ФАСТІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД
КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
08500, м. Фастів, вул. Івана Ступака, 25, тел. (04565) 6-17-89, факс (04565) 6-16-76, email
inbox@fs.ko.court.gov.ua
1-кс/381/1442/21
381/4162/21
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13грудня 2021року слідчий суддя Фастівського міськрайонного суду Київської області ОСОБА_1 з участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі Фастівського міськрайонного суду Київської області клопотання сторони кримінального провадження №42021112310000120 від 11.11.2021 прокурора Боярського відділу Фастівської окружної прокуратури про тимчасовий доступ до речей і документів,-
ВСТАНОВИВ:
19.11.2021 року в провадження слідчого судді Фастівського міськрайонного суду Київської області ОСОБА_1 надійшло клопотання прокурора Боярського відділу Фастівської окружної прокуратури ОСОБА_3 , про тимчасовий доступ до речей і документів.
Клопотання обґрунтуване тим, що слідчими Фастівського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Київській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні за № 42021112310000120 від 11 листопада 2021 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого частиною 3 статті 190 Кримінального кодексу України.
В клопотанні зазначено, що земельні ділянки з кадастровими номерами 3222483201:01:002:5020, 3222483200:04:001:5183, 3222483200:04:001:5182, 3222483200:04:001:5180, 3222483201:01:020:5278, 3222483200:04:002:5032 (поділена на земельні ділянки з кадастровими номерами 3222483200:04:002:5034, 3222483200:04:002:5035 та 3222483200:04:002:5036) та 3222483200:04:003:5062 входили до складу земель, переданих у колективну власність Відкритого акціонерного товариства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » згідно державного акту на право колективної власності на землю серії КВ від 11 січня 2001 року, зареєстрованого за № 121.
На даний час, вказані земельні ділянки обліковуються як приватна власність Приватного акціонерного товариства « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».
Однак, у відповідності до вимог статті 14-1 Закону України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)» та пункту 21 Перехідних положень Земельного кодексу України вищевказані земельні ділянки підлягали паюванню або передачі у комунальну власність, тобто не могли перейти у приватну власність до ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».
Таким чином, земельні ділянки, які мали бути розподілені між пайовиками ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та/або передані у комунальну власність, безпідставно перейшли у приватну власність вказаного суб`єкта господарювання.
В клопотанні прокурор зазначає, що 23 серпня 2018 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні», яким було врегульовано питання колективної власності на землю сільськогосподарських акціонерних товариств, що не були припинені як юридичні особи.
Відповідно до статті 14-1 Закону України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)», у разі якщо власники земельних часток (паїв) після розподілу земельних ділянок, що підлягали паюванню, до 1 січня 2019 року не прийняли рішення про розподіл інших земель, що залишилися у колективній власності колективного сільськогосподарського підприємства, сільськогосподарського кооперативу, сільськогосподарського акціонерного товариства, що не було припинено як юридична особа, та якщо такі землі не передані у власність у порядку, визначеному законом, розподіл таких земель проводиться згідно з вимогами цієї статті за згодою більшості осіб, визначених абзацами другим - четвертим частини першої статті 1 цього Закону, яким були виділені земельні ділянки в розмірі земельної частки (паю).
Організація розподілу земель, що залишилися у колективній власності, здійснюється сільською, селищною, міською радою, на території якої такі землі розташовані.
Землі, зазначені у частині четвертій статті 7 цього Закону (деградовані, малопродуктивні, техногенно забруднені сільськогосподарські угіддя, що підлягають консервації; заболочені землі; землі, на яких розташовані розвідані родовища корисних копалин загальнодержавного значення, запаси яких затверджені в установленому законодавством порядку; землі під полезахисними лісовими смугами; землі під водними об`єктами; землі під господарськими шляхами, прогонами, польовими дорогами, у тому числі запроектованими у проекті землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв); землі, які відповідно до закону не можуть перебувати у приватній власності; землі під будівлями, спорудами, іншими об`єктами нерухомого майна; землі, які передаються до запасу та резервного фонду; інші землі несільськогосподарського призначення), які залишилися у колективній власності колективного сільськогосподарського підприємства, сільськогосподарського кооперативу, сільськогосподарського акціонерного товариства, підлягають безоплатній передачі до комунальної власності територіальної громади, на території якої вони розташовані.
За результатами розподілу оформляється протокол, що підписується особами, які брали участь у зборах, головуючим та секретарем зборів.
Після отримання протоколу зборів сільська, селищна, міська рада протягом місяця приймає рішення про затвердження протоколу розподілу земельних ділянок та прийняття у комунальну власність відповідних земель. Це рішення та протокол зборів є підставою для державної реєстрації права власності територіальної громади та/або громадян на відповідні земельні ділянки.
До державної реєстрації права власності на земельні ділянки, що залишилися у колективній власності, сільська, селищна, міська рада може надати такі земельні ділянки в оренду на строк до державної реєстрації права власності на такі земельні ділянки. З моменту державної реєстрації права власності на таку земельну ділянку договір оренди припиняється, а державна реєстрація припинення права оренди проводиться одночасно з державною реєстрацією права власності.
Розподіл між власниками земельних часток (паїв) та їх спадкоємцями земель, що залишилися у колективній власності після розподілу земельних ділянок, має бути здійснений до 1 січня 2025 року.
У разі якщо до 1 січня 2025 року протокол про розподіл земель, що залишилися у колективній власності після розподілу земельних ділянок між особами, визначеними абзацами другим - четвертим частини першої статті 1 цього Закону, яким були виділені земельні ділянки в розмірі земельної частки (паю), не оформлений у порядку, визначеному цією статтею, та не поданий на затвердження органу місцевого самоврядування, вважається, що суб`єкти права колективної власності відмовилися від права колективної власності на землю, а зазначені землі (крім невитребуваних часток (паїв) і сформованих за їх рахунок земельних ділянок, а також нерозподілених земельних ділянок) передаються у комунальну власність в порядку визнання майна безхазяйним.
Прокурор зазначає, що у разі, якщо ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за період з 2001 по 2019 рік не було припинене як юридична особа, землі, з яких сформовані земельні ділянки з кадастровими номерами 3222483200:04:002:5032, 3222483200:04:002:5034, 3222483200:04:002:5035, 3222483200:04:002:5036 та 3222483200:04:003:5062, 3222483201:01:002:5020, 3222483200:04:001:5183, 3222483200:04:001:5182, 3222483200:04:001:5180 та 3222483201:01:020:5278 підлягають паюванню у порядку, встановленому статті 14-1 Закону України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)», а також передачі у комунальну власність (залежно від цільового призначення земель та рішень, прийнятих зборами осіб, визначених абзацами другим - четвертим частини першої статті 1 цього Закону).
Пунктом 21 Перехідних положень Земельного кодексу України: що з дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні» землі колективних сільськогосподарських підприємств, що припинені (крім земельних ділянок, які на день набрання чинності зазначеним Законом перебували у приватній власності), вважаються власністю територіальних громад, на території яких вони розташовані.
Таким чином, службові особи ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » діючи за попередньою змовою групою осіб здійснили привласнення майна у великих розмірах, а саме земельних ділянок з кадастровими номерами 3222483200:04:002:5032, 3222483200:04:002:5034, 3222483200:04:002:5035, 3222483200:04:002:5036 та 3222483200:04:003:5062, 3222483201:01:002:5020, 3222483200:04:001:5183, 3222483200:04:001:5182, 3222483200:04:001:5180 та 3222483201:01:020:5278.
Відтак, на даний час у ході досудового розслідування виникла необхідність встановити фактичні обставини вчинення кримінального правопорушення, перевірити відомості, отримані в ході досудового розслідування шляхом дослідження документів, які пов`язані з вчиненням протиправних дій щодо земельних ділянок з кадастровими номерами 3222483200:04:002:5032, 3222483200:04:002:5034, 3222483200:04:002:5035, 3222483200:04:002:5036 та 3222483200:04:003:5062, 3222483201:01:002:5020, 3222483200:04:001:5183, 3222483200:04:001:5182, 3222483200:04:001:5180 та 3222483201:01:020:5278.
Прокурор зазначає, що виникла необхідність дослідити документи, які перебувають у володінні Приватного акціонерного товариства « ІНФОРМАЦІЯ_1 », а саме всі наявні правовстановлюючі документи (державні акти, договори купівлі-продажу, тощо), технічну документацію із землеустрою, договори оренди, наявні документи (в тому числі установчі) щодо діяльності Відкритого акціонерного товариства «Забір`я» та його реорганізації, установчі документи Приватного акціонерного товариства « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».
Беручи до уваги вищевикладене та ураховуючи, що оригінали документів що містять охоронювану законом таємницю, які можуть бути використані як докази факту та обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, мають суттєве значення для установлення обставин у кримінальному провадженні, їх вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до документу, який іншим способом неможливо отримати, а тому прокурор звернувся з вказаним клопотанням.
Прокурор у судове засідання не з`явився, подав письмову заяву про розгляд клопотання за його відсутності.
На підставі ч. 2 ст. 163 КПК України слідчий суддя визнав за можливе проводити розгляд клопотання без виклику особи, у володінні якої знаходяться речі і документи.
Згідно норм ч. 4 ст. 107 КПК України фіксація за допомогою технічних засобів під час розгляду клопотання слідчим суддею не здійснювалась.
Виходячи зі змісту вимог ст. 131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження, одним із яких є тимчасовий доступ до речей і документів.
Відповідно до ч. 2, 4, 5 ст. 132 КПК України, клопотання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження на підставі ухвали слідчого судді подається до місцевого загального суду, у межах територіальної юрисдикції якого знаходиться орган досудового розслідування. Для оцінки потреб досудового розслідування слідчий суддя або суд зобов`язаний врахувати можливість без застосованого заходу забезпечення кримінального провадження отримати речі і документи, які можуть бути використані під час судового розгляду для встановлення обставин у кримінальному провадженні.Під час розгляду питання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження сторони кримінального провадження повинні подати слідчому судді або суду докази обставин, на які вони посилаються.
Згідно з ч.5 ст.163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Частиною 6 ст. 163 КПК України визначено, що слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Вивчивши клопотання прокурора про тимчасовий доступ до речей і документів з правом їх вилучення слідчий суддя дійшов висновку про наявність підстав для надання дозволу на тимчасовий доступ до речей та документів, які містять охоронювану законом таємницю, з можливістю їх вилучення.
Керуючись ст. ст. 108, 160, 162, 163, 164, 166, 309 КПК України, слідчий суддя,-
У Х В А Л И В :
Клопотання задовольнити.
Надати дозвіл прокурору Боярського відділу Фастівської окружної прокуратури ОСОБА_3 , у кримінальному провадженні № 42021112310000120 від 11 листопада 2021 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого частиною 3 статті 190 Кримінального кодексу України дозвіл на тимчасовий доступ до речей і документів, які перебувають у володінні Приватного акціонерного товариства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 , 08145, Київська область, Фастівський район, село Забір`я,) документів щодо земельних ділянок з кадастровими номерами 3222483200:04:002:5032, 3222483200:04:002:5034, 3222483200:04:002:5035, 3222483200:04:002:5036 та 3222483200:04:003:5062, 3222483201:01:002:5020, 3222483200:04:001:5183, 3222483200:04:001:5182, 3222483200:04:001:5180 та 3222483201:01:020:5278, а саме всіх наявних правовстановлюючих документів на земельні ділянки (державні акти, договори купівлі-продажу, тощо), технічну документацію із землеустрою, договори оренди, наявні документи (в тому числі установчі) щодо діяльності Відкритого акціонерного товариства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та його реорганізації, установчі документи Приватного акціонерного товариства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » з можливістю вилучення їх копій.
Визначити строк дії ухвали тривалістю два місяці, який обраховувати з дня постановлення ухвали слідчим суддею.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Ухвала виготовлена у двох примірниках.
Примірник № 1 знаходиться в матеріалах клопотання № 381/4162/21
Примірник № 2 наданий прокурору.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Фастівський міськрайонний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 13.12.2021 |
Оприлюднено | 21.05.2024 |
Номер документу | 101839328 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Фастівський міськрайонний суд Київської області
Осаулова Н. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні