Ухвала
від 29.11.2021 по справі 160/17381/21
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

29 листопада 2021 року Справа № 160/17381/21

Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Сидоренко Д.В., розглянувши в порядку письмового провадження клопотання представника позивача щодо зупинення провадження у адміністративній справі №160/17381/21 за позовом Акціонерного товариства "ДТЕК ДНІПРОЕНЕРГО" в особі відокремленого підрозділу "Криворізька теплова електрична станція" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування наказу, -

ВСТАНОВИВ:

27.09.2021 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов позов Акціонерного товариства "ДТЕК ДНІПРОЕНЕРГО" в особі відокремленого підрозділу "Криворізька теплова електрична станція" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якому позивач просить суд: визнати противоправним та скасувати наказ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код в ЄДРПОУ ВП 44118658) Державної податкової служби України (код в ЄДРПОУ 43005393) від 14.09.2021 №4239-п «Про проведення документальної планової виїзної перевірки Відокремленого підрозділу «Криворізька теплова електрична станція» АТ «ДТЕК Дніпроенерго» (код за ЄДРПОУ 38024613)» .

В обґрунтування позову позивач зазначає, що наказ відповідача щодо проведення документальної планової виїзної перевірки Акціонерного товариства "ДТЕК ДНІПРОЕНЕРГО" в особі відокремленого підрозділу "Криворізька теплова електрична станція" є протиправним, враховуючи заборону на проведення документальних перевірок, встановлених ПК України, а саме, встановлення мораторію на проведення документальних та фактичних перевірок на період з 18 березня 2020 року по останній день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого КМУ на всій території України, тому просить суд його скасувати.

Ухвалою суду від 04.10.2021 року відкрито провадження у адміністративній справі та призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження, без повідомлення (виклику) сторін, за наявними у справі матеріалами.

29.10.2021 року засобами поштового зв`язку до суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву.

10.11.2021 року засобами електронного зв`язку до суду від позивача надійшла відповідь на відзив.

Також, засобами електронного зв`язку до суду від представника Акціонерного товариства "ДТЕК ДНІПРОЕНЕРГО" в особі відокремленого підрозділу "Криворізька теплова електрична станція" надійшло письмове клопотання, в якому він просить суд: зупинити провадження у справі №160/17381/21, до набрання законної сили рішеннями Окружного адміністративного суду міста Києва у справі №640/8562/21 та у справі №640/8919/21.

В обґрунтування поданого клопотання представник позивача зазначає, що на підставу правомірності своїх дій щодо проведення перевірки податковий орган в наказі посилається на постанову Кабінету Міністрів України від 03.02.2021 №89, відповідно до якої дозволено проведення документальних перевірок юридичних осіб, право на проведення яких надається з дотриманням вимог п.77.4 ст.77 ПК України, але в провадженні Окружного адміністративного суду міста Києва знаходиться справа №640/8562/21 щодо визнання протиправною та нечинною постанови КМУ від 03.02.2021 №89 Про скорочення строку дії обмеження в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок . Також, представник зазначає, що в провадженні того ж суду знаходиться справа №640/8919/21 щодо визнання протиправною та нечинною повністю постанови КМУ №89 від 03.02.2021 року Про скорочення строку дії обмеження в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок з моменту її прийняття. Отже, позивач вважає, що у разі задоволення позову у справі №640/8562/21 та у справі №640/8919/21 про визнання протиправною постанови КМУ №89 від 03.02.2021 року, буде усунута підстава, на яку податковий орган посилається при обґрунтуванні правомірності своїх дій щодо винесення оскаржуваного наказу на проведення перевірок платника податків в даній справі, тому просить суд зупинити провадження у справі №160/17381/21, до набрання законної сили рішеннями Окружного адміністративного суду міста Києва у справі №640/8562/21 та у справі №640/8919/21.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши клопотання представника позивача щодо зупинення провадження у адміністративній справі, суд зазначає наступне.

Пунктом 3 ч.3 ст.44 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) передбачено, що учасники справи мають право подавати заяви та клопотання, надавати пояснення суду, наводити свої доводи, міркування щодо питань, які виникають під час судового розгляду, і заперечення проти заяв, клопотань, доводів і міркувань інших осіб.

Так, згідно відомостей з Єдиного державного реєстру судових рішень, судом встановлено, що в провадженні Окружного адміністративного суду міста Києва перебуває адміністративна справа №160/17381/21 за позовом Акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз Україна" до Кабінету Міністрів України, треті особи: Державна податкова служба України та Міністерство фінансів України про визнання протиправною та нечинною постанови від 03 лютого 2021 №89 "Про скорочення строку дії обмеження в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок".

Вищевказаний позов обґрунтовано тим, що оскаржуваною постановою Кабінет Міністрів України скоротив строк дії обмежень в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок, встановленого п.52-2 підрозділу 10 розд. XX Перехідні положення ПК України, дозволивши проведення/поновлення перевірок юридичних осіб, види яких визначені цією ж оскаржуваною постановою. Правовою підставою для прийняття оскаржуваної постанови вказано п.4 розд. II Прикінцеві положення Закону України від 17 вересня 2020 року №909-ІХ Про внесення змін до Закону України Про Державний бюджет України на 2020 рік , яким встановлено, що у період дії карантину, встановленого КМУ з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, надано право КМУ скорочувати строк дії обмежень, заборон, пільг та гарантій, встановлених відповідними законами України, прийнятими з метою запобігання виникненню і поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, крім випадків, коли зазначене може призвести до обмеження конституційних прав чи свобод особи. Із Закону №909-ІХ вбачається, що він не вносить змін до ПК України, натомість надає право КМУ скорочувати строк дії обмежень, заборон, пільг та гарантій, а не строк дії мораторію на проведення перевірок, який встановлений п.52-2 підрозділу 10 розд. XX Перехідні положення ПК України, тому положення про мораторій на податкові перевірки, які містяться в ПК України, не поширюється право КМУ, надане Законом №909-ІХ на скорочення дії вказаного мораторію. За таких обставин, постанова КМУ №89 від 03.02.2021 року, якою дозволено проводити/поновлювати перевірки у період дії мораторію (з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого КМУ на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19)), суперечить ст.2, п.52-2 підрозділу 10 розд. XX Перехідні положення ПК України.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 20.10.2021 року в адміністративній справі №640/8562/21 у задоволенні адміністративного позову Акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз Україна" було відмовлено повністю (https://reyestr.court.gov.ua/Review/101034225).

Станом на 29.11.2021 року відомості щодо апеляційного оскарження рішення в адміністративній справі №640/8562/21 в Єдиному державному реєстрі судових рішень та на сайті Судової влади України - відсутні.

Також, згідно відомостей з Єдиного державного реєстру судових рішень, судом встановлено, що в провадженні Окружного адміністративного суду міста Києва перебуває адміністративна справа №640/8919/21 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Геопром" до Кабінету Міністрів України, Державної податкової служби України та Головного управління державної податкової служби у м.Києві про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 02.09.2021 року позовні вимоги ТОВ "Геопром" до Кабінету Міністрів України, Державної податкової служби України, Головного управління Державної податкової служби у місті Києві було роз`єднано. Виділено в окреме провадження позовні вимоги, заявлені позивачем до Державної податкової служби України, Головного управління Державної податкової служби у місті Києві, про визнання протиправними дій Головного управління Державної податкової служби у м.Києві та Державної податкової служби України щодо включення ТОВ Геопром до Плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків на 2021 рік; зобов`язання Державну податкову службу України виключити ТОВ Геопром з Плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків на 2021 рік; визнання протиправним та скасування наказу Головного управління Державної податкової служби у м. Києві №2047-П від 15 березня 2021 року Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ Геопром . Позовні вимоги, заявлені до Кабінету Міністрів України про визнання протиправною та нечинною повністю постанови Кабінету Міністрів України №89 від 03 лютого 2021 року Про скорочення строку дії обмеження в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок з моменту її прийняття залишено на розгляді в адміністративній справі №640/8919/21. Закрито підготовче провадження у справі №640/8919/21 та призначено справу до судового розгляду по суті колегією суддів.

Згідно відомостей на сайті Судової влади України, розгляд адміністративної справи №640/8919/21 призначено на 08.12.2021 року о 13:30 год.

Відповідно до п.3 ч.1 ст.236 КАС України, суд зупиняє провадження у справі в разі об`єктивної неможливості розгляду цієї справи до вирішення іншої справи, що розглядається в порядку конституційного провадження, адміністративного, цивільного, господарського чи кримінального судочинства, - до набрання законної сили судовим рішенням в іншій справі; суд не може посилатися на об`єктивну неможливість розгляду справи у випадку, коли зібрані докази дозволяють встановити та оцінити обставини (факти), які є предметом судового розгляду.

Системний аналіз вказаного вище положення доводить, що зупинення провадження у справі за вказаною підставою є обов`язком, а не правом суду. При цьому, для вирішення питання про зупинення провадження у справі суд у кожному окремому випадку повинен з`ясувати, по-перше, яким чином пов`язані справи, що розглядаються судом, зі справою, що розглядаються іншим судом. По-друге, чим обумовлена неможливість розгляду даної справи.

Під неможливістю розгляду справи слід розуміти неможливість для адміністративного суду самостійно встановити обставини, які встановлюються іншим судом в іншій справі, - у зв`язку з непідвідомчістю або непідсудністю іншої справи даному суду, одночасністю розгляду декількох пов`язаних між собою справ різними судами або з інших причин.

Зв`язаність справ полягає у тому, що рішення іншого суду, що розглядає справу, встановлює обставини, що впливають на збір і оцінку доказів у цій справі, зокрема факти, що мають преюдиціальне значення. Ці обставини повинні бути такими, які мають значення для цієї справи. В свою чергу, преюдиціальне значення процесуальним законом надається саме обставинам, встановленим судовим рішенням (у тому числі, в його мотивувальній частині), а не правову оцінку таких обставин, здійснених іншим судом.

Сама по собі взаємопов`язаність справ ще не свідчить про неможливість розгляду справи до прийняття рішення у іншій справі, оскільки незалежно від результату розгляду справи, суд має орієнтуватись на достатність правових підстав для розгляду та вирішення по суті справи.

Судом встановлено, що у даній справі оскаржується наказ, який позивач просить суд скасувати з підстав заборони на проведення документальних перевірок, встановлених ПК України, а саме, встановлення мораторію на проведення документальних та фактичних перевірок на період з 18 березня 2020 року по останній день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого КМУ на всій території України. Предметом розгляду адміністративної справи №640/8562/21 є постанова Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2021 №89 "Про скорочення строку дії обмеження в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок", а предметом розгляду адміністративної справи №640/8919/21, в якій відповідачем також є Кабінет Міністрів України, визнання протиправною та нечинною повністю постанови КМУ №89 від 03 лютого 2021 року Про скорочення строку дії обмеження в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок з моменту її прийняття, отже рішення у вказаних справах мають безпосередній вплив на вирішення цієї справи.

У зв`язку з вищевикладеним, враховуючи, що рішення, які будуть прийняті за результатами розгляду судом адміністративних справ №640/8562/21 та №640/8919/21, в яких позивачами оскаржується постанова Кабінету Міністрів України №89 від 03 лютого 2021 року Про скорочення строку дії обмеження в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок , може вплинути на розгляд даної справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість поданого клопотання представником позивача, тому вважає за можливе зупинити провадження у справі №160/17381/21, до набрання законної сили судовими рішеннями в адміністративній справі №640/8562/21 та №640/8919/21.

Частиною 4 ст.236 КАС України передбачено, що про зупинення провадження у справі суд постановляє ухвалу. Ухвала суду про зупинення провадження у справі може бути оскаржена.

Відповідно до ч.5 ст.250 КАС України, датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Керуючись статтями 14, 44, 236, 248, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Клопотання представника позивача щодо зупинення провадження у адміністративній справі - задовольнити.

Зупинити провадження у адміністративній справі №160/17381/21 за позовом Акціонерного товариства "ДТЕК ДНІПРОЕНЕРГО" в особі відокремленого підрозділу "Криворізька теплова електрична станція" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування наказу, до набрання законної сили судовим рішенням в адміністративній справі №640/8562/21 та в адміністративній справі №640/8919/21.

Копію ухвали направити всім сторонам у справі.

Ухвала суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, передбачені статтями 295, 297 цього Кодексу.

Суддя Д.В. Сидоренко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.11.2021
Оприлюднено01.12.2021
Номер документу101444286
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/17381/21

Ухвала від 20.11.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Ухвала від 20.11.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Ухвала від 11.10.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Ухвала від 10.10.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Ухвала від 09.10.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Ухвала від 29.11.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сидоренко Дмитро Володимирович

Ухвала від 04.10.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сидоренко Дмитро Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні