Ухвала
від 29.11.2021 по справі 921/638/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

29 листопада 2021 року м. Тернопіль Справа № 921/638/21

Господарський суд Тернопільської області

у складі судді Гирили І.М.

за участі секретаря судового засідання Беги В.

розглянув матеріали справи

за позовом Керівника Тернопільської окружної прокуратури (бульвар Т. Шевченка, 7, м. Тернопіль, 46000) в інтересах держави в особі Козлівської селищної ради (вул. Галицька, буд. 15, смт. Козлів, Тернопільська область, 47631); Відділу освіти Козлівської селищної ради Козівського району Тернопільської області (вул. Галицька, буд. 15, смт. Козлів, Тернопільська область, 47631); Західного офісу Держаудитслужби (вул. Костюшка, 8, м. Львів, 79000)

до відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю "Тернопільоблгаз", вул. Чернівецька, 54А, м. Тернопіль, 46006

про стягнення зайво одержаних коштів за нікчемними додатковими угодами до Договору № 08/м-038 від 03.01.2019 в сумі 36 751,11 грн

За участі представників:

прокурора: Фігель О.Т.

позивача 1: не прибув

позивача 2: не прибув

позивача 3: не прибув

відповідача : Штогрина М.П.

В порядку ст. 8, 222 Господарського процесуального кодексу України (надалі - ГПК України), здійснюється повне фіксування судового засідання за допомогою технічних засобів, а саме: програмно-апаратного комплексу «Акорд» .

Заяв про відвід (самовідвід) судді та секретаря судового засідання з підстав, визначених ст. 35-37 ГПК України не надходило.

Встановив:

30.09.2021 керівник Тернопільської окружної прокуратури звернувся до Господарського суду Тернопільської області з позовом в інтересах держави в особі Козлівської селищної ради, Відділу освіти Козлівської селищної ради Козівського району Тернопільської області, Західного офісу Держаудитслужби до Товариства з обмеженою відповідальністю "Тернопільоблгаз", надалі - відповідач, про стягнення зайво одержаних коштів за нікчемними додатковими угодами до Договору № 08/м-038 від 03.01.2019 в сумі 36 751,11 грн.

Щодо необхідності звернення з даним позовом прокурор вказує те, що незаконність укладення додаткових угод до договору про закупівлю товарів за державні кошти, на підставі якого витрачаються державні кошти, не відповідає суспільним інтересам. Укладення додаткових оспорюваних додаткових угод до договору закупівлі товару всупереч норм Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Закону України "Про публічні закупівлі", порушує основні принципи закупівлі - максимальної економії і ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі, створення конкурентного середовища, тобто добросовісна конкуренція серед учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням у цій сфері.

Порушенням інтересів держави також є те, що укладення відповідачем нікчемних додаткових угод призвело до неправомірної зміни істотних умов договору та підвищення цін за одиницю товару, використання надміру бюджетних коштів державного закладу, що в свою чергу є порушенням фінансово - економічних інтересів держави. Зокрема, внаслідок неправомірного підвищення ціни на природній газ по укладених додаткових угодах надміру оплачено 36 751,11 грн, внаслідок чого необґрунтовано зменшено обсяг придбання природного газу.

Тому, підставою для звернення прокурора до суду в інтересах держави з даним позовом є порушення економічних інтересів держави внаслідок укладення незаконного правочину, завдання шкоди у вигляді незаконних витрат коштів комунальної установи, яка фінансується за рахунок бюджетних коштів.

При цьому прокурор зазначив, що здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, ефективним використанням коштів і майна у бюджетних установах і суб`єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про закупівлі, відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні", покладено на органи державного фінансового контролю шляхом проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки закупівель та моніторингу закупівлі.

Центральним органом, який забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю є Державна аудитна служба України (Держаудитслужба), яка здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку міжрегіональні територіальні органи. Органом, уповноваженим державою здійснювати функції у спірних правовідносинах, є Західний офіс Держаудитслужби.

Наявність передбачених законом підстав на звернення прокурора з даним позовом до суду обґрунтована не проведенням Західним офісом Держаудитслужби перевірки та моніторингу законності проведеної Відділом освіти Козлівської селищної ради Козівського району Тернопільської області закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2018-11-26-002480-с), зокрема щодо законності проведення вказаної закупівлі, укладення договору постачання природного газу №08/м-038 від 03.01.2011 та додаткових угод до нього, не вжиттям належних заходів до усунення порушень у сфері публічних закупівель, в тому числі шляхом звернення до суду. Стверджує, що листом від 14.09.2021 за №8888вих-21 Тернопільською окружною прокуратурою повідомлено зазначений орган про те, що ними не використано можливості проведення контрольних заходів планового чи позапланового характеру, як наслідок, не вжито заходів до усунення порушень в межах визначених законодавством повноважень. Листом за №131913-17-3347-2021 від 21.09.2021 орган державного контролю повідомив, що звертатися до суду про стягнення зайво сплачених коштів Відділом освіти Козлівської селищної ради Козівського району Тернопільської області за нікчемними додатковими угодами до Договору № 08/м-038 від 03.01.2019 не буде. Враховуючи наведене, беручи до уваги, що Західний офіс Держаудитслужби не вжив своєчасних заходів до виявлення та належних заходів до усунення виявлених у процесі досудового розслідування порушень, останній визначено прокурором одним із позивачів у даному спорі.

Окрім того, прокурор зазначає, що відповідно до Положення про Відділ освіти Козлівської селищної ради Козівського району Тернопільської області останнє є виконавчим органом Козлівської селищної ради, створеним Козлівською селищною радою у структурі її виконавчих органів, місцевим органом управління освітою. Відділ є самостійною юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в установах, печетку (п. 1.5. Положення). В силу положень ст. 22 Бюджетного кодексу України Відділ освіти Козлівської селищної ради Козівського району Тернопільської області є розпорядником бюджетних коштів. За інформацією Відділу освіти Козлівської селищної ради Козівського району Тернопільської області останній у 2019 - 2020 роках фінансувався з коштів місцевого бюджету Козлівської селищної територіальної громади.

Однак, із листа за №01-02/560 від 20.09.2021 Відділу освіти Козлівської селищної ради Козівського району Тернопільської області на запит Тернопільської окружної прокуратури вбачається, що у Відділу відсутні фінансові та правові засоби для самостійного звернення із позовом до господарського суду, а тому просить Тернопільську окружну прокуратуру звернутись з позовом в інтересах Відділу освіти.

Оскільки фінансування Відділу освіти Козлівської селищної ради Козівського району Тернопільської області здійснюється із коштів місцевого бюджету Козлівської селищної ради, захисту потребують інтереси держави в особі Козлівської селищної ради.

Також зауважує, що Козлівська селищна рада виявила аналогічну бездіяльність, своєчасних заходів до усунення виявлених у процесі досудового розслідування порушень не вжила, з позовною заявою до суду не зверталась, що призводить до порушення інтересів держави, необхідність захисту яких відповідно до положень ст. 131-1 Конституції України покладено на органи прокуратури. Окрім того, листом від 20.09.2021 від 01-699/3.09 Козлівська селищна рада повідомила, що заходи щодо подачі позову про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Тернопільоблгаз" коштів, зайво отриманих від Відділу освіти Козлівської селищної ради Козівського району Тернопільської області не буде та не заперечує з приводу представництва в суді інтересів держави у даній справі Тернопільською окружною прокуратурою.

Наведені вище обставини, на думку прокурора, свідчать про не здійснення відповідними суб`єктами визначених законодавством повноважень щодо захисту інтересів держави, а, відповідно, є підставою для звернення прокурора з даним позовом до суду.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судових справ між суддями від 30.09.2021, головуючим суддею для розгляду справи №921/638/21 визначено суддю Гирилу І.М.

Ухвалою Господарського суду Тернопільської області від 05.10.2021 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі 921/638/21; постановлено здійснювати розгляд справи 921/638/21 за правилами загального позовного провадження; призначено у справі № 921/638/21 підготовче засідання на 09:00 год. 03.11.2021; запропоновано учасникам справи подати/надіслати суду заяви по суті справи та з процесуальних питань (при наявності).

02.11.2021 позивач - Західний офіс Держаудитслужби через канцелярію суду долучив до матеріалів справи пояснення щодо позовної заяви б/н від 28.10.2021 (вх. № 8862), згідно з якими підтримує позовні вимоги Тернопільської окружної прокуратури.

Ухвалою Господарського суду Тернопільської області від 03.11.2021 відкладено підготовче засідання у справі № 921/638/21 на 14:00 год. 29.11.2021; запропоновано учасникам справи подати/надіслати суду заяви по суті справи та з процесуальних питань (при наявності).

02.11.2021 (на електронну адресу суду) та 10.11.2021 (поштою) відповідач надіслав суду відзив на позов за № 405 від 02.11.2021, відповідно до якого просив поновити строк для надання відзиву на позов та у задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі.

12.11.2021 прокуратура через канцелярію суду подала відповідь на відзив за № 24-644вих-21 від 08.11.2021 (вх. № 9186 від 12.11.2021).

12.11.2021 (згідно з поштовою квитанцією) Відділ освіти Козлівської селищної ради Козівського району Тернопільської області надіслав на адресу суду відповідь на відзив за вих. № 01-02/696 від 12.11.2021 (вх. № 9240 від 15.11.2021), згідно з якою позовну заяву підтримує в повному обсязі та просить позов задовольнити .

Прокурор в підготовче засідання 29.11.2021 прибув. Звернувся до суду з клопотанням про залишення без розгляду клопотання № 9536вих-21 від 30.09.2021 про витребування доказів.

Повноважний представник позивача - Західного офісу Держаудитслужби в підготовче засідання 29.11.2020 не прибув, хоча про дату, час та місце проведення підготовчого засідання повідомлений належним чином.

Повноважний представник позивача - Відділу освіти Козлівської селищної ради Козівського району Тернопільської області в підготовче засідання 29.11.2020 не прибув, хоча про дату, час та місце проведення підготовчого засідання повідомлений належним чином. Поряд з цим, у відповіді на відзив просить суд розгляд справи № 921/638/21 здійснювати за відсутності його повноважного представника.

Повноважний представник позивача - Козлівської селищної ради в підготовче засідання 29.11.2020 не прибув. Поряд з цим, 18.11.2021 (згідно з відтиском поштового штемпеля на конверті) надіслав на адресу суду клопотання за № 01-799/3.09 від 16.11.2021 (вх. № 9526 від 23.11.2021) про розгляд справи без участі його повноважного представника.

Повноважний представник відповідача в підготовче засідання 29.11.2021 прибув. Клопотання про поновлення строку для подання відзиву, яке заявлене у відзиві на позов, підтримав.

В підготовчому засіданні 29.11.2021, яке відбулось за участі прокурора та повноважного представника відповідача, суд поновив відповідачу строк для подання відзиву та долучив останній до матеріалів справи, залишив клопотання прокурора про витребування доказів без розгляду, про що постановив та заніс до протоколу судового засідання відповідні ухвали.

Прокурор та повноважний представник відповідача в підготовчому засіданні 29.11.2021 зазначили, що судом виконано усі завдання підготовчого провадження, є підстави для закриття останнього та призначення справи до судового розгляду по суті.

Відповідно до ст. 177 ГПК України завданнями підготовчого провадження є: остаточне визначення предмета спору та характеру спірних правовідносин, позовних вимог та складу учасників судового процесу; з`ясування заперечень проти позовних вимог; визначення обставин справи, які підлягають встановленню, та зібрання відповідних доказів; вирішення відводів; визначення порядку розгляду справи; вчинення інших дій з метою забезпечення правильного, своєчасного і безперешкодного розгляду справи по суті.

Підготовче провадження має бути проведене протягом шістдесяти днів з дня відкриття провадження у справі. У виняткових випадках для належної підготовки справи для розгляду по суті цей строк може бути продовжений не більше ніж на тридцять днів за клопотанням однієї із сторін або з ініціативи суду.

Відповідно до ч. 2 ст. 177 ГПК України підготовче провадження починається відкриттям провадження у справі і закінчується закриттям підготовчого засідання.

Згідно з п. 3 ч. 2 ст. 185 ГПК України за результатами підготовчого засідання суд постановляє ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті.

Суд має розпочати розгляд справи по суті не пізніше ніж через шістдесят днів з дня відкриття провадження у справі, а у випадку продовження строку підготовчого провадження - не пізніше наступного дня з дня закінчення такого строку (ч. 1 ст. 195 ГПК України).

Таким чином, з огляду виконання судом завдань підготовчого провадження, суд вважає за можливе закрити підготовче провадження та призначити справу № 921/638/21 до судового розгляду по суті на 14:45 год. 06.12.2021.

Положеннями ч. 2 ст. 195 ГПК України визначено, що суд розглядає справу по суті протягом тридцяти днів з дня початку розгляду справи по суті.

Ч. 1 - 3 ст. 196 ГПК України встановлено, що розгляд справи відбувається в судовому засіданні. Про місце, дату і час судового засідання суд повідомляє учасників справи. Учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється на підставі наявних у суду матеріалів.

Окрім того, суд звертає увагу на ст. 207 ГПК України, згідно з якою головуючий перед початком розгляду справи по суті з`ясовує, чи мають учасники справи заяви чи клопотання, пов`язані з розглядом справи, які не були заявлені з поважних причин в підготовчому провадженні або в інший строк, визначений судом, та вирішує їх після заслуховування думки інших присутніх у судовому засіданні учасників справи.

Керуючись ст. 181-183, 232-235 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

УХВАЛИВ:

1. Закрити підготовче провадження та призначити справу № 921/638/21 до судового розгляду по суті на 14:45 год. 06.12.2021.

Засідання відбудеться в приміщенні Господарського суду Тернопільської області за адресою: вул. Кн. Острозького, 14 А, м. Тернопіль, 46000, зал судових засідань № 3 (5-поверх).

2. Ухвала суду набирає законної сили з моменту її проголошення - 29.11.2021 та оскарженню не підлягає.

3. Копію ухвали направити: Тернопільській обласній прокуратурі (вул. Листопадова, 4, м. Тернопіль, 46000), Тернопільській окружній прокуратурі (бульвар Т. Шевченка, 7, м. Тернопіль, 46000), Козлівській селищній раді (вул. Галицька, буд. 15, смт. Козлів, Тернопільська область, 47631), Відділу освіти Козлівської селищної ради Козівського району Тернопільської області (вул. Галицька, буд. 15, смт. Козлів, Тернопільська область, 47631), Західному офісу Держаудитслужби (вул. Костюшка, 8, м. Львів, 79000) та Товариству з обмеженою відповідальністю "Тернопільоблгаз", вул. Чернівецька, 54А, м. Тернопіль, 46006 рекомендованою кореспонденцією з повідомленням про вручення поштового відправлення.

Повний текст ухвали складено 01.12.2021

Учасники справи можуть отримати інформацію по справі на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб - адресою: https://te.court.gov.ua/sud5022.

Суддя І.М. Гирила

СудГосподарський суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення29.11.2021
Оприлюднено02.12.2021
Номер документу101518716
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —921/638/21

Судовий наказ від 03.07.2022

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гирила І.М.

Судовий наказ від 03.07.2022

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гирила І.М.

Постанова від 12.06.2022

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Кравчук Наталія Миронівна

Ухвала від 28.01.2022

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Кравчук Наталія Миронівна

Рішення від 24.12.2021

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гирила І.М.

Рішення від 24.12.2021

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гирила І.М.

Ухвала від 20.12.2021

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гирила І.М.

Ухвала від 06.12.2021

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гирила І.М.

Ухвала від 29.11.2021

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гирила І.М.

Ухвала від 29.11.2021

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гирила І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні