Рішення
від 29.10.2021 по справі 480/5937/20
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 жовтня 2021 року Справа №480/5937/20

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Соп`яненка О.В.,

за участю секретаря судового засідання - Усенко В.М,,

представника позивача - Яцук М.Л.,

представника відповідача - Лисиці Д.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Комунального підприємства "Кролевецький районний центр первинної медико-санітарної допомоги" Кролевецької районної ради до Управління Державної служби праці у Сумській області про визнання протиправним та незаконним акту, скасування припису,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з позовом, який мотивує тим, що інспектором управління Держпраці у Сумській області за результатами виїзного інспекційного відвідування складено акт від 26.06.2020 № СМ 8444/2032/АВ та винесено припис про усунення виявлених порушень № СМ 8444/2032/АВ/П. Зобов`язано усунути порушення, що полягали у виплаті доплати в розмірі трьох посадових окладів за березень 2020 року працівникам, які безпосередньо зайняті у ліквідації епідемії та здійсненні заходів з поширення гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричинену коронавірусом SARS-CoV-2 за один робочий день, а не за весь робочий час. Вважає, що акт та припис відповідачем складені незаконно.

Відповідно до Постанови КМ України з 12 березня 2019 встановлено карантин. У період з 01.03.2020 до введення карантину медичні та інші працівники працювали у штатному режимі без зміни умов праці.

Наказом МОЗ України № 768 від 02.04.2020 затверджено перелік медичних працівників, яким може бути здійснена доплата, але не визначено методику розрахунку. Відповідно до п. 1 п.п. 1.1. наказу Міністерства праці та соціальної політики України від 02.06.2003 № 145 визначено порядок оплати, а саме передбачено, що доплата здійснюється пропорційно відпрацьованому часу.

Наприкінці березня 2020 року зафіксовано випадок захворювання на COVID-19. Доплата медичним працівникам, які мали контакт з хворим здійснена у відповідності до наказу МОЗ № 768. Не було допущено ніяких порушень. Акт та припис кладені відповідачем за відсутності факту порушення вимог трудового законодавства.

Крім того, порушено процедуру проведення перевірки. Відповідно до акту інспекційне відвідування проводилось відповідачем на підставі «Порядку здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю» , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.квітня 2017 № 295, але ця постанова визнана нечинною постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 14.12.2019 у справі № 826/8917/17. У приписі не зазначено як саме має бути усунуто порушення, відсутній механізм його виконання.

1 квітня 2020 позивачем видано наказ № 61-ОД, яким створено медичну мобільну бригаду та визначено список працівників, які можуть бути задіяні у цій бригаді. 20 травня 2020 укладено договір з Національною службою здоров`я України на пакет надання медичних послуг з надання допомоги хворим на COVID-19. Отримано кошти за квітень 2020 року. Просить визнати протиправним та незаконним акт інспекційного відвідування від 26.04.2020 та скасувати припис про усунення виявлених порушень.

Відповідач у письмовому відзиві позов не визнав. Пояснив, що в ході інспекційного відвідування позивача встановлено факт порушення трудового законодавства. Доплату у розмірі 300% посадового окладу 5 працівникам, що безпосередньо зайняті у ліквідації епідемії та здійсненні заходів з запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19 здійснено за 1 робочий день у березні 2020 року. Тобто, фактично доплату було виплачено не у повному обсязі, чим порушено вимоги ст. 94 ч. 1 КЗпП України, ч. 1 ст. 1 закону України «Про оплату праці» та наказу МОЗ від 02.04.2020 № 768.

Акт з інспекційного відвідування лише фіксує його результати та не порушує ніяких прав позивача. Припис винесено у відповідності до вимог закону. Просить відмовити у задоволенні позову.

У судовому засіданні представники позивача та відповідача вимоги та заперечення підтримали із зазначених підстав.

Вивчивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає частковому задоволенню.

Судом встановлено, що відповідачем проведено інспекційне відвідування комунального підприємства «Кролевецький районний центр первинної медико-санітарної допомоги» Кролевецької районної ради про що складено акт № СМ8444/2032/АВ від 26.06.2020 (а.с. 23-29). ЗА результатами відвідування відповідачем 26.06.2020 винесено припис про усунення виявлених порушень № СМ8444/2032/АВ/П. Відповідно до його змісту позивача зобов`язано усунути порушення ч. 1 ст. 94 КЗпП України, ч.1 ст. 1 закону України № 108, Наказу МОЗ від 02.04.2020 № 768. Порушення полягали у тому, що медичним та іншим працівникам центру, які були безпосередньо зайняті у ліквідації епідемії та здійсненні заходів з запобігання поширенню хвороби COVID-19 доплата у розмірі трьох посадових окладів за березень 2020 року нарахована та виплачена за один робочий день, а не за весь місяць (а.с. 30-31).

Відповідно до ст. 2 ч. 1 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень. Відповідно до ст. 5 ч.1 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

З наведених норм вбачається, що в порядку адміністративного судочинства можуть бути оскаржені не будь-які рішення, дії, бездіяльність, а лише ті, якими порушуються її права, свободи, інтереси. Актом інспекційного відвідування ніякі права позивача не порушено, оскільки такий акт призначений лише для фіксації результатів інспекційного відвідування, не призводить до виникнення, припинення чи зміни правовідносин, не покладає на позивача ніяких обов`язків та не позбавляє прав. Вимоги в частині визнання акта інспекційного відвідування протиправним та незаконним задоволенню не підлягають.

У ході інспекційного відвідування відповідачем встановлено та не заперечується позивачем, що у табелі обліку робочого часу працівників, які брали участь у локалізації та ліквідації гострої респіраторної хвороби спричиненої коронавірусом COVID-19 відображено п`ять осіб. Проведено нарахування та виплата доплати у розмірі 300% окладу за фактично відпрацьований з хворими на COVID-19 (а.с. 82-87). За поясненням позивача у березні місяці в центрі було виявлено одного хворого на COVID-19. Доплата проведена працівникам, що перебували у безпосередньому контакті з цим хворим. Такі пояснення відповідачем ніякими доказами не спростовано.

Наказом Міністерства охорони здоров`я України № 768 від 02.04.2020 затверджено на період виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, визначених у рішенні Кабінету Міністрів України про встановлення карантину, до завершення виконання цих заходів Перелік посад медичних та інших працівників, що безпосередньо зайняті у ліквідації епідемії та здійсненні заходів з запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 та лікуванням пацієнтів із випадками гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, яким здійснюється доплата в розмірі трьох окладів (тарифних ставок) за березень 2020 року. Порядок проведення доплат зазначеним наказом не визначено. При цьому у самому наказі мається посилання на абзац другий підпункту "а" підпункту 1.1 пункту 1 наказу Міністерства праці та соціальної політики України від 02 червня 2003 року N 145 "Про умови оплати праці медичних та інших працівників за період роботи по ліквідації епідемій і спалахів з інфекційних хвороб, а також в осередках особливо небезпечних і небезпечних інфекційних хвороб", яким встановлено такий порядок оплати праці за період роботи з ліквідації епідемій і спалахів інфекційних хвороб, а також в осередках особливо небезпечних і небезпечних інфекційних хвороб: за умови встановлення Кабінетом Міністрів України в цих осередках на відповідних територіях карантину в порядку, визначеному статтею 29 Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб": медичним та іншим працівникам закладів (відділень) охорони здоров`я, які безпосередньо зайняті ліквідацією епідемій та лікуванням захворювань людей, здійснюються доплати до заробітної плати в розмірі трьох схемних посадових окладів (тарифних ставок) пропорційно відпрацьованому часу. Медичним та іншим працівникам, які зайняті на інших роботах з ліквідації епідемій і спалахів, здійснюються доплати до заробітної плати в розмірі двох схемних посадових окладів (тарифних ставок) пропорційно відпрацьованому часу. Перелік посад працівників, яким здійснюється доплата в розмірі трьох або двох посадових окладів (тарифних ставок), затверджується Міністерством охорони здоров`я України.

З наведених норм вбачається, що доплати передбачені лише для медичних та інших працівників, які безпосередньо зайняті ліквідацією епідемій та лікуванням захворювань людей пропорційно відпрацьованому часу. Крім того, такі доплати здійснюються за умови встановлення Кабінетом Міністрів України в цих осередках на відповідних територіях карантину. Карантин на усій території України було встановлено з 12 березня 2020 року Постановою Кабінету Міністрів України № 211 від 11.03.2011. Крім того, договір з Національною службою здоров`я на пакет надання медичних послуг «Медична допомога, яка надається мобільними бригадами, що утворені для реагування на гостру респіраторну хворобу COVID -19, спричинену коронавірусом SARS-CoV-2» (а.с. 37-54).

Твердження позивача про те, що у березні у центрі було введено карантин, було зафіксовано лише одну особу з захворюванням на COVID -19 відповідачем ніякими доказами не спростовано.

На підставі викладеного, суд вважає необхідним визнати протиправним та скасувати припис про усунення виявлених порушень № СМ8444/2032/АВ/П від 26 червня 2020 року. У задоволенні вимог в частині визнання протиправним та незаконним акту інспекційного відвідування відмовити.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Комунальне підприємство "Кролевецький районний центр первинної медико-санітарної допомоги" Кролевецької районної ради до Управління Державної служби з праці у Сумській області про визнання протиправним та незаконним акту, скасування припису задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати припис про усунення виявлених порушень № СМ8444/2032/АВ/П від 26 червня 2020 року.

У задоволенні вимог в частині визнання протиправним та незаконним акта інспекційного відвідування юридичної особи, яка використовує найману працю № СМ8444/2032/АВ від 26 червня 2020 року відмовити.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено 23.11.2021

Суддя О.В. Соп`яненко

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.10.2021
Оприлюднено09.12.2021
Номер документу101686199
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —480/5937/20

Постанова від 17.01.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

Постанова від 17.01.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

Ухвала від 13.12.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

Ухвала від 04.07.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

Ухвала від 14.02.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

Ухвала від 14.02.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

Ухвала від 26.01.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

Рішення від 29.10.2021

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.В. Соп'яненко

Рішення від 29.10.2021

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.В. Соп'яненко

Ухвала від 18.06.2021

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.В. Соп'яненко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні