УХВАЛА
14 грудня 2021 року
Київ
справа №9901/458/21
адміністративне провадження №П/9901/458/21
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду :
судді-доповідача - Уханенка С.А.,
суддів: Данилевич Н.А., Мацедонської В.Е., Радишевської О.Р., Шевцової Н.В.,
за участю:
секретаря судового засідання - Семопядного О.В.,
представниці позивача - Бардіної О.О.
представниці відповідача - Пантюхової Л.Р.,
розглядаючи у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Президента України, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача: Ради національної безпеки і оборони України, Кабінету Міністрів України, про визнання протиправним та скасування указу (в частині),
У С Т А Н О В И В:
Предметом позову у цій справі є Указ Президента України від 06 жовтня 2021 року №510/2021 у частині введення в дію рішення Ради національної безпеки та оборони України від 30 липня 2021 року про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) до ОСОБА_1 , пропозицію щодо застосування яких внесено на розгляд Ради національної безпеки та оборони України Кабінету Міністрів України.
На обґрунтування позовних вимог позивач посилається на відсутність правових та фактичних підстав для застосування до нього обмежувальних заходів (санкцій), тоді як відповідач у відзиві на позовну заяву проти цього заперечує, стверджуючи про наявність достатніх підстав для прийняття стосовно позивача відповідного рішення.
До відзиву на позовну заяву представником відповідача додані засвідчені належним чином копії Указу Президента України від 06 жовтня 2021 року №510/2021, рішення Ради національної безпеки і оборони України від 30 липня 2021 року разом із витягом з додатку 1 до нього, подання і пояснювальної записки до проекту Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 30 липня 2021 року Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) .
Крім того, представник відповідача надав копії запитів від 16.11.2021 №45-01/2426 і №45-01/2427, адресованих Апарату Ради національної безпеки і оборони України та Кабінету Міністрів України, з проханням надати Офісу Президента України, з метою забезпечення належного представництва інтересів Глави держави у цій справі, наявні матеріали (належні та допустимі докази), які стали підставою для застосування санкцій до ОСОБА_1 .
У судовому засіданні представниця відповідача повідомила, що на вказані запити до Офісу Президента Українинадійшла копія постанови Кабінету Міністрів України з додатками, яка є у загальному доступі.
Кабінет Міністрів України будь-яких письмових пояснень та доказів на їх обґрунтування суду не надав., явки у судове засідання повноважного представника не забезпечив.
У свою чергу Рада національної безпеки і оборони України у листі на адресу суду зазначила про відсутність у неї як органу державної влади без статусу юридичної особи адміністративної процесуальної правосуб`єктності, що унеможливлює її участь у справі.
Із цього приводу колегія суддів звертає увагу Ради національної безпеки і оборони України на помилкове тлумачення нею статті 43 КАС України та неврахування положень пункту 7 частини першої статті 4 цього Кодексу, з яких слідує, що органи державної влади як суб`єкти владних повноважень наділені адміністративною процесуальною правосуб`єктністю незалежно від наявності у них статусу юридичної особи.
Таким чином, ні відповідач, ні треті особи не надали суду доказів, які містять дані про юридичні і фактичні підстави для застосування до ОСОБА_1 обмежувальних заходів (санкцій).
У зв?язку з цим та виходячи з принципу офіційного з`ясування всіх обставин у справі, закріпленому в частині четвертій статті 9, частині третій статті 77, приписів частини третьої статті 80 КАС України, від Кабінету Міністрів України та Ради національної безпеки і оборони України слід витребувати наявні у їх розпорядженні документи і матеріали, які були підставою для внесення пропозиції та прийняття рішення про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) до ОСОБА_1 .
Керуючись статтями 80, 205, 248, 256, 266 КАС України, Суд
У Х В А Л И В:
1. Запропонувати Раді національної безпеки і оборони України та Кабінету Міністрів України надати письмові пояснення із зазначенням правової підстави (конкретної норми Закону України Про санкції ) для застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) до ОСОБА_1 .
2. Витребувати від Ради національної безпеки і оборони України та Кабінету Міністрів України наявні у їх розпорядженні документи і матеріали, що стали підставою для внесення пропозиції та прийняття рішення про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) до ОСОБА_1 .
3. Документи надати безпосередньо до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду до 15 січня 2022 року.
4. У разі неможливості виконання вимог ухвали у встановлений строк письмово повідомити Суд про причини її невиконання.
5. Відкласти розгляд справи на 15 березня 2022 року о 10:30 .
6. Копію цієї ухвали надіслати Раді національної безпеки і оборони України та Кабінету Міністрів України для виконання
7. Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та оскарженню не підлягає.
Суддя-доповідач С.А. Уханенко
Судді: Н.А. Данилевич
В.Е. Мацедонська
О.Р. Радишевська
Н.В. Шевцова
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 14.12.2021 |
Оприлюднено | 16.12.2021 |
Номер документу | 101923172 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Уханенко С.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні