П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 грудня 2021 р.м. ОдесаСправа № 540/879/21
Суддя в суді І інстанції Варняка С.О. Рішення суду І інстанції прийнято у м. Херсон
Судова колегія П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:
судді-доповідача Яковлєва О.В.,
суддів Градовського Ю.М., Крусяна А.В.,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Великоолександрівської селищної ради Великоолександрівського району Херсонської області на рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 14 червня 2021 року, у справі за позовом ОСОБА_1 та ОСОБА_2 до Великоолександрівської селищної ради Великоолександрівського району Херсонської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И Л А :
Позивач звернувся до суду з позовом у якому заявлено вимоги Великоолександрівській селищній раді Великоолександрівського району Херсонської області, а саме: визнання протиправним та скасування рішень від 25 лютого 2021 року № 331 та № 332 щодо відмов у затвердженні проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства; зобов`язання затвердити погоджені проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства.
Рішенням Херсонського окружного адміністративного суду від 14 червня 2021 року задоволено позовні вимоги.
Не погоджуючись з вказаним судовим рішенням відповідачем подано апеляційну скаргу з якої вбачається про порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, а тому просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.
Вимоги апеляційної скарги обґрунтовано тим, що у межах спірних правовідносин на пленарному засіданні селищної ради розглянуто заяви позивачів про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність.
В даному випадку, враховуючи кількість мешканців територіальної громади, селищна рада позбавлена можливості передати земельні ділянки у власність позивачів у бажаному ними розмірі, так як кількість відповідної землі обмежена.
Крім того, апелянт наголошує на тому, що зобов`язання його прийняти у судовому порядку конкретне рішення є втручанням в його дискреційні повноваження.
Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду, а також правильність застосування судом норм матеріального і процесуального права та правової оцінки обставин у справі, колегія суддів приходить до висновку, що подана апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що наказами ГУ Держгеокадастру у Херсонській області від 31 серпня 2020 року № 9033-СГ та від 28 серпня 2020 року позивачам надано дозволи на розроблення проектів землеустрою щодо передачі земельних ділянок у власність.
В свою чергу, позивачами розроблено проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність.
При цьому, 15 жовтня 2020 року ОСОБА_1 отримано позитивний висновок держаного реєстратора ГУ Держгеокадастру у Івано-Франківській області про розгляд документації із землеустрою № 6925/82-20.
В свою чергу, 16 жовтня 2020 року ОСОБА_2 отримано позитивний висновок держаного реєстратора ГУ Держгеокадастру у Одеській області про розгляд документації із землеустрою № 25401/82-20.
Крім того, 19 січня 2021 року відділом у Великоолександрівському районі ГУ Держгеокадастру у Херсонській області проведено державну реєстрацію земельних ділянок, сформованих на підстав вищевказаних проектів землеустрою та присвоєно їм кадастрові номери.
Тому, 01 лютого 2021 року до Великоолександрівської селищної ради було направлено заяви позивачів про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок кадастровими номерами 6520984500:02:001:0040, 6520984500:02:001:0041 у власність для ведення особистого селянського господарства площами із земель державної власності сільськогосподарського призначення.
Між тим, 02 лютого 2021 року на виконання наказу Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 17 листопада 2020 року № 485, ГУ Держгеокадастру у Херсонській області підписало акт з Великоолександрівською селищною радою, акт прийому-передачі земельних ділянок, в тому числі і земельних ділянок, щодо яких позивачі розробили проекти землеустрою.
Відповідно до рішення Великоолександрівської селищної ради Великоолександрівського району Херсонської області восьмого скликання Про початок реорганізації Трифонівської сільської ради Великоолександрівського району Херсонської області шляхом приєднання до Великоолександрівської селищної ради Великоолександрівського району Херсонської області від 24 грудня 2020 року № 19, Великоолександрівська селищна рада є правонаступником усього майна, прав та обов`язків Трифонівської сільської ради.
Рішенням V сесії Великоолександрівської селищної ради № 331 від 25 лютого 2021 року ОСОБА_2 відмовлено у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства
Рішенням V сесії Великоолександрівської селищної ради № 332 від 25 лютого 2021 року, ОСОБА_1 відмовлено у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства.
Не погоджуючись з прийнятими рішенням, а також вважаючи, що селищною радою порушено вимоги законодавства при розгляді заяв про затвердження проектів землеустрою, позивачі звернулись до суду з даним адміністративним позовом.
За наслідком встановлення усіх обставин у справі, судом першої інстанції зроблено висновок про задоволення позовних вимог та зобов`язано селищну раду прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою, з чим погоджується колегія суддів, з огляду на наступне.
Так, Закон України Про місцеве самоврядування в Україні відповідно до Конституції України визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування.
Згідно п. 34 ч. 1 ст. 26 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання регулювання земельних відносин.
Згідно ч. 1 ст. 59 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні , рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Згідно ч. 2 ст. 59 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні , рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.
Згідно ч. 9 ст. 118 ЗК України, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.
Згідно ч. 10 ст. 118 ЗК України, відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.
Колегією суддів встановлено, що предметом спору у даній справі є перевірка правомірності прийнятих Великоолександрівською селищною радою Великоолександрівського району Херсонської області рішень від 25 лютого 2021 року № 331 та № 332 щодо відмови у затвердженні проектів землеустрою для відведення земельних ділянок у власність.
В свою чергу, перевіряючи законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції про задоволення позовних у межах доводів та вимог апеляційної скарги селищної ради, колегія суддів вважає за необхідне зазначити.
В даному випадку, як вірно встановлено судом першої інстанції, позивачами отримано позитивні висновки держаних реєстраторів ГУ Держгеокадастру у Івано-Франківській області та ГУ Держгеокадастру в Одеській області про розгляд документації із землеустрою.
В свою чергу, попри наявність зазначених висновків, селищна рада вважає, що вона позбавлена можливості передати земельні ділянки у власність позивачів у бажаному ними розмірі, так як кількість відповідної землі обмежена та її не вистачить для інших мешканців громади, які можливо реалізують своє право на отримання земельних ділянок.
Проте, колегія суддів зазначає, що бажані позивачами розміри земельних ділянок не суперечать положенням ЗК України.
Крім того, попри загальні посилання на можливе порушення інтересів третіх осіб, селищною радою не надано відповідних доказів, з яких можливо встановити, що передача позивачам у власність спірних земельних ділянок порушить права та інтереси будь-якої конкретної особи.
В даному випадку, позивачі першими реалізували своє право на отримання у власність відповідних земельних ділянок, виготовили необхідну технічну документацію, а як наслідок можливе порушення прав інших мешканців громади, які не реалізували відповідного права, на переконання колегії суддів, не є підставою для відмови у задоволенні заяв позивачів.
В свою чергу, враховуючи безпідставність зазначених доводів апеляційної скарги селищної ради, колегія суддів вважає вірним висновок суду першої інстанції про необхідність зобов`язання селищної ради затвердити погоджені проекти землеустрою, так як у селищної ради не залишилось невирішених питань для прийняття відповідних рішень.
Крім того, колегія суддів не приймає посилань селищної паради на прийняття інших рішень після прийняття оскаржуваних рішень стосовно спірних земельних ділянок, так як суд перевіряє правомірність оскаржуваних рішень станом на момент їхнього прийняття.
Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції не порушено норм матеріального та процесуального права при вирішенні справи, а тому відсутні підстави для скасування рішення суду першої інстанції.
Керуючись ст.ст. 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, колегія суддів,-
П О С Т А Н О В И Л А :
Апеляційну скаргу Великоолександрівської селищної ради Великоолександрівського району Херсонської області - залишити без задоволення, а рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 14 червня 2021 року - без змін.
Судові витрати, а саме сплачений судовий збір за подання апеляційної скарги покласти на Великоолександрівську селищну раду Великоолександрівського району Херсонської області.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів.
Головуючий суддя Яковлєв О.В. Судді Градовський Ю.М. Крусян А.В.
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.12.2021 |
Оприлюднено | 10.12.2021 |
Номер документу | 101772751 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Яковлєв О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні