1Справа № 335/6128/20 1-кс/335/6346/2021
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 грудня 2021 року м. Запоріжжя
Слідчий суддя Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Запоріжжя клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_3 про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні за №42020080000000111 від 12.06.2020, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України,-
встановив:
Старший слідчий СУ ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_4 . за погодженням з прокурором відділу Запорізької обласної прокуратури ОСОБА_5 , звернувся до слідчого судді з клопотанням про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні за №42020080000000111 від 12.06.2020, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, до дванадцяти місяців, тобто до 12.12.2022 року.
В обґрунтування клопотання зазначив, що в провадженні СУ Головного управління Національної поліції в Запорізькій області перебувають матеріали кримінального провадження, внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42020080000000111 від 12.06.2020, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що службові особи Запорізької міської ради умисно, з метою одержання неправомірної вигоди для юридичної особи, використали службове становище всупереч інтересам служби, здійснивши протиправне відчуження об`єкта нерухомості комунальної власності, що завдало тяжких наслідків державним інтересам.
Так, на підставі рішення Запорізької міської ради № 74 від 28.02.2018 «Про затвердження переліку об`єктів комунальної власності м. Запоріжжя, що підлягають приватизації» та наказу Департаменту комунальної власності та приватизації Запорізької міської ради (Органу приватизації) № 45р від 28.02.2018 ТОВ «Енергоспецінвест Комфорт» здійснено приватизацію шляхом викупу комунального майна частини виробничих приміщень, розташованих у будівлі котельні літ. Е-2 по АДРЕСА_1 , які становлять 7/100 об`єкта нерухомого майна, що належав територіальній громаді.
Відповідно до ч. 2 ст. 5 Закону України «Про приватизацію державного майна», чинним на момент прийняття вказаних рішень, приватизації не підлягали об`єкти інженерної інфраструктури та благоустрою міст, інших населених пунктів, включаючи мережі, споруди, устаткування, які пов`язані з постачанням споживачам води, газу, тепла, а також відокремленням і очищенням стічних вод. Аналогічна заборона закріплена в ст. 4 Закону України «Про приватизацію державного та комунального майна», який набув чинності з 07.06.2018.
Відповідно до абзацу 8 ч. 1 ст. Закону України «Про теплопостачання» передбачено, що об`єкти у сфері теплопостачання - теплогенеруючі станції чи установки, теплові електростанції, теплоелектроцентралі, котельні, когенераційні установки, теплові мережі, які призначені для виробництва і транспортування теплової енергії, а також об`єкти та споруди, основне і допоміжне обладнання, що використовуються для забезпечення безпечної та надійної експлуатації теплових мереж.
Отже, закон, чинний на момент прийняття Запорізькою міською радою рішення про приватизацію частини виробничих приміщень, розташованих у будівлі котельні літ. Е-2 по АДРЕСА_1 , забороняв приватизацію об`єктів у сфері теплопостачання, зокрема, котельні.
Крім того, підставою приватизації шляхом викупу нежитлових приміщень, що розташовані на території котельні по АДРЕСА_1 , на користь ТОВ «Енергоспецінвест комфорт» відбулось на підставі здійснення поліпшення орендованого майна більше ніж на 25 % орендарем (тобто ТОВ «Енергоспецінвест комфорт»). Однак, відповідно до даних Державної архітектурно-будівельної інспекції роботи з реконструкції котельні проводились ТОВ «Енергоспецінвест Комфорт» лише у 2018 році. Таким чином, є підстави вважати, що документи, подані ТОВ «Енергоспецінвест Комфорт» для проведення приватизації, були сфальсифіковані, або взагалі не були надані до органу приватизації.
Допитана в якості свідка начальник відділу з питань приватизації Департаменту комунальної власності та приватизації Запорізької міської ради ОСОБА_6 пояснила, що у 2018 році діяв ЗУ «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизація)», потім змінили та набув чинності ЗУ «Про приватизацію державного та комунального майна». У вказаних нормативних актах міститься процедура приватизації та посилання на інші нормативні та під нормативні акти, що стосуються приватизації.
Відповідно до ч. 34 ст. 7 ЗУ «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизація)», Покупці подаютьдо відповідногооргану приватизаціїзаяву провключення підприємствадо одногопереліків об`єктів,що підлягаютьприватизації.Заява повиннамістити: зву об`єкта малої приватизації, його місцезнаходження;запропоновані умови купівлі та експлуатації об`єкта. До заяви покупці -юридичні особиподають: повну назву заявника та його юридичну адресу;прізвище, ім`я, по батькові керівника;номери розрахункових рахунків у банківських установах, з яких здійснюватимуться розрахунки за придбаний об`єкт приватизації.
До заявидодаються: документ про внесення плати за подання заяви;копії установчих документів, що підтверджують право юридичної особи бути покупцем згідно з цим Законом.
Відповідно до п. 3.1.3 Програми приватизації об`єктів комунальної власності м.Запоріжжя, разом із заявою про включення об`єкта до переліку об`єктів, що підлягають приватизації, для визначення способу приватизації заявник також подає до органу приватизації такі документи:
копію договору оренди будівлі (споруди, приміщення) зі змінами та доповненнями;
довідку орендодавця стосовно належного виконання орендарем умов договору оренди на дату подання заяви;
довідку орендодавця (балансоутримувача) про заборгованість з орендної плати на Дату подання заяви;
згоду орендодавця на проведення поліпшень на об`єкті оренди; підтверджувальний документ орендодавця або балансоутримувача, погоджений орендодавцем, про факт здійснення орендарем невід`ємних поліпшень на об`єкті оренди за час оренди та його суму;
проектно-кошторисну документацію на проведення поліпшень, погоджену орендодавцем;
акти приймання-передачі виконаних робіт, пов`язаних з поліпшеннями орендованого майна, підписані замовником і підрядником;
відомість за підписом відповідальних осіб орендаря та завірена його печаткою, що підтверджує фактично сплачені орендарем кошти за проведення робіт, пов`язаних з поліпшенням орендованого майна, у тому числі за придбані матеріали;
копії платіжних документів, що підтверджують проведені орендарем розрахунки за виконані поліпшення орендованого майна (у тому числі за придбані матеріали);
аудиторський висновок про джерела фінансування виконаних робіт та придбаних матеріалів;
копію звіту про незалежну оцінку об`єкта оренди; технічний паспорт на об`єкт нерухомості;
правоустановчий документ, який підтверджує, що об`єкт є власністю територіальної громади м. Запоріжжя в особі Запорізької міської ради;
договір підряду, укладений з спеціалізованою організацією, яка відповідно до вимог законодавства має право проводити зазначені будівельні роботи, та підтверджувальні документи з цього приводу;
витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, на якій розташовано зазначений об`єкт комунальної власності (для; відокремлених об`єктів нерухомого майна).
Також відповідно до показань свідка ОСОБА_6 після надходження до Департаменту комунальної власності та приватизації заяви про включення в перелік об`єктів приватизації, вони (Департамент) запитують погодження (пропозицію) у балансоутримувача і органу управління майном цього балансоутримувача, з`ясовують відсутність законодавчих обмежень на приватизацію. Також питання включення об`єкту до переліку приватизації погоджується з профільною депутатською комісією ЗМР, для цього Департаментом направляються всі документи комісії. Комісія здійснює обстеження об`єкту, та в подальшому приймає рішення щодо можливості чи неможливості проведення приватизації, що підтверджується витягом з протоколу засідання комісії. Такий витяг направляється до Департаменту (як органу приватизації).
Після цього відділ з питань приватизації Департаменту комунальної власності та приватизації ЗМР за наявності вказаних погоджень та відсутності законодавчих обмежень, готує проект рішення ЗМР про включення об`єкту до переліку об`єктів приватизації. Після цього на засіданні сесії ЗМР приймається відповідне рішення щодо затвердження переліку об`єктів, що підлягають приватизації (це може бути як один об`єкт так і декілька об`єктів, які проходять однакову процедуру). Документи, зібрані Департаментом комунальної власності та приватизації Запорізької міської, ради є справою постійного зберігання, протягом 5ти років зберігаються безпосередньо у Департаменті комунальної власності та приватизації Запорізької міської ради, після чого передаються в архів Департаменту комунальної власності та приватизації Запорізької міської ради.
Крім того, під час судового засідання з розгляду клопотання про надання тимчасового доступу до речей і документів, які перебувають у володінні ТОВ «Енергоспецінвест Комфорт», представник останнього адвокат ОСОБА_7 повідомив, що документи щодо поліпшення орендованого майна частини приміщення котельні за адресою м. Запоріжжя, вул. В. Сергієнка 7, ТОВ «Енергоспецінвест Комфорт» передали до Департаменту комунальної власності та приватизації ЗМР в оригіналах, після чого документи на адресу ТОВ «Енергоспецінвест Комфорт» не повертались. Вказаний факт став причиною відмови у задоволенні клопотання слідчого. Таким чином судом у судовому засіданні встановлено, що документи щодо поліпшення орендованого майна частини приміщення котельні за адресою м. Запоріжжя, вул. В. Сергієнка 7, у володінні ТОВ «Енергоспецінвест Комфорт» відсутні.
З огляду на викладене, є достатньо фактичних обставин вважати, що документи, подані ТОВ «Енергоспецінвест Комфорт» для включення об`єкту комунальної власності до переліку об`єктів комунальної власності м.Запоріжжя, що підлягають приватизації шляхом викупу, документи щодо погодження питання приватизації, витяг з протоколу засідання комісії ЗМР про включення об`єкту до переліку об`єктів приватизації перебувають у володінні Департаменту комунальної власності та приватизації Запорізької міської ради.
Відповідно до диспозиції ч. 2 ст. 364 КК України кримінально караним є зловживання владою або службовим становищем, тобто умисне, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для самої себе чи іншої фізичної або юридичної особи використання службовою особою влади чи службового становища всупереч інтересам служби, якщо воно спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом правам, свободам та інтересам окремих громадян або державним чи громадським інтересам, або інтересам юридичних осіб.
В даному випадку, з урахуванням того, що реконструкція приватизованої на користь ТОВ «Енергоспецінвест Комфорт» котельні відбулась вже після такої приватизації, є підстави вважати, що службові особи Запорізької міської ради, з метою одержання неправомірної вигоди для юридичної особи (ТОВ «Енергоспецінвест Комфорт»), використали службове становище всупереч інтересам служби, здійснивши протиправне відчуження об`єкта нерухомості комунальної власності частини приміщень котельні за адресою м. Запоріжжя, вул. В.Сергієнка 7, а саме включили вказаний об`єкт до переліку об`єктів комунальної власності м. Запоріжжя, що підлягають приватизації, затверджений рішенням Запорізької міської ради № 74 від 28.02.2018, без підтвердження (або без належного підтвердження) проведення поліпшень орендованого майна. Такі дії службових осіб завдали тяжких наслідків державним інтересам, а саме - незаконній передачі об`єкту комунальної власності у приватну власність ТОВ «Енергоспецінвест Комфорт».
Таким чином, документи, які були подані ТОВ «Енергоспецінвест Комфорт» для включення частини приміщень котельні за адресою м.Запоріжжя, вул. В.Сергієнка 7, до переліку об`єктів комунальної власності м.Запоріжжя, що підлягають приватизації, а також документи щодо погодження (пропозиції) балансоутримувача і органу управління майном цього балансоутримувача, документи, що підтверджують відсутність законодавчих обмежень на приватизацію; витяг з протоколу засідання профільної депутатської комісії ЗМР, матеріали обстеження такого об`єкту, проведеного профільною депутатською комісією ЗМР мають доказове значення у кримінальному провадженні, адже містять відомості щодо можливих протиправних дій службових осіб Запорізької міської ради, крім того містять відомості про таких осіб осіб які безпосередньо приймали участь у проведенні перевірки (обстеження) об`єкту нерухомості, надавали погодження включення до переліку об`єктів, що підлягають приватизації.
Разом з тим, без вивчення вказаних документів неможливо і виключити склад злочину у разі встановлення відсутності складу злочину у діях посадових осіб Запорізької міської ради.
Однак строк досудового розслідування по кримінальному провадженню №42020080000000111 закінчується 12.12.2021 року , проте завершити досудове розслідування до вказаного строку не є можливим, оскільки необхідно: провести тимчасового доступу до речей і документів, які перебувають у володінні Департаменту комунальної власності та приватизації Запорізької міської ради, а саме: Документи, подані ТОВ «Енергоспецінвест Комфорт» для включення об`єкту комунальної власності до переліку об`єктів комунальної власності м.Запоріжжя, що підлягають приватизації шляхом викупу, в тому числі: заява про включення об`єктів, що підлягають приватизації; документ про внесення плати за подання заяви; копії установчих документів, що підтверджують право юридичної особи бути покупцем згідно з ЗУ «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизація)»; копію договору (договорів) оренди приміщень зі змінами та доповненнями; довідка орендодавця стосовно належного виконання орендарем умов договору оренди на дату подання заяви; довідка орендодавця (балансоутримувача) про заборгованість з орендної плати на Дату подання заяви; згода орендодавця на проведення поліпшень на об`єкті оренди; підтверджувальний документ орендодавця або балансоутримувача, погоджений орендодавцем, про факт здійснення орендарем невід`ємних поліпшень на об`єкті оренди за час оренди та його суму; проектно-кошторисна документація на проведення поліпшень, погоджена орендодавцем; акти приймання-передачі виконаних робіт, пов`язаних з поліпшеннями орендованого майна, підписані замовником і підрядником; відомість за підписом відповідальних осіб орендаря та завірена його печаткою, що підтверджує фактично сплачені орендарем кошти за проведення робіт, пов`язаних з поліпшенням орендованого майна, у тому числі за придбані матеріали; копії платіжних документів, що підтверджують проведені орендарем розрахунки за виконані поліпшення орендованого майна (у тому числі за придбані матеріали); аудиторський висновок про джерела фінансування виконаних робіт та придбаних матеріалів; копію звіту про незалежну оцінку об`єкта оренди; технічний паспорт на об`єкт нерухомості; правоустановчий документ, який підтверджує, що об`єкт є власністю територіальної громади м. Запоріжжя в особі Запорізької міської ради; договір підряду, укладений з спеціалізованою організацією, яка відповідно до вимог законодавства має право проводити зазначені будівельні роботи, та підтверджувальні документи з цього приводу; Документи щодо погодження питання приватизації: запити Департаменту комунальної власності та приватизації про погодження (пропозицію) у балансоутримувача і органу управління майном цього балансоутримувача, відповіді на такі запити; документи, що підтверджують відсутність законодавчих обмежень на приватизацію (запити Департаменту комунальної власності та приватизації, відповіді на запити, рішення контролюючих органів, акти обстеження, висновки балансоутримувача і органу управління майном); документи, що підтверджують обстеження об`єкту профільною депутатською комісією Запорізької міської ради; витяг з протоколу засідання профільної депутатської комісії Запорізької міської ради про включення об`єкту до переліку об`єктів приватизації.
Приймаючи до уваги ступінь тяжкості злочину, складність провадження, а також те, що встановлений строк досудового розслідування закінчується 12.12.2021 року, а для виконання необхідних слідчих та процесуальних дій потрібен строк не менше дванадцяти місяців, слідчий просить продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні за №42020080000000111 від 12.06.2020 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України на дванадцять місяців, а саме до 12.12.2022 року.
Слідчий підтримав подане клопотання, надавши відповідну заяву.
Слідчий суддя, перевіривши надані матеріали клопотання та дослідивши додані докази, приходить до висновку, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно дост. 2 КПК України, завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.
Згідно з ч.1 ст. 294 КПК України, якщо досудове розслідування злочину до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений у частині другій статті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути продовжений неодноразово слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 2 і 3 частини четвертої статті 219 цього Кодексу.
Відповідно доч.2 ст.219КПК Українистрок досудовогорозслідування змоменту внесеннявідомостей прокримінальне правопорушеннядо Єдиногореєстру досудовихрозслідувань додня повідомленняособі пропідозру становить: дванадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо нетяжкого злочину; вісімнадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину.
Відповідно до ч.4 п.2 ст.219 КПК України строк досудового розслідування може бути продовжений у порядку, передбаченому параграфом 4глави 24 цьогоКодексу.При цьомузагальний строкдосудового розслідуванняне можеперевищувати дванадцяти місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні тяжкого злочину.
Відповідно до ст. 12 КК України, злочин, передбачений ч.2 ст.364 КК України є тяжким злочином.
Тобто у зазначеному провадженні в силу ч.1 ст. 294 КПК України строк досудового розслідування може бути неодноразово продовжений слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк дванадцять місяців.
Відповідно до п. 5 ст. 294 КПК України, клопотання про продовження строку досудового розслідування подається не пізніше п`яти днів до спливу строку досудового розслідування, встановленого статтею 219 цього Кодексу.
Згідно частини 1статті 295-1 КПК України у випадках, передбаченихст. 294 цього Кодексу, продовження строку досудового розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, постановленої за відповідним клопотанням прокурора або слідчого.
Згідно ч. 1ст. 28 КПК України, під час кримінального провадження кожна процесуальна дія або процесуальне рішення повинні бути виконані або прийняті в розумні строки.
Згідно з ч. 2 ст. 295-1 КПК України, до клопотання також мають бути додані оригінали або копії документів та інших матеріалів, якими прокурор, слідчий обґрунтовує доводи клопотання, а також витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, в рамках якого подається клопотання. При цьому слідчий, прокурор зобов`язані зазначити у відповідному клопотанні найкоротший строк, достатній для потреб досудового розслідування.
Зважаючи, що матеріалами клопотання підтверджується вагомість наявних доказів для встановлення наявності події кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України, однак завершення досудового розслідування до 12.12.2021 року об`єктивно неможливе, оскільки необхідно провести та завершити ряд слідчих дій зазначених у клопотанні, з врахуванням складності кримінального провадження, великого обсягу проведення слідчих дій, строк досудового розслідування у кримінальному провадженні № 2020080000000111 від 12.06.2020 року, слід продовжити до дванадцяти місяців, тобто до 12.12.2022 року.
На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 294-295-1, 372, 376 КПК України, слідчий суддя,-
УХВАЛИВ:
Клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_3 про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні за №42020080000000111 від 12.06.2020, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України задовольнити.
Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні за №42020080000000111 від 12.06.2020 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України до дванадцяти місяців, а саме до 12.12.2022 року.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя |
Дата ухвалення рішення | 10.12.2021 |
Оприлюднено | 03.02.2023 |
Номер документу | 101962543 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування |
Кримінальне
Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя
Воробйов А. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні