Постанова
від 17.01.2023 по справі 480/5937/20
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 січня 2023 р.Справа № 480/5937/20Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Курило Л.В.,

Суддів: Бегунца А.О. , Рєзнікової С.С. ,

за участю секретаря судового засідання Машури Г.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Управління Держпраці у Сумській області на рішення Сумського окружного адміністративного суду від 29.10.2021, головуючий суддя І інстанції: О.В. Соп`яненко, вул. Герасима Кондратьєва, 159, м. Суми, 40021, повний текст складено 23.11.21 року по справі № 480/5937/20

за позовом Комунального підприємства "Кролевецький районний центр первинної медико-санітарної допомоги" Кролевецької районної ради

до Управління Держпраці у Сумській області

про визнання протиправним та незаконним акту, скасування припису,

ВСТАНОВИВ:

Комунальне підприємство "Кролевецький районний центр первинної медико-санітарної допомоги" Кролевецької районної ради (надалі також позивач), звернулося в суд з позовною заявою до Управління Держпраці у Сумській області (надалі також відповідач) в якому просив суд:

- визнати протиправним та незаконним акт інспекційного відвідування юридичної особи, яка використовує найману працю № СМ 8444/2032/АВ від 26.06.2020;

- скасувати припис про усунення виявлених порушень № СМ 8444/2032/АВ/П від 26.06.2020.

Позовні вимоги мотивовані тим, що інспектором управління Держпраці у Сумській області за результатами виїзного інспекційного відвідування протиправно складено акт від 26.06.2020 № СМ 8444/2032/АВ та винесено припис про усунення виявлених порушень № СМ 8444/2032/АВ/П. Оскільки положеннями Наказу Міністерства праці та соціальної політики України від 02.06.2003 №145 встановлено порядок оплати праці за умов встановлення Кабінетом Міністром України на відповідних територіях карантину, а саме: передбачено, що медичним та іншим працівникам закладів (відділень) охорони здоров`я, які безпосередньо зайняті ліквідацією епідемій та лікуванням захворювань людей, здійснюються доплати до заробітної плати в розмірі трьох схемних посадових окладів (тарифних ставок) пропорційно відпрацьованому часу. Крім того, на переконання позивача відповідачем порушено процедуру проведення перевірки.

Рішенням Сумського окружного адміністративного суду від 29.10.2021 адміністративний позов Комунального підприємства "Кролевецький районний центр первинної медико-санітарної допомоги" Кролевецької районної ради до Управління Державної служби з праці у Сумській області про визнання протиправним та незаконним акту, скасування припису задоволено частково.

Визнано протиправним та скасовано припис про усунення виявлених порушень № СМ8444/2032/АВ/П від 26 червня 2020 року.

Відмовлено у задоволенні вимог в частині визнання протиправним та незаконним акта інспекційного відвідування юридичної особи, яка використовує найману працю № СМ8444/2032/АВ від 26 червня 2020 року.

Відповідач, не погодившись з рішенням суду першої інстанції в частині визнання протиправним та скасування припису про усунення виявлених порушень № СМ8444/2032/АВ/П від 26 червня 2020 року, подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на те, що судом першої інстанції неповно досліджено матеріали справи та неправильно застосовано норми матеріального права, просить суд апеляційної інстанції скасувати рішення Сумського окружного адміністративного суду від 29.10.2021 в частині визнання протиправним та скасування припису про усунення виявлених порушень № СМ8444/2032/АВ/П від 26 червня 2020 року та прийняти нове рішення, яким відмовити в задоволенні позову в цій частині.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги відповідач вказав, що доплата в розмірі трьох окладів (тарифних ставок) проводиться за весь робочий час, відпрацьований працівником у березні за професією (посадою), яка зазначена у переліку до наказу № 768 та у персональному переліку працівників, яким встановлена така доплата. В ході інспекційного відвідування позивача встановлено факт порушення трудового законодавства, а саме: доплату у розмірі 300% посадового окладу 5 працівникам, що безпосередньо зайняті у ліквідації епідемії та здійсненні заходів з запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19 здійснено за 1 робочий день у березні 2020 року. Тобто, фактично доплату було виплачено не у повному обсязі, чим порушено вимоги ст. 94 ч. 1 КЗпП України, ч. 1 ст. 1 закону України Про оплату праці та наказу МОЗ від 02.04.2020 № 768.

Позивач правом відзиву на апеляційну скаргу не скористався.

Відповідно до ст. 229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши матеріали справи, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм чинного законодавства, колегія суддів апеляційної інстанції, переглядаючи судове рішення у даній справі в межах доводів та вимог апеляційної скарги відповідно до ч.1 ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України, дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, виходячи з такого.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено в суді апеляційної інстанції, що відповідачем проведено інспекційне відвідування комунального підприємства Кролевецький районний центр первинної медико-санітарної допомоги Кролевецької районної ради про що складено акт № СМ8444/2032/АВ від 26.06.2020 року (а.с. 23-29).

За результатами відвідування відповідачем 26.06.2020 року винесено припис про усунення виявлених порушень № СМ8444/2032/АВ/П. Відповідно до його змісту, позивача зобов`язано усунути порушення ч. 1 ст. 94 КЗпП України, ч.1 ст. 1 закону України № 108, Наказу МОЗ від 02.04.2020 № 768. Порушення полягали у тому, що медичним та іншим працівникам центру, які були безпосередньо зайняті у ліквідації епідемії та здійсненні заходів з запобігання поширенню хвороби COVID-19 доплата у розмірі трьох посадових окладів за березень 2020 року нарахована та виплачена за один робочий день, а не за весь місяць (а.с. 30-31).

28.07.2020 року позивачем подано заперечення на припис про усунення виявлених порушень (а.с. 32-34).

Не погодившись з вказаними актом та приписом позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та доводам апеляційної скарги, колегія суддів зазначає наступне.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до пунктів 1, 3 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96 (далі Положення №96) Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Основними завданнями Держпраці, зокрема, є реалізація державної політики у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Згідно з пунктом 7 Положення №96 Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Статтею 259 Кодексу законів про працю України визначено, що державний нагляд та контроль за додержанням законодавства про працю юридичними особами незалежно від форми власності, виду діяльності, господарювання, фізичними особами - підприємцями, які використовують найману працю, здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Процедуру здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю юридичними особами (зокрема їх структурними та відокремленими підрозділами, які не є юридичними особами) та фізичними особами, які використовують найману працю визначає Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 року № 823 (далі Порядок № 823).

Відповідно до абз.1 п.1 Порядку № 823 заходи державного контролю за додержанням законодавства про працю здійснюються у формі інспекційних відвідувань, що проводяться інспекторами праці Держпраці та її територіальних органів.

Згідно з абз.1 п.3 Порядку № 823 інспекторами праці є посадові особи Держпраці та її територіальних органів, виконавчих органів рад (далі - органи контролю), посадовими обов`язками яких передбачено повноваження щодо здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю (далі - контрольні повноваження).

З матеріалів справи вбачається, що на підставі направлення №295/СМ8444 на проведення інспекційного відвідування суб`єкта господарювання проведено інспекційне відвідування Комунального підприємства "Кролевецький районний центр первинної медико-санітарної допомоги" Кролевецької районної ради (а.с. 75).

За результатами вищезазначеного інспекційного відвідування складено акт від 26.06.2020 № СМ8444/2032/АВ/П (а. с. 23-29).

Згідно із зазначеним актом у ході інспекційного відвідування позивача виявлено порушення вимог законодавства, а саме: не нарахована у повному обсязі додаткова заробітна плата працівникам, які включені до переліку посад медичних та інших працівників, що безпосередньо зайняті у ліквідації епідемії та здійсненні заходів з запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SАRS-COV-2 та лікуванням пацієнтів із випадками гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SАRS-COV-2 за березень 2020 року.

Враховуючи виявлені в ході інспекційного відвідування порушення законодавства про оплату праці, позивачу винесено припис про усунення виявлених порушень від 26.06.2022 року № СМ 8444/2032/АВ/П, яким зобов`язано директора ОСОБА_1 до 27 липня 2020 року усунути порушення, зазначені в акті.

Відповідно до ст. 94 КЗпП України та ст. 1 Закону України «Про оплату праці» заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу.

Згідно з положеннями частин 4 статті 97 КЗпП України власник або уповноважений ним орган чи фізична особа не має права в односторонньому порядку приймати рішення з питань оплати праці, що погіршують умови, встановлені законодавством, угодами, колективними договорами.

Стаття 98 КЗпП зазначає, що оплата праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, здійснюється на підставі законів та інших нормативно-правових актів України, генеральної, галузевих, регіональних угод, колективних договорів, у межах бюджетних асигнувань та позабюджетних доходів.

Структура заробітної плати визначена статтею 2 Закону України «Про оплату праці», де зазначено, що заробітна плата складається із основної та додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат. Додатковою заробітною платою є винагорода за працю понад установлені норми, за трудові успіхи та винахідливість і за особливі умови праці. Вона включає доплати, надбавки, гарантійні та компенсаційні виплати, передбачені чинним законодавством.

Листом Національної служби здоров`я України «Щодо оголошення про укладення договорів про медичне обслуговування населення» повідомляється, що на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 24.04.2020 «Про невідкладні заходи щодо забезпечення державних фінансових гарантій медичного обслуговування пацієнтів з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненої коронавірусом SАRS-COV-2, та належної оплати праці медичних та інших працівників, які надають медичну допомогу таким пацієнтам» № 331 (далі - Постанова КМУ № 331) на сайті НСЗУ буде опубліковане Оголошення про укладення договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, де одним з пакетів передбачена медична допомога, яка надається мобільними медичними бригадами, що утворені для реагування на гостру респіраторну хворобу COVID-19, спричиненої коронавірусом SАRS-COV-2.

Частиною 2 пункту 1 Постанови КМУ № 331 передбачено здійснення додаткових доплат медичним та іншим працівникам закладів охорони здоров`я у розмірі до 300 відсотків заробітної плати (посадового окладу (з підвищеннями) з урахуванням обов`язкових доплат, надбавок) відповідно до законодавства.

В пункті 2 Постанови КМУ № 331 встановлено, що тарифи на медичні послуги з надання стаціонарної допомоги пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, екстреної медичної допомоги пацієнтам з підозрою або встановленим захворюванням на гостру респіраторну хворобу COVID-19, спричинену коронавірусом SARS-CoV-2, медичної допомоги, яка надається мобільними медичними бригадами, що утворені для реагування на гостру респіраторну хворобу COVID-19, спричинену коронавірусом SARS-CoV-2, стаціонарної медичної допомоги пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, яка надається окремими закладами охорони здоров`я протягом квітня 2020 р., у рамках програми державних гарантій медичного обслуговування населення включають фінансове забезпечення, зокрема здійснення передбачених законодавством додаткових доплат медичним та іншим працівникам закладів охорони здоров`я, які надають медичні послуги, пов`язані з наданням медичної допомоги пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2

Пунктом 116-2 глави 27 «Порядку реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2020 році» затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 5 лютого 2020 р. № 65 (далі - Порядок № 65) зі змінами від 24.04.2020 передбачено, що тариф на медичні послуги із стаціонарної допомоги пацієнтам з гострою респіраторною COVID-19, спричиненої коронавірусом SАRS-COV-2, встановлюється як глобальна ставка на місяць, що розрахована як комбінація ставки на медичну послугу за укомплектованість медичним персоналом, медичними виробами та лікарськими засобами, яка становить 498325,65 гривні, та ставки на медичну послугу за готовність надавати медичні послуги пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненої коронавірусом SАRS-COV-2, в умовах інтенсивної терапії, яка становить 171167,83 гривні.

Пунктами 116-9, 116-12 глави 29 Порядку № 65 передбачено, що НСЗУ укладає договори із закладами охорони здоров`я щодо надання медичної допомоги мобільними медичними бригадами закладів охорони здоров`я з відбору, зберігання та транспортування зразків біологічних матеріалів для тестування на SАRS-COV-2 методом полімеразної ланцюгової реакції (далі - мобільні бригади), укомплектованими штатними медичними працівниками таких закладів, що визначені структурними підрозділами з питань охорони здоров`я відповідних держадміністрацій та відповідають умовам закупівлі, в обсязі, що не перевищує 10 мобільних бригад на кожні 100 000 населення відповідної адміністративно-територіальної одиниці.

Фактична вартість медичних послуг, які надаються мобільними бригадами, на місяць розраховується як добуток кількості мобільних бригад у закладі охорони здоров`я на дату подання звіту, тарифу на медичні послуги, які надаються мобільними бригадами, і коефіцієнта навантаження мобільних бригад, де коефіцієнт вираховується у залежності від кількості відборів зразків протягом відповідного звітного періоду у розрахунку на одну мобільну бригаду.

Наказом Міністерства охорони здоров`я України від 02.04.2020 № 768 затверджено на період виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SАRS-COV-2, визначених у рішенні Кабінету Міністрів України про встановлення карантину, до завершення виконання цих заходів Перелік посад медичних та інших працівників, що безпосередньо зайняті у ліквідації епідемії та здійсненні заходів з запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SАRS-COV-2 та лікуванням пацієнтів із випадками гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SАRS-COV-2, яким здійснюється доплата в розмірі трьох окладів (тарифних ставок) за березень 2020 року.

Пунктом 2 зазначеного наказу встановлено, що персональний перелік працівників, яким встановлюється доплата, затверджується керівником відповідного закладу охорони здоров`я.

Так, згідно наказу директора Комунального підприємства "Кролевецький районний центр первинної медико-санітарної допомоги" Кролевецької районної ради Івашко Н.І. від 07.05.2022 №66-ОД "Про виплату доплат за березень 2020 року медичним та іншим працівникам, що безпосередньо зайняті у лікуванні епідемії та здійсненні заходів із запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19" (а.с. 83) та додаткового табелю робочого часу за березень 2020 року (працівників, які брали участь у локалізації та ліквідації гострої респіраторної хвороби COVID-19) позивачем здійснено нарахування працівникам додаткових виплат в дні контакту з хворими у розмірі 300% посадового окладу).

Відповідно до наданих Державною службою України з питань праці роз`яснень з питань гарантій медичним працівникам: наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 02.06.2003 № 145, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 27.06.2003 № 523/7844 «Про умови оплати праці медичних та інших працівників за період роботи по ліквідації епідемій і спалахів з інфекційних хвороб, а також в осередках особливо небезпечних і небезпечних інфекційних хвороб» передбачено, що за умови встановлення Кабінетом Міністрів України в осередках особливо небезпечних і небезпечних інфекційних хвороб на відповідних територіях карантину в порядку, визначеному статтею 29 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», зокрема, медичним та іншим працівникам закладів (відділень) охорони здоров`я, які безпосередньо зайняті ліквідацією епідемій та лікуванням захворювань людей, здійснюються доплати до заробітної плати в розмірі трьох схемних посадових окладів (тарифних ставок) пропорційно відпрацьованому часу. Медичним та іншим працівникам, які зайняті на інших роботах з ліквідації епідемій і спалахів, здійснюються доплати до заробітної плати в розмірі двох схемних посадових окладів (тарифних ставок) пропорційно відпрацьованому часу.

Перелік посад працівників, яким здійснюється доплата в розмірі трьох або двох посадових окладів (тарифних ставок), затверджується Міністерством охорони здоров`я України.

Оплата праці медичних та інших працівників за період роботи з ліквідації епідемій і спалахів інфекційних хвороб, а також в осередках особливо небезпечних і небезпечних інфекційних хвороб здійснюється за рахунок асигнувань на охорону здоров`я та додаткових асигнувань на проведення протиепідемічних заходів з державного та місцевих бюджетів.

Аналізуючи наведені норми, колегія суддів зазначає, що зазначена доплата в розмірі трьох окладів (тарифних ставок) проводиться за весь робочий час, відпрацьований працівником у березні за професією (посадою), яка зазначена у переліку до наказу № 768 та у персональному переліку працівників, яким встановлена доплата, за наявності наступних умов: Професія (посада) працівника передбачена переліком до наказу № 768; Професія (посада) працівника передбачена персональним переліком працівників, яким встановлюється доплата, затвердженим керівником відповідного закладу охорони здоров`я.

Тому, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов помилкового висновку про те, що кількість пацієнтів у закладі охорони здоров`я у березні 2020 року із випадками гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SАRS-COV-2, впливає на проведення нарахування і виплату доплати у розмірі 3 посадових окладів за фактичний час роботи на посаді (за професією).

Постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.2020 № 246 «Деякі питання оплати праці медичних та інших працівників, які безпосередньо зайняті на роботах з ліквідації гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SАRS-COV-2 (далі - постанова КМУ № 246), в редакції, яка діє з 1 квітня 2020 року, встановлено, що на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби, визначений КМУ в акті про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби, до завершення здійснення зазначених заходів встановлюється додаткова доплата у розмірі до 300 відсотків заробітної плати (посадового окладу (з підвищеннями) з урахуванням передбачених законодавством обов`язкових доплат та надбавок:

- у закладах охорони здоров`я, що надають медичну допомогу хворим на коронавірусну хворобу COVID-19 та уклали договір про медичне обслуговування населення за програмою державних гарантій медичного обслуговування населення за відповідним переліком та обсягом медичних послуг з Національною службою здоров`я, медичним та іншим працівникам, які безпосередньо зайняті на роботах з надання медичних послуг хворим на коронавірусну хворобу COVID-19;

- медичним та іншим працівникам спеціалізованих бригад для реагування на випадки коронавірусної хвороби COVID-19 центрів екстреної медичної допомоги, які уклали договір про медичне обслуговування населення за програмою державних гарантій медичного обслуговування населення за відповідним переліком та обсягом медичних послуг з Національною службою здоров`я;

- у державних закладах охорони здоров`я, що визначені у рішеннях відповідних центральних органів виконавчої влади для надання стаціонарної медичної допомоги хворим на коронавірусну хворобу COVID-19, медичним та іншим працівникам, які безпосередньо зайняті на роботах з надання медичної допомоги хворим на коронавірусну хворобу COVID-19.

Конкретний перелік посад працівників, яким встановлюється доплата, затверджується керівником відповідного закладу охорони здоров`я.

Отже, зазначена доплата в розмірі до 300 відсотків заробітної плати (посадового окладу (з підвищеннями) з урахуванням передбачених законодавством обов`язкових доплат та надбавок) проводиться за наявності наступних умов:

1) медичний заклад передбачено переліком закладів охорони здоров`я, зазначеним у постанові КМУ № 246;

2) медичний заклад уклав договір про медичне обслуговування населення за програмою державних гарантій медичного обслуговування населення за відповідним переліком та обсягом медичних послуг з Національною службою здоров`я, або це державний заклад охорони здоров`я, що визначений у рішенні відповідних центральних органів виконавчої влади для надання стаціонарної медичної допомоги хворим на коронавірусну хворобу COVID-19;

3) посада працівника передбачена переліком посад працівників, яким встановлюється доплата, затвердженим керівником відповідного закладу охорони здоров`я;

4) працівник працював (працює) на посаді, передбаченій у переліку, затвердженому керівником відповідного закладу охорони здоров`я.

Доплати здійснюються за рахунок коштів, отриманих закладами охорони здоров`я відповідно до договорів про медичне обслуговування населення за програмою державних гарантій медичного обслуговування населення за відповідним переліком та обсягом медичних послуг, укладених з Національною службою здоров`я, та з місцевих бюджетів.

Доплати, визначені абзацом четвертим пункту 1 постанови КМУ № 246, здійснюються за рахунок та в межах видатків державного бюджету, передбачених за відповідними бюджетними програмами головних розпорядників бюджетних коштів.

Таким чином, право на доплати виникає з дати укладення закладом договору про медичне обслуговування населення за програмою державних гарантій медичного обслуговування населення за відповідним переліком та обсягом медичних послуг з Національною службою здоров`я, або з дати визначення державного закладу охорони здоров`я для надання стаціонарної медичної допомоги хворим на коронавірусну хворобу (COVID-19).

Колегія суддів вважає за необхідне звернути увагу на те, що між позивачем та НСЗУ укладено договір №2582-Е520-Р000 про медичне обслуговування населення, предметом якого є надання стаціонарної допомоги пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненої коронавірусом SАRS-COV-2.

Враховуючи викладене вище, дослідивши матеріали справи, аналізуючи наведені норми, колегія суддів дійшла висновку про помилковість висновку суду першої інстанції про необхідність виплати доплат працівникам лікарні за березень 2020 року пропорційно відпрацьованому ними часу у безпосередньому контакті з хворими на коронавірусну хворобу (COVID-19).

Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачем належними доказами доведено факт вчинення правопорушення позивачем.

Зважаючи на вищенаведене, колегія суддів дійшла висновку, що припис про усунення виявлених порушень № СМ 8444/2032/АВ/П від 26.06.2022, винесений на підставі, у межах повноважень та у спосіб визначений законами України, а тому відсутні підстави для визнання його протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Натомість, суд першої інстанції неповно дослідив обставини справи, у зв`язку з чим дійшов помилкового висновку про наявність підстав для часткового задоволення позову.

За приписами п. 2 ч.1 ст.315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.

Згідно зі ст. 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є: 1) неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; 2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; 3) невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; 4) неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

Враховуючи, вищенаведене, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги спростовують позицію суду, викладену в оскаржуваному судовому рішенні, підтверджують допущення судом першої інстанції порушення норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, а тому рішення суду першої інстанції підлягає частковому скасуванню, а апеляційна скарга відповідача задоволенню.

Керуючись ст. ст. 229, 242, 243, 250, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Управління Держпраці у Сумській області задовольнити.

Рішення Сумського окружного адміністративного суду від 29.10.2021 по справі № 480/5937/20 скасувати в частині визнання протиправним та скасування припису про усунення виявлених порушень № СМ8444/2032/АВ/П від 26 червня 2020 року.

В іншій частині рішення Сумського окружного адміністративного суду від 29.10.2021 по справі №480/5937/20 - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.

Головуючий суддя Л.В. КурилоСудді А.О. Бегунц С.С. Рєзнікова Повний текст постанови складено 18.01.2023 року

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.01.2023
Оприлюднено20.01.2023
Номер документу108460180
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо праці, зайнятості населення, у тому числі праці

Судовий реєстр по справі —480/5937/20

Постанова від 17.01.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

Постанова від 17.01.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

Ухвала від 13.12.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

Ухвала від 04.07.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

Ухвала від 14.02.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

Ухвала від 14.02.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

Ухвала від 26.01.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

Рішення від 29.10.2021

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.В. Соп'яненко

Рішення від 29.10.2021

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.В. Соп'яненко

Ухвала від 18.06.2021

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.В. Соп'яненко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні