Ухвала
від 30.08.2022 по справі 381/4162/21
ФАСТІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ФАСТІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД

КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

08500, м. Фастів, вул. Івана Ступака, 25, тел. (04565) 6-17-89, факс (04565) 6-16-76, email

inbox@fs.ko.court.gov.ua

1-кс/381/917/22

381/4162/21

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 серпня 2022 року слідчий суддя Фастівського міськрайонного суду Київської області ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , слідчого ОСОБА_3 , розглянувши у закритому судовому засіданні клопотання старшого слідчого відділення розслідування злочинів, скоєних проти життя та здоров`я особи слідчого відділу Фастівського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Київській області ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення огляду у кримінальному провадженні внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42021112310000120 від 11.11.2021 року, -

встановила:

до провадження слідчого судді надійшло клопотання старшого слідчого відділення розслідування злочинів, скоєних проти життя та здоров`я особи СВ Фастівського РУП ГУ НП в Київській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення огляду земельних ділянок за кадастровими номерами: 3222483200:04:002:5034, 3222483200:04:002:5035, 3222483200:04:002:5036 та 3222483200:04:003:5062, 3222483201:01:002:5020, 3222483200:04:001:5183, 3222483200:04:001:5182, 3222483200:04:001:5180 та 3222483201:01:020:5278, власником яких є приватне акціонерне товариство «Забір`я», ЄДРПОУ: 00476665, в тому числі всіх житлових, нежитлових та господарських приміщень, будівель та споруд, що знаходяться на вказаних земельних ділянках, з метою виявлення і фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, перевірки можливих фактів відведення та використання вказаних земельних ділянок кримінально протиправними діями.

Обґрунтовуючи внесене клопотання слідчий вказує, що слідчим відділом Фастівського РУП ГУ НП в Київській області здійснюється досудове розслідування у матеріалах кримінального провадження внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42021112310000120 від 11.11.2021 року, з попередньою правовою кваліфікацією за ч. 3 ст. 190 КК України.

В клопотанні зазначено, що вищевказані земельні ділянки входили до складу земель, переданих у колективну власність ВАТ «Забір`я» згідно державного акту на право колективної власності на землю серії КВ від 11.01.2001, зареєстрованого за № 121.

На даний час вони обліковуються як приватна власність Приватного акціонерного товариства «Забір`я».

Слідчий зазначає, що у відповідності до вимог ст. 14-1 Закону України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)» та п. 21 Перехідних положень Земельного кодексу України вищевказані земельні ділянки підлягали паюванню або передачі у комунальну власність, тобто не могли перейти у приватну власність до ПАТ «Забір`я».

Таким чином, земельні ділянки, які мали бути розподілені між пайовиками ВАТ «Забір`я» та/або передані у комунальну власність, безпідставно перейшли у приватну власність вказаного суб`єкта господарювання.

23.08.2018 набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні», яким було врегульовано питання колективної власності на землю сільськогосподарських акціонерних товариств, що не були припинені як юридичні особи.

Відповідно до ст. 14-1 Закону України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)», у разі якщо власники земельних часток (паїв) після розподілу земельних ділянок, що підлягали паюванню, до 01.01.2019 не прийняли рішення про розподіл інших земель, що залишилися у колективній власності колективного сільськогосподарського підприємства, сільськогосподарського кооперативу, сільськогосподарського акціонерного товариства, що не було припинено як юридична особа, та якщо такі землі не передані у власність у порядку, визначеному законом, розподіл таких земель проводиться згідно з вимогами цієї статті за згодою більшості осіб, визначених абз. 2-4 ч. 1 ст. 1 цього Закону, яким були виділені земельні ділянки в розмірі земельної частки (паю).

Організація розподілу земель, що залишилися у колективній власності, здійснюється сільською, селищною, міською радою, на території якої такі землі розташовані.

Слідчий в клопотанні вказує, що землі, зазначені у ч. 4 ст. 7 цього Закону, які залишилися у колективній власності колективного сільськогосподарського підприємства, сільськогосподарського кооперативу, сільськогосподарського акціонерного товариства, підлягають безоплатній передачі до комунальної власності територіальної громади, на території якої вони розташовані.

За результатами розподілу оформляється протокол, що підписується особами, які брали участь у зборах, головуючим та секретарем зборів.

Після отримання протоколу зборів сільська, селищна, міська рада протягом місяця приймає рішення про затвердження протоколу розподілу земельних ділянок та прийняття у комунальну власність відповідних земель. Це рішення та протокол зборів є підставою для державної реєстрації права власності територіальної громади та/або громадян на відповідні земельні ділянки.

До державної реєстрації права власності на земельні ділянки, що залишилися у колективній власності, сільська, селищна, міська рада може надати такі земельні ділянки в оренду на строк до державної реєстрації права власності на такі земельні ділянки. З моменту державної реєстрації права власності на таку земельну ділянку договір оренди припиняється, а державна реєстрація припинення права оренди проводиться одночасно з державною реєстрацією права власності.

Розподіл між власниками земельних часток (паїв) та їх спадкоємцями земель, що залишилися у колективній власності після розподілу земельних ділянок, має бути здійснений до 01.01.2025.

У разі якщо до 01.01.2025 протокол про розподіл земель, що залишилися у колективній власності після розподілу земельних ділянок між особами, визначеними абз. 2-4 ч. 1 ст. 1 цього Закону, яким були виділені земельні ділянки в розмірі земельної частки (паю), не оформлений у порядку, визначеному цією статтею, та не поданий на затвердження органу місцевого самоврядування, вважається, що суб`єкти права колективної власності відмовилися від права колективної власності на землю, а зазначені землі (крім невитребуваних часток (паїв) і сформованих за їх рахунок земельних ділянок, а також нерозподілених земельних ділянок) передаються у комунальну власність в порядку визнання майна безхазяйним.

Слідчий вказує, якщо у разі ПАТ «Забір`я» за період з 2001 по 2019 рік не було припинене як юридична особа, землі, з яких сформовані земельні ділянки з кадастровими номерами 3222483200:04:002:5032, 3222483200:04:002:5034, 3222483200:04:002:5035, 3222483200:04:002:5036 та 3222483200:04:003:5062, 3222483201:01:002:5020, 3222483200:04:001:5183, 3222483200:04:001:5182, 3222483200:04:001:5180 та 3222483201:01:020:5278 підлягають паюванню у порядку, встановленому ст. 14-1 Закону України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)», а також передачі у комунальну власність (залежно від цільового призначення земель та рішень, прийнятих зборами осіб, визначених абзацами другим - четвертим частини першої статті 1 цього Закону).

Слідчий зазначає, що пунктом 21 Перехідних положень Земельного кодексу України: що з дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні» землі колективних сільськогосподарських підприємств, що припинені (крім земельних ділянок, які на день набрання чинності зазначеним Законом перебували у приватній власності), вважаються власністю територіальних громад, на території яких вони розташовані.

Державним реєстратором Першотравенської сільської ради Київської області ОСОБА_5 (далі - Державний реєстратор) були прийняті наступні рішення щодо реєстрації права власності на земельні ділянки:

рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер 46294502 від 04.04.2019 (державна реєстрація права власності на земельну ділянку з кадастровим номером 3222483201:01:002:5020);

рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер 46318772 від 05.04.2019 (державна реєстрація права власності на земельну ділянку з кадастровим номером 3222483200:04:001:5180);

рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер 46295102 від 04.04.2019 (державна реєстрація права власності на земельну ділянку з кадастровим номером 3222483200:04:001:5182);

рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер 46319215 від 05.04.2019 (державна реєстрація права власності на земельну ділянку з кадастровим номером 3222483200:04:001:5183);

рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер 47349362 від 13.06.2019 (державна реєстрація права власності на земельну ділянку з кадастровим номером 3222483201:01:020:5278);

рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер 46295669 від 04.04.2019 (державна реєстрація права власності на земельну ділянку з кадастровим номером 3222483200:04:002:5032);

рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер 46295909 від 04.04.2019 (державна реєстрація права власності на земельну ділянку з кадастровим номером 3222483200:04:003:5062).

Державним реєстратором Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області ОСОБА_6 (далі - Державний реєстратор) були прийняті наступні неправомірні рішення:

рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер 49472546 від 01.11.2019 (державна реєстрація права власності на земельну ділянку з кадастровим номером 3222483200:04:002:5034);

рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер 49349706 від 25.10.2019 (державна реєстрація права власності на земельну ділянку з кадастровим номером 3222483200:04:002:5035).

Державним реєстратором Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області ОСОБА_7 (далі - Державний реєстратор) було прийняте неправомірне рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер 49596583 від 08.11.2019 (державна реєстрація права власності на земельну ділянку з кадастровим номером 3222483200:04:002:5036).

Приватним нотаріусом Бучанського районного нотаріального округу Київської області ОСОБА_8 (далі - Державний реєстратор) були прийняті наступні неправомірні рішення:

рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 52843950 від 25.06.2020 (державна реєстрація права оренди земельної ділянки з кадастровим номером 3222483200:04:002:5034);

рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 53269696 від 23.07.2020 (державна реєстрація права оренди земельної ділянки з кадастровим номером 3222483200:04:002:5035);

рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 52770510 від 22.06.2020 (державна реєстрація права оренди земельної ділянки з кадастровим номером 3222483200:04:003:5062).

Слідчий на обґрунтування клопотання зазначає, що службові особи ПАТ «Забір`я» діючи за попередньою змовою групою осіб здійснили привласнення майна у великих розмірах, а саме земельних ділянок з кадастровими номерами 3222483200:04:002:5034, 3222483200:04:002:5035, 3222483200:04:002:5036 та 3222483200:04:003:5062, 3222483201:01:002:5020, 3222483200:04:001:5183, 3222483200:04:001:5182, 3222483200:04:001:5180 та 3222483201:01:020:5278, а тому, виникла необхідність у проведенні огляду зазначених земельних ділянок, в тому числі всіх житлових, нежитлових та господарських приміщень, будівель та споруд, що знаходяться на вказаних земельних ділянках, з метою виявлення і фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, перевірки можливих фактів відведення та використання вказаних земельних ділянок кримінально протиправними діями.

Слід зазначити, що проведення огляду у даному випадку має суттєве значення для виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, є необхідним заходом, який надасть можливість провести швидке, ефективне, повне та неупереджене досудове розслідування у даному кримінальному провадженні, так як у подальшому отримані відомості використовуватимуться в процесі доказування.

У судовому засіданні слідчий ОСОБА_3 підтримав клопотання з підстав, зазначених в ньому, просив його задовольнити.

Вивчивши клопотання та додані до нього матеріали, заслухавши пояснення слідчого, слідчий суддя не знаходить підстав для його задоволення з огляду на наступне.

Вимогами ч.1 ст. 237 КПК України визначено: «З метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів».

При цьому за ч.2 цієї статті огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.

Згідно з ч. 2 ст. 30 Конституції України не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду.

За ч.1 та ч.2 ст. 233 КПК України ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якої метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді. При цьому під житлом особи розуміється будь-яке приміщення, яке знаходиться у постійному чи тимчасовому володінні особи, незалежно від його призначення і правового статусу, та пристосоване для постійного або тимчасового проживання в ньому фізичних осіб, а також всі складові частини такого приміщення. Не є житлом приміщення, спеціально призначені для утримання осіб, права яких обмежені за законом. Під іншим володінням особи розуміються транспортний засіб, земельна ділянка, гараж, інші будівлі чи приміщення побутового, службового, господарського, виробничого та іншого призначення тощо, які знаходяться у володінні особи.

Відповідно до ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб. Обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді.

При цьому клопотання слідчого має відповідати вимогам ч.3 ст.234 КПК України, зокрема в ньому мають бути зазначені найменування кримінального провадження та його реєстраційний номер; короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з розслідуванням якого подається клопотання; правову кваліфікацію кримінального правопорушення з зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність; підстави для обшуку; житло чи інше володіння особи або частину житла чи іншого володіння особи, де планується проведення обшуку; особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу, у фактичному володінні якої воно знаходиться; індивідуальні або родові ознаки речей, документів, іншого майна або осіб, яких планується відшукати, а також їхній зв`язок із вчиненим кримінальним правопорушенням; обґрунтування того, що доступ до речей, документів або відомостей, які можуть у них міститися, неможливо отримати органом досудового розслідування у добровільному порядку шляхом витребування речей, документів, відомостей відповідно до частини другої статті 93 цього Кодексу, або за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом, а доступ до осіб, яких планується відшукати, - за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом. Зазначена вимога не поширюється на випадки проведення обшуку з метою відшукання знаряддя кримінального правопорушення, предметів і документів, вилучених з обігу.

Згідно з ч.5 ст.234 КПК України слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що: 1)було вчинено кримінальне правопорушення; 2) відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування; 3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду; 4) відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи; 5) за встановлених обставин обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб, а також заходом, пропорційним втручанню в особисте і сімейне життя особи.

Вивчивши клопотання та долучені до нього документи, слідчий суддя вважає, що воно не відповідає вимогам ст.234 КПК України, оскільки слідчим в клопотанні не зазначено підстави для проведення обшуку земельних ділянок, а також житлових, нежитлових та господарських приміщень, будівель та споруд, що знаходяться на вказаних земельних ділянках, не зазначено жодних відомостей щодо житлових, нежитлових та господарських приміщень, будівель та споруд, де планується проведення обшуку, не зазначено осіб, кому належить нерухоме майно (житлові, нежитлові та господарські приміщення, будівлі та споруди, що знаходяться на земельних ділянках), та особу, у фактичному володінні якої вони знаходяться, а також не доведено вимог ч.5 ст.234 КПК України.

Окрім того, саме у відповідності до вимог ст.234 КПК України клопотання слідчого має містити відомості про речі які саме необхідно відшукати, їх індивідуальні чи інші родові ознаки, а також має бути зазначено їхній зв`язок із вчиненим кримінальним правопорушенням, за фактом якого внесено відомості до ЄРДР.

Окрім того, слідчий зобов`язаний додати до клопотання оригінали або копії документів та інших матеріалів, якими обґрунтовуються доводи клопотання.

Таким чином, підстав для задоволення вказаного клопотання старшого слідчого СВ Фастівського РУП ГУ НП в Київській області ОСОБА_3 , про надання дозволу на проведення обшуку у кримінальному провадженні за № 42021112310000120 від 11.11.2021 року за ознаками злочину, передбаченого ч.3 ст.190 КК України, слідчий суддя на даний час не вбачає.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 233-236, 309 КПК України, слідчий суддя -

ухвалила:

У задоволенні клопотання старшого слідчого відділення розслідування злочинів, скоєних проти життя та здоров`я особи слідчого відділу Фастівського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Київській області ОСОБА_3 , про надання дозволу на проведення огляду у кримінальному провадженні внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42021112310000120 від 11.11.2021 року за ознаками злочину, передбаченого ч.3 ст.190 КК України - відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Повний текст ухвали проголошено 05.09. 2022 року о 10:10 год.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудФастівський міськрайонний суд Київської області
Дата ухвалення рішення30.08.2022
Оприлюднено06.09.2023
Номер документу106062636
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —381/4162/21

Ухвала від 06.07.2023

Кримінальне

Фастівський міськрайонний суд Київської області

Ковалевська Л. М.

Ухвала від 26.05.2023

Кримінальне

Фастівський міськрайонний суд Київської області

Ковалевська Л. М.

Ухвала від 05.10.2022

Кримінальне

Фастівський міськрайонний суд Київської області

Ковалевська Л. М.

Ухвала від 03.10.2022

Кримінальне

Фастівський міськрайонний суд Київської області

Ковалевська Л. М.

Ухвала від 30.08.2022

Кримінальне

Фастівський міськрайонний суд Київської області

Осаулова Н. А.

Ухвала від 30.08.2022

Кримінальне

Фастівський міськрайонний суд Київської області

Осаулова Н. А.

Ухвала від 12.08.2022

Кримінальне

Фастівський міськрайонний суд Київської області

Соловей Г. В.

Ухвала від 20.07.2022

Кримінальне

Фастівський міськрайонний суд Київської області

Осаулова Н. А.

Ухвала від 20.07.2022

Кримінальне

Фастівський міськрайонний суд Київської області

Осаулова Н. А.

Ухвала від 13.12.2021

Кримінальне

Фастівський міськрайонний суд Київської області

Осаулова Н. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні