Постанова
від 22.12.2021 по справі 420/14033/20
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 грудня 2021 р.м.ОдесаСправа № 420/14033/20

Головуючий в 1 інстанції: Тарасишина О.М.

Місце та час укладення судового рішення --:-- , м.Одеса

Повний текст судового рішення складений 15.02.2021р.

П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Крусяна А.В.,

суддів Градовського Ю.М., Яковлєва О.В.,

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 15 лютого 2021 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю Рей Вей Груп до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними та скасування наказу та податкового повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И В:

10.12.2020р. товариство з обмеженою відповідальністю (надалі - ТОВ) Рей Вей Груп звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними та скасування наказу від 29.09.2020р. №4743 про проведення фактичної перевірки; податкового повідомлення - рішення від 30.10.2020р. №0004550904 про застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) у розмірі 500000грн. за порушення ст.15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального .

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає про відсутність підстав для проведення фактичної перевірки, а також відсутність факту зберігання ним пального, що унеможливлює застосування до підприємства фінансових санкцій, передбачених Законом України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального .

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 15.02.2021р. позов задоволений частково; визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області № 0004550904 від 30.10.2020р.; у задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись з вказаним судовим рішенням відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилається на помилкове застосування судом при вирішенні справи вимог законодавства, внаслідок чого просить рішення суду скасувати та прийняти нове про відмову у задоволенні позовних вимог.

Апелянт посилається на проведення перевірки позивача в порядку передбаченому законом та наявність факту зберігання товариством пального при відсутності ліцензії, за, що правомірно застосовано штрафні санкції.

Відповідно до ч.1 ст.308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Оскільки судове рішення оскаржується в частині задоволених позовних вимог, то перевірка законності і обґрунтованості рішення суду першої інстанції в частині відмови у задоволенні позовних вимог апеляційним судом не здійснюється.

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів та вимог апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що вона не підлягає задоволенню.

Судом першої інстанції встановлено, що наказом Головного управління ДПС в Одеській області від 29.09.2020р. №4743, на підставі пп.19-1.1.4. п.19-1.1. ст.19, п.п.19-1.1.14 п.19-1.1. ст.19-1, ст.20, пп.80.2 ст.80 Податкового кодексу України, призначено проведення з 30.09.2020р. фактичної перевірки ТОВ Рей Вей Груп , податкова адреса: м. Одеса, вул. Космонавтів, 36, тривалістю 10 діб, перевіряємий період з 01.01.2020р. - по дату закінчення фактичної перевірки. /т.1 а.с.15/

30.09.2020р. посадовими особами Головного управління ДПС в Одеській області, на підставі вищезазначеного наказу, проведено фактичну перевірку ТОВ Рей Вей Груп , за результатами якої складено акти перевірки від 12.10.2020р. №2040/15-32-04-04/45169991.

Фактичною перевіркою встановлено порушення позивачем п.85.2 ст.85 Податкового кодексу України та ст. 15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального , а саме у період 04.04.2020р. по 07.07.2020р. отримало пальне у місці зберігання пального виключно для власних потреб, на яке не отримано відповідної ліцензії. /т.1 а.с.18-20/

12.10.2020р. ТОВ Рей Вей Груп подало до Головного управління ДПС в Одеській області заперечення на вищезазначений акт перевірки.

Листом Головного управління ДПС в Одеській області від 28.10.2021р. №20135/10/15-32-09-04-08 повідомлено ТОВ Рей Вей Груп про те, що висновки викладене в акті перевірки є обґрунтованими та відповідають вимогам діючого законодавства. /т.1 а.с.22/

На підставі акту фактичної перевірки, Головним управлінням ДПС в Одеській області винесено податкове повідомлення-рішення від 29.09..2020р. №4743 про проведення фактичної перевірки; податкового повідомлення - рішення від 30.10.2020р. №0004550904 про застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) у розмірі 500000грн. за порушення ст.15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального . /а.с.23/

Не погоджуючись з винесеними наказом про проведення фактичної перевірки та податковим повідомленням-рішенням, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Перевіривши матеріали справи, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про обґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема щодо порядку їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України (надалі - ПК України).

Наказом Головного управління ДПС в Одеській області від 29.09.2020р. №4743, на підставі пп.19-1.1.4. п.19-1.1. ст.19, п.п.19-1.1.14 п.19-1.1. ст.19-1, ст.20, пп.80.2 ст.80 Податкового кодексу України, призначено проведення з 30.09.2020р. фактичної перевірки ТОВ Рей Вей Груп , податкова адреса: м. Одеса, вул. Космонавтів, 36, тривалістю 10 діб, перевіряємий період з 01.01.2020р. - по дату закінчення фактичної перевірки. /т.1 а.с.15/

Підставою для прийняття вищезазначеного наказу слугувала доповідна записка начальника управління контролю за підакцизними товарами Головного управління ДПС в Одеській області, згідно якої податковим органом встановлено, що відповідно до даних ЄРПН за період квітень - вересень 2020р. ТОВ Рей Вей Груп придбано дизельне паливо (код УКТ ЗЕД 2710194300) у загальній кількості 84738,16л та 16,83т без подальшої реалізації. Інформація про зареєстровані акцизні склади: не зареєстровані. Ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним відсутні. /а.с.122-123/

Тобто, оскаржуваний наказ про призначення фактичної перевірки прийнятий за наявності у податкового органу інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального.

Проведеною фактичною перевіркою встановлено порушення позивачем п.85.2 ст.85 Податкового кодексу України та ст. 15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального , а саме у період 04.04.2020р. по 07.07.2020р. отримало пальне у місці зберігання пального виключно для власних потреб, на яке не отримано відповідної ліцензії. /т.1 а.с.18-20/

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі пальним, забезпечення його високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом та пального на території України врегульовані Законом України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального , а також Податковим кодексом України.

Законом України Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві №465-IX від 16.01.2020р. внесено зміни у ч.1 ст.15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального .

Так, згідно ч.1 ст.15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального , зберігання пального здійснюється суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності за наявності ліцензії.

Під місцем зберігання пального у силу ст.1 вищезазначеного закону розуміється місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування, а власне зберіганням пального згаданий Закон визначає діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик.

Отже, зберігання пального здійснюється суб`єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензії.

Відповідно до абз.8 ч.2 ст.17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального до суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі оптової торгівлі пальним або зберігання пального без наявності ліцензії - 500000грн.

Згідно з ч.22 ст.18 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального до суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) не застосовується фінансова санкція у вигляді штрафу, передбачена ст.17 цього закону, у разі зберігання пального до 31.03.2020р. без наявності відповідної ліцензії.

Таким чином, з 01.04.2020р. до суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) у разі оптової торгівлі пальним або зберігання пального без наявності ліцензії застосовуються фінансові санкції, визначені абз.8 ч.2 ст.17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального .

Так, 20.03.2020р. між ТОВ Алма Він (продавець) та ТОВ Рей Вей Груп (покупець) укладено договір поставки №AVL2003-01/20, згідно умов якого продавець зобов`язується передати паливно-мастильні матеріали покупцю, а саме бензин марки А-95, А-92, дизельне паливо та газ пропан-бутан, а покупець зобов`язується прийняти товар від продавця та оплатити його повну вартість на умовах даного договору. /а.с.27-35/

Згідно п.2.2. вищезазначеного договору реалізація товару відбувається на АЗС продавця, на підставі пред`явлених покупцем бланків-дозволів або введення особистого коду для отримання товару. Продавець має право передати у власність покупця бланки-дозволи після їх фактичної попередньої оплати.

Позивачем на підтвердження виконання вимог вищезазначеного договору надано рахунки на оплату та видаткові накладні. /т.1 а.с.36-95/

На підтвердження реалізації пального саме на АЗС продавця, на вимогу суду апеляційної інстанції ТОВ Алма Він надано до суду інформацію, що придбане позивачем пальне відпускалося з АЗС ТОВ Алма Він , за адресою м. Одеса, вул. Промислова, 30, безпосередньо до паливних баків вантажних транспортних засобів ТОВ Рей Вей Груп .

Відповідно до акцизних накладних, ТОВ Рей Вей Груп за період з 04.04.2020р. по 07.07.2020р. отримало паливо загальним об`ємом 19624,02л у місці зберігання пального ТОВ Алма Він виключно для власних потреб, за адресою: м. Одеса, вул. Промислова, 30.

Отже, постачальником не здійснювалася поставка нафтопродуктів (дизельного палива) на склад позивача, тобто, позивачем не здійснювалося зберігання пального.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів приходить до висновку про відсутність порушення позивачем ст.15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального , а тому як наслідок і протиправність податкового повідомлення - рішення від 30.10.2020р. №0004550904.

На підставі викладеного, оскільки судом першої інстанції при вирішенні справи правильно застосовано норми матеріального права, рішення суду першої інстанції в порядку ст.316 КАС України підлягає залишенню без змін.

Керуючись ст.ст. 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області залишити без задоволення, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 15 лютого 2021 року залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня отримання судового рішення.

Головуючий суддя Крусян А.В. Судді Градовський Ю.М. Яковлєв О.В.

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.12.2021
Оприлюднено24.12.2021
Номер документу102123652
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/14033/20

Ухвала від 05.06.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 31.05.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 10.05.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 04.05.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

Ухвала від 21.04.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

Ухвала від 14.02.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Постанова від 10.02.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 26.01.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 06.01.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Постанова від 22.12.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні