ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 грудня 2021 року ЛуцькСправа № 140/11297/21
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Дмитрука В.В.,
розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Нововолинської міської філії Волинського обласного центру зайнятості про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 (далі ОСОБА_1 ) звернувся із позовом до Нововолинської міської філії Волинського обласного центру зайнятості (далі Нововолинська міська філія ВОЦЗ) про визнання протиправними дій щодо не врахування при призначенні допомоги по безробіттю страхового стажу за період роботи з липня 2020 року по грудень 2020 року; зобов`язання провести з 15.03.2021 перерахунок і виплату допомоги по безробіттю відповідно до частини першої статті 23 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» з урахуванням страхового стажу за період роботи з липня 2020 року по грудень 2020 року та виплачених сум.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що з 01.06.2012 по 28.12.2020 ОСОБА_1 працювала телефоністом на ДП «Передпускова дирекція шахти №10 «Нововолинська» та звільнена відповідно до пункту 1 статті 40 КЗпП України у зв`язку з скороченням штату.
15.03.2021 позивачу розпочата виплата допомоги по безробіттю відповідно до пункту 2 статті 22, пункту 3 статті 23 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», у мінімальному розмірі.
04.08.2021 ОСОБА_1 звернулася до Нововолинської міської філії ВОЦЗ з вимогою переглянути розмір допомоги по безробіттю з моменту призначення.
Листом від 20.08.2021 №1186/26/6 Нововолинська міська філія ВОЦЗ відмовила у перерахунку допомоги по безробіттю у відповідності до частини першої статті 23 Закону, посилаючись на відсутність у позивача протягом останнього року, який передує реєстрації як безробітного, 6 місяців страхового стажу, та на дані Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, відповідно до якого протягом останніх 12 місяців (з березня 2020 року до лютого 2021 року), що передують реєстрації у службі зайнятості, її страховий стаж становить 4 місяці (з березня 2020 року по червень 2020 року).
Не погоджуючись із такими діями відповідача, позивач звернулася із даним позовом до суду.
Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 13.10.2021 відкрито спрощене позовне провадження у справі без проведення судового засідання та виклику сторін.
У відзиві на позов відповідач позовні вимоги не визнав. В обґрунтування своєї позиції вказав, що зі змісту заяви позивача від 04.08.2021 вбачається, ОСОБА_1 зверталася до Нововолинської міської філії ВОЦЗ з проханням надати копію рішення про призначення допомоги по безробіттю, відповідь на заяву від 20.08.2021 містить інформаційний характер та не полягає у відмові провести перерахунок призначеної допомоги по безробіттю. При цьому, документи для прийняття рішення про призначення допомоги по безробіттю з врахуванням страхового стажу позивачем не подавались, а відповідь на звернення містить інформаційний характер, а не відмову прийняти рішення в межах своїх повноважень. Інших звернень від ОСОБА_1 не надходило та відповідей відповідачем не надавалось.
Вважає, що підстави для визнання неправомірними дій Нововолинської міської філії ВОЦЗ щодо відмови у проведенні перерахунку допомоги по безробіттю у відповідь на заяву позивача від 20.08.2021 відсутні.
Представник відповідача зазначив, що 15.03.2021 позивач звернулася до центру зайнятості із заявою про надання статусу безробітного. Згідно поданих реєстраційних даних ОСОБА_1 була звільнена з ДП «Передпускова дирекція Шахта №10 Нововолинська» 28.12.2020 відповідно до пункту 1 статті 40 КЗпП України (скорочення штату). 15.03.2021 наказом №НТ210315 Центром зайнятості позивачу надано статус безробітного, а також 15.03.2021 ОСОБА_1 подала заяву про призначення виплати допомоги по безробіттю.
Вказав, що відповідно частини другої статті 22 Закону №1533-ІІІ застраховані особи, визнані в установленому порядку безробітними, які протягом 12 місяців, що передували реєстрації особи як безробітної, за даними Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування мають страховий стаж менше шести місяців, мають право на допомогу по безробіттю у мінімальному розмірі, який встановлюється правлінням Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
Якщо на восьмий день з дати реєстрації безробітного, що є застрахованою особою, відсутні дані в повному обсязі для обчислення страхового стажу та середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), допомога по безробіттю призначається в мінімальному розмірі, який встановлюється правлінням Фонду (пункт 10 розділу II Порядку 624).
Розрахунковим періодом для призначення допомоги по безробіттю позивача є березень 2020 року - лютий 2021 року. За даними Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування ДП «Передпускова дирекція шахти №10 «Нововолинська» сплачено єдиний соціальний внесок за вказаний період березень 2020 року червень 2020 року, що також підтверджується даними Індивідуальних відомостей про застраховану особу ОК 5.
Вважає, що страховий стаж протягом 12 місяців, які передували реєстрації в службі зайнятості позивача становить - 4 місяці.
Щодо записів в трудовій книжці представник відповідача зауважив, що трудова книжка - це основний документ про трудову діяльність (зайнятість) працівника, який підтверджує страж роботи, а також дає змогу власнику при прийнятті на роботу мати уяву про досвід роботи працівника. Однак, трудова книжка не підтверджує наявність страхового стажу.
Крім того, вказав, що 15.03.2021 наказом №НТ210315 Центром зайнятості на підставі частин другої, четвертої статті 22, частини третьої статті 23 Закону №1533-ІІІ, пунктів 3 та 10 розділу II Порядку №624 та керуючись Постановою КМУ від 29.03.2020 №244 «Про внесення змін до Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу» прийнято рішення про призначення позивачу допомоги по безробіттю як застрахованій особі без урахування страхового стажу строком 360 календарних днів.
З 15.03.2021 розпочато виплату допомоги по безробіттю в мінімальному розмірі 1 000,00 грн. Мінімальний розмір допомоги по безробіттю призначено відповідно до постанови правління Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття «Про мінімальний розмір допомоги по безробіттю на період карантину» від 08.04.2020 №217.
Представник відповідача зазначив, що при зверненні 04.08.2021 до центру зайнятості та при поданні позовної заяви до суду позивачем не надано жодних доказів, які підтверджували б наявність страхового стажу більше шести місяців протягом 12 місяців, що передували реєстрації як безробітної. Разом з тим, копія Індивідуальних відомостей про застраховану особу ОК - 5 підтверджують відсутність оскаржуваного страхового стажу.
Вважає, що у Нововолинської міської філії ВОЦЗ відсутні правові підстави для перерахунку розміру допомоги по безробіттю ОСОБА_1 .
З врахуванням наведеного, представник відповідача просив в задоволенні адміністративного позову відмовити.
Крім того, разом із відзивом на позовну заяву представником відповідача подано клопотання про залишення позовної заяви без розгляду у зв`язку із пропущенням шестимісячного строку звернення до суду встановленого статтею 122 КАС України, про залучення третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору ГУ ДПС у Волинській області та ГУ ПФУ у Волинській області, про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Щодо поданого клопотання про залишення позовної заяви без розгляду, суд зазначає наступне.
Представник відповідача зазначив, що позивач була ознайомлена із наказом Нововолинської міської філії ВОЦЗ №НТ210315 про прийняте рішення щодо призначення допомоги по безробіттю, як застрахованій особі без урахування страхового стажу строком 360 календарних днів 12.04.2021, тому з цієї дати починається перебіг строку для звернення до суду з позовом про захист прав, оскільки позивачка була поінформована стосовно строків та розміру виплати допомоги по безробіттю.
Однак враховуючи, що до суду адміністративний позов подано 08.10.2021, тому позивач звернулася до суду в межах шестимісячного строку. Відтак, клопотання про залишення позовної заяви без розгляду задоволенню не підлягає.
Щодо поданого клопотання про залучення третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору ГУ ДПС у Волинській області та ГУ ПФУ у Волинській області. Суд не вбачав підстав для залучення до участі у справі вказаних третіх осіб та вважає дане клопотання не обґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню.
Щодо клопотання представника відповідача про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін
Частиною шостою статті 12 КАС України визначено перелік справ незначної складності. Відповідно до пункту 10 вказаної норми справами незначної складності є інші справи, у яких суд дійде висновку про їх незначну складність, за винятком справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження.
Частиною четвертою статті 257 КАС України встановлено перелік категорій справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження. Дана адміністративна справа не підпадає під вказаний перелік.
Таким чином, з огляду на характер спірних правовідносин та предмет доказування у справі, дана адміністративна справа є справою незначної складності, а тому, беручи до уваги, що відповідачем було надано суду та позивачу відзив на адміністративний позов, суд не вбачав підстав для розгляду справи в судовому засіданні з повідомленням сторін, які беруть участь у справі.
У відповіді на відзив позивач зазначила, що копії первинних документів (платіжних доручень), підтверджують сплату ЄСВ за період з грудня 2019 року по грудень 2020 року включно. Тому обґрунтування відмови в призначенні (перерахунку) допомоги по безробіттю в розмірі, передбаченому частиною першою статті 23 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» з причини відсутності необхідного стажу безпідставне.
Вважає, що наданими поясненнями у відзиві на позовну заяву відповідач не спростував вимог, заявлених позивачем у позові та не надав доказів, які спростовують позовні вимоги. Позивач просила адміністративний позов задовольнити.
Дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних мотивів та підстав.
Судом встановлено, що 15.03.2021 ОСОБА_1 зареєстрована в Нововолинській міській філії ВОЦЗ та отримала статус безробітної, якій призначено допомогу по безробіттю як застрахованій особі.
Як вбачається з матеріалів справи, при розрахунку середньої заробітної плати для призначення допомоги по безробіттю ОСОБА_1 взято страховий стаж за період березень 2020 року - червень 2020 року, який складає 4 (чотири) місяці.
04.08.2021 позивач звернулася до Нововолинської міської філії ВОЦЗ з письмовою заявою про проведення перерахунку допомоги по безробіттю в залежності від страхового стажу з моменту призначення.
Листом від 20.08.2021 №1186/26/6 відповідачем повідомлено ОСОБА_1 про те, що згідно частини другої статті 21 Закону №1533-ІІІ страховий стаж обчислюється заданими персоніфікованого обліку відомостей про застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, а за періоди до його запровадження - у порядку і на умовах, передбачених законодавством, що діяло раніше. Розрахунковим періодом, за який обчислюється середня заробітна плата (дохід, грошове забезпечення), є 12 календарних місяців, що передують місяцю реєстрації особи в державній службі зайнятості як безробітної.
Розрахунковим періодом ОСОБА_1 для призначення виплати допомоги по безробіттю є березень 2020 року - лютий 2021 року. За даними Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування протягом вказаного розрахункового періоду її страховий стаж становить 4 місяці
Не погоджуючись з вказаними діями відповідача, позивач звернулася до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає наступне.
Статтею 46 Конституції України визначено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
Це право гарантується загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними.
Правові, фінансові та організаційні засади загальнообов`язкового державного соціального страхування на випадок безробіття визначає Закон України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000 №1533-III (далі Закон №1533-III).
Відповідно до частин першої, другої статті 21 Закону №1533-ІІІ страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягала страхуванню на випадок безробіття та за який щомісяця сплачено нею та роботодавцем страхові внески в сумі не менш як мінімальний страховий внесок, крім випадків, передбачених абзацом другим цієї частини. Страховий стаж обчислюється за даними персоніфікованого обліку відомостей про застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування.
Згідно з частиною третьою статті 21 Закону №1533-ІІІ страховий стаж обчислюється в місяцях. Неповний місяць роботи, якщо застрахована особа підлягала страхуванню на випадок безробіття або добровільно брала участь у системі страхування на випадок безробіття, зараховується до страхового стажу як повний місяць за умови, що сума сплачених за цей місяць страхових внесків є не меншою, ніж мінімальний страховий внесок. Якщо сума сплачених за відповідний місяць страхових внесків є меншою, ніж мінімальний страховий внесок, цей період зараховується до страхового стажу як повний місяць за умови здійснення в порядку, визначеному правлінням Пенсійного фонду України, відповідної доплати до суми страхових внесків таким чином, щоб загальна сума сплачених коштів за відповідний місяць була не меншою, ніж мінімальний страховий внесок.
Частиною першою статті 22 Закону №1533-ІІІ встановлено, що право на допомогу по безробіттю залежно від страхового стажу мають застраховані особи, визнані в установленому порядку безробітними, страховий стаж яких протягом 12 місяців, що передували реєстрації особи як безробітної, становить не менше ніж шість місяців за даними Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування.
Стаття 23 Закону № 1533-ІІІ передбачає, що застрахованим особам, зазначеним у частині першій статті 22 цього закону, розмір допомоги по безробіттю визначається у відсотках до їх середньої заробітної плати (доходу), визначеної відповідно до порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу) для розрахунку витрат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого Кабінетом Міністрів України, залежно від страхового стажу, але не менше ніж мінімальний розмір допомоги по безробіттю, встановлений правлінням Фонду для цієї категорії осіб: до 2 років - 50 відсотків; від 2 до 6 років - 55 відсотків; від 6 до 10 років - 60 відсотків; понад 10 років - 70 відсотків. Допомога по безробіттю виплачується у відсотках до визначеного розміру: перші 90 календарних днів 100 відсотків, протягом наступних 90 календарних днів 80 відсотків, у подальшому - 70 відсотків.
У відповідності до частини п`ятої статті 23 Закону №1533-ПІ у середньомісячну заробітну плату (дохід) для обчислення допомоги по безробіттю включаються всі види виплат, на які нараховувалися страхові внески, які підтверджуються даними Єдиного державного реєстру застрахованих осіб Пенсійного фонду України.
Згідно пунктом 3 Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 №1266 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2015 №439) (далі - Порядок №1266) середньоденна заробітна плата (дохід, грошове забезпечення) обчислюється шляхом ділення нарахованої за розрахунковий період (12 календарних місяців) заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на яку нарахований єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та/або страхові внески на відповідні види загальнообов`язкового державного соціального страхування (далі - єдиний внесок та/або страхові внески), на кількість календарних днів зайнятості (відповідно до видів страхування - період перебування у трудових відносинах, виконання робіт (noqiyr) за цивільно-правовими договорами, проходження служби, провадження підприємницької або іншої діяльності, юв`язаної з отриманням доходу безпосередньо від такої діяльності) у розрахунковому періоді без урахування календарних днів, не відпрацьованих з поважних причин, - тимчасова непрацездатність, відпустка у зв`язку з вагітністю та пологами, відпустка по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та шестирічного віку за медичним висновком, відпустка без збереження заробітної плати (далі - поважні причини).
У відповідності до пункту 31 Порядку №1266 середня заробітна плата (дохід) для призначення допомоги по безробіттю, для страхових виплат за страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності (крім допомоги по тимчасовій непрацездатності), та для призначення страхових виплат для добровільно застрахованих осіб обчислюється робочими органами фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування з використанням даних реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування.
Згідно розділу II Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітним підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 15.06.2015 №613 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.07.2015 за №821/27266 (чинного на час виникнення спірних правовідносин) (далі - Порядок №613) допомога по безробіттю призначається центрами зайнятості з восьмого дня після реєстрації безробітного за його особистою заявою за формою, наведеною в додатку 1 до цього Порядку. Розмір допомоги по безробіттю визначається на підставі відомостей Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування (далі - Державний реєстр) залежно від страхового стажу, заробітної плати (доходу), а також довідок про грошове забезпечення, виданих особі військовими комісаріатами, де така особа перебувала на обліку, військовими частинами, органами, де особа проходила службу.
Загальна тривалість виплати допомоги по безробіттю застрахованим особам не може перевищувати 360 календарних днів (особам передпенсійного віку - не більше 720 календарних днів) протягом двох років з дня її призначення.
Якщо страховий стаж протягом 12 місяців, що передують реєстрації особи як безробітної, становить шість або більше місяців, допомога по безробіттю визначається у відсотках до її середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), визначеної відповідно до Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 №1266, залежно від страхового стажу до 2 років - 50 відсотків; від 2 до 6 років - 55 відсотків; від 6 до 10 років - 60 відсотків; понад 10 років - 70 відсотків. Залежно від тривалості безробіття допомога по безробіттю зменшується і виплачується у відсотках до визначеного розміру: перші 90 календарних днів - 100 відсотків; протягом наступних 90 календарних днів - 80 відсотків; надалі - 70 відсотків.
Якщо страховий стаж протягом 12 місяців, які передують реєстрації особи як безробітної, менший шести місяців або особа була звільнена з останнього місця роботи на підставах, передбачених пунктами 3, 4, 7 і 8 частини першої статті 40, статтями 41 (крім пункту 5) і 45 Кодексу законів про працю України, та в разі, якщо ця робота була її останнім видом зайнятості, допомога по безробіттю призначається в мінімальному розмірі, який встановлюється правлінням Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
Якщо на восьмий день з дати реєстрації безробітного, що є застрахованою особою, відсутні дані в повному обсязі для обчислення страхового стажу та середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), допомога по безробіттю призначається в мінімальному розмірі, який встановлюється правлінням Фонду. Після надходження уточнених даних про застраховану особу з Державного реєстру, для військовослужбовців - після подання особою документів з військового комісаріату, де така особа перебувала на обліку, військової частини або органів, де проходила службу, здійснюється перерахунок виплати допомоги по безробіттю з дня її призначення. У разі припинення реєстрації безробітного перерахунок може здійснюватися за заявою особи або за рішенням суду.
У відповідності до підпункту 1 пункту 1 розділу III Порядку №613 страховий стаж обчислюється центрами зайнятості за даними персоніфікованого обліку відомостей про застрахованих осіб Державного реєстру, а за періоди до його запровадження - у порядку та на умовах, передбачених законодавством, що діяло до 01 січня 2011 року, з урахуванням: 1) за період з 01 січня 2011 року - страхового стажу, обчисленого центрами зайнятості за даними Державного реєстру. Страховий стаж у календарному місяці зараховується як повний місяць страхового стажу, якщо за даними Державного реєстру сума сплачених за відповідний місяць страхових внесків не менша, ніж мінімальний страховий внесок, незалежно від фактично відпрацьованих днів. У разі реєстрації особи як безробітної в місяці звільнення страховий стаж зараховується до дня реєстрації.
Аналогічні норми законодавства містяться у Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітним підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 06.04.2020 №624 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.06.2020 за №537/34820, який набрав чинності 03.07.2020 (далі - Порядок №624).
Згідно пункту 2 розділу II зазначеного вище Порядку №624 підтвердження наявного страхового стажу та віку виходу на пенсію для осіб передпенсійного віку здійснюється в порядку обміну інформацією між Державною службою зайнятості та Пенсійним фондом.
Отже, для обрахунку страхового стажу та середньої заробітної плати безробітного включаються всі види оплат за всіма видами діяльності, на які нараховувалися страхові внески та які підтверджуються даними Єдиного державного реєстру застрахованих осіб Пенсійного фонду України.
Слід зазначити, що Фонд загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття має право користуватися в установленому порядку відомостями Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, необхідними для забезпечення виконання покладених на нього функцій (частина 1 статті 34 Закону № 1533-ІІІ).
Як слідує з матеріалів справи та підтверджується копією трудової книжки ОСОБА_1 серії НОМЕР_1 , позивач з 01.06.2012 по 28.12.2020 працювала на посаді телефоніста на ДП «Передпускова дирекція шахти №10 «Нововолинська».
З наданих до суду індивідуальних відомостей про застраховану особу з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування Пенсійного фонду України форми ОК-5 вбачається, що ОСОБА_1 в період березень 2020 року грудень 2020 року перебувала у трудових відносинах з ДП «Передпускова дирекція шахти №10 «Нововолинська» (код ЄДРПОУ 00176199) та отримував заробітну плату, з якої було сплачено єдиний соціальний внесок (ЄСВ).
Натомість, заробітна плата з липня 2020 року по грудень 2020 року не була включена відповідачем до розрахунку середньої заробітної плати для призначення допомоги по безробіттю. Суд звертає увагу, що відповідно до довідки ДП «Передпускова дирекція шахти №10 «Нововолинська» від 20.08.2021 №1.1/364 у спірний період з липня 2020 року по грудень 2020 року позивач отримувала заробітну плату, при цьому мінімальна заробітна плата на цей час складала 4 723,00 грн. у відповідності до статті 8 Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік». Відповідно, мінімальний страховий внесок у цей період складав 1 039,06 грн., тобто 22% від мінімальної заробітної плати.
Як вбачається із платіжних доручень від 27.08.2020 №201, від 22.09.2020 №244, від 22.10.2020 №301, від 24.11.2020 №360, від 24.12.2020 №416, від 28.12.2020 №424, від 30.12.2020 №461, із заробітної плати ОСОБА_1 ДП «Передпускова дирекція шахти №10 «Нововолинська» сплачено страхові внески з липня 2020 року по грудень 2020 року повністю.
Таким чином, відповідач безпідставно не взяв до розрахунку страхового стажу позивача липень 2020 року - грудень 2020 року, застосувавши до такого розрахунку період березень 2020 року червень 2020 року.
Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
На переконання суду, відповідач не довів належними та допустимими доказами взяття до розрахунку страхового стажу позивача періоду лише за березень 2020 року червень 2020 року, який склав 4 (чотири) місяці та допустив протиправну бездіяльність щодо не взяття до розрахунку страхового стажу безробітного ОСОБА_1 саме 6 (шести) місяців за період її працевлаштування з березня 2020 року по грудень 2020 року на посаді телефоніста ДП «Передпускова дирекція шахти №10 «Нововолинська», а тому позовні вимоги підлягають до задоволення повністю шляхом визнання протиправними дій Нововолинської міської філії ВОЦЗ щодо не врахування при призначенні допомоги по безробіттю страхового стажу за період роботи з липня 2020 року по грудень 2020 року; зобов`язання Нововолинську міську філію ВОЦЗ провести з 15.03.2021 перерахунок і виплату допомоги по безробіттю відповідно до частини першої статті 23 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» з урахуванням страхового стажу за період роботи з липня 2020 року по грудень 2020 року та виплачених сум.
Відповідно до вимог статті 244 Кодексу адміністративного судочинства України суд під час ухвалення рішення вирішує, як розподілити між сторонами судові витрати.
Як визначено частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Оскільки суд задовольняє позов повністю, то на користь позивача необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору у сумі 908,00 грн, що підтверджується квитанцією від 04.10.2021.
Керуючись статтями 139, 243 - 246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправними дії Нововолинської міської філії Волинського обласного центру зайнятості щодо не врахування ОСОБА_1 при призначенні допомоги по безробіттю страхового стажу за період роботи з липня 2020 року по грудень 2020 року.
Зобов`язати Нововолинську міську філію Волинського обласного центру зайнятості провести ОСОБА_1 з 15 березня 2021 року перерахунок і виплату допомоги по безробіттю відповідно до частини першої статті 23 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» з урахуванням страхового стажу за період роботи з липня 2020 року по грудень 2020 року та виплачених сум.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Нововолинської міської філії Волинського обласного центру зайнятості (45400, Волинська область, місто Нововолинськ, провулок Поштовий, 1, код ЄДРПОУ 41915135) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 ) судовий збір в розмірі 908 (дев`ятсот вісім) гривень 00 копійок.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 295 КАС України. У разі подання апеляційної скарги рішення якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Суддя В.В. Дмитрук
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.12.2021 |
Оприлюднено | 29.08.2022 |
Номер документу | 101681785 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо праці, зайнятості населення, у тому числі зайнятості населення, з них |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Дмитрук Валентин Васильович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Дмитрук Валентин Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні