020 №1, в якому відомості про заборгованість по капіталізованим платежам не зазначені (том 1 арк. спр. 86-88).

27.07.2020 відповідачем 1 на вказану вище заяву надано довідку № 1238-04-9/1359 про відсутність заборгованості із сплати страхових коштів відповідного фонду соціального страхування (том 1 арк. спр. 85).

31.07.2020 Новопсковською селищною радою проведено припинення державної реєстрації юридичної особи - Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області в результаті її ліквідації, про що внесені відомості до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за № 13681110019000020 (том 1 арк. спр. 115-117).

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Згідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 15.05.2003 № 755-IV (далі - Закон № 755-IV) регулюються відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців.

Відповідно до абзацу першого частини сьомої статті 13 Закону № 755-IV Пенсійний фонд України забезпечує передачу до Єдиного державного реєстру відомостей про про відсутність (наявність) заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування - у день отримання запиту від суб`єкта державної реєстрації.

Механізм заповнення та подання державному реєстраторові форм повідомлень про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, що надається органу Пенсійного фонду України, про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, що надається державному реєстраторові, про відкликання заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, передбачених Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» визначено Порядком заповнення та подання державному реєстраторові форм повідомлень про початок проведення позапланової перевірки, про неможливість проведення позапланової перевірки, про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації (далі - Порядок № 33-1), затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України від 31.10.2011 № 33-1.

Відповідно до абз. 2, 3 п. 2.5 Порядку № 33-1 передбачено, що якщо позапланову перевірку проведено, проте платник не здійснив остаточні розрахунки з Пенсійним фондом, або не подав звітність за період до затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційною комісією (ліквідатором), або у разі надання інформації про наявність заперечень від відповідних робочих органів виконавчих дирекцій фондів соціального страхування за встановленою Формою, орган Пенсійного фонду України не пізніше двох місяців з дати публікації повідомлення про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи надсилає державному реєстраторові повідомлення про наявність заперечень, що надається державному реєстраторові, за встановленою Формою.

Повідомлення про наявність заперечень, що надається органу Пенсійного фонду України, відповідні робочі органи виконавчих дирекцій фондів соціального страхування надсилають органам Пенсійного фонду України в електронній формі та на паперовому носії із зазначенням всіх обґрунтованих обставин.

Відповідно пп. 6 п. 4 Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах, районах у містах, а також про об`єднані управління, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України № 28-2 від 22.12.2014, Управління Фонду відповідно до покладених на нього завдань взаємодіє з органами Державної фіскальної служби України, Державної служби України з питань праці та іншими державними органами з питань легалізації зайнятості населення та заробітної плати, погашення заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та інших платежів.

З аналізу наведених норм слідує, що Пенсійний фонд у разі наявності заборгованості у відповідного страхувальника зі сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та інших платежів, зобов`язаний надати державному реєстраторові повідомлення про заперечення проти припинення юридичної особи.

Оскільки судом достовірно встановлено та підтверджено матеріалами справи, що Марківським об`єднаним управлінням Пенсійного фонду України Луганської області всупереч повідомлення від Біловодського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області, отриманого 18.02.2020, голові ліквідаційної комісії Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області надано довідку № 1238-04-9/1359 про відсутність заборгованості із сплати страхових коштів, на підставі якої державним реєстратором вчинено реєстраційні дії щодо припинення юридичної особи - Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області, що є порушенням положень абзацу першого частини сьомої статті 13 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , постанови правління Пенсійного фонду України від 31.10.2011 № 33-1 Порядок заповнення та подання державному реєстраторові форм повідомлень про початок проведення позапланової перевірки, про неможливість проведення позапланової перевірки, про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації , тому в наявності підстави для задоволення позовних вимог в частині визнання протиправними дій Марківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області щодо видачі голові ліквідаційної комісії Управління агропромислового розвитку довідки про відсутність у Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області заборгованості із сплати страхових коштів від 27.07.2020 № 1238-04-9/1359.

Твердження відповідача 1 щодо необізнаності про наявність у Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області заборгованості по капіталізованим платежам, у зв`язку з ненаданням Біловодським відділенням управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області відповідної інформації та повідомлення від 17.02.2021 про наявність заперечень щодо припинення юридичної особи не може бути доказом належного повідомлення відповідача 1 про заборгованість по капіталізованим платежам вказаного вище Управління з підстав відсутності реєстраційного номера, резолюції До виконання , нерозбірливості символів штампу вхідної кореспонденції, відсутності запису про вказане повідомлення в журналі реєстрації вхідної документації управління, судом визнаються незмістовними з огляду на таке.

Як вже зазначалося судом раніше, позивачем до матеріалів справи для огляду суду надано оригінал повідомлення Марківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області від 17.02.2020 про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області в результаті її ліквідації, дослідженням якого судом встановлено, що на цьому документі наявний штамп вхідної кореспонденції Марківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області, дата прийняття документа - 18.02.2020.

Тобто, судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що відповідачем Марківським об`єднаним управлінням Пенсійного фонду України Луганської області 18.02.2020 отримано повідомлення від 17.02.2020 про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області в результаті її ліквідації. Відсутність реєстраційного номеру вхідної кореспонденції, резолюції керівника, запису про вказане повідомлення в журналі реєстрації вхідної документації не спростовує факту вручення позивачем відповідного повідомлення відповідачу 1 саме 18.02.2021.

Отже, отримавши від позивача повідомлення щодо заперечень про припинення юридичної особи, відповідач 1 відповідно до положень статті 13 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , постанови правління Пенсійного фонду України від 31.10.2011 № 33-1 Порядок заповнення та подання державному реєстраторові форм повідомлень про початок проведення позапланової перевірки, про неможливість проведення позапланової перевірки, про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації був зобов`язаний надати державному реєстраторові повідомлення про заперечення проти припинення юридичної особи. Проте, всупереч вказаних нормативно-правових актів відповідачем 1 не було виконано вказаного обов`язку.

Вирішуючи позовні вимоги про скасування довідки Марківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області щодо відсутності у Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області заборгованості із сплати страхових коштів від 27.07.2020 № 1238-04-9/1359, суд виходить з того, що відповідна довідка має суто інформаційний характер, складення якої відноситься до виключної компетенції та повноважень Пенсійного фонду. Вимоги щодо скасування цієї довідки не відповідають належному способу захисту порушених прав, відтак у задоволенні позову в цій частині слід відмовити.

У задоволенні позовних вимог про зобов`язання Марківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області надати до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомості про наявність у Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області заборгованості зі сплати страхових коштів по капіталізованим платежам слід також відмовити, оскільки формування довідок про наявність або відсутність заборгованості зі сплати страхових коштів у відповідної юридичної особи належать до компетенції Пенсійного фонду, у зв`язку з чим суд не може втручатися у дискреційні повноваження суб`єкта владних повноважень.

Вирішуючи позовні вимоги про скасування державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, проведеної Новопсковською селищною радою щодо Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області шляхом внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запису № 13681110019000020 від 31.07.2020, суд виходить з наступного.

Пунктом 14 частини першої статті 1 Закону № 755-IV визначено, що суб`єктом державної реєстрації є виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська та Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації, нотаріуси - у разі державної реєстрації юридичних осіб (крім випадків, передбачених абзацами другим - четвертим цього пункту) та фізичних осіб - підприємців.

Відповідно до частини першої статті 9 Закону № 755-IV відомості про юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, та фізичну особу - підприємця вносяться до Єдиного державного реєстру на підставі:

1) відповідних заяв про державну реєстрацію;

2) документів, що подаються для проведення інших реєстраційних дій;

3)відомостей, отриманих у результаті інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів.

Відповідно до пункту 13 статті 17 Закону № 755-IV для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідних державних органів, або судового рішення про припинення юридичної особи, не пов`язаного з її банкутством, після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи:

1) заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;

2) довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

Статтею 28 Закону № 755-IV визначено підстави для відмови у державній реєстрації:

1) документи подано особою, яка не має на це повноважень;

2) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони проведення реєстраційної дії;

3) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення про арешт корпоративних прав - у разі державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у зв`язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи;

3-1) заяву про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов`язаних із зміною засновників (учасників) юридичної особи у зв`язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, подано щодо засновника (учасника), який на момент подання заяви внесений до Єдиного реєстру боржників, зокрема за виконавчими провадженнями про стягнення аліментів за наявності заборгованості з відповідних платежів понад три місяці, крім випадку збільшення розміру такої частки;

3-2) документи подані до неналежного суб`єкта державної реєстрації;

4) не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку;

5) документи суперечать вимогам Конституції та законів України;

6) документи суперечать статуту громадського формування;

7) порушено встановлений законом порядок створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи;

7-1) порушено встановлену учасником вимогу нотаріального засвідчення справжності підпису під час прийняття рішень з питань діяльності юридичної особи та/або вимоги нотаріального посвідчення правочину, предметом якого є частка такого учасника у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) відповідної юридичної особи;

8) невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону;

9) щодо засновника (учасника) юридичної особи, що створюється, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;

10) щодо юридичної особи, стосовно якої подано заяву про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов`язаних із зміною засновників (учасників) юридичної особи, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;

10-1) щодо юридичної особи, стосовно якої подано заяву про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов`язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи, у Єдиному державному реєстрі міститься запис про судове рішення про визнання юридичної особи банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури;

10-2) щодо юридичної особи, стосовно якої в Єдиному державному реєстрі міститься запис про судове рішення щодо визнання повністю або частково недійсними рішень засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу, визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи, якщо таке рішення або його частину визнано недійсними, зміни до установчих документів юридичної особи є підставою для проведення реєстраційних дій;

11) документи для державної реєстрації припинення юридичної особи подані:

раніше строку, встановленого цим Законом;

щодо юридичної особи, що припиняється в результаті її ліквідації та є засновником (учасником) інших юридичних осіб та/або має не закриті відокремлені підрозділи, та/або є засновником третейського суду;

в Єдиному державному реєстрі відсутній запис про державну реєстрацію юридичної особи, утвореної шляхом реорганізації в результаті злиття, приєднання або поділу;

щодо акціонерного товариства, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованої реєстрації випуску акцій;

щодо юридичної особи - емітента цінних паперів, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованих випусків цінних паперів;

щодо юридичної особи, що ліквідується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, крім банків, стосовно яких процедура ліквідації здійснюється відповідно до Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб";

щодо юридичної особи, що реорганізується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та відсутні відомості про узгодження плану реорганізації юридичної особи;

щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування;

щодо юридичної особи, що припиняється в результаті ліквідації, стосовно якої надійшли відомості про відкрите виконавче провадження;

щодо юридичної особи, стосовно якої відкрито провадження у справі про банкрутство;

12) статут товариства з обмеженою відповідальністю або товариства з додатковою відповідальністю поданий зі змінами, прийнятими без врахування голосів, які припадають на частку померлого учасника товариства.

Таким чином, вказаними нормами чітко визначено підстави для внесення відомостей до Єдиного державного реєстру та відмови упроведенні державної реєстрації припинення юридичної особи.

Відповідачем 2 до матеріалів справи в обгрунтування правомірності здійснення реєстраційних дій щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запису від 31.07.2021 № 13681110019000020 про припинення юридичної особи - Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області в результаті її ліквідації надано: заяву щодо дежавної реєстрації юридичної особи від 30.07.2020; довідки з архівної установи від 22.07.2020, № 76, від 27.07.2020 № 103; довідку про відсутність заборгованості зі сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування від 27.07.2020 № 1238-04-9/1359 (том 2 арк. спр. 41-43).

Дослідженням змісту вказаних документів, суд дійшов висновку, що відповідачем вчинено реєстраційні дії щодо внесення відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про припинення юридичної особи із дотриманням положень Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань .

Матеріалами справи підтверджено, що на підставі довідки Марківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області від 27.07.2020 № 1238-04-9/1359 щодо відсутності у Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області заборгованості із сплати страхових коштів державним реєстратором Новопсковської селищної ради вчинено реєстраційні дії щодо державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації шляхом внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запису № 13681110019000020 від 31.07.2020.

Крім того, судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що на час розгляду цього позову, за Управлінням агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області рахується заборгованість зі сплати капіталізованих платежів у сумі 3252112,07 грн (арк. спр. 113). Отже, наявність вказаної суми заборгованості порушують права позивача.

Оскільки судом достовірно встановлено та підтверджено матеріалами справи, що Марківським об`єднаним управлінням Пенсійного фонду України Луганської області всупереч повідомлення позивача від 17.02.2020 щодо заперечень про припинення юридичної особи, отриманого 18.02.2020, в порушення положень статті 13 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , постанови правління Пенсійного фонду України від 31.10.2011 № 33-1 Порядку заповнення та подання державному реєстраторові форм повідомлень про початок проведення позапланової перевірки, про неможливість проведення позапланової перевірки, про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації не виконано зобов`язання надання державному реєстраторові повідомлення про заперечення проти припинення юридичної особи, у зв`язку з чим відповідачем 2 внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запис від 31.07.2021 № 13681110019000020 про припинення юридичної особи - Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області в результаті її ліквідації, та станом на час розгляду справи за Управлінням агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області рахується заборгованість зі сплати капіталізованих платежів у сумі 3252112,07 грн, тому позовні вимоги в цій частині є обгрунтованими.

Враховуючи, що позовні вимоги про скасування державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, проведеної Новопсковською селищною радою щодо Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області шляхом внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запису № 13681110019000020 від 31.07.2020 є похідними від позовних вимог про визнання протиправними дій Марківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області щодо видачі голові ліквідаційної комісії Управління агропромислового розвитку довідки про відсутність у Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області заборгованості із сплати страхових коштів від 27.07.2020 № 1238-04-9/1359, в наявності підстави для задовлення позову в частині вказаних позовних вимог.

Скасування державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, проведеної Новопсковською селищною радою щодо Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області шляхом внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запису № 13681110019000020 від 31.07.2020 відповідає меті судового захисту, оскільки наявність відповідного запису у Державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, внесеного відповідачем 2 на підставі довідки відповідача 1 про відсутність заборгованоісті зі сплати страхових коштів, позбавляє права позивача на реалізацію належного стягнення заборгованості по капіталізованим платежам з юридичної особи та скасування відповідного запису в судовому порядку повністю відновлює порушені права та законні інтереси Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області.

З урахуванням викладеного, позов слід задовольнити частково.

Питання щодо розподілу судових витрат не вирішуються, оскільки відповідно до положень частини другої статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Сторонами суду не наведено інших специфічних, доречних та важливих аргументів, які суд зобов`язаний оцінити, виконуючи свої зобов`язання щодо пункту 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

За практикою Європейського суду з прав людини пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги, між іншим, різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи (див. Руїз Торія проти Іспанії (Ruiz Toriya v. Spaine), рішення від 09.12.1994, Серія A, № 303-A, параграф 29). Водночас, відповідь суду повинна бути достатньо детальною для відповіді на основні (суттєві) аргументи сторін.

За встановлених в цій справі обставин та з урахуванням правового регулювання спірних правовідносин, оскільки в межах даної адміністративної справи основні (суттєві) аргументи позовної заяви є обґрунтованими, а відповідач як суб`єкт владних повноважень, на якого частиною другою статті 77 КАС України покладено обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності, не довів суду правомірність оскарженого рішення, суд дійшов висновку, що позовні вимоги слід задовольнити повністю.

З урахуванням зазначеного суд не надає оцінку іншим доводам сторін, оскільки вони не спростовують обставини, встановлені судом під час розгляду справи.

З огляду на викладене, на підставі статей 2, 17, 77, 90, 139, 242-246, 255, 295, 371 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області (код ЄДРПОУ: 41313100, місцезнаходження юридичної особи: Луганська область, місто Сєвєродонецьк, проспект Космонавтів, будинок 16) до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області (код ЄДРПОУ: 21782461, місцезнаходження: Луганська область, місто Сєвєродонецьк, вулиця Шевченка, будинок 1), Новопсковської селищної ради (код ЄДРПОУ: 04335594, місцезнаходження: Луганська область, Старобільський район, селище міського типу Новопсков, провулок Історичний, будинок 1) про про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Марківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області щодо видачі голові ліквідаційної комісії Управління агропромислового розвитку довідки про відсутність у Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області заборгованості із сплати страхових коштів від 27.07.2020 № 1238-04-9/1359.

Скасувати державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, проведеної Марківською районною державною адміністрацією щодо Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області шляхом внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запису № 13681 1 10019000020 від 31.07.2020.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Текст повного судового рішення складено 26 листопада 2021 року.

Суддя Є.О. Кисельова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.11.2021
Оприлюднено29.11.2021
Номер документу101392321
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/4437/20

Рішення від 18.11.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 24.11.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Рішення від 18.11.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 18.11.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 13.10.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 13.10.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 08.04.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 18.03.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 25.02.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 09.02.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні