Ухвала
від 06.12.2021 по справі 921/638/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

06 грудня 2021 року м. ТернопільСправа № 921/638/21

Господарський суд Тернопільської області

у складі судді Гирили І.М.

розглянувши матеріали справи

за позовом Керівника Тернопільської окружної прокуратури (бульвар Т. Шевченка, 7, м. Тернопіль, 46000) в інтересах держави в особі Козлівської селищної ради (вул. Галицька, буд. 15, смт. Козлів, Тернопільська область, 47631); Відділу освіти Козлівської селищної ради Козівського району Тернопільської області (вул. Галицька, буд. 15, смт. Козлів, Тернопільська область, 47631); Західного офісу Держаудитслужби (вул. Костюшка, 8, м. Львів, 79000)

до відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю "Тернопільоблгаз", вул. Чернівецька, 54А, м. Тернопіль, 46006

про стягнення зайво одержаних коштів за нікчемними додатковими угодами до Договору № 08/м-038 від 03.01.2019 в сумі 36 751,11 грн

Встановив:

30.09.2021 керівник Тернопільської окружної прокуратури звернувся до Господарського суду Тернопільської області з позовом в інтересах держави в особі Козлівської селищної ради, Відділу освіти Козлівської селищної ради Козівського району Тернопільської області, Західного офісу Держаудитслужби до Товариства з обмеженою відповідальністю "Тернопільоблгаз", надалі - відповідач, про стягнення зайво одержаних коштів за нікчемними додатковими угодами до Договору № 08/м-038 від 03.01.2019 в сумі 36 751,11 грн.

Щодо необхідності звернення з даним позовом прокурор вказує те, що незаконність укладення додаткових угод до договору про закупівлю товарів за державні кошти, на підставі якого витрачаються державні кошти, не відповідає суспільним інтересам. Укладення додаткових оспорюваних додаткових угод до договору закупівлі товару всупереч норм Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Закону України "Про публічні закупівлі", порушує основні принципи закупівлі - максимальної економії і ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі, створення конкурентного середовища, тобто добросовісна конкуренція серед учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням у цій сфері.

Порушенням інтересів держави також є те, що укладення відповідачем нікчемних додаткових угод призвело до неправомірної зміни істотних умов договору та підвищення цін за одиницю товару, використання надміру бюджетних коштів державного закладу, що в свою чергу є порушенням фінансово - економічних інтересів держави. Зокрема, внаслідок неправомірного підвищення ціни на природній газ по укладених додаткових угодах надміру оплачено 36 751,11 грн, внаслідок чого необґрунтовано зменшено обсяг придбання природного газу.

Тому, підставою для звернення прокурора до суду в інтересах держави з даним позовом є порушення економічних інтересів держави внаслідок укладення незаконного правочину, завдання шкоди у вигляді незаконних витрат коштів комунальної установи, яка фінансується за рахунок бюджетних коштів.

При цьому прокурор зазначив, що здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, ефективним використанням коштів і майна у бюджетних установах і суб`єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про закупівлі, відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні", покладено на органи державного фінансового контролю шляхом проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки закупівель та моніторингу закупівлі.

Центральним органом, який забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю є Державна аудитна служба України (Держаудитслужба), яка здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку міжрегіональні територіальні органи. Органом, уповноваженим державою здійснювати функції у спірних правовідносинах, є Західний офіс Держаудитслужби.

Наявність передбачених законом підстав на звернення прокурора з даним позовом до суду обґрунтована не проведенням Західним офісом Держаудитслужби перевірки та моніторингу законності проведеної Відділом освіти Козлівської селищної ради Козівського району Тернопільської області закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2018-11-26-002480-с), зокрема щодо законності проведення вказаної закупівлі, укладення договору постачання природного газу №08/м-038 від 03.01.2011 та додаткових угод до нього, не вжиттям належних заходів до усунення порушень у сфері публічних закупівель, в тому числі шляхом звернення до суду. Стверджує, що листом від 14.09.2021 за №8888вих-21 Тернопільською окружною прокуратурою повідомлено зазначений орган про те, що ними не використано можливості проведення контрольних заходів планового чи позапланового характеру, як наслідок, не вжито заходів до усунення порушень в межах визначених законодавством повноважень. Листом за №131913-17-3347-2021 від 21.09.2021 орган державного контролю повідомив, що звертатися до суду про стягнення зайво сплачених коштів Відділом освіти Козлівської селищної ради Козівського району Тернопільської області за нікчемними додатковими угодами до Договору № 08/м-038 від 03.01.2019 не буде. Враховуючи наведене, беручи до уваги, що Західний офіс Держаудитслужби не вжив своєчасних заходів до виявлення та належних заходів до усунення виявлених у процесі досудового розслідування порушень, останній визначено прокурором одним із позивачів у даному спорі.

Окрім того, прокурор зазначає, що відповідно до Положення про Відділ освіти Козлівської селищної ради Козівського району Тернопільської області останнє є виконавчим органом Козлівської селищної ради, створеним Козлівською селищною радою у структурі її виконавчих органів, місцевим органом управління освітою. Відділ є самостійною юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в установах, печетку (п. 1.5. Положення). В силу положень ст. 22 Бюджетного кодексу України Відділ освіти Козлівської селищної ради Козівського району Тернопільської області є розпорядником бюджетних коштів. За інформацією Відділу освіти Козлівської селищної ради Козівського району Тернопільської області останній у 2019 - 2020 роках фінансувався з коштів місцевого бюджету Козлівської селищної територіальної громади.

Однак, із листа за №01-02/560 від 20.09.2021 Відділу освіти Козлівської селищної ради Козівського району Тернопільської області на запит Тернопільської окружної прокуратури вбачається, що у Відділу відсутні фінансові та правові засоби для самостійного звернення із позовом до господарського суду, а тому просить Тернопільську окружну прокуратуру звернутись з позовом в інтересах Відділу освіти.

Оскільки фінансування Відділу освіти Козлівської селищної ради Козівського району Тернопільської області здійснюється із коштів місцевого бюджету Козлівської селищної ради, захисту потребують інтереси держави в особі Козлівської селищної ради.

Також зауважує, що Козлівська селищна рада виявила аналогічну бездіяльність, своєчасних заходів до усунення виявлених у процесі досудового розслідування порушень не вжила, з позовною заявою до суду не зверталась, що призводить до порушення інтересів держави, необхідність захисту яких відповідно до положень ст. 131-1 Конституції України покладено на органи прокуратури. Окрім того, листом від 20.09.2021 від 01-699/3.09 Козлівська селищна рада повідомила, що заходи щодо подачі позову про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Тернопільоблгаз" коштів, зайво отриманих від Відділу освіти Козлівської селищної ради Козівського району Тернопільської області не буде та не заперечує з приводу представництва в суді інтересів держави у даній справі Тернопільською окружною прокуратурою.

Наведені вище обставини, на думку прокурора, свідчать про не здійснення відповідними суб`єктами визначених законодавством повноважень щодо захисту інтересів держави, а, відповідно, є підставою для звернення прокурора з даним позовом до суду.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судових справ між суддями від 30.09.2021, головуючим суддею для розгляду справи №921/638/21 визначено суддю Гирилу І.М.

В судовому засіданні 06.12.2021, яке відбулось за участі прокурора, суд оголосив перерву до 15:00 год. 20.12.2021, про що постановив відповідну ухвалу, яку занесено до протоколу судового засідання.

Ч. 2 ст. 120 ГПК України визначено, що суд повідомляє учасників справи про дату, час і місце судового засідання чи вчинення відповідної процесуальної дії, якщо їх явка є не обов`язковою.

Відповідно до ч. 2 ст. 121 ГПК України ухвала, якою суд повідомляє про призначення судового засідання або вчинення іншої процесуальної дії повинна містити найменування та адресу суду, назву справи, зазначення процесуального статусу особи, яка повідомляється, вказівку про те, яку дію буде вчинено, дату, час і місце її вчинення, а також про те, що участь у її вчиненні для цієї особи не є обов`язковою.

Згідно із ч. 3 ст. 216 ГПК України про відкладення розгляду справи або перерву в судовому засіданні, місце, дату і час нового судового засідання або продовження судового засідання суд повідомляє під розписку учасників справи, експертів, які були присутніми в судовому засіданні. Учасники справи, які не прибули, повідомляються про судове засідання ухвалами.

Враховуючи оголошення перерви в судовому засіданні, неприбуття представників позивачів та відповідача, суд вважає за необхідне, в порядку ч. 2 ст. 120, ч. 2 ст. 121 ГПК України, повідомити останніх про судове засідання 20.12.2021 о 15:00 год., шляхом постановлення відповідної ухвали.

На підставі наведеного вище, керуючись ст. 12, 120, 121, 216, 232-235 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

УХВАЛИВ:

1. Повідомити позивачів - Козлівську селищну раду, Відділ освіти Козлівської селищної ради Козівського району Тернопільської області, Західний офіс Держаудитслужби, відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю "Тернопільоблгаз" про те, що судове засідання по розгляду справи №921/638/21 відбудеться 20.12.2021 о 15:00 год.

Засідання відбудеться в приміщенні Господарського суду Тернопільської області за адресою: вул. Князя Острозького, 14 а, м. Тернопіль (зал судового засідання № 3; 5 поверх).

Участь Козлівської селищної ради, Відділу освіти Козлівської селищної ради Козівського району Тернопільської області, Західного офісу Держаудитслужби, Товариства з обмеженою відповідальністю "Тернопільоблгаз" у судовому засіданні 20.12.2021 не є обов`язковою.

2. Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання 07.12.2021 та оскарженню не підлягає.

Повний текст ухвали складено та підписано 07.12.2021

Учасники справи можуть отримати інформацію по справі на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб - адресою: https://te.court.gov.ua/sud5022.

Суддя І.М. Гирила

СудГосподарський суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення06.12.2021
Оприлюднено08.12.2021
Номер документу101672979
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —921/638/21

Судовий наказ від 03.07.2022

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гирила І.М.

Судовий наказ від 03.07.2022

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гирила І.М.

Постанова від 12.06.2022

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Кравчук Наталія Миронівна

Ухвала від 28.01.2022

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Кравчук Наталія Миронівна

Рішення від 24.12.2021

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гирила І.М.

Рішення від 24.12.2021

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гирила І.М.

Ухвала від 20.12.2021

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гирила І.М.

Ухвала від 06.12.2021

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гирила І.М.

Ухвала від 29.11.2021

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гирила І.М.

Ухвала від 29.11.2021

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гирила І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні